Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
-
2018
(820)
- Δεκεμβρίου(74)
- Νοεμβρίου(80)
- Οκτωβρίου(72)
- Σεπτεμβρίου(59)
-
Αυγούστου(58)
- Θαύμα της Αγίας Ζώνης: Οι πιθανότητες επιβίωσης ήτ...
- 31 Αυγούστου - Εορτή καταθέσεως της Τίμιας Ζώνης τ...
- Μὲ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ μνήμη τῆς ἀποτομῆς τῆς Κε...
- Γνωρίζουμε τα ονόματα των δώδεκα (12) Αποστόλων - ...
- Μεγαλείο ψυχής ενός αστέγου
- Όσιος Αμφιλόχιος Μακρής της Ιεράς Νήσου Πάτμου
- Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΑΠΟΦΑ...
- ΚΑΙΡΟΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ
- Ο παραπικρασμός και η κατάπαυσις του Θεού (Άγιος ...
- Εὐχές τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χ...
- Η Ενορία μας διοργανώνει ημερήσια προσκυνηματική ε...
- ΤΙ ΝΑ ΜΑΣ ΦΑΝΕΡΩΣΕΙ; - π. Δημητρίου Μπόκου
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ´ ΜΑΤΘΑΙΟΥ: Ο πνευματικός αγώνας μας πρέ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής ΙΓ´ Ματθαίου ...
- «Ἑνός δέ ἐστι χρεία»
- Ποιός είναι άξιος και ποιός ανάξιος για την Θεία Κ...
- ″Ὑπέρ ἡμῶν πρεσβέυουσα″
- Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΙΑ...
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ´ ΜΑΤΘΑΙΟΥ: Όσο είμαστε δέσμιοι των φθαρ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής ΙΒ´ Ματθαίου ...
- Το άκρον άωτον της αποστασίας: Ο άνθρωπος, «ως αν...
- Ἀρχιερατικὸ Συλλείτουργο αὔριο Κυριακὴ, 19 Αὐγούστ...
- Tα Εγκώμια της Υπεραγίας Θεοτόκου εις τον Ι. Ν. το...
- Καὶ πάλι ἐθαυματούργησε ἡ μεγάλη μας Μάνα…!
- ΟΤΑΝ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΘΟΤΑΝ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΜΑΣ - π. Δημητρ...
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. Χ...
- ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ....
- Ἡ τελευταία Παράκληση στὴν ἱστορικὴ Ζουμπάτα Ἀχαΐας!
- Απόψε το βράδυ θα ψαλλούν τα Εγκώμια της Υπεραγίας...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Μεγαλειώδης ὁμολογία πίστεως,...
- Κυριακὴ πρὸ τῆς Κοιμήσεως τῆς Παναγίας στὴν Ἱερὰ Μ...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Κρατῆστε ζωντανὰ τὰ χωριά μα...
- ΕΜΨΥΧΟΣ ΚΙΒΩΤΟΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ - π. Δημητρίου Μπόκου
- ″Ὑπέρ ἁμαρτιῶν ″
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής ΙΑ´ Ματθαίου ...
- ″Μητροπάρθενος″
- Ο Άγιος Γέροντας Παΐσιος μιλάει για τους ετοιμοθάν...
- Για την ενδυμασία μας στο Ναό
- ″Πανάχραντος″
- Αρτοκλασία: Τι είναι και τι συμβολίζει;
- Γιατί βάζουμε λάδι στο καντήλι και τι συμβολίζει
- ″Eἰς ἀσθενείας και θλίψεις″
- ″Ἐνώπιον κινδύνων καί δεινῶν″
- ΕΓΚΩΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΓΗΡΟΚ...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Αἰμιλιανοῦ, Ἐπισκόπου Κυζίκου στ...
- Ιερά Αγρυπνία για την Παναγία μας
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ι' ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑ...
- Ἡ Ἑορτῆ τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος, στήν Πάτρα
- Eἰς τάς προσβολάς τῶν παθῶν″
- «Μετεμορφώθη έμπροσθεν αυτών» (Ματθ. ιζ΄ 2)
- Ἡ θεραπεία τοῦ σεληνιαζομένου - Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσ...
- ΚΥΡΙΑΚΗ Ι´ ΜΑΤΘΑΙΟΥ: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ...
- Είναι παράξενος ο Θεός μας…
- ″Ἀληθῆς Θεοτόκος″
- Ἄρχισαν οἱ Παρακλήσεις στὴν Παναγία στὴν Ἱερὰ Μητρ...
- Ιερά Αγρυπνία για την Παναγία μας
- Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΛΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ
- ΤΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΘΕΝΟΣΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ;
- Ιουλίου(58)
- Ιουνίου(71)
- Μαΐου(61)
- Απριλίου(83)
- Μαρτίου(75)
- Φεβρουαρίου(53)
- Ιανουαρίου(76)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Σάββατο 25 Αυγούστου 2018
20:53
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
«Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει, ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε».
Τέσσερις προτροπές ἀπευθύνει στό σημερινό ἀποστολικό ἀνάγνωσμα ὁ πρωτοκορυφαῖος ἀπόστολος Παῦλος πρός τούς χριστιανούς τῆς Κορίνθου. Τέσσερις προτροπές πού ἀπευθύνονται πρός τούς χριστιανούς ὅλων τῶν ἐποχῶν καί ἰσχύουν καί γιά ὅλους ἐμᾶς, τούς πιστούς τοῦ 21ου αἰώνα.
«Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει, ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε».
Ἡ πρώτη προτροπή τοῦ ἀποστόλου Παύλου ἀφορᾶ στήν ἐγρήγορση πού πρέπει νά διακρίνει τόν χριστιανό.
Συχνά παρομοιάζεται ὁ πνευματικός ἀγώνας ὡς πόλεμος καί καθώς στόν πόλεμο κανένας στρατιώτης δέν μπορεῖ νά κοιμᾶται, ἀλλά εἶναι ἀνάγκη νά ἔχει ὅλες του τίς αἰσθήσεις τεταμένες γιά νά ἀντιλαμβάνεται τίς κινήσεις τοῦ ἐχθροῦ καί νά ἀντιμετωπίζει τίς προσβολές του.
Ἐγρήγορση εἶναι αὐτό πού συνέστηνε καί ὁ Χριστός στούς μαθητές του λίγο πρίν ἀπό τό πάθος, γιατί ἡ ἐγρήγορση εἶναι αὐτή πού προστατεύει τόν ἀγωνιστή γιά νά μήν πέσει στόν πειρασμό καί νά κινδυνεύσει νά ἡττηθεῖ. «Γρηγορεῖτε καί προσεύχεσθε, ἵνα μή εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν», ἦταν ἡ προτροπή τοῦ Χριστοῦ· καί αὐτήν ἐπαναλαμβάνει μέ τόν δικό του τρόπο σήμερα ὁ ἀπόστολος Παῦλος καί πρός ἐμᾶς.
Καί συνεχίζει ὁ ἀπόστολος μέ τή δεύτερη προτροπή: «στήκετε ἐν τῇ πίστει», νά εἶστε, δηλαδή, σταθεροί στήν πίστη.
Ἡ σταθερότητα αὐτή ἔχει διπλό νόημα καί περιεχόμενο. Διότι κατ᾽ ἀρχήν εἶναι χρέος μας νά παραμένουμε σταθεροί στήν πίστη καί νά μήν παρεκκλίνουμε ἀπό αὐτήν ἀλλά οὔτε καί νά τήν ἀλλοιώνουμε, διότι μόνο ἐφόσον ἀγωνιζόμαστε μέσα στό πλαίσιο τῆς πίστεως, μποροῦμε νά κερδίσουμε καί τό βραβεῖο τοῦ ἀγώνα μας, ὅπως τονίζει ὁ ἴδιος ὁ ἀπόστολος Παῦλος, λέγοντας ὅτι κανένας δέν στεφανώνεται «ἐάν μή νομίμως ἀθλῇ».
Κατά δεύτερο ὅμως λόγο ἡ σταθερότητα καί ἡ ἐμμονή στήν πίστη μᾶς κάνει ἰσχυρούς καί ἀνθεκτικούς ἀπέναντι στόν πνευματικό μας ἀντίπαλο, διότι ἡ παρέκκλιση ἀπό τήν πίστη μᾶς κάνει εὐάλωτους καί μᾶς στερεῖ τή χάρη τοῦ Θεοῦ.
Ἡ τρίτη προτροπή τοῦ ἀποστόλου εἶναι: «ἀνδρίζεσθε». Νά ἀγωνίζεσθε, δηλαδή, μέ θάρρος καί ἀνδρεία, δύο στοιχεῖα πού εἶναι ἀπαραίτητα γιά νά ἀνταπεξέλθουμε στόν ἀγώνα μας.
Τό θάρρος καί ἡ ἀνδρεία πού μᾶς προτρέπει ὁ ἀπόστολος Παῦλος νά ἔχουμε δέν προέρχονται οὔτε ἀπό τήν αὐτοπεποίθηση οὔτε ἀπό τόν ἐγωισμό οὔτε ἀπό τήν ἐμπιστοσύνη στίς δυνάμεις καί τίς ἱκανότητές μας. Γιατί ὅποιος κατεβαίνει στόν ἀγώνα καί στή μάχη μέ τήν πεποίθηση ὅτι μπορεῖ νά νικήσει μέ τίς δικές του δυνάμεις καί μέ τή δική του μόνο προσπάθεια, αὐτός εἶναι καταδικασμένος νά ἀποτύχει.
Τό θάρρος καί ἡ ἀνδρεία πού ὀφείλει νά δείχνει ὁ πιστός στόν πνευματικό ἀγώνα εἶναι ἀποτέλεσμα τῆς πίστεώς του ὅτι ὁ ἀγώνας τόν ὁποῖο ἀγωνίζεται εἶναι ἀγώνας καλός, εἶναι ἀγώνας στόν ὁποῖο ἀγωνίζεται ἀκολουθώντας τήν ἐντολή τοῦ Θεοῦ, εἶναι ἀγώνας ὁ ὁποῖος γίνεται γιά χάρη τοῦ Θεοῦ, καί γι᾽ αὐτό ἔχει καί τήν εὐλογία καί τήν ἐνίσχυση τοῦ Θεοῦ, πού προστατεύει καί στηρίζει ὅσους ἀγωνίζονται ὡς στρατιῶτες του.
Τό θάρρος καί ἡ ἀνδρεία πού πρέπει νά δείχνουμε, ἀποδεικνύουν τήν πίστη καί τήν ἐμπιστοσύνη μας στόν Θεό, ὁ ὁποῖος κατά τήν ὑπόσχεσή του δέν θά μᾶς ἀφήσει ποτέ νά πειρασθοῦμε περισσότερο ἀπό ὅσο μποροῦμε, ἀλλά θά δώσει «σύν τῷ πειρασμῷ καί τήν ἔκβασιν αὐτοῦ».
Ἡ τέταρτη προτροπή τοῦ ἀποστόλου Παύλου εἶναι, ἀδελφοί μου, τό «κραταιοῦσθε»· μᾶς προτρέπει δηλαδή νά ἔχουμε δύναμη. Καί τή δύναμη τήν ἀντλεῖ ὁ χριστιανός πού ἀγωνίζεται ἀπό τήν Ἐκκλησία. Τήν ἀντλεῖ ἀπό τή συμμετοχή του στά μυστήριά της, τήν ἀντλεῖ ἀπό τήν προσευχή.
Καί τήν ἔχει ἀνάγκη αὐτή τή δύναμη, γιατί ὁ ἀγώνας, τόν ὁποῖο ἀγωνίζεται ὁ πιστός, δέν εἶναι ἀγώνας μιᾶς ἤ δύο ἡμερῶν, εἶναι ἀγώνας διαρκείας, εἶναι ἀγώνας ζωῆς, γι᾽ αὐτό χρειάζεται καί δύναμη καί ἀντοχή καί ὑπομονή.
Τήν ἔχουμε ἀνάγκη ὅμως καί γιά ἕναν ἀκόμη λόγο: γιατί ὁ ἀγώνας μας δέν εἶναι ἀγώνας μέ ἀνθρώπους, ἀλλά εἶναι ἀγώνας πνευματικός, ἀγώνας πρός τόν «κοσμοκράτορα τοῦ σκότους τοῦ αἰῶνος τούτου», καί προκειμένου νά ἀνταποκριθοῦμε στίς ἀπαιτήσεις αὐτοῦ τοῦ ἀγώνα ἔχουμε ἀνάγκη ἀπό τή δύναμη τοῦ Θεοῦ, γιατί οἱ δικές μας δυνάμεις δέν ἀρκοῦν γιά νά νικήσουμε.
Ἡ δύναμη ὅμως τοῦ Θεοῦ δέν μᾶς ἀπαλλάσσει ἀπό τό καθῆκον νά προσπαθοῦμε καί νά ἀγωνιζόμαστε μέ ὅλες μας τίς δυνάμεις. Νά προσπαθοῦμε καί νά ἀγωνιζόμαστε ἀκολουθώντας τίς προτροπές τοῦ ἀποστόλου Παύλου: «Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει, ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε».
Ὁ ἀγώνας μας εἶναι ἀπαραίτητος γιά τή νίκη, καί εἶναι ἀναγκαῖο, ἐάν ἐπιδιώκουμε αὐτή τή νίκη, νά ἀγωνιζόμαστε, ἀδελφοί μου, ὅπως ἀκριβῶς μᾶς προτρέπει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, γιατί ἔτσι θά μπορέσουμε καί ἐμεῖς μέ τή χάρη καί τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ, μέ τήν πρεσβεία καί τίς μεσιτεῖες τῶν ἁγίων μας νά φθάσουμε στό τέλος τοῦ ἀγώνα νικητές καί θριαμβευτές καί νά λάβουμε καί ἐμεῖς τόν στέφανο τῆς δικαιοσύνης, ὁ ὁποῖος ἀναμένει ὅσους ἀγωνίσθηκαν μέχρι τέλους.
Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελεήμων
!>