Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu


Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου

Συναξάριον


Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ κ. ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ

Χαιρετισμοί προς την Υπεραγία Θεοτόκο

Χαιρετισμοί προς την Υπεραγία Θεοτόκο
Καντε κλικ στην εικόνα της Παναγίας και διαβάστε τους

Ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως

Ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως
Καντε κλικ στην φωτογραφία και διαβάστε

Η Ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου από την Ι.Μ. Ομπλού

Η Ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου από την Ι.Μ. Ομπλού
Καντε κλικ στην εικόνα για να δείτε το Video

Συμβουλές πριν από την Εξομολόγηση και τη Θεία Κοινωνία

Συμβουλές πριν από την Εξομολόγηση και τη Θεία Κοινωνία
Καντε κλικ στην φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

Πριν τον Γάμο...

Πριν τον Γάμο...
Καντε κλικ στην φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

Δυο λόγια για τη βάπτιση του παιδιού σας

Δυο λόγια για τη βάπτιση του παιδιού σας
Καντε κλικ στην φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

Πότε και πώς νηστεύομε;

Πότε και πώς νηστεύομε;
Καντε κλικ στην φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

Το σημείο του Σταυρού

Το σημείο του Σταυρού
Καντε κλικ στην φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

Blog Archive

Από το Blogger.
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

«Εμπειρίες Ζωής…»
Στα πλαίσια των εκδηλώσεων «Πρωτοκλήτεια 2013», η Νεανική Ομάδα Αγίου Δημητρίου Πατρών σκηνοθετεί και παρουσιάζει μια μουσικοχορευτική παράσταση βασισμένη στη ζωή ενός γάλλου περιηγητή του 19ου αιώνα του Gaston Deschamps (Γκαστόν Ντεσάν).
Ο βραβευμένος από τη Γαλλική Ακαδημία για τα όσα έχει γράψει για την Ελλάδα στα έργα του, Gaston Deschamps, έγινε η αφορμή να σκηνοθετηθεί μια εκδήλωση βασισμένη στο βιβλίο του «στους δρόμους της Μικρασίας». Η περιήγησή του, οι εμπειρίες του, η αναζήτηση των αρχαίων επιγραφών, η «μαγεία της Ανατολής», παρουσιάζονται σε αυτή την εκδήλωση η οποία αποτελείται από οπτικουακουστικό υλικό, ζωντανή μουσική, παραδοσιακούς χορούς και δρώμενα. Η παράσταση αυτή βασισμένη στο έργο του φιλέλληνα Deschamps, μεταφέρει τους θεατές, στην Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα και τους Έλληνες σε συνδυασμό με τους άλλους λαούς, φυλές και θρησκείες. Αυτές οι «Εμπειρίες Ζωής» αποτελούν, όπως ο ίδιος χαρακτηριστικά γράφει στο έργο του, «επιστροφή στην πατρίδα του πνεύματος και της καρδιάς μας….»
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Ο Απ. Ανδρέας ήταν ένας από τους δώδεκα μαθητές του Κυρίου. Καταγόταν από την Βηθσαϊδά, πόλη που βρισκόταν στη δυτική όχθη της λίμνης Τιβεριάδας. Εργαζόταν στην οικογενειακή επιχείρηση του πατέρα του Ιωνά, που εκμεταλευόταν την πλούσια σε ψάρια λίμνη. Τα ευαγγέλια μας πληροφορούν ότι ανήκε σε μια ευκατάστατη οικογένεια και είχε οικονομική ευχέρεια.

«Η οικογένεια του Σίμωνος Πέτρου και του Ανδρέα, κατοικούσαν στην πρωτεύουσα της Γαλιλαίας, την Καπερναούμ, και όπως έχει δείξει η αρχαιολογική σκαπάνη σε οικία πλούσια και μεγαλόπρεπη. Άρα το οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο των οικογενειών αυτών ήταν πολύ υψηλό, ιδιαίτερα για τα δεδομένα της εποχής εκείνης» (Γ. Πατρώνου, Κήρυγμα και Θεολογία τ. Α, σ. 175).
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Ο Ανδρέας, ψαράς στο επάγγελμα και αδελφός του Αποστόλου Πέτρου, ήταν από τη Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας και τον πατέρα του τον έλεγαν Ιωνά. Επειδή κλήθηκε από τον Κύριο πρώτος στην ομάδα των μαθητών, ονομάστηκε πρωτόκλητος.
 Ο Ανδρέας (μαζί με τον Ιωάννη τον ευαγγελιστή) υπήρξαν στην αρχή μαθητές του Ιωάννου του Προδρόμου. Κάποια μέρα μάλιστα, που βρισκόντουσαν στις όχθες του Ιορδάνου κι ο Πρόδρομος τους έδειξε τον Ιησού και τους είπε «ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ ὁ αἴρων τὴν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου», οι δύο απλοϊκοί εκείνοι ψαράδες συγκινήθηκαν τόσο πολύ, που χωρίς κανένα δισταγμό κι επιφύλαξη αφήκαν αμέσως τον δάσκαλο τους κι ακολούθησαν τον Ιησού.
 Η ιστορία της ζωής του Ανδρέου μέχρι την Σταύρωση, την Ανάσταση και την Ανάληψη, υπήρξε σχεδόν ίδια με εκείνη των άλλων μαθητών. Μετά το σχηματισμό της πρώτης Εκκλησίας, ο Ανδρέας κήρυξε στη Βιθυνία, Εύξεινο Πόντο (μάλιστα ο Απόστολος, είναι ο ιδρυτής της Εκκλησίας του Βυζαντίου αφού εκεί εγκατέστησε πρώτο επίσκοπο, τον απόστολο Στάχυ), Θράκη, Μακεδονία και Ήπειρο. Τελικά, κατέληξε στην Αχαΐα.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Όταν ο άγιος ήθελε να κοιμηθεί λίγο, έστρωνε κοφτερές πέτρες στη γη και πάνω τους έριχνε ένα σάγισμα. Ύστερα έψαλλε νεκρώσιμα τροπάρια, σα να ετοίμαζε τον εαυτό του για ταφή, κι έλεγε τέσσερα αποστολικά και τέσσερα ευαγγελικά αναγνώσματα, όλα απ’ έξω. Έτσι έπεφτε να κοιμηθεί, βάζοντας ένα λιθάρι για προσκεφάλι και σταυρώνοντας τρεις φορές το στρωσίδι του.
Συχνά τη νύχτα του έκαναν επίθεση οι δαίμονες και δεν τον άφηναν να κοιμηθεί. Εκείνος τότε, με δύναμη θεϊκή, άρπαζε το ραβδί του και τους χτυπούσε άγρια, βρίζοντάς τους και χλευάζοντας την αδυναμία τους.
Οι δαίμονες είχαν απελπιστεί μαζί του.
-Τι θα κάνουμε μ’ αυτόν τον σκληροτράχηλο, έλεγαν μεταξύ τους, που μας χτυπάει και μας βρίζει και ρεζιλεύει το σόι μας;
Μια νύχτα είχε πάρει λιγάκι ο ύπνος τον δούλο του Θεού.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Ἀγαπητὰ πνευματικά μου παιδιά,
Τώρα ποὺ ἀκόμη ἔχω τὰ φρένας μου σώας θέλω νὰ σᾶς πῶ μερικὲς συμβουλές. Ἀπὸ μικρὸ παιδὶ ὅλο στὶς ἁμαρτίες ἤμουνα. Καὶ ὅταν μὲ ἔστελνε ἡ μητέρα μου νὰ φυλάω τὰ ζῶα στὸ βουνό, γιατί ὁ πατέρας μου, ἐπειδὴ ἤμασταν πτωχοὶ εἶχε πάει στὴν Ἀμερική, γιὰ νὰ ἐργαστεῖ στὴ διώρυγα τοῦ Παναμᾶ γιὰ ἐμᾶς τὰ παιδιά του, ἐκεῖ ποὺ ἔβοσκα τὰ ζῶα, συλλαβιστὰ διάβαζα τὸ βίο τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Καλυβίτου καὶ πάρα πολὺ ἀγάπησα τὸν Ἅγιο Ἰωάννη καὶ ἔκανα πάρα πολλὲς προσευχὲς σὰν μικρὸ παιδὶ ποὺ ἤμουν 12 – 15 χρονῶν, δὲν θυμᾶμαι ἀκριβῶς καλά, καὶ θέλοντας νὰ τὸν μιμηθῶ μὲ πολὺ ἀγώνα ἔφυγα ἀπὸ τοὺς γονεῖς μου κρυφὰ καὶ ἦλθα στὰ Καυσοκαλύβια τοῦ Ἁγίου Ὄρους καὶ ὑποτάχτηκα σὲ δύο γέροντες αὐταδέλφους, Παντελεήμονα καὶ Ἰωαννίκιο. Μοῦ ἔτυχε νὰ εἶναι πολὺ εὐσεβεῖς καὶ ἐνάρετοι καὶ τοὺς ἀγάπησα πάρα πολὺ καὶ γι’ αὐτό, μὲ τὴν εὐχή τους, τοὺς ἔκανα ἄκρα ὑπακοή.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου, δασκάλου

Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ: Ο Απόστολος Ανδρέας, αδελφός του Σίμωνος Πέτρου, που φέρει ελληνικό όνομα, σύμφωνα με την κοινή συνήθεια πολλών Ιουδαίων της εποχής του, καταγόταν από την Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας. Οι γονείς του ονομάζονταν Ιωνάς ή Ιωάννης και Ιωάννα. Μαζί με τον αδελφό του, Πέτρο, εργαζόταν ως αλιέας στη λίμνη της Τιβεριάδος. Η Βίβλος δεν μας δίνει πολλές πληροφορίες για το πρόσωπό του, ενώ οι παραδόσεις εμφανίζονται από τα μέσα του 3ου αιώνα και έπειτα.
Γνωρίζουμε πάντως από το Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον ότι και τα δύο αδέλφια διετέλεσαν πρωτύτερα μαθητές του Ιωάννου του Βαπτιστή. H παλαιότερη εξωβιβλική πληροφορία για τον Απόστολο προέρχεται από τον Ωριγένη (254 μ.Χ.), ο οποίος αναφέρει ότι ο Ανδρέας κήρυξε στη Σκυθία (Νότια Ρωσία). Ο Ανδρέας μαζί με τον Πέτρο ήταν οι πρώτοι που κλήθηκαν και ακολούθησαν τον Χριστό. Έτσι, ο Ανδρέας αποκαλείται και «Πρωτόκλητος».
Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

 

Συγκλονιστικό και σπάνιο ηχητικό ντοκουμέντο


Ο ίδιος ο Όσιος Πορφύριος λέγει την ιστορία του για το πως έγινε μοναχός στο Αγιο όρος.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Ο κ. Σταμάτης Σπανουδάκης λίγη ώρα πριν αναχωρήσει για την Αθήνα συναντήθηκε με μια ομαδα νέων της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών σε κεντρικο ξενοδοχείο της Πάτρας. Εκεί μιλήσανε για πολλά θέματα και όπως ήταν φυσικό αναφέρθηκαν και στην μεγάλη συναυλία που πραγματοποιήθηκε στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ του Απόλλωνα.
Ακολουθεί ένα μικρό μέρος αυτής της συζήτησης, στο οποίο ο κ. Σπανουδάκης σχολιάζει την εμπειρία του στην συναυλία της Πάτρας αλλά και την επικαιρότητα.

«Δεν ξέρω αν κατάλαβαν οι άνθρωποι που γέμισαν εχθές το βράδυ το γήπεδο, πόσο πιο πολύ χάρηκα εγώ από όσο εκείνοι και πόσο περισσότερο δύναμη και πίστη έλαβα προσωπικά εγώ παρόλο που υποθετικά μερικοί περίμεναν από μένα να μεταδώσω αυτά τα συναισθήματα.

Χάρηκα πάρα πολύ γιατί ήταν η πρώτη φορά που έκανα κάτι που μου το ζήτησε η ίδια η Εκκλησία και ο δει ο Μητροπολίτης. Παρόλο που για αυτά μιλάω και εγώ πάρα πολύ σπάνια γίνονται αυτές οι συνεργασίες με τις τοπικές Εκκλησίες. Εδώ λοιπόν στην Πάτρα ευδόκησε και ευλογήθει.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Ο άγιος Γρηγόριος ο Διάλογος, που έγραψε τους βίους των αγίων της Ιταλίας σε μορφή διαλόγου κι έγινε πάπας και πατριάρχης της Ρώμης, πριν χειροτονηθεί αρχιερέας ήταν μοναχός και ηγούμενος της μονής του αγίου Ανδρέα, που είχε την επωνυμία Κλιοσκαίρη.
Μια μέρα λοιπόν, ενώ καθόταν στο κελλί του και καλλιγραφούσε, ήρθε ένα φτωχός. Ο άγιος, σαν αληθινός δούλος του Χριστού, κάλεσε το διακονητή του και τον πρόσταξε να του δώσει έξι νομίσματα. Εκείνος εκπλήρωσε την εντολή του.
Την ίδια μέρα όμως και ύστερα από λίγη ώρα, ξανάρχεται ο φτωχός στον άγιο και του λέει:
-Ελέησέ με, δούλε του Θεού του Υψίστου, γιατί έχασα πολλά και μου έδωσες λίγα!
Ο άγιος φώναξε πάλι τον υποτακτικό του.
-Πήγαινε, αδελφέ, του είπε, και δώσ’ του άλλα έξι νομίσματα.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Στὶς 25 Νοεμβρίου εορτάσαμε τὴν μνήμη τῆς ἁγίας μεγαλομάρτυρος Αἰκατερίνης. Ἡ Ἐκκλησία τὴν ὀνόμασε Πάνσοφο. Καὶ γιὰ τὴν τεράστια κοσμικὴ σοφία της. Καὶ γιὰ τὸ ὅτι ἀποστόμωσε 150 σοφούς τῆς ἐποχῆς της, ποὺ τοὺς ἔφερε ὁ αὐτοκράτορας Μαξέντιος γιὰ νὰ τὴν «στριμώξουν». Περισσότερο ὅμως ὀνομάστηκε Πάνσοφος, γιατί δὲν πῆραν τὰ μυαλὰ της ἀέρα οὔτε ἀπὸ τὴν μεγάλη της μόρφωση, οὔτε ἀπὸ τὴν ἀπαράμιλλη ὀμορφιά της, οὔτε ἀπὸ τὰ ἀμύθητα πλούτη της, οὔτε ἀπὸ τὴν εὐγενικὴ καταγωγή της. Ὅλα τὰ εἶδε σὰν δῶρα τοῦ Θεοῦ. Καὶ ἀγωνίστηκε μὲ ὅλα νὰ Τὸν δοξάσει.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Οι κακές μας σκέψεις, η κακή μας διάθεση επηρεάζουν τους άλλους. Γι' αυτό, πρέπει να βρούμε ένα τρόπο να καθαρίσουμε το βάθος του εαυτού μας από κάθε κακία. Όταν η ψυχή μας είναι αγιασμένη, ακτινοβολεί το καλό. Στέλνομε τότε σιωπηλά την αγάπη μας χωρίς να λέμε λόγια.
Όλοι με το Πνεύμα του Θεού γινόμαστε ανίκανοι προς κάθε αμαρτία. Καθιστάμεθα ανίκανοι, διότι μέσα μας ζει ο Χριστός. Είμαστε πλέον ικανοί μόνο για το καλό. Έτσι, θ' αποσπάσομε την αγάπη του Θεού, θα καταστούμε ένθεοι.
Άμα δοθούμε κατά κει, άμα δοθούμε στην αγάπη του Χριστού, τότε όλα θα μεταβληθούν, όλα θα μεταστοιχειωθούν, όλα θα μεταποιηθούν, όλα θα μετουσιωθούν. Ο θυμός, η οργή, η ζήλεια, ο φθόνος, η αγανάκτηση, η κατάκριση, η αχαριστία, η μελαγχολία, η κατάθλιψη, όλα θα γίνουν αγάπη, χαρά, λαχτάρα, θείος έρως. Παράδεισος!

(από το βιβλίο Βίος και Λόγοι του Αγίου Πορφυρίου)

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Στό πλαίσιο τῶν "Πρωτοκλητείων", ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος, ἐτέλεσε τόν ἁγιασμό τῶν ἐγκαινίων τῆς ἐκθέσεως τῆς Σχολῆς Βυζαντινῆς ἁγιογραφίας τῆς Ἱεράς Μητροπόλεως Πατρῶν.

Στήν ἔκθεση πού φιλοξενεῖται στόν χῶρο του Παλαιού Νοσοκομείου Πατρῶν, ἐκτίθενται ἔργα σε φρέσκο, σε μουσαμᾶ καί ψηφιδωτά τῶν μαθητῶν τῆς Σχολῆς.

Ὅλα ἦταν θαυμάσια καί μέσα ἀπ΄αὐτά τα ἔργα φαίνεται ὁ ζῆλος τῶν μαθητῶν, τοῦ καλλιτεχνικοῦ Διευθυντοῦ, τοῦ Ὑπευθύνου τῆς Σχολῆς καί ὃλων ὃσοι βοηθοῦν σ΄αὐτό τό ἔργο.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Ο Άγιος Φιλούμενος κατά κόσμος Σοφοκλής γεννήθηκε στην Λευκωσία, στις 15 Οκτωβρίου 1913. Γονείς του ήταν οι Ευσεβείς Γεώργιος και Μαγδαληνή. Ήταν δίδυμος αδελφός με τον π. Ελπίδιο κατά κόσμον Αλέξανδρο και από μικροί ξεχώριχαν για την αγάπη που είχαν προς τον Θεό και γι’ αυτό από πολύ νωρίς άναψε μέσα τους η επιθυμία για τη μοναχική ζωή. Το 1927, σε ηλικία μόλις 14 ετών ανεχώρησαν και οι δυο για την Ιερά Μονή Σταυροβουνίου, αφού πήραν την ευχή του πνευματικού τους, αλλά και των ευλαβών γονέων τους. Εκεί έμειναν 6 περίπου χρόνια, όταν ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου τους πήρε για να φοιτήσουν στο Γυμνάσιο του Πατριαρχείου στα Ιεροσόλυμα, όπου βρέθηκαν το 1934, μαθητές στην Σχολή της Αγίας Σιών.
Το 1937 εκάρησαν μοναχοί παίρνοντας ο Σοφοκλής το όνομα Φιλούμενος και ο Αλέξανδρος το όνομα Ελπίδιος. Στις 5 Σεπτεμβρίου του ιδίου χρόνου χειροτονήθηκαν διάκονοι και το 1939 αποφοίησαν από το Γυμνάσιο του Πατριαρχείου. Ο π. Ελπίδιος έφυγε από την Αγία Γη, υπηρετώντας σε άλλους τόπους. Ο Άγιος Φιλούμενος παρέμεινε στα Ιεροσόλυμα για 45 συνεχή χρόνια, μέχρι το μαρτύριό του. Το 1943 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος και αφού πέρασε από διάφορες διακονίες μέσα στο Πατριαρχείο και διορίσθηκε σε διάφορες θέσεις υπηρετώντας πάντοτε με ευθύνη και φόβο Θεού και με πολύ αγάπη προς τους αγιοταφίτες πατέρες, στις 8 Μαΐου του 1979 μετατέθηκε στο Φρέαρ του Ιακώβ όπου υπηρέτησε μέχρι το μαρτυρικό του θάνατο, στις 29 Νοεμβρίου του ιδίου έτους. Εκεί όμως, αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα από φανατικούς Εβραίους που συνέχεια τον απειλούσαν ότι αν δεν εγκαταλείψει το Φρέαρ και πάρει τις εικόνες και τον Εσταυρωμένο να φύγει, θα τον σκοτώσουν. Εκείνος όμως απαντούσε ότι δεν θα εγκαταλείψει ποτέ το προσκύνημα, αλλά ότι ήταν έτοιμος ακόμα και να μαρτυρήσει, ως πιστός φύλακας αυτού.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ 
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ  
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ 
ΞΗΡΟΚΑΡΥΤΑΙΝΑΣ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ

 ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΝ 2014 
 
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΙΓΝΑΤΙΟΝ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΝ 
ΤΟΝ ΓΟΡΤΥΝΙΟΝ ΧΡΙΣΤΟΜΙΜΗΤΟΝ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΝ, 
ΤΟΝ ΜΕΓΑΣΠΗΛΑΙΩΤΗΝ 
(1814-1869)


Εὐλογίας Προοίμιον τοῦ  ἀρχιμ. Νεκταρίου π’’ Ν. Πέττα


Πολλάς τάς χάριτας ἀνομολογῶ τῷ Σεβασμιωτάτῳ Μητροπολίτῃ Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως κ.κ. Ἰερεμίᾳ, ἀνδρί ἔπλεῳ πάσης χριστιανικῆς ἀρετῆς, φιλομονάχῳ τε καί φιλαγίῳ, ὅστις εὐγενῶς καί προθύμως παρέσχεν εἰς τήν ταπεινότητά μου τήν ἄδειαν πρός ἔκδοσιν τοῦ παρόντος Ἑορτολογίου.

Εὐχαριστίαι ἀκόμη ὀφείλονται καί εἰς τήν ἐρίτιμον καθηγήτριαν κ. Μαρίαν Μαντουβάλου διά τό Προλογικόν αὐτῆς σημείωμα.

Τό Ἑορτολόγιον ἀνατίθεται εἰς τήν ἄληστον μνήμην τοῦ ἀειμνήστου πατρός μου ἱερέως Νικολάου Ἀ. Πέττα εἰς μνημόσυνον αἰώνιον δικαίων. 
Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου ημέρα κατά την οποία τιμάται ο Ιερομάρτυρας Άγιος Φιλούμενος του Φρέατος Ιακώβ, θα τελεσθεί Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν. Παναγίας Αλεξιωτίσσης, όπου θα τεθεί προς προσκύνηση η ζώνη από τα ιερά άμφια του Μάρτυρος προς ευλογία και ενδυνάμωση του φιλοχρίστου λαού. 
 

Ώρα ενάρξεως 07:00

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Δυο σημαντικές προσωπικότητες προσέθεσε σήμερα στην λίστα των Αγίων της Εκκλησίας, το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, η Σύνοδος του οποίου αποφάσισε την αγιοκατάταξη τους.

Πρόκειται για τον γνωστό Γέροντα Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη ο οποίος θα τιμάται πιθανότατα στις 2/12 ημέρα της κοιμήσεως του, αλλά και τον Όσιο Μελέτιο τον εν Ρόδω.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

- Γέροντα, πῶς γίνεται τὸ ἴδιο πράγμα νὰ τὸ βλέπουν διαφορετικὰ δύο ἄνθρωποι;
- Ὅλα τὰ μάτια βλέπουν τὸ ἴδιο καθαρά; Γιὰ νὰ δὴ κανείς καθαρά, πρέπει νὰ ἐχη τὰ μάτια τῆς ψυχῆς τοῦ ὑγιέστατα, γιατί τότε ἔχει τὴν ἐσωτερικὴ καθαρότητα.
- Γιατί, Γέροντα, μερικές φορές, τὸ ἴδιο περιστατικὸ ἔνας τὸ θεωρεὶ εὐλογία καὶ ἄλλος δυστυχία;
- Καθένας τὸ ἑρμηνεύει ἀνάλογα μὲ τὸν…λογισμό του. Τὸ κάθε πράγμα μπορεῖς νὰ τὸ δὴς ἀπὸ τὴν καλή του πλευρὰ ἢ ἀπὸ τὴν κακή του πλευρά. Εἶχα ἀκούσει τὸ ἕξης περιστατικό: Σὲ ἕνα μοναστήρι ποῦ βρισκόταν σὲ κατοικημένη περιοχὴ εἶχαν τυπικὸ νὰ κάνουν ἑσπερινὸ καὶ ὄρθρο τὰ μεσάνυχτα καὶ πήγαιναν καὶ κοσμικοί, γιατὶ τὸ μοναστήρι ἤταν περιτριγυρισμένο ἀπὸ σπίτια ποῦ σιγὰ-σιγὰ εἶχαν χτισθῆ ἔκεϊ κοντά. Μιὰ φορὰ ἕνας ἀρχάριος νέος μοναχὸς ξέχασε τὸ κελλὶ τοῦ ἀνοιχτὸ καὶ μπῆκε μέσα μιὰ γυναίκα. Ὅταν τὸ ἔμαθε, στενοχώρια, κακό! Ὤ, μολὺνθηκε τὸ κελλί! Τρομερό, χάθηκε ὃ κόσμος! Παίρνει οἰνόπνευμα, ρίχνει στὸ πάτωμα καὶ βάζει φωτιά, γιὰ νὰ τὸ ἀπολυμάνη! Παραλίγο νὰ κάψη τὸ μοναστήρι. Τὸ πάτωμα τοῦ κελλιοῦ του τὸ ἔκαψε, τόν λογισμὸ τοὺ ὄμως δεν τον ἔκαψε. Ἐκείνον ἐπρεπε νὰ κάψη, γιατὶ τὸ κακὸ στὸν λογισμὸ τοῦ βρισκόταν. Ἂν ἔφερνε καλὸ λογισμὸ καὶ ἔλεγε ὅτι ἢ γυναίκα μπῆκε στὸ κελλὶ ἀπὸ εὐλάβεια, για νὰ ὠφεληθῆ, γιὰ νὰ πάρη χάρη καὶ νὰ ἄγωνισθη καὶ αὔτη στὸ σπίτι της, θὰ ἀλλοιωνόταν πνευματικὰ καὶ θὰ δόξαζε τὸν Θεό.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Ο Όσιος Στέφανος γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και οι ευσεβείς γονείς του Ιωάννης και Άννα τον ανέθρεψαν κατά τον καλύτερο χριστιανικό τρόπο. Όταν μεγάλωσε, μορφώθηκε αρκετά και αργότερα αναδείχθηκε ηγούμενος στο περίφημο όρος του Αγίου Αυξεντίου.
Όταν ξέσπασε ο πόλεμος εναντίον των αγίων εικόνων, όχι μόνο δε συμμορφώθηκε με τις αυτοκρατορικές διαταγές, αλλά και χαρακτήρισε αιρετικούς τους εικονομάχους βασιλείς. Καταγγέλθηκε στον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο τον Κοπρώνυμο, ο όποιος ήλπιζε με την προσωπική του επιβολή, όταν τον έφερνε μπροστά του, να δαμάσει το φρόνημα του Στεφάνου. Συνέβη όμως το αντίθετο. Ο Στέφανος, από τους ανθρώπους με «πολλὴν παῤῥησία ἐν πίστει τὴν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ» (Α' προς Τιμόθεον, γ' 13), δηλαδή με πολλή παρρησία και θάρρος στο να διακηρύττει την πίστη που ομολογούν όσοι είναι σε κοινωνία με τον Ιησού Χριστό, ήλεγξε αυστηρά κατά πρόσωπο τον Κοπρώνυμο. Αυτός τότε τον έκλεισε στη φυλακή και μετά από μέρες διέταξε να τον θανατώσουν.
Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Του Μητροπολίτου Καισαριανής κ. Δανιήλ

Η χρονολόγηση της ζωής του Κυρίου μας Ιησού Χριστού είναι δυσχερέστατο έργο ένεκα ελλείψεως επαρκών και λεπτομερών βιογραφικών πληροφοριών.

Συνδυάζοντας τις βιογραφικές αφηγήσεις των ιερών Ευαγγελίων για την ζωή του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και τις Ρωμαϊκές και Ιουδαϊκές ιστορικές πηγές θα αποπειραθούμε να προσδιορίσουμε χρονολογικά την ζωή Του.

α Ἡ γέννηση

1. Ο Ιησούς Χριστός γεννήθηκε την περίοδο που αυτοκράτορας της Ρώμης (Καίσαρας) ήταν ο Οκτάβιος η Οκταβιανός Αύγουστος (31π.Χ.-14 μ.Χ.) που διέταξε να απογραφεί ο πληθυσμός της αυτοκρατορίας (απογράφεσθαι πάσαν την οικουμένην). Οι απογραφές γινόντουσαν για φορολογικούς και στρατολογικούς λόγους.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Οἱ προτροπές εἶναι βασικές καί μᾶς ὁδηγοῦν στήν εὐσέβεια· μᾶς διδάσκουν μέ ἀκρίβεια νά συγκρατοῦμε τήν γλῶσσα, νά ἀπέχουμε ἀπό δόλιες ἐπιβουλές, νά ἀποφεύγουμε τό κακό. …Εἶναι ἀδύνατο νά πλησιάση κανείς τό ἀγαθό, ἐάν πιό μπροστά δέν ἀπομακρυνθῆ καί δέν ἀπαλλαγῆ ὁλότελα ἀπό τό κακό. Ὅπως εἶναι ἀδύνατο νά ἀναλάβη κάποιος τήν ὑγεία του, ἐάν δέν ἀπαλλαγῆ ἀπό τήν ἀρρώστεια, ἤ νά βρίσκεται σέ θερρμότητα ἐκεῖνος πού συνεχίζει ἀκόμη νά κρυώνῃ· αὐτά δέν μποροῦν νά συνυπάρχουν.Ἔτσι λοιπόν καί ἐκεῖνος πού πρόκειται νά ἀρχίση μία καλή ζωή πρέπει νά ἀπαλλαγῆ ἀπό κάθε σχέση μέ τό κακό. «Ζήτησον εἰρήνην καί δίωξον αὐτήν».
Ζήτησε τήν εἰρήνη τοῦ Κυρίου καί ἐπιδίωξε αὐτήν…
Ζήτησε τήν ἀπαλλαγή ἀπό τούς θορύβους αὐτοῦ τοῦ κόσμου… Ἐκεῖνος πού ζητεῖ εἰρήνη, ζητεῖ μέ πόθο τόν Χριστό, διότι αὐτός εἶναι ἡ εἰρήνη…

Μέγας Βασίλειος

πηγή:agiameteora.net 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF



Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Σύλλογος Ιεροψαλτών Πατρών & Περιχώρων 
"Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός"

Πρόσκληση

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΕΡΟΨΑΛΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ ΣΤΙΣ 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΕΟΡΤΑΖΕΙ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ. 
ΣΑΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΜΕΤ ΑΡΤΟΚΛΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΙΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΕΛΕΣΘΕΙ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΤΟΥ ΕΝ ΖΑΚΥΝΘΩ ΠΑΤΡΩΝ ΥΠΟ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ Κ.Κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΩΡΑ 6 ΜΜ.
ΘΑ ΨΑΛΛΟΥΝ ΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ. 

ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΘΕΙ ΚΕΡΑΣΜΑ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΝΑΟΥ.

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


πηγή:Ι.Μ.ΠΑΤΡΩΝ

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Ήχος πλάγιος του πρώτου. Ψάλλουν οι πατέρες της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου (ζωντανή ηχογράφηση)


πηγή:analogion.com
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Ο Άγιος Ιάκωβος, έζησε τον 4ο μ.Χ. αι. επί βασιλέως Αρκαδίου (περί το 395 μ.Χ.).
Ζούσε στη Βηθλαδά της Περσίας και καταγόταν από επίσημο γένος. Ήταν φίλος με το βασιλιά των Περσών, Ισδιγέρδη. Παρασυρμένος από αυτή τη φιλία του, ο Ιάκωβος απαρνήθηκε την πίστη του στο Χριστό. Για να ευχαριστήσει τον Ισδιγέρδη, άφησε τον εαυτό του να χαθεί μέσα στην ψευδαίσθηση του πλούτου των ανακτόρων.
Όταν το έμαθαν αυτό η μητέρα και η γυναίκα του, οι οποίες ήταν ευσεβείς και πιστές χριστιανές λυπήθηκαν και εξοργίστηκαν. Και οι δύο λοιπόν τον επιπλήξανε για τη στάση του και του δήλωσαν ότι δεν ήθελαν καμία σχέση, μαζί του. Αυτό το μικρό πλήγμα, επανέφερε τον Ιάκωβο στον ίσιο δρόμο. Τον έκανε να διαπιστώσει το χάσμα το οποίο δημιούργησε. Έτσι ο Ιάκωβος αποφάσισε να εξαγνίσει το ατόπημά του και να επανέλθει στον δρόμο του Θεού.
Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Κάποτε τον Ἅγιο Νήφων (Ἐπίσκοπος Κωνσταντιανῆς τῆς κατ’ Ἀλεξάνδρειαν) τόν βασάνισε ὁ ἑξῆς λογισμός:

‟Μήπως, ἀντί νά τρέχω στούς ναούς, εἶναι καλύτερα νά κάθομαι σ’ ἕνα μέρος καί νά ζητάω τό ἔλεος τοῦ Θεου;’’

Δέν ἄργησε ὁ φιλάνθρωπος Θεός νά τοῦ ἀποκαλύψει, ὅτι κάθε φορά πού ἕνας ἄνθρωπος πάει σέ ἐκκλησία γιά νά προσευχηθεῖ, εἴτε μέρα εἶναι εἴτε νύχτα, τά βήματά του μετριοῦνται ἀπό τούς ἁγίους ἀγγέλους, γιά νά μετατραποῦν σέ οὐράνιο μισθό τήν ἡμέρα τῆς Κρίσεως.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Ούτε ο πρώτος είμαι ούτε ο τελευταίος που νιώθω την ανάγκη να συγχαρώ τους παίκτες και τον προπονητή της Εθνικής Ελλάδος για την πρόκριση στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 2014. Είναι ένα σημαντικό επίτευγμα, με προεκτάσεις ευρύτερες. Χρειαζόταν ο λαός μας μια τονωτική ένεση. Μια ευχάριστη είδηση, ένα χαμόγελο αισιοδοξίας. Η κρίση καταβάλλει ψυχολογικά πολλούς συνέλληνες και όποιος μας χαρίζει χαμόγελο και αυτοπεποίθηση είναι άξιος ευγνωμοσύνης.

Ο αθλητισμός μάς έχει δώσει μεγάλες στιγμές ψυχικής ανατάσεως. Και προσφάτως και παλαιότερα. Από το πρόσφατο παρελθόν ανακαλώ στη μνήμη μου τη συγκίνηση όλων μας για το EURO του 2004. Μου έκανε μάλιστα εντύπωση η ενθουσιώδης αντίδραση των Ελλήνων της Κύπρου, οι οποίοι διαδήλωναν επί ώρες εκείνο το βράδυ στις μεγάλες πόλεις του νησιού. Αναρίθμητες γαλανόλευκες ξεδιπλώθηκαν και ανέμιζαν στα χέρια μικρών και μεγάλων, λίγους μήνες μετά το υπερήφανο «ΟΧΙ» στο Σχέδιο Ανάν. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: Εάν εφαρμοζόταν το διχοτομικό αυτό σχέδιο, θα απαγορευόταν η χρήση της ελληνικής σημαίας στην Κύπρο. Οι μεν Ελληνοκύπριοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν μόνο τη σημερινή σημαία της Κυπριακής Δημοκρατίας, οι δε Τουρκοκύπριοι μια παραλλαγή της τουρκικής σημαίας. Στις ψυχές των Ελλήνων της Κύπρου το τελικό αποτέλεσμα ήταν: Εθνική Ελλάδος - Σχέδιο Ανάν: 1-0.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


 Γεννήθηκε στην Παφλαγονία της Μ. Ασίας και ήταν γιος πλουσίων γονέων. Διδάχτηκε νωρίς απ' αυτούς να είναι εγκρατής και να θεωρεί το χρήμα μέσο για την ανακούφιση και περίθαλψη των φτωχών και των αρρώστων.
  Όταν οι γονείς του πέθαναν, διέθεσε όλη την κληρονομιά του σε φιλανθρωπικούς σκοπούς και πήγε σαν ασκητής στην έρημο. Εκεί γνωρίστηκε με άλλους ασκητές, πού ζούσε μαζί τους με αδελφική αγάπη, χριστιανική συγκατάβαση και επιείκεια. Δεν λύπησε ποτέ κανένα, μεγάλη του χαρά μάλιστα, ήταν να επαναφέρει τη γαλήνη στις ταραγμένες ψυχές. Η φήμη της θαυμαστής ασκητικής του ζωής έφθασε μέχρι τις πόλεις, και πολλοί έτρεχαν να τον βρουν για να ζητήσουν απ' αυτόν πνευματικές συμβουλές και οδηγίες.

 Ο όσιος Στυλιανός, παρά την ερημική ζωή του, έτρεφε στοργή και συμπάθεια προς τα παιδιά, πού τόσο αγαπούσε και ο Κύριος. Αν, έλεγε, η ταπεινοφροσύνη αποτελεί θεμέλιο των αρετών, η παιδική ηλικία από τη φύση της είναι περισσότερο ενάρετη, απ' ότι οι μεγαλύτεροι των φιλοσόφων.
 Με θαυματουργικό τρόπο γιάτρευε ανθρώπους που έπασχαν από ανίατες αρρώστιες. Ιδιαίτερα όμως ο Άγιος θεράπευε νεογέννητα παιδιά που γεννιόντουσαν με θανατηφόρες αρρώστιες (γι’ αυτό και οι αγιογράφοι τον ζωγραφίζουν κρατώντας στα χέρια του ένα μωρό). Επίσης ο Άγιος απέκτησε φήμη ως θαυματουργού, διότι με την προσευχή του έκανε τους άτεκνους γονείς εύτεκνους. 
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Ο Όσιος Νίκων γεννήθηκε μεταξύ των ετών 920 - 925 μ.Χ. Καταγόταν από τον Πολεμωνιακό Πόντο (Αρμενία) και ήταν γιος μεγιστάνα.

Νέος ακόμα άφησε το πατρικό του σπίτι και μόνασε. Επειδή δε τον διέκρινε Ιερός ζήλος και μεγάλο χάρισμα διδακτικότητας, γύρισε όλη την Ανατολή σαν απεσταλμένος της Μονής του κηρύττοντας το Ευαγγέλιο και επαναλάμβανε τη φωνή, που αντήχησε πρώτα στην έρημο της Ιουδαίας και κοντά στις όχθες του Ιορδάνη: «Μετανοεῖτε».

Κατόπιν ο όσιος Νικών πήγε στην Κρήτη, όπου παρέμεινε διδάσκοντας για 20 χρόνια. Από κει πήγε στην Πελοπόννησο, όπου κατέληξε στην πόλη των Λακώνων. Εκεί κήρυξε, έκανε διάφορα θαύματα και έκτισε ναό στο όνομα του Σωτήρος Ιησού Χριστού. Η ηθική επιρροή του στους κατοίκους, υπήρξε μεγάλη. Και στη χώρα αυτή, που αγάπησε περισσότερο και από την πατρίδα του, άφησε την τελευταία του πνοή το έτος 998 μ.Χ.
Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Ἡ Πάτρα τραγούδησε γιά τήν Παναγιά μας καί την θάλασσά μας.
-Γιά τήν Πίστη καί τήν Πατρίδα.
-Γιά τόν Χριστό καί τήν Ἑλλάδα.
Χιλιάδες Πατρινοί κατέκλυσαν τήν Κυριακή τό ἀπόγευμα τό κλειστό Γήπεδο τοῦ «Ἀπόλλωνα», καί μαζί μέ τόν μουσικοσυνθέτη Σταμάτη Σπανουδάκη ἔδωσαν μήνυμα ζωῆς, ἐλπίδος, χαρᾶς καί ἐνθουσιασμοῦ.

Φιλοξενούμενος στήν κορυφαία ἐκδήλωση γιά τήν νεολαία, τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν γιά τά «Πρωτοκλήτεια 2013», ὁ γνωστός καλλιτέχνης παρουσίασε ἀγαπημένα κομμάτια ἀπό τήν μουσική του διαδρομή, καθώς καί συνθέσεις ἀπό τήν νέα του δουλειά ἀφιερωμένες στήν Παναγία μας καί στήν θάλασσα τῆς Ἑλλάδος, καθώς καί σέ ἡρωικές μορφές τῆς Ἱστορίας μας. Ἐκτός ἀπό τήν πολυμελῆ Ὀρχῆστρα του, τόν μουσικοσυνθέτη συνόδευε καί ἡ μεικτή Παιδική Χορωδία τοῦ κ. Σπύρου Λάμπρου.
Στό τέλος τῆς ἐκδηλώσεως χιλιάδες νέα Πατρινόπουλα καί μεγαλύτεροι στήν ἡλικία Πατρινοί, βροντοφώναξαν μαζί μέ τόν Δεσπότη τους:
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Εθελοντική αιμοδοσία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013 στον Ιερό Ναό Αγίων Χαραλάμπους και Αντωνίου στα Κρύα Ιτεών προκειμένου να στηριχθεί το θεάρεστο έργο της Ενοριακής Τραπέζης αίματος.

Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας δείχνοντας την αγάπη τους προς τον συνάνθρωπο με την πολύτιμη προσφορά τους, καθώς και όλους εκείνους που έσπευσαν με προθυμία να προσφέρουν, αλλά η κατάσταση της υγείας τους δεν τους επέτρεψε να αιμοδοτήσουν.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


1 ) Στό πλαίσιο τῶν Πρωτοκλητείων 2013, καί κατά τόν Ἑσπερινό τῆς ἑορτῆς τῶν Ἀχαιῶν Ἁγίων, ἡ Ἱερά Μητρόπολις Πατρῶν ἐτίμησε τούς Ἐκπαιδευτικούς ὅλων τῶν βαθμίδων, οἱ ὁποῖοι μέ προσωπική πρόσκληση προσεκλήθησαν ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομο.

Ὁμιλητῆς εἶχε ὁρισθῆ ὁ πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμ. π. Πέτρος Μποζίνης, ὁ ὁποῖος ἀνεφέρθη στό λειτούργημα τοῦ Ἐκπαιδευτικοῦ καί στήν προσφορά τους στούς δύσκολους καιρούς πού ζοῦμε.

Στό τέλος τοῦ Ἑσπερινοῦ ὁ Σεβασμιώτατος εὐχαρίστησε τούς Δασκάλους καί καθηγητάς οἱ ὁποῖοι συμμετεῖχαν στόν ἑορτασμό, τούς συνεχάρη, τούς ἐπήνεσε καί εὐχήθηκε νά ἔχουν ὑγεία καί δύναμη παρά Θεοῦ γιά τήν ἐπιτέλεση τοῦ εὐλογημένου ἔργου τους.

«Μορφῶστε στίς ψυχές τῶν παιδιῶν Χριστό καί Ἑλλάδα» εἶπε ὁ Σεβασμιώτατος.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Με ρώτησες πώς μπορώ να σου αποδείξω ότι υπάρχει Θεός. Και, αν υπάρχει, πώς ξέρω ότι ο δικός μου Θεός είναι ο αληθινός. Και σου απάντησα με μια ερώτηση: Σε νοιάζει η απάντηση; Ή απλά το ρωτάς από φιλολογικό ενδιαφέρον; Ή απλά για να με πικάρεις;

Πόσο δύσκολα ερωτήματα… Μα και πόσο αληθινά, υπαρκτά, καθημερινά, αλλά με διαστάσεις αιώνιες…

Και σου είπα -το θυμάσαι- ότι ο Θεός δεν είναι θέμα φιλοσοφικών σκέψεων και επιχειρημάτων. Ο Θεός είναι κάτι που το ζεις. Τον ζεις. Τον βιώνεις, τον αισθάνεσαι, τον νιώθεις μέσα σου βαθιά. Η πίστη μας στον αληθινό Θεό είναι εμπειρία και βίωμα. Αν θες να σου λυθούν οι απορίες πρέπει να διώξεις τον εγωισμό από μέσα σου. Να γονατίσεις και να προσευχηθείς. Να Του πεις: “Θεέ μου, έλα στην καρδιά μου. Έλα, Θεέ μου, και δείξε μου ότι υπάρχεις. Σε ψάχνω και το ξέρεις ότι σε ψάχνω στ’ αλήθεια”.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστορίας
κ.κ. Σεραφείμ

Μακαρίζοντας ο ιερός υμνογράφος της Εκκλησίας την μεγάλη ασκητική μορφή του καθηγητού της ερήμου Μεγάλου Αντωνίου, τον χαρακτηρίζει συν τοις άλλοις στην Ακολουθία του Εσπερινού, ως "τον καθαρόν την ψυχήν και την καρδίαν".
Αυτόν τον λόγο του ιερού υμνογράφου χρησιμοποιώ στο άτεχνο αυτό κείμενό μου, για να καταθέσω λίγα λουλούδια φθινοπωρινά στον νωπό τάφο του μακαριστού και αγίου όντως Ιερομονάχου και Αρχιμανδρίτου Χρυσοστόμου Αλεξάτου, Κληρικού και πνευματικού διακεκριμμένου της Ιεράς Μητροπόλεως Κεφαλληνίας. Ενός επιγείου αγγέλου και ουρανίου ανθρώπου που φτερούγισε προ τεσσαράκοντα ημερών από το επίγειο Θυσιαστήριο προς το Ουράνιο και πραγματοποίησε τη μεγάλη συνάντηση με τον αρχηγό και τελειωτή της πίστεώς μας Ιησού Χριστό.
Οι υποχρεώσεις μου στην ακριτική Καστοριά για το μνημόσυνο του ήρωος και πρωτομάρτυρος του Μακεδονικού Αγώνος Παύλου Μελά με κράτησαν μακριά, όταν ο ουρανός αναπέτασσε τας πύλας του για να δεχθεί τον μακάριο εκείνο Λευίτη,
τον "ως νεοσσόν αετού εν ύψει αρθέντα" δια της αρετής,
τον άξιο Λειτουργό και άγιο Ιερέα της εποχής μας,
"τον προφήτην των επουρανίων μυστηρίων", όπως θα έλεγε ο Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος,
τον αφιερωμένο στον Θεό από κοιλίας μητρός,
τον ολοκληρωτικά δοσμένο στο θέλημά Του,
που τιμήθηκε με πολλές δωρεές και ευλογίες και μάλιστα με την ζωντανή παρουσία στην ζωή του της Παναγίας, του Αγίου Νικολάου, του Αγίου Γερασίμου και των Αγίων Φανέντων, στα πρόσωπα των οποίων έτρεφε ιδιαίτερη ευλάβεια.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

  Η Αγία Αικατερίνα καταγόταν από οικογένεια ευγενών της Αλεξάνδρειας, «θυγάτηρ βασιλίσκου τινός ονομαζομένου Kώνστου», και μαρτύρησε στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. (304). Ήταν ευφυέστατη και φιλομαθής. Ήδη σε ηλικία δέκα οκτώ χρονών κατείχε τις γνώσεις της ελληνικής, ρωμαικής και λατινικής φιλολογίας και φιλοσοφίας, δηλαδή γνώριζε τα έργα του Oμήρου, του λατίνου ποιητή Bιργίλιου, του Aσκληπιού, του Iπποκράτη και Γαληνού των ιατρών, του Aριστοτέλη και του Πλάτωνα, του Φιλιστίωνα και του Eυσέβιου των φιλοσόφων, του Iαννή και Iαμβρή των μεγάλων μάγων, του Διονυσίου και της Σιβύλλης και άλλων. Ήταν όμως και άρτια καταρτισμένη στα δόγματα της χριστιανικής πίστης.
Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστόμου

Πάτρα. Μιά πόλη μέ ἱστορία πού χάνεται στά βάθη τῶν αἰώνων. Στέφανος τῆς Πελοποννήσου. Τήν προίκισε ὁ Θεός μέ φυσικές ὀμορφιές. Τήν βρέχει καί τήν δροσίζει ἡ θάλασσα. Τῆς δίνει περίσσια χάρη τό βουνό, πού ἀντίκρυ στό πέλαγος, θαρρεῖς συναγωνίζεται τήν γαλάζια γαλήνη τοῦ Πατραϊκοῦ.

Κέντρο ἐμπορικό ἀπό τούς παληούς χρόνους, γέφυρα μεταξύ Ἀνατολῆς καί Δύσεως, σταυροδρόμι πολιτισμῶν καί λαῶν, ἦλθε ἡ ὥρα, ἔφθασε ἡ στιγμή νά γίνῃ τό φῶς τοῦ κόσμου, μέσα ἀπό τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ τήν μεγάλη δωρεά.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Πραγματικόν «πραξικόπημα» ὑπό τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας εἰς βάρος τῆς Ἐκκλησίας 
Τήν θέλουν ὡς μαθητικήν ἀργίαν ἄνευ ἐκκλησιασμοῦ καί διαφωτιστικῶν ὁμιλιῶν διά τήν προσφοράν τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν εἰς τά ἑλληνικά γράμματα, τόν ἑλληνορθόδοξον πολιτισμόν καί τήν ἑδραίωσιν τοῦ χριστιανισμοῦ. Ἔντονος διαμαρτυρία τῆς Ἱερᾶς Συνόδου πρός τό Ὑπουργεῖον Παιδείας καί…ἀθρησκείας.
Ἡ Ἱερά Σύνοδος ὀφείλει νά ἐπιμείνη εἰς τάς ἀντιδράσεις της, διότι ἐάν καταργηθῆ ἡ ἑορτή τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, τότε τό ἑπόμενον βῆμα θά εἶναι....... ἡ κατάργησις τῶν πασχαλίων ἀργιῶν καί ἡ καθιέρωσις τοῦ ἑορτασμοῦ τῶν «ἡμερῶν τῆς ἀνοίξεως» ὡς συμβαίνει εἰς τήν Γαλλίαν, ἡ ὁποία εἶναι λαϊκόν κράτος. Ὁ Πρωθυπουργός ἀπό τήν Διεθνῆ Ἔκθεσιν Θεσσαλονίκης διεκήρυσσε τόν τερματισμόν τῶν παρεμβάσεων εἰς βάρος τῆς Ἐκκλησίας. Σήμερον ἄλλα πράττει... ἡ Κυβέρνησίς του. Τά ἐγκλήματα εἰς βάρος τῆς Ἐκκλησίας ὑπό τῶν Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ καί ΝΔ. Ὅλα εἰς τό ὄνομα τῆς πολυφυλετικότητος, τοῦ πολυπολιτισμοῦ καί τοῦ ἐκσυγχρονισμοῦ τοῦ Κράτους.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Πρὶν ἀπὸ σχεδὸν δύο αἰῶνες ὁ στρατηγὸς Μακρυγιάννης ἔγραψε: «Ἀδελφοὶ ἀναγνῶστες... ἐγὼ τὴν ἀλήθεια θὰ τὴν εἰπῶ γυμνή...». Καιρὸς νὰ ἐπαναλάβουμε τὰ λόγια του γιὰ τὸ καίριο θέμα τῆς καταργήσεως τῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς ποὺ ἐπιχειρεῖ ἀφρόνως ἡ Κυβέρνηση.

Ἐντολὴ ξένων συμφερόντων
Λοιπὸν ἡ γυμνὴ ἀλήθεια εἶναι πὼς 1.692 χρόνια μετὰ τὴν 7 Μαρτίου τοῦ 321, ὁπότε ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος νομοθέτησε τὴν ἀργία τῆς Κυριακῆς, «ξένα συμφέροντα τοῦ Διεθνοῦς Σιωνισμοῦ» διέταξαν τὴν κατάργησή της (Μητροπολίτης Πατρῶν κ. Χρυσόστομος). Τὸ ἑβραϊκὸ λόμπι κατήγγειλε καὶ ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφείμ· γιὰ τὸν ἑβραιο-μασονικο-τεκτονικὸ παράγοντα ἔκαμε λόγο καὶ ὁ Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Ἀμβρόσιος. «Ἐκεῖνοι ποὺ ἐπίεσαν γιὰ τὴν κατάργηση τῆς Κυριακῆς ἀργίας δὲν θέλουν τοὺς χριστιανικοὺς θεσμούς, ἐπειδὴ δὲν θέλουν τὸν Χριστό, ἀλλὰ τὸν ἀντίχριστο», λέει σὲ ἀνακοίνωσή της καὶ ἡ Ἱερὰ Μονὴ ὁσίου Γρηγορίου τοῦ Ἁγίου Ὄρους.
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Γιὰ τρίτη φορὰ ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία μᾶς κτυπᾶ τὸ καμπανάκι γιὰ τὸν πλοῦτο. Μᾶς μίλησε τὶς προηγούμενες Κυριακὲς γιὰ τὸν πλούσιο ποὺ «ἐνεδιδύσκετο πορφύραν καὶ βύσσον» καὶ γιὰ τὸν πλούσιο ποὺ ἤθελε νὰ γκρεμίσῃ τὶς ἀποθῆκες του, γιὰ νὰ οἰκοδομήσῃ μεγαλύτερες. Τὰ δύο αὐτὰ παραδείγματα ἀναφέρονται σὲ παραβολές. Σήμερα μᾶς παρουσιάζει ἕνα πραγματικὸ γεγονός. Ἕνας νεαρὸς πλησιάζει τὸν Κύριο καὶ Τοῦ ζητᾶ συμβουλὲς πνευματικοῦ περιεχομένου. Ἡ συζήτηση καταλήγει σὲ μία σπουδαία πρόταση «Ἂν θέλῃς νὰ γίνῃς τέλειος, πούλησε τὰ ὑπάρχοντά σου, μοίρασε τὰ χρήματα στοὺς φτωχοὺς καὶ ἀκολούθησέ Με».
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF


Η Κυριακή προ της εορτής του Αγίου Ανδρέου είναι αφιερωμένη στους εν Αχαΐα και εξ Αχαΐας διαλάμψαντας Αγίους. Γνωρίστε τους Αγίους εδώ.

Ο Ναός μας εξωτερικά

Κυριακή στην Ενορία - Αφιέρωμα στον Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου & Χαραλάμπους εις Κρύα Ιτεών Πατρών

ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ - Εξωτερικά πλάνα Ναού

Ο ΝΑΟΣ ΜΑΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ (παλαιότερο video)


Θείες Λειτουργίες εβδομάδος

Θείες Λειτουργίες εβδομάδος
Κυριακή 28/7

Λαμπρὰ Ἐγκαίνια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου στὴν περιοχὴ Κρύα Ἰτεῶν Πατρῶν

Λαμπρὰ Ἐγκαίνια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου στὴν περιοχὴ Κρύα Ἰτεῶν Πατρῶν
Καντε κλικ στη φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

Ἐτελέσθησαν τὰ θυρανοίξια στὸν νεόδμητο Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ὁσίου Ἀντωνίου τοῦ Μεγάλου στὰ Κρύα Ἰτεῶν

Ἐτελέσθησαν τὰ θυρανοίξια στὸν νεόδμητο Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ὁσίου Ἀντωνίου τοῦ Μεγάλου στὰ Κρύα Ἰτεῶν
Καντε κλικ στη φωτογραφία για να εμφανισθεί το θέμα

συνταγή για Πρόσφορο

συνταγή για Πρόσφορο
Καντε κλικ στο πρόσφορο και διαβάστε

Πώς θα βρείτε το Ναό μας

Ασματική Ακολουθία Οσίου Πατρός Αντωνίου του Μεγάλου

Ασματική Ακολουθία Οσίου Πατρός Αντωνίου του Μεγάλου
Καντε κλικ στην εικόνα για να την κατεβάσετε

Ασματική Ακολουθία Αγίου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπους

Ασματική Ακολουθία Αγίου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπους
Καντε κλικ στην εικόνα για να την κατεβάσετε