Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
-
2014
(1414)
- Δεκεμβρίου(115)
- Νοεμβρίου(120)
- Οκτωβρίου(116)
- Σεπτεμβρίου(131)
-
Αυγούστου(119)
- Νικόλαος Σωτηρόπουλος (Ἀπολογητής, ἑρμηνευτής, ἀγω...
- Απολυτίκιο καταθεσίων τιμίας Ζώνης της Υπεραγίας Θ...
- Αφιέρωμα στην Τιμία Ζώνη της Παναγίας
- Ὁ ἅγιος Κοσμᾶς γιὰ τὴν Κυριακὴ
- Κυριακὴ ΙΒ΄ Ματθαίου: Το δίλλημα
- Το μυστήριο της ζωής
- Πωλεῖται ψυχὴ σὲ τιμὴ εὐκαιρίας
- ΕΥΧΕΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΑΣ...
- Το ''ύστατο χαίρε'' στον Μητροπολίτη Μεγάρων Βαρθο...
- Τὸ γράμμα τοῦ νόμου
- Μητροπολίτης Άνθιμος: ''Τα παρά φύση προβλήματα δε...
- Εκοιμήθη ο Νικόλαος Σωτηρόπουλος
- Μη προσεύχεσαι να γίνουν τα θελήματά σου, γιατί οπ...
- Εκοιμήθη ο Μητροπολίτης Μεγάρων Βαρθολομαίος
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Μνήμη της Αποτομής της Τιμίας...
- Σφραγίδα του πρόσφορου (συμβολισμοί και έννοιες)
- Άγιος μάρτυρας Φανούριος ο νεοφανής
- Μοναστηριακή συνταγή για Αγιοφανουρόπιτα
- Καρμπονάρα νηστίσιμη
- ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΝΑΩΝ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ...
- Η Ιερά Σύνοδος για το "αντιρατσιστικό" Νομοσχέδιο
- Ανακοινωθέν Ιεράς Συνόδου για την απώλεια χιλιάδων...
- Επιστολή Μητροπολίτου Φλωρίνης στον Πρωθυπουργό
- O Κοσμάς ο Αιτωλός και η παιδεία μας
- Πιστεύω στον Θεό καλύτερα από τον καθένα, αλλά στη...
- Σκόραρε με βoλέ o τερματoφύλακας! (VIDEO)
- Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: Ο χριστιανός μπορεί να ...
- Ιερά Αγρυπνία στο Ναό μας επί τη Μνήμη της Αποτομή...
- Η εθνική διάσταση του έργου του αγίου Κοσμά του Αι...
- Κυριακή ΙΑ΄Ματθαίου – Ο άσπλαχνος δούλος
- Απολυτίκιο Αγίου Κοσμά Αιτωλού
- ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ (Γ΄)
- Δήλωση Μητροπολίτου Μεσογαίας Νικολάου για το “Αντ...
- H υπέρβαση των όρων της φύσεως
- ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ (Β΄)
- ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ (Α΄)
- Πριν λάβεις, να ζητάς. Και αφού λάβεις, να ευχαρισ...
- Ο Μέγας Αντώνιος και ο μπαλωματής!
- Ο Θεός μας ακούει και όταν σωπαίνουμε - Άγ. Ιωάννη...
- Τα Μυστικά της Ευχής... "Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησ...
- Οι αληθινά λογικοί άνθρωποι...
- Άμα λειτουργήσεις και δεν κλάψεις, κάπου έπταισες ...
- Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ.κ. Χρυσόστομος ...
- Η ταπείνωση διαλύει τον διάβολο - Γέρων Παΐσιος
- Η ιστορία της Παναγίας Σουμελά «εις του Μελά»
- Να θυμάσαι πως η αμαρτία δυσαρεστεί πάρα πολύ το Θ...
- Γιατί αρπάζουμε το δικαίωμα της κρίσης του Θεού;
- Είναι μεγάλη παρηγοριά να πάθεις κάτι για το Χριστ...
- Η δικαστική δικαίωση της μονής Βατοπαιδίου και η ε...
- Μοσχάρι με κολοκυθάκια
- Γονυπετών
- Ο ευαγγελιστής Λουκάς «ιστορεί» την Παναγία
- Κυριακή Ι΄ Ματθαίου
- Η εορτή του Αγίου Γερασίμου στη Μονή Ομαλών
- «Ὁ ὑπολογιστὴς μὲ τὴν Παναγία»
- ΜΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΥΞΗ Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ Τ...
- Πόσων ετών κοιμήθηκε η Παναγία μας;
- Ερμηνεία της εικόνας της Κοίμησης της θεοτόκου
- Οι τελευταίες στιγμές της Παναγίας
- Η Παναγία και το ελληνικό γένος
- Ὁ μυστικός της πλοῦτος
- Δεν υπάρχει τίποτε ισχυρότερο από την αλήθεια
- Γέροντας Γεώργιος Καψάνης: Τα άθεα κοινωνικά συστή...
- Άγιος Λουκάς ο Ιατρός: Η Κοίμηση της Παναγίας
- Εγκώμιο στη Κοίμηση της Θεοτόκου
- Η Εκκλησιαστική Παράδοση για την εορτή της Κοιμήσε...
- "ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙΝ ΩΣ ΑΛΗΘΩΣ ΜΑΚΑΡΙΖΟΜΕΝ ΣΕ ΤΗΝ ΘΕΟΤΟΚΟΝ"
- Πανήγυρις Ι.Ν. Παναγίας Αλεξιωτίσσης
- ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕ Η...
- Ο Επιτάφιος Ύμνος της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Ενορ...
- Ένα θαύμα στην Ενορία Αγίων Χαραλάμπους και Αντωνί...
- Τιμητικά ψελλίσματα στη Θεοτόκο
- Ιερά Αγρυπνία - Εγκώμια προς την Υπεραγία Θεοτόκο
- Δεν πρέπει να λυπόμαστε όταν παθαίνουμε κάτι κακό,...
- Κεφαλλονιά: Εμφανίστηκαν τα φιδάκια της Παναγίας σ...
- Τά Ἐγκώμια τῆς Παναγίας τῆς Γηροκομήτισσας, στήν Π...
- ΕΝ ΤΗ ΚΟΙΜΗΣΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΟΥ ΚΑΤΕΛΙΠΕΣ ...
- Η σημαντικότητα του εκκλησιασμού
- Κυριακὴ Θ΄ Ματθαίου: Μην ψάχνουμε σωτήρες εκτός Εκ...
- Η Ενορία μας πραγματοποίησε προσκύνημα στην Ι.Μ. Π...
- Φωτογραφικό υλικό από την Πανήγυρη του Ι.Ν.Παντοκρ...
- Η μητέρα της ζωής
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΙΣ ΙΕΡΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ Ι. ΝΑΟΥ Κ...
- Ο ασπασμός της Παναγίας
- Ἡ Παναγία καὶ τὸ «μενούνγε»
- ΤΑ ΕΓΚΩΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΑΥΓΟΥΣΤ...
- Βίος Οσίου Νικάνωρος του Θαυματουργού
- Παρακλητικός Κανών στόν ἱστορικό Ἱερό Ναό τῆς Πανα...
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΤΗΣ ΙΕΡ...
- Μέγας Παρακλητικός Κανών εις την Υπεραγίαν Θεοτόκον
- Ένα σπάνιο υλικό σε βίντεο από το έτος 1933
- Γιατί ευλογούνται τα σταφύλια την Εορτή της Μεταμο...
- Η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος (+ Αρχιμ. Γεωργίου Καψάνη)
- Η Μεταμόρφωση είναι η γιορτή της αλήθειας, της απο...
- Η ένδοξη Μεταμόρφωση του Κυρίου Ιησού Χριστού
- Επί τη εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού
- Απογευματινή προσκυνηματική εκδρομή στην Ι. Μονή Π...
- Διδάγματα από την Κοίμηση της Θεοτόκου
- Υπομονής χρείαν έχομεν
- ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
- Ιουλίου(118)
- Ιουνίου(95)
- Μαΐου(102)
- Απριλίου(148)
- Μαρτίου(112)
- Φεβρουαρίου(101)
- Ιανουαρίου(137)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Σάββατο 9 Αυγούστου 2014
02:04
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Κάθε χρόνο στις 15 Αυγούστου εορτάζουμε την Κοίμηση και Μετάσταση της Θεοτόκου, που ονομάζεται και Πάσχα του καλοκαιριού. Αν η μνήμη ενός Αγίου αποτελή αφορμή χαράς και πανηγύρεως για όλη την Εκκλησιαστική Κοινότητα, η Κοίμηση της Θεοτόκου είναι χαρά και πανηγύρι υπέρλαμπρο για όλη την Ορθόδοξη οικουμένη. Η Παναγία είναι η Μητέρα του Χριστού και επομένως είναι Μητέρα της ζωής και αιτία της ανθρώπινης σωτηρίας. "Μετέστης προς την ζωήν μήτηρ υπάρχουσα της ζωής".
Έπρεπε όμως και αυτή, όπως όλοι οι άνθρωποι, να πληρώση το "κοινόν χρέος", να γνωρίσει δηλαδή τον θάνατο, που δεν είναι δημιούργημα του Θεού, αλλά αποτέλεσμα της αμαρτίας του ανθρώπου. Βέβαια, με την Ανάσταση του Χριστού ο θάνατος καταργήθηκε και οι ψυχές των δικαίων προγεύονται τον Παράδεισο. Τα σώματά τους θα αναστηθούν πνευματικά και άφθαρτα κατά την Δευτέρα παρουσία του Χριστού και θα ενωθούν το καθένα με την δική του ψυχή.
Όμως, κατά θεία παραχώρηση και φιλανθρωπία, υπάρχει ο πρόσκαιρος χωρισμός της ψυχής από το σώμα, και αυτό γιατί; για να μη γίνη "τό κακόν αθάνατον". Διαλύεται στον τάφο το ανθρώπινο σώμα μέχρι την κοινή εξανάσταση. Αλλά το θεοδόχο σώμα της Παναγίας, αυτό το σώμα που κρατούσε για εννέα μήνες και εγαλούχησε ως βρέφος τον Θεόν Λόγον, δεν ήταν δυνατόν να το κρατήση ο τάφος. Τρείς ημέρες μετά την κοίμησή της "μετέστησεν αυτήν προς τας εκείθεν μονάς, Χριστός ο εξ' αυτής άνευ σποράς γεννηθείς".
Το σώμα της αναστήθηκε, ενώθηκε με την καθαρή ψυχή της καί, πνευματικό και άφθαρτο, αναλήφθηκε στους ουρανούς, για να είναι πάντοτε στους αιώνας των αιώνων κοντά στον Υιό και Θεό της. "Διό θνήσκουσα, σύν τω Υιώ εγείρη διαιωνίζουσα" (Κοσμάς ο Ποιητής, α' ωδή Κανόνος στην Κοίμηση της Θεοτόκου). Στο τελευταίο μυστήριο της ζωής της, την ένδοξη Κοίμηση της, έπρεπε να είναι παρόντες όλοι οι "αυτόπται του Λόγου και υπηρέται", δηλαδή οι Απόστολοι και οι Άγιοι Ιεράρχες, όπως ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης και ο διδάσκαλος του ο Άγιος Ιερόθεος, πρώτος Επίσκοπος Αθηνών.
Γι' αυτό με τρόπο θαυμαστό μαζεύτηκαν όλοι από τα πέρατα της οικουμένης, για να προπέμψουν το Θεοδόχο και ακραιφνέστατο σώμα της. "Θεία δυνάμει περαιωθέντες την Σιών κατελάμβανον και προς ουρανόν επειγομένην, προέπεμπον την ανωτέραν των Χερουβίμ". Την Μετάσταση της Θεοτόκου, δηλαδή την Ανάσταση και Ανάληψη του σώματός της, βεβαιώνουν πολλοί Θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας μας, όπως οι Άγιοι, Ανδρέας ο Κρήτης, Ιωάννης ο Δαμασκηνός, Γρηγόριος ο Παλαμάς, Μάρκος ο Εφέσου, Θεόδωρος ο Στουδίτης και άλλοι.
Αλλά και στην υμνολογία της Εκκλησίας μας το γεγονός αυτό τονίζεται και ψάλλεται πανηγυρικά.: "Την εν πρεσβείαις ακοίμητον Θεοτόκον, και προστασίαις αμετάθετον ελπίδα, τάφος και νέκρωσις ουκ εκράτησεν· ως γαρ ζωής Μητέρα προς την ζωήν μετέστησεν, ο μήτραν οικήσας αειπάρθενον". (Κοντάκιο Εορτής). Η έξοδος της Παναγίας υπήρξε ένδοξη, όπως και όλη η επίγεια ζωή της. Φυσικά γνώρισε και αυτή τον πόνο, αφού αυτός είναι συνυφασμένος με την ζωή του ανθρώπου μετά την πτώση. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην πονέση κανείς στην ζωή του, γι' αυτό σημασία έχει το πώς αντιμετωπίζει τις αναποδιές και τις θλίψεις που προκαλούν τον πόνο.
Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται έχει σχέση με την νοοτροπία του καθενός και την όλη προσωπικότητά του. Οι αρρώστιες και ο θάνατος αποτελούν οριακά σημεία της ανθρωπίνης ζωής και σε αυτές τις περιπτώσεις είναι δύσκολο να υποκριθή κανείς. Έτσι φανερώνεται η πνευματική του κατάσταση, το ποιος πραγματικά είναι. Η κοίμηση των Αγίων, όπως άλλωστε και όλη η ζωή τους, είναι κάτι το εκπληκτικό. Βλέπεις ένα πρόσωπο ήρεμο, γαλήνιο, ειρηνικό, χωρίς άγχος και τρόμο, να περιμένη την έξοδο από την ζωή αυτή με τέτοια λαχτάρα, όπως κάποιος που λείπει από την αγαπημένη του πατρίδα πολλά χρόνια και τώρα, επί τέλους, επιστρέφει στον τόπο που λατρεύει.
Τους ανθρώπους του Θεού δεν τους στενοχωρούν οι θλίψεις, αντίθετα μάλιστα, τους πλαταίνουν τον νού και την καρδιά και τους ανοίγουν νέους ορίζοντες κατά το Γραφικό, "εν θλίψει επλάτυνάς με" και "εν παντί θλιβόμενοι αλλ' ου στενοχωρούμενοι". Μια αγιασμένη ψυχή έλεγε: "Ο άνθρωπος που θα με κάνη να στενοχωρηθώ δεν έχει γεννηθεί ακόμα". Επομένως, το πρόβλημα στη ζωή δεν είναι οι θλίψεις, που πάντα θα υπάρχουν, αλλά ο τρόπος με τον οποίον αντιμετωπίζονται. Και αυτός ο τρόπος πρέπει να είναι τέτοιος που να βοηθά στο να αποφεύγεται η σύγχυση και η απόγνωση και να διατηρείται η ειρήνη της ψυχής. Ως τέτοιος προτείνεται από την μακρόχρονη πείρα της Εκκλησίας η απόλυτη εμπιστοσύνη στο θέλημα του Θεού, καθώς και η καταφυγή και προσευχή στην Μητέρα της Ζωής και Μητέρα όλων μας.
πηγή:agiameteora
!>