Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
-
2014
(1414)
- Δεκεμβρίου(115)
- Νοεμβρίου(120)
- Οκτωβρίου(116)
- Σεπτεμβρίου(131)
- Αυγούστου(119)
- Ιουλίου(118)
- Ιουνίου(95)
- Μαΐου(102)
- Απριλίου(148)
- Μαρτίου(112)
-
Φεβρουαρίου(101)
- Οι ρίζες καρναβαλικών αθλιοτήτων
- Η Αγία Κυράννα η Νεομάρτυς εορτάζει στις 28 Φεβρου...
- Τέχνη και Θεός...
- Το πρόγραμμα του Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσο...
- Εξελέγη νέος Μητροπολίτης Κίτρους και Κατερίνης ο ...
- Προετοιμασία και όχι ασυδοσία, πριν την νηστεία!
- «Της μετανοίας άνοιξόν μοι πύλας ζωοδότα…»
- Η αρετή της αγάπης - Αρχιμ. Νεκτάριος Κωτσάκης (Vi...
- Φέτος λέω να ξεντυθούμε..!
- Γέροντας Παΐσιος – Η σημασία του κομποσχοινιού
- Ποιες και πόσες είναι οι “Αγγελικές ομάδες”
- Ονομαστήρια Μητροπολίτη Ιερισσού Θεοκλήτου (ΦΩΤΟ)
- Αφίχθη ἡ τιμία κάρα τῆς Ἁγίας Ὁσιομάρτυρος Παρασκε...
- Όταν η Μοναξιά μου με σκεπάζει…
- KYΡΙΑΚΗ ΑΠΟΚΡΕΩ - π. Αμβρόσιος Ν. Γκουρβέλος
- Κυριακή της Απόκρεω: Η ευλογημένη αλλά και φοβερή ...
- Μην φοβάσαι το σκοτάδι…
- ΛΕΜΟΝΙ ΚΑΙ ΣΟΔΑ 1000 ΦΟΡΕΣ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΗΜΕ...
- Έλευση της Τιμίας Κάρας της Αγίας Παρασκευής στον ...
- Άγιος Πορφύριος: Να ακολουθείς το ημερολόγιο της Ε...
- ΤΑ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΑ
- ΤΡΙΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΓΑΠΗΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ...
- ΕΝΑΤΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟ...
- Ποιοι θα σωθούν;
- Στην Χριστιανική Εστία Πατρών ο π. Θεόδωρος Κωτσόπ...
- Γίνε πρώτα Άνθρωπος..!
- Οι ψευδοθεραπείες των αιρετικών, αθέων, μάγων και ...
- Η Αγία Φιλοθέη (19.2.1589)
- ΤΟ «ΟΧΙ» ΣΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ
- ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤ...
- Από Πρωθυπουργός… Γέροντας
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ Ι.Μ.ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤ...
- Γ. Αϊβάζης: Δεν πιστεύω στους ψυχαναλυτές. Ο πνευμ...
- Μακαριστός Μητροπολίτης πρώην Πατρών κυρός Νικόδημ...
- «ΣΥΝΕΚΔΗΜΟΙ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ» - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος
- Τα Χαρίσματα της Γυναίκας
- ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ: ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ Μ...
- Ο άγιος άσωτος και ο εύσπλαχνος πατέρας
- Η παραβολή του ασώτου. (Ταινία για όλους)
- "Κήρυγμα στην Κυριακή του Ασώτου" - Γεώργιος Πατρώνος
- Κυριακή του Ασώτου - «Πάτερ, ἥμαρτον εἰς τὸν οὐραν...
- ...ως το απογεγαλακτισμένον επί την μητέρα αυτού...
- Aπέραντα μεγάλοι...
- Ευχαριστίες και έπαινοι του Μητροπολίτου Πατρών πρ...
- Πεινάω Χριστέ…
- Ανέκδοτο
- ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΗ ΕΚΔΟΣΙΣ ΤΕΥΧΟΣ 57 (Οκτ...
- Λίγα ζητάει ο Θεός ..
- Ἑκατομμύρια Ἕλληνες στὸν κόσμο ἔνιωσαν ὑπερήφανοι
- Η ζωή του χριστιανού μέσα από τους λειτουργικούς κ...
- Μοναχός ζει «παρέα» με έναν σεισμογράφο
- Οι Άγιοι Ακύλας και Πρίσκιλλα - Η Ορθόδοξη απάντησ...
- Η αγάπη πληροφορεί
- Ευχή για τους ανέργους
- Μία επιστολή που συγκινεί και διδάσκει...
- 15 ΤΟΝΟΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡ...
- Ο π. Στυλιανός Καρπαθίου στη Χριστιανική Στέγη Πατρών
- ΕΑΝ ΙΣΧΥΕΙ ΟΤΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΑ, ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ Τ...
- Ο Εορτασμός του Αγίου Χαραλάμπους στα Κρύα Ιτεών τ...
- Αγία Θεοδώρα η Βασίλισσα
- Άγιος Βλάσιος επίσκοπος Σεβαστείας
- Θαυμαστές εμφανίσεις του Αγίου Χαραλάμπους
- Ο ΑΓΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ
- ΤΑΦΗ Η΄ ΚΑΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ;
- Μή προσευξώμεθα φαρισαϊκώς - Γερόντισσα Μελάνη Μακ...
- Κυριακή Τελώνου καί Φαρισαίου. (Λουκ. ιη΄ 10-14)
- ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ: ΤΟ ΣΤΑΘΕΡΟ ΠΡΟΤΥΠΟ - ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΕΛΩΝ...
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΕΛΩΝΟΥ & ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ (ΛΟΥΚ. ΙΗ΄, 10-14)
- Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στρατηλάτης εορτάζει στις 8 Φεβ...
- Αμάρτησες; Έλα στην Εκκλησία! - Αγίου Ιωάννου του ...
- Εκπληκτικό κείμενο από τον Γάλλο λογοτέχνη Ζαν Ρισ...
- Σ' ευγνωμονώ Κύριε!
- Μόνο η αγάπη μπορεί να κάνει τον εχθρό, φίλο!
- Ο π. Ευάγγελος Πριγκιπάκης στη Χριστιανική Εστία Π...
- Ο π. Νεκτάριος Σιλιτζήρης στη Χριστιανική Στέγη Πα...
- Το διήμερο 9 και 10 Φεβρουαρίου, η Ενορία μας πανη...
- Το Τέρας του ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΥ και τα ΖΥΓΙΑ του - π. Αυγο...
- Ο πειρασμός, ο πόνος, η λύτρωση
- Θα παλέψω κι ό,τι γίνει!
- Οἱ Τούρκοι γελοιοποιοῦνται διεθνῶς
- Φωτογραφίες από την επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου στη...
- άλγος και έρως….
- Μία δίκη για την αγάπη
- Ο π. Αρτέμιος Αργυρόπουλος στη Διακίδειο
- ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΟΥΣ ΚΕΦΑΛ...
- ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΠΡΟΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ...
- Έκκληση Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για πόσιμο νερό (Β...
- ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΟΥΣ ΚΕΦΑΛ...
- Ιερά Πανήγυρις Αγίου Ενδόξου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπ...
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ...
- 29ο Παιδαγωγικό συνέδριο - Χριστιανική Εστία Πατρώ...
- "ἐὰν ἡ λύπη καὶ ἡ ἀπελπισία τους εἶναι μεγάλη, εἶν...
- Γιατί ο Φεβρουάριος έχει 28 ημέρες;
- 29ο Παιδαγωγικό συνέδριο - Χριστιανική Εστία Πατρώ...
- Σημείον αντιλεγόμενον - μακαριστού Μητροπολίτου πρ...
- "Η προσευχή ποτέ δεν πάει χαμένη, είτε ο Θεός μας ...
- Ιερά Πανήγυρις Αγίου Χαραλάμπους 2014
- "Και τί θα κάνουμε τόσα χρόνια στον παράδεισο; Δε ...
- Άγιος Τρύφων ο Μάρτυρας
- Ιανουαρίου(137)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014
01:02
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Διατυπώνει αδιάσειστα επιχειρήματα κατά του Σιωνισμού, του Μαρξισμού, του Καπιταλισμού.
Τί εννοεί όταν λέγει για τη
«Θεσμοθέτηση του Ισλάμ».
Γιατί καταδικάζει την ελεύθερη
επιλογή συντρόφου και το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης.
Ο χωρισμός Εκκλησίας -
Κράτους υποστηρίζει ότι
στην ουσία είναι χωρισμός Εκκλησίας και Έθνους.
Έχουμε σήμερα
την μεγάλη ευλογία από τον Πανάγαθο Θεό να φιλοξενούμε στις στήλες
του “Εκκλησιολόγου” συνέντευξη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου
Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ που παραχώρησε στον κ. Αλέξανδρο Κ. Κολλιόπουλο
εκδότου της εφημερίδος.
- Σεβασμιώτατε, στην Θεία Λειτουργία επί τη 34η επετείω Επανακομιδής
του Σταυρού του Αγίου Ανδρέου στον τόπο του μαρτυρίου του την Πάτρα,
μιλήσατε για τρία από τα μηνύματα που απορρέουν από τη βιωτή του Αγίου.
Θα θέλαμε περιληπτικά να μας τα αναφέρετε και πάλι προς πνευματική
ωφέλεια των πιστών.
Εκ
προοιμίου ευχαριστώ για την ευκαιρία και δυνατότητα της καταθέσεως
των ταπεινών μου θέσεων. Μετά πολλής ευγνωμοσύνης προς τον πεπνυμένον
οιακοστρόφον και πολυτάλαντον Ποιμενάρχην Σας Σεβ. Μητροπολίτην
Πατρών κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΝ αξιώθηκα της ευλογίας να προσέλθω ταπεινός
προσκυνητής στον Πρωτόκλητο Απόστολο και έφορο και πολιούχο Πατρών
Άγιο Ανδρέα και να αισθανθώ την αείζωο χάρη του μαρτυρικού του λειψάνου
και του μαρτυρικού του Σταυρού. Η κραταιά αγάπη και η ανυπόκριτος ευγένεια
του Μητροπολίτου Σας μου παρείχε την δυνατότητα να απευθύνω ορισμένους
ταπεινούς λόγους στο σώμα της Εκκλησίας αναφερόμενος σε τρία μηνύματα
που απορρέουν από το σταυροαναστάσιμο βίωμα του Πρωτοκλήτου των Αποστόλων.
Το πρώτο η μεταφυσική των πράξεων που αποτελεί την δυναμική έκφραση
της νομοτέλειας και της ανθρώπινης αιωνίου διαστάσεως. Το δεύτερο η
γνησιότης και αυθεντικότης του μηνύματος του Πρωτοκλήτου «ευρήκαμε
τον Μεσσία» που αποδεικνύεται και προσυπογράφεται με το μαρτυρικό
του αίμα που επότισε τον τιμιώτατο Σταυρό Του και το τρίτο η Αποστολικότης
της Εκκλησίας μας που αποτελεί το εχέγγυο της σωτηρίας μας διότι
μας εμβαπτίζει εις την μαρτυρία και το μαρτύριο των «αυτοπτών και υπηρετών
του Λόγου».
- Σεβασμιώτατε, η Εκκλησία στη συγκυρία τη σημερινή
υπηρετεί το λαό με συσσίτια. Είσθε ευχαριστημένος με την προσπάθεια
αυτή; Κατά πόσο εξαντλείται η αποστολή της Εκκλησίας.
Η
αποστολή της Εκκλησίας είναι κατά τον ιερό Γρηγόριο τον Θεολόγο
«αρπάσαι ψυχάς και δούναι Θεώ» δηλ. η εγχρίστωση και η θέωση του ανθρωπίνου
προσώπου, η υπέρβαση της φθοράς και του θανάτου, με ένα λόγο η Ανάσταση.
Η Εκκλησία δεν είναι Υπουργείο Κοινωνικών Υπηρεσιών αλλά από την
κοινωνία της με τον ζώντα Θεό απορρέει ως γεγονός η μετοχή στην θλίψη
και τον πόνο των εμπεριστάτων και η αγάπη που πηγάζει από τον άκτιστο
και Πανάγιο Θεό, ο Οποίος κατά τον θεσπέσιο Ευαγγελιστή Ιωάννη «αγάπη
εστί». Συνεπώς η κούφιση των εν ανάγκαις αποτελεί ουσιώδη προϋπόθεση
και απόδειξη αλληλοπεριχωρήσεως εντός του σώματος της Εκκλησίας
κατά την μεγαλειώδη ρήση του Αδελφοθέου Ιακώβου «πίστις άνευ έργων
νεκρά εστί».
- Σεβασμιώτατε, έχετε γράψει και έχετε μιλήσει και
κατά του Ισλαμισμού και κατά του Σιωνισμού και κατά του Μαρξισμού και
κατά του καπιταλισμού. Ποια είναι η δύναμη που σας εμπνέει και διατυπώνετε
αδιάσειστα επιχειρήματα εναντίον τους και ποια τα «όπλα» που χρησιμοποιείται;
Η
δομή της Εκκλησίας μας ως σώματος Χριστού καταλύει κάθε –ισμό.
Κάποιος που συνειδητά είναι εντεταγμένος στην Εκκλησία με την πάροδο
του χρόνου ενστερνίζεται ότι κάθε ανθρώπινο δημιούργημα υλικό ή
πνευματικό επειδή κατασκευάζεται από φθαρτό και ατελή δημιουργό,
τον άνθρωπο, φέρει εντός του και τα σπέρματα της φθοράς και του τέλους,
ενώ μόνο ο,τι εμβαπτίζεται στο αείζωο πυρ της Αναστάσεως που διατηρεί
άσβεστο η Εκκλησίας μας αφθαρτοποιείται και υπερβαίνει τα στενά όρια
του χώρου και του χρόνου επεκτεινόμενο στο επέκεινα. Συνεπώς σχετικά
με αυτά τα συστήματα που ως ανθρώπινες επινοήσεις έδωσαν την ελπίδα
ότι μπορούν να συμβάλουν στην πρόοδο
του πολιτισμού τραγικά απεδείχθη με τα στρατόπεδα συγκεντρώσεως
των Ναζί και τα Γκουλάγκς του Σταλινισμού η πνευματική τους γυμνότητα,
η πλασματική αίσθηση ασφάλειας, έτσι ώστε η ανεστιότητα των ανθρώπων
να συνεχίζεται και η ανάγκη για υπέρβαση του θανάτου να μην ικανοποιείται.
Την Ανάσταση μέσα στην Εκκλησία την εγγυώνται ο Αναστάς Δομήτωρ Της
και η αναστημένοι δι’ Αυτού Άγιοί Της. Εμείς λοιπόν οι αγωνιζόμενοι
ατελώς και αναξίως τη μόνη δύναμη που μπορούμε να αντλήσουμε είναι
από τους Αγίους και Μάρτυρές μας και επόμενοι αυτών να προσπαθούμε
να εναρμονίζουμε το λόγο και το βίωμά μας με το φως της ζωής τους.
- Σεβασμιώτατε, είσθε κατά της ανέγερσης τεμένους
στην Αθήνα, επειδή αυτό θεσμοθετεί το Ισλάμ. Τι εννοείτε όταν λέτε
«Θεσμοθέτηση του Ισλάμ», αφού χώροι του Ισλάμ υπάρχουν πολλοί.
Το
Ισλάμ για τον νομικό, πνευματικό και θρησκευτικό πολιτισμό της Ευρώπης
αποτελεί στην πραγματικότητα καταστροφική λατρεία και ασύμβατη
κοσμοθεωρία. Αυτό κατανόησαν στην μακρυνή χώρα του Ανατέλλοντος
ηλίου, την Ιαπωνία, και απαγορεύεται ως θρησκευτική παραδοχή.
Πρόκειται για ψευδοθρησκεία επιβίωση του αρχαίου Αρειανισμού που
επιπλέον αποθεώνει τον ιερό πόλεμο (Τζιχάντ) και απολυτοποιεί
το πίστευμά της με το πρόταγμα της ακόμη και διά της βίας εξαφάνισης
κάθε θρησκευτικής ετερότητας. Το Ισλάμ έχει πληγώσει στην πρόσφατη
ιστορία τόσο βάναυσα το Γένος και την Πατρίδα μας, που κάθε οικογένεια
έχει στην ρίζα της πρόγονο που προσέφερε το μαρτυρικό του αίμα για
την στερέωση, την ιστορική μας επιβίωση και την διατήρηση της αυτοσυνειδησίας
μας. Από την άλλη πλευρά ο αποδεκατισμός του Ελληνισμού από τους μουσουλμάνους
στις αρχέγονες κοιτίδες του της Κων/πολης και της Μ. Ασίας, ο διαρκής
διωγμός του αειφεγγούς Φαναρίου του Γένους μας, οι βεβηλωμένες Εκκλησίες
μας που μετατρέπονται ακόμα και σήμερα σε τεμένη, ο απηνής διωγμός
των Χριστιανών στην Μ. Ανατολή και παράλληλα η παρούσα αδράνεια και
εγκληματική ανεκτικότητα των Αρχών στην πατρίδα μας και την Ευρώπη
έναντι των μουσουλμάνων που επειχειρούν μια νέα κατάκτηση και αλλοίωση
της δημογραφικής συνθέσεως του τόπου μας δεν παρέχουν κανένα εχέγγυο
σωστής λειτουργίας τεμένους, που θα παραμείνει λατρευτικός χώρος
και όχι προπαγανδιστικό βήμα του πανισλαμισμού και του νεοοθωμανισμού.
Ταυτόχρονα η αναγνώριση από την έννομη τάξη της χώρας του Ισλάμ ως
θεσμού δικαίου με την ανίδρυση ΝΠΔΔ εν μέσαις Αθήναις αναπόδραστα
θα οδηγήσει στην de facto και de jure στρεβλή πολυπολιτισμικότητα
που επιδιώκουν εθνομηδενιστικοί πολιτικοί κύκλοι και εν συνεχεία
στην ουδετερόθρησκη πολιτεία και στην κατάργηση των συνταγματικώς
προβλεπομένων σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας.
-
Σεβασμιώτατε, δέχεσθε την ελευθερία ως δώρο θεόσδοτο. Γιατί
καταδικάζετε την ελεύθερη επιλογή συντρόφου και το σύμφωνο ελεύθερης
συμβίωσης;
Θεολογικά
και ανθρωπολογικά η μετατροπή ενός ανθρωπίνου προσώπου σε χρηστικό
αντικείμενο αποτελεί κακούργημα διότι μεταβάλλει τον άνθρωπο σε
ιδιοτελές και εγωπαθές εμπόρευμα, κατά κανόνα μιάς χρήσεως. Επομένως
η Εκκλησία που φείδεται της αξιοπρεπείας και της ελευθερίας του ανθρωπίνου
προσώπου καταδικάζει τη δυνατότητα
ή την επιλογή να ζήσει κάποιος με έναν άλλο άνθρωπο εκτός γάμου αλλά
και την επίσημη θεσμοθέτηση ενός άτυπου «εναλλακτικού» γάμου. Κατά
τον μεγαλειώδη ορισμό του Μοδεστίνου ο γάμος ορίζεται ως «συγκλήρωσις
του βίου παντός» και κατά την ορθόδοξη ανθρωπολογία ως ανάληψις
του ετεροφύλλου προσώπου και ως ολοκλήρωσις της ανθρωπίνης προσωπικότητος.
Οποιαδήποτε σχέση που μεταβάλλει τον άνθρωπο σε χρηστικό αντικείμενο
δεν μπορεί να περιβληθεί το μανδύα του γάμου και στην συνέχεια να έχει
και τα επακόλουθα της ιερότητός του όπως κληρονομιά, υιοθεσία
κλπ. Στην προσπάθεια λοιπόν απομείωσης-έκπτωσης του πανανθρώπινου
αυτού υπερπολιτισμικού θεσμού και στην πράξη μεταβολής του ιερού
μυστηρίου του γάμου που καθιστά τον νυμφίο και την νύμφη συνδημιουργούς
του Δημιουργού-Θεού και συνεχιστές του έργου Αυτού και στη μετατροπή
του σε απλή γραφειοκρατική υπόθεση δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε,
αφού οδηγεί την κοινωνία σε άκριτη αποδοχή και ενσωμάτωση εκφυλιστικών
κοινωνικών δομών, τις οποίες αν δεχθεί και ενσωματώσει, αναπόδραστα
στο μέλλον θα μετανοήσει φρικτά.
- Σεβασμιώτατε, σας «τρομάζει» ή σας είναι αδιάφορο
ο χωρισμός Κράτους Εκκλησίας;
Ο ενδεχόμενος χωρισμός Εκκλησίας-Κράτους
που στην ουσία είναι χωρισμός Εκκλησίας και Έθνους γιατί με το ισχύον
Σύνταγμα έχει συντελεσθεί ο χωρισμός Εκκλησίας και Κράτους με τους
γνωστούς διακριτούς ρόλους δημιουργεί βάσιμους προβληγματισμούς κυρίως
για την τύχη του Κράτους, της πολιτικής εξουσίας, για το πόσο ακόμη
θα απανθρωποποιηθεί εάν συμβεί αυτό. Οι σχέσεις συναλληλίας Εκκλησίας
και Κρατικής εξουσίας μυστικά μεταγγίζει από τον Εκκλησιαστικό
Οργανισμό στον θεσμό του κράτους μερίδα ευλογίας και χάριτος του Θεού
που προκαλείται διά της ευχής της Εκκλησίας. Τρόπον τινά η σχέση αυτή
είναι παράλληλη με την σχέση σώματος και ψυχής. Φανταστείτε λοιπόν
το Κράτος-Σώμα αποξενωμένο από την φυσική του ενότητα με την Εκκλησία-Ψυχή
του, να κυκλοφορεί άψυχο, άνευρο, νεκροζώντανο. Τότε ο,τι νέο παράγει
θα αποπνέει δυσωδία, περισσότερη (δια)φθορά, μεγαλύτερη φθαρτότητα
και τελικά θάνατο. Αυτό θα αποτελεί και έναν επί πλέον λόγο να απαξιωθεί
έτι περισσότερο το Κράτος και να οδηγηθεί ακόμα μακρύτερα από το
σκοπούμενο που είναι η διακονία του πολίτη.
- Σεβασμιώτατε, γιατί κάποιος αξίζει να είναι Ορθόδοξος
Χριστιανός;
Όπου
να γυρίσει κανείς το βλέμμα σήμερα θα αντικρύσει πολύ κακό και πολλή
ασχήμια. Ο μέγιστος Ρώσσος διηγηματογράφος Φ.Μ. Ντοστογιέφσκυ ομολογεί
σε μια προφητική του ρήση ότι η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο. Αν δεν συνειδητοποιήσουμε
ότι ο κόσμος (στολίδι-ομορφιά) του κόσμου μας είναι ο Χριστός όπως προσφέρεται
αληθινός και ακέραιος από την Εκκλησία μας και την δισχιλιετή παράδοσή
της τότε όλο αυτό το οικοδόμημα του πολιτισμού, της προόδου και της
εξέλιξης που δημιουργήσαμε φαντάζει σαν ένας νέος πύργος της Βαβέλ
που υπενθυμίζει διαρκώς ότι η έπαρση και η αυτάρκεια μαθηματικώς οδηγούν
στο βάραθρο της αποτυχίας και του κολασμού προσώπων και πράξεων. Οι
άνθρωποι σήμερα διψούν την αλήθεια αλλά η αλήθεια δεν αποτελεί ιδεοληψία
ή υποκειμενική προσέγγιση αλλά πρόσωπο, τον Χριστό που ακαινοτόμητα
και χωρίς προσθαφαιρέσεις προσφέρει σε κάθε ευχαριστιακή σύναξη
το σώμα Του που είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Ορθόδοξη
Εκκλησία των Αποστόλων και των Αγίων 9 Οικουμενικών Συνόδων.
!>