Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
-
2017
(901)
- Δεκεμβρίου(84)
- Νοεμβρίου(72)
- Οκτωβρίου(97)
- Σεπτεμβρίου(69)
- Αυγούστου(80)
- Ιουλίου(60)
- Ιουνίου(57)
-
Μαΐου(84)
- Η σημασία του Ψυχοσαββάτου - Ενοριακή Ανακοίνωση
- Σχέσεις: Κόλαση... ή δώρο Θεού;
- Κουράστηκα, δε θα προσευχηθώ…
- Ἐκδήλωση γιὰ τὴν Ἅλωση τῆς Κωνσταντινουπόλεως στὴν...
- Λειτουργούν και φέτος οι Κατασκηνώσεις της Χριστια...
- Πόλι Θεοῦ, Πόλι μὴ κλαῖς θάρθει καιρός». Ἐπέτειος ...
- Κουρὰ νέου Μοναχοῦ στὴν Ἱερὰ Μονὴ Παναγίας Γηροκομ...
- 30 χρόνια ἀπό τήν κοίμηση ἑνός ἁγιασμένου Ἱερέως σ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή της αποδόσεως του Πάσχα...
- ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΡΩΣΟΣ, ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ
- Ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος
- Σπιτικό παγωτό σοκολάτας
- Τα τέσσερα «…ἀλλ' οὐκ…» - Σάββας Ηλιάδης
- ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ - Ανακοίνωση
- Ὁμαδική Βάπτιση Παιδιῶν Ρομά στήν Πάτρα
- Ἡ ἑορτὴ τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Κυρίου στὴν Πάτρα
- Τί να γνωρίζουμε για την Ανάληψη του Κυρίου
- Η αγάπη δεν μπορεί να γίνει κάτι το παρελθοντικό
- Ἀντίδραση στοὺς «Μάρτυρες τοῦ Γιεχωβᾶ»
- Ημερίδα: Ο άνθρωπος του Θεού εις μνήμην Μητροπολίτ...
- Ἡ ἀπόδοση τῆς μεγάλης ἑορτῆς τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυ...
- Ο εν Πάτραις Μητροπολιτικός ναός του Ευαγγελισμού ...
- ΑΝΑΠΛΑΣΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ - Κατασκήνωση «Η Αγία Παρ...
- Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Ἡ ἑορτὴ τῶν Ἁγίων Ἰσαποστόλων Κωνσταντίνου καὶ Ἑλέ...
- Ο «μπαχαλακηδισμός» ή «κουκουλοφορία» και ο «φασι...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ μέ τόν Σεβασ...
- Το δώρο της ζωής
- Πατήρ Ευμένιος· Ο κρυφός άγιος της εποχής μας († 2...
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΡΩΣΣΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Ιερά Αγρυπνία για την απόδοση της Εορτής του Πάσχα
- Εμείς και οι άλλοι. Ποιοί είμαστε εμείς και ποιοί ...
- Λόγος εις τους Αγίους Ισαποστόλους Κωνσταντίνον & ...
- Ὁλοκληρώθηκε τὸ προσκύνημα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητρο...
- Κυριακή των Αγίων Πατέρων
- Πρόγραμμα Πανηγύρεως Αγίου Παναγή του Μπασιά
- Ιερά Αγρυπνία επί τη αποδόσει της Εορτής του Πάσχα
- Ο πονεμένος δεν θέλει αναλύσεις αλλά αγάπη
- Μελιτζάνες παπουτσάκια με πατάτες
- Ἡ ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου Ἀρχιεπισκόπου Χριστιαν...
- Θέλεις να ταπεινωθείς;
- Ο κ. Παναγιώτης Μαρτίνης, θα ομιλήσει την Κυριακή ...
- Τούρτα νηστίσιμη, με γέμιση πραλίνας κάστανου
- ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ...
- Η Ενορία μας διοργανώνει προσκυνηματική εκδρομή στ...
- Χιλιάδες πιστοί υποδέχθηκαν το Ιερό Λείψανο της Αγ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ μέ τόν...
- Κυριακή τῆς Σαμαρείτιδος στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν
- Όσιος Παΐσιος Αγιορείτης: Συμβουλές για την σχέση ...
- ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΙ ΕΟΡΤΩΝ ΚΥΡΙΑ: Χορωδία "Άγιος ...
- Με λαμπρότητα η εορτή της Μεταθέσεως του Ιερού Λει...
- Παράκλησις και Λιτάνευσις της Ιεράς Εικόνας του Αγ...
- Άγιος Νικόλαος Αλυκών Κάτω Αχαΐας - Βίντεο Αφιέρωμα
- Η εξομολόγηση ενός "αναμάρτητου"
- Η Ενορία μας διοργανώνει 7 ήμερη προσκυνηματική εκ...
- ΤΟ ΑΣΗΜΕΝΙΟ ΒΕΛΟΣ - π. Δημήτριος Μπόκος
- ΔΙΑΛΕΞΗ για τη ΣΥΝΟΔΟ Μ. ΦΩΤΙΟΥ 879 μΧ
- Ἡ ἑορτὴ τῆς μεταθέσεως τοῦ ἱεροῦ Λειψάνου τοῦ Ἁγίο...
- Ὁ Ἑσπερινὸς τῆς Ἑορτῆς τῆς μεταθέσεως τοῦ ἱεροῦ λε...
- Ο ΘΕΟΣ ΕΓΙΝΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΘΕΟΣ
- Ἡ ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος Χριστοφόρου, στὴν Πάτρα
- Πρόγραμμα Πανηγύρεως Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Αλυκών Κά...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ μέ τόν Σε...
- Ο Άγιος Χριστοφόρος, προστάτης των οδηγών
- Ἑόρτασε ὁ Ἱερὸς Ναὸς τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγο...
- Η Προσευχή και τα… καρύδια! (Εξαιρετικό δίδαγμα)
- Κυριακή του Παραλύτου
- Να προσπερνάς τα «γιατί» και να μένεις στην αγάπη
- Πνευματική ζωή και αυτονομία δεν συμβαδίζουν
- Ιερά Παράκληση για τους υποψηφίους των σχολικών κα...
- Το Θαύμα των κόκκινων αυγών της Αγίας Μαρίας της Μ...
- Ὁ Ἑορτασμός τῆς μνήμης τῆς Ἁγίας Ἐνδόξου Μεγαλομάρ...
- ΕΥΓΕ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣ...
- Άγιος Εφραίμ ο Μεγαλομάρτυρας και θαυματουργός
- Αγία Ειρήνη η Μεγαλομάρτυς
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Αγίου Εφραίμ και τη...
- Περίπλους τοῦ Ἁγίου Ὂρους καὶ προσκύνημα σὲ Ἱερὲς ...
- Μέ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ ἀνακομιδή τῶν ἱερῶν Λειψά...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ μέ τόν Σε...
- Mια υπέροχη, ανοιξιάτικη, προσκυνηματική εκδρομή
- Η τυφλή αγία: Οσία Ματρώνα
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Προσκυνηματικ...
- ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ! Εκ...
- Ἡ κάθε μέρα τῆς ζωῆς μας
- Απριλίου(78)
- Μαρτίου(83)
- Φεβρουαρίου(65)
- Ιανουαρίου(72)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 21 Μαΐου 2017
16:15
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Πολλοί ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἁπλοί καί ἄσημοι. Ὑπάρχουν ὄμως καί οἱ ὀνομαστοί καί ἐπίσημοι. Ὅλους τούς ἀγκαλιάζει καί τιμᾶ ἡ μήτηρ Ἐκκλησία.
Εἰδικότερα, οἱ ἅγιοι Κωνσταντῖνος καί Ἑλένη, ἀποτελοῦν ξεχωριστές μορφές πού ἡ μέν ἱστορία τόν Κωνσταντῖνο τόν ὠνόμασε μέγαν, ἡ δέ Ἐκκλησία καί τούς δύο, υἱόν καί μητέρα, κατέταξε στό ἁγιολόγιο αὐτῆς καί μάλιστα μέ τόν τίτλον «ἰσαποστόλους».
•
Ἀλλά γιά νά κατανοήσουμε καί προσεγγίσουμε βαθύτερα τίς μεγάλες αὐτές προσωπικότητες, εἶναι ἀδήριτη ἀνάγκη νά γνωρίζουμε ἐπαρκῶς τό ἱστορικό ὑπόβαθρο, τίς ἱστορικές συνθῆκες, τά ἰδεολογικοφιλοσοφικά ρεύματα καί τίς πολιτικοκοινωνικές καταστάσεις τῶν χρόνων πού ἔζησαν καί ἔδρασαν.
Δέν μποροῦμε νά τούς καταλάβουμε, ἄν δέν τούς θεωρήσουμε στήν ἐποχή τους. Καί πράγματι εὐρισκόμεθα στά ὅρια δύο κόσμων, τοῦ ἀρχαίου καί τοῦ νέου, τοῦ εἰδωλολατρικοῦ καί τοῦ χριστιανικοῦ.
Ἡ Ἐκκλησία μόλις ἐξήρχετο ἀπό τίς κατακόμβες. Οἱ διωγμοί ἦσαν νωποί. Ἡ μανία τῶν διωκτῶν εἶχε μεταβάλλει σέ ἐρείπια τούς οἴκους τῆς χριστιανικῆς λατρείας.
Τό αἶμα ἑκατομμυρίων μαρτύρων ἔρεε ὄχι μόνον στό Κολοσσαῖο, ἀλλά σ΄ὅλους τούς τόπους τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας.
Ὡστόσο ἔρχεται ἡ καλή ἀλλοίωση, ἡ ἐσωτερική ἀλλοίωση πού συντελεῖται στόν Μέγα Κωνσταντῖνο. Καί τοιούτου εἴδους πνευματικές ἀλλοιώσεις δέν συντελοῦνται κάθε μέρα.
Ὁ Θεός τόν ἀξιώνει νά γίνει ὁ πρῶτος χριστιανός αὐτοκράτωρ! Ὁ Κωνσταντῖνος εἶναι ἀληθές ὅτι καί ὅταν ἀκόμη ἦταν εἰδωλολάτρης, ἀντίκρυζε τούς χριστιανούς μέ βλέμμα συμπαθείας καί ἐκτίμησης.
Τίς εὐνοϊκές αὐτές διαθέσεις τίς ἐπῆρε ὡς πολύτιμη κληρονομιά ἰδιαίτερα ἀπό τήν μητέρα του τήν Ἁγία Ἑλένη. Νέος στήν ἡλικία ὁ Κωνσταντῖνος ὑποχρεώθηκε νά μείνει ἕνα χρονικό διάστημα στήν αὐλή τοῦ αὐτοκράτορος Διοκλητιανοῦ.
Συχνά ἔβλεπε τούς τρομερούς διωγμούς κατά τῶν χριστιανῶν καί ἡ εὐγενής ψυχή του δοκίμαζε ἀγανάκτηση καί ἀποτροπιασμό.
Ἀπό τό ἄλλο μέρος τό ἡρωϊκό φρόνημα καί ἡ ὁμολογία τῶν μαρτύρων τῆς πίστεως, γέμιζε τό εἶναι του μέ θαυμασμό καί συγκίνηση.
Αὐτές οἱ πνευματικές ζυμώσεις συντελούνταν στόν ἐσωτερικό κόσμο τοῦ Κωνσταντίνου ὅταν τά ρωμαϊκά στρατεύματα τόν ἀνακήρυξαν Καίσαρα στό δυτικό μέρος τῆς αὐτοκρατορίας.
Πλήν ὅμως σέ λίγο χρονικό διάστημα βρέθηκε στήν ἀνάγκη νά δεχθεῖ τόν πόλεμο τόν ὁποῖο τοῦ κήρυξε ὁ Μαξέντιος.
Τότε ἀκριβῶς ἕνα μεγάλο γεγονός ἦλθε νά δώσει ἀποφασιστική στροφή στή ζωή του, ἀλλά καί σέ ὁλόκληρη τήν ἱστορία. Στή κρίσιμη στιγμή ἔξω ἀπό τήν Ρώμη, πρό τῆς μάχης, ὁ Κωνσταντίνος μέ ἔκπληξη καί φόβο βλέπει στόν οὐρανό, λαμπρό καί φωτεινό Σταυρό μέ τήν ἐπιγραφή «Ἐν τούτῳ νίκα».
Ὁ Κωνσταντῖνος νίκησε καί κυρίευσε τή Ρώμη. Ἀπό τήν ἡμέρα ἐκείνη ὁ γενναῖος αὐτοκράτωρ πλησίασε περισσότερο τόν Χριστό καί τήν διδασκαλία Του. Ἡ ἐπίδραση τῆς ἀλήθειας τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Χριστοῦ, ὑπῆρξε γιά τήν ζωή του ἐξαιρετικά εὐεργετική καί φανερή.
•
Ἔτσι ἡ πρώτη του μεγάλη πράξη, πού ἀπετέλεσε ἀληθινό σταθμό στήν ἱστορία τοῦ Χριστιανισμοῦ ἦταν τό διάταγμα τῶν Μεδιολάνων (313 μ.χ.).
Οἱ ἀπάνθρωποι καί σκληροί διωγμοί κατά τῶν χριστιανῶν πού κράτησαν τρεῖς ὁλόκληρους αἰῶνες σταμάτησαν. Οἱ χριστιανοί μποροῦσαν πλέον νά χαροῦν τήν πλήρη ἐλευθερία.
Οἱ φυλακισμένοι καί ἐξόριστοι ὁμολογητές τῆς πίστεως ἐλευθερώθηκαν. Οἱ διῶκτες ὑποχρεώθηκαν νά ἐπιστρέψουν τίς περιουσίες πού ἥρπασαν ἀπό τούς Χριστιανούς. Καθιερώθηκε πλέον ἡ γενική ἀρχή τῆς ἀνεξιθρησκείας.
Μία δεύτερη μεγάλη πράξη τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου εἶναι ἡ ἀπόφαση καί ἡ σύγκληση τῆς Α΄Οἰκουμενικῆς Συνόδου στή Νίκαια τῆς Βιθυνίας τό 325 μ.χ., ἡ ὁποία καί κατεδίκασε τήν φοβερή ἐκείνη αἴρεση τοῦ Ἀρειανισμοῦ. Ἔπειτα ἄλλη πράξη του εἶναι ἡ νομοθεσία του.
Μέ αὐτήν κατήργησε τήν θεοποίηση τῶν ἡγεμόνων καί καθιέρωσε τόν ἑορτασμό καί τήν ἀργία τῆς Κυριακῆς σ΄ὅλη τήν αὐτοκρατορία.
Κατήργησε τίς μονομαχίες καί τίς ἄλλες σκληρότατες ἀκόλαστες τελετές τῶν εἰδωλολατρῶν. Ἐξέδωκε σειρά διαταγμάτων γιά νά ἐξυψώσει ἠθικῶς τήν οἰκογένεια.
Κατήργησε τήν ἔκθεση καί πώληση τῶν νηπίων καί διεκήρυξε ὅτι ἡ δουλεία εἶναι ἀντίθετη πρός τήν ἰσότητα τῶν ἀνθρώπων.
Ἀκόμη μετέφερε τήν πρωτεύουσα τῆς αὐτοκρατορίας ἀπό τήν Ρώμη στή «νέα Ρώμη», τήν Κωνσταντινούπολη, πού ἐγκαινιάσθηκε ἐπίσημα τήν 11η Μαΐου τοῦ ἔτους 330μ.χ., πρωτεύουσα πού ἔμελλε νά διαδραματίσει ἐπί χίλια ἔτη ἀξιολογώτατο ρόλο τοῦ ὅλου ἑλληνικοῦ καί χριστιανικοῦ πολιτισμοῦ.
Ἔπειτα ἀπέδωσε τήν πρέπουσα τιμή στούς μάρτυρες καί ὁμολογητές τῆς χριστιανικῆς πίστεως. Εἶναι πολύ χαρακτηριστικό τό γεγονός πού ἀναφέρει ὁ βιογράφος του Εὐσέβιος, ὅτι καλοῦσε συχνά στά ἀνάκτορα ἕναν κληρικό ὁμολογητή τῆς ἁγίας χριστιανικῆς πίστεως τοῦ ὁποίου τόν ἕναν ὀφθαλμό εἶχαν βγάλει μέ σκληρότητα οἱ διῶκτες του κατά τόν τελευταῖο διωγμό καί ὁ Κωνσταντῖνος τόν ἐνηγκαλίζετο καί τόν ἀσπαζόταν.
Ἀλλά καί ὅπως πάλι γράφει ὁ ἴδιος ἱστορικός στήν Α΄Οἰκουμενική Σύνοδο, «βλέποντας ὁ Μ.Κωνσταντῖνος τούς Ἐπισκόπους, πολλοί ἀπό τούς ὁποίους, γηρασμένοι πιά, εἶχαν πάνω στό σῶμα τους τά σημάδια τῶν βασανιστηρίων ἀπό τούς διωγμούς, τούς φιλοῦσε τό χέρι καί τά τραύματά τους, γιατί πίστευε πώς ἔτσι ἐλάμβανε μεγάλη εὐλογία».
Ἐπιπροσθέτως, συνείργησε στήν ἵδρυση φιλανθρωπικῶν ἱδρυμάτων, βοήθησε τήν ὀργάνωση ἱεραποστολῶν καί ἀνέλαβε μαζί μέ τήν μητέρα του, τήν Ἁγία Ἑλένη, τήν ἀνοικοδόμηση πολυάριθμων ἱερῶν ναῶν.
•
Εἰδικότερα, ἡ ἁγία Ἑλένη, ἀξιώθηκε ὕστερα ἀπό μεγάλες καί πολλές προσπάθειες ἀλλά καί θαυματουργικές θεῖες ἐπεμβάσεις, νά εὔρει τόν Τίμιο Σταυρό τοῦ Χριστοῦ στά Ἰερσόλυμα καί νά ἔχουμε καί ἐμεῖς σήμερα τό "πανσεβάσμιον ξύλον" καί ἱερόν σύμβολον εἰς προσκύνησιν.
Εἶναι ἐξόχως χαρακτηριστικόν ὅτι ἡ εἰκόνα τῶν ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης, δείχνει τούς ἰσαποστόλους καί τούς δύο μαζί νά κρατοῦν τόν Σταυρόν. Αὐτός, τῷ ὄντι, ὁ Σταυρός ἦταν ἡ δύναμή τους καί Αὐτόν εὐλαβοῦντο. Ὁ μέν Μέγας Κωνσταντῖνος τόν εἶδε, ἡ δέ ἁγία Ἑλένη τόν εὗρε.
•
Ἀλλά ἐκεῖνο ὅμως πού τόν ἐξυψώνει ἀκόμη περισσότερο εἶναι τά χριστιανικά καί ἅγια τέλη τῆς ζωῆς του. Ὅταν αἰσθάνθηκε τό τέλος νά πλησιάζει προσῆλθε στήν ἐξομολόγηση, ζήτησε συγχώρηση ἀπό τόν Θεό καί τούς συνανθρώπους του καί μέ θερμή πίστη προχώρησε πρός τό Ἅγιον Βάπτισμα.
Ἐκάλεσε, λοιπόν, τούς Ἐπισκόπους ἐκεῖ στή Νικομήδεια ὅπου βρισκόταν, τούς ἀνεκοίνωσε τήν ἱερή του ἐπιθυμία νά προσέλθει στό Μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος καί τούς εἶπε μεταξύ ἄλλων: «Ἀπό πολλά χρόνια διψοῦσα καί ποθοῦσα νά ἀξιωθῶ καί ἐγώ τῆς σωτηρίας τήν ὁποία δίδει ὁ Θεός.
Ὁ καιρός πού τόσο ἤλπιζα ἦλθε. Ὥρα εἶναι νά ἀπολαύσω καί ἐγώ τήν σφραγίδα τῆς ἀθανασίας, νά λάβω τήν σφραγίδα τῆς σωτηρίας, τό ἅγιον βάπτισμα.
Εἴχα τόν πόθον νά βαπτισθῶ στά ρεῖθρα τοῦ Ἰορδάνου, ὅπου ὁ Σωτήρ ἡμῶν ἐβαπτίσθη γιά νά προτυπώσει τό δικό μας βάπτισμα. Ἀλλά ὁ Θεός ὁ ὁποῖος γνωρίζει καί κανονίζει ὅλα πρός τό συμφέρον μας, μέ ἀξιώνει ἐδῶ νά λάβω τό ἅγιον Βάπτισμα».
Βαπτίσθηκε καί στίς ὑπόλοιπες ἡμέρες τῆς ζωῆς του δέν φόρεσε πλέον τήν αὐτοκρατορική πορφύρα ἀλλά ἔφερε τόν λευκότατο χιτῶνα τοῦ βαπτίσματος.
Γεμᾶτος ἀγαλλίαση ἀκούσθηκε νά λέγει : «Νῦν ἀληθεῖ λόγῳ μακάριον οἶδ΄ἐμαυτόν, νῦν τῆς ἀθανάτου ζωῆς πεφᾶνθαι ἄξιον, νῦν θείου μετειληφέναι φωτός πεπίστευκα»!
Παρέδωκε τό πνεῦμα του στόν Κύριο 21 Μαϊου τοῦ ἔτους 337 μ.χ., ἐνῶ ἡ σεβάσμια μητέρα του ἁγία Ἑλένη τό 328μ.χ.
Δικαίως τούς τιμοῦμε ὡς Ἰσαποστόλους καί πάνυ εὐλαβῶς πάντοτε ἑορτάζουμε τήν μνήμη τους.
Αρχιμ. Χρυσοστόμου Παπαθανασίου Ιεροκήρυκος Μητροπολιτικού Ναού Αθηνών στην Romfea.gr
!>