Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
-
2022
(249)
- Δεκεμβρίου(24)
- Νοεμβρίου(21)
- Οκτωβρίου(14)
- Σεπτεμβρίου(19)
- Αυγούστου(25)
- Ιουλίου(8)
- Ιουνίου(19)
-
Μαΐου(22)
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ Πόλις οὐχ ἑάλω»
- Λαμπρή Ἐκδήλωση τοῦ Γυμνασίου καί Λυκείου Χαλανδρί...
- Ανάμνησης της θλιβεράς αλώσεως της Βασιλίδος των π...
- Οσία Υπομονή
- Αγία Θεοδοσία η Οσιομάρτυς η Κωνσταντινουπολίτισσα
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής του Τυφλού (᾿...
- Συνάντηση τοῦ Μητροπολίτου Πατρῶν μέ τούς Πρέσβεις...
- Η ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ
- ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. δ΄ 5 ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής του παραλύτου...
- Ἐγκαίνια πνευματικοῦ κέντρου τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγ...
- Ἡ Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Θεράποντος στό Νοσοκομεῖο «Ἃγιος...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Νικολάου στήν Πάτρα
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου στήν Πάτρα
- Ανακομιδή και μετακομιδή του ιερού λειψάνου του Αγ...
- Ο άγιος απόστολος και ευαγγελιστής Ιωάννης
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μαρκ. ιε´ 43...
- Ἡ ἑορτή τῆς Ἁγίας Εἰρήνης στήν Πάτρα
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου στήν Κρήνη Πατρῶν
- Ἡ ἑορτή τῆς Παναγίας τῆς Βοηθείας στόν Γ.Π.Ν.Πατρῶ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Ιωάν. κ΄ 19-...
- Απριλίου(26)
- Μαρτίου(28)
- Φεβρουαρίου(20)
- Ιανουαρίου(23)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Εὐαγγελιστρίας Πατρῶν ἐτέλεσε τήν Θεία Λειτουργία τήν Κυριακή 29.5.2022, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος, ὁ ὁποῖος στό τέλος ἒκαμε μνημόσυνο ὑπέρ μακαρίας μνήμης καί αἰωνίου ἀναπαύσεως, τοῦ ἀοιδίμου τελευταίου Βασιλέως καί Αὐτοκράτορος τῆς Κωνσταντινουπόλεως, Κωνσταντίνου τοῦ Παλαιολόγου καί τῶν συμπολεμιστῶν αὐτοῦ, πού ἒπεσαν ἐπί τῶν ἐπάλξεων τῆς Βασιλίδος τῶν πόλεων.
Μιά θαυμάσια ἐκδήλωση πραγματοποιήθηκε στό προαύλιο τοῦ Γυμνασίου Χαλανδρίτσας μέ πρωταγωνιστάς τούς μαθητάς, οἱ ὁποῖοι μέσα ἀπό πονήματα, πεζά κείμενα καί χορούς ἀπό διάφορα γεωγραφικά διαμερίσματα τῆς Πατρίδος μας, ἀλλά καί ἀπό τίς ἀλησμόνητες Πατρίδες, πού ποτίστηκαν μέ αἳματα ἡρώων καί μαρτύρων τῆς Πίστεως καί τῆς Πατρίδος, ἀπό τήν ἀποφράδα ἡμέρα τῆς Ἁλώσεως τῆς Βασιλίδος τῶν πόλεων, ἓως καί τήν μικρασιατική καταστροφή.
Η Αγία Υπομονή, κατά κόσμον Ελένη Δραγάση, και αργότερα, ως σύζυγος του Μανουήλ Β' Παλαιολόγου, «Ελένη η εν Χριστώ τω Θεώ αυγούστα και αυτοκρατόρισσα των Ρωμαίων η Παλαιολογίνα», ήταν θυγατέρα του Κωνσταντίνου Δραγάση, ενός από τους πολλούς ηγεμόνες - κληρονόμους του μεγάλου Σέρβου κράλη (βασιλιά) Στεφάνου Δουσάν. Καταγόταν από βασιλική και ευλογημένη γενιά. Στους προγόνους της συγκαταλέγονται άνθρωποι που αγίασαν όπως ο Στέφανος Νεμάνια, σέρβος βασιλέας που μόνασε με το όνομα Συμεών και ήταν κτίτορας της Ιεράς Μονής Χιλανδαρίου του Αγίου Όρους (βλέπε 13 Φεβρουαρίου). Ο Κωνσταντίνος Δραγάσης ανέλαβε την ηγεμονία του σημερινού βουλγαρικού τμήματος της βόρειο - ανατολικής Μακεδονίας, στην περιοχή μεταξύ των ποταμών Αξιού και Στρυμώνος.
Η Αγία Οσιομάρτυς Θεοδοσία καταγόταν από την Κωνσταντινούπολη και γεννήθηκε από γονείς πλουσίους και ευσεβείς στα χρόνια του αυτοκράτορα Θεοδοσίου του Αδραμυττηνού. Σε ηλικία επτά ετών, αφού έμεινε ορφανή από πατέρα, εισήλθε σε μοναστήρι, όπου μετά από λίγο εκάρη μοναχή. Μετά το θάνατο και της μητέρας της, αφού πούλησε και διαμοίρασε στους φτωχούς τα υπάρχοντά της και απαλλάχτηκε έτσι από τις γήινες φροντίδες, επιδόθηκε με μεγαλύτερο ζήλο στην απόκτηση της τελειότητας και των μοναχικών αρετών, ασκούμενη στη μονή που βρισκόταν κοντά στο «Σκοτεινόν φρέαρ» και ονομαζόταν «Άσπαρον στέρνην».
Τῶ καιρῷ ἐκείνῳ, παράγων ὁ ᾿Ιησοῦς, εἶδεν ἄνθρωπον τυφλὸν ἐκ γενετῆς. Καὶ ἠρώτησαν αὐτὸν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ λέγοντες· ῾Ραββί, τίς ἥμαρτεν, οὗτος ἢ οἱ γονεῖς αὐτοῦ, ἵνα τυφλὸς γεννηθῇ; ᾿Απεκρίθη ᾿Ιησοῦς· Οὔτε οὗτος ἥμαρτεν οὔτε οἱ γονεῖς αὐτοῦ, ἀλλ᾿ ἵνα φανερωθῇ τὰ ἔργα τοῦ Θεοῦ ἐν αὐτῷ. ᾿Εμὲ δεῖ ἐργάζεσθαι τὰ ἔργα τοῦ πέμψαντός με ἕως ἡμέρα ἐστίν· ἔρχεται νὺξ ὅτε οὐδεὶς δύναται ἐργάζεσθαι. ῞Οταν ἐν τῷ κόσμῳ ὦ, φῶς εἰμι τοῦ κόσμου. Ταῦτα εἰπὼν ἔπτυσε χαμαὶ καὶ ἐποίησε πηλὸν ἐκ τοῦ πτύσματος, καὶ ἐπέχρισε τὸν πηλὸν ἐπὶ τοὺς ὀφθαλμοὺς τοῦ τυφλοῦ καὶ εἶπεν αὐτῷ· ῞Υπαγε νίψαι εἰς τὴν κολυμβήθραν τοῦ Σιλωάμ, ὃ ἑρμηνεύεται ἀπεσταλμένος. ᾿Απῆλθεν οὖν καὶ ἐνίψατο, καὶ ἦλθε βλέπων. Οἱ οὖν γείτονες καὶ οἱ θεωροῦντες αὐτὸν τὸ πρότερον ὅτι τυφλὸς ἦν, ἔλεγον· Οὐχ οὗτός ἐστιν ὁ καθήμενος καὶ προσαιτῶν; ῎Αλλοι ἔλεγον ὅτι οὗτός ἐστιν· ἄλλοι δὲ ὅτι ὅμοιος αὐτῷ ἐστιν. ᾿Εκεῖνος ἔλεγεν ὅτι ἐγώ εἰμι.
Στό πλαίσιο τῆς ἐπισκέψεώς τους στήν Πάτρα γιά θέματα κοινοῦ ἐνδιαφέροντος τῶν χωρῶν τους μέ τήν Ἑλλάδα καί ἐν προκειμένῳ μέ τήν πόλη τῶν Πατρῶν, οἱ Πρέσβεις τῶν χωρῶν Ἑλβετίας καί Πολωνίας, Ὂλαφ Κγιέλσεν καί Ἂρτουρ Λάμπερτ συναντήθηκαν μέ τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομο, ὁ ὁποῖος τούς ξενάγησε στόν μεγαλοπρεπῆ Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου, ὃπου προσκύνησαν τήν ἁγία Κάρα τοῦ Πρωτοκλήτου καί στόν Σταυρό τοῦ Μαρτυρίου του καί ἐν συνεχείᾳ στόν Παλαιό Ναό τοῦ Ἁγίου, ὃπου προσκύνησαν τόν Τάφο του.
Μέ ἐπιτυχία
πραγματοποιήθηκε ἡ αἱμοδοσία τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν, στήν Πλατεία
Γεωργίου ἀπό 9 ἓως 21 Μαΐου 2022.
Ὁ Λαός ἀνταποκρίθηκε στήν ἔκκληση τοῦ Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη μας, γιά προσφορά λίγης ποσότητος ἀπό τό αἷμα μας, ὥστε νά καλυφθοῦν οἱ ἀνάγκες, τίς ὁποῖες ἀντιμετωπίζουν ἀσθενεῖς τῶν Νοσοκομείων τῆς πόλεώς μας, ἀλλά καί γενικώτερα, ἀφοῦ πολλές φορές ἡ Ἱερά Μητρόπολις, ὡς πρός τό θέμα αὐτό ἐξυπηρέτησε ἀνάγκες ἀσθενῶν καί σέ ἄλλες περιοχές.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ἡ Ἱερά Μητρόπολις Πατρῶν, ἐν ὄψει τῆς ἐνάρξεως τῶν Πανελληνίων Ἐξετάσεων 2022, ἀνακοινώνει ὅτι τήν Τετάρτη 1 Ἰουνίου 2022 καί ὥρα 7 μ.μ., θά τελεσθῇ Ἱερά Παράκληση ὑπέρ τῶν διαγωνιζομένων μαθητῶν στόν Nέο Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀνδρέου Πατρῶν, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστόμου.
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἕρχεται ὁ Κύριος εἰς πόλιν τῆς Σαμαρείας λεγομένην Συχάρ, πλησίον τοῦ χωρίου ὃ ἔδωκεν Ἰακὼβ Ἰωσὴφ τῷ υἱῷ αὐτοῦ· ἦν δὲ ἐκεῖ πηγὴ τοῦ Ἰακώβ. Ὁ οὖν Ἰησοῦς κεκοπιακὼς ἐκ τῆς ὁδοιπορίας ἐκαθέζετο οὕτως ἐπὶ τῇ πηγῇ· ὥρα ἦν ὡσεὶ ἕκτη. Ἔρχεται γυνὴ ἐκ τῆς Σαμαρείας ἀντλῆσαι ὕδωρ. Λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· δός μοι πιεῖν. Οἱ γὰρ μαθηταὶ αὐτοῦ ἀπεληλύθεισαν εἰς τὴν πόλιν ἵνα τροφὰς ἀγοράσωσι. Λέγει οὖν αὐτῷ ἡ γυνὴ ἡ Σαμαρεῖτις· πῶς σὺ Ἰουδαῖος ὢν παρ' ἐμοῦ πιεῖν αἰτεῖς, οὔσης γυναικὸς Σαμαρείτιδος; οὐ γὰρ συγχρῶνται Ἰουδαῖοι Σαμαρείταις. Ἀπεκρίθη Ἰησοῦς καὶ εἶπεν αὐτῇ· εἰ ᾔδεις τὴν δωρεὰν τοῦ Θεοῦ, καὶ τίς ἐστιν ὁ λέγων σοι, δός μοι πιεῖν, σὺ ἂν ᾔτησας αὐτόν, καὶ ἔδωκεν ἄν σοι ὕδωρ ζῶν. Λέγει αὐτῷ ἡ γυνή· Κύριε, οὔτε ἄντλημα ἔχεις, καὶ τὸ φρέαρ ἐστὶ βαθύ· πόθεν οὖν ἔχεις τὸ ὕδωρ τὸ ζῶν; Μὴ σὺ μείζων εἶ τοῦ πατρὸς ἡμῶν Ἰακώβ, ὃς ἔδωκεν ἡμῖν τὸ φρέαρ, καὶ αὐτὸς ἐξ αὐτοῦ ἔπιε καὶ οἱ υἱοὶ αὐτοῦ καὶ τὰ θρέμματα αὐτοῦ; Ἀπεκρίθη Ἰησοῦς καὶ εἶπεν αὐτῇ· πᾶς ὁ πίνων ἐκ τοῦ ὕδατος τούτου διψήσει πάλιν· ὃς δι' ἂν πίῃ ἐκ τοῦ ὕδατος οὗ ἐγὼ δώσω αὐτῷ, οὐ μὴ διψήσῃ εἰς τὸν αἰῶνα, ἀλλὰ τὸ ὕδωρ ὃ δώσω αὐτῷ, γενήσεται ἐν αὐτῷ πηγὴ ὕδατος ἁλλομένου εἰς ζωὴν αἰώνιον. Λέγει πρὸς αὐτὸν ἡ γυνή· Κύριε, δός μοι τοῦτο τὸ ὕδωρ, ἵνα μὴ διψῶ μηδὲ ἔρχωμαι ἐνθάδε ἀντλεῖν. Λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· ὕπαγε φώνησον τὸν ἄνδρα σου καὶ ἐλθὲ ἐνθάδε. Ἀπεκρίθη ἡ γυνὴ καὶ εἶπεν· οὐκ ἔχω ἄνδρα. Λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· καλῶς εἶπας ὅτι ἄνδρα οὐκ ἔχω· πέντε γὰρ ἄνδρας ἔσχες, καὶ νῦν ὃν ἔχεις οὐκ ἔστι σου ἀνήρ· τοῦτο ἀληθὲς εἴρηκας.
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἀνέβη ὁ᾿Ιησοῦς εἰς ῾Ιεροσόλυμα. ῎Εστι δὲ ἐν τοῖς ῾Ιεροσολύμοις ἐπὶ τῇ προβατικῇ κολυμβήθρα, ἡ ἐπιλεγομένη ῾Εβραϊστὶ Βηθεσδά, πέντε στοὰς ἔχουσα. ᾿Εν ταύταις κατέκειτο πλῆθος πολὺ τῶν ἀσθενούντων, τυφλῶν, χωλῶν, ξηρῶν, ἐκδεχομένων τὴν τοῦ ὕδατος κίνησιν. ῎Αγγελος γὰρ κατὰ καιρὸν κατέβαινεν ἐν τῇ κολυμβήθρᾳ, καὶ ἐταράσσε το τὸ ὕδωρ· ὁ οὖν πρῶτος ἐμβὰς μετὰ τὴν ταραχὴν τοῦ ὕδατος ὑγιὴς ἐγίνετο ᾧ δήποτε κατείχετο νοσήματι. ῏Ην δέ τις ἄνθρωπος ἐκεῖ τριάκοντα καὶ ὀκτὼ ἔτη ἔχων ἐν τῇ ἀσθενείᾳ αὐτοῦ. Τοῦτον ἰδὼν ὁ ᾿Ιησοῦς κατακείμενον, καὶ γνοὺς ὅτι πολὺν ἤδη χρόνον ἔχει, λέγει αὐτῷ· Θέλεις ὑγιὴς γενέσθαι; ᾿Απεκρίθη αὐτῷ ὁ ἀσθενῶν· Κύριε, ἄνθρωπον οὐκ ἔχω, ἵνα ὅταν ταραχθῇ τὸ ὕδωρ, βάλῃ με εἰς τὴν κολυμβήθραν· ἐν ᾧ δὲ ἔρχομαι ἐγώ, ἄλλος πρὸ ἐμοῦ καταβαίνει. Λέγει αὐτῷ ὁ ᾿Ιησοῦς· ῎Εγειρε, ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ περιπάτει. Καὶ εὐθέως ἐγένετο ὑγιὴς ὁ ἄνθρωπος, καὶ ἦρε τὸν κράβαττον αὐτοῦ καὶ περιεπάτει. ῏Ην δὲ Σάββατον ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ.
Τήν Κυριακή, 15.5.2022, μετά τήν Θεία Λειτουργία ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος ἐτέλεσε τόν Ἁγιασμό τῶν Ἐγκαινίων, τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου καί τοῦ Ἐκθετηρίου, πού εὑρίσκονται ἀπέναντι ἀπό τόν Ἱερό Ναό.
Μέ ἱερά κατάνυξη ἑορτάσθη ἡ ἱερά μνήμη τοῦ Ἁγίου Θεράποντος, τήν Παρασκευή καί τό Σάββατο, 12 καί 13 Μαΐου 20222, ὁ ὁποῖος τιμᾶται ἰδιαιτέρως στό Γενικό Νοσοκομεῖο Πατρῶν «Ἃγιος Ἀνδρέας». Στό Νοσοκομειακό Ναό τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπους ὑπάρχει ἡ ἱερά εἰκόνα τοῦ Ἁγίου Θεράποντος, τόν ὁποῖον εὐλαβοῦνται ἰδιαιτέρως ἃπαντες οἱ ἐργαζόμενοι στό Νοσοκομεῖο καί στόν ὁποῖον προστρέχουν καί δέονται οἱ ἀσθενεῖς καί γενικώτερα ὁ εὐσεβής Λαός τοῦ Θεοῦ.
Ὁ εὐσεβής Λαός ἒσπευσε γιά μιά ἀκόμη φορά νά τιμήσῃ τόν Πανάγιο Νικόλαο σέ ὃλους τούς Ἱερούς Ναούς καί τά προσκυνήματα πού τιμῶνται στό ὂνομα τοῦ μεγάλου καί θαυματουργοῦ Ἱεράρχου.
Μέ λαμπρότητα
ἑόρτασε ἡ Ἀποστολική Ἐκκλησία τῶν Πατρῶν,
τήν ἱερά μνήμη τοῦ Ἠγαπημένου, Ἐπιστηθίου Μαθητοῦ τοῦ Κυρίου, Ἰωάννου τοῦ
Θεολόγου.
Οἱ ἱερές Ἀκολουθίες ἐτελέσθησαν στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου (παρεκκλήσιον τοῦ Ἐπισκοπείου), ὁ ὁποῖος ἐκτίσθη κατά τό ἒτος 1899, ὑπό τοῦ ἀοιδίμου Ἱεράρχου, Ἀρχιεπισκόπου, τότε, Πατρῶν καί Ἠλείας καί μετέπειτα Μητροπολίτου Πατρῶν, Ἱεροθέου τοῦ Μητροπούλου.
Η Ανακομιδή και μετακομιδή του λειψάνου του Αγίου Νικολάου, έγινε στα χρόνια του αυτοκράτορα Αλεξίου Α' του Κομνηνού (1081 -1118 μ.Χ.) και Πατριάρχου Νικολάου Γ' του Κυρδινιάτη (1084 - 1111 μ.Χ.). Το Ιερό λείψανο του Άγιου μετακομίστηκε στο Μπάρι της Ιταλίας, επειδή οι Τούρκοι κατέλαβαν την πόλη των Μύρων και οι κάτοικοι φοβήθηκαν μήπως οι άπιστοι το καταστρέψουν.
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐλθὼν ᾿Ιωσὴφ ὁ ἀπὸ ᾿Αριμαθαίας, εὐσχήμων βουλευτής, ὃς καὶ αὐτὸς ἦν προσδεχόμενος τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, τολμήσας εἰσῆλθε πρὸς Πιλᾶτον καὶ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ ᾿Ιησοῦ. ῾Ο δὲ Πιλᾶτος ἐθαύμασεν εἰ ἤδη τέθνηκε, καὶ προσκαλεσάμενος τὸν κεντυρίωνα ἐπηρώτησεν αὐτὸν εἰ πάλαι ἀπέθανε· καὶ γνοὺς ἀπὸ τοῦ κεντυρίωνος ἐδωρήσατο τὸ σῶμα τῷ ᾿Ιωσήφ. Καὶ ἀγοράσας σινδόνα καὶ καθελὼν αὐτὸν ἐνείλησε τῇ σινδόνι καὶ κατέθηκεν αὐτὸν ἐν μνημείῳ, ὃ ἦν λελατομημένον ἐκ πέτρας, καὶ προσεκύλισε λίθον ἐπὶ τὴν θύραν τοῦ μνημείου. ῾Η δὲ Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία ᾿Ιωσῆ ἐθεώρουν ποῦ τίθεται. Καὶ διαγενομένου τοῦ σαββάτου Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία ἡ τοῦ ᾿Ιακώβου καὶ Σαλώμη ἠγόρασαν ἀρώματα ἵνα ἐλθοῦσαι ἀλείψωσιν αὐτὸν. Καὶ λίαν πρωῒ τῆς μιᾶς σαββάτων ἔρχονται ἐπὶ τὸ μνημεῖον, ἀνατείλαντος τοῦ ἡλίου. Καὶ ἔλεγον πρὸς ἑαυτάς· Τίς ἀποκυλίσει ἡμῖν τὸν λίθον ἐκ τῆς θύρας τοῦ μνημείου; Καὶ ἀναβλέψασαι θεωροῦσιν ὅτι ἀποκεκύλισται ὁ λίθος· ἦν γὰρ μέγας σφόδρα. Καὶ εἰσελθοῦσαι εἰς τὸ μνημεῖον εἶδον νεανίσκον καθήμενον ἐν τοῖς δεξιοῖς, περιβεβλημένον στολὴν λευκήν, καὶ ἐξεθαμβήθησαν.῾Ο δὲ λέγει αὐταῖς· Μὴ ἐκθαμβεῖσθε· ᾿Ιησοῦν ζητεῖτε τὸν Ναζαρηνὸν τὸν ἐσταυρωμένον· ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε· ἴδε ὁ τόπος ὅπου ἔθηκαν αὐτόν. ᾿Αλλ᾿ ὑπάγετε εἴπατε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ καὶ τῷ Πέτρῳ ὅτι προάγει ὑμᾶς εἰς τὴν Γαλιλαίαν· ἐκεῖ αὐτὸν ὄψεσθε, καθὼς εἶπεν ὑμῖν. Καὶ ἐξελθοῦσαι ἔφυγον ἀπὸ τοῦ μνημείου· εἶχε δὲ αὐτὰς τρόμος καὶ ἔκστασις, καὶ οὐδενὶ οὐδὲν εἶπον· ἐφοβοῦντο γάρ.
Ἡ Ἁγία Εἰρήνη τιμᾶται ἰδιαιτέρως στήν πόλη καί Ἀποστολική Μητρόπολη τῶν Πατρῶν, ἀφοῦ ὑπῆρχε στήν περιοχή τοῦ Ριγανοκάμπου, παλαιοχριστιανική Βασιλική, σταυροπηγιακός Ναός, πρός τιμήν τῆς Ἁγίας καί πλησίον αὐτοῦ ἀνοικοδομήθη τά τελευταῖα ἒτη ὁ νέος Ἱερός Ναός τῆς Ἁγίας. Σ’ αὐτόν φυλάσσεται ὡς θησαυρός ἀτίμητος, ἡ τιμία Κάρα τῆς Μεγαλομάρτυρος, ἡ ὁποία ἐπεστράφη ἀπό τήν Δύση τό ἒτος 2002.
Τό πανέμορφο χωριό Κρήνη, πού εὑρίσκεται κοντά
στήν Πάτρα, ἑόρτασε καί ἐφέτος (2 Μαΐου) τόν προστάτη του Ἃγιο, Μέγα Ἀθανάσιο.
Τήν παραμονή τῆς ἑορτῆς, ἐτελέσθη ὁ Μέγας Πανηγυρικός Ἑσπερινός κατά τόν ὁποῖο ἐκήρυξε τόν θεῖο λόγο ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμ. π. Ἰωσήφ Μήλιας.
Μέ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ Παναγία ἡ Βοήθεια στόν ὁμώνυμο Ἱερό Ναό τοῦ Γενικοῦ Πανεπιστημιακοῦ Νοσοκομείου Πατρῶν « Παναγία ἡ Βοήθεια», ὃπου εἶναι θησαυρισμένη ἱερά εἰκόνα τῆς Κυρίας Θεοτόκου, ἀντίγραφο τῆς ἐφεστίου εἰκόνος τῆς Παναγίας, ὁ ὁποία εὑρίσκεται στήν Ἱερά Μονή τῆς Παναγίας Βοηθείας στή Χίο. Τό ἱερό αὐτό Μοναστικό Καθίδρυμα ἱδρύθη ἀπό τόν Ἃγιον Ἂνθιμο τῆς Χίου, τοῦ ὁποίου ἀπότμημα τοῦ ἱεροῦ Λειψάνου προσεφέρθη ὑπό τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Χίου κ. Μάρκου, στόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομο καί εὑρίσκεται τεθησαυρισμένο στόν Ἱερό Ναό τοῦ μεγάλου Νοσοκομείου τῶν Πατρῶν.