Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
-
2014
(1414)
- Δεκεμβρίου(115)
- Νοεμβρίου(120)
- Οκτωβρίου(116)
- Σεπτεμβρίου(131)
- Αυγούστου(119)
- Ιουλίου(118)
- Ιουνίου(95)
- Μαΐου(102)
- Απριλίου(148)
- Μαρτίου(112)
-
Φεβρουαρίου(101)
- Οι ρίζες καρναβαλικών αθλιοτήτων
- Η Αγία Κυράννα η Νεομάρτυς εορτάζει στις 28 Φεβρου...
- Τέχνη και Θεός...
- Το πρόγραμμα του Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσο...
- Εξελέγη νέος Μητροπολίτης Κίτρους και Κατερίνης ο ...
- Προετοιμασία και όχι ασυδοσία, πριν την νηστεία!
- «Της μετανοίας άνοιξόν μοι πύλας ζωοδότα…»
- Η αρετή της αγάπης - Αρχιμ. Νεκτάριος Κωτσάκης (Vi...
- Φέτος λέω να ξεντυθούμε..!
- Γέροντας Παΐσιος – Η σημασία του κομποσχοινιού
- Ποιες και πόσες είναι οι “Αγγελικές ομάδες”
- Ονομαστήρια Μητροπολίτη Ιερισσού Θεοκλήτου (ΦΩΤΟ)
- Αφίχθη ἡ τιμία κάρα τῆς Ἁγίας Ὁσιομάρτυρος Παρασκε...
- Όταν η Μοναξιά μου με σκεπάζει…
- KYΡΙΑΚΗ ΑΠΟΚΡΕΩ - π. Αμβρόσιος Ν. Γκουρβέλος
- Κυριακή της Απόκρεω: Η ευλογημένη αλλά και φοβερή ...
- Μην φοβάσαι το σκοτάδι…
- ΛΕΜΟΝΙ ΚΑΙ ΣΟΔΑ 1000 ΦΟΡΕΣ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΗΜΕ...
- Έλευση της Τιμίας Κάρας της Αγίας Παρασκευής στον ...
- Άγιος Πορφύριος: Να ακολουθείς το ημερολόγιο της Ε...
- ΤΑ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΑ
- ΤΡΙΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΓΑΠΗΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ...
- ΕΝΑΤΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟ...
- Ποιοι θα σωθούν;
- Στην Χριστιανική Εστία Πατρών ο π. Θεόδωρος Κωτσόπ...
- Γίνε πρώτα Άνθρωπος..!
- Οι ψευδοθεραπείες των αιρετικών, αθέων, μάγων και ...
- Η Αγία Φιλοθέη (19.2.1589)
- ΤΟ «ΟΧΙ» ΣΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ
- ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤ...
- Από Πρωθυπουργός… Γέροντας
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ Ι.Μ.ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤ...
- Γ. Αϊβάζης: Δεν πιστεύω στους ψυχαναλυτές. Ο πνευμ...
- Μακαριστός Μητροπολίτης πρώην Πατρών κυρός Νικόδημ...
- «ΣΥΝΕΚΔΗΜΟΙ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ» - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος
- Τα Χαρίσματα της Γυναίκας
- ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ: ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ Μ...
- Ο άγιος άσωτος και ο εύσπλαχνος πατέρας
- Η παραβολή του ασώτου. (Ταινία για όλους)
- "Κήρυγμα στην Κυριακή του Ασώτου" - Γεώργιος Πατρώνος
- Κυριακή του Ασώτου - «Πάτερ, ἥμαρτον εἰς τὸν οὐραν...
- ...ως το απογεγαλακτισμένον επί την μητέρα αυτού...
- Aπέραντα μεγάλοι...
- Ευχαριστίες και έπαινοι του Μητροπολίτου Πατρών πρ...
- Πεινάω Χριστέ…
- Ανέκδοτο
- ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΗ ΕΚΔΟΣΙΣ ΤΕΥΧΟΣ 57 (Οκτ...
- Λίγα ζητάει ο Θεός ..
- Ἑκατομμύρια Ἕλληνες στὸν κόσμο ἔνιωσαν ὑπερήφανοι
- Η ζωή του χριστιανού μέσα από τους λειτουργικούς κ...
- Μοναχός ζει «παρέα» με έναν σεισμογράφο
- Οι Άγιοι Ακύλας και Πρίσκιλλα - Η Ορθόδοξη απάντησ...
- Η αγάπη πληροφορεί
- Ευχή για τους ανέργους
- Μία επιστολή που συγκινεί και διδάσκει...
- 15 ΤΟΝΟΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡ...
- Ο π. Στυλιανός Καρπαθίου στη Χριστιανική Στέγη Πατρών
- ΕΑΝ ΙΣΧΥΕΙ ΟΤΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΑ, ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ Τ...
- Ο Εορτασμός του Αγίου Χαραλάμπους στα Κρύα Ιτεών τ...
- Αγία Θεοδώρα η Βασίλισσα
- Άγιος Βλάσιος επίσκοπος Σεβαστείας
- Θαυμαστές εμφανίσεις του Αγίου Χαραλάμπους
- Ο ΑΓΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ
- ΤΑΦΗ Η΄ ΚΑΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ;
- Μή προσευξώμεθα φαρισαϊκώς - Γερόντισσα Μελάνη Μακ...
- Κυριακή Τελώνου καί Φαρισαίου. (Λουκ. ιη΄ 10-14)
- ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ: ΤΟ ΣΤΑΘΕΡΟ ΠΡΟΤΥΠΟ - ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΕΛΩΝ...
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΕΛΩΝΟΥ & ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ (ΛΟΥΚ. ΙΗ΄, 10-14)
- Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στρατηλάτης εορτάζει στις 8 Φεβ...
- Αμάρτησες; Έλα στην Εκκλησία! - Αγίου Ιωάννου του ...
- Εκπληκτικό κείμενο από τον Γάλλο λογοτέχνη Ζαν Ρισ...
- Σ' ευγνωμονώ Κύριε!
- Μόνο η αγάπη μπορεί να κάνει τον εχθρό, φίλο!
- Ο π. Ευάγγελος Πριγκιπάκης στη Χριστιανική Εστία Π...
- Ο π. Νεκτάριος Σιλιτζήρης στη Χριστιανική Στέγη Πα...
- Το διήμερο 9 και 10 Φεβρουαρίου, η Ενορία μας πανη...
- Το Τέρας του ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΥ και τα ΖΥΓΙΑ του - π. Αυγο...
- Ο πειρασμός, ο πόνος, η λύτρωση
- Θα παλέψω κι ό,τι γίνει!
- Οἱ Τούρκοι γελοιοποιοῦνται διεθνῶς
- Φωτογραφίες από την επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου στη...
- άλγος και έρως….
- Μία δίκη για την αγάπη
- Ο π. Αρτέμιος Αργυρόπουλος στη Διακίδειο
- ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΟΥΣ ΚΕΦΑΛ...
- ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΠΡΟΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ...
- Έκκληση Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για πόσιμο νερό (Β...
- ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΟΥΣ ΚΕΦΑΛ...
- Ιερά Πανήγυρις Αγίου Ενδόξου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπ...
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ...
- 29ο Παιδαγωγικό συνέδριο - Χριστιανική Εστία Πατρώ...
- "ἐὰν ἡ λύπη καὶ ἡ ἀπελπισία τους εἶναι μεγάλη, εἶν...
- Γιατί ο Φεβρουάριος έχει 28 ημέρες;
- 29ο Παιδαγωγικό συνέδριο - Χριστιανική Εστία Πατρώ...
- Σημείον αντιλεγόμενον - μακαριστού Μητροπολίτου πρ...
- "Η προσευχή ποτέ δεν πάει χαμένη, είτε ο Θεός μας ...
- Ιερά Πανήγυρις Αγίου Χαραλάμπους 2014
- "Και τί θα κάνουμε τόσα χρόνια στον παράδεισο; Δε ...
- Άγιος Τρύφων ο Μάρτυρας
- Ιανουαρίου(137)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014
00:02
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Του Σεβ. Μητροπολίτου Μαρωνείας καί Κομοτηνῆς κ. Παντελεήμονος
Ὁ θόρυβος γιά τήν καθιέρωση τῆς καύσης τῶν νεκρῶν εἶναι συνεχής καί ἐπανέρχεται περιοδικά στό προσκήνιο. Μέ τό σύντομο αὐτό ἄρθρο, θά ἐπιχειρήσουμε νά παρουσιάσουμε τή θέση τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐπί τοῦ ζητήματος, ὡς ἀπάντηση στούς ἐλάχιστους θιασῶτες τῆς καύσεως, καθ΄ ὅτι ὁ Ἑλληνικός Λαός στή συντριπτική του πλειονοψηφία παραμένει ἀδιάφορος σέ ἀθεϊστικές καί μηδενιστικές ἀντιλήψεις πού ἐπιχειροῦνται νά τοῦ ἐπιβληθοῦν ἄνωθεν, προωθώντας τήν ἀποσύνδεση τῆς Ἐκκλησίας ἀπό τήν κοινωνική ζωή.
1) Ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος διεξοδικῶς μέ τό ζήτημα αὐτό σέ δύο συνεδριάσεις της (12-5-2010 καί 22/23-6-2010). Ἡ Ἱεραρχία διακήρυξε ὅτι ἐμμένει σέ προηγούμενη ἀπόφασή της, σύμφωνα μέ τήν ὁποῖα:
α) Γιά τούς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς ἡ Ἐκκλησία γνωρίζει καί συνιστᾶ ὡς μοναδικό τρόπο ἀποσυνθέσεως τοῦ νεκροῦ σώματος τήν ταφή, σύμφωνα μέ τήν ἁγία Διδασκαλία της καί τῆς ἀπ’ αἰώνων Παραδόσεώς της, καί
β) δέν ἔχει ἀντίρρηση γιά τήν καύση τῶν νεκρῶν γιά τούς ἑτεροδόξους καί ἑτεροθρήσκους.
Ἡ παραπάνω ἀπόφαση στηρίζεται σέ ἰσχυρά καί ἀναντίλεκτα ἐπιχειρήματα (θεολογικά, ἱστορικά, κοινωνικά) πού ἀναλύθηκαν ἀπό εἰδικούς ἐρευνητές καί ἐπιστήμονες.
2) Ἐμεῖς θά περιοριστοῦμε νά δώσουμε μιά συνοπτική ἀπάντηση στό ΓΙΑΤΙ ἀναγνωρίζει ἡ Ἐκκλησία μας μόνο τήν ταφή καί δέν ἐπιτρέπει τήν ἀποτέφρωση τῶν νεκρῶν. Ἡ ταφή ἀποτελεῖ ΠΡΑΞΗ ΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΥ πρός τό ἀνθρώπινο σῶμα. Σύμφωνα μέ τόν Θεόπνευστο λόγο τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, τό σῶμα μας εἶναι ‘’ναός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος’’ (Α΄ Κορ. στ,19). Ἡ λατρευτική καί μυστηριακή παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας ἀπευθύνεται στόν ὅλον ἄνθρωπο καί δέν περιορίζεται στήν ψυχή του, π.χ. μέ τό ἅγιο Βάπτισμα καί τό Ἱερό Χρίσμα ἁγιάζεται τό σῶμα τοῦ ἀνθρώπου πού βυθίζεται στήν κολυμβήθρα καί σφραγίζεται μέ τό Ἅγιο Μύρο. Ὁ ἁγιασμός γίνεται πιό φανερός στά ἱερά λείψανα τῶν Ἁγίων, τά ὁποῖα διατηροῦν τή χάρη τοῦ Θεοῦ καί γι’ αὐτό θαυματουργοῦν. Χαρακτηριστικοί εἶναι οἱ λόγοι τοῦ Θεοπνεύστου Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν Παύλου: ‘’Αὐτός δέ ὁ Θεός τῆς εἰρήνης ἁγιᾶσαι ὑμᾶς ὁλοτελεῖς, καί ὁλόκληρον ὑμῶν τό πνεῦμα καί ἡ ψυχή καί τό σῶμα ἀμέμπτως ἐν τῇ παρουσίᾳ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ τηρηθείη’’ (Α΄ Θεσ. 5,23). Δηλαδή, εἴθε αὐτός ὁ Θεός, ἀπό τόν ὁποῖο πηγάζει ἡ πραγματική εἰρήνη, νά σᾶς ἁγιάσει ὁλόκληρους, καί ὁλόκληρος ὁ νοῦς σας καί ἡ ψυχή καί τό σῶμα σας, νά διαφυλαχθοῦν ἄμεμπτα κατά τήν παρουσία τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ἐπιτρέπεται, λοιπόν, νά κάψουμε τό σῶμα μας, τό ὁποῖο καλούμαστε νά διατηρήσουμε ἄμεμπτο, μέχρι τή Δευτέρα Παρουσία;
Ἐπιπλέον, ἡ καύση ἀποτελεῖ βίαιη πράξη κατά τοῦ σώματος τοῦ νεκροῦ, ἀλλά καί ἐναντίον τῆς φύσεως, ἀφοῦ τό φυσικό εἶναι ἡ ἀποσύνθεση. Μᾶς βεβαβιώνει ὁ Θεῖος λόγος ‘’ γῆ εἶ καί εἰς γῆν ἀπελεύσῃ’’ (Γεν. 3,19). Τό σῶμα τοῦ ἀνθρώπου διαλύεται φυσιολογικά μέσα στήν ὕλη ἀπό τήν ὁποῖα πλάσθηκε. Κάθε ἄλλη πρακτική ἀποτελεῖ ἀσέβεια καί βεβήλωση.
3) Θεμελιώδης καί βασική ἀλήθεια τῆς πίστεώς μας εἶναι ἡ ἀνάσταση τῶν νεκρῶν, ὅπως διατυπώνεται στό ἱερότατο Σύμβολο τῆς Πίστεως: ‘’προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν’’. Κατά τή Δευτέρα Παρουσία τοῦ Κυρίου μας, τό σῶμα πρόκειται νά ἀναστηθῇ μεταμορφωμένο καί ἀνακαινισμένο, γιά νά ἐνωθῇ μέ τήν ἀθάνατη ψυχή καί νά ζήσῃ ὁ ἄνθρωπος αἰωνίως.
Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος σέ ὅσους ἀμφισβητοῦν τήν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν, προβάλλει τό παράδειγμα τοῦ σπόρου: ‘’ἐκεῖνο πού σπέρνεις δέν λαμβάνει ζωή, ἄν δέν ἀποθάνει καί δέ σαπίσει μέσα στή γῆ , οὕτω καί ἡ ἀνάστασις τῶν νεκρῶν σπείρεται ἐν φθορᾷ, ἐγείρεται ἐν ἀφθαρσίᾳ’’ (Α΄Κορ. 15,42). Ἔτσι, κατ’ ἀναλογίαν θά γίνῃ καί ἡ ἀνάσταση τῶν νεκρῶν. Σπέρνεται τό σῶμα στόν τάφο, σέ κατάσταση φθορᾶς καί ἐγείρεται σέ κατάσταση ἀφθαρσίας. Μέ τήν ταφή τοποθετοῦμε τό σῶμα στή γῆ σάν σπόρο μέ ἐλπίδα βλαστήσεως καί καρποφορίας. Ἀντίθετα, ἡ καύση τοῦ σώματος ὑποδηλώνει ὅτι τό σῶμα παραδίδεται στήν πλήρη ἐξαφάνιση καί αἰώνια ἀπώλεια.
4) Οἱ ἱεροί Εὐαγγελιστές κατέγραψαν μέ τήν ἐπιστασία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τά σχετικά μέ τήν Θεόσωμη ταφή τοῦ Κυρίου τό Μεγάλο Σάββατο. Ἔκδηλη ἡ ἱερότητα τῆς πράξεως αὐτῆς πού ὑπογραμμίζει τό χρέος τῆς ἀγάπης καί τῆς τιμῆς πού διά τῆς ταφῆς ἀποδίδουμε στούς νεκρούς μας. Αὐτή τήν ἀρχαιότατη παράδοση υἱοθέτησε ἡ Ἐκκλησία καί πιστᾶ τηρεῖ 2000 χρόνια τώρα. Ἀδιάψευστος μάρτυρας ἡ ὕπαρξη τῶν κατακομβῶν. Ἄν ἐφαρμοζόταν ἡ καύση τῶν νεκρῶν, ἡ Ἐκκλησία θά στεροῦταν τοῦ πλήθους τῶν ἱερῶν λειψάνων, τά ὁποῖα κατέχει ὡς ὕψιστη εὐλογία καί πηγή ἁγιασμοῦ τῶν πιστῶν μελῶν της.
5) Συνοψίζοντας, ἰσχυριζόμαστε ὅτι γιά τούς ὀρθοδόξους χριστιανούς δέν ὑπάρχει δίλημμα στό θέμα ταφή ἤ καύση τῶν νεκρῶν. Ἡ καύση ὁδηγεῖ στήν πυρά πατροπαράδοτες καί αἰώνιες ἀξίες. Ἡ ταφή ἀποτελεῖ θέμα τιμῆς καί σεβασμοῦ, ἔκφραση πίστεως καί ἐλπίδος, δεῖγμα ἀφοσιώσεως στήν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἀπέναντι στή μηδενιστική ἀπαισιοδοξία καί καταστροφική μανία τῶν ὑποστηρικτῶν τῆς καύσεως τῶν νεκρῶν, ἀντιπαραθέτουμε τή δέουσα τιμή πρός τό ἀνθρώπινο πρόσωπο ὡς ψυχοσωματική ἑνότητα καί τήν ἐλπιδοφόρα πίστη μας στήν ἀέναη μεταθανάτια συνέχιση τῆς ζωῆς.
πηγή:immaroniaskomotinis.gr
πηγή:immaroniaskomotinis.gr
!>