Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
-
2016
(1063)
- Δεκεμβρίου(89)
- Νοεμβρίου(65)
- Οκτωβρίου(85)
- Σεπτεμβρίου(109)
- Αυγούστου(60)
- Ιουλίου(67)
- Ιουνίου(82)
- Μαΐου(107)
- Απριλίου(106)
- Μαρτίου(95)
-
Φεβρουαρίου(83)
- Ο π. Τιμόθεος Παπασταύρου ιερούργησε την Κυριακή σ...
- ΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗ...
- Τό Εὐαγγέλιον τῆς ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ μέ τόν Σεβασ...
- Βήματα με τον Θεό! (Θα ανατριχιάσετε)
- Όσιος Κασσιανός ο Ρωμαίος
- Κυριακή του Ασώτου - ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ...
- Η παραβολή του ασώτου υιού (ταινία)
- Ἡ χαρά τοῦ κ. Καμίνη!
- Άγιος Παΐσιος: Οι φιλότιμοι έχουν λεπτή συνείδηση ...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΥΛΟΓΗΣΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣ...
- Ενδιαφέρουσα ομιλία στο Πνευματικό μας Κέντρο
- Σχολιασμός στο κείμενο της Ε΄ Πανορθοδόξου Προσυν...
- ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΤΕ ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ και τη ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ του ...
- Η "αποτυχία" του να είσαι τέλειος
- Ποιές είναι οι τρείς Κυριακές που αποτελούν τα προ...
- Εσύ, ποτέ δε θα πεθάνεις...
- Ο καρκίνος μου έμαθε τί είναι ζωή
- Άγιος Ρηγίνος ο Ιερομάρτυρας, Επίσκοπος Σκοπέλου
- Οι μητέρες ξέρουν........
- Το κλειδί της πνευματικής ζωής
- Ο π. Τιμόθεος Παπασταύρου, την Κυριακή στο Ναό μας
- Τί είναι το Τριώδιο; Που οφείλεται η ονομασία του;
- Ύμνοι Τριωδίου - Μεγάλης Σαρακοστής
- Ἐπίσκεψη τοῦ νέου Γενικοῦ Περιφερειακοῦ Ἀστυνομικο...
- ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΠΟΙΗΤΗ "Γ. ΒΕΡΙΤΗ" ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ...
- Ο π. Προκόπιος Κόρδας καλεσμένος μας στην Ενοριακή...
- Tό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς τοῦ Τελώνου καί τοῦ Φαρ...
- 11 Χρόνια Αρχιερατείας του Σεβασμιωτάτου Μητροπολί...
- Ο π. Προκόπιος Κόρδας θα ομιλήσει τη Δευτέρα στο Π...
- Κυριακή Τελώνου καὶ Φαρισαίου - Η ΘΕΑΡΕΣΤΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
- 11 Χρόνια ἀπό τήν ἐκλογή καί τήν χειροτονία τοῦ Μη...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Πανήγυρις Αγί...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Μνήμη της ευρέσεως της τιμίας...
- Η Αγία Φιλοθέη η Αθηναία και το ανεκτίμητο έργο της
- Αφυπνιστικά περί μετανοίας και εξομολογήσεως - Σάβ...
- Η Αγία Φιλοθέη (19.2.1589)
- Θεική φωτιά στο Άγιο Ποτήριο...!
- ΥΠΟΔΟΧΗ ΙΕΡΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ στον Ι.Ν. Ευαγγελισμού της ...
- Ο Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων ο Μεγαλομάρτυς
- Άγιος Παΐσιος - Να εμπιστευθούν οι γονείς τα παιδι...
- Έρως έρωτι νικάται
- Ο π. Ιωσήφ Μήλιας καλεσμένος μας στην Ενοριακή σύν...
- Ἡ Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἀνθίμου τοῦ Νέου στήν Πάτρα
- Ο μισθός της δασκάλας - Αντόν Τσέχωφ
- Tό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς ΙΖ’ ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβ...
- Ομιλία στην Χριστιανική Στέγη Πατρών - "Η Σιωπή τη...
- Ο π. Ιωσήφ Μήλιας θα ομιλήσει τη Δευτέρα στο Πνευμ...
- «Από Διός άρχεσθαι», τουτέστιν, «από Χριστού άρχε...
- Κυριακή ΙΖ΄ Ματθαίου - ΟΤΑΝ Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑ...
- Δέηση στήν Πάτρα γιά τήν ἀνάπαυση τῶν τριῶν Ἀξιωμα...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΩ ΒΛΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ...
- Με κάθε λαμπρότητα εορτάσθη η Μνήμη του Αγίου Χαρα...
- Ἐπίσκεψη τοῦ Μητροπολίτου Πατρῶν στό Πατριαρχεῖο Ἀ...
- Ομιλία του κ.Ηλία Σκόνδρα στον Ι.Ν.Αγίων Αναργύρων
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπους στόν Νέο Ἐρινεό Πατρ...
- Ο ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
- Τό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς τῶν Ταλάντων, μέ τόν Σε...
- Ὁ ἑορτασμός τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπους στά Τσουκαλέϊκα ...
- ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΓΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠ...
- Το παραμύθι χωρίς Όνομα ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα
- Κυριακή ΙΣΤ΄ Ματθαίου - Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΝ
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Εκδρομή των Ν...
- Το διήμερο 9 και 10 Φεβρουαρίου, η Ενορία μας πανη...
- Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: Δώστε στα παιδιά σας χρ...
- Τι είναι η νοερή προσευχή και πως πρέπει να γίνεται
- Εγώ δεν έχω αμαρτίες. Γιατί να πάω να εξομολογηθώ;
- Ἡ Μυστική Ἐξίσωση τῆς Χαρᾶς: Πίστη => Αγάπη + Θυσί...
- Ἡ Πραγματική Χαρά
- Πρόγραμμα Πανηγύρεως Ιερού Ναού Αγίου Χαραλάμπους ...
- Νοσοκομείο που «νοσεί» πώς μπορεί να σώσει; - Σάββ...
- Πότε δημιουργείται η ψυχή; Θεωρήσεις για την εμβρυ...
- Γλυκό ψυγείου με βάση μπισκότου - φουντουκιού κρέμ...
- Ο π. Περικλής Ρίπισης καλεσμένος μας στην Ενοριακή...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΒΑΠΤΙΣΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΡΟΜΑ
- Ἡ ἑορτή τῆς Ὑπαπαντῆς τοῦ Σωτῆρος στήν Πάτρα
- Τά νειᾶτα τῆς Πάτρας γιά μιά ἀκόμη φορά ἔδωσαν μαρ...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Τρύφωνος στήν Πάτρα 1.2.2016
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΙΕ' ΛΟΥΚΑ με τον Σεβ. Μητροπολ...
- Ενώπιον της Συνόδου
- Ο π. Περικλής Ρίπισης θα ομιλήσει τη Δευτέρα στο Π...
- Τα τρία πάθη που κατακυριεύουν την ψυχή
- Αντιεξουσιαστές!
- Ο Άγιος Τρύφων ο Μάρτυρας
- Ιανουαρίου(115)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016
14:26
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Με αφορμή την Πανορθόδοξη Σύνοδο που, Θεού θέλοντος, πρόκειται να συγκληθεί το τριήμερο της Πεντηκοστής (2016) καταθέτουμε τον προβληματσιμό μας.
Η απόφαση της Συνόδου των Πατριαρχών της Ανατολής (1848) ορίζει «τον πιστόν λαόν σαν φύλακα της ορθοδόξου Πίστεως». (Και ο πιστός κλήρος τι είναι;! Προδότης της Πίστεως!).
Όμως, ποιός είναι αυτός ο πιστός λαός; Γιατί, και οι οικουμενιστές ανήκουν στον πιστό λαό, καθώς επίσης και οι αντιοικουμενιστές.
Και όμως οι πρώτοι πολεμούν τους δεύτερους, και οι δεύτεροι τους πρώτους, ιδιαίτερα τους Πατριάρχη και Πάπα· περισσότερο πολεμούν αυτούς τους δύο, παρά τους τζιχαντιστές...!
Ο αείμνηστος Μητροπολίτης Νικοπόλεως Μελέτιος (+2012) στο περίφημο βιβλίο του «Η Πέμπτη Οικουμενική Σύνοδος», (βραβείον Ακαδημίας Αθηνών) σημειώνει το εξής αξιοπρόσεκτο: Η Σύνοδος θεωρείται ορθόδοξη (άρα θεόπνευστη), όταν μεταξύ των άλλων, «μαρτυρήται υπό της μη διαστραφείσης συνειδήσεως της ανά τα πέρατα του κόσμου καθολικής Εκκλησίας» (σελ. 22-23).
Δηλαδή, εγγυητής μιας Συνόδου , δεν είναι ο οποιοσδήποτε λαός, αλλά αυτός που έχει ορθόδοξο, ανόθευτο, καθαρό φρόνημα.
Πράγμα που σημαίνει πως όταν το φρόνημα του λαού είναι «ακατάλληλο», τότε οι αποφάσεις μιας Συνόδου, όσο ορθόδοξες και θεόπνευστες (!) και αν είναι, «κινδυνεύουν», από έναν τέτοιον λαό, να απορριφθούν!
Παραδείγματα: Στην Πανορθόδοξη Σύνοδο θα συζητηθεί το θέμα της νηστείας. Σύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα της Εκκλησίας μας, νηστεία σημαίνει η πλήρης ασιτία η έστω ξηροφαγία. Ας υποθέσουμε ότι η Σύνοδος «επιβάλλει» αυτή την μορφή της νηστείας. Η απόφασή της θα γίνει ευρέως αποδεκτή από τον σύγχρονο πιστό λαό;
Ας υποθέσουμε πάλι, ότι η Σύνοδος διακηρύσσει ότι οι προγαμιαίες σχέσεις είναι «πορνεία». Η απόφασή της αυτή θα γίνει ευρέως αποδεκτή από τον σύγχρονο πιστό λαό;
Η ας υποθέσουμε, ότι η Σύνοδος διακηρύσσει ότι οι Καθολικοί, που πιστεύουν στον Χριστό σαν Θεό, που είναι βαπτισμένοι (έστω και ελλιπώς)στο όνομα της Αγίας Τριάδος που έχουν τα Ευαγγέλια και όχι το Κοράνι, αποτελούν και αυτοί ιδίαν Εκκλησία (δεν είναι δηλαδή ένα κοσμικό σωματείο).
Η απόφασή της θα γίνει ευρέως αποδεκτή από τον σύγχρονο πιστό λαό; Η θα ξεσπάσουν έριδες και διαμάχες;
Σαν ορθόδοξοι χριστιανοί θα πρέπει να χωνέψουμε καλά πως ο μεγαλύτερος εχθρός της Πίστεώς μας δεν είναι ούτε ο Πάπας ούτε οι αιρετικοί, αλλά η «διχόνοια» μεταξύ ημών των ορθοδόξων! Το άφησε να εννοηθεί εμμέσως πλην σαφώς ο ίδιος ο Χριστός.
Ζήτησε από τον Θεό Πατέρα Του ώστε οι μαθητές Του (και οι διαδοχοί τους) να είναι μεταξύ τους ενωμένοι. «Κάμε να είναι και αυτοί ένα, όπως είμαστε Εμείς» (Ιω.17:12).
Στη συνέχεια: «Όμως δεν σε παρακαλώ μόνον γι'αυτούς (τους μαθητές Μου) αλλά και για όλους εκείνους που θα πιστέψουν σε Μένα με το λόγο τους. Και Σου ζητώ, να είναι όλοι ένα (κληρικοί και λαϊκοί), όπως συ, Πατέρα, είσαι ένα με Μένα και Εγώ με Σένα· έτσι και αυτοί να είναι ένα με Εμάς» (Ιω.17:20-21).
Και πρόσθεσε: «Γιατί μόνο τότε θα το πιστέψει ο κόσμος, ότι Συ Με έστειλες» (Ιω.17:20-21). Εννοώντας, ότι το μεγαλύτερο κίνητρο για να πιστέψει ο άπιστος, είναι η ενότητα μεταξύ των μελών της Εκκλησίας. Όταν δηλαδή βλέπει τους κληρικούς και λαϊκούς ενωμένους, αδιαίρετους, αχώριστους όπως είναι ο Χριστός με τον Πατέρα Του, «όπως συ, Πατέρα, είσαι ένα με Μένα και Εγώ με Σένα· έτσι και αυτοί να είναι ένα με Εμάς» (Ιω.17:20-21).
Μια τέτοια αγάπη (ενότητα) έχει καταλυτική επίδραση στη συνείδηση του!Μπορεί από άπιστο να τον κάνει πιστό! Αυτό εννοούσε ο Κύριος όταν έλεγε, «μόνο τότε θα το πιστέψει ο κόσμος (όταν δει εμπράκτως την αγάπη) ότι Συ Με έστειλες», είπε ο Χριστός προς τον Πατέρα Του. (Ιω.17:20-21).
Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για την Ορθοδοξία μας, όταν οι άπιστοι η οι αιρετικοί βλέπουν έναν «εμφύλιο πόλεμο» εντός της Εκκλησίας μας· ο ένας ιερέας να «λιθοβολεί» δημοσίως τον άλλο (ιερέα!)· ακόμα δε χειρότερα, όταν αυτό γίνεται σε επίπεδο αρχιερέων...!
Έτσι, αντί να τους ανοίγουμε την πόρτα σωτηρίας, τους κλείνουμε την πόρτα! (Τι να τους τραβήξει προς την Πίστη; Οι «φαγωμάρες» μας;!). «Ουκ εξεζήτησαν οι ποιμένες τα πρόβατά Μου, και εβόσκησαν οι ποιμένες εαυτούς, τα δε πρόβατά μου ουκ εβόσκησαν (...) και εκζητήσω τα πρόβατά Μου εκ των χειρών αυτών» λέει ο Κύριος Παντοκράτωρ! (Ιεζ. 34 8-9). Και μπορεί εμείς να θεωρούμε τον εαυτό μας σαν υπέρμαχους της Ορθοδοξίας, όμως ο Χριστός, εν ημέρα Κρίσεως, μπορεί να μας αποκαλέσει «εργάτες του κακού!» (Λκ. 13:27). «Και αν η ορθοδοξία μας έχει τέτοιους φίλους, τι τους θέλει τους εχθρούς;!»
Ευχή και προσπάθεια κάθε ορθόδοξου χριστιανού, θα πρέπει να είναι, ώστε αυτή η μέλλουσα Σύνοδος να είναι θεόπνευστη, οικουμενική, προς ωφέλεια του λαού του Εσταυρωμένου Ιησού. Και αν (μη γένοιτο!) η Σύνοδος αποτύχει, τότε δεν θα αποτύχει ένας εχθρός μας, ώστε να χαρούμε και να αρχίσουμε να τον διασύρουμε, αλλά θα «αποτύχει» η Μητέρα μας, η Εκκλησία μας. «Τα καλά παιδιά δεν ξευτελίζουν τη μητέρα τους, δημοσιεύοντας μια κακή της πράξη, αλλά την προστατεύουν». (Όσιος Παϊσιος ο Αγιορείτης).
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ξέροντας πόσο επιζήμιο πράγμα είναι για την Εκκλησία μας αυτός ο «εμφύλιος πόλεμος», έλεγε στο ποίμνιό του: «Να διαδίδετε στους έξω «ειδήσεις» που εξυψώνουν τα δικά μας πράγματα (=της Εκκλησίας). Μη διαδίδετε «ειδήσεις» που σπιλώνουν το σώμα της Εκκλησίας. Έτσι, όταν ακούτε κάτι το καλό, ας το λέτε σ ὅλους. Όταν όμως ακούτε κάτι το «κακό», ας το κρατάμε σαν «μυστικό» μεταξύ μας. Και ας κάνουμε το παν να το εξαφανίσουμε» (Κατά Ιουδαίων Η ).
Ο μεγάλος αυτός Ιεράρχης και οικουμενικός Διδάσκαλος της Εκκλησίας μας όλως ιδιαιτέρως απαιτεί από τους ρασοφόρους (μοναχούς κ.λ.π.) να είναι οι κύριοι υπερασπιστές τῶν εκκλησιαστικών μας ηγετών! Αν (λέει) δεν το κάνουν, τότε έχουν ξεπουλήσει όλην τους την πνευματική περιουσία· έχουν καταντήσει πάμφτωχοι πνευματικά· «το κεφάλαιον αυτοίς απόλωλε του βίου και η πάσα ηκρωτηριάσθη σοφία» (Περί Ακαταλήπτου, ΣΤ ).
Το ίδιο ισχύει και για τις σχέσεις μας με τους εκτός της Εκκλησίας. Δεν είναι εχθροί μας για να τους πυροβολούμε, να τους καταφρονούμε, να τους υβρίζουμε! Αρνία Μου (!) και πρόβατά Μου (!) τους αποκαλεί ο Χριστός! (Ιω.21:15).
Είναι τα «απολωλότα πρόβατα οίκου Ισραήλ», που είναι βαρύτατα τραυματισμένα, σχεδόν ετοιμοθάνατα! Και έχουν επείγουσα ανάγκη από έναν καλό σαμαρείτη,και όχι από έναν ληστή! Ο Χριστός ήρθε «ζητήσαι και σώσαι (και όχι εκτελέσαι...!) το απολωλός» (Λκ.19:10).
πηγή:romfea.gr
!>