Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
-
2014
(1414)
-
Δεκεμβρίου(115)
- Κάλαντα Πρωτοχρονιάς
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΑΓΙ...
- Στὸ κατώφλι τοῦ νέου χρόνου - Metropolitan Anthony...
- Να ακολουθείς το ημερολόγιο της Εκκλησίας!
- Το Κερί
- Παραδοσιακή βασιλόπιτα με προζύμι
- 3 Ιανουαρίου 2015, 09:00, Θεολογικό Συνέδριο, Αιθ....
- Η ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΔΙΑΣΩΘΕΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ NORMAN ATLA...
- Εντυπωσιακή εκδήλωση των Κατηχητικών Ομάδων της Πα...
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ι.Μ.ΠΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ...
- Γιατί κόβουμε βασιλόπιτα; Πότε επικράτησε το έθιμο;
- ΧΑΡΤΟΠΑΙΞΙΑ - Ένα δαιμονικό παιχνίδι, δήθεν έθιμο ...
- Ευχές του Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσοστόμου ...
- Η Χριστουγεννιάτικη εορτή του Κατηχητικού Σχολείου...
- Η ακολουθία των Χριστουγέννων στον Ιερό Ναό Αγίου ...
- Ποιοι ήταν οι τρεις Μάγοι; Από που ήρθαν; Πως γνώρ...
- Ο Χριστός μετανάστης!
- Σοκολατένια πανακότα
- Η σφαγή των Αγίων Νηπίων (29 Δεκεμβρίου)
- Τὰ Ἅγια Νήπια (περίπου 14.000) ποὺ ἐσφάγισαν μὲ δι...
- Ένας πατέρας...
- Κυριακή Κ΄ (μετά τα Χριστούγεννα): «... τον Ιάκωβο...
- Οι προσευχές και οι δεήσεις από μόνες τους δεν μας...
- Μην ζητάμε να δούμε τον Θεό, απροετοίμαστοι!
- Η Εορτή της Συνάξεως της Υπεραγίας Θεοτόκου στον π...
- Εορτή Συνάξεως της Υπεραγίας Θεοτόκου της Αλεξιωτί...
- «Ὁ ἀόρατος ὁρᾶται»
- ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΓΑΠΗΣ - π. Δημητρίου Μπόκου
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡ...
- «Ἑαυτὸν ἐκένωσε…»
- Το νόημα των Χριστουγέννων
- Ποῦ γεννιέται ὁ Χριστός;
- Ζεις τη μελαγχολία των γιορτών; Έλα μαζί μας!!
- Μέλη των νεανικών μας ομάδων έψαλλαν τα κάλαντα στ...
- Ευχαριστήριο
- «Ο Κρυμμένος Θησαυρός» - Θεατρικό Δρώμενο της Χρισ...
- Η ΤΙΜΩΡΙΑ - π. Δημητρίου Μπόκου
- ΤΟ ΙΕΡΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΒΥΖΙΚΙΟΥ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΤΗΣ...
- Στις 26 Δεκεμβρίου εορτάζει και πανηγυρίζει ο Ιερό...
- Εὐχές τοῦ Σεβασμιώτατου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χ...
- Ἐπισκέψεις τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ...
- Όλες οι κατασκευές της Φάτνης των Χριστουγέννων πο...
- Η ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Εθελοντική Αιμοδοσία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή ...
- Χριστουγεννιάτικα στολίδια - π. Ανδρέας Κονάνος
- Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η χριστουγεννι...
- Οἱ πειρασμοὶ τῶν ἑορτῶν
- Ανακοινώσεις εν όψει της μεγάλης Εορτής των Χριστο...
- Ο ΘΕΟΣ ΗΛΘΕ ΣΤΗ ΓΗ!
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ Ι.Ν. ΠΑ...
- Πρόσκληση από τα παιδιά των νεανικών ομάδων του Ι....
- Μία όμορφη βυζαντινή φάτνη κοσμεί τον Ιερό Ναό του...
- Η Φάτνη της Γεννήσεως του Χριστού στον περίβολο το...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν στήν Ὁρκωμοσία...
- Ἐπίσκεψη τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ...
- Το Αγιον Ορος με τον φακό του μοναχού Σεραφείμ (ΦΩΤΟ)
- Ἡ Ἑλλὰς γηράσκει καὶ φθίνει
- Τὰ ζῶα τῆς φάτνης
- Αυτά τα Χριστούγεννα κάνε ένα δώρο που δεν θα σου ...
- Γιατί ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ ἦλθε ὡς ἄνθρωπος;
- Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς & Κονίτσης ...
- Βίος Αγίου Σεβαστιανού
- Ἀπολυτίκιον Αγίου Σεβαστιανού
- Ο άγιος που είπε ψέματα για να σώσει το φονιά του ...
- Θεατρική Χριστουγεννιάτικη παράσταση της Χριστιανι...
- Τέλεση του Ιερού Μυστηρίου του Ευχελαίου στην Ενορ...
- ΣΜΥΡΝΗ 1922: Βίντεο ντοκουμέντο της τραγωδίας βρέθ...
- Δραματική επιστολή του Αχρίδος Ιωάννη μέσα από τη ...
- Την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2014, η Ενορία μας διοργ...
- Μιά ὑπέροχη Χριστιανική ἱστορία
- Ο ΜΕΓΑΣ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ...
- Ἐτιμήθη ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν ἀπό τό ἵδρυμα « Ἅγιο...
- Μια υπέροχη Φάτνη στολίζει και φέτος το προαύλιο τ...
- Πρόσκληση για την Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση νεολα...
- Έκθεση των Προστατευμένων Εργαστηρίων ''ΨΥΧΑΡΓΩΣ''
- Κυριακή ΙΑ' Λουκά [Των Προπατόρων]
- Ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου Γέρων Ε...
- Τέλεση του Ιερού Μυστηρίου του Ευχελαίου στην Ενορ...
- Ο Άγιος Σπυρίδων (12 Δεκεμβρίου)
- Μᾶς λείπουν τὰ λεφτά;
- Μη σφάζουμε τον εαυτό μας με το να κρατούμε μέσα μ...
- Χίλιες φορές Δόξα Σοι ο Θεός!!!
- Πώς να αγαπάμε έναν κακό άνθρωπο;
- Λαμπρή πανήγυρις στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών Κάτω Αχαΐας
- Γιατί ήρθε ο Χριστός στον κόσμο μας;
- Προσωπική εμπειρία του Αγίου Γέροντος Παϊσίου για ...
- ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ...
- Φωτγραφικό υλικό από την πανήγυρη της Αγίας Άννης ...
- Σύλληψη της Αγίας Άννης
- Η νηστεία στην Παλαιά και την Καινή Διαθήκη
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Χριστουγεννιά...
- Γέροντας Παΐσιος: Η αδιαφορία για τον Θεό φέρνει τ...
- Επί τη εορτή της Συλλήψεως της Αγίας Θεοπρομήτορος...
- «ΦΩΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ»
- Ἡ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΥΠΤΟΥΣΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ
- Την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2014, η Ενορία μας διοργ...
- ΕΠΑΝΕΚΔΟΘΗΚΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟΥ π. ΠΡΩΤ...
- Αρχιερατικό Μνημόσυνο για τα δίκαια λευιτικά ζευγά...
- Βίος Αγίου Νικολάου
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΓΡΑΜΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΤΙΣ Α...
- Νοεμβρίου(120)
- Οκτωβρίου(116)
- Σεπτεμβρίου(131)
- Αυγούστου(119)
- Ιουλίου(118)
- Ιουνίου(95)
- Μαΐου(102)
- Απριλίου(148)
- Μαρτίου(112)
- Φεβρουαρίου(101)
- Ιανουαρίου(137)
-
Δεκεμβρίου(115)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2014
00:04
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ἠ ἐνανθρώπηση τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ εἶναι «μυστήριον μέγα», «τὸ μέγα τῆς εὐσεβείας μυστήριον», ὅπως τὸ χαρακτηρίζει ὁ ἀπόστολος Παῦλος στὴν Α΄ πρὸς Τιμόθεον ἐπιστολή του (γ΄ 16). Τὸ δεύτερο πρόσωπο τῆς Ἁγίας Τριάδος, ὁ Μονογενὴς Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ, συγκαταβαίνει ἀπὸ τὸ ὕψος τῆς δόξης Του καὶ λαμβάνει «μορφὴν δούλου»! Μὲ τὴ θεία ἐνανθρώπηση δὲν ἔχασε αὐτὸ ποὺ ἦταν, ἀλλὰ προσέλαβε καὶ αὐτὸ ποὺ δὲν ἦταν. «Μένων γὰρ ὃ ἦν, ἔλαβεν ὃ οὐκ ἦν, καὶ σὰρξ γενόμενος ἔμεινε Θεὸς Λόγος ὤν», σχολιάζει ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος (PG 62, 231).
Παραμένει τέλειος Θεός, ἀλλά, προσλαμβάνοντας τὴν ἀνθρώπινη φύση, γίνεται καὶ τέλειος ἄνθρωπος. Πόσο ὡραῖα ἀποδίδει αὐτὴ τὴν ἀλήθεια τὸ πρῶτο ἰδιόμελο τοῦ Μεγάλου Ἑσπερινοῦ τῶν Χριστουγέννων! «Ἡ γὰρ ἀπαράλλακτος εἰκὼν τοῦ Πατρός, ὁ χαρακτὴρ τῆς ἀϊδιότητος αὐτοῦ, μορφὴν δούλου λαμβάνει, ἐξ ἀπειρογάμου Μητρὸς προελθών, οὐ τροπὴν ὑπομείνας· ὃ γὰρ ἦν διέμεινε, Θεὸς ὤν ἀληθινός· καὶ ὃ οὐκ ἦν προσέλαβεν, ἄνθρωπος γενόμενος διὰ φιλανθρωπίαν». Ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ποὺ εἶναι ἡ ἀπαράλλακτη εἰκόνα τοῦ Πατέρα, τὸ ἀκριβὲς ἀποτύπωμα τῆς ἀϊδιότητος αὐτοῦ, δηλαδὴ Θεὸς ἄναρχος καὶ προαιώνιος, παίρνει μορφὴ δούλου καὶ γεννιέται ἀπὸ Παρθένο Μητέρα, χωρὶς νὰ ἀλλάξει μὲ τὸ νὰ γίνει ἄνθρωπος. Ἔμεινε ὅπως ἦταν Θεὸς ἀληθινός, ἀλλὰ προσέλαβε καὶ αὐτὸ ποὺ δὲν ἦταν. Ἔγινε ἄνθρωπος ἀπὸ ἀγάπη πρὸς ἐμᾶς τοὺς ἀνθρώπους.
Γιὰ νὰ προσλάβει τὴν ἀνθρώπινη φύση, «ἑαυτὸν ἐκένωσε» (Φιλιπ. β΄ 7). Περιόρισε, σμίκρυνε, ἔκρυψε τὴ δόξα καὶ τὸ μεγαλεῖο τῆς Θεότητός Του. «Συγκατεσμίκρυνεν τὴν ἄφραστον αὐτοῦ τῆς θεότητος δόξαν», ἑρμηνεύει ἀρχαῖος ἑρμηνευτής. Καὶ πῆρε μορφὴ δούλου. Ἔγινε ὅμοιος μὲ τοὺς ἀνθρώπους σὲ ὅλα ἐκτὸς ἀπὸ τὴν ἁμαρτία. «Καὶ σχήματι εὑρεθεὶς ὡς ἄνθρωπος ἐταπείνωσεν ἑαυτὸν γενόμενος ὑπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δὲ σταυροῦ». Ταπείνωσε τὸν ἑαυτὸ Του δείχνοντας τέλεια ὑπακοὴ μέχρι θανάτου, καὶ μάλιστα θανάτου σταυρικοῦ, ποὺ εἶναι ὁ πλέον ὀδυνηρὸς καὶ ἀτιμωτικὸς θάνατος (Φιλιπ. β΄ 7-8). Ἐνδύθηκε τὸ ἔνδυμα τῆς ἄκρας ταπεινώσεως, γιὰ νὰ μὴν καταφλεχθεῖ ἡ κτίση ἀπὸ τὴ θέα τῆς θείας δόξης Του. Καταδέχθηκε νὰ κυοφορηθεῖ ἐπὶ ἐννέα μῆνες, νὰ γεννηθεῖ ὡς πτωχὸ καὶ ἀδύναμο βρέφος στὸ σπήλαιο τῆς Βηθλεέμ, νὰ γαλακτοτροφηθεῖ, νὰ περιτμηθεῖ, νὰ μεγαλώσει ὡς νήπιο, νὰ πεινάσει, νὰ διψάσει, νὰ κοπιάσει, νὰ πάθει ὅλα τὰ ἀνθρώπινα καὶ νὰ ὑπομείνει τὸν πιὸ ἐπώδυνο καὶ ἐπονείδιστο σταυρικὸ θάνατο γιὰ χάρη μας.
Ὅλα αὐτὰ συνιστοῦν ἄκρα ταπείνωση. Μὴν τὸ θεωρήσουμε ἁπλὸ ὅτι ὁ ἀθάνατος, ἄναρχος καὶ προαιώνιος Θεὸς γίνεται καὶ ἄνθρωπος, δοῦλος τῶν ἀνθρώπων, ὑπηρέτης, διάκονος, «ὑπήκοος μέχρι θανάτου», καὶ μάλιστα σταυρικοῦ! Ὅσο εἶναι τὸ «δυσανάβατον ὕψος» στὸ ὁποῖο βρίσκεται ὡς ἀπειροτέλειος Θεός, τόσο κατʼ ἀναλογίαν εἶναι καὶ τὸ «δυσθεώρητον βάθος» τῆς ταπεινώσεως ποὺ καταδέχθηκε γιὰ χάρη μας μὲ τὴν ἐνανθρώπηση καὶ τὸ ἑκούσιο Πάθος Του.
Ἀλλὰ ὅσο βαθύτερα κατῆλθε μὲ τὴν ταπείνωση καὶ τὴ σταυρικὴ Θυσία Του, τόσο ὑψηλότερα ἀνῆλθε μὲ τὴν Ἀνάσταση καὶ τὴν ἔνδοξη Ἀνάληψή Του. Δὲν ἔχασε αὐτὸ ποὺ εἶχε ὡς Θεός, «ἀλλὰ καὶ ὡς ἄνθρωπος τοῦτο προσέλαβε». Θέωσε καὶ τὴν ἀνθρώπινη φύση. Μόνος Αὐτὸς εἶναι ὁ Χριστός, ὁ Σωτήρας καὶ Λυτρωτὴς τοῦ κόσμου. Μόνος Αὐτὸς κάθεται καὶ ὡς ἄνθρωπος «ἐκ δεξιῶν τῆς μεγαλωσύνης ἐν ὑψηλοῖς», Ἀρχιερεὺς αἰώνιος «εἰς τὸ ὑπερεντυγχάνειν ὑπὲρ ἡμῶν». Μόνος Αὐτὸς εἶναι ὁ Κύριος ζώντων καὶ νεκρῶν, «προσκυνούμενος καὶ εὐλογούμενος εἰς τοὺς αἰῶνας». Ὁ οὐράνιος Πατέρας Τὸν δόξασε καὶ ὡς τέλειο ἄνθρωπο καὶ Τὸν ὑπερύψωσε! Τὸν ἀνέδειξε «Βασιλέα τῆς δόξης», «Κύριον τῶν κυριευόντων καὶ Βασιλέα τῶν βασιλευόντων». Τοῦ χάρισε τὸ ὄνομα «Κύριος Ἰησοῦς Χριστός», ποὺ εἶναι «τὸ ὑπὲρ πᾶν ὄνομα», ἐνώπιον τοῦ ὁποίου θὰ κάμψει «πᾶν γόνυ, ἐπουρανίων, ἐπιγείων καὶ καταχθονίων». Θὰ πέσουν νὰ Τὸν προσκυνήσουν οἱ ἄγγελοι, οἱ ἄνθρωποι, ἀκόμη καὶ οἱ δαίμονες! Τὴν ἡμέρα τῆς Κρίσεως, τὴν ἐπιφανὴ καὶ μεγάλη, θὰ ὑποκλιθοῦν οἱ πάντες μπροστὰ στὴ θεία μεγαλειότητά Του, καὶ κάθε γλώσσα θὰ ὁμολογήσει δυνατὰ καὶ καθαρὰ ὅτι εἶναι «Κύριος Ἰησοῦς Χριστὸς εἰς δόξαν Θεοῦ Πατρός» (Φιλ. β΄ 9-11).
Γιατί τὰ ἔκανε ὅλα αὐτὰ ὁ Κύριος; Γιὰ νὰ μᾶς σώσει ἀπὸ τὴν ἁμαρτία καὶ τὸν θάνατο. Γιὰ νὰ μᾶς ἀνεβάσει σεσωσμένους στὸν οὐρανό. Γιὰ νὰ μᾶς κάνει θεοὺς κατὰ χάριν, «θείας κοινωνοὺς φύσεως» (Β΄ Πέτρ. α΄ 4). Ὤ, πόσος εἶναι ὁ πλοῦτος τῆς ἀγαθότητός Του! Πόση ἡ συγκατάβαση τοῦ Δεσπότου καὶ Θεοῦ μας!
πηγή:osotir.org
!>