Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
-
2013
(2210)
- Δεκεμβρίου(161)
- Νοεμβρίου(186)
- Οκτωβρίου(168)
- Σεπτεμβρίου(180)
- Αυγούστου(189)
- Ιουλίου(165)
-
Ιουνίου(210)
- "Περί της Παυλείου εν Αθήναις Διδαχής"
- Η χάρη της μετάνοιας
- «Του Δείπνου σου του μυστικού, σήμερον, Υιέ Θεού, ...
- Το φωτεινόν παράδειγμα των αγίων της Εκκλησίας μας
- Η Κυριακή των Αγίων Πάντων
- Κυριακή των Αγίων Πάντων – Οι Άγιοι Απόστολοι
- Σύναξη των Αγίων Δώδεκα Αποστόλων
- Η Σύναξη των Αγίων Αποστόλων
- Εθελοντική Αιμοδοσία αύριο 30-6-13 στο Ναό μας
- ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟ...
- Το ψάρι του καπετάνιου
- «Τα άγια τοις αγίοις»
- Εις τους πρωτοκορυφαίους Πέτρον και Παύλον (29 Ιου...
- Άγιοι Πέτρος και Παύλος Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι
- Απολυτίκιο των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου
- Τη ΚΘ΄ – 29 Ιουνίου, μνήμη των Αγίων ενδόξων και π...
- Εὐρώπη εἶναι ἀπέραντο νεκροταφεῖο!
- Τίποτε δε χάθηκε! Μη στεναχωριέσαι
- «Και καταξίωσον ημάς, Δέσποτα, μετά παρρησίας, ακα...
- Σημάδια της παρουσίας του Χριστού
- Για να είσαι ελεύθερος
- Εύρεση των Τιμίων Λειψάνων των Αγίων Αναργύρων Κύρ...
- ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: πιεζαν οι εβραίοι για διαγραφή του Θρησ...
- ΛΑΜΠΡΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
- Απόδειξέ μου ότι υπάρχει Θεός!
- «Πάντων των αγίων μνημονεύσαντες, Έτι και έτι εν Ε...
- Ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου
- Οι Μακαρισμοί του Κυρίου...
- Άγιος Σαμψών ο Ξενοδόχος
- ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ - Η πορεία του Ορθόδοξου μοναχισμο...
- Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΥΣ...
- Γέροντας Παΐσιος: Ο πνευματικός στην οικογένεια
- «Εν πρώτοις μνήσθητι, Κύριε, του αρχιεπισκόπου ημών…»
- Η ξεχειλισμένη κούπα (ιστορία απ’ το γεροντικό)
- Όσιος Δαβίδ ο εν Θεσσαλονίκη
- ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΠΑΤΡΩΝ
- ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
- Για την προσευχή !
- «Άξιον εστιν ως αληθώς μακαρίζειν σε την Θεοτόκον ...
- Μη δικαιολογείς τον θυμό σου
- Τούρτα παγωτό µε μωσαϊκό
- Αγία Φεβρωνία
- 8 ήμερο Προσκύνημα στα Ιεροσόλυμα
- Ἡ ἡμέρα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος - Anthony Bloom
- Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Γιατί το Αγιο Πνεύμα ...
- Ποιά η διαφορά της εορτής της Πεντηκοστής με την ε...
- "Και ποίησον τον μεν άρτον ... Το δε εν των ποτηρί...
- Περιγραφή της εικόνας της Πεντηκοστής
- Βασιλεῦ Οὐράνιε, Παράκλητε...
- Το Γενέθλιο του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου και Βα...
- ''ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ'' ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ
- "Περί του Αγίου Πνεύματος"
- Κυριακή της Πεντηκοστής - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- «Σε υμνούμεν, σε ευλογούμεν, σοι ευχαριστούμεν, Κύ...
- ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ - Το σημείο που ξεκινά η Αποστολική Δια...
- Εορτή της Πεντηκοστής - Γενέθλια της Εκκλησίας
- Αγία Αγριππίνα
- Απολυτίκιον της Πεντηκοστής
- Όσιος Δανιήλ ὁ ἐν τῷ κάστρῳ τῶν Πατρῶν
- Επιτίμιο ακοινωνησίας για τον ''αντιρατσιστικό νόμο''
- Ο Αρχιεπίσκοπος ύψωσε την ελληνική σημαία στα ελλη...
- Ωφελούν τους νεκρούς τα μνημόσυνα;
- Τι είναι αμαρτία και τι μας πρόσφερε ο Χριστός
- Δώρα για τους νεκρούς - Πρωτοπρεσβύτερος π. Ευέλθω...
- «Τα σα εκ των σων σοι προσφέρομεν κατά πάντα και δ...
- ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΚΑΡΑΒΑΓΓΕΛΗΣ (1866-1935)
- Άγιος Ευσέβιος
- Τὰ Ψυχοσάββατα
- Αρχιεπίσκοπος: ''Πρώτα η πατρίδα και μετά τα κόμμα...
- Τα κοιμητήρια
- «Λάβετε, φάγετε, τούτο μου εστι το Σώμα...» «Πίετε...
- Οι τουρκοπροσκυνημένοι Νενέκοι τότε έπαιρναν τα όπ...
- Γιατί μνημονεύουμε τους κεκοιμημένους
- Οι τρεις καλόγεροι και ο Άγιος Αντώνιος
- Άγιος Νικήτας ο Νισύριος
- Άγιος Ιουλιανός από την Κιλικία
- Τζαμί στην Αθήνα: Θα καταστρατηγήσουμε μόνοι μας τ...
- Η χάρη της προσευχής φέρνει το νου σε επαφή με το Θεό
- «Ευχαριστήσωμεν τω Κυρίω - Άξιον και δίκαιον»
- Τσίζκεϊκ με γιαούρτι και λάιμ
- Ιερά Πανήγυρις Αγίας Τριάδος άνω Αλισσού
- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΠΑΛΗΣ ΕΓΙΝΕ ΑΣΚΗΤΗΣ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ (ΦΩΤ...
- ΑΡΗΣ ΣΕΡΒΕΤΑΛΗΣ: ''ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΙ ΟΣΟ ΜΠΟΡΩ ΤΟΝ ΘΕΟ,...
- Άγιος Μεθόδιος ο Ιερομάρτυρας επίσκοπος Πατάρων
- Άγιος Νικόλαος ο Καβάσιλας
- Άγιος Ιούδας ο Απόστολος
- Άνοιξε λοιπόν τη χαραμάδα της καρδιάς σου!
- ''Σκάσε επί τέλους νά λές συνεχώς "Δόξα Σοι, ό Θεό...
- «Άνω σχώμεν τας καρδίας».
- Όσιος Παΐσιος ο Μέγας και θεοφόρος
- Έκθεση Ορθόδοξου Χριστιανικού Βιβλίου στην Πάτρα
- Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου με τον Πρωθυ...
- Καταΐφι με καϊμάκι, βύσσινο και φιστίκι Αιγίνης
- H δύναμη της ευχής Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με
- Δε νιώθεις τον Ουρανό, γιατί δεν δοξολογείς τον Θεό
- «Η χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και η αγάπη...
- «ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ» ΧΩΡΙΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ, ή «Μια ευχή για ν...
- Άγιος Λεόντιος και οι συν αυτώ Υπάτιος και Θεόδουλος
- Nικόλαος Ἰ. Σωτηρόπουλος, Περί του Mητροπολίτου Σι...
- «Πάτερ, δόξασόν σου τον Υιόν» - Το θαύμα του Αγ.Σπ...
- Μαΐου(218)
- Απριλίου(179)
- Μαρτίου(208)
- Φεβρουαρίου(180)
- Ιανουαρίου(166)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 30 Ιουνίου 2013
15:53
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Πατρῶν
κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Δοξολογία καί αἶνον πρέπει νά ἀναπέμπωμε ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες πρός τόν Θεό, διότι τόσο μᾶς ἀγάπησε καί ἀπέστειλε στήν χώρα μας Ἀποστόλους καί κήρυκας τοῦ Εὐαγγελίου Του, γιά νά γνωρίσουν οἱ προπάτορές μας τήν ἀλήθεια καί νά ἀφήσουν τήν πλάνη τῶν εἰδώλων. Σέ ποιά κατάσταση θά εὑρίσκετο ἄραγε ἡ Ἑλλάς χωρίς τήν καινή, τήν καινούρια δηλαδή διδαχή, τήν ἀποκάλυψη τῆς ἀληθείας περί τοῦ ἑνός καί μόνου ἀληθινοῦ Θεοῦ, περί τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Θεοῦ καί Λόγου καί περί τῆς ἀξίας τοῦ ἀνθρώπου;
Θά σταθοῦμε γιά λίγο, χωρίς νά ἀναφερθοῦμε σέ λεπτομέρειες, στό τελευταῖο τμῆμα ἀπό τήν διδαχή τοῦ Ἀποστόλου Παύλου στήν Ἀθήνα, ὅπως περιγράφεται στίς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων:
«Ἀκούσαντες δέ ἀνάστασιν νεκρῶν οἱ μέν ἐχλεύαζον, οἱ δέ εἶπον∙ ἀκουσόμεθά σου πάλιν περί τούτου. Καί οὕτως ὁ Παῦλος ἐξῆλθεν ἐκ μέσου αὐτῶν. Τινές δέ ἄνδρες κολληθέντες αὐτῷ ἐπίστευσαν, ἐν οἷς καί Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης καί γυνή ὀνόματι Δάμαρις καί ἕτεροι σύν αὐτοῖς» (Πραξ. ιζ’. 32-34).
01:19
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Κάποιος νέος παραστράτησε, μα τόσο μετάνοιωσε, όταν η θεία Χάρη τον επισκέφτηκε με το άκουσμα ενός μόνο κηρύγματος που άφησε τον κόσμο κι έγινε μοναχός. Έκλαιγε κάθε μέρα με πολύ πόνο, αλλά με τίποτα δεν μπορούσε να παρηγορηθεί. Μια νύχτα παρουσιάστηκε στον ύπνο του ο Ιησούς περιτριγυρισμένος από φως ουράνιο. Πήγε κοντά του με καλοσύνη...
- Τι έχεις άνθρωπε και κλαις με τόσο πόνο; τον ρώτησε με γλυκεία φωνή ο Κύριος.
- Κλαίω Κύριε, γιατί έπεσα, είπε με απελπισία ο αμαρτωλός.
- Ω, τότε σήκω.
- Δεν μπορώ μόνος Κύριε!
Άπλωσε τότε το θεϊκό του χέρι ο Βασιλιάς της αγάπης και τον βοήθησε να σηκωθεί. Εκείνος, όμως, δε σταμάτησε να κλαίει...
- Τώρα γιατί κλαις;
01:09
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Όλα είν’ εδώ! Μπροστά στα τέκνα, τα αμαρτωλά και αγαπημένα. Έτοιμα όλα, όπως τότε στο Μυστικό Δείπνο. Ο ίδιος ο Κύριος να προσφέρει τη θυσία και να προσφέρεται ως θύτης.
Σήμερα! Ο χρόνος συστέλλεται, σμικρίνεται, γίνεται τώρα.
Στο Μυστικό Δείπνο δεν μπορείς να πας αν δεν σε «παραλάβει», αν δεν σε κάνει ο ίδιος ο Χριστός συμμέτοχο.
Τότε και τώρα, οι ίδιες συνθήκες, οι ίδιες πιθανότητες για φίλημα «καθάπερ ο Ιούδας», όπως και για ομολογία «ως ο ληστής: μνήσθητί μου Κύριε».
«Μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης προσέλθετε»
00:54
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ὁ ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς γράφοντας γιὰ τοὺς ἁγίους σημείωνε «Οἱ ἅγιοι εἶναι οἱ περισσότερον τέλειοι χριστιανοί, διότι ἔχουν ἁγιασθῆ εἰς τὸ μέγιστον, κατὰ τὸ δυνατόν, βαθμὸν διὰ τῆς ἀσκήσεως τῆς πίστεως εἰς τὸν Ἀναστάντα καὶ αἰωνίως ζῶντα Κύριον Ἰησοῦν. Πράγματι, αὐτοὶ εἶναι οἱ μοναδικοὶ καὶ ἀληθινοὶ ἀθάνατοι μέσα στὸ ἀνθρώπινο γένος, διότι μὲ ὅλον τὸ εἶναι των ζοῦν ἐν τῷ Ἀναστάντι καὶ διὰ τὸν Ἀναστάντα Χριστόν, καὶ οὐδεὶς θάνατος ἔχει ἐξουσίαν ἐπάνω των.Ἡ ζωὴ των ὁλόκληρος εἶναι ἐκ τοῦ Χριστοῦ, καὶ δι᾽ αὐτὸ ὅλη εἶναι χριστό-ζωή· ἡ σκέψις των εἶναι χριστὸ-σκέψις· ἡ αἴσθησίς των χριστὸ-αἴσθησις. Ὅ,τι εἶναι ἰδικὸν των εἶναι πρῶτα τοῦ Χριστοῦ καὶ κατόπιν ἰδικὸν των. Δι᾽ αὐτὸ οἱ Βίοι τῶν Ἁγίων δὲν εἶναι ἄλλο παρὰ ἡ ζωὴ τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ, ἡ ἐπαναλαμβανομένη εἰς κάθε ἅγιον, ὀλίγον ἤ πολύ, κατὰ τοῦτον ἤ ἐκεῖνον τὸν τρόπον».1
00:53
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου, δασκάλου
ΓΕΝΙΚΑ: Η Κυριακή των Αγίων Πάντων είναι η τελευταία Κυριακή του «Πεντηκοσταρίου». Με αυτήν τελειώνει ο κινητός κύκλος των εορτών που άρχισε από την Α΄ Κυριακή του Τριωδίου (Τελώνου και Φαρισαίου). Η Κυριακή των Αγίων Πάντων είναι η σφραγίδα της εορταστικής αυτής περιόδου, που μας παρουσιάζει τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος, τους Αγίους Πάντες. Είναι απόδειξη του έργου της Εκκλησίας και παρουσιάζει όσους αγαθά αγίασε το Πνεύμα το Άγιο στον κόσμο.
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ: Η Εορτή των Αγίων Πάντων τους πρώτους αιώνες ήταν εορτή μόνο των Μαρτύρων. Το Τυπικό της Αγίας Σοφίας της Κωνσταντινουπόλεως κατά τον Ι' αιώνα, προβλέπει σύναξη και παννυχίδα στη Μεγάλη Εκκλησία, και στο ναό των Αγίων Μαρτύρων. Η εορτή ονομάζεται “των Αγίων Πάντων” και το συναξάρι επισημαίνει ότι κατ' αυτήν επιτελείται η μνήμη «των αγίων και καλλινίκων μαρτύρων των εν πάση τη οικουμένη κατά διαφόρους καιρούς μαρτυρησάντων υπέρ του ονόματος του Μεγάλου Θεού και Σωτήρος Ημών Ιησού Χριστού». Η Εορτή των Αγίων Πάντων θεσπίσθηκε επί Λέοντος του Σοφού.
00:51
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ -Τῶν Ἁγίων Πάντων: Ἑβρ. ια΄ 33 - ιβ΄ 2
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ-Τῶν 12 Ἀποστόλων: Ματθ. θ΄ 36, ι΄ 1-8
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ
1. Τὰ ὥριμα στάχυα
Ἡ σημερινὴ Κυριακὴ τῶν Ἁγίων Πάντων συμπίπτει μὲ τὴ Σύναξη τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων ποὺ ἑορτάζουμε κάθε χρόνο στὶς 30 Ἰουνίου. Πρὸς τιμὴν τῶν ἁγίων Ἀποστόλων λοιπὸν ἀναγινώσκεται στὴ θεία Λειτουργία ἡ εὐαγγελικὴ περικοπὴ ποὺ ἀκούσαμε καὶ ἡ ὁποία περιγράφει τὴν πρώτη ἀποστολὴ ποὺ ἀνέθεσε ὁ Κύριος στοὺς μαθητές Του.
Ὅταν τοὺς ἀπέστειλε στὴν πρώτη τους περιοδεία, ὁ ἰουδαϊκὸς λαὸς ἦταν σὲ κατάσταση ἀπελπιστική: «ὡς πρόβατα μὴ ἔχοντα ποιμένα». Περιφρονημένος καὶ προδομένος ἀπὸ τοὺς θρησκευτικούς του ἡγέτες, τοὺς Γραμματεῖς καὶ τοὺς Φαρισαίους, ζοῦσε μέσα στὸ σκοτάδι τῆς ἄγνοιας καὶ τῆς ἁμαρτίας καὶ ἀναζητοῦσε φῶς ἐλπίδας, μήνυμα σωτηρίας.
Βλέποντας αὐτὴ τὴν κατάσταση ὁ θεῖος Λυτρωτής, εἶπε στοὺς μαθητές Του: «ὁ μὲν θερισμὸς πολύς, οἱ δὲ ἐργάται ὀλίγοι»· τὰ στάχυα ποὺ εἶναι ὥριμα γιὰ θερισμὸ εἶναι πολλά, οἱ ἐργάτες ὅμως ποὺ θὰ τὰ θερίσουν εἶναι λίγοι (Ματθ. θ΄ 37).
00:38
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Οι Απόστολοι του Χριστού θα ξεχωρίζουν μέσα στην Ιστορία της Εκκλησίας, σαν οι υπέρλαμπροι αστέρες πρώτου μεγέθους της πνευματικής ζωής. Την 30η Ιουνίου, η Εκκλησία γιορτάζει τους δώδεκα Αποστόλους που αρχικά εξέλεξε ο Κύριος, πλην του Ιούδα Ισκαριώτη. Αυτοί είναι: Σίμωνας (Πέτρος), Ανδρέας, Ιάκωβος, Ιωάννης, Φίλιππος, Θωμάς, Βαρθολομαίος (Ναθαναήλ), Ματθαίος, Ιάκωβος του Αλφαίου, Σίμωνας ο Ζηλωτής, Ιούδας ο αδελφός του Ιακώβου του μικρού και ο Ματθίας, που εξελέγη μέσα στο υπερώο τις παραμονές της Πεντηκοστής, σε αντικατάσταση του Ιούδα του Ισκαριώτη. Τη ζωή του καθενός των Αποστόλων αυτών, σκιαγραφούμε στις ιδιαίτερες γιορτές τους. Εδώ γίνεται υπενθύμιση της ενότητας που είχαν μεταξύ τους, αλλά και της ηθικής τους, που τόσο συνέβαλε στην πνευματική εν Χριστώ αναγέννηση του κόσμου. Έχουμε, λοιπόν, χρέος και εμείς οι αγωνιζόμενοι χριστιανοί, να κινούμαστε στα ίχνη τους και με θερμό ζήλο για τη διάδοση του σωτηριώδους μηνύματος του Ευαγγελίου, που διέπνεε κι αυτούς, να γίνουμε μιμητές του έργου τους.
00:27
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Στις 30 Ιουνίου η Αγία μας Εκκλησία εορτάζει με ξεχωριστή λαμπρότητα τη Σύναξη των Δώδεκα Αποστόλων. Βεβαίως υπάρχουν και οι προσωπικές μνήμες τους σε διάφορες ημερομηνίες του έτους, αλλά με αυτόν τον συλλογικό εορτασμό τιμάται σύμπασα η χορεία των μεγάλων αυτών ανδρών, οι οποίοι ως συνεχιστές του σωτηριώδους έργου του Κυρίου επί της γης, έστρεψαν τον ρου της ιστορίας και άλλαξαν κυριολεκτικά την μορφή του κόσμου! Εμείς ως συνειδητό εκκλησιαστικό σώμα γνωρίζουμε την ανεκτίμητη προσφορά τους στην εδραίωση και επέκταση της Εκκλησίας στον κόσμο και γι’ αυτό με την ευκαιρία της σεπτής εορτής τους εναποθέτουμε σ’ ατούς τη βαθιά μας ευγνωμοσύνη και τις ευχαριστίες μας.
Οι ιερές μορφές τους είναι ιστορημένες σε περίοπτες θέσεις στους ναούς μας και η μνεία και αναφοράς τους στις ιερές ακολουθίες είναι συχνές, διότι αυτοί αποτελούν τη σπουδαιότερη αγιολογική χορεία της Εκκλησίας μας. Χάρη στο δικό τους τιτάνιο αγώνα, τις αφάνταστες προσωπικές τους θυσίες, θεμελιώθηκε η Εκκλησία στον κόσμο, μέσα σε ένα εξαιρετικά εχθρικό για την εν Χριστώ σωτηρία και αλήθεια περιβάλλον. Επισφράγισμα του έργου τους υπήρξε ο εμποτισμός του με το αίμα τους. Στο σύνολό τους έδωσαν και αυτή τη ζωή τους για τον ευαγγελισμό του κόσμου.
Σάββατο 29 Ιουνίου 2013
06:51
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ & ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΚΡΥΑ ΙΤΕΩΝ
ΤΗΛ. (FAX) 2610 340-902
ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΙΜΑΤΟΣ
Ε Θ Ε Λ Ο Ν Τ Ι Κ Η Α Ι Μ Ο Δ Ο Σ Ι Α
Αγαπητοί αδελφοί, υπενθυμίζουμε στην αγάπη σας, ότι αύριο Κυριακή 30 Ιουνίου 2013, η Ενορία μας διοργανώνει Εθελοντική Αιμοδοσία.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας (10:00 π.μ.), έξω από το Ναό μας θα υπάρχει κινητή μονάδα αιμοληψίας προκειμένου να δεχθεί την πολύτιμη προσφορά σας.
Δίνοντας λίγο αίμα, σώζεις μια ζωή.
Ίσως κάποτε το έχεις ο ίδιος ανάγκη.
Είναι πράξη αγάπης … Μη διστάσεις!!!
εκ του Ιερού Ναού
06:49
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Πυρετωδῶς προχωροῦν οἱ προετοιμασίες, τόσο στήν Πάτρα, ὅσο καί στήν Ρωσία, ὥστε νά μεταφερθῇ ὁ Σταυρός τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου στήν ὁμόδοξη χώρα, πρός εὐλογία καί ἁγιασμό τοῦ Ρωσικοῦ Λαοῦ, μέ ἀφορμή τούς ἑορτασμούς γιά τήν ἐπέτειο τῶν 1025 ἐτῶν ἀπό τῆς Βαπτίσεως τῶν Ρώς στόν Δνείπερο ποταμό.
Στήν Ρωσία αναμένεται λαμπρή ὑποδοχή ἀπό τήν Ἐκκλησιαστική καί Πολιτική Ἡγεσία τῆς χώρας καί τόν εὐσεβῆ Ρωσικό Λαό.
Ἡ ἀναχώρηση θά γίνῃ ἀπό τό ἀεροδρόμιο τοῦ Ἀράξου μέ εἰδικό ἀεροσκάφος, στίς 11 Ἰουλίου ἐ.ἔ., ἐνῷ ὁ Σταυρός τοῦ Πρωτοκλήτου θά ἐπιστρέψῃ στήν Πάτρα στίς 2 Αὐγούστου.
00:39
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Σ’ ένα αιγαιοπελαγίτικο νησί ζούσε προ ετών ένας ιερέας ευλαβέστατος. Η ψυχούλα του ήταν γεμάτη στοργή για το ποίμνιό του και ειδικά για τους πονεμένους. Έφτασε όμως η μέρα που δοκιμάστηκε κι εκείνος και πόνεσε πολύ.
Η κόρη του, μια εξαιρετική κοπέλα, είχε παντρευτεί πρόσφατα μ’ ένα νοικοκυρεμένο παληκάρι. Έφτασε, λοιπόν, ο καιρός να φέρει στον κόσμο το πρώτο παιδάκι της. Κατά τον τοκετό όμως, πέθανε! Πήγε Μάρτυρας να συναντήσει τον Πλάστη της, αφήνοντας πολύ πόνο πίσω της.
Ο ιερέας πατέρας της πόνεσε κι αυτός πολύ στο χωρισμό, αλλά με ακλόνητη Πίστη στο Θεό πρόσφερε δοξολογία στο άγιο όνομά Του. Την αγάπη του δε, για την θυγατέρα του εξέφραζε με θερμές προσευχές για την ψυχή της και με κρυφές ελεημοσύνες.
00:36
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Δεν μπορείς να προχωρήσεις «προς θείαν Κοινωνίαν» αν δεν σε καλέσει. Μπροστά στο φρικτό μυστήριο η θρασύτητα, η παράτολμη τόλμη, είναι κατάσταση δαιμονική.
Τα άγια δεν δίνονται παρά στους αγίους. Κι εμείς γίναμε άγιοι, όπως ο Κύριος μας, στο μεγάλο μυστήριο της βάπτισής μας. «Ουκ εξ ημών, Θεού το δώρο». Κατά τον άγιο Νικόλαο Καβάσιλα τα’ άγια δίνονται σε όσους αγωνίζονται στην οδό της αγιότητας.
Η αγιότητα όμως είναι πορεία ατελεύτητη. Δεν φτάνεις ποτέ αυτό που είναι ο Κύριός σου. «Εις άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός, Αμήν». Ατέλεστη η τεκειότητα, λέγει ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης.
00:23
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Εμείς οι σύγχρονοι χριστιανοί, αδελφοί μου, παρασυρμένοι από το πνεύμα και τα ρεύματα της εποχής, έχουμε μιαν έφεση, ωσάν να είμασταν δούλοι και κοσμικοί άνθρωποι, να ηρωοποιούμε και να ειδωλοποιούμε, τους επιφανείς των καιρών, δηλαδή όσους η δημοσιότητα προβάλει ως ήρωες και είδωλα ανθρώπων, ως καθηγιασμένα πρότυπα ζωής, φθαρτούς και πολύ συχνά αμαρτωλούς ανθρώπους. Αποκομένοι από την Παράδοση και την ζωή της μητέρας Εκκλησίας, επιχειρούμε να χορτάσουμε με ξυλοκέρατα, αρεσκόμαστε να στήνουμε εικονικούς ανδριάντες στους σπουδαίους του κόσμου και ψάχνουμε εναγωνίως στάσεις και πρότυπα ζωής εκτός του Ευαγγελίου. Η πρώτη μας αγάπη ψυχράνθηκε. Τώρα είμαστε μιμητές της αμαρτίας και δούλοι σε παιδάρια και γύναια και στους καταδυνάστες του πνεύματος και του σώματος.
Όμως σε πείσμα των καιρών, η Εκκλησία που υπέρκειται καιρών και διαστάσεων, αγιοποιεί και ουσιοποιεί το καθ'ημέραν με τις μνήμες των αγίων της. Αυτών που ξεχώρισαν από τον κόσμο, αυτών που δεν τους ετύφλωνε πάθος κανένα και αγάπη ουδεμία, αλλά μόνο ο βαθύς και μονότροπος έρως της Εκκλησίας και του Νυμφίου Χριστού. Και ανάμεσα στους αγίους, τους φιλτάτους του Χριστού, οι οποίοι πήραν αντίστροφη πορεία απ'αυτόν τον κόσμο, που πορεύεται προς τας πύλας του Άδου, υπήρξαν οι πλέον αγαπητοί του, οι πρωτοκορυφαίοι των Αποστόλων, Πέτρος και Παύλος. Αυτά τα νοητά ύψη και τα τόσο κοντινά στις καρδιές μας, προβάλει η Εκκλησία πρώτον τιμητικώς και κατά χρέος, τον μεν Πέτρο τιμώντας ὡς τῶν ἀποστόλων προεξάρχοντα, τὸν δὲ Παύλο ὡς ὑπὲρ τοὺς ἄλλους κοπιάσαντα, όπως μας λέγει το τροπάρι του Εσπερινού. Και δεύτερον τους ανυψοί και τους προβάλει μέσα στο χάος το πνευματικό του κόσμου, ως αστέρια που δεν πλανώνται και ως στύλους του Χριστού πού δεν σείονται, όχι μόνο πρότυπα ηθικά και αναστήματα αποστολικά, αλλά ως τεθεωμένους και χαριτωμένους ανθρώπους, στους οποίους εντός ζούσε ο Χριστός, ως φίλους και ανθρώπους του Θεού, νηπτικούς και υψιπέτεις και καθηγιασμένους ναούς του αγίου Πνεύματος, που ελέγχουν με την παρουσία τους, όλη την ανοησία και αναξιότητα και ματαιότητα και φθαρτότητα και το θανατερό του κόσμου.
Όμως σε πείσμα των καιρών, η Εκκλησία που υπέρκειται καιρών και διαστάσεων, αγιοποιεί και ουσιοποιεί το καθ'ημέραν με τις μνήμες των αγίων της. Αυτών που ξεχώρισαν από τον κόσμο, αυτών που δεν τους ετύφλωνε πάθος κανένα και αγάπη ουδεμία, αλλά μόνο ο βαθύς και μονότροπος έρως της Εκκλησίας και του Νυμφίου Χριστού. Και ανάμεσα στους αγίους, τους φιλτάτους του Χριστού, οι οποίοι πήραν αντίστροφη πορεία απ'αυτόν τον κόσμο, που πορεύεται προς τας πύλας του Άδου, υπήρξαν οι πλέον αγαπητοί του, οι πρωτοκορυφαίοι των Αποστόλων, Πέτρος και Παύλος. Αυτά τα νοητά ύψη και τα τόσο κοντινά στις καρδιές μας, προβάλει η Εκκλησία πρώτον τιμητικώς και κατά χρέος, τον μεν Πέτρο τιμώντας ὡς τῶν ἀποστόλων προεξάρχοντα, τὸν δὲ Παύλο ὡς ὑπὲρ τοὺς ἄλλους κοπιάσαντα, όπως μας λέγει το τροπάρι του Εσπερινού. Και δεύτερον τους ανυψοί και τους προβάλει μέσα στο χάος το πνευματικό του κόσμου, ως αστέρια που δεν πλανώνται και ως στύλους του Χριστού πού δεν σείονται, όχι μόνο πρότυπα ηθικά και αναστήματα αποστολικά, αλλά ως τεθεωμένους και χαριτωμένους ανθρώπους, στους οποίους εντός ζούσε ο Χριστός, ως φίλους και ανθρώπους του Θεού, νηπτικούς και υψιπέτεις και καθηγιασμένους ναούς του αγίου Πνεύματος, που ελέγχουν με την παρουσία τους, όλη την ανοησία και αναξιότητα και ματαιότητα και φθαρτότητα και το θανατερό του κόσμου.
00:19
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ο Πέτρος καταγόταν από τη Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας και ήταν γιος του Ιωνά, αδελφός του Αποστόλου Ανδρέα του Πρωτόκλητου. Ο Πέτρος και ο Ανδρέας ήταν ψαράδες στη λίμνη Γεννησαρέτ. Είχε νυμφευθεί στην Καπερναούμ, όπου έμενε οικογενειακά μαζί με την πεθερά του. Όπως μας πληροφορεί το Ευαγγέλιο, όταν ο Ιησούς έφθασε στη λίμνη της Γεννησαρέτ συνάντησε τους δυο αδελφούς Πέτρο και Ανδρέα οι οποίοι έριχναν τα δίχτυα τους. Αμέσως μετά την κλήση τους, άφησαν τα δίχτυα και τις οικογένειές τους και τον ακολούθησαν. Ψαράς στο επάγγελμα, ήταν τύπος αυθόρμητος, ορμητικός, και τη ζωή του κοντά στο Χριστό τη μαθαίνουμε από τα τέσσερα Ευαγγέλια, ενώ την αποστολική του δράση, από τις πράξεις των Αποστόλων. Έγραψε και δύο Καθολικές Επιστολές, μέσα στις οποίες να τι προτρέπει τους χριστιανούς: «Νήψατε, γρηγορήσατε, ο αντίδικος υμών διάβολος ως λέων ωρυόμενος περιπατεί ζητών τίνα καταπίη» (Α΄ Πέτρου, ε΄ 8). Δηλαδή εγκρατευθείτε, γίνετε άγρυπνοι και προσεκτικοί. Διότι ο αντίπαλος και κατήγορός σας ο διάβολος, σαν λιοντάρι που βρυχάται, περιπατεί με μανία και ζητάει ποιον να τραβήξει μακριά από την πίστη και να τον καταπιεί. Μετά την Ανάληψη του Κυρίου, ο Πέτρος, δίδαξε το Ευαγγέλιο στην Ιουδαία, στην Αντιόχεια, στον Πόντο, στην Γαλατία, στην Καππαδοκία, στην Ασία και τη Βιθυνία. Κατά την παράδοση (που σημαίνει ότι δεν είναι απόλυτα ιστορικά διασταυρωμένο) έφτασε μέχρι την Ρώμη, όπου επί Νέρωνος (54-68μ.Χ.) υπέστη μαρτυρικό θάνατο, αφού τον σταύρωσαν χιαστί, με το κεφάλι προς τα κάτω περί το έτος 64 μ.Χ.
00:14
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
00:07
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Εις τούτους τους Κορυφαίους Αποστόλους, ποίαν υπόθεσιν εγκωμίων ημπορή τινας να επινοήση μεγαλιτέραν, από την μαρτυρίαν και ανακήρυξιν, οπού ο Κύριος εις αυτούς εποίησε; Τον μεν γαρ Κορυφαίον Πέτρον εμακάρισε, και πέτραν αυτόν ωνόμασεν, επάνω εις την οποίαν απεφάσισεν, ότι θέλει οικοδομήσει την Εκκλησίαν του (Ματθ. ις΄, 18). Τον δε Παύλον ο αυτός προείπεν, ότι θέλει γένη σκεύος εκλογής, διά να βαστάση το όνομά του έμπροσθεν εις βασιλείς και τυράννους (Πράξ. θ΄, 15).
Ήτον δε, ο μεν Άγιος Πέτρος, αδελφός Ανδρέου του Πρωτοκλήτου, καταγόμενος από πόλιν ευτελή και ποταπήν, ήτοι από την Βηθσαϊδά, υιός Ιωνά, εκ της φυλής του Πατριάρχου Συμεών, κατά τους χρόνους Υρκανού Αρχιερέως των Ιουδαίων, ζών με πενίαν εσχάτην, και με τα ίδιά του χέρια ποριζόμενος τα προς το ζήν αναγκαία. Αφ’ ου δε ο πατήρ του Ιωνάς ετελεύτησε, τότε ο μεν Πέτρος, επήρεν εις γυναίκα την θυγατέρα Αριστοβούλου, αδελφού Βαρνάβα του Αποστόλου, και εγέννησε παιδία, ο δε Ανδρέας έμεινεν εν παρθενία. Όταν δε ο Βαπτιστής Ιωάννης εφυλάττετο από τον Ηρώδην εις την φυλακήν, τότε ο Κύριος πηγαίνωντας εις την λίμνην Γενησαρέτ, ευρήκε τον Ανδρέαν και Πέτρον, οίτινες εδιώρθοναν και εμπάλοναν τα δίκτυά των, και ούτως εκάλεσεν αυτούς. Όθεν ευθύς τον ηκολούθησαν.
Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013
01:53
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Γιατί ἡ τόσο μεγάλη κρίση καὶ οἱ τόσο πολλοὶ φόβοι γιὰ τὴν Εὐρώπη; Γιατί ἡ τόση ἀνεργία; Γιατί ἡ Εὐρώπη ἀντιμετωπίζει μὲ τόσο ἀρνητικὸ τρόπο τὴν οἰκογένεια; Μήπως ἀγνοοῦν οἱ Εὐρωπαῖοι μέντορες ὅτι ὁ πολιτισμὸς κρίνεται ἀπὸ τὸν τρόπο ποὺ ἀντιμετωπίζει τὴ θεοΐδρυτη οἰκογένεια; Γιατί τόση φειδὼ στὰ ἐπιδόματα τῶν ἀνέργων;
Μήπως τὸ καθῆκον πρὸς τοὺς δοκιμαζόμενους αὐτοὺς ἀδελφούς μας δὲν πηγάζει ἀπὸ τὴ βασικὴ ἀρχὴ ποὺ λέει: Ὅλοι ἔχουμε δικαίωμα στὰ ἀγαθὰ τοῦ παρόντος κόσμου, διότι ὅλοι ἔχουμε δικαίωμα στὴ ζωὴ καὶ τὴν αὐτοσυντήρηση.
00:55
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Αν νιώθεις αποδυναμωμένος απ' τη σφοδρότητα των πειρασμών,
αν βλέπεις πως κοντεύεις να λυγίσεις,
ακόμα και αν έπεσες, μη στεναχωριέσαι.
Μην απελπίζεσαι.
Τίποτε δεν τελείωσε ακόμα.
Τίποτα δεν χάθηκε.
Αφού ακόμα είσαι ζωντανός, αφού ακόμα έχεις τη δυνατότητα,
γονάτισε και προσευχήσου.
Ο Θεός, ο σταυρωμένος Θεός, ποτέ δεν έπαψε να μας αγαπά.
Όπως είμαστε.
Γεμάτοι σφάλματα, γεμάτοι αμαρτίες,
γεμάτοι πάθη και σκοτεινιά.
Ποτέ δεν είναι αργά για να ξαναπροσπαθήσεις!
πηγή:agiameteora
00:53
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Πατέρα! Μια λέξη που σημαίνει σχέση, στοργή, δυναμικότητα, ενδιαφέρον.
Το Θεό, πατέρα! Πώς να το πεις όταν δεν το έχεις νοιώσει; Κι αν το ένοιωσες πώς μπορείς να δεχτείς πως είναι τιμωρός, απρόσιτος δικαστής, ξένος και ψυχρός;
Ο π. Παύλος Εγγλεζάκης γράφει: «Να γίνεις ξανά παιδί, σημαίνει να μάθεις να λες στον Θεό: «Πατέρα». Κανείς δεν θα μπει στη Βασιλεία του Θεού απ’ όσους δεν ένιωσαν από τα βάθη του είναι τους ν’ ανεβαίνει προς τον Θεό η φωνή, «Πατέρα»! Όποιος δεν άκουσε από το Πνεύμα τη μαρτυρία της υιοθεσίας του από τον Πατέρα, ποια θέση θα’ χει στο πατρικό τραπέζι;»
Η Θεία Λειτουργία μάς μαθαίνει να γινόμαστε παιδιά, σ’ όποια ηλικία κι αν είμαστε. Η προσφώνηση «Πατέρα» μάς φέρνει σε κατάσταση αναμονής της βοήθειάς Του, της αγάπης Του, της συνάντησής Του.
00:50
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ο Χριστός, όπως τότε που εδίδασκε, όπως τότε που έκανε τους χωλούς να πηδούν και να περιπατούν, τους τυφλούς να αναβλέπουν, τους νεκρούς να εγείρωνται, έτσι ακριβώς είναι μπροστά μας αυτήν την ώρα. Δεν τον φέρομε απλώς στην σκέψη μας, αλλά πραγματικά έρχεται μπροστά μας, γίνεται παρών Εκείνος, ο διδάσκαλος, ο προφήτης, ο θαυματουργός. Είναι τώρα μπροστά μας ο Χριστός που σταυρώθηκε, που αναστήθηκε, που αναλήφθηκε! Όλα αυτά που βλέπομε εδώ μέσα, οι πολυέλαιοι, ο ιερεύς, η αγία Τράπεζα, το Ευαγγέλιον, τα τίμια δώρα, η είσοδος η μικρά και η μεγάλη, τα πάντα γίνονται σημάδια της παρουσίας του Χριστού.
Αρχιμανδρίτης Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης
πηγή:agiameteora
00:29
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Η παρακολούθηση του εαυτού μας είναι απαραίτητη -όπως κάνουν και οι μπακάληδες, που εάν δεν παρακολουθούν τα κέρδη απ' τις ζημιές τους για να τις προσέξουν, γρήγορα χρεοκοπούν. Επίσης, και η προσοχή στους λογισμούς είναι απαραίτητη, διότι από απροσεξία μικρή, πολλοί έκαψαν τα σπίτια τους και έμειναν στους δρόμους δυστυχισμένοι.
00:16
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Αγωνίσθηκαν και οι δύο στα χρόνια του Διοκλητιανού (292 μ.Χ.).
Ο Κύρος καταγόταν από την Αλεξάνδρεια και ο Ιωάννης από την Έδεσσα. Άριστα καταρτισμένοι στην ιατρική επιστήμη, προσέφεραν τις υπηρεσίες τους αφιλοκερδώς στους φτωχότερους συνανθρώπους τους. Και όχι μόνο δεν έπαιρναν χρήματα από κανένα, αλλά και οι ίδιοι έδιναν τα δικά τους, μέχρι που έμειναν φτωχοί. Γι' αυτό και επονομάστηκαν Ανάργυροι. Μαζί με την ιατρική βοήθεια που προσέφεραν στους πάσχοντες, μετέδιδαν σ' αυτούς και τη σωτήρια αλήθεια του Ευαγγελίου. Τα λόγια τους έδωσαν φως του Χριστού σε πολλούς ειδωλολάτρες.
Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013
11:36
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
11:20
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Με την ευκαιρία της λήξεως του Σχολικού Έτους, πραγματοποιήθηκε λαμπρή εκδήλωση στο Εκκλησιαστικό Λύκειο Πατρών, παρουσία του Γενικού Γραμματέως Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας κ. Γεωργίου Καλαντζή, του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σύρου κ.κ. Δωροθέου Προέδρου της Εστίας Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως, του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου και της Δ/ντριας της Εστίας της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης κας Καλής Αλυσανδράτου.
Στην εκδήλωση παρέστησαν επίσης, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος κ. Απόστολος Κατσιφάρας, ο Δήμαρχος Πατρέων κ. Ιωάννης Δημαράς, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Θεοχάρης Μασσαράς και Χαράλαμπος Στανίτσας, ο Περιφερειακός Δ/ντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος κ. Γεώργιος Παναγιωτόπουλος, η Δ/ντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κα Ευγενία Πιερρή, Σχολικοί Σύμβουλοι κλπ.
10:28
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Με ρώτησες πώς μπορώ να σου αποδείξω ότι υπάρχει Θεός. Και, αν υπάρχει, πώς ξέρω ότι ο δικός μου Θεός είναι ο αληθινός. Και σου απάντησα με μια ερώτηση: Σε νοιάζει η απάντηση; Ή απλά το ρωτάς από φιλολογικό ενδιαφέρον; Ή απλά για να με πικάρεις;
Πόσο δύσκολα ερωτήματα... Μα και πόσο αληθινά, υπαρκτά, καθημερινά, αλλά με διαστάσεις αιώνιες...
00:20
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Στη πορεία δεν έχουμε που αλλού, να στηριχτούμε, παρά μόνο στους αγίους μας. Αρχίζοντας από την Παναγία και καταλήγοντας στους σύγχρονους αγίους Γέροντες που μας έδειξαν «εν υστέροις καιροίς» το εφικτό της αγιότητας.
Οι άγιοι… οι αδελφοί μας … οι όμοιοί μας. Ο βίος τους όταν είναι αληθινά γραμμένος, δίνει δύναμη, δεν απελπίζει, δεν μειονεκτεί. Καταλαβαίνεις ότι ήταν όπως και μεις. Με πάθη κι αδυναμίες, που τα ξεπέρασαν με αγώνες πολλούς.
Όμως δεν ήταν όπως εμείς, ανέραστοι, πεζοί, φίλαυτοι, φιλήδονοι, φιλόδοξοι. Ένα ποθούσαν: το «συν Χριστώ είναι». Τίποτα δεν ήθελαν πιο πολύ στη ζωή. Και τα είχαν όλα, εκεί που εχάναν τα πάντα.
00:14
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Μικρό Απόδειπνο
Τελείται το βράδυ, μετά το δείπνο και πριν το νυκτερινό ύπνο
Ἱερεὺς: Εὐλογητὸς ὁ Θεὸς ἡμῶν, πάντοτε, νῦν, καὶ ἀεί, καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.
Ὁ προεστὼς: Δόξα σοι ὁ Θεὸς ἡμῶν, δόξα σοι.
Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας ὁ πανταχοῦ παρὼν καὶ τὰ πάντα πληρῶν ὁ θησαυρός τῶν ἀγαθῶν καὶ ζωῆς χορηγός, ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος καὶ σῶσον ἀγαθέ, τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
Ὁ ἀναγνώστης:
Ἀμήν. Ἅγιος ὁ Θεός, ἅγιος ἰσχυρός, ἅγιος ἀθάνατος ἐλέησον ἡμᾶς (ἐκ τρίτου).
00:03
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
«Ιδών δε ο Κύριος τους όχλους ανέβη είς το όρος, και καθίσαντος αυτού προσήλθον αυτώ οι μαθηται αυτού, και ανοίξας το στόμα αυτού εδίδασκεν αυτούς λέγων·
Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, ότι αυτών εστίν η βασιλεία των ουρανών.
Μακάριοι οι πενθούντες, ότι αυτοί παρακληθήσονται.
Μακάριοι οί πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γήν.
Μακάριοι οι πεινώντες και διψώντες την δικαιοσύνην, ότι αυτοί χορτασθήσονται.
00:03
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ο Άγιος Σαμψών, γεννήθηκε στη Ρώμη από πλουσίους αλλά ευσεβείς και ενάρετους γονείς. Ευφυής ως ήτο, σπούδασε φιλολογία, φιλοσοφία και ιατρική. Επιθυμώντας από τη μικρή του ηλικία να ζήσει κατά το χριστιανικό πρότυπο ζωής, μεταχειρίσθηκε την ιατρική όχι ως επικερδές επάγγελμα αλλά για καθαρά φιλανθρωπικούς και ευεργετικούς σκοπούς. Προσέτρεχε χωρίς διακρίσεις σε οποιονδήποτε είχε την ανάγκη του βοηθώντας τον, παρηγορώντας τον και στηρίζοντάς τον στην πίστη. Όταν εκοιμήθησαν οι γονείς του, μοίρασε την μεγάλη περιουσία την οποία κληρονόμησε και πήγε στην Κωνσταντινούπολη. Εκεί επισκέφθηκε όλα τα μοναστήρια. Εκεί έβρισκε ουσιαστικά καταφύγιο για να ηρεμεί και να μελετά τις Θείες Γραφές.
00:01
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Τετάρτη 26 Ιουνίου 2013
00:46
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
φανάρια που λέγονται ΦΙΛΟΙ,
φώτα που ονομάζονται ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ,
και όλα γίνονται, αν έχεις: ένα ανταλλακτικό που ονομάζεται ΑΠΟΦΑΣΗ,
μια ισχυρή μηχανή που ονομάζεται ΑΓΑΠΗ,
μια καλή ασφάλιση που ονομάζεται ΠΙΣΤΗ,
άφθονο καύσιμο που ονομάζεται ΥΠΟΜΟΝΗ,
αλλά πάνω απ' όλα έναν έμπειρο οδηγό που ονομάζεται ΘΕΟΣ.
πηγή:ellpalmos
00:45
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Γέροντα, ποια βιβλία μπορούν να βοηθήσουν τους συζύγους;
- Εκείνο που βοηθάει το ανδρόγυνο είναι να μη δικαιολογή ο καθένας τον εαυτό του. Αν δικαιολογούν τον εαυτό τους, όσα πνευματικά βιβλία κι αν διαβάσουν, δεν ωφελούνται. Αν έχουν καλή διάθεση, έχουν πνευματικό και του κάνουν υπακοή, δεν θα έχουν προβλήματα. Χωρίς πνευματικό διαιτητή δεν γίνεται.
00:44
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Η Θεία Λειτουργία είναι η σύναξη της Εκκλησίας κι όχι απλά μια συνάθροιση ανθρώπων «του αυτού πνεύματος». Εδώ τελείται το μυστήριο της σωτηρίας του σύμπαντος κόσμου, όπως το καθόρισε ο Κύριος με τους Αποστόλους Του, τους μαθητές των Αποστόλων, τους Επισκόπους δια μέσου των αιώνων.
Ο κάθε ιερέας, μνημονεύοντας το όνομα του Επισκόπου κατά τη Λειτουργία, φανερώνει αυτή τη συνέχεια. Ανήκει στη Μία Καθολική Εκκλησία, δεν λειτουργεί αυτόνομα, αποκομμένος από το Σώμα του Χριστού. Γιατί η Εκκλησία σώζει, όχι μια ομάδα ανθρώπων.
Ωστόσο, η συνέχεια της Αποστολικής διαδοχής δεν είναι μόνο η χειροτονία και η μνημόνευση του Επισκόπου ως κανονικού. Είναι και το βίωμα, το πνεύμα και η σχέση που χρειάζεται να έχει με τους προ αυτού. Για να «ορθοτομεί το λόγο της αλήθειας» του Κυρίου, κι άρα να σωζόμαστε.
00:14
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ένας πολυάσχολος άνθρωπος του καιρού μας, αποφάσισε κάποτε να επισκεφθεί έναν άγιο ερημίτη. Ήθελε να ηρεμήσει λίγο από το άγχος που τον βασάνιζε. Και να ζητήσει τις συμβουλές του γέροντα.
Τον συνάντησε σε μια φτωχική καλύβα.
- Ευλογείτε, είπε χαιρετώντας τον ερημίτη. Ξέρετε, έκανα πολύ δρόμο για να έλθω εδώ . . .
- Κάθισε, τον διέκοψε ο γέροντας. Άσε με να σου βάλω λίγο τσάι.
00:10
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ο Όσιος Δαβίδ ήταν από τη Θεσσαλονίκη και έζησε στα χρόνια του αυτοκράτορα Ιουστινιανού του ΙΑ' (527 - 565 μ.Χ.). Η ζωή του ήταν μια συνεχής φιλανθρωπία και εργασία για την πίστη του Χρίστου. Όταν ήλθε η κατάλληλη ώρα, ο Δαβίδ μοίρασε τα υπάρχοντα του στους φτωχούς και έγινε αναχωρητής.
Για τρία ολόκληρα χρόνια, κατοικούσε επάνω σ' ένα δένδρο. Εκεί, με τα λιοπύρια του καλοκαιριού και τις παγωνιές του χειμώνα, δουλαγωγούσε το σώμα του με άσκηση στην εγκράτεια και με προσευχή, απαγγέλλοντας στίχους του προφητάνακτος ομωνύμου του Δαβίδ: «Ὠμοιώθην πελακάνι ἐρημικῶ, ἐγενήθην ὡσεὶ νυκτικόραξ ἐν οἰκοπέδῳ, ἠγρύπνησα καὶ ἐγενόμην ὡς στρουθίον μονάζον ἐπὶ δώματος» (Ψαλμός ρα' 7-8). Έγινα όμοιος με πελεκάνο, που περνά τις μέρες του στην έρημο. Κατάντησα σαν κλαυσοπούλι που κράζει κλαψιάρικα τη νύκτα σε ερειπωμένο σπίτι. Παρέμεινα άυπνος και έγινα σαν στρουθίο που έχασε το σύντροφό του και μένει μόνο στο ύψος της στέγης. Πράγματι, ο Όσιος Δαβίδ με την αυστηρή άσκηση κατάφερε να υποτάξει σε μεγάλο βαθμό τα πάθη της σάρκας και να γίνει ένας ένσαρκος άγγελος. Γι' αυτό και οι Θεσσαλονικείς τον έκριναν σαν τον καταλληλότερο για αντιπρόσωπο τους στον Ιουστινιανό, από τον όποιο θα ζητούσαν έπαρχο για την πόλη τους. Στο γυρισμό, ο Όσιος Δαβίδ παρέδωσε το πνεύμα του στον Κύριο. Ήταν το έτος 540 μ.Χ.
Τρίτη 25 Ιουνίου 2013
16:39
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
02:49
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ & ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΚΡΥΑ ΙΤΕΩΝ
ΤΗΛ. (FAX) 2610 340-902
ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΙΜΑΤΟΣ
Ε Θ Ε Λ Ο Ν Τ Ι Κ Η Α Ι Μ Ο Δ Ο Σ Ι Α
Σας γνωρίζουμε ότι την Κυριακή 30 Ιουνίου 2013, η Ενορία μας διοργανώνει Εθελοντική Αιμοδοσία.
Όσοι δύνασθε, να προσφέρετε αίμα, καλείσθε στον Ιερό μας Ναό, μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, όπου θα υπάρχει κινητή μονάδα αιμοληψίας προκειμένου να δεχθεί την πολύτιμη προσφορά σας.
Όσοι δύνασθε, να προσφέρετε αίμα, καλείσθε στον Ιερό μας Ναό, μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, όπου θα υπάρχει κινητή μονάδα αιμοληψίας προκειμένου να δεχθεί την πολύτιμη προσφορά σας.
Δίνοντας λίγο αίμα, σώζεις μια ζωή.
Ίσως κάποτε το έχεις ο ίδιος ανάγκη.
Είναι πράξη αγάπης … Μη διστάσεις!!!
εκ του Ιερού Ναού
02:07
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Τὸ νὰ προσεύχεται κάποιος ἔτσι κάθε πρωὶ δὲν εἶναι εὔκολο. Ἀλλὰ ἐὰν προσευχόμαστε μὲ ὅλη τὴν καρδιά μας καὶ μὲ μεγάλη προσοχή, ἡ μέρα μᾶς σφραγίζεται μὲ τὴν προσευχὴ καὶ κάθε γεγονὸς παίρνει διαφορετικὸ χαρακτήρα. Ἡ εὐλογία ποὺ ζητήσαμε ἀπὸ τὸν ὕψιστο Θεό, θὰ φέρει μίαν ἀγάπη, εἰρήνη στὶς ψυχές μας, ἡ ὁποία θὰ ἐνεργήσει καὶ θαυμαστὰ στὸν τρόπο κατὰ τὸν ὁποῖον ἀντιλαμβανόμαστε καὶ ἑρμηνεύουμε τὸν κόσμο. Ὁ ἄνθρωπος τῆς προσευχῆς βλέπει μὲ διαφορετικὸ φῶς τὸ περιβάλλον του. Ἡ φροντίδα ἐπιταχύνεται καὶ ἡ πραγματικὴ ἀξία τῆς ζωῆς ἐκτιμᾶται. Μὲ τὸν καιρὸ ἡ προσευχὴ θὰ εἰσέλθει στὴ φύση μας, μέχρις ὅτου σιγὰ σιγὰ ἕνας νέος ἄνθρωπος γεννηθεῖ ἀπὸ τὸ Θεό. Ἡ ἀγάπη γιὰ τὸ Θεὸ ποὺ ἀληθινὰ στέλνει τὴν εὐλογία τοῦ σ'ἐμᾶς, ἐλευθερώνει τὴν ψυχὴ ἀπὸ ἐξωτερικὲς πιέσεις.
02:05
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Όπως την πιο κρίσιμη ώρα για τον Χριστό και την ανθρωπότητα, την ώρα του σταυρού στον Γολγοθά, η Παναγία ήταν παρούσα, έτσι και τώρα, την πιο κρίσιμη ώρα της Λειτουργίας, την ώρα του καθαγιασμού, η παρθένος Μαρία, η μητέρα του Θεού μας και δική μας μητέρα, είναι εδώ!
Δεν γίνεται ν’ απουσιάζει από τις κρίσιμες ώρες της ζωής μας. Αθόρυβα και σεμνά έρχεται, αθόρυβα φεύγει όταν θα έχει τελειώσει το έργο της. Η παρηγοριά, η συμπαράσταση, η ενίσχυση στον πόνο της ζωής, είναι το έργο της. Όπως και της μάνας. Δίνει χωρίς να παίρνει. Ούτε περιμένει αναγνώριση.
Όμως η Λειτουργία δεν ανέχεται τους αχάριστους. Δεν αντέχουν στην πορεία οι αγνώμονες. Έτσι, το ξέσπασμα του αγγελικού ύμνου προς την «αειμακάριστον και παναμώμητον», που είναι «πιο τιμημένη από τα Χερουβείμ και ασύγκριτα πιο ένδοξη από τα Σεραφείμ» είναι η φυσική έκφραση των λειτουργημένων πιστών.
01:59
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
1. Ποτέ να μη δικαιολογούμε τον θυμό μας, όσο δυσμενείς κι αν είναι οι περιστάσεις. Μη λέμε αβασάνιστα εκείνο το επιπόλαιο και ένοχο, που είναι ασυγχώρητη δικαιολογία: “Ο δικός μου θυμός περνά γρήγορα”. Περνά ίσως γρήγορα, αλλά τι αφήνει πίσω του; Είναι πολύ δύσκολο -και συχνά αδύνατο- να επανορθώσουμε ό,τι καταστρέψαμε με το θυμό μας. Μετά τη θύελλα και το χαλάζι ξαναβγαίνει ασφαλώς ο ήλιος, αλλ’ όμως πίσω ολόκληρες εκτάσεις παραμένουν καταστρεμμένες. Ο Μέγας Αλέξανδρος για λίγο θύμωσε, όμως πάνω σ’ αυτό τον θυμό του φόνευσε τον εκλεκτό φίλο του και στρατηγό του Κλείτο. Και πέρασαν τρεις μέρες που τον θρηνούσε, μάταια όμως διότι το κακό έμεινε ανεπανόρθωτο.
2. Ο θυμός μας, έστω κι αν είναι ολιγοχρόνιος, πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε, δεν είναι δείγμα παλληκαριάς και δυναμισμού, αλλά γνώρισμα αδυναμίας και απαιδευσίας και αναίδειας. Ανδρισμός και ηρωισμός και ευγένεια ψυχής και ήθος ψηλό είναι η πραότης, η γλυκύτης, και η ανεξικακία. “κρείσσων ἀνὴρ μακρόθυμος ἰσχυροῦ, ὁ δὲ κρατῶν ὀργῆς κρείσσων καταλαμβανομένου πόλιν” (Παροιμ. ιστ’ 32). Ο άνθρωπος που δε θυμώνει, είναι δυνατότερος από τον ισχυρό και χειροδύναμο, εκείνος δε, που συγκρατεί τον θυμό του και έχει αυτοκυριαρχία, είναι ανώτερος από τον πορθητή, που κυριεύει πόλεις και φρούρια οχυρωμένα.
01:59
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
01:57
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Η Αγία Φεβρωνία, ήταν περιζήτητη νύμφη για την σωματική της ομορφιά. Το ίδιο όμως έλαμπε και η αγνή ψυχή της. Για το λόγο αυτό σε ηλικία 17 ετών, επέλεξε το δρόμο της άσκησης και της εγκράτειας στο μοναστήρι όπου ηγουμένη ήταν η θεία της, Βρυένη και βρισκόταν στην Μεσοποταμία (στην πόλη της Νισίβεως, που λέγεται Αντιόχεια της Μυγδονίας και βρισκόταν στα σύνορα του Βυζαντινού και Περσικού κράτους).
Γρήγορα, παρά το νεαρό της ηλικίας της, προσαρμόσθηκε στους δύσκολους κανόνες της μοναχικής ζωής βρίσκοντας παράλληλα και χρόνο για να μελετά και να εμβαθύνει στις Θείες Γραφές. Έγινε δε υπόδειγμα ανάμεσα στις άλλες μοναχές για τη σύνεσή της το ζήλο της, την προθυμία της και το ταπεινό της φρόνημα.
Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013
14:20
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ & ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΚΡΥΑ ΙΤΕΩΝ
Η Ενορία μας διοργανώνει
8 ήμερη προσκυνηματική εκδρομή
στους
Αγίους Τόπους
ΑΝΑΧΩΡΗΣΙΣ
Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Λύδδα, Ιερουσαλήμ, Βηθλεέμ, Σαμάρεια, Ιεριχώ, Βηθανία, Χεβρώνα, Γαλιλαία, Ναζαρέτ, Κανά, Ιορδάνης Ποταμός, Καπερναούμ, Θαβώρ, Τιβεριάδα κ.α.
Πληροφορίες - κρατήσεις θέσεων:
π. Ιωάννης Δημητρόπουλος
π. Ιωάννης Δημητρόπουλος
τηλ. επικοινωνίας: 6936581661
Email: ioannisdim@hotmail.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(Atom)
!>