Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
-
2014
(1414)
- Δεκεμβρίου(115)
- Νοεμβρίου(120)
- Οκτωβρίου(116)
- Σεπτεμβρίου(131)
- Αυγούστου(119)
- Ιουλίου(118)
- Ιουνίου(95)
- Μαΐου(102)
- Απριλίου(148)
- Μαρτίου(112)
-
Φεβρουαρίου(101)
- Οι ρίζες καρναβαλικών αθλιοτήτων
- Η Αγία Κυράννα η Νεομάρτυς εορτάζει στις 28 Φεβρου...
- Τέχνη και Θεός...
- Το πρόγραμμα του Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσο...
- Εξελέγη νέος Μητροπολίτης Κίτρους και Κατερίνης ο ...
- Προετοιμασία και όχι ασυδοσία, πριν την νηστεία!
- «Της μετανοίας άνοιξόν μοι πύλας ζωοδότα…»
- Η αρετή της αγάπης - Αρχιμ. Νεκτάριος Κωτσάκης (Vi...
- Φέτος λέω να ξεντυθούμε..!
- Γέροντας Παΐσιος – Η σημασία του κομποσχοινιού
- Ποιες και πόσες είναι οι “Αγγελικές ομάδες”
- Ονομαστήρια Μητροπολίτη Ιερισσού Θεοκλήτου (ΦΩΤΟ)
- Αφίχθη ἡ τιμία κάρα τῆς Ἁγίας Ὁσιομάρτυρος Παρασκε...
- Όταν η Μοναξιά μου με σκεπάζει…
- KYΡΙΑΚΗ ΑΠΟΚΡΕΩ - π. Αμβρόσιος Ν. Γκουρβέλος
- Κυριακή της Απόκρεω: Η ευλογημένη αλλά και φοβερή ...
- Μην φοβάσαι το σκοτάδι…
- ΛΕΜΟΝΙ ΚΑΙ ΣΟΔΑ 1000 ΦΟΡΕΣ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΗΜΕ...
- Έλευση της Τιμίας Κάρας της Αγίας Παρασκευής στον ...
- Άγιος Πορφύριος: Να ακολουθείς το ημερολόγιο της Ε...
- ΤΑ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΑ
- ΤΡΙΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΓΑΠΗΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ...
- ΕΝΑΤΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟ...
- Ποιοι θα σωθούν;
- Στην Χριστιανική Εστία Πατρών ο π. Θεόδωρος Κωτσόπ...
- Γίνε πρώτα Άνθρωπος..!
- Οι ψευδοθεραπείες των αιρετικών, αθέων, μάγων και ...
- Η Αγία Φιλοθέη (19.2.1589)
- ΤΟ «ΟΧΙ» ΣΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ
- ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤ...
- Από Πρωθυπουργός… Γέροντας
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ Ι.Μ.ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤ...
- Γ. Αϊβάζης: Δεν πιστεύω στους ψυχαναλυτές. Ο πνευμ...
- Μακαριστός Μητροπολίτης πρώην Πατρών κυρός Νικόδημ...
- «ΣΥΝΕΚΔΗΜΟΙ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ» - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος
- Τα Χαρίσματα της Γυναίκας
- ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ: ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ Μ...
- Ο άγιος άσωτος και ο εύσπλαχνος πατέρας
- Η παραβολή του ασώτου. (Ταινία για όλους)
- "Κήρυγμα στην Κυριακή του Ασώτου" - Γεώργιος Πατρώνος
- Κυριακή του Ασώτου - «Πάτερ, ἥμαρτον εἰς τὸν οὐραν...
- ...ως το απογεγαλακτισμένον επί την μητέρα αυτού...
- Aπέραντα μεγάλοι...
- Ευχαριστίες και έπαινοι του Μητροπολίτου Πατρών πρ...
- Πεινάω Χριστέ…
- Ανέκδοτο
- ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΗ ΕΚΔΟΣΙΣ ΤΕΥΧΟΣ 57 (Οκτ...
- Λίγα ζητάει ο Θεός ..
- Ἑκατομμύρια Ἕλληνες στὸν κόσμο ἔνιωσαν ὑπερήφανοι
- Η ζωή του χριστιανού μέσα από τους λειτουργικούς κ...
- Μοναχός ζει «παρέα» με έναν σεισμογράφο
- Οι Άγιοι Ακύλας και Πρίσκιλλα - Η Ορθόδοξη απάντησ...
- Η αγάπη πληροφορεί
- Ευχή για τους ανέργους
- Μία επιστολή που συγκινεί και διδάσκει...
- 15 ΤΟΝΟΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡ...
- Ο π. Στυλιανός Καρπαθίου στη Χριστιανική Στέγη Πατρών
- ΕΑΝ ΙΣΧΥΕΙ ΟΤΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΑ, ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ Τ...
- Ο Εορτασμός του Αγίου Χαραλάμπους στα Κρύα Ιτεών τ...
- Αγία Θεοδώρα η Βασίλισσα
- Άγιος Βλάσιος επίσκοπος Σεβαστείας
- Θαυμαστές εμφανίσεις του Αγίου Χαραλάμπους
- Ο ΑΓΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ
- ΤΑΦΗ Η΄ ΚΑΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ;
- Μή προσευξώμεθα φαρισαϊκώς - Γερόντισσα Μελάνη Μακ...
- Κυριακή Τελώνου καί Φαρισαίου. (Λουκ. ιη΄ 10-14)
- ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ: ΤΟ ΣΤΑΘΕΡΟ ΠΡΟΤΥΠΟ - ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΕΛΩΝ...
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΕΛΩΝΟΥ & ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ (ΛΟΥΚ. ΙΗ΄, 10-14)
- Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στρατηλάτης εορτάζει στις 8 Φεβ...
- Αμάρτησες; Έλα στην Εκκλησία! - Αγίου Ιωάννου του ...
- Εκπληκτικό κείμενο από τον Γάλλο λογοτέχνη Ζαν Ρισ...
- Σ' ευγνωμονώ Κύριε!
- Μόνο η αγάπη μπορεί να κάνει τον εχθρό, φίλο!
- Ο π. Ευάγγελος Πριγκιπάκης στη Χριστιανική Εστία Π...
- Ο π. Νεκτάριος Σιλιτζήρης στη Χριστιανική Στέγη Πα...
- Το διήμερο 9 και 10 Φεβρουαρίου, η Ενορία μας πανη...
- Το Τέρας του ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΥ και τα ΖΥΓΙΑ του - π. Αυγο...
- Ο πειρασμός, ο πόνος, η λύτρωση
- Θα παλέψω κι ό,τι γίνει!
- Οἱ Τούρκοι γελοιοποιοῦνται διεθνῶς
- Φωτογραφίες από την επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου στη...
- άλγος και έρως….
- Μία δίκη για την αγάπη
- Ο π. Αρτέμιος Αργυρόπουλος στη Διακίδειο
- ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΟΥΣ ΚΕΦΑΛ...
- ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΠΡΟΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ...
- Έκκληση Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για πόσιμο νερό (Β...
- ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΟΥΣ ΚΕΦΑΛ...
- Ιερά Πανήγυρις Αγίου Ενδόξου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπ...
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ...
- 29ο Παιδαγωγικό συνέδριο - Χριστιανική Εστία Πατρώ...
- "ἐὰν ἡ λύπη καὶ ἡ ἀπελπισία τους εἶναι μεγάλη, εἶν...
- Γιατί ο Φεβρουάριος έχει 28 ημέρες;
- 29ο Παιδαγωγικό συνέδριο - Χριστιανική Εστία Πατρώ...
- Σημείον αντιλεγόμενον - μακαριστού Μητροπολίτου πρ...
- "Η προσευχή ποτέ δεν πάει χαμένη, είτε ο Θεός μας ...
- Ιερά Πανήγυρις Αγίου Χαραλάμπους 2014
- "Και τί θα κάνουμε τόσα χρόνια στον παράδεισο; Δε ...
- Άγιος Τρύφων ο Μάρτυρας
- Ιανουαρίου(137)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014
00:15
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Γιατί, μπορεί το 365 να μη διαιρείται ακριβώς διά του 12, ωστόσο η αρχική σκέψη των αστρονόμων οι οποίοι δημιούργησαν το Ρωμαϊκό ημερολόγιο ήταν να υπάρχουν επτά μήνες με 30 ημέρες και πέντε με 31. Μόνο που όταν άρχισαν να δίνουν ονόματα στους μήνες το θέμα έγινε περίπλοκο.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Όταν ο Ιούλιος Καίσαρ επέστρεψε θριαμβευτής στη Ρώμη το 46 π.Χ., ανάμεσα στα θέματα τα οποία έπρεπε να ρυθμίσει ήταν και η μέτρηση του χρόνου. Ως τότε οι Ρωμαίοι χρησιμοποιούσαν ένα ημερολογιακό σύστημα που είχε μεν 12 μήνες, αλλά στο οποίο από καιρού εις καιρόν έπρεπε να προστίθενται ημέρες ή και μήνες έτσι ώστε αυτό να διατηρείται σε συμφωνία με τις εποχές. Την ευθύνη για την παρεμβολή των ημερών είχαν οι ιερείς.
Αλλά ο απολυταρχισμός των ιερέων, οι οποίοι άλλοτε αύξαναν το μήκος του έτους προκειμένου να παραμένουν στην εξουσία οι ευνοούμενοί τους συγκλητικοί και άλλοτε το μείωναν ώστε να τελειώνει γρήγορα η θητεία των αντιπάλων τους, είχαν καταστήσει το υπάρχον ημερολογιακό σύστημα μη λειτουργικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι το έτος 46 π.Χ. διήρκεσε 445 ημέρες, δεδομένου ότι αναγκάστηκαν να προστεθούν τόσες ημέρες ώστε αυτό να ευθυγραμμιστεί με την εαρινή ισημερία. Ο Καίσαρ ονόμασε αυτό το έτος ultimus annus confusionis (τελευταίο έτος σύγχυσης) και κάλεσε τους καλύτερους φιλοσόφους και μαθηματικούς της εποχής προκειμένου να δημιουργηθεί το νέο ημερολόγιο.
Στο βιβλίο του David Edwin Duncan «Καλαντάρι» (εκδόσεις Ενάλιος) αναφέρεται ότι ανάμεσα στους προσκεκλημένους του αυτοκράτορα ήταν και ο Σωσιγένης, αλεξανδρινός αστρονόμος, τον οποίο ο Καίσαρ είχε γνωρίσει στο παλάτι της Κλεοπάτρας και με τον οποίο είχε συζητήσει τις πιθανές μετατροπές του ημερολογιακού συστήματος. Μετά από εισήγηση του Σωσιγένη αποφασίστηκε να υιοθετηθεί το ημερολόγιο του Πτολεμαίου Γ’, σύμφωνα με το οποίο ένα έτος 365 ημερών ίσχυε για τρία χρόνια και στη συνέχεια υπήρχε ένα έτος με 366 ημέρες.
Και ενώ όλα τα προβλήματα φάνηκαν να λύνονται, δημιουργήθηκαν καινούργια όταν έπρεπε να δοθούν ονόματα στους μήνες. Ο πρώτος μήνας του έτους ήταν ο Μάρτιος, αφιερωμένος στον θεό του πολέμου, ο οποίος όμως συμβόλιζε και τις δυνάμεις της φύσης. Ετσι μια σειρά από γιορτές αφιερωμένες σε αυτόν ήταν προγραμματισμένες για να γιορταστεί ο ερχομός της άνοιξης. Προφανώς ο πρώτος μήνας του έτους δεν μπορούσε παρά να έχει 31 ημέρες.
Ο δεύτερος μήνας ονομάστηκε Απρίλιος από το aperire (ανοίγω) προκειμένου να συμβολίσει την έξοδο των φυτών από τη γη και αφιερώθηκε στην Αφροδίτη. Μετά από πολλές διαφωνίες αποφασίστηκε να αποτελείται από 30 ημέρες. Η εναλλαγή των 31 ημερών με 30 συνεχίστηκε για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, οι οποίοι αφιερώθηκαν στις θεές Μαία και Ήρα αντίστοιχα.
Η έμπνευση όμως για την ονοματολογία φαίνεται πως δεν ήταν αρκετή και στους επόμενους μήνες δόθηκαν ονόματα αριθμών. Έτσι αρχικά ο Ιούλιος ήταν ο Quirinalis (πέμπτος μήνας). Αλλά ο Μάρκος Αντώνιος αποφάσισε να του δώσει το όνομα του Ιουλίου, αναμορφωτή του ημερολογίου. Και βεβαίως διατήρησε τις 31 ημέρες του. Ωστόσο δημιούργησε και μια παράδοση. Έτσι, όταν το όνομα του Αυγούστου δόθηκε στον έκτο μήνα, το διαμέτρημα του ανδρός δεν επέτρεπε στον μήνα αυτό να είναι μικρός και ο Αύγουστος απέκτησε επίσης 31 ημέρες.
Και επειδή ο Ιανουάριος έπρεπε να έχει 31 ημέρες δεδομένου ότι ήταν αφιερωμένος στον Ιανό, τον προστάτη της Ετρουρίας, δεν απέμειναν παρά 28 ημέρες για τον Φεβρουάριο, τον τελευταίο μήνα του χρόνου. Το γεγονός ότι αυτός ειδικά ο μήνας δεν θα είχε πολλές ημέρες δεν δυσαρέστησε καθόλου τους Ρωμαίους, δεδομένου ότι όχι μόνο ήταν αφιερωμένος στους νεκρούς αλλά κατά τη διάρκειά του έπρεπε και οι ίδιοι να κάνουν τον ηθικό απολογισμό τους και να αφιερώνονται στη μετάνοια. Ακόμη και το όνομα του μηνός σημαίνει εξιλέωση (Februare).
Τόσο πολύ επιθυμούσαν οι Ρωμαίοι να τελειώσει γρήγορα ο Φεβρουάριος ώστε, προκειμένου να διατηρούν την αίσθηση ότι ο μήνας δεν έχει ποτέ περισσότερες από 28 ημέρες, όταν έπρεπε να έχει 29 δεν προσέθεταν την παραπάνω ημέρα στο τέλος αλλά διπλασίαζαν την έκτη ημέρα του (bi sextus).
πηγή:enikos.gr
!>