Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
-
2016
(1063)
- Δεκεμβρίου(89)
- Νοεμβρίου(65)
- Οκτωβρίου(85)
- Σεπτεμβρίου(109)
- Αυγούστου(60)
- Ιουλίου(67)
- Ιουνίου(82)
- Μαΐου(107)
- Απριλίου(106)
-
Μαρτίου(95)
- Η Υποκρισία. 'Οταν το “φαίνεσθαι” γίνεται σημαντικ...
- Η μετάνοια έχει αρχοντιά, όχι μιζέρια.
- ” Τά ἱερά Λείψανα τοῦ Ἁγίου Λουκᾶ τοῦ ἰατροῦ στήν ...
- Κήρυγμα Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυ...
- Νέες αγιογραφίες προστέθηκαν στο Ναό του Αγίου Αντ...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Κυριακή της Σ...
- Σύσταση του μυστηρίου του γάμου
- Ἐκοιμήθη ἐν Κυρίῳ ὁ Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Π...
- Τά Ἱερά Λείψανα τοῦ Ἁγίου Λουκᾶ τοῦ Ἰατροῦ, Ἀρχιεπ...
- Τό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς Β’ τῶν Νηστειῶν μέ τόν ...
- ΟΙ ΑΓΙΑΣΜΕΝΟΙ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Η Ενορία μας διοργανώνει Προσκύνημα στην Ι.Μ. Μαρί...
- 25η Μαρτίου 2016 Στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών (φωτογρα...
- Μεγαλειώδης ἐκδήλωση γιά τήν 25η Μαρτίου στήν Ἱερά...
- Κυριακή Β΄ Νηστειών (Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά): ...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Αὐτός ὁ τόπος γιά νά βρῇ τό δ...
- Προβολή Video στο Πνευματικό Κέντρο
- ΕΙΣΗΓΗΣΗ π. ΑΝΑΣΤ. ΓΚΟΤΣΌΠΟΥΛΟΥ, στην ΗΜΕΡΙΔΑ στον...
- Η Εορτή του Ευαγγελισμού της Υπεραγίας Θεοτόκου στ...
- «Ἐγώ εἶμαι Θεόφιλος - Σάν τό Θεό κανείς δέν ἀγαπάε...
- ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ...
- Ο ΠΑΓΚΑΛΑΒΡΥΤΙΝΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΤΡΩΝ ΤΙΜΗΣΕ ΤΟΝ ΘΕΟΦΙ...
- Μητροπολίτης Πατρῶν: «Ὑψῶστε παντοῦ τήν Ἑλληνική Σ...
- Ποια είναι η ερμηνεία της εικόνας του Ευαγγελισμού...
- Όλα μιλούν γι' Αυτήν
- Η Μετάνοια είναι μία Πνευματική Άνοιξη...
- Τι είναι οι Χαιρετισμοί της Παναγίας;
- Δεν πρέπει ούτε για αστείο να επικαλούμαστε το διά...
- Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εκ βαθέων στην ΕΡΤ (21/3...
- Εκδήλωση της Ι.Μ. Πατρών επί τη Εθνική Επετείω της...
- Την 1η Απριλίου 2016, η Ενορία μας διοργανώνει Προ...
- ΟΝΟΜΑΣΤΗΡΙΑ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ κ. Χ...
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΗΣ
- Ξεκίνησε η Αγιογράφηση του νεόδμητου Ναού του Αγίο...
- Ἡ νεολαία τῆς Μητροπόλεως Πατρῶν μέσα ἀπό τόν ἀθλη...
- Υψώστε την Ελληνική Σημαία... Η Πατρίδα μας γιορτά...
- Αλλάζει η ώρα από τα ξημερώματα της Κυριακής 27 Μα...
- ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ - ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ
- Κυριακή της Ορθοδοξίας στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών Κά...
- Τό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας μέ τόν Σ...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: Οἱ σύγχρονοι εἰκονοκλάστες ἀρν...
- Η Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Ενορία μας (φωτο)
- Εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών επί τη Εθνικ...
- ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ - ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ...
- Έτη πολλά Θεοφιλέστατε !!!
- «Ξένον τόκον ἰδόντες ξενωθῶμεν τοῦ κόσμου»
- Οι Χαιρετισμοί της Υπεραγίας Θεοτόκου με μετάφραση
- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΟΝΟΜΑΣΤΗΡΙΩΝ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ...
- Μετάνοια! Ἡ μόνη λύση στὸ σημερινὸ ἀδιέξοδο
- Ὁ πάγκαλος Ἰωσὴφ συγχωρεῖ τοὺς ἀδελφούς του
- Επετειακή Εκδήλωση για την 25η Μαρτίου 1821 στην Χ...
- Η Λειτουργία των Προηγιασμένων - Μητροπολίτου Αντι...
- OI ΚΥΡΙΑΚΕΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Παραμονή του ...
- Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Μεγάλου Ἀποδείπνου
- Tό πρῶτο Μεγάλο Ἀπόδειπνο τῆς Ἁγίας Μεγάλης Τεσσαρ...
- Tό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς τῆς Τυρινῆς μέ τόν Σεβα...
- Ὁ A’ Κατανυκτικός Ἑσπερινός στήν Ἱερά Μητρόπολη Πα...
- Ευχή Αγίου Εφραίμ του Σύρου
- Καλή Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, καλόν πνευματικ...
- Ἀνθρωπιστική βοήθεια ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν...
- Κυριακή της Τυροφάγου - Η ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΕΚΡΥΜΜΕΝ...
- Χειροτονία νέου Μητροπολίτoυ Καρπενησίου κ.κ. Γεωρ...
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μεγάλης Τεσσαρακοστής Ι...
- Επιστολή π. Φιλοθέου Ζερβάκου προς μητέρα που ελυπ...
- Τι σημαίνει το φτύσιμο για την αποτροπή της βασκαν...
- Γιατί κατηγορείς την Εκκλησία;
- ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος θά τιμήσῃ τ...
- Νέος Μητροπολίτης Καρπενησίου ο Αρχιμ. Γεώργιος Ρέ...
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ...
- «Η προοδευτική αριστερά, η επαμφοτερίζουσα δεξιά, ...
- Οι Άγιοι Σαράντα Μάρτυρες που μαρτύρησαν στη Σεβάσ...
- «Αἰωνία ἡ μνήμη»
- Ο π. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος καλεσμένος μας στην Ε...
- Κυριακή της Απόκρεω - Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΖΗΤΙΑΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗ...
- Ὁ ποταμὸς τῆς φωτιᾶς - π. Δημητρίου Μπόκου
- Ο π. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος θα ομιλήσει τη Δευτέρ...
- Τό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς τῶν Ἀπόκρεω μέ τόν Σεβα...
- Δημογραφικό: Οι κολοβωμένες αλήθειες είναι ψέματα ...
- Ἐγκαίνια Ἱεροῦ Ναοῦ Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου
- Ψυχοσάββατο
- Εὐχαριστῶ ἀπό τό Δημοτικό Σχολεῖο Σαγεΐκων, στόν Μ...
- «Θαύματα δεν γίνονται»
- ΤΑ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΑ
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Νικολάου τοῦ Πλανᾶ, στήν Ἱερά Μη...
- Γιατί δεν πρέπει να ντυθώ τις Απόκριες;
- Οι άρχοντες απλοί παρατηρητές ή μάλλον συνεργοί τω...
- Το ρ στον εαυτό μας...
- Περί καύσεως των νεκρών
- Άγιος Νικόλαος Πλανάς: Ο ευλογημένος κληρικός
- Το ημερολόγιό μας για το έτος 2016 (ξεφυλλίστε το)
- Προσκυνηματική εκδρομή του κατηχητικού σχολείου κα...
- Συμπληρώθηκαν 10 χρόνια από την ανακομιδή. Παραμέν...
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΕΛΕΟΥΣΗ...
- Φεβρουαρίου(83)
- Ιανουαρίου(115)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016
00:05
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Του πρεσβυτέρου Νικολάου Δαλαγιώργου
Εάν σε ρωτήσει κάποιος, τι είναι ή τι γιορτάζουμε με το καρναβάλι και τις Απόκριες τι θα πεις; Ότι γιορτάζουμε τον Ζορό, καουμπόι ή σούπερμαν; Το ξεκίνημα της νηστείας;
Παίρνω και εγώ το θάρρος και σε ρωτώ, εσύ ξέρεις τι γιορτάζεις; Γιορτάζεις επειδή το γιορτάζουν και οι άλλοι; Θα προσπαθήσω να σου δώσω να καταλάβεις τι είναι αυτό το οποίο θα έπρεπε εδώ και καιρό να είχαμε αποφύγει.
Η λέξη αυτή προέρχεται από το στερητικό «από» και «κρέας», που σημαίνει την «αποχή από το κρέας», και τις σχετικές εορταστικές εκδηλώσεις. Στην Ρώμη χρησιμοποιούσαν την λατινική λέξη «CARNEVALE» που σημαίνει «ΑΝΤΙΟ ΚΡΕΑΣ». Εξ ου και το δικό μας «ΑΠΟΚΡΕΩ» με το οποίο ονόμαζαν οι Βυζαντινοί. Είναι όμως τόσο αθώα;
Φυσικά και όχι διότι είναι συνέχεια της αρχαίας ειδωλολατρικής παράδοσης των Ελλήνων, οι οποίοι γιόρταζαν την έναρξη του νέου έτους και την άνοιξη, την αναγέννηση της φύσης. Βασικό στοιχείο ήταν οι έξαλλες εκδηλώσεις των ανθρώπων οι προκλητικές μεταμφιέσεις, τα γλέντια, οι παρελάσεις, τα αστεία, τα πειράγματα, οι βωμολοχίες, τα αισχρά υπονοούμενα, τα κομφετί, οι χοροί κι οι διασκεδάσεις, όλο αυτό το γενικό «ξεφάντωμα» το οποίο έχουμε και σήμερα.
Από την αρχή η Χριστιανική Εκκλησία στάθηκε αντίθετη και επικριτική σε όλες αυτές τις γιορτές της αχαλίνωτης ακολασίας και κραιπάλης. Μάλιστα, ο άγιος Τιμόθεος, μαθητής του Απ. Παύλου και επίσκοπος Εφέσου, κατά την παράδοση, υπέστη στην Έφεσο, επί αυτοκράτορα Δομετιανού, μαρτυρικό θάνατο, από τους εξαγριωμένους όχλους των ειδωλολατρών, επειδή σε κάποια γιορτή της «Αρτέμιδος της Εφεσίας», κατέκρινε τα όργια των εορταστών.
Ο Απόστολος Πέτρος στην Α΄του Επιστολή (62μ.Χ) γράφει χαρακτηριστικά «και διά τούτο παραξενεύονται ότι σεις δεν συντρέχετε με αυτούς εις την αυτήν εκχείλισιν της ασωτίας, και σας βλασφημούσιν»· (Πέτρου Α’ 4:4), ενώ ο Απόστολος Παύλος στην επιστολή τους προς Γαλάτας (58 μ.Χ.) αναφέρει ως έργα της σαρκός τις «μέθαι» και τις «κώμαι», όπου «κώμη» είναι «η θορυβώδης πορεία διασκεδαστών επί τη εορτή θεού τινός». «Φανερά δε είναι τα έργα της σαρκός, τα οποία είναι μοιχεία, πορνεία. ΜΕΘΑΙ, ΚΩΜΟΙ, και τα όμοια τούτων, περί των οποίων σας προλέγω, καθώς και προείπον, ότι οι τα τοιαύτα πράττοντες βασιλείαν Θεού δεν θέλουσι κληρονομήσει». (Γαλάτες 5:19-21)
Κατά το 2ο αιώνα ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς μιλάει για τους συγχρόνους του, τους »γελοίως κατά τας πομπάς σχηματιζομένους» και τον 4ο αιώνα ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος επιτίθεται κατά των χριστιανών για την «ακαταγέλαστον κωμωδίαν» να καταστρέφουν το πρόσωπό τους σύμφωνα με ειδωλολατρική συνήθεια, ενδύοντας γυναίκες με ανδρικά ρούχα.
Ότι και τον επόμενο αιώνα συνεχίζονταν οι μεταμφιέσεις μαρτυρεί ο 62ος κανόνας της εν Τρούλλω Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου, ο οποίος καταδικάζει τις μεταμφιέσεις και τις μάσκες, όπως και τους χορούς και τους αστεϊσμούς, που ελάμβαναν χώρα σε παρόμοιες καρναβαλικές εορτές του παρελθόντος, και επιβάλλει στους κληρικούς, που μετέχουν την ποινή της καθαιρέσεως, στους δε λαϊκούς την ποινή του αφορισμού. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος (349-407μ.Χ.) αναφερόμενος στο επιχείρημα ότι με τις καρναβαλικές εκδηλώσεις διασκεδάζουν και ευφραίνονται οι άνθρωποι, ξεφεύγουν από την καθημερινότητα, απαντά ότι αυτό είναι τελείως παράλογο, διότι η χαρά και ευφροσύνη πρέπει να συμβαδίζουν με την ηθική και την ευπρέπεια. «Το να χαιρόμαστε με όλα δεν είναι καλό. επειδή και ο μοιχός χαίρεται όταν καταστρέψει τον γάμο του πλησίον του. ας μην κοιτάμε λοιπόν αν κάποιος χαίρεται, αλλά εάν για καλό πράγμα χαίρεται». Όταν μεταβάλλεται ένα σπίτι σε πορνείο, είναι ντροπή να ισχυρίζεται κανείς ότι πρόκειται για ηδονή και ευχαρίστηση.«Πορνείον γέγονέ σου η οικία, μανία και οίστρος, και ουκ αισχύνη ταύτα ηδονήν καλών;».
Αδελφοί μου Έλληνες Χριστιανοί, θυμηθείτε τις υποσχέσεις κατά την ώρα του Μεγάλου Μυστηρίου της Βαπτίσεως: «Συντάσσομαι τον Χριστό και αποτάσσομαι τον σατανά και πάση την πομπή αυτού». Είναι καιρός ομολογίας πίστεως! Εφόσον οι Πατέρες της Εκκλησίας μας λένε ΟΧΙ να μάθουμε να κάνουμε ΥΠΑΚΟΗ και μόνον τότε θα έχουμε την Ευλογία του Θεού στο σπιτικό μας. «Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω».
!>