Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
-
2014
(1414)
- Δεκεμβρίου(115)
- Νοεμβρίου(120)
- Οκτωβρίου(116)
- Σεπτεμβρίου(131)
- Αυγούστου(119)
- Ιουλίου(118)
- Ιουνίου(95)
- Μαΐου(102)
- Απριλίου(148)
-
Μαρτίου(112)
- Δεν απαιτείται τόσο τόπος, όσο τρόπος προσευχής
- «Άγιος, άγιος, άγιος, Κύριος Σαββαώθ»
- Εργασία και προσευχή
- Η επίκληση του ονόματος του Χριστού
- Η Κλίμαξ του αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου
- Δ΄ Κυριακή των Νηστειών: Μνήμη του αγίου Ιωάννου τ...
- Η «Κλίμαξ των Αρετών» του οσίου Ιωάννου Σιναΐτου (...
- Προσκύνημα στην Ι. Μ. Παναγίας Ελεούσης (φωτο)
- Αλλάζει η ώρα από τα ξημερώματα της Κυριακής 30 Μα...
- Περί προσευχής και ασπασμού των εικόνων - Γέροντος...
- ΦΤΥΣΤΕ ΤΟΥΣ ΨΕΥΣΤΕΣ, ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΑΡΑΣΣΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ...
- Ο Καθηγούμενος της Ι.Μ. Ομπλού π. Νεκτάριος, θα ομ...
- Απάντηση της Συνοδικής Επιτροπής Πολιτιστικής Ταυτ...
- Ανάλογη επιτυχία με την πρώτη είχε και η δεύτερη π...
- 25η Μαρτίου στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών Κ. Αχαΐας (φω...
- Προσκυνηματική εκδρομή στο νησί της Λέσβου διοργαν...
- Φώτης Κόντογλου - Το δίπορτο
- Η Πλάνη των ζωδίων
- Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η θεατρική παρ...
- «Πατρο - Κοσμάς, ο πρόδρομος του ’21»
- Έθνος, Ελληνική γλώσσα, Εκκλησία, Θρησκεία, Ελευθε...
- Χωρίς αρετή, πόνο και πίστη...
- "Ο κόσμος μας έλεγε τρελλούς"
- Μαντώ Μαυρογέννους (ΤΑΙΝΙΑ)
- ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ (ΤΑΙΝΙΑ)
- Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ 1821 - Π. Γ. Μεταλληνός,...
- Η ΔΙΚΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ (ταινία)
- Ἡ ἐπανάσταση τοῦ 1821 καὶ ὁ ρόλος τῆς Ἐκκλησίας
- Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
- Ευαγγελισμός Θεοτόκου - ομιλία π. Ανδρέου Κονάνου
- ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ (ΤΑΙΝΙΑ)
- Μπουμπουλίνα - Ταινία
- ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΑΓΙΑΣ...
- Τα έργα στο νέο Ιερό Ναό του Αγίου Αντωνίου συνεχί...
- Υψώστε την Ελληνική Σημαία... Η Πατρίδα μας γιορτά...
- Τὸ σημείο του Σταυρού στὴν καθημερινή μας ζωή
- Η Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στο Ναό μας (φώτο...
- Ομιλία στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου
- "Δόξα τῆς Ἑλλάδος ἡ Ἐπανάσταση τοῦ 1821"
- Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως - Γ΄ των Νηστειών σ...
- Μακάριοι οι εν Κυρίω αποθνήσκοντες… Αρχιμανδρίτης ...
- Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- Κυριακή Γ' Νηστειών: Ο Σταυρός δεν είναι λυπηρός α...
- Τι σημαίνει το φτύσιμο για την αποτροπή της βασκαν...
- Ομιλία Δημήτριου Παναγόπουλου στον Ευαγγελισμό της...
- Θ. Κολοκοτρώνης: «Ἐγώ εἶμαι Θεόφιλος - Σάν τό Θεό ...
- Η ψυχή μας...
- Ο Μακαριστός Νικόδημος απαγγέλλει το Ευαγγελικό Αν...
- Εκοιμήθη ο π. Χριστοφόρος Μεϊντανάς
- "Το Όρος.."
- Ο Σταυρός του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού - Μητροπολ...
- Οι ήρωες του 21 που στόλιζαν τις σχολικές μας τάξε...
- Eνοριακό Μνημόσυνο στον Ι.Ν. Παναγίας Αλεξιωτίσσης
- Βάλε ουρανό στη ζωή σου
- Ένας αδελφός έκανε συνεχώς αυτή την προσευχή στο Θεό…
- Νηστίσιμες σοκολατένιες καριόκες
- Η ιστορική αλήθεια για τους Ελληνες Αρβανίτες
- ΕΥΛΟΓΙΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ!!ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΕΠΑΙΡΝΕ ΤΟ...
- Μην ζητάμε να δούμε τον Θεό, απροετοίμαστοι!
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΙΣ ΙΕΡΑΣ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ Ι. ΜΟΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ...
- Ὁ Μακρυγιάννης μᾶς θυμίζει ὅσα ξεχάσαμε!
- Πρόσεχε τον εαυτό σου!
- Η σιωπή της Σαρακοστής
- Ξανάνοιξε η Ιερά Μονή Ευαγγελιστρίας Κάστρου Άκοβα...
- Ο Όσιος Αλέξιος ο άνθρωπος του Θεού
- Τσιμεντοστρώθηκε το προαύλιο γύρω από το Ναό μας κ...
- «ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ ΤΟ ΨΩΜΙ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΦΑΓΕ...»
- Ενθρονίστηκε ο νέος Καθηγούμενος της Μονής Γρηγορί...
- Κυριακὴ Β΄ Νηστειῶν: Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο ...
- Αγιορείτικο ψωμί
- Εν τη ερυθρά θαλάσση - Γερόντισσα Μελάνη Μακρυγιάννη
- Ευαγόρας Παλληκαρίδης
- Την Ωραιότητα της Παρθενίας σου - Λ. Αγγελόπουλος
- Η ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤ...
- Για όσους φοβούνται να κοινωνήσουν για να μην κολλ...
- Η πίτσα της νηστείας
- Άγιος Νεκτάριος: Μακάριος είναι ο άνθρωπος που ελπ...
- ο π. Βασίλειος Μπλάνας στη Χριστιανική Στέγη Πατρών
- Η δύναμη της αγάπης
- «Ιδού νυν καιρός ευπρόσδεκτος, ιδού νυν ημέρα σωτη...
- Η Θεία Λειτουργία των Προκαθημένων στο Φανάρι την ...
- ΒΛΑΚΑ ΕΛΛΗΝΑ, ΣΚΑΣΕ ΚΑΙ ....ΔΟΥΛΕΥΕ! - Μητροπολίτη...
- «Πατρο - Κοσμάς, ο πρόδρομος του ’21» - θεατρική π...
- Κυριακή της Ορθοδοξίας στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάο...
- Η Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Ενορία μας (φωτο)
- Ο τρίτος Κατανυκτικός Εσπερινός στον Ι.Ν. Παντοκρά...
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
- Κυριακή της Ορθοδοξίας
- «Νηστίσιμα έχετε;» - Ένα καθημερινό αληθινό γεγονός!
- ''Η χελιδόνα..''
- Πίνακες από την σημμετοχή του κλήρου στην επανάστα...
- «Εγώ; Ποτέ!»
- Λαχανοντολμάδες νηστίσιμοι
- Η Ενορία μας διοργανώνει Προσκύνημα στην Ιερά Μονή...
- Αναχώρηση της Τιμίας Κάρας της Αγίας Παρασκευής απ...
- Τι είναι η Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων
- Πορεία προς το Πάσχα
- "ΜΕΘ' ΗΜΩΝ Ο ΘΕΟΣ"... "ΚΥΡΙΕ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ" ...
- Μύδια γιουβέτσι
- Νηστεία σημαίνει πείνα για τον Θεό...
- Φεβρουαρίου(101)
- Ιανουαρίου(137)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014
03:17
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ο Θεός δεν νοιάζεται για τον τόπο. Ζητάει μόνο θερμότητα καρδιάς και αγνότητα ψυχής. Να, και ο απόστολος Παύλος προσευχήθηκε όχι σε ναό όρθιος ή γονατιστός, αλλά μέσα σε φυλακή πεσμένος ανάσκελα, καθώς τα πόδια του ήταν σφιγμένα στην ξυλοπέδη.
Επειδή, όμως, προσευχήθηκε με θέρμη, αν και πεσμένος, και τη φυλακή έσεισε και τα θεμέλια σάλεψε και το δεσμοφύλακα τράβηξε στην αληθινή πίστη μαζί με όλη την οικογένειά του (Πράξ. 16:25-35). Ο άρρωστος Εζεκίας ούτε όρθιος ούτε γονατιστός, αλλά πεσμένος στο κρεβάτι παρακάλεσε για τη θεραπεία του το Θεό, που με τον προφήτη Ησαΐα του είχε προαναγγείλει το θάνατό του.
03:08
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Κύριος Σαβαώθ σημαίνει Κύριος των Δυνάμεων (δεν μεταφράστηκε η λέξη Σαβαώθ από τους εβδομήκοντα, αλλά απλά μεταφέρθηκε από το εβραϊκό κείμενο στα ελληνικά ως είχε).
Ωσαννά είναι λέξη συριακή, που σημαίνει… σύμφωνα με την μετάφραση των Ο” (εβδομήκοντα) ρψ’,25: «Ω Κύριε σώσον δη ω Κύριε, ευόδωσον δη».
Αρχή του τρισάγιου ύμνου είναι το όραμα του προφήτου Ησαΐου, πού είδε τους αγγέλους γύρω στο θρόνο του θεού να ψάλλουν «άγιος, άγιος, άγιος, Κύριος Σαββαώθ» (Ήσ. 6,13).
02:51
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Από το Γεροντικό
Ανέβηκε κάποτε στο Σινά ένας μοναχός από μακρινή σκήτη και φιλοξενήθηκε στο ησυχαστήριο του Αββά Σιλουανού. Βλέποντας τους υποτακτικούς του να εργάζονται εντατικά, είπε στον Γέροντα κάπως υπεροπτικά:
- Μη εργάζεσθε την απολλυμένην βρώσιν. «Μαρία γαρ την αγαθήν μερίδα εξελέξατο».
- Ο Αββάς Σιλουανός δεν του έδωσε απόκριση. Πρόσταξε τον μαθητή του Ζαχαρία να οδηγήσει τον ξένο σ’ ένα αδειανό κελί και να του δώσει ένα βιβλίο να διαβάσει.
Διάβασε αρκετά, κλεισμένος στο κελί ο μοναχός, ώσπου κουράστηκε. Άρχισε να βαριέται και να πεινά. Όταν έφτασε η ενάτη, έβλεπε με λαχτάρα την πόρτα, μήπως φανεί κανένας να τον προσκαλέσει για φαγητό. Μα, σαν είδε πως δεν ερχόταν, αποφάσισε να πάει μόνος να εξετάσει. Βρήκε τον Γέροντα στον κήπο να ποτίζει.
02:38
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Όπως δεν είναι δυνατό να μπει κανείς στον πόλεμο με γυμνό, άοπλο σώμα, η να κολυμπήσει σε μεγάλο πέλαγος με τα ρούχα του, η να ζήση χωρίς να αναπνέει, έτσι είναι αδύνατο χωρίς ταπείνωση και συνεχή δέηση προς τον Χριστό, να μάθει κανείς το νοητό και κρυφό πόλεμο και να καταδιώκει και να χτυπά με τέχνη το νοητό εχθρό.
Όταν λοιπόν συμβαίνει να πληθύνονται στο νου μας οι πονηροί λογισμοί, να βάζομε ανάμεσά τους την επίκληση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, και αμέσως θα τους δούμε να διαλύονται σαν καπνός στον αέρα, όπως μας δίδαξε η πείρα. Και τότε αφού μείνει μόνος του ο νους, χωρίς τους πονηρούς λογισμούς, ας αρχίζομε πάλι την συνεχή προσοχή και επίκληση. Και όσες φορές το πάθομε αυτό από πειρασμό, έτσι να κάνομε.
(Άγιος Ησύχιος, Προς τον Θεόδουλο)
Πηγή:diakonima.gr
Κυριακή 30 Μαρτίου 2014
00:04
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
1. Στό σημερινό μου κήρυγμα, ἀδελφοί χριστιανοί, θά σᾶς μιλήσω μέ λίγα λόγια γιά ἕνα μεγάλο ἀσκητή πατέρα, πού εἶναι γνωστός ἰδιαίτερα ἀπό τό μοναδικό βιβλίο πού ἔγραψε καί τό ὀνόμασε μέ τόν περίεργο τίτλο «Κλῖμαξ», δηλαδή σκάλα! Θά σᾶς μιλήσω σήμερα γιά τόν ἅγιο Ἰωάννη τῆς Κλίμακος. Πρόκειται γιά μεγάλο πατέρα καί διδάσκαλο. Καί φαίνεται αὐτό ἀπό τό ὅτι ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία, γιά νά μήν καλύπτεται ἡ μνήμη του στίς 30 Ἀπριλίου, πού πέφτει μεσοβδόμαδα καί δέν ἐπιτρέπεται θεία Λειτουργία, γιατί εἶναι Μεγάλη Τεσσαρακοστή, πῆρε τήν μνήμη του ἀπό αὐτή τήν ἡμέρα καί τήν ἔβαλε τήν Δ´ Κυριακή τῶν Νηστειῶν, γιά νά μνημονεύεται καί νά ἑορτάζεται μέ θεία Λειτουργία. Ἐπαναλαμβάνω ὅτι πρόκειται γιά ἕναν πολύ μεγάλο πατέρα καί διδάσκαλο τῆς πνευματικῆς ζωῆς, τῆς πορείας μας πρός τόν Θεό. Ὅπως οἱ Ἰσραηλῖτες εἶχαν ἀνάγκη ἀπό Μωυσῆ, γιά νά εἰσέλθουν στήν γῆ τῆς ἐπαγγελίας, ἔτσι σέ μᾶς γιά νά μποῦμε στόν γλυκό Παράδεισο, ὁ ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος μέ τήν ἱερή του διδασκαλία μᾶς γίνετει «Μωυσῆς», σοφός καθοδηγός μας. Γιά νά γίνει ὅμως καλός καί μέγας διδάσκαλος ὁ ἅγιος Ἰωάννης, πέρασε πρῶτα ἀπό καλή καί πολυετῆ μαθητεία.
00:02
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ο Σιναϊτικός Ασκητισμός
Η έρημος αν και συνήθως είναι άκαρπη και πτωχή σε υλικούς καρπούς, υπήρξε πλούσια σε καρπούς πνευματικούς. Τέτοιους πολύτιμους καρπούς, άφθονους, χαρίζει αδιάλειπτα η σιναϊτική έρημος από τον 3ο μ.Χ. αιώνα έως τις ημέρες μας. Όταν είχε υπερπερισσεύσει η απανθρωπία και ο απλός άνθρωπος έβλεπε να μη μετρά ο ίδιος ως πρόσωπο παρά ως αντικείμενο εκμεταλλεύσεως αλλοτρίωσης από τις κάθε μορφής δυνάμεις του κόσμου τούτου, παρατηρήθηκε το φαινόμενο οι πόλεις να ερημώνονται και οι έρημοι να μεταμορφώνονται σε πόλεις. Από την περίοδο εκείνη άρχισαν να συγκεντρώνονται μοναχοί ερημίτες, από διαφορετικές πατρίδες, κυρίως στην περιοχή της οροσειράς του Χωρήβ και μάλιστα στους πρόποδές του, στον τόπο της Αγίας Βάτου οικοδομώντας το πρώτο απλό Παρεκκλήσιο προς τιμήν της Θεοτόκου. Αν και ήταν απροστάτευτοι στον ερημικό τόπο του Σινά, με τη χάρη της Παναγίας ρίζωσαν εδώ χωρίς να τους καταβάλουν σφαγές ή άλλες καταστροφές που αντιμετώπιζαν πριν η Αγία Ελένη φροντίσει για την προστασία τους......
Το μέγεθος του αριθμού, τα ονόματα, τα πνευματικά τους κατορθώματα, τις ροές των δακρύων τους, την ταπείνωση και την αγάπη τους, μόνον ο Θεός γνωρίζει. Όσα ονόματα διασώθηκαν, είναι γνωστά ή λόγω του λαμπρού τους βίου που εντυπωσίασε ακόμα και τους συνασκητές τους και έτυχε να καταγραφούν σε ιερά κείμενα, ή από προσκυνητές που άφησαν αναμνήσεις για τα πνευματικά τους κατορθώματα. Το «Γεροντικό του Σινά» περιγράφει γλαφυρά πολλές τέτοιες ιστορίες.
00:01
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ο όσιος Ιωάννης ο Σιναΐτης, ο συγγραφέας της «Κλίμακος», γεννήθηκε κατά το έτος 525 μ. Χ. σε άγνωστή μας περιοχή, πιθανόν νησιώτικη ή παραλιακή. Η πατρική του οικογένεια ήταν εύπορη και γι’ αυτό μπόρεσε και του πρόσφερε ανώτερη μόρφωση. Λόγω αυτής της ανώτερης μόρφωσής του έλαβε αργότερα την προσωνυμία «Σχολαστικός»..........
Σε ηλικία 16 ετών ο Ιωάννης έφυγε απ’ την πατρίδα του και μετέβη στην ιερά μονή της Μεταμορφώσεως και της Αγίας Αικατερίνης Σινά, όπου μόνασε για λίγα χρόνια. Κατόπιν αποσύρθηκε σε ένα σπήλαιο, που βρισκόταν κοντά στη μονή της μετανοίας του και ασκήτεψε εκεί επί σαράντα έτη. Κατά την άσκησή του στην έρημο όξυνε σε ύψιστο βαθμό την ευφυΐα του, πολλαπλασίασε τη σοφία του κι ενδυνάμωσε την έφεσή του προς το θείο. Στην έρημο επίσης, ανέβηκε στις κορυφές της αγιότητας, απόκτησε το χάρισμα της θαυματουργίας, μυήθηκε στις υπερφυείς θεωρίες, συνέγραψε το περίφημο βιβλίο «Κλίμαξ» και κατέστη για όλους τους Μοναχούς ο θεοφώτιστος διδάσκαλος, ο απαράμιλλος καθηγητής τους.
Σάββατο 29 Μαρτίου 2014
15:25
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Προσκύνημα στην Ιερά Μονή Παναγίας Ελεούσης Πιτίτσας Πατρών πραγματοποίησε η Ενορία μας χθες το απόγευμα προκειμένου να ενισχυθούμε πνευματικώς στον αγώνα αυτόν της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, αλλά και για να μετάσχουμε στην Ακολουθία των Χαιρετισμών της Υπεραγίας Θεοτόκου.
Στην Ιερά Ακολουθία χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος ο οποίος κι ομίλησε επικαίρως.
Στη συνέχεια οι προσκυνητές παρακάθησαν με τον Σεβασμιώτατο στο αρχονταρίκι της Μονής όπου οι αδελφές μας παρέθεσαν πλούσιο μοναστηριακό κέρασμα.
Ο Άγιος Καλαβρύτων μια που κατάγεται από την Πάτρα, μας διηγήθηκε παιδικές προσωπικές του ιστορίες οι οποίες έκαναν το κλίμα ευχάριστο κι εύθυμο ενώ δεν παρέλειψε να μας δείξει και το ταλέντο του στη λήψη φωτογραφιών.
Λίγο πριν αποχωρήσουμε από την Ιερά Μονή, η Γερόντισσα Μακαρία μας οδήγησε σε παρεκκλήσιο όπου είχαμε την ευκαιρία να ασπαστούμε τεμάχιο της Τιμίας Ζώνης της Υπεραγίας Θεοτόκου αλλά και πλείστα άλλα Ιερά Λείψανα Αγίων.
Ήταν πραγματικά ένα όμορφο και κατανυκτικό απογευματινό για το οποίο ευχαριστούμε την Παναγία μας που μας αξίωσε να το βιώσουμε.
14:53
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
13:52
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
- Γέροντα, ὅταν εἶμαι στενοχωρημένη, πῶς θὰ βρῶ παρηγοριά;
- Νὰ καταφύγεις στὴν προσευχή. Καὶ μόνον τὸ κεφάλι σου νὰ ἀκουμπήσεις σὲ μία εἰκόνα, θὰ βρεῖς παρηγοριά. Κᾶνε τὸ κελλί σου σὰν ἐκκλησάκι μὲ εἰκόνες ποὺ σὲ ἀναπαύουν , καὶ θὰ δής, θὰ βρίσκεις μέσα σὲ αὐτὸ πολλὴ παρηγοριά.
- Μερικὲς φορές, Γέροντα, κατὰ τὴν ὥρα τῆς προσευχῆς ἀσπάζομαι τὶς εἰκόνες. Εἶναι σωστό;
- Σωστὸ εἶναι . Κανονικὰ ἔτσι πρέπει νὰ ἀσπαζόμαστε τὶς εἰκόνες: Νὰ ξεχειλίζει ἡ καρδιά μας ἀπὸ ἀγάπη πρὸς τὸν Χριστό, τὴν Παναγία καὶ τοὺς Ἁγίους, καὶ νὰ πέφτουμε , νὰ προσκυνοῦμε τὶς ἅγιες εἰκόνες τους.
Μία χρονιὰ, στὶς 26 Μαρτίου, ποὺ γιορτάζουμε τὴν Σύναξη τοῦ Ἀρχαγγέλου Γαβριὴλ, προσευχόμουν ὄρθιος μπροστὰ στὶς εἰκόνες τοῦ Χριστοῦ καὶ τῆς Παναγίας. Γιὰ μία στιγμὴ βλέπω τὸν Χριστὸ καὶ τὴν Παναγία νὰ κινοῦνται σὰν ζωντανοί! «Χριστέ μου, εἶπα, εὐλόγησε μέ». Καί, καθὼς ἔπεφτα νὰ προσκυνήσω, μία ἔντονη εὐωδία γέμισε τὸ κελλί. Μὲ ἐπίασε τρέλλα! Τὸ χαλάκι ποὺ εἶχα στρωμένο κάτω, ἂν καὶ ἦταν γεμάτο χῶμα, ἀκόμη καὶ αὐτὸ εὐωδίαζε. Ἔμεινα γονατιστὸς καὶ….
ἀσπαζόμουν αὐτὸ τὸ χαλάκι. Τέτοια εὐωδία!
00:22
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821
ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΙΣΧΥΝΤΟΙ!
_________Αναφερόμεθα στις προχθεσινές (25 Μαρτίου 2014 -βλ. http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ellada&id=32728) προκλητικές Δηλώσεις τoυ συγγραφέα - διαστρεβλωτού της Ελληνικής ιστορίας κ. Νικ. Δήμου, με τίτλο: "Πότε θα διδαχθούν τα παιδιά την αλήθεια για το 21;" Ο περίεργος αυτός και συγχρόνως αδιάντρoπος άνθρωπος, που αποτελεί ένα κομμάτι της κοινωνικής ζωής, με τις "Δηλώσεις" του υπερέβη καθε όριο ευπρεπείας!
_________Εμείς από τη θέση αυτή θα σχολιάσουμε μόνο ένα μικρό μέρος των Δηλώσεων του, αυτό που αναφέρεται στήν ιστορική Μονή της Αγίας Λαύρας, στον Παλαιών Πατρών Γερμανό καί στο Λάβαρο της Επαναστάσεως. Προκαταβολικά λέμε, ότι στούς "κατ' επίγνωσιν" ψεύστες και τους παραχαράκτες της ιστορίας δεν χρειάζεται καμμιά ευγένεια! Γι' αυτό και, κυριευμένοι από ιερή αγανάκτηση, αφήνουμε πίσω την ευγένεια και την ευπρέπεια, και χρησιμοποιούμε μια γλώσσα αυστηρή, όπως πρέπει στους ψευδολόγους!
________Ο υπηρέτης του ψεύδους, λοιπόν, μεταξύ άλλων, ισχυρίσθηκε και τα εξής:
Η Εκκλησία όχι μόνο δεν πρωτοστάτησε στον Αγώνα αλλά τον πολέμησε με κάθε τρόπο. Αφόρισε τον Ρήγα Φεραίο, εναντιώθηκε στις «σατανικές» απόψεις για ελευθερία, ισότητα και δημοκρατία που έρχονταν από την Δύση και τελικά αφόρισε και την ίδια την επανάσταση. Φυσικά κανείς δεν ήταν στην Αγία Λαύρα στις 25 Μαρτίου και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός όχι μόνο δεν σήκωσε το λάβαρο (που φτιάχτηκε μετά από 50 χρόνια) αλλά έβριζε τον επαναστάτη Παπαφλέσσα ως «εξωλέστατον».
__________Εμείς του απαντάμε με ιστορικά ντοκουμέντα: Στο Παρίσι, στις 6 Ιουνίου 1821, στην εφημερίδα "Le Constitutionnel" δημοσιεύθηκε η Διακήρυξις του Παλαιών Πατρών Γερμανού, η οποία εξεφωνήθη, όπως αναφέρει η ίδια η ανταπόκριση, εντός της Μονής των Αδελφών της Λαύρας του όρους Βελιά, την 8ην (20ήν) Μαρτίου 1821.
____________Από τη θέση αυτή προκαλούμε τον κ. Δήμου χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση:
- είτε να αποδείξει, ότι το δημοσίευμα αυτό είναι πλαστό,
- είτε να ζητήσει δημοσίως συγγνώμην για το μεγάλο ψέμμα, το οποίον ετόλμησε να εκστομίσει!
- Εάν δεν πράξει ένα από τα δύο, τότε θα παραμείνει στη συνείδηση των Ελλήνων ως ένας μεγάλος διατρεβλωτής της ιστορίας και εν τοιαύτη περιπτώσει άξιος όχι μόνον να τον φτύσουμε κατά πρόσωπο, αλλά και για να τον πετάξουμε στο καλάθι των αχρήστων, εκει πού πετάμε τα άχρηστα χαρτιά και τα σκουπίδια! Μάλιστα, να τον πετάξουμε μαζί με την κα Ρεπούση, που μας ωμίλησε "για τον συνωστισμό της Σμύρνης"!!!!!! Σ' αυτούς να προσθέσουμε και τους παράγοντες του τηλεοπτικού Σταθμού ΣΚΑΪ, που και αυτοί υπηρετούν το σχέδιο στρεβλώσεως της ιστορίας μας.
- Έλληνες, ξυπνήστε! Σηκωθείτε από τον καναπέ της αδιαφορίας!Υπερασπισθήτε την εθνική μας αξιοπρέπεια!
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
ΣΗΜ. Είπε και άλλες βλακείες ο κ. Δήμου, όπως π.χ. ότι:
" Η επανάσταση του 21 απέτυχε ολοκληρωτικά. Μετά την εισβολή του Ιμπραήμ δεν είχε μείνει ούτε μία επαναστατική εστία. Ελευθερωθήκαμε μόνο χάρη στην απόφαση των Μεγάλων Δυνάμεων – και την δράση τους στην ναυμαχία του Ναβαρίνου. (Ήταν η πρώτη – και η καλύτερη –«ανθρωπιστική επέμβαση» της ιστορίας)" .Αλλά δεν θα απαντήσουμε σε όσα ανιστόρητα είπε ο αδιάντροπος αυτός υπηρέτης του ψεύδους, καθ' όσον μπροστά στο παραπάνω ψέμμα περί Αγίας Λαύρας κλπ. όλα τα άλλα είναι ασήμαντα. Εν πάση περιπτώσει ο αγράμματος κ. Δήμου ας πληροφορηθή, ότι η τελευταία μεγάλη Μάχη κατά του Ιμπραήμ Πασά έγινε στην ιστορική Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου στις 24 Ιουνίου 1827. Εκεί οι Μοναχοί κατετρόπωσαν τα στρατεύματα του Ιμβραήμ Πασά και έγραψαν λαμπρές σελίδες της ιστορίας μας. Ήταν η τελευταία αναμέτρηση με τον Ιμβραήμ, ο οποίος έπειτα από αυτή τη μάχη, τα μάζεψε και ξεκουμπίσθηκε! Και έτσι καταπαγιώθηκε η Ελληνική Επανάσταση!
Κύριε Δήμου σας ερωτώ:
Έγινε αυτή η Μάχη του Μεγάλου Σπηλαίου; Ναί ή Όχι;
Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014
13:47
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
12:21
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Χωρίς τον ορθόδοξο κλήρο δεν θα πετύχαινε η μεγάλη εθνική εξόρμηση του 1821. Ορισμένοι προπαγανδιστές ξεπερασμένων ιδεολογιών αρνούνται τον ρόλο της Ορθοδόξου Εκκλησίας, όπως φάνηκε και από δημοσιεύματα και τηλεοπτικές εκπομπές των τελευταίων ημερών. Αποδεικνύονται ανιστόρητοι και εμπαθείς.
Ο Γάλλος Πρόξενος Πουκεβίλ, ο οποίος έζησε τα γεγονότα της Ελληνικής Επαναστάσεως, γράφει ότι 100 Πατριάρχες και Επίσκοποι θανατώθηκαν κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας και του Αγώνος. 80 κινήματα έκαναν οι Έλληνες πριν από το 1821 και στα περισσότερα πρωτοστατούσαν Επίσκοποι.
Θυμίζω ότι από το 1680 έως το 1700 η Ανατολική Στερεά ήταν ελεύθερη μετά από την εξέγερση δύο Επισκόπων, του Θηβών Ιεροθέου και του Σαλώνων Φιλοθέου.
02:12
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Γράφει ο Χρήστος Φωτόπουλος
Ανάλογη επιτυχία με την πρώτη είχε και η δεύτερη παράσταση «Πατρο-Κοσμάς ο πρόδρομος του ΄21» την οποία έδωσαν οι νέοι των Κατηχητικών ομάδων του Ιερού Ναού Αγίων Χαραλάμπους και Αντωνίου στα Κρύα Ιτεών των Πατρών, το απόγευμα της Τετάρτης 26 Μαρτίου 2014.
Το Θεατρικό έργο είχε ως θέμα και πάλι τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό με αφορμή τα 300 χρόνια που συμπληρώνονται φέτος από την Γέννηση του.
Παρευρέθηκαν και πάλι Ιερείς και Διάκονοι της πόλεως μας με πρώτον τον Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Εισοδίων της Θεοτόκου Ομπλού Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Νεκτάριο Κωτσάκη ο οποίος και έκελεισε και την Παράστασή μας με λόγους απόλυτα ρεαλιστικούς και επίκαιρους όσον αφορά τις αξίες και τα ήθη της εποχής μας. Επήνεσε δε ιδιαιτέρως τα παιδιά για την όμορφη προσπάθεια τους καθώς και τον υπεύθυνο της όλης παράστασης π. Ιωάννη Δημητρόπουλο.
Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014
12:56
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ανήμερα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου αλλά και της Εθνικής μας Επετείου (25η Μαρτίου 1821), τα παιδιά του Κατηχητικού Σχολείου του Αγίου Νικολάου, εκκλησιάστηκαν φορώντας παραδοσιακές φορεσιές και κρατώντας περήφανα Ελληνικές και Βυζαντινές σημαίες.
Μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας και της Επίσημης Δοξολογίας οι μαθητές πραγματοποίησαν για πρώτη φορά, μια συμβολική παρέλαση, δημιουργώντας έτσι πατριωτικά συναισθήματα στο χωριό και προσφέροντας χαρά στους ενορίτες.
Επισφραγίζοντας μικροί και μεγάλοι έψαλλαν τον Εθνικό μας Ύμνο.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες
12:12
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
12:04
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Τι να πει κανένας για εκείνους που λέγονται χριστιανοί, που πάνε στην εκκλησία και παρακαλούνε τον Θεό να τους βοηθήσει στη ζωή, και που λένε πως έχουνε την ελπίδα τους στο Χριστό, στην Παναγία και στους Αγίους, κι’ από την άλλη μεριά είναι φιλάργυροι, δεν δίνουνε τίποτα στ’ αδέρφια τους, τους φτωχούς, κι’ ολοένα μαζεύουνε χρήματα και πλούτη;
Στη ζωή μου είδα πως οι τέτοιοι λεγόμενοι χριστιανοί είναι οι περισσότεροι, κι’ απορεί κανένας πως μπορούνε να συμβιβάσουν μια ζωή συμφεροντολογική, με τα λόγια του Χριστού, που λέει και ξαναλέει: «Μη φροντίζετε για το τι θα φάτε και για το τι θα πιείτε και για το τι θα ντυθείτε. Κοιτάξετε τα πουλιά, μήτε κοπιάζουν, μήτε μαζεύουν, και όμως ο Πατέρας τους ο ουράνιος τα θρέφει. Κοιτάξετε με πόση μεγαλοπρέπεια είναι ντυμένα τα αγριολούλουδα, που κι’ ο ίδιος ο Σολομώντας δεν στολίσθηκε σαν αυτά τα τιποτένια λουλούδια. Λοιπόν, αν για το χορτάρι του χωραφιού, που σήμερα λουλουδίζει κι’ αύριο το καίουνε στον φούρνο, φροντίζει ο Πατέρας σας που είναι στον ουρανό, πόσο περισσότερο θα φροντίσει για σας, ολιγόπιστοι;».
10:23
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Οι άνθρωποι δεν θέλουν να ακούσουν και να υποταχθούν στην αλήθεια του Ευαγγελίου. Τους αρέσουν τα παραμύθια και οι φαντασίες. Ονοματίζουν παραμύθια και θρύλους το Ευαγγέλιο και ανεβάζουν σε επιστήμη την πλάνη. Μετά την πτώση και την έξωση από τον Παράδεισο επήλθε η ζόφωση και ο σκοτασμός του νοός και «ελάτρευσαν την κτίση παρά τον Κτίσαντα». Απέδωσαν θεϊκές, μαγικές, προφητικές ιδιότητες και ικανότητες στα όνειρα, στα πουλιά, στους μάγους, στην τύχη, και κυρίως, στα αστέρια. Αυτό συνέβαινε παλιά, αλλά συμβαίνει και σήμερα στον αιώνα της επιστήμης και της Τεχνολογίας.
Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014
14:11
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Γράφει ο Χρήστος Φωτόπουλος
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η θεατρική παράσταση των Κατηχητικών Ομάδων του Ιερού Ναού Αγίων Χαραλάμπους και Αντωνίου εις Κρύα Ιτεών των Πατρών το εσπέρας της Τρίτης 25ης Μαρτίου 2014.
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η θεατρική παράσταση των Κατηχητικών Ομάδων του Ιερού Ναού Αγίων Χαραλάμπους και Αντωνίου εις Κρύα Ιτεών των Πατρών το εσπέρας της Τρίτης 25ης Μαρτίου 2014.
Τα παιδιά μας παρουσίασαν το Θεατρικό έργο «Πατρο-Κοσμάς ο πρόδρομος του ΄21» το οποίο επιμελήθηκε η πρεσβυτέρα Όλγα Δημητροπούλου και σκηνοθέτησε ο προϊστάμενος του Ναού π. Ιωάννης Δημητρόπουλος.
Το έργο ανέβηκε με αφορμή τα 300 χρόνια από την γέννηση του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού. Μετά την εναρκτήρια ομιλία του π. Ιωάννου ακολούθησαν πέντε σκηνές του Θεατρικού έργου από ταλαντούχους νέους των νεανικών ομάδων του Ναού. Την αφήγηση κατά την διάρκεια της παράστασης ανέλαβε ο Διάκονος π. Θεμιστοκλής Δημητρόπουλος, ενώ την όμορφη χορωδία που κάλυπτε τα μεσοδιαστήματα για την προετοιμασία των σκηνικών οργάνωσε η πρεσβυτέρα Γεωργία Δημητροπούλου και διηύθηνε η διακόνισσα Δαμιανή Γρίβα.
Τρίτη 25 Μαρτίου 2014
01:50
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
01:37
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Το Ελληνικόν Έθνος, αφ' ού υπέκυψεν εις τον βάρβαρον και σκληρότατον ζυγόν της Οθωμανικής τυραννίας, υστερήθη όχι μόνον την ελευθερίαν του, αλλά και παν είδος μαθήσεως ... και ήτον ενδεχόμενον να εκλείψη διόλου από το Έθνος η Ελληνική γλώσσα, εάν δεν την διέσωζεν η Εκκλησία προς ήν οφείλεται και κατά τούτο ευγνωμοσύνη.
Η Ιστορία και το μέλλον της Ελλάδος στηρίζονται πάνω σε τρεις λέξεις: Θρησκεία, Ελευθερία, Πατρίς.
Παλαιών Πατρών Γερμανός
01:23
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
01:20
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ημείς αν δεν είμεθα τρελλοί, δεν εκάναμεν την επανάσταση, διατί ηθέλαμε συλλογισθεί πρώτον δια πολεμοφόδια, καβαλλαρία μας, πυροβολικό μας, ηθέλαμε λογαριάσει τη δύναμη την ιδικήν μας και την τούρκικη δύναμη.
Τώρα οπού τελειώσαμε με καλό τον πόλεμό μας, μακαριζόμεθα, επαινόμεθα. Αν δεν ευτυχούσαμε, ηθέλαμε τρώγει κατάρες, αναθέματα"
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
01:08
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
01:03
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
00:49
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
00:47
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
00:39
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Τοῦ Κωνσταντίνου Δεσποτόπουλου
Τὸν τελευταῖο καιρὸ ἀναθεωρητὲς τῆς ἑλληνικῆς ἱστορίας προσπαθοῦν νὰ ἀλλάξουν τὰ ἱστορικὰ δεδομένα, παρουσιάζοντας καινοφανεῖς ἀπόψεις γιὰ νὰ ἀνατρέψουν τὴν ἱστορική ἀλήθεια. Στόχος τους, νὰ ξαναγράψουν τὴν Ἱστορία ὑπὸ τὸ πρίσμα μίας κατευθυνόμενης, δῆθεν «προοδευτικῆς» ἰδεολογίας, μὲ ἐπικάλυμμα τὴν «ἐπιστημονικὴ τεκμηρίωση» ἀπὸ θολὲς πηγές. Μειώνουν τὸν ρόλο τῆς Ἐκκλησίας στὴν Ἐπανάσταση τοῦ '21, σπιλώνουν ἀγωνιστὲς (Κολοκοτρώνης) καὶ τονίζουν ὅτι «ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία ἦταν ἀντίθετη στὴν Ἐπανάσταση καὶ τοὺς ἐλάχιστους ἀνώτερους κληρικοὺς ποὺ ἐλάμβαναν μέρος ὁ Πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄ ἀπειλοῦσε ὅτι θὰ ἀφορίσει». Ἀποτελοῦν ὅμως αὐτὰ πραγματικὴ ἀντίθεση τῆς Ἐκκλησίας πρὸς τὴν Ἐπανάσταση τοῦ ’21;
Τὴν ἀπάντηση στοὺς κατευθυνόμενους ἱστορικοὺς δίνει, μέσα ἀπ' τὰ γραπτά του, ὁ πιὸ ἁρμόδιος ἀπ’ὅλους, ὁ ἀκαδημαϊκὸς - ἱστορικὸς Κωνσταντῖνος Δεσποτόπουλος:
00:32
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου
Η εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου είναι Δεσποτικοθεομητορική εορτή. Αυτό σημαίνει ότι είναι Δεσποτική επειδή αναφέρεται στον Δεσπότη Χριστό, ο οποίος συνελήφθη στην γαστέρα της Θεοτόκου, και θεομητορική εορτή επειδή αναφέρεται στο πρόσωπο εκείνο που συνετέλεσε στην σύλληψη και την ενανθρώπηση του Λόγου του Θεού, δηλαδή την Παναγία Η Θεοτόκος Μαρία έχει μεγάλη αξία και σπουδαία θέση στην Εκκλησία, ακριβώς γιατί ήταν το πρόσωπο εκείνο που περίμεναν όλες οι γενεές, και αυτή έδωσε στον Λόγο του Θεού την ανθρώπινη φύση.
Έτσι, το πρόσωπο της Θεοτόκου συνδέεται στενά με το Πρόσωπο του Χριστού. Και η αξία της Παναγίας δεν οφείλεται μόνον στις αρετές της, αλλά κυρίως στον καρπό της κοιλίας της. Γι’ αυτό, η Θεοτοκολογία συνδέεται στενώτατα με την Χριστολογία.
Όταν κάνουμε λόγο για τον Χριστό δεν μπορούμε να αγνοήσουμε αυτήν που του έδωσε σάρκα, και όταν κάνουμε λόγο για την Παναγία, αναφερόμαστε ταυτόχρονα και στον Χριστό, γιατί από Αυτόν αντλεί Χάρη και αξία.
Αυτό φαίνεται καθαρά στην ακολουθία των Χαιρετισμών, στην οποία υμνείται η Θεοτόκος, αλλά πάντοτε εν συνδυασμώ με το ότι είναι μητέρα του Χριστού: "Χαίρε ότι υπάρχεις βασιλέως καθέδρα, χαίρε ότι βαστάζεις τον βαστάζοντα πάντα". Αυτός ο σύνδεσμος Χριστολογίας και Θεοτοκολογίας φαίνεται και στην ζωή των αγίων.
Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των αγίων, που είναι τα πραγματικά μέλη του Σώματος του Χριστού, είναι ότι αγαπούν την Παναγία. Είναι αδύνατον να υπάρχη άγιος ο οποίος δεν την αγαπά.
00:31
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
00:30
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
00:00
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014
22:30
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Μια ξεχωριστή εκδήλωση πραγματοποίησε το Χορευτικό Τμήμα της Νεανικής Ομάδας Αγίας Ειρήνης Ριγανοκάμπου Πατρών στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της και με αφορμή την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου στο Άσυλο Ανιάτων Πατρών "Η ΑΓΙΑ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ".
Η ομάδα των 30 χορευτών ήταν χωρισμένη σε δύο τμήματα, το τμήμα αρχαρίων με παιδιά γυμνασίου και λυκείου (αξίζει να αναφερθεί πως για πρώτη φορά παρουσίασε σε εκδήλωση χορούς) χορεύοντας την περιοχή της Ηπείρου και το τμήμα των μεγαλυτέρων, το οποίο παρουσίασε χορούς και τραγούδια από τις περιοχές του Πόντου και των Ιονίων Νήσων. Ως κατάληξη και τα δύο τμήματα χόρεψαν από κοινού την περιοχή της Πελοποννήσου και συγκεκριμένα τους χορούς Τσάμικο και Καλαματιανό κερδίζοντας το χειροκρότημα τόσο των μελών το Διοικητικού Συμβουλίου, όσο και των τροφίμων που με πολύ αγάπη δέχθηκαν τα παιδιά.
10:30
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Χάριτι Θεού, τη ευλογία του Αγίου Αντωνίου και τη ευχή του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Χρυσοστόμου, ο Ιερός Ναός στα Κρύα Ιτεών συνεχίζεται. Αυτή τη φορά η προσφορά προέρχεται από έναν ευλαβή συμπολίτη μας ο οποίος ανέλαβε με δική του δαπάνη την κεράμωση της σκεπής του Ναού του Αγίου Αντωνίου.
Επιθυμία του δωρητού είναι η διατήρηση της ανωνυμίας του, την οποία σεβόμαστε και τηρούμε.
Γνωρίζουμε ότι το έργο είναι ιδιαιτέρως δαπανηρό και θα βοηθήσει σημαντικά στην ολοκλήρωση του Ιερού Ναού.
Εκφράζουμε λοιπόν μέσα από την καρδιά μας τις θερμές ευχαριστίες μας και παρακαλούμε τον Άγιον Θεόν να χαρίζει στον ίδιο το δωρητή, αλλά και στην οικογένειά του υγεία και κάθε ευλογία.
10:27
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
09:38
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Δὲν εἶναι χωρὶς ἐξήγηση τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ Εκκλησία μας καὶ οἱ χριστιανοὶ περιβάλλουμε τὸ σημεῖο τοῦ Σταυροῦ μὲ τὴ μέγιστη τιμὴ καὶ εὐλάβεια· κάνουμε δὲ χρήση του, τόσο συχνὰ κατὰ τὶς διάφορες Ἀκολουθίες, ὅπως καὶ στὴν καθημερινή μας ζωή. Ἀναφέρουμε τὸ Ὄνομα τοῦ Θεοῦ, τῆς Παναγίας, τῶν Ἁγίων καὶ σχηματίζουμε τὸ σημεῖο τοῦ τιμίου Σταυροῦ.
Ἀρχίζουμε ἡ τελειώνουμε τὴν ἡμέρα μας μ᾿ αὐτό. Πρὶν καὶ μετὰ τὸ φαγητό μας, στὴν ἔναρξη καὶ λήξη τῆς ἐργασίας μας, καθὼς περνᾶμε ἔξω ἀπὸ ἱερὸ ναό. Καὶ παντοῦ ἀντικρύζουμε τὸ ζωοποιὸ σχῆμα του: Στοὺς τρούλους τῶν ἐκκλησιῶν, στὰ κοιμητήρια, σὲ εἰκονοστάσια κατὰ μῆκος τῶν δρόμων, ἀτὸ λαιμὸ ἄντρων, γυναικῶν καὶ παιδιῶν, στὰ κρεβάτια ὑγιῶν καὶ ἀσθενῶν, στὶς ἐπιγραφὲς τῶν νοσοκομείων, στὶς προσόψεις τῶν φαρμακείων, σὲ κορυφὲς λόφων...
Ὑπάρχουν βέβαια καὶ «χριστιανοὶ» ποὺ μὲ τὴ ζωὴ καὶ τὴ συμπεριφορά τους δείχνουν ἀσέβεια πρὸς τὸν ζωοποιὸ Σταυρό. Εἴτε μὲ τὸν τρόπο ποὺ κάνουν τὸ σημεῖο τοῦ ἀνευλαβῶς, χωρὶς νὰ τὸν σχηματίζουν κανονικὰ (ἑνωμένα τὰ τρία πρῶτα δάχτυλα, ἀκουμπισμένα τὰ ἀλλὰ δύο στὴν παλάμη, καί. κινώντας ἔτσι. Τὸ δεξὶ χέρι ἀπὸ τὸ μέτωπο στὴν κοιλιὰ καὶ μετὰ στὸν δεξιὸ καὶ ἀριστερὸ ὦμο), εἴτε μὲ τὸ νὰ ντρέπονται νὰ κάνουν τὸν σταυρό τους δημόσια, εἴτε -χειρότερα- μὲ τὸ νὰ βλασφημοῦν τὸν πανάγιο Σταυρό!
01:26
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Γράφει ο Χρήστος Φωτόπουλος
Μέσα στο κατανυκτικό κλίμα των ημερών της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής εορτάσθηκε η Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στον Ιερό Ναό Αγίων Χαραλάμπους και Αντωνίου στα Κρύα Ιτεών.
Της Θείας Λειτουργίας προέστη ο προϊστάμενος του Ιερού Ναού πατήρ Ιωάννης Δημητρόπουλος με συνιερουργό τον συνεφημέριό του πατέρα Σταύρο Καλαμπαλίκη.
Στα Ιερά Αναλόγια έψαλαν οι Ιεροψάλτες του Ναού Μιχαήλ Ζαφείρης και Χρήστος Φωτόπουλος.
Ο Ναός από νωρίς το πρωί ήταν κατάμεστος από κόσμο της περιοχής οι οποίοι ήρθαν για να προσκυνήσουν Τον Τίμιο Σταυρό.
00:22
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Μητροπολίτου Αντινόης Παντελεήμονος
Η προαιώνια βουλή του Θεού αποκαλύπτεται σήμερα. Αρχάγγελος Θεού στάλθηκε από τον ουρανό για να φέρει το χαρμόσυνο μήνυμα στην Αγνή και Παρθένα Κόρη της Ναζαρέτ, ότι ο Πλάστης και Ποιητής του ουρανού και της γης θα γίνει άνθρωπος για να σώσει τον άνθρωπο. Παγκόσμια χαρά, σήμερα, διότι ο Αδάμ καινουργείται και η Εύα απελευθερώνεται από την πρώτη κατάρα, που προξένησε η παράβαση και η παρακοή.
Η προαιώνια βουλή του Θεού αποκαλύπτεται σήμερα. Αρχάγγελος Θεού στάλθηκε από τον ουρανό για να φέρει το χαρμόσυνο μήνυμα στην Αγνή και Παρθένα Κόρη της Ναζαρέτ, ότι ο Πλάστης και Ποιητής του ουρανού και της γης θα γίνει άνθρωπος για να σώσει τον άνθρωπο. Παγκόσμια χαρά, σήμερα, διότι ο Αδάμ καινουργείται και η Εύα απελευθερώνεται από την πρώτη κατάρα, που προξένησε η παράβαση και η παρακοή.
Ο Υιός του Θεού γίνεται υιός του ανθρώπου, για να κατανικήσει μέσα από την ανθρώπινη φύση τον Διάβολο. Ο άνθρωπος, που εξαπατήθηκε από τον ανθρωποκτόνο Διάβολο, τώρα πρέπει να τον νικήσει. Σήμερα, άγγελος από τον ουρανό λειτουργεί το θαύμα. Η παρθενική μήτρα δέχεται τον Θεό Λόγο.
Το Πανάγιο Πνεύμα στέλνεται και ο Θεός Πατέρας ευδοκεί και στέλνει τον Μονογενή Του Υιό για την σωτηρία όλου του κόσμου. «Ούτω γαρ ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε τον υιόν αυτού τον Μονογενή έδωκεν, ίνα πας ο πιστεύων εις αυτόν μη απόληται, αλλ’ έχη ζωήν αιώνιον» (Ιωάν. 3:16). Σήμερα, το απ’ αιώνος μυστήριο φανερώνεται και ο Υιός του Θεού γίνεται υιός της Παρθένου.
Ο Θεός με την πτώση του Αδάμ δεν εγκατέλειψε το πλάσμα Του να υποφέρει κάτω από την σκλαβιά της αμαρτίας και την τυραννία του θανάτου. Υπόσχεται, ότι ο απόγονος της Εύας που θα γεννηθεί από την Παρθένο, χωρίς σπορά ανδρός, θα συντρίψει την δύναμη του εχθρού. Αυτή η υπόσχεση ονομάζεται «Πρωτοευαγγέλιο», δηλαδή, είναι το πρώτο χαρμόσυνο μήνυμα που δέχθηκε το ανθρώπινο γένος μετά από την πτώση του. Ο Θεός υπόσχεται στον Αδάμ και του δίδει νέα ελπίδα, ότι η σωτηρία θα πραγματοποιηθεί όχι σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους, αλλά εκ Πνεύματος Αγίου, Γι’ αυτό «και το γεννώμενον άγιον κληθήσεται Υιός Θεού» (Λουκ. 1:35).
00:21
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Του Σεβ. Μητροπολίτου Πωγωνιανής & Κονίτσης κ.κ. Ανδρέου
Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί,
- Α -
Γυρνᾶμε πίσω, 193 χρόνια, τότε πού ἀκούστηκε τό σύνθημα τῶν ἐπαναστατημένων Ἑλλήνων: «Ἐλευθερία ἤ Θάνατος». Δέν τούς εἶχαν λυγίσει τά 400 χρόνια τῆς τουρκικῆς σκλαβιᾶς. Οὔτε τούς εἶχαν ἀποθαρρύνει τά κατά καιρούς ἀποτυχημένα κινήματα, πού οἱ συνέπειές τους ἦταν τρομακτικές: Σφαγές, ἐξανδραποδισμοί, λεηλασίες, φωτιά καί ὄλεθρος, ὅπως ἔγινε μέ τά περιβόητα «Ὀρλωφικά» τό 1770. Τώρα, οἱ Ἕλληνες, μέ γενναίους ὁπλαρχηγούς καί ψυχωμένα παλληκάρια, τό εἶχαν πάρει ἀπόφαση: Ἤ θά ζήσουν ἐλεύθεροι στήν Πατρίδα τους ἤ θά πεθάνουν. Γιατί τό νά ἔχουν στό κεφάλι τους τόν σκληρό καί αἱμοβόρο Τοῦρκο, δέν μποροῦσαν πιά νά τό ἀντέξουν. Ἔτσι, ὅταν ἡ Ἐκκλησία μέ τόν Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανό καί ἄλλους γενναίους καί ἐμπνευσμένους Ἐπισκόπους καί Κληρικούς καί Μοναχούς, ἐκήρυξε τήν Ἐπανάσταση, ὅλοι οἱ Ἕλληνες ἔδωσαν ὁλοπρόθυμα τό «παρών». Ἡ Ἑλλάδα ἔπρεπε νά ἀναστηθῇ μέσα ἀπό τήν τέφρα της.
00:20
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Κυριακή 23 Μαρτίου 2014
15:23
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Μακάριοι οι εν Κυρίω
αποθνήσκοντες…
Αρχιμανδρίτης Χριστοφόρος Μεϊντανάς
Αρχιμανδρίτης Χριστοφόρος Μεϊντανάς
Ο σεβαστός μας Γέροντας π.
Χριστοφόρος Μεϊντανάς, του οποίου σήμερα το μεσημέρι από το Καθολικό της Ιεράς
Μονής Παναγίας της Γηροκομιτίσσης, τελέσθηκε η Εξόδιος Ακολουθία χοροστατούντος
του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου, υπήρξεν παιδιόθεν
εκλεκτόν δοχείον του Παναγίου Πνεύματος.
Ο π. Χριστοφόρος δεν έλεγε πολλά,
αλλά η ζωή του ήταν ένα πλούσιο κήρυγμα. Δεν μπορούσε να κάθεται άπραγος, ακόμη
και όταν ήταν αδύναμος από τα γηρατειά και τις ποικίλες δοκιμασίες της υγείας
του.
Ο Γέροντας ήταν αγνός, καθαρός
τόσο στο σώμα όσο και στην ψυχή και στο σώμα. Ταπεινός, απλός, ανεξίκακος,
υπομονετικός, υπάκουος, λύχνος λαμπερός, σιωπηλός κήρυκας του θείου έρωτα.
00:08
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Τήν Γ΄ Κυριακή τῶν Νηστειῶν ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία ὑψώνει στό μέσον τῶν Ἱερῶν Ναῶν τόν Τίμιο Σταυρό τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ, γιά νά λαμβάνουν οἱ ἀγωνιζόμενοι Χριστιανοί δύναμη καί ἁγιασμό στόν πνευματικό τους ἀγῶνα.
Πράγματι, καθώς ἀτενίζομε τόν Ἐσταυρωμένο Κύριό μας, ἀναμιμνησκόμεθα τῆς μέχρι Σταυροῦ θυσίας Του «διά τήν ἡμετέραν σωτηρίαν» καί τήν λύτρωσίν μας ἐκ τοῦ θανάτου.
Σοφά οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας ὥρισαν στό μέσον τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, νά προσκυνοῦμε τόν Τίμιο Σταυρό, ἀφοῦ ὁ πνευματικός ἀγώνας χρειάζεται δύναμη παρά Κυρίου καί ἐνίσχυση παρ’ Αὐτοῦ, ὥστε νά φτάσωμε στήν Ἀνάσταση.
«Κύριε ὅπλον κατά τοῦ διαβόλου τόν Σταυρόν σου ἡμῖν δέδωκας», ψάλλει ὁ ἱερός ὑμνογράφος, ἐνῷ ὁ Ἱερός Χρυσόστομος σέ ἕνα βαθειά πνευματικό κείμενό του γιά τό Σταυρό καί τήν Ἀνάσταση σημειώνει: «Σταυρός δένδρον ἀειθαλές, καθ’ ἑκάστην ἡμέρα μαραίνων τόν διάβολον».
00:04
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ὁ Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ μας εἶναι τὸ σύμβολο τῆς νίκης τῆς ζωῆς ἐπὶ τοῦ θανάτου. Ἡ παροῦσα ζωὴ εἶναι ἕνας ἀδυσώπητος ἀγῶνας ὑπέρβασης τοῦ θανάτου. Κάθε κτίσμα ἀγωνίζεται νὰ ξεπεράσῃ τὰ ὅρια τῆς κτιστότητός του, νὰ ξεπεράσῃ τὴν φθορὰ τοῦ κόσμου, τὸ μηδενισμὸ καὶ τὴν ἐπιστροφὴ στὴν ἀνυπαρξία.
Ὅλα τὰ ὄντα ἀγαποῦν τὴν ζωή. Γι’ αὐτὸ καὶ εἶναι ἀπαραίτητη ἡ σύνδεση μὲ τὴν πηγὴ τῆς ζωῆς. Καὶ αὐτὸ γίνεται μόνον διὰ τοῦ Σταυροῦ, διότι ἐπάνω του καρφώθηκε ἡ πηγὴ τῆς ζωῆς, ὁ σαρκωμένος Λόγος τοῦ Πατρός. Χωρὶς Σταυρὸ εἶναι σίγουρη ἡ κυριαρχία τοῦ αἰώνιου θανάτου, χειρότερο τοῦ ὁποίου δὲν ὑπάρχει.
Ἡ Ἐκκλησία σήμερα, στὸ μέσον ἀκριβῶς τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, τὸν προβάλλει, γιὰ νὰ μᾶς διδάξῃ πώς, ὅταν ἔχουμε τὸν Σταυρὸ στὸ μέσον τῆς ζωῆς μας, μποροῦμε νὰ φθάσουμε ἕως τὸ τέρμα, ποὺ εἶναι ἡ Ἀνάσταση. Θέλει νὰ μᾶς δώσῃ δύναμη νὰ συνεχίσουμε τὸν πνευματικό μας ἀγῶνα μὲ διάθεση θυσιαστική, μέσα σὲ πνεῦμα κατανύξεως, δακρύων κατανύξεως, ἀλλὰ καὶ χαρᾶς γιὰ τὸ ἐπερχόμενο τέλος, τὴν Ἀνάσταση.
00:01
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Αυτό είναι τόσο συνηθισμένο, αλλά έχει μαγική προέλευση. Πολλοί συνηθίζουν να φτύνουν κάποιο άνθρωπο ή κάποιο αντικείμενο για να μη πιάσει το μάτι. "Να σε φτύσω να μη βασκαθείς" που απευθύνεται σε ανθρώπους τους οποίους θαυμάζουμε για τα προσόντα και την ευτυχία τους.
Εκείνος όμως που φτύνει, ασχημίζει την εικόνα του Θεού και ρυπαίνει το σώμα του Χριστού του οποίου μέλος είναι κάθε χριστιανός. Άρα, το φτύσιμο είναι πράξη εξευτελισμού και διαπομπεύσεως. Είναι πράξη βλασφημίας κατά του Χριστού, του οποίου ναός είναι το σώμα κάθε βαπτισμένου πιστού. Όντας εκείνος ακάθαρτος επιδιώκει να μεταφέρει και στον άνθρωπο το μόλυσμα της ακαθαρσίας. Όταν, λοιπόν, ο γητευτής κάνει ό,τι θα έκανε ο διάβολος, κι ο εξορκιστής λερώνει με τον εξευτελιστικό αυτό τρόπο την εικόνα του Χριστού, τότε δεν χρειάζεται να επέμβει εκείνος. Μόνος του ο άνθρωπος «παραδίδει» τον συνάνθρωπό του στην εξουσία του σατανά.
Το φτύσιμο πού χρησιμοποιείται από την Εκκλησία στην ακολουθία της Κατηχήσεως έχει διαφορετική έννοια. Εδώ εμπτύεται ο διάβολος από τον ευτρεπιζόμενο προς το άγιο βάπτισμα κατηχούμενο. Ο "εμπτυσμός" εδώ συμβολίζει την αποταγή από τα έργα του διαβόλου και την σύνταξη με τον Χριστό*.
*Μουλατσιώτης, σ. 27-28.
πηγή:imverias.blogspot.gr
00:00
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Αρχείο mp3 - Διάρκεια 00:48:57 - Μέγεθος 22,4 MB
Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(Atom)
!>