Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
-
2012
(1652)
- Δεκεμβρίου(138)
- Νοεμβρίου(133)
- Οκτωβρίου(161)
- Σεπτεμβρίου(145)
- Αυγούστου(166)
- Ιουλίου(163)
- Ιουνίου(142)
- Μαΐου(136)
- Απριλίου(102)
- Μαρτίου(137)
-
Φεβρουαρίου(127)
- Μητρόπολη Φλωρίνης: «Καιρός να διεκδικήσουμε το αυ...
- Αρχιεπίσκοπος: "Γιατί τέτοια άνιση μεταχείριση στη...
- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ ΔΩΡΩΝ
- Τί πρέπει νά λέμε στήν προσευχή μας;
- Χαράτσι μεσω ΔΕΗ τέλος ! Να που κανένας αγώνας δεν...
- Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα
- Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης - Το Γράμμα του Γέρο...
- Όσιος Κασσιανός ο Ρωμαίος
- Ηθικισμός. Η αλλοίωση του κατά φύσιν βίου. Συνέπει...
- Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟΥ
- το κήρυγμα του Σεβ. Μητροπολίτου μας κατά τον Α' Κ...
- 100.000 ἐκτρώσεις μετὰ τὸ καρναβάλι τῆς Πάτρας
- "ΠΑΡΕ ΚΥΡΙΕ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΜΟΥ!" Ομιλία π. ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΟΝ...
- Τό μυστήριο τῆς ἐξομολόγησης
- Μουσουλμάνος μετανάστης απαίτησε να κατεβεί εικόνα...
- Θέλησαν να απέχουν...πραγματοποιώντας μια ωραία εκ...
- "Α' Κατανυκτικός Εσπερινός της Συγγνώμης στην Πάτρα"
- Θεοποιός Πορεία
- Το νόημα της νηστείας Ὁμιλεῖ ὁ Γέροντας Μωϋσῆς ὁ Ἁ...
- Η ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ
- Μετάνοια, ένας καινούργιος τρόπος ζωής
- ΟΙ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΤΩΝ ΑΘΛΙΩΝ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΚΩΝ ΔΡΩΜΕΝΩΝ
- Η αξία μιας πόλης - Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
- Κυριακή της Τυρινής – Πορεία προς τον ουρανό
- Η νηστεία: Η άνοιξη της ζωής μας
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μεγ. Τεσσαρακοστής Αγ. ...
- ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ
- Η επίδραση των σχέσεων των γονέων στα παιδιά
- Οι δύο κόσμοι της φυλακής και της κοινωνίας σε αντ...
- Καθήκοντα τῶν χριστιανῶν πρός τούς κεκοιμημένους
- Ὁ ἀπολογισμὸς τῆς ἐθελοντικῆς αἱμοδοσίας τῆς Ἱερᾶ...
- O ΑΝΘΕΛΛΗΝΑΣ υπουργός άνοιξε πάλι το στόμα του: (V...
- Απάντηση της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Εφημερίδα ...
- Εξόδιος Ακολουθία Γέροντος Ιωσήφ Βατοπαιδινού
- Προσευχή στον Κύριο - Θερμή ικεσία
- Με παρέμβαση του Μητροπολίτη ματαιώθηκε το καρναβάλι
- Ο Σεβ. Μητροπολίτης μας στον τηλεοπτικό σταθμό Λύχνο
- Ὁ Γέροντας Παΐσιος γιά τήν αὐτοκτονία
- Ὁ Θεός ἀκούει...
- ΑΝΕΚΔΟΤΟ! Το e-mail
- Και φέτος Καρναβάλια;
- ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ:ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ
- Δικαίωση δικηγόρων στο Πρωτοδικείο Πατρών για το χ...
- Ἀπό σήμερα ἡ Ἑλλάδα βρίσκεται σέ ξένα χέρια!
- Αρχιεπίσκοπος: "Όπως κόβονται οι μισθοί, να κουρέψ...
- Μητροπολίτης Πειραιώς: "Προευπρεπίζουν τον δρόμο γ...
- Οικονομική κρίση; Ποια κρίση;
- Η Ναυμαχία της Πάτρας
- Αυστραλία: Μόνο ως FYROM αναγνωρίζουμε τα Σκόπια
- Οικουμενικός Πατριάρχης: "Δεν είμαστε πολίτες δεύτ...
- Με λένε Ελλάδα...
- Ο Ιταλός δήμαρχος που δώρισε το μισθό του στην Ελλ...
- Τρεις Έλληνες Αεροπόροι,"έβαλαν τα γυαλιά" στη τρό...
- ΘΑ ΔΕΧΟΤΑΝ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΟΣΗ ΛΑΜΨΗ ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ;
- Αγάπη! Πως σε λένε;
- Ευτυχώς που υπάρχουν και αυτές οι φωνές για να μας...
- 7η επέτειος της εις Επίσκοπον χειροτονίας του Σεβ....
- ΤΟ ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ ΤΟΥ ΄ΕΛΛΗΝΑ...
- Η ΔΗΛΩΣΗ ΒΟΜΒΑ ΤΟΥ ΡΩΣΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΤΗ ΔΟΥΜΑ ΜΕ ΤΡΟ...
- Ένα προφητικό παιχνίδι ή κάποιοι ακολουθούν κατά γ...
- Το Κερί
- ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ... "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ...
- Ομιλία στο Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής των Α...
- Κυριακή της Απόκρεω
- Η σημασία του Ψυχοσαββάτου
- Kουβαλώντας το Σταυρό σου
- Γερμανοί στο Facebook: «Έλληνες, συγνώμη για την κ...
- Ανοιχτή επιστολή μιας 86χρονης Ελληνίδας στην Α. Μ...
- Προσκύνημα στην Ιερά Μονή Ομπλού
- Ὁ Πούτιν ὑπόσχεται νά προστατεύσει τούς χριστιανού...
- Ψυχοσάββατο
- Πατήρ Βασίλειος Νάσαρ.Ένας σύγχρονος μάρτυρας της ...
- Απάντηση της Εκκλησίας της Ελλάδος σε δημοσιεύματα...
- Γ.ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ:«ΝΑ ΑΦΗΝΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΑΓΑ...
- Η γκρίνια φέρνει γκρίνια και η κακομοιριά φέρνει κ...
- ΤΑ ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
- ΤΑ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΑ, Ο ΑΓΙΟΣ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟΣ, ΟΙ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ ΚΑ...
- ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ... Όμορφη διδακτική ιστορία!
- Τι κακά κάνουν οι Χριστιανοί στις απόκριες (Αγ. Νι...
- ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
- ΑΔΕΛΦΕ ΜΟΥ ΕΛΛΗΝΑ !
- Νέα μέτρα
- Η κλοπή του χρόνου μας
- ΑΝΕΚΔΟΤΟ: Ο Τοτός και η γιαγιά του!
- Τα λειτουργικά βιβλία της Εκκλησίας μας
- Να είστε ενωμένοι - Μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος
- Το παιδί που σκοτώνεται, δεν ξαναγίνεται το ίδιο ποτέ
- Τι είναι το μικροτσιπ, VeriChip, RFID chip
- Το κήρυγμα του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Χρυσοστόμο...
- «Και αναστάς ήλθε προς τον πατέρα αυτού»
- Κυριακή του Ασώτου
- Φωτογραφικά στιγμιότυπα από την Πανήγυρη του Αγίου...
- Αγία Θεοδώρα η Βασίλισσα
- Από τον Μεγάλο Εσπερινό της Πανηγύρεως του Αγίου Χ...
- Παρακλητικός Κανών στον Άγιο Ιερομάρτυρα Χαράλαμπο...
- Ο ΑΓΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΙ Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΦΙΛΙΑΤΡΙΝΩΝ
- Χαιρετισμοί στον Άγιο Ιερομάρτυρα Χαραλάμπη τον Θα...
- Το Ευαγγελικό ανάγνωσμα επί τη εορτή του Αγίου Ιερ...
- Το Αποστολικό ανάγνωσμα επί τη εορτή του Αγίου Ιερ...
- Ο Άγιος Χαράλαμπος (ο βίος του Αγίου - μαρτύριο -...
- Ιανουαρίου(102)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012
01:00
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Η πιο απλή και πιο συνηθισμένη ενέργεια του κάθε Χριστιανού, μπαίνοντας στην Εκκλησία, είναι να ανάβει ένα κερί.
Όμως η ενέργεια αυτή δεν είναι τόσο απλή. Είναι κάτι, από το οποίο ο Χριστιανός πρέπει να διδάσκεται και να ωφελείται πνευματικά. Τίποτε δεν γίνεται στην Εκκλησία άσκοπα. Τίποτε δεν είναι περιττό. Τίποτε δεν είναι υπερβολικό. Τίποτε δεν είναι ξερός τύπος. Τίποτε δεν είναι χωρίς σημασία και νόημα. Όλα συντελούν, στο να γίνεται η προσκύνηση του Θεού «εν πνεύματι και αληθεία», όπως είπε ο Χριστός στην Σαμαρείτιδα.
Έτσι και το άναμμα του κεριού έχει νόημα. Και δεν πρέπει να γίνεται μηχανικά από τον Χριστιανό.
Ανάβοντας το κερί δεν προσφέρομε…φως στον Χριστό! Δεν το ανάβομε, για να βλέπει ο Χριστός! Δεν έχει ανάγκη ο Χριστός…τα δικά μας φώτα! ΕΜΕΙΣ έχομε ανάγκη από το φως του Χρίστου! ΕΜΕΙΣ χρειαζόμαστε φως, για να ιδούμε. Τί να ιδούμε; Να ιδούμε ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!
Όμως η ενέργεια αυτή δεν είναι τόσο απλή. Είναι κάτι, από το οποίο ο Χριστιανός πρέπει να διδάσκεται και να ωφελείται πνευματικά. Τίποτε δεν γίνεται στην Εκκλησία άσκοπα. Τίποτε δεν είναι περιττό. Τίποτε δεν είναι υπερβολικό. Τίποτε δεν είναι ξερός τύπος. Τίποτε δεν είναι χωρίς σημασία και νόημα. Όλα συντελούν, στο να γίνεται η προσκύνηση του Θεού «εν πνεύματι και αληθεία», όπως είπε ο Χριστός στην Σαμαρείτιδα.
Έτσι και το άναμμα του κεριού έχει νόημα. Και δεν πρέπει να γίνεται μηχανικά από τον Χριστιανό.
Ανάβοντας το κερί δεν προσφέρομε…φως στον Χριστό! Δεν το ανάβομε, για να βλέπει ο Χριστός! Δεν έχει ανάγκη ο Χριστός…τα δικά μας φώτα! ΕΜΕΙΣ έχομε ανάγκη από το φως του Χρίστου! ΕΜΕΙΣ χρειαζόμαστε φως, για να ιδούμε. Τί να ιδούμε; Να ιδούμε ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!
Αυτός είναι η πηγή του αληθινού φωτός! Μόνο από Αυτόν μπορεί να φωτισθεί η ψυχή μας! Και γι΄ αυτό ανάβομε το κερί: Για να Τον παρακαλέσουμε να μας φωτίσει με το φως του Προσώπου Του. «Εν τω φωτί Σου οψόμεθα φως»!
Το άναμμα του κεριού είναι αφορμή, να εκφράσει ο πιστός την ευγνωμοσύνη του στον Χριστό γιατί τον αξίωσε να γνωρίσει το ΦΩΣ το ΑΛΗΘΙΝΟ· και τον ελευθέρωσε από το θανατηφόρο σκοτάδι της άγνοιας του θελήματος του Θεού από το σκοτάδι της αμαρτίας. Το φως του κεριού είναι μια υπόμνηση του λόγου του Χρίστου: «Εγώ ειμί το φως του κόσμου· ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση έν τη σκοτία, αλλ’ έξει το φως της ζωής» (Ίω. 8,12). Μακριά από τον Χριστό και έξω από την Εκκλησία υπάρχει ΣΚΟΤΑΔΙ. Και «ό περιπατών έν τη σκοτία, ούκ οίδε που υπάγει»…
Το άναμμα του κεριού είναι ακόμη σύμβολο της προσευχής μας μέσα στην Εκκλησία. Όπως το κερί καίει συνεχώς, χωρίς διαλείμματα, και σκορπίζει το ιλαρό του φως, έτσι ασταμάτητα και με αμείωτη ένταση πρέπει να ενεργείται η προσευχή στις καρδιές μας κατά την παραμονή μας μέσα στην Εκκλησία. Ανάβοντας το κερί στο μανουάλι, πρέπει να ανάβει μέσα μας ο ζήλος, να προσευχηθούμε αληθινά- χωρίς άσκοπη περιφορά των οφθαλμών μας εδώ κι εκεί· χωρίς κουβεντούλα με τους άλλους, που σαν ορμητικό ρεύμα αέρος σβήνει την τρεμάμενη φλογίτσα της προσευχής μας…
Το αναμμένο κεράκι μας, τέλος υποδηλώνει κάτι πολύ βαθύ και σημαντικό. Το κερί, όσο είναι αναμμένο, λειώνει. Δεν είναι δυνατόν να καίει και να φωτίζει, χωρίς να λειώνει! Έτσι και ο Χριστιανός, ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΩΣ, που λάμπει «έμπροσθεν των ανθρώπων» προς δόξαν του ονόματος του Θεού, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΝΕΥΜΑ ΘΥΣΙΑΣ. Χωρίς κόπο και προσφορά θυσίας, δεν μπορεί να υπάρξει φως, που καταλάμπει και διαλύει τα ποικίλα σκοτάδια του κόσμου.
Το αναμμένο κερί είναι μια μικρή θυσία. Θυσία δοξολογίας. Θυσία αινέσεως. Θυσία ικεσίας. Σε Εκείνον που είναι το Φώς του Κόσμου, στον Χριστό. Και στους αγίους Του. Που και αυτοί έγιναν φως, και οδηγοί του κόσμου.
Με αυτούς τους λογισμούς πρέπει να ανάβει ο Χριστιανός το κερί του, εφ’ όσον θέλει να μην είναι δούλος τύπων, αλλά να χρησιμοποιεί τους «τύπους», για να ανεβάζει ΝΟΥ καί ΚΑΡΔΙΑ στον Θεό.
!>