Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
-
2012
(1652)
- Δεκεμβρίου(138)
- Νοεμβρίου(133)
-
Οκτωβρίου(161)
- " Λαμπρά εόρτασε ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου Πατρ...
- π. Σωτήριος Χαντάντ: Ο Ελληνορθόδοξος ιερέας που β...
- ΝΕΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΒΛΑΣΦΗΜΟΥ «CORPUS CHR...
- Η Κατερίνα Μουτσάτσου επέστρεψε με νέο βίντεο!
- Διακωμωδεῖται ὁ Χριστός. Οἱ χριστιανοί σιωποῦν!
- Κάθε Τετάρτη τελείται στο Ναό μας Ιερά Παράκληση π...
- Ματαίωση των αναπαραστάσεων της Εξόδου στο Μεσολόγ...
- Τό ἀντίδωρο καί ὁ Ἁγιασμός θεραπεύουν
- Σκέψεις ποῦ γεννήθηκαν ἀπό τό ὑπερβλάσφημο corpus-...
- Ανέκδοτο: οι σκοπιές του στρατοπέδου
- Την 1η Νοεμβρίου πανηγυρίζει ο Ιερός Ναός Αγίων Αν...
- Τι φέρνει τους αγγέλους κοντά μας;
- Πιστεύεις;
- Το κήρυγμα του Σεβ. Μητροπολίτου μας την 28η Οκτωβ...
- ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΙΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΚΛΗΡΟΥ ΣΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ...
- Ταξιάρχης Μιχαὴλ Μανταμάδου Λέσβου: Ἕνα ἀκόμα χειρ...
- Ἡ συγκλονιστική ἱστορία ἑνός ναρκομανοῦς. (Ἕνα σύγ...
- Χρύσανθος: ὁ Ἱεράρχης πού ἀρνήθηκε νὰ ὑποδεχθεῖ το...
- Αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος, διάγγελμα 28ης Οκτωβρίου ...
- " Tότε και σήμερα..."
- Σοφία Βέμπο - Κάνε κουράγιο Ελλάδα μου (1947)
- Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΩΝ ΚΟΜΙΤΑΤΖΙΔΩΝ (ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ)
- Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά - 1969 (ταινία)
- ΟΙ ΓΕΝΝΑΙΟΙ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ (Ιστορική Ταινία)
- Η Χαραυγή της Νίκης (ΤΑΙΝΙΑ)
- Το ΟΧΙ του 1940 (βίντεο)
- Αρχιεπίσκοπος Πατρών και Ηλείας ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛ...
- Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει
- Πω πω τι έπαθε ο Μουσολίνι - Σοφία Βέμπο
- ΙΣΤΟΡΙΚΟΝ «ΟΧΙ» ΚΑΙ ΗΘΙΚΟΝ «ΝΑΙ»
- Κυριακή Ζ' Λουκά - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- Εγκύκλιο σημείωμα Αρχιεπισκόπου Αμερικής για την 2...
- Ὑπό τήν θείαν Σκέπην
- Οι Αγιοι Τέσσερεις Μάρτυρες Γεώργιος, Αγγελής, Μαν...
- Περνάει ο Στρατός της Ελλάδος
- «Θα πεινάσει κόσμος» ε;
- O X I (ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ)
- Δεν ξεχνώ..............
- Αρχιεπίσκοπος: ''Είμαστε θύματα μίας τραγικής τοκο...
- Σχετικά με το θαύμα της μυρόβλυσης του Αγίου Δημητ...
- Τι έγινε την 28η Οκτωβρίου του 1940;
- ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΠΟΥ Φ...
- ΠΟΛΕΜΙΣΤΑΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ (ταινία)
- Η ιστορία της σημαίας και οι ήρωες του ‘40
- O αδερφός που σώθηκε χωρίς κόπο επειδή δεν κατέκρινε
- Το μύρο του Μεγαλομάρτυρος Αγίου Δημητρίου, Πολιού...
- Απολυτίκιο Αγίου Δημητρίου Μυροβλύτου
- Άγιος Δημήτριος ο Μυροβλύτης
- «Γιατί τελούμε τα μνημόσυνα; Τί προσφέρουν στις ψυ...
- Ενημέρωση για το Corpus Christi και απαραίτητες δι...
- Η Υποδοχή της Τιμίας Κάρας του Αγίου Ανδρέου στον ...
- Σαλώνων Αντώνιος: ''Η Εκκλησία δεν έχει το θησαυρο...
- Γονείς Μη λησμονήτε να κάνετε το χρέος σας έναντι,...
- ΑΝΕΚΔΟΤΟ: H δουλειά σε καιρό κρίσης...
- Ο Δεσπότης και ο Ιερέας
- Την Παρασκευη 26 Οκτωβριου πανηγυρίζει ο Ι.Ν. Αγίο...
- Δακρύζει, πασχίζει κι ελπίζει για τα Ιδρύματα της ...
- Ο ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΙΕΡΕΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ «CORPUS CHRISTI»
- Γιατί δεν εκκλησιάζεσαι;
- Αν δεν ήσουν Εσύ, Παναγία μας...
- Αλλάζει η ώρα από τα ξημερώματα της Κυριακής….
- Ο Μητροπολίτης Πειραιώς κεραυνοβολεί τις δηλώσεις ...
- Ἀρχιμ. Σαράντης Σαράντος: «Ντροπή μου πού δέν πῆγα...
- Ανέκδοτο: Η κουφή σύζυγος
- Πρέπει να φιλάμε το χέρι του Ιερέα;
- Η ισότητα
- Γιατί η σελήνη έγινε ετερόφωτη;
- " Μεγαλοπρεπής Εορτασμός του Αγίου Γερασίμου στην ...
- Αρχιεπίσκοπος Πατρών και Ηλείας ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛ...
- Η Αγία Κάρα του Αποστόλου Ανδρέου στην Ιερά Μητρόπ...
- Φόρος τιμής σε μία μεγάλη μορφή της Εκκλησίας
- Κυριακή ΣΤ’ Λουκά - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- «Οἱ Δαιμονοφόρητοι κατά τό σῶμα καί τήν ψυχή »
- ΚΑΦΕΝΕΙΟΝ...ΣΥΓΝΩΜΗ, ΛΑΘΟΣ! ΚΗΦΗΝΕΙΟΝ, ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ...
- Απολυτίκιον Αγίου Γερασίμου Νέου Ασκητού
- Απολυτίκιο Αγίου Αρτεμίου
- Ιερά Αγρυπνία στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Αλυκών Κάτω...
- Η αντιμετώπιση των ασθενειών
- Το κερί στη ζωή της Εκκλησίας μας
- ΟΙ ΔΥΟ ΚΑΛΟΓΕΡΟΙ...
- "Δεν φοβούμαστε ούτε και για την ίδια μας την ζωή,...
- Γέροντας Παΐσιος: Η ΕΚΤΡΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΗ ΑΜΑΡΤΙΑ
- "10η επέτειος Επανακομιδής Τιμίας Κάρας Αγίας Ειρή...
- ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΙ ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
- Η υποκρισία των ασεβών ψευτοεκσυγχρονιστών σε όλο ...
- Το ηλεκτρονικό φακέλωμα υπολογίζεται να κοστίσει σ...
- Το όχημα της κρίσης
- ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑΣ Η Π...
- Πέντε κρατούμενοι εβαπτίσθησαν Ορθόδοξοι
- Μητροπολίτης Γόρτυνος: ''Το Corpus Christi είναι α...
- Σεραφείμ Πειραιώς: Γιατί κατέθεσα μήνυση κατά του ...
- "Ένας Εθνάρχης είπε κάποτε ..."
- Τι εννοούμε όταν λέμε "πνευματικός αγώνας";
- ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΔ...
- Ο γάμος είναι σαν μια βαρκούλα που ξεκινά να ταξιδ...
- Έναρξη Κατηχητικών μαθημάτων για τη νέα χρονιά 201...
- Έναρξη Κατηχητικών Ομάδων Παναγίας Αλεξιωτίσσης Πα...
- Ποιούς πιάνει το «μάτι»;
- Το ιστορικό της Ιεράς Εικόνος της Παναγίας «ΑΞΙΟΝ ...
- Πρόγραμμα Συναντήσεων Κατηχητικών Ομάδων Αγίου Χαρ...
- Σεπτεμβρίου(145)
- Αυγούστου(166)
- Ιουλίου(163)
- Ιουνίου(142)
- Μαΐου(136)
- Απριλίου(102)
- Μαρτίου(137)
- Φεβρουαρίου(127)
- Ιανουαρίου(102)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012
04:30
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Πρωτοφανής και ριζική αλλαγή στον χαρακτήρα του μαθήματος των
Θρησκευτικών προωθείται στην ελληνική με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ)
στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου, το οποίο πιλοτικά ήδη από τον
Σεπτέμβριο του 2011 σε 99 Δημοτικά και σε 68 Γυμνάσια της Ελλάδος.
Την εκπόνηση αυτού του νέου ΠΣ ανέλαβε Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που
συστήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και
στην οποία συμμετείχαν Καθηγητές από Θεολογικές Σχολές, Σχολικοί
Σύμβουλοι και Θεολόγοι εκπαιδευτικοί!
Αν διαβάσει κανείς με προσοχή το «Πρόγραμμα Σπουδών» και τον «Οδηγό Εκπαιδευτικού», που συνέταξε η
Επιτροπή, αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για μια πολύ κοπιαστική εργασία, η
οποία δημιουργεί ένα εντελώς πρωτότυπο πλαίσιο για την προσφορά του
μαθήματος των Θρησκευτικών με σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους.
Κάτι το εντελώς απαραίτητο, αφού είναι κοινώς παραδεκτό ότι το μάθημα
των Θρησκευτικών,
με τον τρόπο που συνήθως προσφέρεται στα σχολεία, δεν εκπληρώνει τους
υψηλούς στόχους και τις προσδοκίες που καλείται να υπηρετήσει. Ωστόσο το
νέο ΠΣ, παρά τις υψηλές προσδοκίες των συντακτών του, παρουσιάζει
σοβαρά προβλήματα:
Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί που δοκίμασαν την πιλοτική
εφαρμογή του, ομολογούν τις τεράστιες ελλείψεις και αδυναμίες των
σχολείων τόσο από πλευράς υλικοτεχνικής υποδομής, όσο και από απόψεως
επιμορφώσεως των εκπαιδευτικών, οι οποίοι είναι εντελώς ανέτοιμοι για να
προχωρήσουν στην υλοποίησή του!
Το σημαντικότερο όμως και άκρως επικίνδυνο πρόβλημα είναι το ότι το νέο
ΠΣ δεν περιορίστηκε σε μια αλλαγή στη μεθοδολογία του μαθήματος η στην
προσέγγιση των μαθητών με πρωτότυπους τρόπους, αλλά προχώρησε με
αδικαιολόγητη βιασύνη σε μια ριζική καινοτομία: Την μετάλλαξη του
μαθήματος των Θρησκευτικών σε μάθημα θρησκευτικού συγκρητισμού.
Έτσι, μαζί με την Ορθόδοξη πίστη και παράδοση συγχωνεύονται διδασκαλίες
και παραδόσεις από τον Ρωμαιοκαθολικισμό, τον Προτεσταντισμό και τα
παρακλάδια του, καθώς επίσης και από τις θρησκείες του Ιουδαισμού, του
Ισλάμ, του Ινδουισμού, του Βουδισμού, του Ταοϊσμού και του
Κομφουκιανισμού.
Όπως γράφει και ο Οδηγός Εκπαιδευτικού: «Με το νέο ΠΣ για πρώτη φορά
επιχειρείται η διδασκαλία των θρησκευτικών στην υποχρεωτική εκπαίδευση»…
Καί η αρχή γίνεται μόλις από την Γ΄ Δημοτικού! Μιά ματιά στο Πρόγραμμα
Σπουδών είναι αποκαλυπτική: Οι μαθητές Γ΄ Δημοτικού καλούνται να
γνωρίσουν όχι μόνο τον χριστιανικό ναό (καμπάνα, κεριά, εικόνες,
Σταυρός), αλλά και την συναγωγή (ραββίνος, τορά, μενορά, κιπά, τεφιλίν),
το τζαμί η τέμενος (Κοράνιο, μιναρές, μουεζίνης, χατίπης ιμάμης, νίψεις
προσώπου, χεριών και ποδιών, βγάλσιμο παπουτσιών, μάσμπαχ) καθώς και
σύμβολα θρησκειών του κόσμου όπως η σβάστικα (Ινδουισμός) το γιν και το
γιάνγκ, το ωμ, ο τροχός διδασκαλίας του Βούδα» (σελ. 31).
Αντιστοίχως στην διδακτική ενότητα «Η χαρά της γιορτής. Τα Χριστούγεννα»
(σελ. 32) οι μαθητές της Γ΄ Δημοτικού θα διδαχθούν εκτός από την
βιβλική αφήγηση, την Γέννηση του Χριστού στο Κοράνι καθώς και γιορτές
Θρησκειών του κόσμου: Ρας Ασανά: Η αρχή της χρονιάς για τους Εβραίους,
το τέλος του Ramadan των Μουσουλμάνων, Holi: Το τέλος του χειμώνα και η
αρχή της άνοιξης για τους Ινδουιστές (κ.ο.κ.).
Στην ϛ΄ Δημοτικού, στην ενότητα «Άγιοι Άνθρωποι» (σελ. 57), οι μαθητές
παρακινούνται να γνωρίσουν «αγίους ανθρώπους άλλων θρησκειών».
Η
παραπομπή στην σχετική παράγραφο των βασικών θεμάτων είναι εξωφρενική:
«Άγιοι άνθρωποι στις θρησκείες του κόσμου: Βούδας, Κομφούκιος, Μωάμεθ,
Βισνού (Κρίσνα), Δαλάι Λάμα, Γκάντι και πολλά άλλα πρόσωπα ιστορικά η
μυθικά». Παρόμοιες θρησκολογικές αναφορές, οι οποίες μάλιστα διδάσκονται
παράλληλα κι όχι σε ξεχωριστές ενότητες, βρίσκονται σε όλες τις τάξεις
από την Γ΄ Δημοτικού μέχρι και την Γ΄ Γυμνασίου!
Κι είναι ν’ απορεί κανείς πως ένα πρόγραμμα που υποτίθεται ότι ακολουθεί
σύγχρονες διδακτικές κατευθύνσεις «με κέντρο τις ανάγκες και τις
κλίσεις των μαθητών», δεν λαμβάνει υπ᾽ όψιν το αυτονόητο: ότι ένα παιδί
Δημοτικού Σχολείου δεν μπορεί να αφομοιώσει τόσο δύσκολους όρους και να
διακρίνει έννοιες σε τόσο μεγάλη ευρύτητα και ποικιλία.
Μπορεί, για
παράδειγμα, ένα μικρό παιδί να μαθαίνει παράλληλα 10 ξένες γλώσσες;…
Εξ άλλου αυτή καθαυτή η παράλληλη αναφορά στις θρησκείες όλου του κόσμου
που προτείνει το νέο Π.Σ. προκαλεί σύγχυση ακόμα και στις μεγαλύτερες
ηλικίες και ευνοεί την εσφαλμένη αντίληψη ότι «όλες οι θρησκείες το ίδιο
πράγμα λένε με τον δικό της τρόπο η καθεμιά» (θρησκευτικός
συγκρητισμός).
Ωστόσο οι υποστηρικτές του νέου Προγράμματος προβάλλουν εύλογες
δικαιολογίες. Λένε: Στο σημερινό σχολείο ο δάσκαλος η ο καθηγητής
απευθύνεται όχι μόνο σε Έλληνες αλλά και σε αλλοδαπούς μαθητές. Οφείλει
λοιπόν να προσφέρει ένα μάθημα που θα «αγκαλιάζει» όλη την τάξη.
Πράγματι τα παιδιά, από τις ξένες χώρες θα χαίρονται να ακούν τον
δάσκαλο να διδάσκει στοιχεία της θρησκείας και του πολιτισμού τους.
Παρομοίως όμως θα ενθουσιαστούν, αν τους μιλά στην γλώσσα τους κι αν
διδάσκει την ιστορία τους.
Τι θα κάνουμε λοιπόν; Θα βάλουμε όλα τα παιδιά να μάθουν την ιστορία της
Αλβανίας και του Πακιστάν και της χώρας κάθε μετανάστη;…Από την άλλη
πλευρά είναι σοβαρός ο σχεδιασμός ενός προγράμματος σπουδών, ο οποίος
εξαρτάται από τα κύματα των μεταναστών;
Κι αν οι μετανάστες
εγκαταλείψουν την πατρίδα μας, όπως ήδη έχει αρχίσει σταδιακά να
συμβαίνει λόγω οικονομικής κρίσεως, θα αλλάξουμε πάλι τον προσανατολισμό
της Παιδείας μας;
Όσο για την εκβιαστική απειλή ότι αν δεν κάνομε αυτή την αλλαγή,
κινδυνεύουμε να χάσουμε εντελώς το μάθημα, θα απαντήσουμε με παρρησία:
Ναί! Προτιμάμε να μη διδάσκονται τα παιδιά καθόλου θρησκευτικά, παρά να
αφήσουμε αυτό το έκτρωμα θρησκευτικού συγκρητισμού να δηλητηριάζει τις
ψυχές τους.
Είναι τραγική η διαπίστωση του αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος
κ.κ. Ιερωνύμου, όπως την εξέφρασε κατά την ομιλία του στην Θεολογική
Ακαδημία της Μόσχας: «Εδώ στην Ρωσία προσπαθείτε να εντάξετε τα
Θρησκευτικά στα σχολεία, ενώ στην Ελλάδα γίνεται το ακριβώς αντίθετο»!
Πράγματι! Αλλεπάλληλες είναι οι επιθέσεις που δέχεται το μάθημα των
Θρησκευτικών στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια: Δυνατότητα απαλλαγής με
απλή αίτηση, περιορισμός των ωρών διδασκαλίας, κατάργηση του μαθήματος
στα ΕΠΑΛ, και τώρα, νέο σοβαρό πλήγμα: Μετάλλαξη σε Μάθημα Πανθρησκείας!
Ας ελπίσουμε ότι οι αρμόδιοι θα αντιληφθούν την σοβαρότητα του θέματος
και θα αποσύρουν το εν λόγω Πρόγραμμα Σπουδών για τα Θρησκευτικά. […].
!>