Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (15)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
- Δεκεμβρίου(121)
- Νοεμβρίου(100)
- Οκτωβρίου(130)
-
Σεπτεμβρίου(96)
- Περί του «ψάλλειν», «υμνείν» και «άδειν» ολίγα - ...
- Πιο σπουδαία από την ένωση των σωμάτων είναι η συν...
- Το Ἀντίδωρο (Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεω...
- «Ἀλλήλων τὰ βάρη βαστάζετε»
- Σαλώνων: ''Η Ορθόδοξη Εκκλησία έδωκε πολλά. Οι άλλ...
- Το Σύνταγμα καθορίζει τον χαρακτήρα της Παιδείας
- Mεγαλειώδης ἡ Λιτανεία τῆς Ἁγίας Κάρας τοῦ Ἁγίου Ἁ...
- Πρόσκληση από την Ιερά Μονή Ομπλού
- Πλήθη πιστῶν προσεκύνησαν σήμερα, τήν Κάρα τοῦ Ἀπο...
- Ψυχές Αθάνατες… - Χρήστος Φωτόπουλος
- Η ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΑΛΙΕΙΑ - Κυριακή Α΄ Λουκά
- Λαμπρός ὁ Ἑσπερινός τῆς 51ης Ἐπετείου τῆς Ἐπανακο...
- Ὁ ἑορτασμός τῆς Ὁσίας Εὐφροσύνης στό Ἄσυλο Ἀνιάτων...
- Το μήνυμα του Αρχιεπισκόπου για τη νέα κατηχητική ...
- Πρόγραμμα Ακολουθιών 51ης επετείου από την επανακο...
- Ὁ ἑορτασμός τῆς Παναγίας τῆς Μυρτιδιώτισσας, στήν ...
- Ζωή Λάσκαρη: ''Υπουργείο Θρησκευμάτων αποτελούμενο...
- Η Ενορία μας στην Ιερά Μονή Ομπλού για την υποδοχή...
- Ο άνθρωπος που αγωνίζεται φιλότιμα για την αγάπη τ...
- Θρασύτατη ἱεροσυλία
- Σύναξις Στελεχῶν Νεανικοῦ ἔργου στήν Ἱερά Μητρόπολ...
- Στήν Πάτρα, ἀγκυροβόλησε τό πολεμικό πλοῖο τοῦ Ρωσ...
- Άγιος Παΐσιος: Ας μην πετροβολούμε… χριστιανικά!
- Γιατί όχι σε μένα;
- Βλεπω τον άγγελό σου, δίπλα σου
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν για τό θλιβερό...
- Θεὸς ἀπατεώνας!
- Ἐκοιμήθη ἐν Κυρίῳ ἡ Ἀργυρώ Κακαράκη- Μποζίνη
- Βίος Αγίου Ευσταθίου
- Όχι επανάσταση, αλλά ανάσταση. (Κυριακή μετά την Ύ...
- Κυριακή μετά την Ύψωση
- Απολυτίκιον Αγίου Ευσταθίου
- ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΠΛΟΙΟ «SMETLIVLII» ΤΟΥ ΡΩΣΙ...
- Ὁ μακαριστὸς Μητροπολίτης Κεφαλληνίας Γεράσιμος Φω...
- Πρόγραμμα εορτασμού της 51ης επετείου της επανακομ...
- Πώς θα ήταν ποτέ δυνατόν;
- Όσο πιο λίγη περιουσία έχει κανείς, τόσο ευτυχέστε...
- ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΠΑΤΡΑΣ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΓΓΡ...
- Γάμος- Βάπτιση: Η νεοεισαχθείσα «ετέρα παράδοσις» ...
- Ξεθεμέλιωμα του γάμου - Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκης
- Λαμπρός ὁ ἑορτασμός τῆς Ἁγίας Σοφίας, στήν Πάτρα
- Βράβευση ἐπιτυχόντων μαθητῶν στά Ἀνώτατα Ἐκπαιδευτ...
- Ἁγιασμός στό Ἐκκλησιαστικό Λύκειο Πατρῶν
- Η προσφορά του αγίου Μητροπολίτου Χρυσοστόμου στον...
- Η παρηγοριά της προσευχής …
- Οι άνθρωποι της προσευχής μας δίνουν ελπίδα
- Μη λυπάσαι και μην πικραίνεσαι ο Χριστός είναι εδώ
- Πώς παντρεύτηκαν... Κάνει θαύματα η προσευχή!
- Τι να ζητάς από το Θεό
- Εκείνοι που γνωρίζουν το Θεό…
- Εξουσία και άρχοντες - Σάββας Ηλιάδης
- Μέ λαμπρότητα ἑορτάσθη στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν ...
- Λαμπρός ο εορτασμός της Υψώσεως του Τίμιου Σταυρού...
- Η Εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στην Ενορία...
- Ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος στό ἐγκαταλ...
- Ἡ Ἑορτή τῶν Ἁγίων τῆς Μικρᾶς Ἀσίας στήν Ἱερά Μητρό...
- Κυριακή πρό τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ στήν Ἱε...
- Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (1...
- Το σημείο του Σταυρού: «Ο αριθμός τηλεφώνου του Θε...
- Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΙΑΚΩΒ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Κυριακή πρὸ τῆς Ὑψώσεως - ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΑΠΕΙΡΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
- ΑΓΙΑ ΘΟΔΩΡΑ ΕΝ ΒΑΣΤΑ – ΒΑΣΤΑ ΑΡΚΑΔΙΑΣ – ΤΟ ΘΑΥΜΑ Π...
- Οι άδειοι άνθρωποι
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Η Εορτή της Υ...
- Ὁ Ἁγιασμός στά Σχολεῖα τῶν Πατρῶν μέ τήν ἔναρξη τῆ...
- Προχωροῦν ἐντατικά οἱ ἐργασίες στόν ἀνεγειρόμενο Ἱ...
- «Ὕστατη Ὥρα»
- Ο Αγιασμός στα σχολεία της Ενορίας μας (φωτο)
- Διαμαρτυρία της Ι.Μ. Πατρών γιά τήν άνανδρη επίθεσ...
- Τα πρέπει, τα μη και τα θέλω
- Μήνυμα πρός Ἐκπαιδευτικούς - Μέ τήν ἔναρξη τῆς νέα...
- Αλήθεια τι περιμένεις;
- Για ποια αγάπη μου μιλάς;
- Ἡ ἑορτή τῆς Παντανάσσης Παναγίας στήν Πάτρα
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς μεγάλης Ἑορτῆς τῆς Παντανάσσης, στ...
- Η Ιερά Σύνοδος για την τοποθέτηση του Υπουργού κ. ...
- Η «Αποστολή» αποχαιρετά τον παπά Στρατή
- Ἡ Παντάνασσά μας
- Πόλεμος μὲ τὸν οὐρανὸ
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΔ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ: Ματθ. κβ’ 2-14
- «Τὴν ζωήν... καὶ τὴν ἐλπίδα...»
- Δες απλά...
- Η αληθινή αγάπη κάνει «διακρίσεις» - Σάββας Ηλιάδης
- Ροκανίζουν την Εκκλησία με την αδιοριστία των εφημ...
- Ὁ Θεοφιλέστατος Ἐψηφισμένος Ἐπίσκοπος Τρωάδος Πέτρ...
- Πῶς ἀμυνόμαστε στούς πειρασμούς τοῦ πονηροῦ;
- «Ἄνω σχῶμεν τὰς καρδίας»
- ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΙΟΥΛΙΟΥ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2015 Ι...
- «Πολλοί δε έσονται πρώτοι έσχατοι και έσχατοι πρώτοι»
- Πως να «σηκώνουμε» την συκοφαντία
- Άγιος Ιωάννης ο Νηστευτής, Πατριάρχης Κωνσταντινου...
- «Αφήκαν οι άνθρωποι τας αμαρτίας αυτών και περί τω...
- Εκοιμήθη ο Μητροπολίτης πρώην Μεσογαίας Αγαθόνικος
- Συνέντευξη του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κερνίτσης σ...
- Καλή κι ευλογημένη Εκκλησιαστική Χρονιά !!!
- Ἐπίσκεψη τοῦ Προέδρου τῆς Νέας Δημοκρατίας κ. Εὐαγ...
- Αυγούστου(116)
- Ιουλίου(123)
- Ιουνίου(110)
- Μαΐου(116)
- Απριλίου(135)
- Μαρτίου(105)
- Φεβρουαρίου(89)
- Ιανουαρίου(107)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015
00:01
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Δέκα ἑπτὰ χρόνια ἔζησε στὴν Αἴγυπτο ὁ Ἰακώβ, ὅπου λόγῳ τοῦ συνεχιζόμενου λιμοῦ τὸν εἶχε φέρει ὁ γιός του Ἰωσήφ. Ὁ πολυκύμαντος βίος του ἔφτανε στὸ τέλος του. Σὲ βαθιὰ γηρατειά, ἑκατὸν σαράντα ἑπτὰ ἐτῶν, ὁ γηραιὸς πατριάρχης ἀρρώστησε. Ὁ Ἰωσὴφ μὲ τὰ δύο παιδιά του, τὸν Μανασσῆ καὶ τὸν Ἐφραίμ, ἔτρεξε κοντά του.
Τὰ μάτια τοῦ Ἰακὼβ εἶχαν βαρύνει ἀπὸ τὸ γῆρας καὶ δὲν ἔβλεπε καλά. Ἀγκάλιασε τὰ ἐγγόνια του καὶ τὰ φίλησε.
- Ὁ Θεὸς μὲ εὐλόγησε πολύ, εἶπε στὸν Ἰωσήφ. Ὄχι μόνο μὲ ἀξίωσε νὰ ξαναδῶ τὸ πρόσωπό σου, ἀλλὰ μοῦ ἔδειξε καὶ τοὺς ἀπογόνους σου.
Τὰ παιδιὰ προσκύνησαν τὸν γέροντα παππού τους σκύβοντας, κατὰ τὸ ἔθος, τὸ πρόσωπό τους ὣς τὸ ἔδαφος.
Ὁ Ἰωσὴφ ἔβαλε τότε τὸν πρωτότοκο Μανασσῆ στὰ δεξιὰ τοῦ πατέρα του καὶ τὸν Ἐφραὶμ σὰν μικρότερο στὰ ἀριστερά του. Ὅμως ὁ Ἰακὼβ ἅπλωσε τὸ δεξί του χέρι πάνω στὸ κεφάλι τοῦ Ἐφραίμ, ἐνῶ στὸ κεφάλι τοῦ πρωτότοκου Μανασσῆ ἔβαλε τὸ ἀριστερό του χέρι. Ἔτσι σχημάτισε ἀπὸ πάνω τους τὸ σχῆμα τοῦ σταυροῦ καὶ τοὺς εὐλόγησε.
Ὁ Ἰωσὴφ ὅμως, βλέποντας πὼς ὁ πατέρας του ἔβαλε στὸν μι-κρότερο τὸ δεξί του χέρι καὶ στὸν πρωτότοκο τὸ ἀριστερό, στενοχω-ρήθηκε πολύ. Ἡ εὐλογία τοῦ πρωτότοκου θεωροῦνταν μεγαλύτερη καὶ δινόταν μὲ τὸ δεξὶ χέρι. Νόμισε πὼς ὁ πατέρας του μέσα στὴ γεροντική του τύφλωση ἔκανε λάθος. Ἔπιασε λοιπὸν τὸ δεξὶ χέρι τοῦ Ἰακὼβ καὶ πῆγε νὰ τὸ βάλει στὸ κεφάλι τοῦ Μανασσῆ.
- Ὄχι ἔτσι, πατέρα μου, εἶπε. Αὐτὸς ἐδῶ εἶναι ὁ πρωτότοκος.
- Τὸ γνωρίζω, τέκνο μου, ἀπάντησε ὁ Ἰακώβ. Θὰ γεννηθεῖ καὶ ἀπὸ τὸν Μανασσῆ λαὸς πολύς. Θὰ δοξαστεῖ κι αὐτός. Ἀλλὰ ὁ νεώτερος ἀδελφός του, ὁ Ἐφραίμ, θὰ εἶναι μεγαλύτερός του καὶ οἱ ἀπόγονοί του θὰ εἶναι πλῆθος λαῶν. Μ᾿ αὐτοὺς τοὺς δύο θὰ εὐλογηθεῖ ὁ Ἰσραὴλ καὶ ὅλοι, ὅταν θὰ εὔχονται, θὰ λένε: Μακάρι νὰ σὲ κάμει ὁ Θεὸς σὰν τὸν Ἐφραὶμ καὶ τὸν Μανασσῆ.
Ἔτσι ὁ Ἰακὼβ εὐλόγησε τὸν Ἐφραὶμ περισσότερο ἀπὸ τὸν πρω-τότοκο Μανασσῆ (Γεν. 48, 1-20).
Ἡ ἐναλλαγὴ τῶν χεριῶν τοῦ πατριάρχη Ἰακὼβ κατὰ τὴν εὐλογία τῶν ἐγγονῶν του δὲν ἔγινε καθόλου τυχαῖα, ἀλλὰ «τὸ κραταιὸν τοῦ Σταυροῦ προεδήλωσε σύμβολον» (Ἰδιόμ. Λιτῆς τῆς Ὑψώσεως). Ἂν καὶ εἶχε καμφθεῖ ἀπὸ τὸ γῆρας ὁ Ἰακὼβ καὶ εἶχε ταλαιπωρηθεῖ ἀπὸ τὴν ἀρρώστια του, ὅμως ἀνόρθωσε τὸ κορμί του καὶ ἔδωσε σταυροειδῶς τὴν εὐλογία του, γιὰ νὰ προεικονίσει «τὴν ἐνέργειαν τοῦ ζωηφόρου Σταυροῦ».
Καὶ ὁ μὲν Ἰακὼβ ἐνισχύθηκε ἀπὸ τὸν τύπο ἁπλῶς τοῦ Σταυροῦ ποὺ σχημάτισε μὲ τὰ χέρια του καὶ ὑπερνίκησε τὸ γῆρας καὶ τὴν ἀδυναμία του. Ὁ Χριστὸς ὅμως διὰ τοῦ Σταυροῦ του «τὴν παλαιότητα τοῦ νομικοῦ σκιώδους γράμματος ἐκαινογράφησε καὶ τὴν ψυχόλεθρον νόσον τῆς πλάνης ἀπήλασε». Ἔδιωξε τὴν καταστροφικὴ γιὰ τὴν ψυχὴ νόσο τῆς πλάνης καὶ ἀνακαίνισε τὴν παλαιότητα καὶ τὴ σκιὰ τοῦ γράμματος τοῦ (Μωσαϊκοῦ) νόμου, ἀναζωογονώντας το μὲ τὸ νέο πνεῦμα τῆς Χάριτος. Στὸ γράμμα τῆς Παλαιᾶς περιέχεται πλέον τὸ πνεῦμα τῆς Καινῆς Διαθήκης (ἅγ. Νικόδημος Ἁγιορείτης).
Μὲ τὴ σταυροειδῆ του εὐλογία ὁ Ἰακὼβ ἔδειξε ἐπὶ πλέον ὅτι ὁ νομολάτρης λαός, οἱ Ἑβραῖοι, εἶναι ἕνα «πρεσβύτερον κλέος». Μιὰ πα-λιά, γερασμένη δόξα. Καὶ συμβολίζεται σωστὰ ἀπὸ τὸν Μανασσῆ, τὸν πρεσβύτερο γιὸ τοῦ Ἰωσήφ. Γι᾿ αὐτὸ δὲν θέλησε νὰ ἀλλοιώσει τὸν τύ-πο τοῦ Σταυροῦ ποὺ ἔκαμε μὲ τὰ χέρια του, ὅταν ὁ Ἰωσὴφ τοῦ ὑπέδειξε ὅτι μπέρδεψε τὰ κεφάλια τῶν παιδιῶν του. Ἤθελε νὰ κηρύξει ὅτι «ὑπερέξει λαὸς Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ νεοπαγής, Σταυρῷ τειχιζόμενος». Ἕνας ἄλλος λαὸς τοῦ Χριστοῦ νεοσύστατος, περιχαρακωμένος ἀπὸ τὸν Σταυρό, θὰ ἀναδειχθεῖ ἀνώτερος ἀπὸ τὸν παλαιό. Καὶ συμβολίζεται ἀπ᾿ τὸν νεώτερο Ἐφραίμ, ποὺ πῆρε γι᾿ αὐτὸ μεγαλύτερη εὐλογία ἀπ᾿ τὸν πρεσβύτερο ἀδελφό του (Κανὼν Ὑψώσεως, ᾠδὴ ς').
Ἐσύ; Τί γοητεία βρίσκεις ἀκόμα στὴ γερασμένη δόξα τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου μέσα σου; Δὲν εἶναι πιὰ καιρὸς ἡ χάρη τοῦ Σταυροῦ νὰ σὲ ἀνακαινίσει; Νὰ νοιώσεις τὴν ὑπεροχή τοῦ νέου ἀπέναντι στὸ παλαιό; (πρβλ. Β΄ Κορ. 5, 17).
(ΛΥΧΝΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ, ἀρ. φ. 362, Σεπτ. 2013)
!>