Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
-
2016
(1063)
- Δεκεμβρίου(89)
- Νοεμβρίου(65)
- Οκτωβρίου(85)
- Σεπτεμβρίου(109)
- Αυγούστου(60)
- Ιουλίου(67)
- Ιουνίου(82)
- Μαΐου(107)
- Απριλίου(106)
- Μαρτίου(95)
-
Φεβρουαρίου(83)
- Ο π. Τιμόθεος Παπασταύρου ιερούργησε την Κυριακή σ...
- ΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗ...
- Τό Εὐαγγέλιον τῆς ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ μέ τόν Σεβασ...
- Βήματα με τον Θεό! (Θα ανατριχιάσετε)
- Όσιος Κασσιανός ο Ρωμαίος
- Κυριακή του Ασώτου - ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ...
- Η παραβολή του ασώτου υιού (ταινία)
- Ἡ χαρά τοῦ κ. Καμίνη!
- Άγιος Παΐσιος: Οι φιλότιμοι έχουν λεπτή συνείδηση ...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΥΛΟΓΗΣΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣ...
- Ενδιαφέρουσα ομιλία στο Πνευματικό μας Κέντρο
- Σχολιασμός στο κείμενο της Ε΄ Πανορθοδόξου Προσυν...
- ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΤΕ ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ και τη ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ του ...
- Η "αποτυχία" του να είσαι τέλειος
- Ποιές είναι οι τρείς Κυριακές που αποτελούν τα προ...
- Εσύ, ποτέ δε θα πεθάνεις...
- Ο καρκίνος μου έμαθε τί είναι ζωή
- Άγιος Ρηγίνος ο Ιερομάρτυρας, Επίσκοπος Σκοπέλου
- Οι μητέρες ξέρουν........
- Το κλειδί της πνευματικής ζωής
- Ο π. Τιμόθεος Παπασταύρου, την Κυριακή στο Ναό μας
- Τί είναι το Τριώδιο; Που οφείλεται η ονομασία του;
- Ύμνοι Τριωδίου - Μεγάλης Σαρακοστής
- Ἐπίσκεψη τοῦ νέου Γενικοῦ Περιφερειακοῦ Ἀστυνομικο...
- ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΠΟΙΗΤΗ "Γ. ΒΕΡΙΤΗ" ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ...
- Ο π. Προκόπιος Κόρδας καλεσμένος μας στην Ενοριακή...
- Tό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς τοῦ Τελώνου καί τοῦ Φαρ...
- 11 Χρόνια Αρχιερατείας του Σεβασμιωτάτου Μητροπολί...
- Ο π. Προκόπιος Κόρδας θα ομιλήσει τη Δευτέρα στο Π...
- Κυριακή Τελώνου καὶ Φαρισαίου - Η ΘΕΑΡΕΣΤΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
- 11 Χρόνια ἀπό τήν ἐκλογή καί τήν χειροτονία τοῦ Μη...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Πανήγυρις Αγί...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Μνήμη της ευρέσεως της τιμίας...
- Η Αγία Φιλοθέη η Αθηναία και το ανεκτίμητο έργο της
- Αφυπνιστικά περί μετανοίας και εξομολογήσεως - Σάβ...
- Η Αγία Φιλοθέη (19.2.1589)
- Θεική φωτιά στο Άγιο Ποτήριο...!
- ΥΠΟΔΟΧΗ ΙΕΡΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ στον Ι.Ν. Ευαγγελισμού της ...
- Ο Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων ο Μεγαλομάρτυς
- Άγιος Παΐσιος - Να εμπιστευθούν οι γονείς τα παιδι...
- Έρως έρωτι νικάται
- Ο π. Ιωσήφ Μήλιας καλεσμένος μας στην Ενοριακή σύν...
- Ἡ Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἀνθίμου τοῦ Νέου στήν Πάτρα
- Ο μισθός της δασκάλας - Αντόν Τσέχωφ
- Tό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς ΙΖ’ ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβ...
- Ομιλία στην Χριστιανική Στέγη Πατρών - "Η Σιωπή τη...
- Ο π. Ιωσήφ Μήλιας θα ομιλήσει τη Δευτέρα στο Πνευμ...
- «Από Διός άρχεσθαι», τουτέστιν, «από Χριστού άρχε...
- Κυριακή ΙΖ΄ Ματθαίου - ΟΤΑΝ Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑ...
- Δέηση στήν Πάτρα γιά τήν ἀνάπαυση τῶν τριῶν Ἀξιωμα...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΩ ΒΛΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ...
- Με κάθε λαμπρότητα εορτάσθη η Μνήμη του Αγίου Χαρα...
- Ἐπίσκεψη τοῦ Μητροπολίτου Πατρῶν στό Πατριαρχεῖο Ἀ...
- Ομιλία του κ.Ηλία Σκόνδρα στον Ι.Ν.Αγίων Αναργύρων
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπους στόν Νέο Ἐρινεό Πατρ...
- Ο ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
- Τό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς τῶν Ταλάντων, μέ τόν Σε...
- Ὁ ἑορτασμός τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπους στά Τσουκαλέϊκα ...
- ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΓΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠ...
- Το παραμύθι χωρίς Όνομα ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα
- Κυριακή ΙΣΤ΄ Ματθαίου - Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΝ
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Εκδρομή των Ν...
- Το διήμερο 9 και 10 Φεβρουαρίου, η Ενορία μας πανη...
- Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: Δώστε στα παιδιά σας χρ...
- Τι είναι η νοερή προσευχή και πως πρέπει να γίνεται
- Εγώ δεν έχω αμαρτίες. Γιατί να πάω να εξομολογηθώ;
- Ἡ Μυστική Ἐξίσωση τῆς Χαρᾶς: Πίστη => Αγάπη + Θυσί...
- Ἡ Πραγματική Χαρά
- Πρόγραμμα Πανηγύρεως Ιερού Ναού Αγίου Χαραλάμπους ...
- Νοσοκομείο που «νοσεί» πώς μπορεί να σώσει; - Σάββ...
- Πότε δημιουργείται η ψυχή; Θεωρήσεις για την εμβρυ...
- Γλυκό ψυγείου με βάση μπισκότου - φουντουκιού κρέμ...
- Ο π. Περικλής Ρίπισης καλεσμένος μας στην Ενοριακή...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΒΑΠΤΙΣΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΡΟΜΑ
- Ἡ ἑορτή τῆς Ὑπαπαντῆς τοῦ Σωτῆρος στήν Πάτρα
- Τά νειᾶτα τῆς Πάτρας γιά μιά ἀκόμη φορά ἔδωσαν μαρ...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Τρύφωνος στήν Πάτρα 1.2.2016
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΙΕ' ΛΟΥΚΑ με τον Σεβ. Μητροπολ...
- Ενώπιον της Συνόδου
- Ο π. Περικλής Ρίπισης θα ομιλήσει τη Δευτέρα στο Π...
- Τα τρία πάθη που κατακυριεύουν την ψυχή
- Αντιεξουσιαστές!
- Ο Άγιος Τρύφων ο Μάρτυρας
- Ιανουαρίου(115)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016
21:25
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Γράφει ο Χρήστος Φωτόπουλος
Εν μέσω πυκνού εκκλησιάσματος τελέσθηκε ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία την Κυριακή του Ασώτου εις τον Ιερό Ναό του Αγίου Αντωνίου προεξάρχοντος του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου π. Τιμοθέου Παπασταύρου Ιεροκήρυκος της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών, συλλειτουργούντος δε μετά αυτού του Αιδεσιμολογιωτάτου Εφημερίου του Ναού π. Ιωάννου Δημητροπούλου.
Ο π. Τιμόθεος έχοντας και την διακονία του Κηρύγματος ομίλησε εμπνευσμένα επάνω στην Ευαγγελική περικοπή του Ασώτου.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας προσεφέρθη κέρασμα στο πνευματικό κέντρο κάτωθεν του Ιερού Ναού και εν συνεχεία πραγματοποιήθηκε εκ μεταθέσεως από την Δευτέρα η καθιερωμένη εβδομαδιαία Ενοριακή σύναξη εις την οποία ομίλησε ο π. Τιμόθεος με θέμα «Ενταφιασμός ή Καύσις;»
16:05
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου το πρωί ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος παρέστη στην Τελετή Απονομής Πτυχίων των αποφοίτων βοηθών Νοσηλευτών της ΕΠΑΣ (νυν ΔΙΕΚ) που πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του 1ου ορόφου του Ταχύρυθμου του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών.
Ο Θεοφιλέστατος ομίλησε στις νέες Νοσηλεύτριες και στους νέους Νοσηλευτές με θερμούς λόγους πατρικής αγάπης, τονίζοντας ότι είναι οι λευκοφορεμένοι άγγελοι στην υπηρεσία της αγάπης. Υπογράμμισε, πως τα εφόδιά τους θα πρέπει να είναι η πίστη στο Θεό, η αγάπη, η υπομονή και το πνεύμα της θυσίας, διότι το έργο του νοσηλευτού δεν είναι μόνο εργασία που θα αποφέρει καρπούς, αλλά είναι και ιερό λειτούργημα, καθώς θα βρεθούν δίπλα στον πάσχοντα συνάνθρωπο. Τέλος, μετέφερε τις θερμές εγκάρδιες ευχές του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου και συνεχάρη την Διευθύντρια της Σχολής κ. Παρασκευή Βιτωράτου, διότι με ευσυνειδησία ασκεί τα καθήκοντά της, μαζί με τους συναδέλφους της, προσφέροντας όχι μόνο γνώσεις αλλά και ήθος στους σπουδαστές.
14:22
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
09:37
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
“Μια νύχτα κάποιος άνθρωπος είδε ένα όνειρο. Ονειρεύτηκε πως περπατούσε στην ακρογιαλιά με τον Θεό. Στον ουρανό άστραψαν σκηνές από τη ζωή του. Σε κάθε σκηνή έβλεπε δύο ζευγάρια πατημασιές πάνω στην άμμο.
Το ένα άνηκε σε αυτόν και το άλλο στον Θεό. Όταν και η τελευταία σκηνή της ζωής του έλαμψε μπροστά του, κοίταξε πίσω στις πατημασιές στην άμμο.
00:48
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ο Όσιος Κασσιανός γεννήθηκε στην Ρώμη από γονείς ευσεβείς και επιφανείς, οι οποίοι φρόντισαν να τον αναθρέψουν με παιδεία και νουθεσία Κυρίου. Η γνωριμία και η συναναστροφή του, από την παιδική του ηλικία, με Αγίους ανθρώπους επέδρασε ευεργετικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και του όλου τρόπου ζωής του. Σπούδασε την επιστήμη της φιλοσοφίας και της αστρονομίας και μελέτησε ιδιαίτερα τα συγγράμματα των Πατέρων και την Αγία Γραφή.
Ο Όσιος ακολούθησε το μοναχικό βίο, γενόμενος μοναχός σε μία σκήτη και επισκέφθηκε τα μοναστήρια της Αιγύπτου και της Θηβαΐδας, της Νιτρίας, της Ασίας και της Καππαδοκίας. Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης γράφει χαρακτηριστικά: «ὁ Ἅγιος μετέβη εἰς διαφόρους τόπους καὶ συνήντησε ἁγίους καὶ γνωστικωτάτους Ὁσίους καὶ τᾶς ἀρετᾶς ὅλων συναθροίζει εἰς τὸν ἐαυτόν του, ὡς ἄλλη φιλόπονος μέλισσα, ὥστε καὶ αὐτὸς ἔγινε εἰς τοὺς ἄλλους τύπος καὶ παράδειγμα παντὸς εἴδους ἀρετῆς. Ὅθεν ἀνώτερος τῶν παθῶν γενόμενος καὶ τὸν νοῦν καθαρίσας, ἐγνώρισε τὴν τελείαν κατὰ τῶν παθῶν νίκην».
Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016
00:00
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
«Δαπανήσαντος δὲ αὐτοῦ πάντα ἐγένετο λιμὸς ἰσχυρός... καὶ αὐτὸς ἤρξατο ὑστερεῖσθαι»
Φτώχεια, πείνα, ἀνεργία, ἐκμετάλλευση, στερήσεις... Δραματικὲς καταστάσεις ποὺ καθημερινὰ γίνονται ἁπτὴ πραγματικότητα καὶ στὴ δική μας χώρα. Αὐτὸ τὸ τραγικὸ κατάντημα τοῦ ἀνθρώπου, ποὺ ἀπομακρύνεται ἀπὸ τὸν Θεό, ἀποτυπώνεται πολὺ ρεαλιστικὰ στὴν Παραβολὴ τοῦ Ἀσώτου Υἱοῦ, ποὺ μᾶς παρουσιάζει τὸ σημερινὸ ἱερὸ Εὐαγγέλιο.
Ἤθελε ἀνεξαρτησία ὁ νέος ἐκεῖνος. Γι’ αὐτό, ἀφοῦ πῆρε τὸ μερίδιο τῆς περιουσίας του, ἔφυγε μακριὰ ἀπὸ τὸ σπίτι τοῦ πατέρα του. Ποῦ κατέληξε ὅμως; Ἂς προσέξουμε κάπως περισσότερο τὸ θλιβερό του κατάντημα, γιὰ νὰ ἐντοπίσουμε μερικὲς ἀπὸ τὶς τραγικὲς συνέπειες τῆς ἀποστασίας ἀπὸ τὸν Θεό.
Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016
23:12
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
10:23
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
'Αρχιμ. Δανιήλ 'Αεράκη, ἱεροκήρυκος
Ἡ έλληνική κοινωνία εἶναι ἀνάστατη. Οἰκονομικά ὑποφέρει τό μεγαλύτερο μέρος τοῦ πληθυσμοῦ. Ἡ ἀνεργία πλήττει ἰδίως τίς νεώτερες γενηές. Ὑπάρχουν σπίτια πενταμελή, πού καί τά πέντε μέλη τους εἶναι ἄνεργα! Ἐν τούτοις εἶναι ὅλοι ὑποχρεωμένοι νά τακτοποιοῦν τούς λογαριασμούς τους μέ τή Δ.Ε.Η., μέ τήν Ἐφορία, μέ τά ποικίλα τέλη, μέ τις ἀσφαλιστικές εισφορές...
• Σέ μιά τέτοια ἐποχή, ἄρχοντες τοῦ τόπου, ἐπιχαίρουν γιά αἰσχρές καί ἀνήθικες ἐπιτυχίες τους! Πολλοί ὑποστηρίζουν, ὅτι ἡ κυβερνῶσα Ἀριστερά, δέν ἐνδιαφέρεται γιά τήν ἐπίλυσι τῶν οἰκονομικῶν προβλημάτων. Γιά ἕνα κυρίως ἐνδιαφέρεται: Νά ἀλλάξουν τό ἠθικό, ἐθνικό, ἱστορικό καί παραδοσιακό πρόσωπο αυτοῦ τοῦ τόπου, πού λέγεται Ἑλλάδα.
01:47
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
- Εσύ έχεις; Αυτό φαίνεται, ευλογημένη!
Λίγο-πολύ καταλαβαίνει κανείς τον εαυτό του, πληροφορείται γιατί έχει εσωτερική ανάπαυση και ειρήνη. Αλλά και όποιος έχει φιλότιμο δεν καυχάται, δεν λέει: «εγώ έχω φιλότιμο», γιατί πάντα σκέφτεται: «Πρέπει να κινούμαι με περισσότερο φιλότιμο».
Ο φιλότιμος άνθρωπος έχει ειλικρίνεια, δεν υπολογίζει τον εαυτό του, είναι απλός, έχει ταπείνωση. Όλα αυτά δίνουν ανάπαυση και στον ίδιο, αλλά είναι αισθητά και στον άλλον• έχει και επικοινωνία εσωτερική με τον άλλον και τον καταλαβαίνει. Και να του λες, ενώ πονάς , «είμαι πολύ καλά», για να μη στενοχωρηθή, εκείνος καταλαβαίνει ότι πονάς και προσπαθεί να μη σε κουράση. Και άλλος, ενώ σε βλέπει να μην έχης κουράγιο, να ζαλίζεσαι, επειδή θέλει να σε απασχολήση, σου λέει: «Σε βλέπω, Γέροντα, πιο καλά από κάθε άλλη φορά, σε βλέπω υγιέστατο!». Και να έχει τουλάχιστον κανένα σοβαρό πρόβλημα, θα ήταν κάπως δικαιολογημένος.
01:46
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Την Κυριακή 21 Φεβρουαρίου, στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού Αγίας Σοφίας Πατρών, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος, εκπροσωπώντας τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πατρών κ.κ. Χρυσόστομο, ευλόγησε την Βασιλόπιτα του Συνδέσμου Ελληνοσερβικής φιλίας Νομού Αχαΐας "Αγία Σοφία – Άγιος Σάββας".
01:32
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ & ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΕΙΣ ΚΡΥΑ ΙΤΕΩΝ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ενημερώνουμε την αγάπη σας ότι η καθιερωμένη εβδομαδιαία Ενοριακή μας σύναξη, μόνο γι΄ αυτή την εβδομάδα, αντί της Δευτέρας, θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου, μετά τη Θεία Λειτουργία στο Πνευματικό Κέντρο του Ναού μας.
Θα ομιλήσει ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Τιμόθεος Παπασταύρου, με Θέμα:
«Ενταφιασμός ή Καύσις;»Θα ομιλήσει ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Τιμόθεος Παπασταύρου, με Θέμα:
Θα επακολουθήσει διάλογος και κέρασμα.
Η Ακολουθία του Παρακλητικού Κανόνος προς τον Όσιο Παΐσιο τον Αγιορείτη, τη Δευτέρα θα τελεσθεί κανονικά στις 5:00μ.μ.
00:00
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
π. Αναστάσιος
Γκοτσόπουλος
Εφημέριος Ι. Ν. Αγ.
Νικολάου Πατρών
τηλ. 6945-377621, agotsopo@gmail.com
Πάτρα Φεβρουάριος 2016
Σχολιασμός στο κείμενο της Ε΄
Πανορθοδόξου Προσυνοδικής Διασκέψεως «Σχέσεις της Ορθοδόξου
Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν Κόσμον» (Σαμπεζύ, 2015)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Τό 1976, σέ ἓνα ἀπό τά συμπόσια τοῦ Pro
Οriente στό Πανεπιστήμιο τοῦ Graz ὁ
καθηγητής τῆς Δογματικῆς Joseph Ratzinger και μετέπειτα Πάπας Βενέδικτος XVI διετύπωσε μία πρόταση γιά τή λύση τοῦ ἐπίμαχου θεσμοῦ τῆς δικαιοδοσίας τῆς Ρώμης καί τῆς ἕνωσης
τῶν Ἐκκλησιῶν, τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς καί τῆς Ὀρθόδοξης. Ἡ ἑνότητα θά μποροῦσε – εἶπε ὁ Ratzinger – «νά
ἐπιτευχθεῖ πάνω στή βάση ὃτι ἡ Ἀνατολή θά παραιτεῖτο ἀπό τό νά πολεμᾶ τή δυτική
ἐξέλιξη τῆς β΄χιλιετίας ὡς αἱρετική καί θά ἀναγνώριζε τήν Καθολική Ἐκκλησία ὡς
νόμιμη καί ὀρθή ἀπό ἂποψη πίστης μέ ἐκείνη τή μορφή, στήν ὁποία ἡ Καθολική
Ἐκκλησία βρέθηκε μέσα ἀπό τήν ἐξέλιξη τῆς β΄χιλιετίας, ἐνῶ ἀντίστροφα ἡ Δύση θά ἀναγνώριζε τήν Ἀνατολή ὡς νόμιμη καί
ὀρθή στήν πίστη σέ ἐκείνη τή μορφή τήν ὁποία αὐτή διατήρησε στήν ἱστορία της”»[1] ! Με άλλα λόγια, εμείς οι Ορθόδοξοι θα
πάψουμε να χαρακτηρίζουμε τους παπικούς ως αιρετικούς και θα θεωρήσουμε τα
αιρετικά παπικά δόγματα και τη διαστροφή της παράδοσης ως θεμιτή, αποδεκτή θεολογική εξέλιξη γι’
αυτούς και αυτοί το ίδιο, δεν θα μας θεωρούν πλέον αιρετικούς. Έτσι ο καθένας
θα πιστεύει ό,τι θέλει αλλά θα είμαστε ενωμένοι . «μαζί
και διαφορετικά» σύμφωνα με το θεοσοφικό σύνθημα του συγκρητιστικού
οικουμενισμού …
Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016
15:59
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΑΣ ΞΕΣΗΚΩΘΟΥΜΕ ΟΙ ΠΑΤΡΙΝΟΙ. ΜΙΚΡΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ ΠΑΤΡΑΣ
ΨΗΦΙΣΤΕ για να ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΤΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ προς την ΠΟΛΗ ΜΑΣ και στους ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ
Παρακαλούμε
και όσους έχουν την εξαιρετική ευλογία και δεν είναι αναγκασμένοι να
χρησιμοποιούν το ΑΣΤΙΚΟ, να συμπαρασταθούν με την ψήφο τους σε όλους
εμάς που, δυστυχώς, είμαστε αναγκασμένοι να το χρησιμοποιούμε μη έχοντας
άλλη επιλογή...
Ευχαριστώ πολύ!
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
12:56
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Η πρόταση της Εκκλησίας δεν είναι να γίνουμε "καλοί άνθρωποι". Η Εκκλησία μας κηρύττει ότι ακόμα και μέσα στην αποτυχία μας να είμαστε καλοί μπορούμε να αγαπηθούμε και αυτή η αγάπη προς εμάς μας δίνει την δυνατότητα προόδου.
Η αποτυχία μας να ζούμε αγαπώντας γνήσια δεν στέκεται εμπόδιο για την γνήσια αγάπη του Θεού προς εμάς.
Ο άνθρωπος τις πιο πολλές φορές προφασίζεται ότι αγαπά, προφασίζεται ότι δεν ενοχλείται από τους άλλους. Και το κάνει αυτό σε μία προσπάθεια κάλυψης της υπαρξιακής αποτυχίας του να είναι καλός.
12:51
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Τρείς Κυριακές αποτελούν τα προπύλαια της Μεγάλης Τεσσαρακοστής:
η Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου,
η Κυριακή του Ασώτου και
η Κυριακή της Απόκρεω.
Η τελευταία εβδομάς, που εισάγεται με την Κυριακή της Αποκρέω, είναι το προοίμιο της νηστείας της Τεσσαρακοστής, γιατί κατ΄ αυτήν απαγορεύεται, σύμφωνα με τις εκκλησιαστικές διατάξεις, η βρώσις του κρέατος. Είναι η Τυρινή εβδομάς ή εβδομάς της Τυροφάγου. Κατά την εβδομάδα αυτήν αρχίζει η ψαλμωδία των τριωδίων κανόνων.
Η τελευταία αυτή Κυριακή, η Κυριακή της Αποκρέω, είναι και παλαιοτέρα από τις προηγουμένες. Τις δύο άλλες τις προσέθεσαν αργότερα, την Κυριακή του Ασώτου κατά τον Ϛ’ αιώνα και την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου ένα περίπου αιώνα υστερώτερα.
12:41
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Δε θέλω να μου στεναχωριέσαι Άνθρωπε. Καθόλου. Ούτε τον εαυτό σου να πιέζεις.
Άλλωστε εσύ, ποτέ δε θα πεθάνεις…
Τον εγωισμό σου, άσε τον αχαλίνωτο. Και τα θέλω σου όλα, πάλευε για αυτά, επί πτωμάτων πατώντας. Πίσω, στις σχέσεις σου, μην κάνεις· ευκαιρία, στον άλλον τον άνθρωπο θα δώσεις, να σε εκμεταλλευτεί.
Με τους δικούς σου, λόγο να τα βρεις δεν έχεις. Μπορείς και να το αφήσεις. Πάντοτε τέτοιοι ήτανε.
Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016
12:03
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
…θα το πω, κι ας είναι σκληρό.
Ένα έχω καταλάβει, ο καρκίνος είναι μία αγία αρρώστια.
Σε κτυπά απρόσμενα, σκληρά. Σε φέρνει μπροστά στα έργα σου, στην ζωή σου. Βλέπεις αλλιώς τους ανθρώπους, την καθημερινότητα.
Υπάρχουν άνθρωποι που τον νικούν, υπάρχουν όμως και αυτοί που χάνουν. Χάνουνε μα συνάμα η νίκη τους είναι πιο λαμπρή, πιο μεγάλη από κάθε επίγεια νίκη τους.
11:45
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ο Άγιος Ρηγίνος γεννήθηκε στην Λεβαδιά της Βοιωτίας στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. από ευσεβείς και ενάρετους γονείς, οι οποίοι τον βοήθησαν να λάβει την θύραθεν παιδεία αλλά και την ορθόδοξη αγωγή. Η αγάπη του για τον Κύριο και η πνευματική του πρόοδος τον μεταμόρφωσαν σε σκεύος εκλογής και σε ναό της Αγίας Τριάδας.
Ο Άγιος έζησε την εποχή που βασίλευσαν οι δύο υιοί του Μεγάλου Κωνσταντίνου, ο μεν Κωνστάντιος στην Κωνσταντινούπολη (Ανατολή), ο δε Κώνστας στη Ρώμη (Δύση). Και οι δύο διάδοχοι του Μεγάλου Κωνσταντίνου είχαν ανατραφεί με τις αρχές της χριστιανικής πίστεως, αλλά ο μεν Κωνστάντιος συνειδητά είχε αποδεχθεί τις αρχές του Αρειανισμού, ο δε Κώνστας παρέμεινε πιστός στις δογματικές αποφάσεις της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου. Και οι δύο είχαν ως κοινά χαρακτηριστικά της θρησκευτικής τους πολιτικής, αφ' ενός με την καταπολέμηση της εθνικής θρησκείας, αφ' ετέρου δε την υπεράσπιση της ενότητας της Εκκλησίας.
11:41
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
00:23
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Μητροπολίτου Λεμεσού Αθανασίου
Η πρώτη Κυριακή του Τριωδίου είναι η Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου. Εκεί ο Κύριος ξεκάθαρα μας δείχνει έναν άνθρωπο γεμάτο αμαρτία, τελείως ανήθικο, ο οποίος ενώπιον του Θεού δικαιώνεται. Ταυτόχρονα μας δείχνει και έναν ηθικό άνθρωπο, ευσεβή και «θρήσκο», ο οποίος τηρεί όλες τις διατάξεις του νόμου, αλλά αντί να δικαιωθεί από τον Θεό κατακρίνεται, γιατί δεν βρήκε το κλειδί με το οποίο ανοίγει τη θύρα της πνευματικής ζωής. Αυτό το κλειδί είναι το κλειδί της μετάνοιας και της ταπείνωσης. Αυτά πάνε μαζί. Έτσι δεν μπορεί κανένας άνθρωπος ο οποίος δεν έχει ταπείνωση να έχει μετάνοια, ο υπερήφανος άνθρωπος δεν μπορεί να μετανοήσει. Μόνο ο ταπεινός μετανοεί πραγματικά, γιατί μετάνοια σημαίνει συντριβή της καρδιάς του ανθρώπου, και μέσα απ’ αυτή τη συντριβή ο άνθρωπος πρέπει να επικαλεσθεί το όνομα του Θεού, το οποίο είναι το μόνο που μπορεί να τον σώσει.
Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016
10:40
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ & ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016,
εις τον Ιερό μας Ναό,
θα ιερουργήσει και θα ομιλήσει
ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης
π. Τιμόθεος Παπασταύρου.
00:02
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Το Σάββατο στον εσπερινό του Τελώνου και Φαρισαίου ο Δεξιός Ιεροψάλτης κατέρχεται από το αναλόγιό του και λαμβάνει το Τριώδιο (λειτουργικό βιβλίο πού περιέχει υμνολογικό υλικό κυρίως του Εσπερινού και του Όρθρου και χρησιμοποιείται μαζί με το Μηναίο και την Παρακλητική στις Ιερές Ακολουθίες της περιόδου από Κυριακής του Τελώνου και Φαρισαίου μέχρι το Μεγάλο Σάββατο) που βρίσκεται κάτω από την εικόνα του Χριστού στο τέμπλο, κάνει τρεις συμβολικές μετάνοιες και πηγαίνει ξανά στο αναλόγιο του.
Το Τριώδιο αποτελεί το κινητό εκείνο τμήμα του εκκλησιαστικού έτους που προπαρασκευάζει για τον άξιο εορτασμό των Παθών και της Αναστάσεως με ανάλογα βιώματα, πνευματική καλλιέργεια και συμμετοχή, με αγώνα μετανοίας, προσευχής και νηστείας.
00:00
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016
16:34
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
16:34
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΠΑΤΡΩΝ
Παντανάσσης 61, ΤΚ 26221, Πάτρα
Τηλ. & FAX: 2610-279807
E-mail: xristianikistegi@gmail.com
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Την προσεχή Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 6.30 μ.μ. στην αίθουσα ομιλιών της Χριστιανικής Στέγης Πατρών, Παντανάσσης 61, Σας Πρασκαλούμε, στην Αφιερωματικη Εκδήλωση Μνήμης "Ζητώντας το Φως", με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 100 Χρόνων από τη γέννηση του Ποιητού "Γ. Βερίτη" -Αλέξανδρου Γκιάλα.
Την εκδήλωση θα τιμήσει με την παρουσία του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος.
00:43
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Γράφει ο Χρήστος Φωτόπουλος
Το εσπέρας της Δευτέρας 22 Φεβρουαρίου μετά τον Παρακλητικό Κανόνα προς τον Όσιο Παΐσιο τον Αγιορείτη, (τελείται κάθε Δευτέρα στο Ναό μας υπέρ υγείας πάντων των αδελφών ημών) πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη Ενοριακή σύναξη στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού, με καλεσμένο ομιλητή τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Προκόπιο Κόρδα.
Το εσπέρας της Δευτέρας 22 Φεβρουαρίου μετά τον Παρακλητικό Κανόνα προς τον Όσιο Παΐσιο τον Αγιορείτη, (τελείται κάθε Δευτέρα στο Ναό μας υπέρ υγείας πάντων των αδελφών ημών) πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη Ενοριακή σύναξη στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού, με καλεσμένο ομιλητή τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Προκόπιο Κόρδα.
Ο π. Προκόπιος ανέπτυξε το θέμα «Η αγάπη ως μέσον σωτηρίας του ανθρώπου».
Ομίλησε με γλαφυρότητα και παραστατικότητα για την αγάπη, παρουσιάζοντάς την κυρίως μέσα από τις Παραβολές του Ευαγγελίου και τις ρήσεις των Αγίων της Εκκλησίας μας.
Μετά την ομιλία διεξήχθη γόνιμος διάλογος όπου οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα, σκέψεις και προβληματισμούς επί του προκειμένου θέματος.
Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016
23:07
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016
15:23
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
11 Χρόνια Αρχιερατείας
του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου
Πατρών
κ.κ. Χρυσοστόμου
Του Αλεξάνδρου Κ.
Κολλιόπουλου,
εκδότου του «Εκκλησιολόγου»
Δεν κολακεύουμε, αλλά ομολογούμε. Δεν υμνολογούμε,
αλλά αποκαλύπτουμε. Δεν υπερβάλουμε στο ελάχιστο αλλά αποδεικνύουμε.
Απλώς, παρακαλούμε και παρουσιάζουμε κάτι που είναι δίκαιο και πρέπον
να ομολογείται, να αναγνωρίζεται και να τιμάται. Βέβαια, δεν έχει
ανάγκη ο Μητροπολίτης μας των επαίνων της δικής μας μετριότητας, αφού
μιλά μόνος του ο απολογισμός της 11/χρονης δράσης του. Ασκεί έργο σιωπηλό,
αθόρυβο, πλούσιο, και μόνον η προσφορά
και η αγιότητά του μας ωθεί αυθόρμητα να χαράξουμε τούτες τις
ταπεινές μας απόψεις βγαλμένες από το θαυμασμό, το σεβασμό και την αγάπη
στο πρόσωπό του, γιατί διαπιστώνουμε πως όλα όσα ανακοίνωσε στον
ενθρονιστήριο λόγο του εφαρμόστηκαν από την πρώτη κιόλας ημέρα.
14:58
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ & ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΕΙΣ ΚΡΥΑ ΙΤΕΩΝ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Στην Ενοριακή μας σύναξη τη Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2016, μετά την Ακολουθία του Παρακλητικού Κανόνος προς τον Όσιο Παΐσιο τον Αγιορείτη, θα ομιλήσει ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Προκόπιος Κόρδας, με Θέμα:
«Η αγάπη ως μέσον σωτηρίας του ανθρώπου»
Θα επακολουθήσει διάλογος και κέρασμα.
Ακολουθία Παρακλητικού Κανόνος 5:00 μ.μ.
Εισήγηση θέματος 5:45 μ.μ.
00:21
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
«Κατέβη οὗτος δεδικαιωμένος εἰς τὸν οἶκον αὐτοῦ ἢ γὰρ ἐκεῖνος»
Λουκ. ιη΄10-14
Εἶπεν ὁ Κύριος τὴν παραβολὴν ταύτην· ἄνθρωποι δύο ἀνέβησαν εἰς τὸ ἱερὸν προσεύξασθαι, ὁ εἷς Φαρισαῖος καὶ ὁ ἕτερος τελώνης. ὁ Φαρισαῖος σταθεὶς πρὸς ἑαυτὸν ταῦτα προσηύχετο· ὁ Θεός, εὐχαριστῶ σοι ὅτι οὐκ εἰμὶ ὥσπερ οἱ λοιποὶ τῶν ἀνθρώπων, ἅρπαγες, ἄδικοι, μοιχοί, ἢ καὶ ὡς οὗτος ὁ τελώνης· νηστεύω δὶς τοῦ σαββάτου, ἀποδεκατῶ πάντα ὅσα κτῶμαι. καὶ ὁ τελώνης μακρόθεν ἑστὼς οὐκ ἤθελεν οὐδὲ τοὺς ὀφθαλμοὺς εἰς τὸν οὐρανὸν ἐπᾶραι, ἀλλ᾿ ἔτυπτεν εἰς τὸ στῆθος αὐτοῦ λέγων· ὁ Θεός, ἱλάσθητί μοι τῷ ἁμαρτωλῷ. λέγω ὑμῖν, κατέβη οὗτος δεδικαιωμένος εἰς τὸν οἶκον αὐτοῦ ἢ γὰρ ἐκεῖνος· ὅτι πᾶς ὁ ὑψῶν ἑαυτὸν ταπεινωθήσεται, ὁ δὲ ταπεινῶν ἑαυτὸν ὑψωθήσεται.
Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016
23:17
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
19-20 Φεβρουαρίου 2005-19-20 Φεβρουαρίου 2016
11 Χρόνια ἀπό τήν ἐκλογή καί τήν χειροτονία τοῦ Μητροπολίτου Πατρῶν.
Ἕνδεκα χρόνια συμπληρώθηκαν ἀπό τότε πού ἐξελέγη καί χειροτονήθηκε ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος.
Ἡ ἐκλογή του ἔγινε σέ μιά κρίσιμη γιά τήν Ἐκκλησία περίοδο, ὅταν ὁ ἴδιος ὑπηρετοῦσε ὡς Ἀρχιγραμματεύς τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ἦτο 19 Φεβρουαρίου 2005 ἡμέρα Σάββατο.
22:58
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
01:05
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ & ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΕΙΣ ΚΡΥΑ ΙΤΕΩΝ
ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ
ΕΠΙ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΕΥΡΕΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ
Ι Ω Α Ν Ν Ο Υ
Τ Ο Υ
Π Ρ Ο Δ Ρ Ο Μ Ο Υ
Έναρξις: 9:00 μ.μ. Λήξις: 1:00 π.μ.
ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ & ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΕΙΣ ΚΡΥΑ ΙΤΕΩΝ
ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ
ΕΠΙ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΕΥΡΕΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ
Ι Ω Α Ν Ν Ο Υ
Τ Ο Υ
Π Ρ Ο Δ Ρ Ο Μ Ο Υ
Την Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016, εις τον Ιερό μας Ναό, θα τελεσθεί Ιερά Αγρυπνία επί τη Μνήμη της ευρέσεως της τιμίας Κεφαλής του Αγίου Προφήτου, Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου.
Κατά την Ιεράν Αγρυπνίαν θα τεθεί προς προσκύνησιν απότμημα Ιερού Λειψάνου του Τιμίου Προδρόμου.
Έναρξις: 9:00 μ.μ. Λήξις: 1:00 π.μ.
Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016
00:11
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Η τουρκοκρατία ανέδειξε ένα νέο νέφος μαρτύρων, το ίδιο ηρωικό με αυτό της αρχαίας Εκκλησίας. Είναι οι πολυπληθείς Νεομάρτυρες, οι οποίοι κοσμούν το εκκλησιαστικό στερέωμα ως αστέρες πολύφωτοι. Ένα τέτοιο πολύφωτο αστέρι της μαύρης αυτής εποχής, για την Εκκλησία και το Έθνος μας, είναι και η Αγία Φιλοθέη η Αθηναία, της οποίας τη μνήμη εορτάζει στις 19 Φεβρουαρίου.
Η Αγία Φιλοθέη γεννήθηκε στην Αθήνα περί το 1522 από την επιφανή Οικογένεια των Μπενιζέλων και το κοσμικό της όνομα ήταν Παρασκευή. Οι ευσεβείς γονείς της Άγγελος και Σηρίγη, απόγονος της βυζαντινής οικογένειας των Παλαιολόγων, την ανάθρεψαν με ευσέβεια. Έμαθε τα πρώτα της γράμματα και σε ηλικία μόλις 14 την πάντρεψαν με τον πολύ μεγαλύτερό της άρχοντα των Αθηνών Ανδρέα Χειλά, χωρίς τη θέλησή της. Ύστερα από τρία χρόνια χήρεψε κληρονομώντας μια τεράστια περιουσία. Παρά τις πιέσεις που δεχόταν να ξαναπαντρευτεί, αρνήθηκε και αποφάσισε να ακολουθήσει τη μοναχική ζωή. Μετά το θάνατο των γονέων της εκάρη μοναχή και έλαβε το όνομα Φιλοθέη. Το σπίτι της βρισκόταν στο σημείο που βρίσκονται τα γραφεία της Ιεράς Αρχιεπισκοπής, στην οδό Αγίας Φιλοθέης, στο οποίο συγκέντρωσε πολλές ευσεβείς κόρες της Αθήνας και το οποίο μετέβαλε με τον καιρό σε μοναστήρι, με καθολικό τον παρακείμενο ναό του Αγίου Ανδρέα.
00:11
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
(Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου)
Αρχομένου του Τριωδίου και επερχομένης της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, προστρέχουμε στο λόγο των αγίων, που είναι ο πλέον κατάλληλος, για να μας βοηθήσει, σύμφωνα με την προαίρεση του καθενός, να εισέλθουμε με αγωνιστικό φρόνημα στο στίβο τον πνευματικό. Να καθαριστούμε στην καρδιά και να συμπορευτούμε με το Χριστό. Να συσταυρωθούμε και να νεκρωθούμε με τη χάρη του ως προς τις ηδονές του βίου, έτσι ώστε να ζήσουμε μαζί του και να τον ακούσουμε να μας φωνάζει, πως θα μας ανυψώσει μαζί του στην άνω Ιερουσαλήμ, στη Βασιλεία των Ουρανών. (Από τροπάριο των Αίνων της Μεγάλης Δευτέρας)
Γι` αυτόν το λόγο, διαλέξαμε μερικά αποσπάσματα από ομιλίες του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, αναφερόμενα στο μυστήριο της Μετανοίας και Εξομολογήσεως. Ένα Μυστήριο, το οποίο πολεμάται με φοβερό μίσος από το διάβολο και επηρεάζει τις ψυχές ώστε να απέχουν, με σκοπό να καταφέρει την απώλειά τους.
00:11
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου, δασκάλου
Η ΑΡΧΟΝΤΙΣΣΑ ΜΟΝΑΧΗ: Η Φιλοθέη ήταν κόρη του Αθηναίου λογίου Αγγέλου Μπενιζέλου. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1522 και το βαπτιστικό της όνομα ήταν Ρηγούλα. Μετά από επιμονή των γονέων της νυμφεύτηκε ένα αρχοντόπουλο της αθηναϊκής οικογένειας των Χειλάδων (1536). Όμως ο σύζυγός της πέθανε τρία έτη αργότερα. Έτσι η Αγία, χωρίς οικογενειακά βάρη, επιδόθηκε σε πλήρη αγαθοεργιών ασκητκό βίο. Όταν μάλιστα πέθαναν και οι γονείς της, η Ρηγούλα μετέτρεψε ένα γειτονικό της ναϊσκο (Α. Ανδρέα) σε Μοναστήρι στο οποίο κληροδότησε το μεγαλύτερο τμήμα της περιουσίας της. Η ίδια εκάρη μοναχή παίρνοντας το όνομα Φιλοθέη. Εν συνεχεία εισήλθε πρώτη στη μονή, ως ηγουμένη, ακολουθούμενη από υπηρέτριές της.
Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016
00:31
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Τον περασμένο αιώνα στη Μικρασία έζησε ένας άγιος αλλά αφανής λευίτης, ο π. Ιωάννης.
Ήταν έγγαμος, οικογενειάρχης, από το Γκέλβερι της Καππαδοκίας. Τις καθημερινές εργαζόταν στα χωράφια, ενώ τις Κυριακές και τις γιορτές λειτουργούσε στην εκκλησία.
Στη Θεία Λειτουργία σχεδόν πάντοτε ξεσπούσε σε δάκρυα και αναστεναγμούς. Την ώρα μάλιστα του καθαγιασμού η κατάνυξη του κορυφωνόταν. Οι ψάλτες έψαλλαν το «Σε υμνούμεν...» όσο πιο αργά μπορούσαν, αλλά εκείνος καθυστερούσε πέντε, δέκα, δεκαπέντε λεπτά ή και περισσότερο.
Έτσι κι εκείνοι επαναλάμβαναν τον ύμνο μέχρι πέντε ή έξι φορές.
00:28
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016
02:00
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Καταγωγή
Ο Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων, ο ένδοξος μάρτυς αυτός του Χριστού, κατήγετο, από την Αμάσεια της Καππαδοκίας και μάλιστα από το χωριό Χουμιαλιά. Έζησε δε στα χρόνια του Ρωμαίου χριστιανομάχου αυτοκράτορα Διοκλητιανού, που βασίλευε στη Δύση το 264 - 285 μ.Χ.
Εις το Τάγμα των Τηρώνων
Ο μεγαλομάρτυς Θεόδωρος ο Τήρων δεν παρουσιαζόταν σαν χριστιανός να ομολογήσει την πίστη στον Αληθινό Θεό, όχι από φόβο για χα μαρτύρια, αλλά γιατί νόμιζε, πως δεν ήταν ακόμη ενδεδειγμένο από το Θεό να μαρτυρήσει. Θέλησε, λοιπόν να εξακριβώσει, αν ήταν θέλημα Θεού να μαρτυρήσει τότε. Γι αυτό έκαμε το έξης:
01:08
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ο Θεός έδωσε στους Πρωτοπλάστους, στον Αδάμ και την Εύα, τη μεγάλη ευλογία να γίνονται συνδημιουργοί Του. Στη συνέχεια οι γονείς, οι παππούδες κ.λπ. είναι και αυτοί συνδημιουργοί με τον Θεό, γιατί δίνουν το σώμα.Ο Θεός είναι κατά κάποιον τρόπο υποχρεωμένος να νοιαστεί για τα παιδιά. Όταν βαπτιστεί το παιδάκι, ο Θεός διαθέτει και έναν Άγγελο, για να το προστατεύει, οπότε το παιδί προστατεύεται από τον Θεό, από τον φύλακα Άγγελο και από τους γονείς.
Ο φύλακας Άγγελος είναι συνέχεια κοντά του και το βοηθάει. Όσο μεγαλώνει το παιδί, τόσο οι γονείς απαλλάσσονται από τις ευθύνες. Αν οι γονείς πεθάνουν, ο Θεός, και από ψηλά και από κοντά, αλλά και ο φύλακας Άγγελος από κοντά, συνεχίζουν για πάντα να προστατεύουν το παιδί.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(Atom)
!>