Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
- Δεκεμβρίου(121)
- Νοεμβρίου(100)
- Οκτωβρίου(130)
- Σεπτεμβρίου(96)
- Αυγούστου(116)
- Ιουλίου(123)
- Ιουνίου(110)
- Μαΐου(116)
- Απριλίου(135)
- Μαρτίου(105)
-
Φεβρουαρίου(89)
- Η Αγία Κυράννα η Νεομάρτυς
- Ανάμνηση Θαύματος κολλύβων Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος
- Το διά κολλύβων Θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος
- Άγγελοι με ράσα
- Πόσο αγαπάει η Παναγία μας τους Χαιρετισμούς;
- Τη υπερμάχω στρατηγώ...
- Η πραγματική αγάπη
- «ὁ μὴ ὢν μετ' ἐμοῦ κατ' ἐμοῦ ἐστι, καὶ ὁ μὴ συνάγω...
- Ἡ πρώτη ἐντολὴ ποὺ δόθηκε ἀπὸ τὸν Θεὸ
- Στις 6 Μαρτίου 2015, η Ενορία μας διοργανώνει Προσ...
- Υπάρχουν Άθεοι;
- Τα ανθρώπινα είναι αβέβαια
- Άγιος Ταράσιος Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως
- Τό Μέγα Ἀπόδειπνο καί οἱ Χαιρετισμοί τοῦ Σταυροῦ τ...
- ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟ...
- Το βαθύτερο νόημα της Καθαράς Δευτέρας και της όλη...
- Ὁ πρῶτος Κατανυκτικὸς Ἑσπερινὸς στὴν Ἱερὰ Μητρόπολ...
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μεγάλης Τεσσαρακοστής Ι...
- Χειροτεχνίες - Δημιουργίες από τα μικρά παιδιά των...
- Ἡ ἐξορία τοῦ Ἀδὰμ καὶ ἡ δική μας
- ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ
- ΜΕΤΑΝΟΙΑ
- Σήμερα δεν διακρίνεις αν είναι άνδρας ή γυναίκα
- ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ ΕΝΘΕΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ " ΕΠΙΛΟΓΕΣ " ΤΗΣ Ε...
- Γενικὴ Ἱερατικὴ Σύναξη στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν ...
- Δέκα χρόνια πριν....στον Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών....
- Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος: Η εκκλησία είναι ...
- Ὁ ποταμὸς τῆς φωτιᾶς
- «Να συνεχίσει το σπουδαίο έργο του ο Μητροπολίτης ...
- «Μη φοβάσαι, παιδί μου. Είμαι η Παναγία»!
- Μεγάλη Τεσσαρακοστή και Θεία Κοινωνία
- Η Ενορία μας διοργανώνει Προσκύνημα στην Ιερά Μονή...
- Εκοιμήθη ο Μητροπολίτης πρώην Φωκίδος Αθηναγόρας
- ΠΡΟΣΕΧΕ ΜΗΝ ΔΙΩΞΕΙΣ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΣΟΥ ΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟ ΣΟΥ!!!
- Ο άθεος και η γριούλα
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜ...
- "Ακούσωμεν και στενάξωμεν"
- Κυριακή Απόκρεω: Το κριτήριο της σωτηρίας
- Μην Ξεχάσεις να θυμηθείς…
- ΟΙ ΚΕΚΟΙΜΗΜΕΝΟΙ
- Οι Άγιοι Ακύλας και Πρίσκιλλα
- ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ (ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟ)
- Το πρόγραμμα του 30ου Παιδαγωγικού Συνεδρίου το οπ...
- Προϋποθέσεις ἁγιοκατάταξης
- Για 4η συνεχόμενη χρονιά οι θάνατοι περισσότεροι α...
- Μυστήριον του Αγίου Ευχελαίου & Ιερά Παράκλησις στ...
- Τα Κρύα Ιτεών της Πάτρας τίμησαν την Μνήμη του Αγί...
- Στὸ ξεκίνημα τῆς ἡμέρας
- Το Ευαγγελικό ανάγνωσμα επί τη εορτή του Αγίου Ιερ...
- Το Αποστολικό ανάγνωσμα επί τη εορτή του Αγίου Ιερ...
- Ο ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΗΣ (10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ)
- Ο Άγιος Χαράλαμπος (ο βίος του Αγίου - μαρτύριο -...
- Ἀπολυτίκιον Αγίου Χαραλάμπους
- Πρόγραμμα πανηγύρεως Ιερού Ναού Αγίου Χαραλάμπους ...
- Λίγο πριν κοιμηθείς, σκέψου…
- Δούλος ή Ελεύθερος;
- Ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος λειτούργησε μετά από 789 η...
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ - Το κήρυγμα του Σεβασμιωτάτου ...
- Η παραβολή του ασώτου (ταινία)
- Κυριακή του Ασώτου - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- Ψυχή και Χριστός
- Ερημοποίηση της ψυχής
- Ο Καθηγούμενος της Ι.Μ. Ομπλού π. Νεκτάριος, θα ομ...
- Πεταλούδα και Άσωτος Υιός
- Έχουν σοκαριστεί οι Τούρκοι από τον αναδυόμενο ναό...
- Το Μηνιαίο Μυστήριον του Ευχελαίου στην Ενορίας το...
- Ο π. Ευάγγελος Πριγκιπάκης θα ομιλήσει την Κυριακή...
- Δείξτε μου έναν Άγιο που ντύθηκε καρναβάλι και θα ...
- Ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση θυρών και παραθύρων στο ...
- "Όταν καίμε έναν άνθρωπο είναι σαν να λέμε ότι είν...
- Καθὼς ὁ κόσμος καταρρέει...
- Μπροστὰ σὲ μιὰ ἀνεπιθύμητη ἐγκυμοσύνη
- Συγκλονιστικό Θαύμα: «Η Παναγία μπροστά στο ταμείο...
- Ζητήσαμε συγγνώμη; Τελείωσε. Ο Θεός όλα τα συγχωρε...
- Το διήμερο 9 και 10 Φεβρουαρίου, η Ενορία μας πανη...
- Προσκυνηματική Εκδρομή της ενορίας Αγίου Νικολάου ...
- Εκκλησιασμός: ανάγκη ή συνήθεια;
- Το κήρυγμα του Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσοστ...
- Πραγματοποιήθηκε χθές η κοπή της καθιερωμένης βασι...
- Εκδήλωση για την κοπή της Αγιοβασιλόπιτας στον Άγι...
- Είδον οι οφθαλμοί μου το σωτήριόν σου
- Η Υπαπαντή του Κυρίου
- Ακατάληπτον εστίν το τελούμενον εν σοί...
- Καταβασίες της Υπαπαντής με μετάφραση
- Απολυτίκιον Υπαπαντής του Κυρίου
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΤΕΛΩΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ
- Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης: Δεν οφελούν οι μετάνοιε...
- Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ
- Απολυτίκιον Αγίου Τρύφωνος
- Ιανουαρίου(107)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015
02:24
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2015
Τῆς Τυροφάγου: Ρωμ. ιγ΄ 11 - ιδ΄ 4
Αδελφοί, νῦν ἐγγύτερον ἡμῶν ἡ σωτηρία ἢ ὅτε ἐπιστεύσαμεν. ἡ νὺξ προέκοψεν, ἡ δὲ ἡμέρα ἤγγικεν. ἀποθώμεθα οὖν τὰ ἔργα τοῦ σκότους καὶ ἐνδυσώμεθα τὰ ὅπλα τοῦ φωτός. ὡς ἐν ἡμέρᾳ εὐσχημόνως περιπατήσωμεν, μὴ κώμοις καὶ μέθαις, μὴ κοίταις καὶ ἀσελγείαις, μὴ ἔριδι καὶ ζήλῳ, ἀλλ᾿ ἐνδύσασθε τὸν Κύριον ᾿Ιησοῦν Χριστόν, καὶ τῆς σαρκὸς πρόνοιαν μὴ ποιεῖσθε εἰς ἐπιθυμίας. Τὸν δὲ ἀσθενοῦντα τῇ πίστει προσλαμβάνεσθε, μὴ εἰς διακρίσεις διαλογισμῶν. ὃς μὲν πιστεύει φαγεῖν πάντα, ὁ δὲ ἀσθενῶν λάχανα ἐσθίει. ὁ ἐσθίων τὸν μὴ ἐσθίοντα μὴ ἐξουθενείτω, καὶ ὁ μὴ ἐσθίων τὸν ἐσθίοντα μὴ κρινέτω· ὁ Θεὸς γὰρ αὐτὸν προσελάβετο. σὺ τίς εἶ ὁ κρίνων ἀλλότριον οἰκέτην; τῷ ἰδίῳ Κυρίῳ στήκει ἢ πίπτει· σταθήσεται δέ· δυνατὸς γάρ ἐστιν ὁ Θεὸς στῆσαι αὐτόν.
ΜΕΤΑΝΟΙΑ
1. ΑΠΟΘΕΣΗ ΚΑΙ ΕΝΔΥΣΗ
Ἕνα ἐγερτήριο σάλπισμα μετανοίας θὰ μποροῦσε νὰ χαρακτηρισθεῖ τὸ ἀποστολικὸ αὐτὸ ἀνάγνωσμα. Ὁ ἀπόστολος Παῦλος ἀπευθυνόμενος στοὺς Ρωμαίους, ἀλλὰ καὶ πρὸς ὅλους τοὺς Χριστιανούς, λέει: Εἶναι πλέον ὥρα νὰ σηκωθοῦμε ἀπὸ τὸν ὕπνο τῆς ἀμέλειας. Διότι τώρα ἡ ἡμέρα τῆς Δευτέρας Παρουσίας εἶναι πλησιέστερη σὲ μᾶς παρὰ τότε ποὺ πιστεύσαμε. Ἡ ζωὴ αὐτή, ποὺ μοιάζει μὲ νύχτα σκοτεινή, προχώρησε, ἐνῶ ἡ ἡμέρα τῆς ἄλλης ζωῆς πλησίασε. «Ἀποθώμεθα οὖν τὰ ἔργα τοῦ σκότους καὶ ἐνδυσώμεθα τὰ ὅπλα τοῦ φωτός». Ἂς πετάξουμε λοιπὸν ἀπὸ πάνω μας τὰ ἔργα τῆς ἁμαρτίας ποὺ γίνονται στὸ σκοτάδι, κι ἂς ντυθοῦμε σὰν ὅπλα τὰ φωτεινὰ ἔργα τῆς ἀρετῆς. Ὅπως συμπεριφέρεται κανεὶς τὴν ἡμέρα, ποὺ τὰ βλέμματα πολλῶν τὸν παρακολουθοῦν, ἔτσι κι ἐμεῖς ἂς συμπεριφερθοῦμε μὲ εὐπρέπεια καὶ σεμνότητα· ὄχι μὲ ἄσεμνα φαγοπότια καὶ μεθύσια, οὔτε μὲ πράξεις αἰσχρότητος καὶ ἀσέλγειας, οὔτε μὲ φιλονικίες καὶ ζηλοτυπίες. Ἀλλὰ νὰ ἐνδυθοῦμε σὰν ἔνδυμα τῆς ψυχῆς μας τὸν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό, ὥστε στὴν ὅλη ζωή μας νὰ μοιάζουμε μ’ Αὐτόν.
Μὲ τὸ ὅλο ἱερὸ κείμενο ὁ ἅγιος Ἀπόστολος μᾶς καλεῖ σὲ μετάνοια καὶ ἐγρήγορση καὶ μᾶς ζητεῖ νὰ κάνουμε δύο ἐνέργειες: πρῶτα νὰ πετάξουμε ἀπὸ πάνω μας τὰ ἔργα τῆς ἁμαρτίας, κι ἔπειτα νὰ ντυθοῦμε καὶ νὰ ὁπλισθοῦμε μὲ τὰ ὅπλα τοῦ φωτὸς καὶ τῆς ἀρετῆς. Νὰ μισήσουμε δηλαδὴ τὴν ἁμαρτία καὶ τὰ ἔργα της, καὶ νὰ ἀγαπήσουμε τὸν Χριστὸ καὶ τὴν ἀρετή. Νὰ ἀφήσουμε τὴ νύχτα καὶ τὰ ἁμαρτωλά της ἔργα, καὶ νὰ ζήσουμε πλέον μέσα στὸ φῶς τῆς ἡμέρας, τῆς νέας ἐν Χριστῷ ζωῆς. Διπλὸ λοιπὸν τὸ ἔργο τῆς μετανοίας, ξερίζωμα καὶ ἔνδυση, μίσος καὶ ἀγάπη, ἀπάρνηση τῆς ἁμαρτίας καὶ ἀφοσίωση στὸν Χριστό. Ἂς μὴ νομίσουμε ὅτι τὸ κάλεσμα αὐτὸ δὲν μᾶς ἀφορᾶ, ἀλλὰ ἀφορᾶ μόνο τοὺς ἀνθρώπους ποὺ βρίσκονται μακριὰ ἀπὸ τὸν Θεό. Καθὼς εἰσερχόμαστε στὴν Ἁγία καὶ Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ἡ Ἐκκλησία μας ἐπέλεξε αὐτὸ τὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα γιὰ νὰ καλέσει ὅλους – κι ἐμᾶς ποὺ νομίζουμε ὅτι εἴμαστε προοδευμένοι Χριστιανοί – σὲ μετάνοια. Διότι ἂν ψάξουμε καλὰ μέσα στὴν ψυχή μας, θὰ δοῦμε ἕνα σωρὸ πάθη καὶ ἐπιθυμίες ἁμαρτωλές, σκέψεις καὶ φρονήματα σκοτεινά. Ἀλλὰ καὶ στὴν καθημερινή μας ζωὴ κάθε τόσο πέφτουμε στὰ ἴδια καὶ στὰ ἴδια. Ἂς ξυπνήσουμε λοιπὸν ἀπὸ τὸν λήθαργο τῆς ἀδιαφορίας καὶ τῆς ἀμέλειας. Ἰδιαιτέρως τώρα καθὼς μπαίνουμε στὸ στίβο τῶν πνευματικῶν ἀγώνων. Ἄς κάνουμε ἕνα νέο ξεκίνημα μὲ ζῆλο. Καὶ θὰ τὸ εὐλογήσει ὁ Θεός.
Μὲ τὸ ὅλο ἱερὸ κείμενο ὁ ἅγιος Ἀπόστολος μᾶς καλεῖ σὲ μετάνοια καὶ ἐγρήγορση καὶ μᾶς ζητεῖ νὰ κάνουμε δύο ἐνέργειες: πρῶτα νὰ πετάξουμε ἀπὸ πάνω μας τὰ ἔργα τῆς ἁμαρτίας, κι ἔπειτα νὰ ντυθοῦμε καὶ νὰ ὁπλισθοῦμε μὲ τὰ ὅπλα τοῦ φωτὸς καὶ τῆς ἀρετῆς. Νὰ μισήσουμε δηλαδὴ τὴν ἁμαρτία καὶ τὰ ἔργα της, καὶ νὰ ἀγαπήσουμε τὸν Χριστὸ καὶ τὴν ἀρετή. Νὰ ἀφήσουμε τὴ νύχτα καὶ τὰ ἁμαρτωλά της ἔργα, καὶ νὰ ζήσουμε πλέον μέσα στὸ φῶς τῆς ἡμέρας, τῆς νέας ἐν Χριστῷ ζωῆς. Διπλὸ λοιπὸν τὸ ἔργο τῆς μετανοίας, ξερίζωμα καὶ ἔνδυση, μίσος καὶ ἀγάπη, ἀπάρνηση τῆς ἁμαρτίας καὶ ἀφοσίωση στὸν Χριστό. Ἂς μὴ νομίσουμε ὅτι τὸ κάλεσμα αὐτὸ δὲν μᾶς ἀφορᾶ, ἀλλὰ ἀφορᾶ μόνο τοὺς ἀνθρώπους ποὺ βρίσκονται μακριὰ ἀπὸ τὸν Θεό. Καθὼς εἰσερχόμαστε στὴν Ἁγία καὶ Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ἡ Ἐκκλησία μας ἐπέλεξε αὐτὸ τὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα γιὰ νὰ καλέσει ὅλους – κι ἐμᾶς ποὺ νομίζουμε ὅτι εἴμαστε προοδευμένοι Χριστιανοί – σὲ μετάνοια. Διότι ἂν ψάξουμε καλὰ μέσα στὴν ψυχή μας, θὰ δοῦμε ἕνα σωρὸ πάθη καὶ ἐπιθυμίες ἁμαρτωλές, σκέψεις καὶ φρονήματα σκοτεινά. Ἀλλὰ καὶ στὴν καθημερινή μας ζωὴ κάθε τόσο πέφτουμε στὰ ἴδια καὶ στὰ ἴδια. Ἂς ξυπνήσουμε λοιπὸν ἀπὸ τὸν λήθαργο τῆς ἀδιαφορίας καὶ τῆς ἀμέλειας. Ἰδιαιτέρως τώρα καθὼς μπαίνουμε στὸ στίβο τῶν πνευματικῶν ἀγώνων. Ἄς κάνουμε ἕνα νέο ξεκίνημα μὲ ζῆλο. Καὶ θὰ τὸ εὐλογήσει ὁ Θεός.
2. ΚΑΤΑΚΡΙΣΗ
Στὴ συνέχεια ὁ ἀπόστολος Παῦλος ἀναφέρεται στὸ θέμα τῶν φαγητῶν ποὺ ταλαιπωροῦσε τότε τοὺς Χριστιανούς. Λέει λοιπὸν ὁ θεῖος Ἀπόστολος: Νὰ δέχεσθε μὲ καλοσύνη ἐκεῖνον ποὺ εἶναι ἀδύνατος στὴν πίστη καὶ ἐξαρτᾶ τὴ σωτηρία του καὶ ἀπὸ τὴ διάκριση τῶν φαγητῶν καὶ τῶν ἡμερῶν, χωρὶς νὰ συζητᾶτε καὶ νὰ ἐπικρίνετε τὶς ἰδέες του. Ἄλλος βέβαια πιστεύει ὅτι δὲν ἀπαγορεύεται νὰ φάει ὅλα τὰ φαγητά. Ἐνῶ ὁ ἀδύνατος στὴν πίστη τρώει λαχανικὰ καὶ ἀποφεύγει τὶς ἄλλες τροφὲς ἀπὸ τὸ φόβο μήπως μολυνθεῖ ἀπ’ αὐτές. Ἐκεῖνος ποὺ λόγῳ τῆς ἰσχυρότερης πίστεώς του τρώει ἀπ’ ὅλες τὶς τροφές, ἂς μὴν περιφρονεῖ ὡς στενοκέφαλο ἐκεῖνον ποὺ δὲν τρώει ἀπ’ ὅλες. Κι αὐτὸς ποὺ δὲν τρώει ἀπ’ ὅλα, ἂς μὴν κατακρίνει ἐκεῖνον ποὺ τρώει.
Ἄλλωστε ποιὸς εἶσαι ἐσύ, ποὺ κατακρίνεις ξένο δοῦλο; Αὐτὸς δὲν ἔχει ἐσένα Κύριο ἀλλὰ τὸν Θεό. Γιὰ τὸν Κύριό του λοιπὸν μένει σταθερὸς ἢ πέφτει πνευματικά. Μάθε λοιπὸν ὅτι, ἐνῶ ἐσὺ τὸν κατακρίνεις, αὐτὸς θὰ μείνει σταθερὸς στὴν πίστη. Διότι ὁ Θεὸς ἔχει τὴ δύναμη νὰ τὸν ἀνορθώσει καὶ νὰ τὸν στερεώσει.
Παίρνοντας ἀφορμὴ ἀπὸ τὸ ζήτημα τῶν τροφῶν ὁ θεῖος Ἀπόστολος ξεσκεπάζει τὸ φοβερὸ πάθος τῆς κατακρίσεως, ποὺ πάντοτε ταλαιπωροῦσε καὶ ταλαιπωρεῖ ἰδιαιτέρως τοὺς πιστούς. Ἂν ἐξετάσουμε προσεκτικὰ τὸν ἑαυτό μας, θὰ δοῦμε πόσο πάσχουμε κι ἐμεῖς στὸ θέμα τῆς κατακρίσεως. Πόσο εὔκολα ἀνοίγουμε τὸ στόμα μας γιὰ νὰ κρίνουμε τοὺς ἄλλους ἀδελφούς μας. Καὶ μᾶς ἐγκαλεῖ ὁ ἀπόστολος Παῦλος καὶ μᾶς ρωτᾶ: Ποιοὶ εἴμαστε ἐμεῖς ποὺ κάνουμε τοὺς δικαστὲς τῶν ἄλλων; Μὲ ποιὸ δικαίωμα ἁρπάζουμε τὸ δικαίωμα τοῦ Θεοῦ, ποὺ εἶναι ὁ μόνος Κριτὴς ὅλων μας;
Ἐπιπλέον ὅταν κατακρίνουμε, χωρὶς νὰ τὸ καταλαβαίνουμε ἀποκαλύπτουμε τὴν κακία ποὺ ἔχουμε γιὰ τοὺς ἀδελφούς μας, καὶ τὸν μεγάλο ἐγωισμό μας. Νομίζουμε ὅτι τὰ ξέρουμε ὅλα κι ὅτι ἔχουμε τὸ δικαίωμα νὰ καυτηριάζουμε τὰ λάθη τῶν ἄλλων. Κατακρίνουμε αὐτὰ ποὺ βλέπουμε, καὶ δὲν ξέρουμε ὅτι οἱ ἄλλοι μπορεῖ νὰ μετανόησαν, ἐνῶ ἐμεῖς μένουμε σκλάβοι στὸ ὀλέθριο πάθος μας. Κατακρίνουμε διότι δὲν ἀποκτήσαμε ἀκόμη συναίσθηση καὶ φροντίδα γιὰ τὰ δικά μας ἁμαρτήματα. Ἐμεῖς καθημερινὰ σφάλλουμε σὲ χειρότερα ἁμαρτήματα καὶ κατακρίνουμε τοὺς ἄλλους! Διώχνουμε ὅμως ἔτσι τὴ Χάρη τοῦ Θεοῦ καὶ παραχωρεῖ ὁ Θεὸς καὶ πέφτουμε στὰ ἴδια ἁμαρτήματα, κάποτε καὶ σὲ ἄλλα βαριά, ἀκόμη καὶ σὲ σαρκικά, γιὰ νὰ ταπεινωθοῦμε καὶ νὰ μετανοήσουμε. Ἂς προσέξουμε λοιπὸν πολύ. Κι ἂς ζητήσουμε μὲ μετάνοια ἀπὸ τὸν Θεὸ νὰ μᾶς δώσει τὴ χάρη του νὰ ἀπαλλαγοῦμε ἀπὸ τὴν κατάκριση. Διαφορετικὰ μὲ τὴν κατάκριση ὁδεύουμε σ’ ἕναν ἀπὸ τοὺς συντομότερους δρόμους γιὰ τὴν κόλαση.
Ἄλλωστε ποιὸς εἶσαι ἐσύ, ποὺ κατακρίνεις ξένο δοῦλο; Αὐτὸς δὲν ἔχει ἐσένα Κύριο ἀλλὰ τὸν Θεό. Γιὰ τὸν Κύριό του λοιπὸν μένει σταθερὸς ἢ πέφτει πνευματικά. Μάθε λοιπὸν ὅτι, ἐνῶ ἐσὺ τὸν κατακρίνεις, αὐτὸς θὰ μείνει σταθερὸς στὴν πίστη. Διότι ὁ Θεὸς ἔχει τὴ δύναμη νὰ τὸν ἀνορθώσει καὶ νὰ τὸν στερεώσει.
Παίρνοντας ἀφορμὴ ἀπὸ τὸ ζήτημα τῶν τροφῶν ὁ θεῖος Ἀπόστολος ξεσκεπάζει τὸ φοβερὸ πάθος τῆς κατακρίσεως, ποὺ πάντοτε ταλαιπωροῦσε καὶ ταλαιπωρεῖ ἰδιαιτέρως τοὺς πιστούς. Ἂν ἐξετάσουμε προσεκτικὰ τὸν ἑαυτό μας, θὰ δοῦμε πόσο πάσχουμε κι ἐμεῖς στὸ θέμα τῆς κατακρίσεως. Πόσο εὔκολα ἀνοίγουμε τὸ στόμα μας γιὰ νὰ κρίνουμε τοὺς ἄλλους ἀδελφούς μας. Καὶ μᾶς ἐγκαλεῖ ὁ ἀπόστολος Παῦλος καὶ μᾶς ρωτᾶ: Ποιοὶ εἴμαστε ἐμεῖς ποὺ κάνουμε τοὺς δικαστὲς τῶν ἄλλων; Μὲ ποιὸ δικαίωμα ἁρπάζουμε τὸ δικαίωμα τοῦ Θεοῦ, ποὺ εἶναι ὁ μόνος Κριτὴς ὅλων μας;
Ἐπιπλέον ὅταν κατακρίνουμε, χωρὶς νὰ τὸ καταλαβαίνουμε ἀποκαλύπτουμε τὴν κακία ποὺ ἔχουμε γιὰ τοὺς ἀδελφούς μας, καὶ τὸν μεγάλο ἐγωισμό μας. Νομίζουμε ὅτι τὰ ξέρουμε ὅλα κι ὅτι ἔχουμε τὸ δικαίωμα νὰ καυτηριάζουμε τὰ λάθη τῶν ἄλλων. Κατακρίνουμε αὐτὰ ποὺ βλέπουμε, καὶ δὲν ξέρουμε ὅτι οἱ ἄλλοι μπορεῖ νὰ μετανόησαν, ἐνῶ ἐμεῖς μένουμε σκλάβοι στὸ ὀλέθριο πάθος μας. Κατακρίνουμε διότι δὲν ἀποκτήσαμε ἀκόμη συναίσθηση καὶ φροντίδα γιὰ τὰ δικά μας ἁμαρτήματα. Ἐμεῖς καθημερινὰ σφάλλουμε σὲ χειρότερα ἁμαρτήματα καὶ κατακρίνουμε τοὺς ἄλλους! Διώχνουμε ὅμως ἔτσι τὴ Χάρη τοῦ Θεοῦ καὶ παραχωρεῖ ὁ Θεὸς καὶ πέφτουμε στὰ ἴδια ἁμαρτήματα, κάποτε καὶ σὲ ἄλλα βαριά, ἀκόμη καὶ σὲ σαρκικά, γιὰ νὰ ταπεινωθοῦμε καὶ νὰ μετανοήσουμε. Ἂς προσέξουμε λοιπὸν πολύ. Κι ἂς ζητήσουμε μὲ μετάνοια ἀπὸ τὸν Θεὸ νὰ μᾶς δώσει τὴ χάρη του νὰ ἀπαλλαγοῦμε ἀπὸ τὴν κατάκριση. Διαφορετικὰ μὲ τὴν κατάκριση ὁδεύουμε σ’ ἕναν ἀπὸ τοὺς συντομότερους δρόμους γιὰ τὴν κόλαση.
πηγή:osotir.org
!>