Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
- Δεκεμβρίου(121)
- Νοεμβρίου(100)
- Οκτωβρίου(130)
- Σεπτεμβρίου(96)
- Αυγούστου(116)
- Ιουλίου(123)
- Ιουνίου(110)
- Μαΐου(116)
- Απριλίου(135)
-
Μαρτίου(105)
- Οι μικρές υποχωρήσεις στην πνευματική ζωή..!
- "ΜΕΡΕΣ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ"
- Ένας ποδοσφαιρικός αγώνας για έναν ιερό σκοπό (Φωτ...
- Ἡ κλίμακα τοῦ Ἰακὼβ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μεγάλης Εβδομάδος 2015 ...
- Ὁ ἐμπρησμὸς τοῦ ναοῦ - π. Δημητρίου Μπόκου
- 25η Μαρτίου στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών (φωτογραφίες)
- ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΘΟΣ
- Η Ακολουθία του Ακαθίστου Ύμνου στο Ναό μας (φωτο)
- Αλλάζει η ώρα από τα ξημερώματα της Κυριακής 29 Μα...
- «Χαῖρε, τράπεζα βαστάζουσα εὐθηνίαν ἱλασμῶν»
- « Ἕκαστος ὅπου σώζεται, ἐκεῖ δικαίως καὶ προστρέχ...
- Παπαφλέσσας (ταινία)
- Ὁ Μέγας Ἑσπερινός τοῦ Εὐαγγελισμοῦ στόν πανηγυρίζο...
- Νὰ βλέπῃς καὶ τὸν Γερμανὸ τῆς Πάτρας τὸν Δεσπότη, ...
- Ἡ καταφρόνηση τοῦ θανάτου στοὺς ἀγωνιστὲς τοῦ ̓21
- Λάμπουν τα χιόνια στα βουνά (τραγούδι)
- το φλαμπουρο (τραγούδι)
- Θούριος του Ρήγα - Νίκος Ξυλούρης (τραγούδι)
- «Ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου»
- "Το θεοπρεπές όχημα"
- Λαμπρή ἐκδήλωση γιά τούς Νεομάρτυρες στήν Πάτρα
- «Πατρο-Κοσμάς ο πρόδρομος του ΄21» - θεατρική παρά...
- ΠΑΛΑΙΩΝ ΠΑΤΡΩΝ ΓΕΡΜΑΝΟΣ (video)
- Η ΔΙΚΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ (ταινία)
- "Ο κόσμος μας έλεγε τρελλούς"
- Ολοκληρώθηκε η ανέγερση του Ιερού Ναού Αγίου Χαραλ...
- Γιὰ τὸν θρύλο τῆς Ἁγια-Σοφιᾶς
- 700 Χρόνια της Μονής Ομπλού των Πατρών
- Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΛΗΝΙΑΖΟΜΕΝΟΥ ΝΕΟΥ
- Ανηφορίζοντας στην Ιερά Μονή Ομπλού για την Ακολου...
- Ἀπό τήν Πάτρα καλάθια στὸ ἄθλημα τῆς ἀγάπης
- Ο Όσιος Ιωάννης της Κλίμακας στη Μ. Τεσσαρακοστή
- Δὲν φτάνει ποὺ νηστεύω; - π. Δημήτριος Μπόκος
- Σήμερα το βράδυ στις 7:00 στο Α.Τ.Ε.Ι. Πατρών, η ε...
- Εκκλησία και Πολιτεία μέσα από τις φλόγες του 1821
- Άγιος Πορφύριος: Έτσι θα το λες και εσύ: "Κύριε Ιη...
- Γιατί ξαφνικά συζητάμε για το bullying, την βία κα...
- Ποια εμπόδια προσπαθεί να βάλει ο διάβολος σε όσου...
- Πρόγραμμα πανηγύρεως Μητροπολιτικού Ναού Ευαγγελισ...
- Ο γνωστός πολιτικός Επιστήμων – Συγγραφέας κ. Κων...
- Ἑορτή τῶν Ἁγίων Χρυσάνθου καί Δαρείας στήν Πάτρα. ...
- Χρόνια πολλά Θεοφιλέστατε !
- Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στον Άγιο Νικόλαο Α...
- Η ερμηνεία της κολάσεως κατά τους πατέρες της εκκλ...
- Συνεχίζονται οι εργασίες για την αποπεράτωση του Ι...
- Ιερά Μονή Ομπλού - Επετειακή εκδἠλωση
- "Ο Άγιος" Τηλεταινία (video)
- Ὁ Δ’ Κατανυκτικός Ἑσπερινός στόν Ἱερό Ναό Παντοκρά...
- Ο Όσιος Αλέξιος ο άνθρωπος του Θεού
- Ο Μητροπολίτης Πατρών κ.κ Χρυσόστομος την Κυριακή ...
- Η Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στο Ναό μας (φώτο...
- Η Ενορία μας διοργανώνει Προσκύνημα στην Ι. Μ. Ομπ...
- Λόγος Αγάπης και Τιμής…
- Η δύναμη του Σταυρού
- Οἱ Γ’ Χαιρετισμοὶ τῆς Παναγίας μας στόν Ἱερὸ Ναὸ Τ...
- Η Ενορία μας διοργανώνει 2ήμερη προσκυνηματική εκδ...
- Ποιὸς νὰ περιγράψει τὰ μεγαλεῖα σου, Παρθένε;
- Πρέπει να φιλάμε το χέρι του Ιερέα;
- Αμάρτησες; Έλα στην Εκκλησία !
- ΓΙΑΤΙ ΑΝΗΣΥΧΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
- Ενοριακό Μνημόσυνο στον Ιερό Ναό της Παναγίας Αλεξ...
- Ο π. Ευάγγελος Πριγκιπάκης το Σάββατο στη Διακίδειο
- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΔΙΑΛΕΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΚΡΟΥΣΤΩΝ
- Μὲ τὸ ἁγιασμένο λάδι τοῦ Βαπτίσματος - Συγκλονιστι...
- Ο Άγιος Πορφύριος και το ταξί
- «Γίνεσαι Τούρκος, διάκο μου;»
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΓΙΑ...
- Οἱ Βίοι τῶν Ἁγίων στὴν ἀγωγὴ τῶν παιδιῶν
- O Δ΄ Κατανυκτικός Εσπερινός στον Ιερό Ναό Παντοκρά...
- Ο Θεός μας ακούει και όταν σωπαίνουμε
- Πίτσα αλάδωτη!!!
- Άγιοι τεσσαράκοντα εν Σεβάστεια Μάρτυρες
- Προσκύνημα στην Ιερά Μονή Αγίου Ιωάννου Θεολόγου Β...
- Γ’ Κατανυκτικὸς Ἑσπερινὸς στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν
- Στις 20 Μαρτίου 2015, η Ενορία μας διοργανώνει Προ...
- Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκ...
- Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ
- B’ Χαιρετισμοὶ τῆς Παναγίας στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Ἰω...
- «Εξομολόγηση» χωρίς εξομολόγηση: «Μια ευχή για να ...
- Βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος δεν συγχωρείται…
- Πυρετός: Πόσα γνωρίζετε;
- Χαῖρε, ὀσμή τῆς Χριστοῦ εὐωδίας
- Γιατί ανησυχεί τους Τούρκους η Αγιά Σοφιά; Φοβούντ...
- «Χαῖρε, ἀνόρθωσις τῶν ἀνθρώπων»
- Από τι εξαρτάται η αποτελεσματικότητα της προσευχ...
- Πριν βιαστείς να βγάλεις συμπέρασμα για κάποιον…
- Ἐπίσκεψη τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Κυριακή της Ο...
- Η Θεία Κοινωνία τη Μεγάλη Σαρακοστή
- Νηστευτές στο δρόμο
- Όσιος Παΐσιος - Ο πνευματικός στην οικογένεια
- Αρχίζοντας την πορεία προς το Πάσχα
- 9 χρόνια από την ανακομιδή του ιερού Σκηνώματος το...
- Κάρτα του πολίτη: Καλωσορίζουμε τον εκσυγχρονισμό ...
- Η Ενορία μας διοργανώνει 6ήμερη προσκυνηματική εκδ...
- Όσιος Παΐσιος: "Τα παιδιά πρέπει να νηστεύουν;"
- Λαμπρή Λειτάνευσις των ιερών εικόνων την Κυριακή τ...
- ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ Η «ΕΞΥΠΝΗ ΚΑΡΤΑ» ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ - Βασίλης ...
- Ο ΣΤΑΥΡΑΕΤΟΣ ΤΟΥ ΜΑΧΑΙΡΑ, ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ
- Φεβρουαρίου(89)
- Ιανουαρίου(107)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015
00:56
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ὁ ποιητὴς τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου μεταξὺ τῶν ἄλλων ἀπευθύνει πρὸς τὴν Παναγία καὶ τοῦτο τὸν χαιρετισμό: «Χαῖρε, τράπεζα βαστάζουσα εὐθηνίαν ἱλασμῶν»· χαῖρε, τῆς λέει, Ἐσὺ ποὺ εἶσαι τὸ τραπέζι ποὺ βαστάζει ἐπάνω του τὸν πλοῦτο τοῦ ἐλέους τοῦ Θεοῦ.
Παρομοιάζει δηλαδὴ τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο μὲ στρωμένο τραπέζι ποὺ ἔχει ἐπάνω του ὅλα τὰ πνευματικὰ ἀγαθά, τοὺς θαυμαστοὺς καρποὺς ποὺ χαρίζει στὸ ἀνθρώπινο γένος ὁ Χριστός, καὶ οἱ ὁποῖοι εἶναι ὁ «ἱλασμός», ἡ συμφιλίωση, ἡ συνδιαλλαγὴ μὲ τὸν Θεὸ διὰ τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Εἶναι ὄντως μεγαλειώδεις οἱ εἰκόνες τῆς παναμώμου Μαριὰμ ποὺ περιγράφονται στοὺς «Χαιρετισμούς»: Τραπέζι ποὺ βαστάζει ἐπάνω του πλούσια ἀγαθά! Καὶ εἶναι πράγματι τέτοιο τραπέζι, διότι ἡ Θεοτόκος «βαστάζει τὸν βαστάζοντα πάντα», Ἐκεῖνον ποὺ περικρατεῖ στὰ χέρια Του τὰ σύμπαντα. Εἶναι «εὐθηνία», δηλαδὴ ἀφθονία, «ἱλασμῶν» ἡ Θεοτόκος, διότι δέχθηκε νὰ ὑπηρετήσει τὸ ἔργο τῆς σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων. Τὸ ὑπηρέτησε, ἀφοῦ δέχθηκε νὰ γίνει Μητέρα τοῦ Θεοῦ!
Πράγματι, μὲ τὴ δική της συγκατάθεση εἰσέρχεται στὰ μητρικά της σπλάχνα, προσλαμβάνει τὴν ἀνθρώπινη φύση καὶ σαρκοῦται ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ. «Ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατὰ τὸ ρῆμά σου», ἀπαντᾶ στὸν Ἀρχάγγελο Γαβριήλ, ὅταν ἐκεῖνος τῆς μετέφερε τὸ μήνυμα τοῦ Θεοῦ (Λουκ. α΄ 38). Ὁ Ἀρχάγγελος τῆς εἶχε δώσει κάποιες ἐξηγήσεις περὶ τοῦ προσώπου ποὺ θὰ γεννηθεῖ. «Αὐτός», τῆς εἶχε πεῖ, «θὰ εἶναι μεγάλος καὶ λόγῳ τῆς ἁγιότητος καὶ λόγῳ τοῦ ἀξιώματός του. Καὶ μολονότι μὲ τὴν ἐνανθρώπησή του θὰ ἐξομοιωθεῖ μὲ τοὺς ἀνθρώπους, θὰ ἀναγνωρισθεῖ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ποὺ εἶναι ὁ ὑψηλότερος καὶ ἀνώτερος ἀπὸ ὅλα καὶ τὰ ἐξουσιάζει ὅλα. Καὶ θὰ τὸν ἀνυψώσει ὁ Κύριος ὁ Θεὸς καὶ ὡς ἄνθρωπο. Θὰ τοῦ δώσει τὸν θρόνο τοῦ προπάτορά του Δαβίδ. Καὶ θὰ βασιλεύσει στοὺς αἰῶνες ὡς ἀθάνατος καὶ παντοτινὸς ἀρχιερέας καὶ βασιλιὰς στοὺς πιστοὺς ὅλων τῶν γενεῶν, οἱ ὁποῖοι θὰ ἀποτελοῦν τὴν πνευματικὴ καὶ ἀληθινὴ οἰκογένεια τοῦ Ἰακώβ. Ἡ δὲ βασιλεία του δὲν θὰ ἔχει τέλος, ὅπως ἡ βασιλεία τῶν ἐπίγειων βασιλέων, ἀλλὰ θὰ εἶναι ἀτελείωτη καὶ παντοτινή, ἐπειδὴ θὰ εἶναι θεϊκή»1 (Λουκ. α΄ 32-33).
Ἔτσι, δέχθηκε ἡ Παρθένος. Μέσα ἀπὸ τὰ πανάγια σπλάχνα της γίνεται ἄνθρωπος ὁ Θεός, ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸς ὡς ὁ μόνος αἰώνιος ἀληθινὸς Ἀρχιερεὺς θὰ προσφέρει τὴν ἱλαστήρια θυσία πάνω στὸ Σταυρό, γιὰ νὰ ἀποπλύνει μὲ τὸ πάντιμο θεϊκό Του Αἷμα τὴν ἁμαρτία ὅλης τῆς οἰκουμένης, γιὰ νὰ φέρει τὴ χαρὰ στὸν κόσμο καὶ νὰ ἀνεβάσει τὸν ἄνθρωπο στὸν οὐρανό.
Ὅλα αὐτὰ ἔγιναν πραγματικότητα, ἀκριβῶς διότι ἡ πάναγνη Κόρη τῆς Ναζαρὲτ προσφέρθηκε νὰ ὑπηρετήσει ὁλοπρόθυμα τὸ σχέδιο τῆς θείας Οἰκονομίας, τὸ μυστήριο τῆς «ἐν Χριστῷ» ἀπολυτρώσεως. Μὲ τὴ συμβολή της πραγματοποιήθηκαν οἱ ὑποσχέσεις τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων, ὅπως αὐτὲς εἶχαν γνωστοποιηθεῖ στὴν Παλαιὰ Διαθήκη διὰ μέσου τῶν Προφητῶν καὶ μάλιστα τοῦ Ἡσαΐου, ὁ ὁποῖος εἶχε προείπει καὶ τὴν «ἐκ παρθένου» γέννηση τοῦ Μεσσία μὲ τὰ ἑξῆς θαυμαστὰ λόγια: «Ἰδοὺ ἡ παρθένος ἐν γαστρὶ ἕξει, καὶ τέξεται υἱόν, καὶ καλέσεις τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἐμμανουήλ» (Ἡσ. ζ΄ 14).
Ναί, εἶναι «τράπεζα βαστάζουσα εὐθηνίαν ἱλασμῶν» ἡ Παναγία μας. Ἀπὸ Αὐτήν, τὴ νέα Εὔα, ξεκινᾶ ἡ συμφιλίωση, ἡ συνδιαλλαγὴ τῶν ἀπογόνων τοῦ Ἀδὰμ καὶ τῆς Εὔας. Αὐτὴ ἔφερε στὸν κόσμο, Αὐτὴ κράτησε στὰ σπλάχνα της καὶ γέννησε τὸν Θεάνθρωπο καὶ Λυτρωτὴ τῶν ἀποστατημένων ἁμαρτωλῶν ἀνθρώπων, τὸν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό. Γι᾿ αὐτὸ καὶ σὲ ἄλλο σημεῖο ὁ ποιητὴς τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου ἀπευθυνόμενος στὴν Παναγία βεβαιώνει ὅτι μὲ τὶς ἱκεσίες της δίδεται στοὺς ἁμαρτωλοὺς ἡ συγχώρηση: «Χαῖρε, Κριτοῦ δικαίου δυσώπησις· χαῖρε, πολλῶν πταιόντων συγχώρησις» (Στάσις Γ΄, «Νέαν ἔδειξε κτίσιν...»).
Ἐπειδὴ ὅλοι ἔχουμε ἀνάγκη τοῦ ἐλέους, τῶν «ἱλασμῶν» τοῦ Θεοῦ, ἂς καταφεύγουμε στὴ φιλόστοργη Μητέρα μας, τὴν Παναγία. Ἐκείνη, μὲ πλούσιο τραπέζι ποὺ ἑτοίμασε καὶ μὲ τὶς ὁλόθερμες δεήσεις καὶ ἱκεσίες πρὸς τὸν Μονογενή της Υἱό, ἐξασφαλίζει γιὰ ὅλους τοὺς πιστοὺς ποὺ τὴν ἐπικαλοῦνται τὴ συγχώρηση καὶ ἑλκύει τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ γιὰ ὅλο τὸν κόσμο.
1. Γιὰ τὴν ἑρμηνεία βλ. Π. Ν. Τρεμπέλα, Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ μὲ σύντομη ἑρμηνεία, ἔκδ. «Ὁ Σωτήρ», Ἀθῆναι 20145, σελ. 230-231.
πηγή:osotir.org
!>