Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
-
2012
(1652)
- Δεκεμβρίου(138)
- Νοεμβρίου(133)
-
Οκτωβρίου(161)
- " Λαμπρά εόρτασε ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου Πατρ...
- π. Σωτήριος Χαντάντ: Ο Ελληνορθόδοξος ιερέας που β...
- ΝΕΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΒΛΑΣΦΗΜΟΥ «CORPUS CHR...
- Η Κατερίνα Μουτσάτσου επέστρεψε με νέο βίντεο!
- Διακωμωδεῖται ὁ Χριστός. Οἱ χριστιανοί σιωποῦν!
- Κάθε Τετάρτη τελείται στο Ναό μας Ιερά Παράκληση π...
- Ματαίωση των αναπαραστάσεων της Εξόδου στο Μεσολόγ...
- Τό ἀντίδωρο καί ὁ Ἁγιασμός θεραπεύουν
- Σκέψεις ποῦ γεννήθηκαν ἀπό τό ὑπερβλάσφημο corpus-...
- Ανέκδοτο: οι σκοπιές του στρατοπέδου
- Την 1η Νοεμβρίου πανηγυρίζει ο Ιερός Ναός Αγίων Αν...
- Τι φέρνει τους αγγέλους κοντά μας;
- Πιστεύεις;
- Το κήρυγμα του Σεβ. Μητροπολίτου μας την 28η Οκτωβ...
- ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΙΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΚΛΗΡΟΥ ΣΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ...
- Ταξιάρχης Μιχαὴλ Μανταμάδου Λέσβου: Ἕνα ἀκόμα χειρ...
- Ἡ συγκλονιστική ἱστορία ἑνός ναρκομανοῦς. (Ἕνα σύγ...
- Χρύσανθος: ὁ Ἱεράρχης πού ἀρνήθηκε νὰ ὑποδεχθεῖ το...
- Αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος, διάγγελμα 28ης Οκτωβρίου ...
- " Tότε και σήμερα..."
- Σοφία Βέμπο - Κάνε κουράγιο Ελλάδα μου (1947)
- Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΩΝ ΚΟΜΙΤΑΤΖΙΔΩΝ (ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ)
- Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά - 1969 (ταινία)
- ΟΙ ΓΕΝΝΑΙΟΙ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ (Ιστορική Ταινία)
- Η Χαραυγή της Νίκης (ΤΑΙΝΙΑ)
- Το ΟΧΙ του 1940 (βίντεο)
- Αρχιεπίσκοπος Πατρών και Ηλείας ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛ...
- Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει
- Πω πω τι έπαθε ο Μουσολίνι - Σοφία Βέμπο
- ΙΣΤΟΡΙΚΟΝ «ΟΧΙ» ΚΑΙ ΗΘΙΚΟΝ «ΝΑΙ»
- Κυριακή Ζ' Λουκά - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- Εγκύκλιο σημείωμα Αρχιεπισκόπου Αμερικής για την 2...
- Ὑπό τήν θείαν Σκέπην
- Οι Αγιοι Τέσσερεις Μάρτυρες Γεώργιος, Αγγελής, Μαν...
- Περνάει ο Στρατός της Ελλάδος
- «Θα πεινάσει κόσμος» ε;
- O X I (ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ)
- Δεν ξεχνώ..............
- Αρχιεπίσκοπος: ''Είμαστε θύματα μίας τραγικής τοκο...
- Σχετικά με το θαύμα της μυρόβλυσης του Αγίου Δημητ...
- Τι έγινε την 28η Οκτωβρίου του 1940;
- ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΠΟΥ Φ...
- ΠΟΛΕΜΙΣΤΑΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ (ταινία)
- Η ιστορία της σημαίας και οι ήρωες του ‘40
- O αδερφός που σώθηκε χωρίς κόπο επειδή δεν κατέκρινε
- Το μύρο του Μεγαλομάρτυρος Αγίου Δημητρίου, Πολιού...
- Απολυτίκιο Αγίου Δημητρίου Μυροβλύτου
- Άγιος Δημήτριος ο Μυροβλύτης
- «Γιατί τελούμε τα μνημόσυνα; Τί προσφέρουν στις ψυ...
- Ενημέρωση για το Corpus Christi και απαραίτητες δι...
- Η Υποδοχή της Τιμίας Κάρας του Αγίου Ανδρέου στον ...
- Σαλώνων Αντώνιος: ''Η Εκκλησία δεν έχει το θησαυρο...
- Γονείς Μη λησμονήτε να κάνετε το χρέος σας έναντι,...
- ΑΝΕΚΔΟΤΟ: H δουλειά σε καιρό κρίσης...
- Ο Δεσπότης και ο Ιερέας
- Την Παρασκευη 26 Οκτωβριου πανηγυρίζει ο Ι.Ν. Αγίο...
- Δακρύζει, πασχίζει κι ελπίζει για τα Ιδρύματα της ...
- Ο ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΙΕΡΕΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ «CORPUS CHRISTI»
- Γιατί δεν εκκλησιάζεσαι;
- Αν δεν ήσουν Εσύ, Παναγία μας...
- Αλλάζει η ώρα από τα ξημερώματα της Κυριακής….
- Ο Μητροπολίτης Πειραιώς κεραυνοβολεί τις δηλώσεις ...
- Ἀρχιμ. Σαράντης Σαράντος: «Ντροπή μου πού δέν πῆγα...
- Ανέκδοτο: Η κουφή σύζυγος
- Πρέπει να φιλάμε το χέρι του Ιερέα;
- Η ισότητα
- Γιατί η σελήνη έγινε ετερόφωτη;
- " Μεγαλοπρεπής Εορτασμός του Αγίου Γερασίμου στην ...
- Αρχιεπίσκοπος Πατρών και Ηλείας ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛ...
- Η Αγία Κάρα του Αποστόλου Ανδρέου στην Ιερά Μητρόπ...
- Φόρος τιμής σε μία μεγάλη μορφή της Εκκλησίας
- Κυριακή ΣΤ’ Λουκά - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- «Οἱ Δαιμονοφόρητοι κατά τό σῶμα καί τήν ψυχή »
- ΚΑΦΕΝΕΙΟΝ...ΣΥΓΝΩΜΗ, ΛΑΘΟΣ! ΚΗΦΗΝΕΙΟΝ, ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ...
- Απολυτίκιον Αγίου Γερασίμου Νέου Ασκητού
- Απολυτίκιο Αγίου Αρτεμίου
- Ιερά Αγρυπνία στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Αλυκών Κάτω...
- Η αντιμετώπιση των ασθενειών
- Το κερί στη ζωή της Εκκλησίας μας
- ΟΙ ΔΥΟ ΚΑΛΟΓΕΡΟΙ...
- "Δεν φοβούμαστε ούτε και για την ίδια μας την ζωή,...
- Γέροντας Παΐσιος: Η ΕΚΤΡΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΗ ΑΜΑΡΤΙΑ
- "10η επέτειος Επανακομιδής Τιμίας Κάρας Αγίας Ειρή...
- ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΙ ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
- Η υποκρισία των ασεβών ψευτοεκσυγχρονιστών σε όλο ...
- Το ηλεκτρονικό φακέλωμα υπολογίζεται να κοστίσει σ...
- Το όχημα της κρίσης
- ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑΣ Η Π...
- Πέντε κρατούμενοι εβαπτίσθησαν Ορθόδοξοι
- Μητροπολίτης Γόρτυνος: ''Το Corpus Christi είναι α...
- Σεραφείμ Πειραιώς: Γιατί κατέθεσα μήνυση κατά του ...
- "Ένας Εθνάρχης είπε κάποτε ..."
- Τι εννοούμε όταν λέμε "πνευματικός αγώνας";
- ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΔ...
- Ο γάμος είναι σαν μια βαρκούλα που ξεκινά να ταξιδ...
- Έναρξη Κατηχητικών μαθημάτων για τη νέα χρονιά 201...
- Έναρξη Κατηχητικών Ομάδων Παναγίας Αλεξιωτίσσης Πα...
- Ποιούς πιάνει το «μάτι»;
- Το ιστορικό της Ιεράς Εικόνος της Παναγίας «ΑΞΙΟΝ ...
- Πρόγραμμα Συναντήσεων Κατηχητικών Ομάδων Αγίου Χαρ...
- Σεπτεμβρίου(145)
- Αυγούστου(166)
- Ιουλίου(163)
- Ιουνίου(142)
- Μαΐου(136)
- Απριλίου(102)
- Μαρτίου(137)
- Φεβρουαρίου(127)
- Ιανουαρίου(102)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012
00:24
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
π. Γεωργίου Παπαθεοδώρου
Το ευαγγελικό ανάγνωσμα της Κυριακής Γ΄ Λουκά μας μιλάει για την ανάσταση του μικρού παιδιού μιας χήρας γυναίκας στην πύλη της πόλεως Ναϊν της Γαλιλαίας. Ο νικητής του θανάτου, ο Ιησούς Χριστός, συναντά μπροστά Του τον θάνατο και προσφέρει τη φράση που διαβάζουμε στην περικοπή: «Νεανίσκε, σοί λέγω, εγέρθητι». Είναι η πρόσκληση της ζωής προς τον ηττημένο από τον θάνατο άνθρωπο, η ελπιδοφόρα και γεμάτη ζωή προσταγή του Χριστού, η αλήθεια της αναστάσεως.
Ο θάνατος είναι η σημαντικότερη αγωνία του κόσμου. Το μυστήριο του παραμένει οντολογική πραγματικότητα που αγγίζει κάθε ανθρώπινο όν και θέτει σε αμφιβολία το νόημα της ζωής γενικότερα. Λόγω της αμαρτίας, οι προπάτορες μας έχασαν την ωραιότητα της αθανασίας, που τους είχε δοθεί στην αρχή της δημιουργίας. Κατεστάθησαν υποκείμενοι στον θάνατο μετά την αμαρτία του Αδάμ. Η φύση της καταστάσεως του ανθρώπου γίνεται θνητή από την αμαρτία που είναι καρπός ανυπακοής. Η αποξένωση από τον Θεό είναι ο πνευματικός θάνατος, και η κατάρρευση της υλικής πλευράς του ανθρώπου είναι ο φυσικός θάνατος. Ο Χριστός ανασχηματίζει την εικόνα του Θεού στον άνθρωπο, αφού προσέλαβε κατά την σάρκωση Του ολόκληρη την ανθρώπινη φύση, χωρίς όμως αμαρτία, και είναι η γεννώσα αρχή της ζωής που ενώνει τις χωρισμένες αναλογίες του σώματος και της ψυχής. Έτσι, αρχίζει ο «της κακίας αφανισμός, και η του θανάτου κατάλυσης»(άγιος Γρηγόριος Νύσσης). Μόνο η αθανασία του Θεού μπορεί να εγγυηθεί την αθανασία της θνητής φύσεως του ανθρώπου, αφού το «θνητόν εν τω αθανάτω γενόμενον αθανασίας εγένετο». Ο Χριστός δηλαδή έδωσε τον Εαυτό Του ως λύτρο για χάρη αυτών που βρίσκονταν υπό την εξουσία του θανάτου, για να καταργήσει αυτόν που είχε το κράτος του θανάτου, τον διάβολο. Η αληθινή αποτροπή του θανάτου πραγματοποιείται με την Ανάσταση του Χριστού. Γι’ αυτό ο θάνατος είναι πλέον ένας τοκετός που μας ανοίγει την αληθινή ζωή. Είναι η αληθινή γέννησης. Γιατί όμως σήμερα ο άνθρωπος φοβάται τον θάνατο; Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης μας λέει: « Συμβαίνει ότι και με τους δεσμώτες, που είναι συνηθισμένοι στο σκοτάδι τους και δεν συνειδητοποιούν τη δυστυχία της καταστάσεως τους. Έτσι και ο άνθρωπος, γελασμένος από τις ηδονές των αισθήσεων, τις θεωρεί πραγματικά αγαθά και φοβάται να τις στερηθεί». Όποιος βρίσκεται κοντά στον Αναστημένο Χριστό και ζει την παρουσία Του μέσα στην Εκκλησία, ουσιαστικά και όχι τυπικά, αυτός δεν αγωνιά μπροστά στον θάνατο και δεν φοβάται. Με τη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας μεταδίδεται στους ανθρώπους η νίκη επάνω στην αμαρτία και τον θάνατο, ακριβώς επειδή αυτή η νίκη πραγματοποιείται μέσα στον Χριστό. Με το μυστήριο του βαπτίσματος ο άνθρωπος λαμβάνει τη σφραγίδα της αθανασίας. Η έννοια του θανάτου μετά το βάπτισμα αλλάζει για τον βαπτισμένο, αφού, μιμούμενος τον θάνατο του Χριστού, ανίσταται μαζί με τον Χριστό και υψώνεται στην κοινωνία της θεότητος. Στο «βάπτισμα των δακρύων», το μυστήριο της μετανοίας και εξομολογήσεως, θανατώνουμε τις αμαρτίες μας και συντρίβουμε αδιάκοπα τον θάνατό μας. Στο μυστήριο της Θείας Λειτουργίας κοινωνούμε του Σώματος και του Αίματος του Κυρίου, που είναι «Φάρμακο αθανασίας» και «αντίδοτον του μη αποθανείν» (άγιος Ιγνάτιος Θεοφόρος) και μετέχουμε στην αθανασία του Χριστού, προγευόμενοι της γλυκύτητος της μελλούσης ζωής. Γι’ αυτό και οι Χριστιανοί θεωρούμε τον θάνατο ύπνο, προσδοκώντας, όπως ομολογούμε στο Σύμβολο της Πίστεως, «ανάστασιν νεκρών και ζωή του μέλλοντος αιώνος». Αμήν.
!>