Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
- Δεκεμβρίου(121)
- Νοεμβρίου(100)
-
Οκτωβρίου(130)
- Ένας νέος ερωτεύεται…
- Μετανόησε, αλλά δεν ήθελε να ξεχάσει...
- Ας προλάβουμε!
- Προσκυνηματική εκδρομή της Ενορίας μας σε Μοναστήρ...
- Μέ λαμπρότητα καί κατάνυξη ἑορτάστηκε ἡ 28η Ὀκτωβρ...
- Ἡ Ἑορτή τῆς 28ης Ὀκτωβρίου στήν Πάτρα
- Ο Χριστιανός, η τηλεόραση και η τηλοψία - Σάββας Η...
- Πρόγραμμα πανηγύρεως Ι.Ν. Αγίων Αναργύρων Πατρών
- Άγιοι τέσσερις Νεομάρτυρες Αγγελής, Μανουήλ, Γεώργ...
- 28η Ὀκτωβρίου 1940 - «... διὰ τοὺς Ἕλληνες ὑπὲρ τὴ...
- Η ιστορία της ιαχής «Αέρα»
- Ἡ Ἁγία Σκέπη
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς Ἁγίας Σκέπης στήν Πάτρα
- Μιά συγκινητική ἑορτή γιά τήν 28η Ὀκτωβρίου στό 1...
- 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΟΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΥΨΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ Σ...
- Ἡ Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Δημητρίου στήν Πάτρα. 26.10.2015
- Ο Άγιος Δημήτριος ο Μεγαλομάρτυρας ο Μυροβλύτης εο...
- Πρωινή Θεία Λειτουργία την 28η Οκτωβρίου στο Ναό μας
- Υψώστε την Ελληνική Σημαία... Η Πατρίδα μας γιορτά...
- Ο Άγιος Δημήτριος ο μυροβλήτης
- Ο Μυροβλύτης και θαυματουργός Άγιος Δημήτριος
- Αποστολικό Ανάγνωσμα του Αγίου Δημητρίου : Β΄ Τιμ....
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου Δημητρίου στήν Ἄρ...
- Τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο πνιγέντων στό λιμάνι τῆ...
- Κυριακή ΣΤ΄ Λουκᾶ
- Ἀρχιερατικό Συλλείτουργο στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀποστ...
- Εγώ δεν έχω αμαρτίες. Γιατί να πάω να εξομολογηθώ;
- Ξέρετε πότε χαμογελά η ψυχή; (Αφιερώστε 2 λεπτά κα...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν κ. κ. Χρυσόστομος στό 18ο Π...
- Ιερά Αγρυπνία στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών, επί τη εορ...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου στήν Πάτρα
- Ο Άγιος Ιάκωβος ο Αδελφόθεος εορτάζει στις 23 Οκτω...
- Άγιος Πορφύριος: Η μητέρα στην προσευχή της για το...
- Επετειακή Εκδήλωση για την 28η Οκτωβρίου 1940 στην...
- Πρωινή Θεία Λειτουργία την 28η Οκτωβρίου στο Ναό μας
- Αλλάζει η ώρα από τα ξημερώματα της Κυριακής 25 Οκ...
- Η συνηθέστερη και πιο συχνή αμαρτία
- Αν θες να γλιτώσεις, φύγε… αν θέλεις να αγιάσεις, ...
- Αν ….
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἀρτεμίου στήν Ἱερά Μονή Ἁγίων Πά...
- «Καλά θα τρελαθούμε εδώ μέσα»
- Οἱ Κεφαλλῆνες τῆς Πάτρας ἑόρτασαν τόν Ἅγιο Γεράσιμ...
- Ο κ. Ιωάννης Ελευθεριάδης καλεσμένος μας στην Ενορ...
- Ἡ Θεία Λειτουργία τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου...
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου Ἀρτεμίου στήν Πάτ...
- Ἔναρξη τῶν ὁμιλιῶν καί πνευματικῶν Συνάξεων στήν Χ...
- Εις την Μνήμην των Αγίων Γερασίμου και Αρτεμίου
- Ο ναός του Θεού είναι «οίκος εμπορίου» των αιων...
- Προσκυνηματική εκδρομή διοργανώνει η Ενορία μας σε...
- Άλλη η λογική του Θεού
- Ομιλία εις την εορτή του Ευαγγελιστού Λουκά
- Ἡ ἑορτῆ τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Λουκᾶ στήν Ἱερά Μητρόπολη...
- Στιγμιότυπα από την Ιερά Αγρυπνία στο παρεκκλήσιο ...
- ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ - Ευαγγελικό Ανάγνωσμα Κυριακή...
- Το κατά Λουκάν Άγιο Ευαγγέλιο
- Λουκάς ο Ευαγγελιστής και Απόστολος
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς Ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου Εὐαγγελιστοῦ Λουκ...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Λογγίνου στήν Πάτρα
- Πρόσκληση
- Εικόνες που «κόβουν την ανάσα» από τα Μετέωρα – Εξ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Λουκ. ι´ 16-...
- Ἂν βρεθοῦν δέκα;
- ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ
- Και τώρα τι κάνουμε;
- Αυτή η μάνα έχασε το παιδί της επειδή έκανε ένα Λά...
- Επιστολή Πατριάρχου Αθηναγόρα (δεύτερο τρίτο) - π....
- Κουρές Μοναζουσῶν στήν Ἱερά Μονή Ἐλεούσης Πατρῶν
- «ΜΕΤΑΞΥ ΦΘΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΣΙΑΣ, ΣΟΦΙΣΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑΣ»
- Εκοιμήθη ο Μητροπολίτης Πέτρας και Χερρονήσου Νεκτ...
- «Το διαδίκτυο στη ζωή μας, τα υπέρ και τα κατά»
- Εκκλησία, η πηγή της Αλήθειας και η διαφαινόμενη ...
- Πρόγραμμα συναντήσεων Κατηχητικών Ομάδων Ενορίας Α...
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΣΠΟΡΕΑ (στα ελληνικά) - βίντε...
- Έναρξη Χειμερινών Δραστηριοτήτων Χριστιανικής Στέγ...
- Ξεκίνησε ἡ αἱμοδοσία τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν
- Σαν σήμερα στις 13 Οκτωβρίου του 1904 έφυγε από τη...
- Ἁγιασμός στή Σχολή Βυζαντινῆς Μουσικῆς « Ἀπόστολο...
- Ἁγιασμός στή Σχολή Ἁγιογραφίας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλε...
- Έτη πολλά κι ευλογημένα !
- Κατανυκτική η Αγρυπνία στα Κρύα Ιτεών, επί τη Ιερά...
- Ἐγκαίνια τοῦ νέου Πνευματικοῦ Κέντρου τῆς Ἐνορίας ...
- Κάθε Δευτέρα τελείται στο Ναό μας Ιερά Παράκληση π...
- ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ; - π. Δημητρίου Μπόκου
- ΙΕΡΕΙΑ-ΝΙΚΑΙΑ ΒΙΘΥΝΙΑΣ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
- Ὁ Ἑορτασμός τῆς Ἐπανακομιδῆς τῆς τιμίας Κάρας τῆς ...
- Έναρξη Κατηχητικών μαθημάτων για τη νέα χρονιά 201...
- Οι επτά Διάκονοι
- Χειροτονία νέου Μητροπολίτη Τρίκκης κ. Χρυσοστόμου...
- Ο Τίμιος Πρόδρομος και η χαρά της ιεραποστολής - Σ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή των Αγίων Μαρτύρων Πρόβ...
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡΕΩΣ
- Χειροτονία νέου Μητροπολίτη Κεφαλληνίας κ. Δημητρί...
- Επιστολή Πατριάρχου Αθηναγόρα (δεύτερο μέρος) - π....
- Σήμερα ξεκινούν τα Κατηχητικά της Ενορίας μας
- Εκεί που κάνεις μετάνοιες, εκεί είναι τα ποδάρια τ...
- Χριστιανική… ομορφιά
- Δελτία Τύπου της Ιεράς Συνόδου
- Εξελέγη νέος Μητροπολίτης Τρίκκης ο Αρχιμανδρίτης ...
- Εξελέγη νέος Μητροπολίτης Κεφαλληνίας ο Αρχιμανδρί...
- Σεπτεμβρίου(96)
- Αυγούστου(116)
- Ιουλίου(123)
- Ιουνίου(110)
- Μαΐου(116)
- Απριλίου(135)
- Μαρτίου(105)
- Φεβρουαρίου(89)
- Ιανουαρίου(107)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015
03:36
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Η περίπτωση του συσταυρωθέντος με τον Ιησού ληστού, ο οποίος ανεδείχθη πρώτος οικιστής του Παραδείσου αμέσως μετά την Ανάσταση του Κυρίου, προβάλλει το γεγονός της ποικιλομορφίας των αιτίων ή της αφετηρίας της αρετής ή του χαρίσματος της νήψεως.
Η πρώτη συνάντηση του ληστού αυτού με τον Ιησού, και η μοναδική εν ζωή, ήταν η γειτονία της σταυρώσεως. Εκείνος βρέθηκε ξαφνικά, χωρίς να το περιμένει ή να το ζητήσει, σταυρωμένος δίπλα στον σταυρό του Ιησού!
Συνήθως, από όσα αφορούν την περίπτωση αυτής της γειτονίας του ληστού με τον σταυρωμένο Ιησού, μνημονεύεται κυρίως ο εισιτήριος λόγος του στον Παράδεισο· «μνήσθητί μου, Κύριε, όταν έλθης εν τη βασιλεία σου!» Εξάλλου, η πραγματοποίηση αυτού του αιτήματος προς το Χριστό, στους στίχους του συναξαρίου, αναφέρεται ως εξής· «Κεκλεισμένας ήνοιξε της Εδέμ πύλας, βαλών ο ληστής κλείδα το μνήσθητί μου».
Ο σημαντικότερος όμως λόγος, ο οποίος ειπώθηκε από τον ληστή αυτόν, είναι ο λόγος της επιτιμήσεώς του προς τον συσταυρωμένο έτερο κακούργο και ο οποίος λόγος, ουσιαστικά, αποτελεί την κλείδα, το κλειδί, με το οποίο άνοιξε ο ληστής τον Παράδεισο. «Ένας τότε από τους κακούργους που κρεμάστηκαν τον βλαστημούσε, λέγοντας: «Δεν είσαι εσύ ο Χριστός; Σώσε τον εαυτό σου κι εμάς». Αποκρίθηκε όμως ο άλλος, επιτιμώντας αυτόν, και είπε: «Ούτε το Θεό δε φοβάσαι εσύ, αφού είσαι στην ίδια καταδίκη; Και εμείς, βέβαια, δίκαια, γιατί απολαμβάνουμε άξια αυτών που πράξαμε. Αυτός, όμως, τίποτα το άτοπο δεν έπραξε».
*
Ποιός άραγε πληροφόρησε τον ληστή που πήρε το μέρος του Χριστού στον διάλογο με τον άλλο κακούργο; Από πού κατάλαβε ότι ο Χριστός «ουδέν άτοπον έπραξε»; Και πώς αντιλήφθηκε ότι ο Χριστός είναι βασιλιάς, με δική του βασιλεία;
Αυτά τα ερωτήματα προκύπτουν από τον διάλογο του ληστού, που πήρε το μέρος του Χριστού, με τον άλλο κακούργο. Και εντυπωσιάζουν βέβαια τα λόγια αυτά του πρώτου ληστού, επειδή είναι οπωσδήποτε θεοφώτιστα λόγια από το στόμα ενός ανθρώπου καταδικασμένου σε θάνατο, λόγω κάποιων βαρέων εγκληματικών πράξεων. Στο πνεύμα δηλαδή ενός μελλοθάνατου κακούργου, ένα μεγάλο άνοιγμα ελλάμψεως, νήψεως του νου, αναδύει από το βάθος της ψυχής του θεοφώτιστα λόγια αυθεντικής Χριστολογίας!
Ήταν μόνο άραγε θεοφώτιστα; Οφείλοντο μόνο στη θεία ενέργεια, χωρίς τη μετοχή του ανθρώπινου παράγοντος, το στόμα του οποίου λαλεί τα λόγια αυτά; Ασφαλώς όχι! Το γεγονός ότι ο καλοπροαίρετος κακούργος, τελικά, έγινε ο πρώτος οικιστής του παραδείσου μετά την ανάσταση του Κυρίου και άρα σώθηκε, δείχνει ότι στην έκφραση αυτής της αυθεντικής χριστολογίας, θα συνέργησαν και προσωπικές πνευματικές προϋποθέσεις του ληστού αυτού που σώθηκε. Διαφορετικά δεν θα ήταν δυνατόν να κερδίσει τον παράδεισο χωρίς προσωπική επιθυμία και βούληση σωτηρίας.
Αλλά ποιά ήταν αυτά τα προσωπικά του ανθρώπινα στοιχεία, που ίσχυσαν ως προϋποθέσεις και όροι σωτηρίας του; Αυτό δεν μπορεί να μας το πει το λογικό μας και να μας το περιγράφει η διάνοιά μας. Στο σημείο αυτό το μόνο που μπορούμε να παραδεχθούμε είναι ότι πάντοτε μεταξύ του ανθρώπου, του οποιουδήποτε ανθρώπου, σε όποια κατάσταση κι αν βρίσκεται, υπάρχει ένας μυστικός διάλογος καρδίας και ψυχής με τον Θεό, τον οποίο διάλογο κανείς παρατηρητής δεν μπορεί να ακούσει ή να αντιληφθεί.
Ίσως κάποιες στιγμές αυτογνωσίας του ληστού και ιδιαίτερα μια παραδοχή εκ μέρους του της εγκληματικής του δραστηριότητος με στοιχεία ειλικρινούς μετανοίας, συντριβής και δακρύβρεκτης αυτομεμψίας (άξια ων επράξαμεν απολαμβάνομεν), μπορεί να άνοιξαν διεξόδους νηπτικής οράσεως της χριστολογικής ταυτότητος του σταυρωμένου δίπλα του αθώου μελλοθανάτου!
Πάντως και στην περίπτωση τούτου του παραδείσιου ληστού, εκπέμπονται από το πνεύμα του ανταύγειες μιας φωτιστικής νήψεως αυτογνωσίας και μετανοίας, με το λυτρωτικό και σωτήριο αίτημα της εισόδου του στη βασιλεία του Θεού «μνήσθητί μου, Κύριε, όταν έλθης εν τη βασιλεία σου».
(Ιωαν. Κων. Κορναράκη, Ομοτ. Καθηγητού Παν/μίου Αθηνών, Κυνηγώντας τον βάτραχο, Αθήνα 2009, σ. 60-63)
πηγή:diakonima.gr
!>