Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
- Δεκεμβρίου(121)
- Νοεμβρίου(100)
- Οκτωβρίου(130)
- Σεπτεμβρίου(96)
-
Αυγούστου(116)
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Το φοβερό δεν είναι να πέσεις αλλά να μείνεις κάτω...
- Φωτογραφίες από την εκλογή και το Μεγάλο Μήνυμα το...
- Άγιος Αλέξανδρος: Ο Μέγας Επίσκοπος της Εκκλησίας μας
- Βίος Αγίου Αλεξάνδρου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως
- ΕΝΤΡΑΠΗΣΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΜΟΥ
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΓΕΩΡΓΩΝ (ΙΓ ΜΑΤΘΑΙΟΥ: Ματθ. κ...
- Ο άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής ως Πρόδρομος στην Θεία...
- 29 Αυγούστου- Η αποτομή της κεφαλής του Τιμίου Προ...
- Η Ιερά Μητρόπολις Πατρών για την εκλογή του π. Πέτ...
- Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης, εύχεται στον ...
- Αγαπητέ μας φίλε και αδελφέ π. Πέτρε θερμά συγχαρη...
- Πώς προσευχόμαστε με το κομποσχοίνι; (Γέροντας Χαρ...
- Τι είδους αγάπη;
- Τί σημαίνει η φράση "αιωνία η μνήμη" - Άγίου Νικολ...
- Ο ΔΥΟΣΜΟΣ, ΤΟ ΑΝΗΘΟ ΚΑΙ ΟΙ ΦΑΝΟΥΡΟΠΙΤΕΣ - π. Δη...
- Είσαι χριστιανός;
- Η μετάνοια ενός μεγάλου μάγου
- Άγιοι Αδριανός καὶ Ναταλία - «ΚΑΙ Ο ΤΙΜΙΟΣ ΓΑΜΟΣ ...
- Ο νέος «Μωυσής» και η έξοδος της Ελλάδας από την κ...
- Όσιος Παΐσιος: Ο τρόπος της Εκκλησίας είναι η αγάπη!
- Πώς διασώθηκε ο τάφος του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού ...
- Ἡ Πάτρα τίμησε τόν Ἀχαιό Ἐθνομάρτυρα Μητροπολίτη ...
- Η μεγαλύτερη φιλανθρωπία είναι η προσευχή και ας μ...
- Στόν δρόμο τῆς καταστροφῆς
- Φτωχός!
- Ο προβολέας του Διαβόλου
- Προφητείες Αγίου Κοσμά του Αιτωλού
- Ο Άγιος των Σκλάβων και ο Αλή Πασάς
- «Πατρο-Κοσμάς ο πρόδρομος του ΄21» - θεατρική παρά...
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- ΣΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ
- «Ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους»
- Απόδοση της Κοιμήσεως της Θεοτόκου
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Λουκ. ι' 38-...
- Η «Μάνα των πονεμένων» που ανακάλυψε το σκήνωμα το...
- Πώς θα ήταν η ζωή χωρίς την Παναγιά μας;
- «Δάσκαλε, ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στον Παράδε...
- Πως πρέπει να κοινωνούμε
- Άγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης: «Τα δυσάρεστα μπορ...
- «Το κακομαθημένο πλουσιόπαιδο» - Σάββας Ηλιάδης
- Πόσο κοντά μας εἶναι ὁ Θεός;
- Η ωραιότερη, σεμνότερη, ταπεινότερη και ιερότερη γ...
- Συχνή συμμετοχή στην Θεία Κοινωνία
- ”Παν-Ευρώπη”: Μια απόδειξη γιατί η μαζική μετανάστ...
- Ο Παράδεισος δεν είναι μακριά μας
- «Ὅτι ἐπέβλεψεν ἐπὶ τὴν ταπείνωσιν τῆς δούλης αὐτοῦ»
- Αρχιερείς που έφυγαν νωρίς...
- Πηγή ακένωτων θησαυρών
- Για να μην αφήνουμε την προσευχή
- Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στον Άγιο Νικόλ...
- Η Κεφαλονιά γιόρτασε τον Άγιο της (φωτο)
- O Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης στη νήσο Κεφαλ...
- Ἡ πλήμμυρα τῆς εὐσεβείας στὴν Γηροκομήτισσα τῶν Πα...
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΜΥΡΙΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΝ
- ΜΑΝΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Η ΠΑΝΑΓΙΑ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Παγωτό στρατσιατέλα στο πι και φι!
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ....
- Ἡ θεία δόξα της
- Κατανυκτική η Αγρυπνία των προεορτίων της Κοιμήσεω...
- Ὁ Παρακλητικός Κανόνας τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου στόν...
- Η ΝHΣΤΕΙΑ: Με εικόνες και με ιστορίες - Σάββας Ηλ...
- Πρόγραμμα πανηγύρεως Ι.Ν. Παναγίας Αλεξιωτίσσης
- Ελάτε να υμνήσουμε και να δοξολογήσουμε όλοι μαζί ...
- Ὁ Παρακλητικός Κανόνας τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου στόν...
- Ἁγιασμός στήν ὁμάδα τῆς Παναχαϊκῆς, στήν Πάτρα
- Μια πονεμένη Μάνα!
- ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
- Ὁ Παρακλητικός κανόνας τῆς Παναγίας στό ὀρεινό χωρ...
- Ὁ παρακλητικός κανόνας στήν Παναγία τήν Μέτζαινα, ...
- Χιλιάδες Πατρινοὶ στὰ Ἐγκώμια τῆς Παναγίας στὸ Μον...
- Νόμοι και αρετή - Σάββας Ηλιάδης
- Ένα σπάνιο ντοκιμαντέρ για τα φιδάκια της Παναγίας...
- Στὸ Μοναστήρι τῆς Παναγίας τῆς Γηροκομήτισσας
- Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΛΗΝΙΑΖΟΜΕΝΟΥ
- Μάρτυρες του 20ού αιώνα: Οι πραγματικοί «αναρχικο...
- Ἑσπερινός στήν Ἱερά Μονή Ἁγίου Νικολάου (Παλαιομο...
- «Κάθε Δεκαπενταύγουστος κι ένα… δημοψήφισμα»
- «Τήν Γηροκομίτισσα ἐγκωμιάσωμεν...»
- Η Εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στον Άγιο Νι...
- Βγήκαν τα Φιδάκια της Παναγίας σε Μαρκόπουλο και Α...
- «Νά προσεύχεσαι ὅπως μπορεῖς, γιά νά φτάσεις νά πρ...
- Ἡ Ἑορτῆ τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος, στήν Πάτρα
- ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΣΤΑ ΤΡΑΥΛΙΑΤΑ
- Εορτή της Μεταμορφώσεως του Κυρίου - «Δεῦτε ἀναβῶμ...
- Ερμηνεία της εικόνας της Μεταμορφώσεως του Κυρίου
- Μεγάλο αγαθό δεν είναι το ν' αποκτήσει κανείς χρήμ...
- Ὁ παρακλητικός κανόνας πρός τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο σ...
- Ιερά Αγρυπνία - Εγκώμια προς την Υπεραγία Θεοτόκο
- Ἐγκαίνια Ἱεροῦ Ναοῦ στήν Ἱερά Μονή Ὀμπλοῦ Πατρῶν (...
- Άγιοι Επτά Παίδες εν Εφέσω
- Ἱερά Παράκληση στό χωριό Κάλανος Πατρῶν
- Ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν κ. Χρυσόστομος στό χωριό Λάκ...
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΙΣ ΙΕΡΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ Ι. ΝΑΟΥ Κ...
- Ἱερά Παράκλησις στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Γεωργίου Ἀπιδε...
- Ἡ ἑορτή τῆς Προόδου τοῦ Τιμίου Σταυροῦ στήν Ἱερά Μ...
- Ἐκοιμήθη ὁ π. Θεμιστοκλῆς Δρουκόπουλος
- Εγκαίνια παρεκκλησίου Ι.Μ.Ομπλού επ΄ ονόματι των Α...
- Η θλίψη και η αγάπη της Παναγίας
- ΤΙΜΗΘΗΚΕ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ ΗΛΙΑΣ ΜΗ...
- Ιουλίου(123)
- Ιουνίου(110)
- Μαΐου(116)
- Απριλίου(135)
- Μαρτίου(105)
- Φεβρουαρίου(89)
- Ιανουαρίου(107)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τρίτη 25 Αυγούστου 2015
00:05
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Eἶσαι φτωχός!... Τί ἔχεις; Δὲν ἔχεις τίποτε σχεδόν. Τὰ βγάζεις πέρα; Πῶς νὰ τὰ βγάλεις; Εἶσαι ἄνεργος... Μὰ κι ἂν ἐργάζεσαι, κάθε πότε πληρώνεσαι καὶ πόσα παίρνεις; Ποῦ νὰ σοῦ φτάσουν; Ποῦ νὰ φτάσουν γιὰ σένα, γιὰ τὰ παιδιά; Πῶς νὰ πληρώσεις τὸ νοίκι, τοὺς λογαριασμούς, τὰ κοινόχρηστα, τὸν μανάβη, τὸν φούρναρη…;
Στενεύτηκες γερά, στενοχωριέσαι. Βλέπεις ἄλλους δίπλα σου νὰ καλοπερνοῦν. Δὲν ὑπάρχει κρίση γι᾿ αὐτούς; Μὲ τ᾿ αὐτοκίνητά τους, τὰ λοῦσα τους, τὰ γλέντια, τὴ συχνὰ προκλητικὴ καλοπέρασή τους. Στενοχωριέσαι, ἔ; Πῶς νιώθεις; Δὲν νιώθεις ἀδικημένος;
Δυστυχισμένε! Ποὺ δὲν ἔχεις στὸν ἥλιο μοίρα… Κι ὄχι πὼς σοῦ φταίει μόνο ἡ κρίση ἐσένα. Ἐσὺ καὶ πρὶν ἀπὸ τὴν κρίση φτωχὸς καὶ στερημένος ἤσουν. Καὶ μετὰ τὴν κρίση, ἂν κάποτε ἔρθει αὐτὸ τὸ μετά, ἴσως καὶ τότε φτωχὸς καὶ στερημένος νά ᾿σαι… Δυστυχισμένε!
Εἶσαι!... Δὲν εἶσαι δυστυχισμένος;
Ἀλλὰ γιὰ στάσου!... Δὲν ἀνοίγεις λίγο τὸ Εὐαγγέλιο; Καταλαβαίνεις ἀσφαλῶς τί κρατᾶς στὰ χέρια σου. Τὸ Εὐαγγέλιο δὲν εἶναι ἕνα ὁποιοδήποτε βιβλίο. Εἶναι τὸ ὑπέρτατο βιβλίο! Τὸ πιστεύεις αὐτό, ἔτσι δὲν εἶναι; Λοιπόν, ἔλα νὰ προχωρήσουμε!
Ἕνας καὶ μόνο λόγος τοῦ Χριστοῦ, ὅπως μᾶς τὸν παραδίδει στοὺς «Μακαρισμούς» του ὁ εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς, δίνει καίρια καὶ πλήρη ἀπάντηση στὸ παραπάνω ἐρώτημα. Οἱ «Μακαρισμοὶ» στὸ κατὰ Λουκᾶν Εὐαγγέλιο διαφέρουν ἀπὸ τοὺς ἀντίστοιχους γνωστοὺς τοῦ εὐαγγελιστοῦ Ματθαίου. Τοὺς δίδαξε ὁ Κύριος σὲ ἄλλη περίσταση.
Ἡ ὁμιλία τὴν ὁποία παραθέτει ὁ εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς ἐλέχθη ἀπὸ τὸν Κύριο «ἐπὶ τόπου πεδινοῦ», ἐνῶ αὐτὴ τοῦ Ματθαίου «ἐπὶ τοῦ ὄρους». Τὰ νοήματά τους εἶναι συγγενικά, παρουσιάζουν ὅμως καὶ ἀρκετὲς διαφορές. Σ᾿ αὐτὴ λοιπὸν τήν «ἐπὶ τόπου πεδινοῦ» ὁμιλία ὁ Κύριος – τὸ πιστεύεις; – μακάρισε τοὺς φτωχούς. Τοὺς μακάρισε! «Μακάριοι οἱ πτωχοί, ὅτι ὑμετέρα ἐστὶν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ», εἶπε. Εἶστε εὐτυχισμένοι ἐσεῖς οἱ φτωχοί, διότι σὲ σᾶς ἀνήκει ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ (Λουκ. ς΄ 20).
Παράδοξος λόγος! Δὲν εἶναι; Πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ εἶναι μακάριος, νὰ εἶναι εὐτυχισμένος ὁ φτωχός;
Ὁ φτωχὸς ὑποφέρει. Ὁ φτωχὸς στερεῖται· συχνὰ τοῦ λείπουν ἀκόμη καὶ τὰ πιὸ ἀναγκαῖα. Δυσκολεύεται ὁ ἴδιος, δυσκολεύεται ἡ οἰκογένειά του, δύσκολα πορεύονται τὰ παιδιά του. Πῶς νὰ προχωρήσουν; Τί σπουδὲς νὰ κάνουν; Ποῦ νὰ βροῦν δουλειά; Τί ὄνειρα νὰ ἔχουν γιὰ τὸ μέλλον τους;
Λοιπόν; Πῶς μπορεῖ νὰ εἶναι μακάριος, πῶς μπορεῖ νὰ εἶναι εὐτυχισμένος ὁ φτωχός;
Ἂς ξεκινήσουμε ἀπὸ μιὰ σταθερὴ καὶ ἀσάλευτη βάση. Εἶναι ποτὲ δυνατὸν τὸ στόμα τοῦ Χριστοῦ μας νὰ μὴν εἶναι πέρα ὣς πέρα ἀληθινό; Ἕνας ὁποιοσδήποτε ἄλλος μπορεῖ νὰ κάνει λάθος. Ὁ Χριστός μας ὅμως; Ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ Θεός. Καθετὶ ποὺ ἔχει πεῖ εἶναι ἀλήθεια. Ἑπομένως καὶ τοῦτος ὁ «Μακαρισμός» Του εἶναι ἀληθινός. Αὐτὸ δὲν μπορεῖ νὰ τὸ ἀμφισβητήσει κανείς. Ἂν τὸ ἀμφισβητήσει, εἶναι σὰν νὰ ἀμφιβάλλει γιὰ τὸ ὅτι ὁ Κύριος εἶναι Θεός. Αὐτὴ ἡ ἀλήθεια εἶναι ἡ ἀκλόνητη βάση πάνω στὴν ὁποία μποροῦμε νὰ οἰκοδομήσουμε τὶς παραπέρα σκέψεις μας.
Γιατί λοιπὸν οἱ φτωχοί, σύμφωνα μὲ τὴ διαβεβαίωση τοῦ Χριστοῦ μας, εἶναι εὐτυχισμένοι;
Ἀλλὰ εἶναι ὁλοφάνερο. Τὸ ἐξηγεῖ ὁ ἴδιος ὁ Κύριος στὸ δεύτερο ἡμιστίχιο τοῦ «Μακαρισμοῦ». Εἶστε μακάριοι οἱ φτωχοί, λέει, «ὅτι ὑμετέρα ἐστιν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ»· διότι σὲ σᾶς ἀνήκει ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ὁ Παράδεισος. Ὁ Κύριος ἐδῶ μεταθέτει τὸ κέντρο βάρους τῆς ζωῆς. Προσδίδει στὸ διάστημα τῆς ἐπίγειας ζωῆς τὸ ἀληθινό της νόημα. Ἡ ἐπὶ γῆς ζωή, μᾶς λέει, εἶναι προοίμιο τῆς αἰωνιότητας, προετοιμασία γι᾿ αὐτήν. Δὲν εἶναι αὐτοσκοπός, εἶναι μέσον ποὺ ὁδηγεῖ στὴν ἀληθινὴ ζωή, στὴν αἰωνιότητα. Καὶ ὁ φτωχὸς εὐκολότερα εἰσέρχεται σ᾿ αὐτήν. Ἂν δείξει λίγη ὑπομονὴ στὶς δυσκολίες τούτης τῆς ζωῆς, κερδίζει τὴν αἰωνιότητα.
Ὅμως δὲν εἶναι μόνο αὐτό, ποὺ βέβαια εἶναι τὸ βασικότερο καὶ τὸ πιὸ σημαντικό. Εἶναι καὶ τὸ ὅτι ὁ φτωχὸς ποὺ ἐξαρτᾶ τὴ ζωή του ἀπὸ τὸν Θεό, εἶναι εὐτυχισμένος καὶ σ᾿ αὐτὴν ἐδῶ τὴ ζωή. Καὶ εἶναι εὐτυχισμένος, διότι σὲ ὅλες τὶς δύσκολες περιστάσεις τῆς ζωῆς διαπιστώνει τὴ θαυμαστὴ ἐπέμβαση τοῦ Θεοῦ, ὁ Ὁποῖος δίνει λύση ἀκόμη καὶ στὰ πιὸ ἀσφυκτικὰ ἀδιέξοδα. Αὐτὴ ἡ παρουσία τοῦ Θεοῦ στὴ ζωὴ τοῦ φτωχοῦ εἶναι ἀστείρευτη πηγὴ χαρᾶς καὶ εὐτυχίας· ὑπὸ τὴν προϋπόθεση βέβαια, ὅπως ἤδη ἔχουμε τονίσει, ὅτι αὐτὸς ἀφήνει μὲ πίστη τὴ ζωή του στὰ χέρια τοῦ Θεοῦ.
Οἱ πολλοὶ μακαρίζουν τοὺς πλουσίους.
Ὁ Χριστὸς ἀντιστρέφει τὴν κλίμακα τῶν ἀξιῶν. Μακαρίζει τοὺς φτωχούς.
Ὅσο κι ἂν μᾶς φαίνεται παράλογο, αὐτὴ εἶναι ἡ ἀλήθεια.
«Μακάριοι» λοιπὸν «οἱ πτωχοί»!
πηγή:osotir.org
!>