Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
-
2016
(1063)
- Δεκεμβρίου(89)
- Νοεμβρίου(65)
- Οκτωβρίου(85)
- Σεπτεμβρίου(109)
- Αυγούστου(60)
- Ιουλίου(67)
- Ιουνίου(82)
-
Μαΐου(107)
- Συνάντηση Ἀποφοίτων τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Λυκείου Πα...
- Ἕτοιμο γιά τοποθέτηση εἶναι τό τέμπλο τοῦ νέου περ...
- Θυρανοίξια τοῦ ἀνακαινισθέντος Παλαιοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ...
- Μνήμη τῆς Ἁλώσεως στήν Πάτρα
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ μέ τόν...
- Ἐπετειακή ἐκδήλωση γιά τήν ἅλωση τῆς Πόλεως στήν Δ...
- Ἡ πολιορκία τῆς Κωνσταντινούπολης - Φώτης Κόντογλου
- Προσκυνηματική εκδρομή στην Ιερά Μονή Οσίου Δαυίδ ...
- Κυριακή της Σαμαρείτιδος (Ἰωάν. δ΄ 5-42) - ΓΙΑ ΜΙΑ...
- "Η ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ὁσίου Ἰωάννου τοῦ Ρώσου τοῦ Ὁμολογητοῦ...
- Άγιος Ιωάννης ο Ρώσσος: Ο Θαυματουργός πολύπαθος ά...
- Η κάθε καινούργια ημέρα είναι δώρο του Θεού
- Ο Ιερέας, ο Αγγελος και το… λάθος!
- Η εορτή της Μεσοπεντηκοστής
- Μεσοπεντηκοστή - Κωνσταντινούπολη
- Τί είναι η Μεσοπεντηκοστή;
- Η ελπίδα στο εφήμερο γεννήτρα της κατά κόσμον λύπη...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ Ι.Ν. ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΡΩΣΣΟΥ...
- Ο κ. Φίλης και ο Γορίλλας
- Προσκυνηματική εκδρομή στην Ιερά Μονή Οσίου Δαυίδ ...
- Ἡ ἑορτή τῶν Νεομαρτύρων Δημητρίου καί Παύλου στήν ...
- “Ταξιδεύουμε χορεύοντας”. Μιά ἐκπομπή πού παρουσιά...
- Η Γιαγιά και η Καινή Διαθήκη
- Ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου της Ρωσικής Ορθοδόξου...
- Ο Νεομάρτυς Ευγένιος Ροντιόνωφ (23/5/1996)
- ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΤΙΚΟ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΒΙΤΡΟ στην ΟΡΘΟΔΟΞΗ Α...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Εορτή της Μεσοπεντηκοστής και...
- Μέ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ μνήμη τῶν Ἁγίων Κωνσταντί...
- Κυριακή του Παραλύτου (Ἰωάν. ε΄ 1-15) - ΚΥΡΙΕ, ΕΙΜ...
- Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως: Οποιος δεν αγωνίστηκε...
- «Από την Β΄ Βατικανή (1965) στην Πανορθόδοξη Σύνο...
- Ξεκίνησαν οἱ ἐργασίες κατασκευῆς μαρμάρινου δαπέδο...
- «Χαρᾶς τὰ πάντα πεπλήρωται»
- Απολυτίκιο Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης
- Η σωτήρια έξωσις του ανθρώπου από τον Παράδεισο κα...
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς μνήμης τῶν Ἁγίων Κωνσταντίνου καί ...
- Ὑπουργὸς σὲ ξένη χώρα!
- Τὰ προβλήματα δὲν λύνονται μὲ τοὺς αἱρετικοὺς
- Τὸ πάρτι «κρεοφαγίας» τῶν ἀθέων
- Τι απάντησε μαθητής Γυμνασίου στη Θεσπρωτία στο ερ...
- 19 Μαΐου. Οι Έλληνες δεν ξεχνούν!
- Ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής μαρμάρινου δαπέδο...
- Tι σημαίνει ένα διαζύγιο;
- Το τριαντάφυλλο δεν μιλάει αλλά μοσχοβολάει δυνατά…
- Ὁ νέος Διοικητής τοῦ Πανεπιστημιακοῦ Νοσοκομείου «...
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝ...
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΥ Π...
- ΟΤΑΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Προσκυνηματικ...
- Σπιτικό γλυκό με μπανάνα και καραμέλα
- ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΒΟΗΘΟ; - π....
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΣΤΟ ΖΑΒΛΑΝΙ ΠΑΤΡΩΝ
- ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΟΝ Ι.Ν. ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ Θ...
- Ενδιαφέρουσα διάλεξη θεολογικού προβληματισμού με ...
- Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος: ''Αν η Σύνοδος δε...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕ...
- Συνεχίζεται ἡ αἱμοδοσία τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν
- Παράκληση γιά τούς διαγωνιζομένους στίς πανελλαδικ...
- Κυριακή των Μυροφόρων (Μάρκ. ιε΄ 43 - ις΄ 8) - ΧΡΕ...
- Η ΠΟΡΝΗ ΚΑΙ Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Προσκυνηματική εκδρομή στην Ιερά Μονή Οσίου Δαυίδ ...
- ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΗΞΗ ΤΩΝ ΧΜΟ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΤΕΓΗ...
- ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ...
- Από την αποκάρωση στην αποκαραδοκία - Σάββας Ηλιάδης
- Μήνυμα πρός τούς Ὑποψηφίους τῶν Πανελληνίων Έξετάσ...
- Ενδιαφέρουσα διάλεξη θεολογικού προβληματισμού με ...
- Ιερά Παράκληση για τους υποψηφίους των σχολικών κα...
- Ἐκοιμήθη ἐν Κυρίῳ, ὁ Πρωτοπρεσβύτερος π. Ἰωάννης Κ...
- Η Εορτή της Μετακομιδής του Ιερού Λειψάνου του Αγί...
- Η Ανάσταση στο Φανάρι 2016
- Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ ...
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΚΟΜΙΔΗΣ ΤΟΥ ΛΕΙΨΑΝΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΠΑΛ...
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- ΜΕΝΕΙΣ «ΕΞΩΘΕΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ»; ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΔΡ...
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΓΑΠΗΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Το Αίγιο τίμησε την Πολιούχο του «Παναγία Τρυπητή»
- Η εορτή της Ζωοδόχου Πηγής στην Ιερά Μητρόπολη Πατρών
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟ...
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ, ΕΠΙΣΚΟΠ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΘΩΜΑ μέ τόν Σεβασμι...
- Ιερά Παράκληση για τους υποψηφίους των σχολικών κα...
- Κυριακή του Θωμά (Ἰωάν. κ΄ 19-31)
- Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος καὶ Εὐαγγελιστής
- Κυριακή του Θωμά: Ο Θωμάς είχε μεγάλο πόθο να δει ...
- Μάνα μου Παναγία, σου μιλώ σαν μάνα…
- Σοφά λόγια Αγίων
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΣΤΗΝ ...
- ΕΟΡΤΑΣΕ Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Ο ΠΟΛΥΑΘΛΟΣ ΙΩΒ
- Ἡ Ἱερά Μητρόπολις Πατρῶν διοργανώνει ἐθελοντική αἱ...
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΝΕΟΦΑΝΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΡΑΦΑΗΛ, ΝΙΚΟΛΑΟΥ...
- Ο Άγιος Γέροντας Παΐσιος για την Ανάσταση του Χριστού
- Εκείνος που…έκλεψε τον Παράδεισο
- Ανάσταση και Εσπερινός της Αγάπης στην Ι.Μ.Μ. Βατο...
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΟΥ ...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Γεωργίου στό χωριό τῶν Ποντίων, ...
- Η Ζωηφόρος Ανάσταση Του Κυρίου Στον Άγιο Νικόλαο Α...
- Απριλίου(106)
- Μαρτίου(95)
- Φεβρουαρίου(83)
- Ιανουαρίου(115)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τετάρτη 25 Μαΐου 2016
03:33
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
«Ο Μεσσίας (= Χριστός), όταν η εορτή ήταν στο μέσο, στάθηκε ανάμεσα στους διδασκάλους του μωσαϊκού Νόμου και τους δίδασκε».
Την εορτή της Μεσοπεντηκοστής την εορτάζουμε για την τιμή των δύο μεγάλων εορτών, δηλαδή του Πάσχα και της Πεντηκοστής, επειδή αυτή και ενώνει και συνδέει τις δύο αυτές εορτές. Η εορτή της Μεσοπεντηκοστής θεσπίστηκε για τον εξής λόγο: Μετά το υπερφυές θαύμα που έκαμε ο Χριστός στο παράλυτο, οι Ιουδαίοι, σκανδαλισμένοι δήθεν για το Σαββάτου (διότι πράγματι, Σάββατο θεράπευσε ο Κύριος τον παράλυτο), Τον καταδίωκαν και ζητούσαν να τον σκοτώσουν. Για το λόγο αυτό ο Ιησούς έφυγε από τα Ιεροσόλυμα και πήγε στη Γαλιλαία, όπου και διέμενε στα όρη της περιοχής εκείνης με τους μαθητές Του. Εκεί έκανε το υπερφυές θαύμα του πολλαπλασιασμού των πέντε άρτων και των δύο ιχθύων, και έφαγαν και χόρτασαν πέντε χιλιάδες άνδρες, χωρίς να υπολογίζονται στον αριθμό αυτό γυναίκες και παιδιά.
Μετέπειτα, κατά την εορτή της Σκηνοπηγίας (ήταν δε και αυτή μεγάλη εορτή των Ιουδαίων), ο Ιησούς ανέβηκε και πάλι στα Ιεροσόλυμα και περπατούσε στα κρυφά. Στο μέσο όμως της εορτής ανέβηκε στο Ναό και δίδασκε· και όλοι έμεναν έκπληκτοι από τη διδαχή Του. Αλλά, επειδή Τον φθονούσαν, έλεγαν: «Πώς αυτός ξέρει γράμματα, ενώ δεν έχει σπουδάσει;». Αλλά ο Ιησούς, όντας πράγματι νέος Αδάμ, όπως εκείνος ο πρώτος ήταν κατάμεστος από σοφία, έτσι και Αυτός, όντας επιπλέον και Θεός, ήταν παντογνώστης (που βέβαια ο πρώτος Αδάμ δεν ήταν). Γόγγυζαν λοιπόν όλοι κατά του Χριστού και επιδίωκαν να Τον σκοτώσουν οπωσδήποτε. Εκείνος δε, ελέγχοντάς τους ότι μάχονταν δήθεν υπέρ του Σαββάτου, είπε: «Γιατί ζητάτε να με σκοτώσετε;».
Και στρέφοντας τη σκέψη των Ιουδαίων στο μωσαϊκό Νόμο, τους είπε επιπρόσθετα ότι δεν είχαν κανένα λόγο να θυμώνουν εναντίον του, επειδή θεράπευσε κατά την ημέρα του Σαββάτου τον παράλυτο, διότι και ο Μωυσής έχει νομοθετήσει ότι το Σάββατο μπορεί να καταλύεται, στη περίπτωση που πρόκειται για περιτομή, (όταν η όγδοη ημέρα από τη γέννηση του αρσενικού παιδιού, κατά την οποία έπρεπε αυτή να γίνει, συνέπιπτε με την ημέρα του Σαββάτου. Και συνεχίζοντας ο Κύριος, είπε: «Αν ένας άνθρωπος περιτέμνεται το Σάββατο, για να μην παραβιαστεί ο Νόμος του Μωυσή, εσείς θυμώνετε εναντίον μου, επειδή θεράπευσα έναν ολόκληρο άνθρωπο κατά την ημέρα του Σαββάτου;»). Και βέβαια ο Κύριος έκαμε διάλογο πολλή ώρα με τους Ιουδαίους περί του θέματος αυτού και τους τόνισε ότι δοτήρας του Νόμου ήταν αυτός ο ίδιος και ότι ήταν ίσος προς τον Πατέρα. Και αυτό το τόνισε ιδιαίτερα κατά την τελευταία και πιο επίσημη ημέρα της εορτής (λέγοντας τους: «Εάν κανείς διψάει, ας έλθει σ’ εμένα και ας πιει»).
Μετά ο Ιησούς τους είπε και πάρα πολλά άλλα, και ιδιαίτερα βαρυσήμαντα. Τότε εκείνοι πήραν στα χέρια τους πέτρες, για να τις ρίξουν καταπάνω Του, πλην όμως πέτρα δεν Τον άγγιξε ούτε κατ’ ελάχιστον. Και τούτο, διότι ο Ιησούς χάθηκε θαυματουργικά από τα μάτια τους και, περνώντας από ανάμεσά τους απαρατήρητος, έφυγε από το Ναό. Φεύγοντας δε από εκεί ο Κύριος και διαβαίνοντας από το μέσο της πόλεως, είδε κάποιον που είχε γεννηθεί τυφλός και τον θεράπευσε, κάνοντας τα μάτια του να βλέπουν.
Πρέπει δε να ξέρουμε ότι οι μέγιστες εορτές των Ιουδαίων είναι τρεις: Πρώτη είναι η εορτή του Πάσχα, η οποία τελείται κατά τον πρώτο μήνα, προς ανάμνηση της διάβασης της Ερυθράς θάλασσας. Δεύτερη είναι η Πεντηκοστή, η οποία θεσπίστηκε προς ανάμνηση της παραμονής τους στην έρημο επί πενήντα ημέρες, μετά τη διάβαση της Ερυθράς θάλασσας -πενήντα ημέρες, πράγματι, πέρασαν από τη διάβαση της Ερυθράς μέχρι που έλαβαν το μωσαϊκό Νόμο. (Συνολικά βέβαια στην έρημο έμειναν σαράντα χρόνια). Η εορτή αυτή γίνεται και προς τιμήν του αριθμού εφτά, ο οποίος θεωρείται από αυτούς ιερός. Τρίτη είναι η εορτή της Σκηνοπηγίας, η οποία θεσπίστηκε προς ανάμνηση της σκηνής, την οποία ο Μωυσής κατασκεύασε και έστησε με αρχιτέκτονα τον Βεσελεήλ και έχοντας ως πρότυπο τη σκηνή που είδε (που του περιέγραψε ο Θεός) στη νεφέλη στο όρος Σινά.
Η εορτή αυτή διαρκεί εφτά ημέρες και, εκτός από τον παραπάνω λόγο, θεσπίστηκε και προς ανάμνηση της επί σαράντα χρόνια παραμονής των Εβραίων στην έρημο. Αλλά και με τη συγκομιδή των καρπών σχετίζεται η εορτή της Σκηνοπηγίας. Τότε, λοιπόν, ενώ τελούνταν η εορτή αυτή, στάθηκε όρθιος ο Χριστός και έκραξε με φωνή μεγάλη: «Εάν τις διψά, ερχέσθω προς με και πινέτω». Εάν δηλαδή κάποιος αισθάνεται πόθο και δίψα, όχι για αγαθά υλικά και φθαρτά, αλλά για την εσωτερική γαλήνη και τη μακαριότητα της θείας ζωής, ας έρχεται προς έμενα διά της πίστεως και ας πίνει ελεύθερα. Πλησίον μου θα ικανοποιηθούν όλοι οι ευγενείς του πόθοι και θα βρει ανάπαυση η ψυχή του.
Επειδή λοιπόν με τη διδασκαλία Του αυτή ο Χριστός απέδειξε ότι είναι Μεσσίας (δηλαδή χρισμένος από το Θεό Πατέρα βασιλέας και λυτρωτής), αφού έγινε μεσίτης και συμφιλιωτής των ανθρώπων και του αιώνιου Πατέρα Του, γι’ αυτήν ακριβώς την αιτία, εορτάζοντας την εορτή αυτή και ονομάζοντάς την Μεσοπεντηκοστή, ανυμνούμε και τον Μεσσία Χριστό, αλλά συνάμα δηλώνουμε και τη μεγάλη σημασία που έχει η εορτή αυτή ευρισκόμενη στο μέσο μεταξύ των δύο μεγάλων εορτών της Εκκλησίας μας, δηλαδή του Πάσχα και της Πεντηκοστής. Νομίζω δε ότι για το λόγο αυτό θεσπίστηκε να γίνεται μετά την εορτή αυτή η εορτή της Σαμαρείτιδας, διότι και σ’ εκείνη την εορτή γίνεται λόγος για το Μεσσία Χριστό και περί ύδατος και δίψας, όπως και κατά την παρούσα εορτή της Μεσοπεντηκοστής. Πέραν δε τούτου, κατά τον ευαγγελιστή Ιωάννη, ο διάλογος με τη Σαμαρείτιδα έγινε αρκετά πριν από τη θεραπεία του εκ γενετής τυφλού.
Με το άπειρό Σου έλεος , Χριστέ ο Θεός, ελέησέ μας. Αμήν.
(Γ.Δ.Παπαδημητρόπουλου, «Με τους Αγίους μας»-συναξάρια Τριωδίου και Πεντηκοσταρίου.)
πηγή:askitikon.eu
!>