Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
-
2012
(1652)
- Δεκεμβρίου(138)
- Νοεμβρίου(133)
-
Οκτωβρίου(161)
- " Λαμπρά εόρτασε ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου Πατρ...
- π. Σωτήριος Χαντάντ: Ο Ελληνορθόδοξος ιερέας που β...
- ΝΕΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΒΛΑΣΦΗΜΟΥ «CORPUS CHR...
- Η Κατερίνα Μουτσάτσου επέστρεψε με νέο βίντεο!
- Διακωμωδεῖται ὁ Χριστός. Οἱ χριστιανοί σιωποῦν!
- Κάθε Τετάρτη τελείται στο Ναό μας Ιερά Παράκληση π...
- Ματαίωση των αναπαραστάσεων της Εξόδου στο Μεσολόγ...
- Τό ἀντίδωρο καί ὁ Ἁγιασμός θεραπεύουν
- Σκέψεις ποῦ γεννήθηκαν ἀπό τό ὑπερβλάσφημο corpus-...
- Ανέκδοτο: οι σκοπιές του στρατοπέδου
- Την 1η Νοεμβρίου πανηγυρίζει ο Ιερός Ναός Αγίων Αν...
- Τι φέρνει τους αγγέλους κοντά μας;
- Πιστεύεις;
- Το κήρυγμα του Σεβ. Μητροπολίτου μας την 28η Οκτωβ...
- ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΙΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΚΛΗΡΟΥ ΣΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ...
- Ταξιάρχης Μιχαὴλ Μανταμάδου Λέσβου: Ἕνα ἀκόμα χειρ...
- Ἡ συγκλονιστική ἱστορία ἑνός ναρκομανοῦς. (Ἕνα σύγ...
- Χρύσανθος: ὁ Ἱεράρχης πού ἀρνήθηκε νὰ ὑποδεχθεῖ το...
- Αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος, διάγγελμα 28ης Οκτωβρίου ...
- " Tότε και σήμερα..."
- Σοφία Βέμπο - Κάνε κουράγιο Ελλάδα μου (1947)
- Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΩΝ ΚΟΜΙΤΑΤΖΙΔΩΝ (ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ)
- Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά - 1969 (ταινία)
- ΟΙ ΓΕΝΝΑΙΟΙ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ (Ιστορική Ταινία)
- Η Χαραυγή της Νίκης (ΤΑΙΝΙΑ)
- Το ΟΧΙ του 1940 (βίντεο)
- Αρχιεπίσκοπος Πατρών και Ηλείας ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛ...
- Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει
- Πω πω τι έπαθε ο Μουσολίνι - Σοφία Βέμπο
- ΙΣΤΟΡΙΚΟΝ «ΟΧΙ» ΚΑΙ ΗΘΙΚΟΝ «ΝΑΙ»
- Κυριακή Ζ' Λουκά - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- Εγκύκλιο σημείωμα Αρχιεπισκόπου Αμερικής για την 2...
- Ὑπό τήν θείαν Σκέπην
- Οι Αγιοι Τέσσερεις Μάρτυρες Γεώργιος, Αγγελής, Μαν...
- Περνάει ο Στρατός της Ελλάδος
- «Θα πεινάσει κόσμος» ε;
- O X I (ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ)
- Δεν ξεχνώ..............
- Αρχιεπίσκοπος: ''Είμαστε θύματα μίας τραγικής τοκο...
- Σχετικά με το θαύμα της μυρόβλυσης του Αγίου Δημητ...
- Τι έγινε την 28η Οκτωβρίου του 1940;
- ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΠΟΥ Φ...
- ΠΟΛΕΜΙΣΤΑΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ (ταινία)
- Η ιστορία της σημαίας και οι ήρωες του ‘40
- O αδερφός που σώθηκε χωρίς κόπο επειδή δεν κατέκρινε
- Το μύρο του Μεγαλομάρτυρος Αγίου Δημητρίου, Πολιού...
- Απολυτίκιο Αγίου Δημητρίου Μυροβλύτου
- Άγιος Δημήτριος ο Μυροβλύτης
- «Γιατί τελούμε τα μνημόσυνα; Τί προσφέρουν στις ψυ...
- Ενημέρωση για το Corpus Christi και απαραίτητες δι...
- Η Υποδοχή της Τιμίας Κάρας του Αγίου Ανδρέου στον ...
- Σαλώνων Αντώνιος: ''Η Εκκλησία δεν έχει το θησαυρο...
- Γονείς Μη λησμονήτε να κάνετε το χρέος σας έναντι,...
- ΑΝΕΚΔΟΤΟ: H δουλειά σε καιρό κρίσης...
- Ο Δεσπότης και ο Ιερέας
- Την Παρασκευη 26 Οκτωβριου πανηγυρίζει ο Ι.Ν. Αγίο...
- Δακρύζει, πασχίζει κι ελπίζει για τα Ιδρύματα της ...
- Ο ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΙΕΡΕΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ «CORPUS CHRISTI»
- Γιατί δεν εκκλησιάζεσαι;
- Αν δεν ήσουν Εσύ, Παναγία μας...
- Αλλάζει η ώρα από τα ξημερώματα της Κυριακής….
- Ο Μητροπολίτης Πειραιώς κεραυνοβολεί τις δηλώσεις ...
- Ἀρχιμ. Σαράντης Σαράντος: «Ντροπή μου πού δέν πῆγα...
- Ανέκδοτο: Η κουφή σύζυγος
- Πρέπει να φιλάμε το χέρι του Ιερέα;
- Η ισότητα
- Γιατί η σελήνη έγινε ετερόφωτη;
- " Μεγαλοπρεπής Εορτασμός του Αγίου Γερασίμου στην ...
- Αρχιεπίσκοπος Πατρών και Ηλείας ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛ...
- Η Αγία Κάρα του Αποστόλου Ανδρέου στην Ιερά Μητρόπ...
- Φόρος τιμής σε μία μεγάλη μορφή της Εκκλησίας
- Κυριακή ΣΤ’ Λουκά - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- «Οἱ Δαιμονοφόρητοι κατά τό σῶμα καί τήν ψυχή »
- ΚΑΦΕΝΕΙΟΝ...ΣΥΓΝΩΜΗ, ΛΑΘΟΣ! ΚΗΦΗΝΕΙΟΝ, ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ...
- Απολυτίκιον Αγίου Γερασίμου Νέου Ασκητού
- Απολυτίκιο Αγίου Αρτεμίου
- Ιερά Αγρυπνία στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Αλυκών Κάτω...
- Η αντιμετώπιση των ασθενειών
- Το κερί στη ζωή της Εκκλησίας μας
- ΟΙ ΔΥΟ ΚΑΛΟΓΕΡΟΙ...
- "Δεν φοβούμαστε ούτε και για την ίδια μας την ζωή,...
- Γέροντας Παΐσιος: Η ΕΚΤΡΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΗ ΑΜΑΡΤΙΑ
- "10η επέτειος Επανακομιδής Τιμίας Κάρας Αγίας Ειρή...
- ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΙ ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
- Η υποκρισία των ασεβών ψευτοεκσυγχρονιστών σε όλο ...
- Το ηλεκτρονικό φακέλωμα υπολογίζεται να κοστίσει σ...
- Το όχημα της κρίσης
- ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑΣ Η Π...
- Πέντε κρατούμενοι εβαπτίσθησαν Ορθόδοξοι
- Μητροπολίτης Γόρτυνος: ''Το Corpus Christi είναι α...
- Σεραφείμ Πειραιώς: Γιατί κατέθεσα μήνυση κατά του ...
- "Ένας Εθνάρχης είπε κάποτε ..."
- Τι εννοούμε όταν λέμε "πνευματικός αγώνας";
- ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΔ...
- Ο γάμος είναι σαν μια βαρκούλα που ξεκινά να ταξιδ...
- Έναρξη Κατηχητικών μαθημάτων για τη νέα χρονιά 201...
- Έναρξη Κατηχητικών Ομάδων Παναγίας Αλεξιωτίσσης Πα...
- Ποιούς πιάνει το «μάτι»;
- Το ιστορικό της Ιεράς Εικόνος της Παναγίας «ΑΞΙΟΝ ...
- Πρόγραμμα Συναντήσεων Κατηχητικών Ομάδων Αγίου Χαρ...
- Σεπτεμβρίου(145)
- Αυγούστου(166)
- Ιουλίου(163)
- Ιουνίου(142)
- Μαΐου(136)
- Απριλίου(102)
- Μαρτίου(137)
- Φεβρουαρίου(127)
- Ιανουαρίου(102)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012
01:25
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΔΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟΝ ΤΟΥ ΑΝΑΔΟΧΟΥ ΕΙΣ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
Ἀγαπητοὶ Πατέρες,
Ἐξ αἰτίας τοῦ ὅτι παρατηρεῖται τὸ φαινόμενο νὰ ὑπάρχουν ἀπορίες καί, εἰς ὁρισμένες περιπτώσεις, ἄγνοια ἐν σχέσει πρὸς τὸ θέμα τῶν ἀναδόχων καὶ τῶν προϋποθέσεων ἀναδοχῆς κατὰ τὸ Ἱερὸν Βάπτισμα, σᾶς γνωρίζομε τὰ ἑξῆς:
Ἔργο τοῦ ἀναδόχου ὑπῆρξε, μετὰ τὴν ἐπικράτηση τοῦ νηπιοβαπτισμοῦ, νὰ ἀναλαμβάνει τὴν φυσικὴ ἔλλειψη τῆς πίστεως καὶ τῆς μετανοίας στὸ νήπιο, φροντίζοντας μαζὶ μὲ τοὺς γονεῖς γιὰ τὴν κατὰ Χριστὸν μόρφωση καὶ ἀνατροφή του. Γι’ αὐτὸ τὸ λόγο ὁ Ἅγιος Συμεὼν Ἀρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης γιὰ τὸν Ἀνάδοχο ἀναφέρει σχετικά: “Ὅτι πρέπει ὁ ἀνάδοχος τοῦ βαπτιζομένου νὰ εἶναι ὀρθόδοξος καὶ εὐλαβής. Εἰς τοῦτο, λοιπόν, πρέπει καὶ νὰ προσέχωμεν, διὰ νὰ κάμνωμεν ἀναδόχους φίλους τῆς εὐσεβείας καὶ διδασκάλους σχεδὸν τῆς πίστεως” (Τὰ Ἅπαντα. Περὶ τῆς τελετῆς τοῦ Θείου Βαπτίσματος, Κεφάλαιον Ε΄, σελ. 85. Ἐκδόσεις Ρηγοπούλου, Θεσσαλονίκη). Ἐξ αὐτοῦ προκύπτουν τὰ ἑξῆς:
α) Ὁ ὑποψήφιος ἀνάδοχος δέον ὅπως εἶναι ἐνήλικας, (ὑπ’ ἀριθμ. 498 π.ε./42 ΝΚ/200/19-1-2006 Ἐγκύκλιος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος).
β) Ὁ ὑποψήφιος ἀνάδοχος ὀφείλει νὰ εἶναι ὄχι μόνο βαπτισμένος Ὀρθόδοξος Χριστιανὸς ὁ ἴδιος (Συνοδικοὶ Ἐγκύκλιοι ὑπ’ ἀριθμ. 590/23-10-1986 καὶ 3983/2490ΝΚ/182/12-2-1996, ἡ τελευταία ἐκ τῶν ὁποίων ἀπαγορεύει νὰ γίνονται ἀνάδοχοι μέλη ὀργανώσεων μὲ σοβαρὲς δογματικὲς ἀποκλίσεις), ἀλλὰ καὶ ζωντανὸ καὶ συνειδητὸ μέλος τῆς Ἐκκλησίας, νὰ ζεῖ, δηλαδὴ, συνειδητὰ τὴν μυστηριακὴ καὶ ἀγωνιστικὴ ζωὴ τοῦ Εὐαγγελίου. Ἐξυπακούεται, φυσικά, ὅτι κάποιος ποὺ περιφρονεῖ τὸ Ἱερὸ Μυστήριο τοῦ Γάμου, ἔχοντας συνάψει μόνον πολιτικόν, ἀπαγορεύεται νὰ γίνει ἀνάδοχος (Συνοδικοὶ Ἐγκύκλιοι ὑπ’ ἀριθμ. 2309/240/105/21-1-1982 καὶ 3262/46ΝΚ/2268/ 7-11-2000). Ὁ Ἐφημέριος δύναται νὰ βεβαιώνεται γιὰ τὴν τήρηση τῶν προϋποθέσεων αὐτῶν αἰτούμενος τὴν προσκόμιση Ληξιαρχικῆς Πράξεως Γεννήσεως τοῦ Ἀναδόχου ἢ Πιστοποιητικὸ Βαπτίσεώς του, τὸ ὁποῖο βεβαιώνει ὅτι εἶναι βαπτισμένος Ὀρθόδοξος Χριστιανὸς καθὼς καὶ Πιστοποιητικὸ Οἰκογενειακῆς Καταστάσεως ἢ Ληξιαρχικὴ Πράξη Γάμου τοῦ Ἀναδόχου, γιὰ νὰ βεβαιωθεῖ ὅτι δὲν εἶναι παντρεμένος μόνον μὲ Πολιτικὸ Γάμο.
Ἐπιπλέον, ἐνημερωτικῶς ἀναφέρομεν ὅτι:
α) Οἱ ὑπ’ ἀριθμ. 5487/19-5-1836 καὶ 814/1156/838/20-5-1955 Συνοδικὲς Ἐγκύκλιοι ὁρίζουν ὅτι ὁ ἀνάδοχος πρέπει νὰ εἶναι “εἷς καὶ μόνος”, ἐνῷ τυχὸν ἕτερος ὑποβοηθεῖ τὸν ἕνα (Ἐγκύκλιος ὑπ’ ἀριθμ. 2627/659/401/8-4-1997),
β) Ἡ ὑπ’ ἀριθμ. 1554/4168/1138/27-6-1968 ΣυνοδικὴἘγκύκλιος κωλύει τοὺς Κληρικοὺς καὶ τοὺς Μοναχοὺς ἀπὸ τὸ νὰ γίνουν ἀνάδοχοι,
γ) Ὁ ΝΓ΄ Κανὼν τῆς Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου καὶ ἡ ὑπ’ ἀριθμ. 52747/6835ΝΚ/199/27-1-1999 Συνοδικὴ Ἐγκύκλιος ἀπαγορεύουν στοὺς γονεῖς νὰ ἀναδεχθοῦν κατὰ τὴν βάπτιση τὰ παιδιά τους καὶ
δ) Ἡ ὑπ’ ἀριθμ. 2283/6901ΝΚ/1372/15-6-1999 Συνοδικὴ Ἐγκύκλιος ὁρίζει ὅτι κατὰ τὴν Βάπτιση ἐνηλίκων ἡ παράσταση ἀναδόχου δὲν εἶναι ἀναγκαία.
Ὑπενθυμίζομεν, ἐξ ἄλλου, ὅτι ἐκ τοῦ Ἱεροῦ Μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος προκύπτει πνευματικὴ συγγένεια, ἡ ὁποία δημιουργεῖ κώλυμα στὴν σύναψη γάμου μεταξύ τοῦ ἀναδόχου καὶ τῆς ἀναδεκτῆς του ἢ τῆς μητέρας της ἤ, ἀναλόγως, τῆς ἀναδόχου καὶ τοῦ ἀναδεκτοῦ της ἢ τοῦ πατέρα του (ΝΓ΄ Κανὼν τῆς Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ὑπ’ ἀριθμ. 3625/2383 ΝΚ/2050/17-11-1981 καὶ 2627/659/401/8-4-1997 Ἐγκύκλιοι τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἐνῷ ΔΕΝ ὑφίσταται κώλυμα συνάψεως γάμου μεταξὺ ἀναδεκτῶν βαπτισμένων ἀπὸ τὸν ἴδιο ἀνάδοχο.
Πέραν τῶν ὡς ἄνω, ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος περιγράφει τὴν προσωπικότητα τοῦ αὐθεντικοῦ ἀναδόχου ὡς κάτωθι:
“Θέλετε νὰ ἀπευθύνουμε τώρα τὸν λόγο στοὺς ἀναδόχους σας, γιὰ νὰ μάθουν καὶ ἐκεῖνοι ποιῶν ἀμοιβῶν ἀξιώνονται, ἐὰν δείξουν γιὰ ἐσᾶς πολλὴ φροντίδα καὶ ἀντιθέτως ποιὰ τιμωρία τοὺς ἀναμένει, ἂν ἀμελήσουν;
Γιὰ νὰ τὸ ἐννοήσεις σκέψου, ἀγαπητέ, ἐκείνους ποὺ γίνονται ἐγγυητὲς καὶ ἀνάδοχοι προσώπων ποὺ δανείζονται χρήματα, ὅτι, περισσότερο ἀπὸ τὸν ὑπεύθυνο καὶ δανειζόμενο, ἐκεῖνοι ὑφίστανται τὴν ἀγωνία καὶ τὸν φόβο. Ἄν, δηλαδή, αὐτὸς ποὺ δανείστηκε φανεῖ συνεπής, μὲ τὴν συνέπειά του κατέστησε ἐλαφρὸ τὸ φορτίο, ποὺ ἀνέλαβε ὁ ἐγγυητής. Ἄν, ἀντιθέτως, φανεῖ ἀγνώμονας καὶ ἀσυνεπής, τότε τοῦ ἑτοίμασε τέλεια τὴν καταστροφή. Γι’ αὐτὸ καὶ ἕνας σοφὸς συμβουλεύει τὰ ἑξῆς: “'Ἐὰν ἐγγυηθῇς, ἑτοιμάσου νὰ πληρώσῃς” (Σοφ. Σειρὰχ η΄, 13). Ἐάν, λοιπόν, ὅσοι ἀναδέχονται ἄλλους γιὰ χρήματα εἶναι ἀπολύτως ὑπεύθυνοι γιὰ ὁλόκληρο τὸ ποσό, περισσότερο εἶναι ὑπεύθυνοι ἐκεῖνοι ποὺ ἀναδέχονται ἄλλους καὶ ἐγγυῶνται γιὰ πνευματικὰ θέματα καὶ γιὰ τὴν ἀρετή. Ναί, πολὺ ἐνδιαφέρον πρέπει νὰ ἐπιδεικνύουν γι’ αὐτοὺς ποὺ ἀναλαμβάνουν, προτρέποντάς τους, συμβουλεύοντάς τους, διορθώνοντας τὰ σφάλματά τους καὶ δείχνοντάς τους πατρικὴ ἀγάπη.
[Καὶ συνεχίζει ὁ ἱερὸς πατήρ]. Ἂς μὴ νομίζουν αὐτοί ὅτι τὸ νὰ εἶναι ἀνάδοχοι εἶναι τυπικὸ καὶ τυχαῖο πρᾶγμα, ἀλλὰ ἂς μάθουν καλά ὅτι καὶ αὐτοὶ γίνονται συμμέτοχοι τῆς πνευματικῆς ὠφέλειας τῶν ἀναδεκτῶν, ἐὰν μὲ τὶς συμβουλές τους τοὺς χειραγωγήσουν στὴν ὁδὸ τῆς ἀρετῆς, καὶ ἂς γνωρίζουν πάλι ὅτι, ἂν δείξουν ἀμέλεια καὶ ἀδιαφορία, θὰ ἐπιφέρουν στὸν ἑαυτό τους μεγάλη καταδίκη. Γι' αὐτὸν τὸν λόγο καὶ ἐπικρατεῖ ἡ συνήθεια, πατέρες ἢ μητέρες πνευματικοὺς νὰ τοὺς ὀνομάζουν αὐτοὺς τοὺς ἀναδόχους, γιὰ νὰ μάθουν πόση ἐπιμέλεια πρέπει νὰ δείχνουν, γιὰ νὰ μορφώνουν πνευματικὰ, ὅσους ἀναλαμβάνουν. Διότι, ἐὰν ἐκείνους ποὺ δὲν ἔχουν καμμία ἰδιαίτερη σχέση μὲ ἐμᾶς, πρέπει νὰ τοὺς κινήσουμε τὸν κύριο ζῆλο τῆς ἀρετῆς, πολὺ περισσότερο ὀφείλουμε νὰ ἐπιτελέσουμε τὸ καθῆκον ἀπέναντι σ’ ἐκεῖνον, τὸν ὁποῖο ἀναδεχόμαστε ὡς πνευματικό μας τέκνο. Γιὰ τὸν λόγον, λοιπόν, αὐτὸν μάθετε καὶ οἱ ἀνάδοχοι ὅτι δὲν σᾶς ἀπειλεῖ μικρὸς κίνδυνος, ἐὰν δείξετε στὸ καθῆκον αὐτὸ ἀμέλεια» ( Ἰ. Χρυσοστόμου, Β' Κατήχησις).
Καὶ συμπληρώνει ὁ Ὅσιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης: “Ἂν ἤξεραν οἱ ἀνάδοχοι τί ὑπόσχονται καὶ τί μεγάλη εὐθύνη ἀναλαμβάνουν, δὲν θὰ ἤθελαν νὰ βαπτίσουν, ἀκόμα κι ἂν μὲ θερμὰ παρακάλια τοὺς παρότρυναν”.
Τὰ ὡς ἄνω, ἀσφαλῶς, δὲν παρατίθενται, γιὰ νὰ ἀποτρέψουν ἢ νὰ φοβίσουν τοὺς ὑποψηφίους Ἀναδόχους ἀπὸ τὴν ἀνάληψη τοῦ ἱεροῦ χρέους τους, ἀλλά περισσότερο, γιὰ νὰ ἀφυπνίσουν τοὺς προσεγγίζοντας ἐλαφρᾷ τῇ καρδίᾳ τὴν εὐθύνη τῆς ἀναδοχῆς.
Ὁ Μητροπολίτης
† Ὁ Κηφισίας, Ἀμαρουσίου
καὶ Ὠρωποῦ Κύριλλος»
πηγή:katanixis
!>