Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
- Δεκεμβρίου(121)
- Νοεμβρίου(100)
- Οκτωβρίου(130)
-
Σεπτεμβρίου(96)
- Περί του «ψάλλειν», «υμνείν» και «άδειν» ολίγα - ...
- Πιο σπουδαία από την ένωση των σωμάτων είναι η συν...
- Το Ἀντίδωρο (Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεω...
- «Ἀλλήλων τὰ βάρη βαστάζετε»
- Σαλώνων: ''Η Ορθόδοξη Εκκλησία έδωκε πολλά. Οι άλλ...
- Το Σύνταγμα καθορίζει τον χαρακτήρα της Παιδείας
- Mεγαλειώδης ἡ Λιτανεία τῆς Ἁγίας Κάρας τοῦ Ἁγίου Ἁ...
- Πρόσκληση από την Ιερά Μονή Ομπλού
- Πλήθη πιστῶν προσεκύνησαν σήμερα, τήν Κάρα τοῦ Ἀπο...
- Ψυχές Αθάνατες… - Χρήστος Φωτόπουλος
- Η ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΑΛΙΕΙΑ - Κυριακή Α΄ Λουκά
- Λαμπρός ὁ Ἑσπερινός τῆς 51ης Ἐπετείου τῆς Ἐπανακο...
- Ὁ ἑορτασμός τῆς Ὁσίας Εὐφροσύνης στό Ἄσυλο Ἀνιάτων...
- Το μήνυμα του Αρχιεπισκόπου για τη νέα κατηχητική ...
- Πρόγραμμα Ακολουθιών 51ης επετείου από την επανακο...
- Ὁ ἑορτασμός τῆς Παναγίας τῆς Μυρτιδιώτισσας, στήν ...
- Ζωή Λάσκαρη: ''Υπουργείο Θρησκευμάτων αποτελούμενο...
- Η Ενορία μας στην Ιερά Μονή Ομπλού για την υποδοχή...
- Ο άνθρωπος που αγωνίζεται φιλότιμα για την αγάπη τ...
- Θρασύτατη ἱεροσυλία
- Σύναξις Στελεχῶν Νεανικοῦ ἔργου στήν Ἱερά Μητρόπολ...
- Στήν Πάτρα, ἀγκυροβόλησε τό πολεμικό πλοῖο τοῦ Ρωσ...
- Άγιος Παΐσιος: Ας μην πετροβολούμε… χριστιανικά!
- Γιατί όχι σε μένα;
- Βλεπω τον άγγελό σου, δίπλα σου
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν για τό θλιβερό...
- Θεὸς ἀπατεώνας!
- Ἐκοιμήθη ἐν Κυρίῳ ἡ Ἀργυρώ Κακαράκη- Μποζίνη
- Βίος Αγίου Ευσταθίου
- Όχι επανάσταση, αλλά ανάσταση. (Κυριακή μετά την Ύ...
- Κυριακή μετά την Ύψωση
- Απολυτίκιον Αγίου Ευσταθίου
- ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΠΛΟΙΟ «SMETLIVLII» ΤΟΥ ΡΩΣΙ...
- Ὁ μακαριστὸς Μητροπολίτης Κεφαλληνίας Γεράσιμος Φω...
- Πρόγραμμα εορτασμού της 51ης επετείου της επανακομ...
- Πώς θα ήταν ποτέ δυνατόν;
- Όσο πιο λίγη περιουσία έχει κανείς, τόσο ευτυχέστε...
- ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΠΑΤΡΑΣ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΓΓΡ...
- Γάμος- Βάπτιση: Η νεοεισαχθείσα «ετέρα παράδοσις» ...
- Ξεθεμέλιωμα του γάμου - Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκης
- Λαμπρός ὁ ἑορτασμός τῆς Ἁγίας Σοφίας, στήν Πάτρα
- Βράβευση ἐπιτυχόντων μαθητῶν στά Ἀνώτατα Ἐκπαιδευτ...
- Ἁγιασμός στό Ἐκκλησιαστικό Λύκειο Πατρῶν
- Η προσφορά του αγίου Μητροπολίτου Χρυσοστόμου στον...
- Η παρηγοριά της προσευχής …
- Οι άνθρωποι της προσευχής μας δίνουν ελπίδα
- Μη λυπάσαι και μην πικραίνεσαι ο Χριστός είναι εδώ
- Πώς παντρεύτηκαν... Κάνει θαύματα η προσευχή!
- Τι να ζητάς από το Θεό
- Εκείνοι που γνωρίζουν το Θεό…
- Εξουσία και άρχοντες - Σάββας Ηλιάδης
- Μέ λαμπρότητα ἑορτάσθη στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν ...
- Λαμπρός ο εορτασμός της Υψώσεως του Τίμιου Σταυρού...
- Η Εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στην Ενορία...
- Ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος στό ἐγκαταλ...
- Ἡ Ἑορτή τῶν Ἁγίων τῆς Μικρᾶς Ἀσίας στήν Ἱερά Μητρό...
- Κυριακή πρό τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ στήν Ἱε...
- Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (1...
- Το σημείο του Σταυρού: «Ο αριθμός τηλεφώνου του Θε...
- Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΙΑΚΩΒ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Κυριακή πρὸ τῆς Ὑψώσεως - ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΑΠΕΙΡΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
- ΑΓΙΑ ΘΟΔΩΡΑ ΕΝ ΒΑΣΤΑ – ΒΑΣΤΑ ΑΡΚΑΔΙΑΣ – ΤΟ ΘΑΥΜΑ Π...
- Οι άδειοι άνθρωποι
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Η Εορτή της Υ...
- Ὁ Ἁγιασμός στά Σχολεῖα τῶν Πατρῶν μέ τήν ἔναρξη τῆ...
- Προχωροῦν ἐντατικά οἱ ἐργασίες στόν ἀνεγειρόμενο Ἱ...
- «Ὕστατη Ὥρα»
- Ο Αγιασμός στα σχολεία της Ενορίας μας (φωτο)
- Διαμαρτυρία της Ι.Μ. Πατρών γιά τήν άνανδρη επίθεσ...
- Τα πρέπει, τα μη και τα θέλω
- Μήνυμα πρός Ἐκπαιδευτικούς - Μέ τήν ἔναρξη τῆς νέα...
- Αλήθεια τι περιμένεις;
- Για ποια αγάπη μου μιλάς;
- Ἡ ἑορτή τῆς Παντανάσσης Παναγίας στήν Πάτρα
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς μεγάλης Ἑορτῆς τῆς Παντανάσσης, στ...
- Η Ιερά Σύνοδος για την τοποθέτηση του Υπουργού κ. ...
- Η «Αποστολή» αποχαιρετά τον παπά Στρατή
- Ἡ Παντάνασσά μας
- Πόλεμος μὲ τὸν οὐρανὸ
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΔ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ: Ματθ. κβ’ 2-14
- «Τὴν ζωήν... καὶ τὴν ἐλπίδα...»
- Δες απλά...
- Η αληθινή αγάπη κάνει «διακρίσεις» - Σάββας Ηλιάδης
- Ροκανίζουν την Εκκλησία με την αδιοριστία των εφημ...
- Ὁ Θεοφιλέστατος Ἐψηφισμένος Ἐπίσκοπος Τρωάδος Πέτρ...
- Πῶς ἀμυνόμαστε στούς πειρασμούς τοῦ πονηροῦ;
- «Ἄνω σχῶμεν τὰς καρδίας»
- ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΙΟΥΛΙΟΥ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2015 Ι...
- «Πολλοί δε έσονται πρώτοι έσχατοι και έσχατοι πρώτοι»
- Πως να «σηκώνουμε» την συκοφαντία
- Άγιος Ιωάννης ο Νηστευτής, Πατριάρχης Κωνσταντινου...
- «Αφήκαν οι άνθρωποι τας αμαρτίας αυτών και περί τω...
- Εκοιμήθη ο Μητροπολίτης πρώην Μεσογαίας Αγαθόνικος
- Συνέντευξη του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κερνίτσης σ...
- Καλή κι ευλογημένη Εκκλησιαστική Χρονιά !!!
- Ἐπίσκεψη τοῦ Προέδρου τῆς Νέας Δημοκρατίας κ. Εὐαγ...
- Αυγούστου(116)
- Ιουλίου(123)
- Ιουνίου(110)
- Μαΐου(116)
- Απριλίου(135)
- Μαρτίου(105)
- Φεβρουαρίου(89)
- Ιανουαρίου(107)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015
13:11
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Οι μεγάλες αξίες της ζωής έχουν δυο βασικές φυσικές πηγές. Η μια είναι η συνείδηση την οποία φύτεψε ο Θεός μέσα στον άνθρωπο, γι’ αυτό και ονομάζεται έμφυτος ηθικός νόμος. Νόμος άγραφος και πανανθρώπινος. Είναι τα πρέπει και τα μη που έβαλε ο Θεός μέσα μας για να μπορούμε να αποτελούμε μια κοινωνία που να μπορεί να συζήσει και να επικοινωνεί. Βέβαια σε πολύ στενές κοινωνίες, όπως αυτή της ζούγκλας, λόγω της απομόνωσης και του διαβόλου που βρήκε εκεί πρόσφορο έδαφος, κάπου εκφυλίστηκε και ο εκφοβισμός επιβλήθηκε από τους φυλάρχους και τους ιερείς των ειδώλων και επεκράτησε μέσα τα έθιμα. Αλλά και σε πολιτισμένους λαούς υπήρξε εκφυλισμό της συνειδήσεως, γι’ αυτό και επικράτησαν πράγματα που δεν έθεσε ο Θεός, όπως η δουλεία, η υποτίμηση της γυναίκας, οι ανθρωποθυσίες και οι λατρείες μέσω της ανήθικης προσφοράς του σώματος. Γι’ αυτό και κάποτε καταργήθηκαν.
Η δεύτερη φυσική πηγή των αξιών ήταν η προσωπική και κοινωνική εμπειρία από τους καρπούς του καλού και του κακού. Αυτή η εμπειρία στερέωσε τα πρέπει και τα μη που έθεσε ο Θεός δια της συνειδήσεως. Η τήρησή της έφερνε τη συνεννόηση μεταξύ των ανθρώπων σε στενό κύκλο. Αλλά και σε επίπεδο λαών. Αν έλειπαν αυτά, τότε θα υπήρχε μόνο Βαβέλ και γενικά αλληλοσπαραγμός. Ούτε ιεράρχηση των πραγμάτων και προσώπων θα υπήρχε, ούτε πολιτισμός. Έτσι διαιωνίσθηκε στο πρόσωπο του ανθρώπου η εικόνα του Θεού, όπως δηλαδή πλάστηκε.
Δεν ήλθε ο Χριστός στον κόσμο χωρίς λόγο. Έφερε και δίδαξε πρακτικά με επισφράγισμα τη δική Του θυσία, την τελειότητα που θα οδηγούσε και στο χαμένο «καθ’ ομοίωσιν».
Αυτό λέγεται αποκεκαλυμμένο θέλημα του Θεού. Απόλυτα τέλειο, αρτιότατο, αγιώτατο, που οδηγεί στην επί γης ευτυχία και στη μετά θάνατο σωτηρία της ψυχής η οποία αναμένει την ανάσταση του σώματος που θα είναι άλλο, αφθαρτοποιημένο και απαλλαγμένο και από αυτά τα αδιάβλητα πάθη (πείνα, δίψα, κόπωση κ.λ.π.). Είναι η θεία αποκάλυψη των σωτηρίων, «πρέπει» και «μη», του τέλειου κατά πάντα Ευαγγελικού Νόμου. Η τήρηση αυτών των πρέπει και μη που είναι κατά Θεόν ορθά, δεν είναι μια καθηκοντολογία, αλλά θεραπευτική αγωγή που σώζει, όπως στον τομέα της ιατρικής. Και όπως στην ιατρική, η θεραπευτική αγωγή δεν είναι δεσμά, αλλά τρόπος που οδηγεί στην υγεία, έτσι και τα πρέπει και μη του θείου τελείου θελήματος, είναι θεραπευτική αγωγή της ψυχής που οδηγεί στην εν Χριστώ ελευθερία από τα δεσμά των παθών που μας κάνουν δυστυχισμένους εδώ στη γη και αιωνίως καταδικασμένους στην απώλεια. Και ενώ έχουν δοθεί από το Θεό στον άνθρωπο για το δικό του εγκόσμιο και αιώνιο καλό, εξαρτάται από αυτόν η πραγμάτωσή τους ως ορθοπραξία. Κλειδί, είναι η υγεία του θέλω αφού ο άνθρωπος πλάστηκε ελεύθερος και ο Χριστός επανέλαβε το «όστις θέλει» ως υπέρτατη αξία.
Ο εσωτερικός ακατάστατος άνθρωπος, αυτός που παραβιάζει και αυτή τούτη τη συνείδησή του στις πανανθρώπινες αξίες, δεν μπορεί να δεχθεί ούτε ως άκουσμα τον τέλειο Ευαγγελικό Νόμο. Κι ακόμη περισσότερο δεν μπορεί να δεχθεί τους Αγίους και τη διδασκαλία τους, αφού οι Άγιοι είναι το ευαγγέλιο στην πράξη.
Γι’ αυτό γίνονται εκρηκτικοί και παρορμητικοί και ιδιοτελώς θεληματάρηδες μέσα από παρεξηγημένη ελευθερία που σκέφτεται και δρα εγωπαθώς μη υπολογίζοντας τον άλλο. Η ωραιότερη και ωφελιμότερη πηγή συμφωνίας και αρμονίας με τον εαυτό του πρώτα και στη συνέχεια με τους άλλους είναι να γίνουν, θέλω, τα πρέπει και τα μη του αποκεκαλυμμένου θείου θελήματος. Και επειδή αυτό είναι ανέφικτο να γίνει σε όλους, υπάρχουν οι συγκρούσεις, αλλά αιτία αυτών των συγκρούσεων δεν είναι η εφαρμογή των αγίων εντολών αλλά οι επιθέσεις των αθεράπευτων κατά των θεραπευμένων.
Όμως, οι πρώτοι δεν μπορούν να πλήξουν την εσωτερική ειρήνη και ευτυχία των δεύτερων, οι οποίοι και ως «πολεμούμενοι» κατά τον Απ. Παύλο. Νικούν ακόμη κι αν τους βασανίσουν και τους θανατώσουν.
ΕΠΙ ΤΟ ΑΡΟΤΡΟΝ – ΤΟΜΟΣ Α΄ – ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ Ι. ΠΑΠΑΔΑΚΗ
Αρχιμανδρίτου του Οικουμενικού Θρόνου
πηγή:imverias.blogspot.gr
!>