Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
-
2013
(2210)
- Δεκεμβρίου(161)
- Νοεμβρίου(186)
- Οκτωβρίου(168)
- Σεπτεμβρίου(180)
- Αυγούστου(189)
- Ιουλίου(165)
-
Ιουνίου(210)
- "Περί της Παυλείου εν Αθήναις Διδαχής"
- Η χάρη της μετάνοιας
- «Του Δείπνου σου του μυστικού, σήμερον, Υιέ Θεού, ...
- Το φωτεινόν παράδειγμα των αγίων της Εκκλησίας μας
- Η Κυριακή των Αγίων Πάντων
- Κυριακή των Αγίων Πάντων – Οι Άγιοι Απόστολοι
- Σύναξη των Αγίων Δώδεκα Αποστόλων
- Η Σύναξη των Αγίων Αποστόλων
- Εθελοντική Αιμοδοσία αύριο 30-6-13 στο Ναό μας
- ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟ...
- Το ψάρι του καπετάνιου
- «Τα άγια τοις αγίοις»
- Εις τους πρωτοκορυφαίους Πέτρον και Παύλον (29 Ιου...
- Άγιοι Πέτρος και Παύλος Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι
- Απολυτίκιο των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου
- Τη ΚΘ΄ – 29 Ιουνίου, μνήμη των Αγίων ενδόξων και π...
- Εὐρώπη εἶναι ἀπέραντο νεκροταφεῖο!
- Τίποτε δε χάθηκε! Μη στεναχωριέσαι
- «Και καταξίωσον ημάς, Δέσποτα, μετά παρρησίας, ακα...
- Σημάδια της παρουσίας του Χριστού
- Για να είσαι ελεύθερος
- Εύρεση των Τιμίων Λειψάνων των Αγίων Αναργύρων Κύρ...
- ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: πιεζαν οι εβραίοι για διαγραφή του Θρησ...
- ΛΑΜΠΡΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
- Απόδειξέ μου ότι υπάρχει Θεός!
- «Πάντων των αγίων μνημονεύσαντες, Έτι και έτι εν Ε...
- Ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου
- Οι Μακαρισμοί του Κυρίου...
- Άγιος Σαμψών ο Ξενοδόχος
- ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ - Η πορεία του Ορθόδοξου μοναχισμο...
- Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΥΣ...
- Γέροντας Παΐσιος: Ο πνευματικός στην οικογένεια
- «Εν πρώτοις μνήσθητι, Κύριε, του αρχιεπισκόπου ημών…»
- Η ξεχειλισμένη κούπα (ιστορία απ’ το γεροντικό)
- Όσιος Δαβίδ ο εν Θεσσαλονίκη
- ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΠΑΤΡΩΝ
- ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
- Για την προσευχή !
- «Άξιον εστιν ως αληθώς μακαρίζειν σε την Θεοτόκον ...
- Μη δικαιολογείς τον θυμό σου
- Τούρτα παγωτό µε μωσαϊκό
- Αγία Φεβρωνία
- 8 ήμερο Προσκύνημα στα Ιεροσόλυμα
- Ἡ ἡμέρα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος - Anthony Bloom
- Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Γιατί το Αγιο Πνεύμα ...
- Ποιά η διαφορά της εορτής της Πεντηκοστής με την ε...
- "Και ποίησον τον μεν άρτον ... Το δε εν των ποτηρί...
- Περιγραφή της εικόνας της Πεντηκοστής
- Βασιλεῦ Οὐράνιε, Παράκλητε...
- Το Γενέθλιο του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου και Βα...
- ''ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ'' ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ
- "Περί του Αγίου Πνεύματος"
- Κυριακή της Πεντηκοστής - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- «Σε υμνούμεν, σε ευλογούμεν, σοι ευχαριστούμεν, Κύ...
- ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ - Το σημείο που ξεκινά η Αποστολική Δια...
- Εορτή της Πεντηκοστής - Γενέθλια της Εκκλησίας
- Αγία Αγριππίνα
- Απολυτίκιον της Πεντηκοστής
- Όσιος Δανιήλ ὁ ἐν τῷ κάστρῳ τῶν Πατρῶν
- Επιτίμιο ακοινωνησίας για τον ''αντιρατσιστικό νόμο''
- Ο Αρχιεπίσκοπος ύψωσε την ελληνική σημαία στα ελλη...
- Ωφελούν τους νεκρούς τα μνημόσυνα;
- Τι είναι αμαρτία και τι μας πρόσφερε ο Χριστός
- Δώρα για τους νεκρούς - Πρωτοπρεσβύτερος π. Ευέλθω...
- «Τα σα εκ των σων σοι προσφέρομεν κατά πάντα και δ...
- ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΚΑΡΑΒΑΓΓΕΛΗΣ (1866-1935)
- Άγιος Ευσέβιος
- Τὰ Ψυχοσάββατα
- Αρχιεπίσκοπος: ''Πρώτα η πατρίδα και μετά τα κόμμα...
- Τα κοιμητήρια
- «Λάβετε, φάγετε, τούτο μου εστι το Σώμα...» «Πίετε...
- Οι τουρκοπροσκυνημένοι Νενέκοι τότε έπαιρναν τα όπ...
- Γιατί μνημονεύουμε τους κεκοιμημένους
- Οι τρεις καλόγεροι και ο Άγιος Αντώνιος
- Άγιος Νικήτας ο Νισύριος
- Άγιος Ιουλιανός από την Κιλικία
- Τζαμί στην Αθήνα: Θα καταστρατηγήσουμε μόνοι μας τ...
- Η χάρη της προσευχής φέρνει το νου σε επαφή με το Θεό
- «Ευχαριστήσωμεν τω Κυρίω - Άξιον και δίκαιον»
- Τσίζκεϊκ με γιαούρτι και λάιμ
- Ιερά Πανήγυρις Αγίας Τριάδος άνω Αλισσού
- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΠΑΛΗΣ ΕΓΙΝΕ ΑΣΚΗΤΗΣ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ (ΦΩΤ...
- ΑΡΗΣ ΣΕΡΒΕΤΑΛΗΣ: ''ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΙ ΟΣΟ ΜΠΟΡΩ ΤΟΝ ΘΕΟ,...
- Άγιος Μεθόδιος ο Ιερομάρτυρας επίσκοπος Πατάρων
- Άγιος Νικόλαος ο Καβάσιλας
- Άγιος Ιούδας ο Απόστολος
- Άνοιξε λοιπόν τη χαραμάδα της καρδιάς σου!
- ''Σκάσε επί τέλους νά λές συνεχώς "Δόξα Σοι, ό Θεό...
- «Άνω σχώμεν τας καρδίας».
- Όσιος Παΐσιος ο Μέγας και θεοφόρος
- Έκθεση Ορθόδοξου Χριστιανικού Βιβλίου στην Πάτρα
- Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου με τον Πρωθυ...
- Καταΐφι με καϊμάκι, βύσσινο και φιστίκι Αιγίνης
- H δύναμη της ευχής Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με
- Δε νιώθεις τον Ουρανό, γιατί δεν δοξολογείς τον Θεό
- «Η χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και η αγάπη...
- «ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ» ΧΩΡΙΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ, ή «Μια ευχή για ν...
- Άγιος Λεόντιος και οι συν αυτώ Υπάτιος και Θεόδουλος
- Nικόλαος Ἰ. Σωτηρόπουλος, Περί του Mητροπολίτου Σι...
- «Πάτερ, δόξασόν σου τον Υιόν» - Το θαύμα του Αγ.Σπ...
- Μαΐου(218)
- Απριλίου(179)
- Μαρτίου(208)
- Φεβρουαρίου(180)
- Ιανουαρίου(166)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 2 Ιουνίου 2013
00:11
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Περίεργος ο διάλογος του Χριστού και της γυναίκας από τη Σαμάρεια. Σημαντικός, δυναμικός και, κατά κυριολεξία, αποκαλυπτικός.
Τα ιδιότυπα στοιχεία του εμφανίζονται από την πρώτη στιγμή. «Ου συγχρώνται Ἰουδαίοι Σαμαρείταις». Και μόνο που ξεκινά ο Χριστός το διάλογο ταράζει τα ήθη της εποχής. «Δεν φτάνει που μιλά δημοσίως σε γυναίκα, αλλά αυτή είναι και Σαμαρείτισσα» θα σχολίαζε ο ευσεβής Ιουδαίος του καιρού Του.
Ο διάλογος φαίνεται να «σκαλώνει» από τα πρώτα σημεία του. Η γυναίκα, έχοντας ένα πρακτικό, θα λέγαμε, μυαλό φιλτράρει τα λόγια του Κυρίου μέσα από αυτή την πρακτικότητα: «Πώς θα μου δώσεις νερό αφού δεν έχεις ούτε κουβά ούτε σχοινί για να τον ρίξεις μέσα;»
«Μήπως είσαι ανώτερος από τον πατέρα μας Ιακώβ;»
«Κύριε δως μου να πιώ από αυτό το νερό, για να μη χρειάζεται πλέον να τρέχω κάθε τόσο στο πηγάδι!»
«Πού πρέπει να λατρεύουμε το Θεό; Στο όρος Γαριζίν ή στο Ναό της Ιερουσαλήμ;»
«Το ξέρω ότι θα έλθει ο Μεσσίας και θα μας οδηγήσει στην αλήθεια!»
Ο Χριστός αντιστέκεται σε αυτή την εμμονή στην πρακτικότητα, χωρίς όμως να παραβλέπει τα ερωτήματα και τις ανάγκες της γυναίκας.
Απαντά με συνέπεια σε αυτά, δίνοντας, όμως, μία άλλη διάσταση στην πραγματικότητα, την οποία η γυναίκα, αλλά και εμείς, την αντιλαμβανόμαστε τραγικά επίπεδη.
Θα λέγαμε ότι για τη γυναίκα τα πρακτικά προβλήματα απαιτούν πρακτικές λύσεις, ενώ για το Χριστό τα πρακτικά προβλήματα δικαιούνται πνευματικές λύσεις για να μας βοηθήσουν να ξεφύγουμε από τη χοϊκή τους προοπτική και να αποκτήσουν μία προοπτική αιωνιότητας.
«Όποιος πίνει από αυτό το νερό θα διψάσει πάλι. Όποιος πιεί από το νερό που θα του δώσω εγώ δε θα διψάσει ποτέ» όταν Του λέει ότι δεν έχει κουβά.
«Πήγαινε φώναξε τον άνδρα σου!» όταν σκέφτεται ότι πλέον δεν θα χρειάζεται να τρέχει κάθε τόσο στο πηγάδι.
«Πίστεψέ με, έρχεται η ώρα που ο Θεός δε θα λατρεύεται ούτε στο όρος ούτε στο ναό!» στην ερώτηση σχετικέ με το που πρέπει να λατρεύουμε το Θεό.
«Εγώ είμαι που σου μιλάω!» της λέει στην παρατήρησή της ότι ο Μεσσίας θα οδηγήσει το λαό του Θεού στην Αλήθεια.
Σιγά-σιγά, χωρίς να την αποπάρει, χωρίς να την προσβάλει την οδηγεί σε μία άλλη στάση απέναντι στα πράγματα. Τη βοηθά να κατανοήσει ποιος είναι. Μάλιστα, η γυναίκα φτάνει πολύ κοντά στο να καταλάβει την ταυτότητά Του. Είναι έτοιμη να δεχθεί την αποκάλυψη για τη μεσσιακή ιδιότητα του συνομιλητή της και Εκείνος δεν διστάζει να της την προσφέρει.
Για μία ακόμη φορά, ο Χριστός μας παίρνει από το χέρι και λίγο-λίγο, βήμα-βήμα, μας οδηγεί στην αλήθεια.
Αν το καλοσκεφτούμε, όλη η πορεία του Χριστού στη γη, αλλά και η Ανάστασή Του, είναι ένας αγώνας Του να μας οδηγήσει σε μία άλλη σχέση με την κτίση, με το συνάνθρωπο, με την ασθένεια, με το θάνατο, με την αμαρτία, με το Θεό.
Προσπαθεί να πλουτίσει όλες αυτές τις σχέσεις μας με την προοπτική της αιωνιότητας. Να μας απεγκλωβίσει από ψευτοδιλήμματα που μας φθείρουν (π.χ. «πού πρέπει να λατρεύουμε το Θεό;») και να μας οδηγήσει έτσι ώστε η λατρεία προς το Θεό και, ευρύτερα, η σχέση μας μαζί Του να προσδιορίζεται από δύο παραμέτρους: τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος και τη συναίσθηση της Αλήθειας, την οποία Αυτό μας οδηγεί.
Μόνο τότε οι, κάθε είδους, σχέσεις θα γίνουν αυθεντικές, καινές, αιώνιες και θα μπορέσουμε να δούμε τον έτερο, τον πλησίον, μέσα από μια άλλη οπτική γωνία, αυτή της Ανάστασης και της χάριτος του Αγίου Πνεύματος.
Νερό, λοιπόν, και από τη Σαμαρείτισσα και από το Χριστό! Ποιο διαλέγουμε;
Ας αφήσουμε το Χριστό να μας «πάρει από το χέρι» και να μας οδηγήσει στην υπέρβαση της πρακτικότητας, που διακρίνει το σύγχρονο άνθρωπο.
Αν Τον εμπιστευθούμε, όπως η αγία Φωτεινή, τότε θα ξεδιψάσουμε μια και καλή!
Χριστός ανέστη!
πηγή:pemptousia
!>