Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
-
Δεκεμβρίου(121)
- Το video της Χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης της νεολ...
- Εὐχές Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσο...
- ΕΥΧΕΣ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ κ. ΧΡΥΣΑΝΘ...
- ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΑΤΡΩ...
- Μέλη των Κατηχητικών μας ομάδων έψαλλαν τα κάλαντα...
- Η Ενορία μας πραγματοποίησε απογευματινή εκδρομή σ...
- Πρόσκληση για την κοπή της Ενοριακής Αγιοβασιλόπιτ...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ META THN ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣIN με τ...
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡ...
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ ΣΤΟΝ Ρ/Σ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟ...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Χριστουγεννιά...
- ΔΕΥΤΕΡΗ ΗΜΕΡΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΟΝ Ι.Ν. ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΑΛΕ...
- ΠΩΣ ΕΟΡΤΑΖΟΜΕΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ;
- Το θαύμα της Γεννήσεως του Κυρίου και οι αιώνιοι σ...
- Τα τίμια Δώρα από το Άγιον Όρος στο Αντίρριο
- Γιατί βάζουμε φλουρί στη Βασιλόπιτα; – Εσύ το ήξερες;
- Άγια Νήπια (περίπου 14.000) που εσφάγισαν με διατα...
- Απολυτίκιο Σφαγιασθέντων Νηπίων
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Ιερά Αγρυπνία...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Μπροστά από τ...
- Η Χριστουγεννιάτικη εορτή του κατηχητικού σχολείου...
- Η Χριστουγεννιάτικη Θεία λειτουργία στον Άγιο Νικό...
- Το θαύμα που κατέγραψε ένας πρωθυπουργός...!!!
- Ο ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΜΑΡΤΥΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
- Κυριακή μετὰ τὴν Χριστοῦ Γέννησιν: Ματθ. β΄ 13-23
- Η κοπή της Βασιλόπιττας της Ι.Μ. Πατρών
- Ο Άγιος Παΐσιος για την Εορτή των Χριστουγέννων
- Ένα μικρό βίντεο που επισημαίνει ότι ο Χριστός ήρθ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής μετά την Χρισ...
- Την Κυριακή στο Ναό μας Θα τεθούν προς προσκύνηση,...
- Ἡ Δεσποτική ἑορτή τῶν Χριστουγέννων στήν Πάτρα
- ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΤΗΣ ΑΛΕΞΙΩΤ...
- Ἀπολυτίκιον Χριστουγέννων
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ...
- Μυστήριο συγκαταβάσεως καὶ κενώσεως
- Επιτέλους έγινε νόμος ο …υπόνομος - Σάββας Ηλιάδης
- Τά Κάλαντα τῶν Χριστουγέννων στόν Μητροπολίτη Πατρῶν
- Ευχαριστήριο
- Mήνυμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. ...
- Καλά Χριστούγεννα !!!
- Καλήν εσπέραν άρχοντες ...
- «ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟ ΝΕΡΟ» - Χριστουγεννιάτικο δρώμενο στην...
- Μιά θαυμάσια Χριστουγεννιάτικη ἑορτή στό Ἐκκλησιασ...
- Στά Ἱδρύματα τῆς πόλεως τῶν Πατρῶν βρέθηκε παραμον...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ με τ...
- Το μαρτύριο της εν Χριστώ μαρτυρίας - Σάββας Ηλιάδης
- Eξαιρετική η Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση της νεολαί...
- Τέλεση του Ιερού Μυστηρίου του Ευχελαίου στην Ενορ...
- ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Ὁ Μητροπολίτης μας συνομιλώντας μέ τούς Νέους
- Ἀποχαιρετήσαμε ἕνα ἥρωα
- Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως - ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΧΡΙΣ...
- Όλες οι κατασκευές της Φάτνης των Χριστουγέννων πο...
- Τὸ ἄστρο τοῦ Ἰακὼβ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Πρόσκληση για την Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση νεολα...
- Ὁ Ἐ μ μ α ν ο υ ὴ λ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Ἡ ἑορτή τῆς Πυροσβεστικῆς Ὑπηρεσίας στήν Πάτρα
- «ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟ ΝΕΡΟ» Χριστουγεννιάτικο δρώμενο στην Χ...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Διονυσίου στήν Πάτρα
- Ο Άγιος Διονύσιος ο εν Ζακύνθω, Αρχιεπίσκοπος Αιγίνης
- «Αἰσθητική καί θεολογική ἀνάλυση τῆς Ὀρθοδόξου εἰκ...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΟΡ...
- ΚΑΙ ΕΠΙ ΓΗΣ ΕΙΡΗΝΗ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΙΕΡΕΜΙΑΣ (ΤΑΙΝΙΑ)
- «Ἐλήλυθας ἐκ Παρθένου, οὐ πρέσβυς, οὐκ Ἄγγελος, ἀλ...
- Πραγματοποιήθηκε η ομιλία του π. Ιωάννου Δημητροπο...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΙΑ' ΛΟΥΚΑ με τον Σεβ. Μητροπολ...
- Άλλη μια κατασκευή Φάτνης στολίζει και φέτος το π...
- Ο π. Ιγνάτιος Καζάκος, ομίλησε στο Πνευματικό κέντ...
- "Πώς γίνεται η Ακολουθία της Προσκομιδής"
- ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΤΗΣ ΣΥΚΗΣ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Χριστουγεννιάτικη Έκθεση των Εργαστηρίων Ψυχαργώ
- Πρόσκληση για την Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση νεολα...
- Κυριακή ΙΑ΄ Λουκά - Η παραβολή του μεγάλου δείπνου
- Χριστουγεννιάτικη Εκδήλωση Βυζαντινής Μουσικής
- Υπέροχη φάτνη μαζί με χριστουγεννιάτικο καράβι στο...
- Χριστούγεννα χωρὶς Χριστό;
- Ο ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
- Κυκλοφόρησε το νέο μας ημερολόγιο τοίχου για το έτ...
- ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΗΓΥΡΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΠΑΤ...
- Αναζητώντας τον Άγγελο Κυρίου!
- Στην επόμενη ενοριακή μας σύναξη - "Πώς γίνεται η...
- Θανατηφόρο παιχνίδι με την Αλήθεια - Σάββας Ηλιάδης
- Ο εορτασμός του Αγίου Νικολάου στις Αλυκές Κάτω Αχ...
- Μέγας πανηγυρικός εσπερινός ετελέσθη στις 5 Δεκεμβ...
- Απολυτίκιο Συλλήψεως Αγίας Άννης
- Σύλληψη της Αγίας Άννης
- Επί τη εορτή της Συλλήψεως της Αγίας Θεοπρομήτορος...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ι' ΛΟΥΚΑ με τον Σεβ. Μητροπολί...
- Επίδειξη παρασκευής Προσφόρου στην Ενορία μας (φωτο)
- Μέ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ ἱερά μνήμη τοῦ μεγάλου Πα...
- Όλο το χωριό χάρηκε στην παρουσία του νέου ιερέα
- Ἡ ἑορτή τῆς Ἁγίας Βαρβάρας στήν Πάτρα. 4.12.2015
- ΟΙ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Βίος Αγίου Αμβροσίου Επισκόπου Μεδιολάνων
- Επίδειξη παρασκευής Προσφόρου στο Πνευματικό μας Κ...
- Γιὰ τὴ Γενοκτονία τῶν ἀδελφῶν μας Ποντίων
- Κυριακή Ι΄ Λουκά - Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΥΠΤΟΥΣΗΣ
- ΤΟ ΣΑΡΑΝΤΑΛΕΙΤΟΥΡΓΟ (β) - π. Δημητρίου Μπόκου
- Νοεμβρίου(100)
- Οκτωβρίου(130)
- Σεπτεμβρίου(96)
- Αυγούστου(116)
- Ιουλίου(123)
- Ιουνίου(110)
- Μαΐου(116)
- Απριλίου(135)
- Μαρτίου(105)
- Φεβρουαρίου(89)
- Ιανουαρίου(107)
-
Δεκεμβρίου(121)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015
10:26
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
“Ευρήκαμεν τον Μεσσίαν” (Ιω. ά, 42)
Κατά το διάστημα της μακράς ιστορίας της ανθρωπότητος έγιναν αποκαλύψεις μεγάλαι. Πολλαί εξ΄ αυτών υπήρξαν ευεργετικώταται δια την ανθρωπότητα και εχάρισαν εις αυτήν χαράν μεγάλην. Καμία όμως αποκάλυψις δεν υπήρξε τόσον σπουδαία, όσον εκείνη του σήμερον εορταζομένου Αποστόλου Ανδρέου, την οποίαν πλήρης χαράς διεκήρυξε με τας λέξεις "ευρήκαμεν τον Μεσσίαν". Ήτο τόσον σπουδαία η αποκάλυψις αυτή, ώστε ο Ανδρέας ξεπερνά ομολογουμένως, εις βαθμόν ασύγκριτον, τον αρχαίον εκείνον σοφόν, ο οποίος, ύστερα από μίαν αποκάλυψιν φυσικήν, εφώναζε, πλήρης χαράς, εις τους δρόμους, "εύρηκα, εύρηκα". "Ευρήκαμεν" λέγει και ο Ανδρέας. "Ευρήκαμεν τον Μεσσίαν". Αλλά ας εμβαθύνωμεν, αγαπητοί, εις το νόημα της διακηρύξεως αυτής του εορταζομένου Αποστόλου.
"Ευρήκαμεν"! Και μόνη η λέξις αυτή φανερώνει άνθρωπον, ο οποίος προηγουμένως εζήτει. Διότι, όταν λέγει κανείς, "εύρηκα", αυτό σημαίνει ότι προηγουμένως ανεζήτει, και τώρα είναι εις την θέσιν εκείνου, ο οποίος εύρεν το ζητούμενον και ποθούμενον. Και είναι διδακτικώτατον να προσέξωμεν, ότι ο Ανδρέας ήτο άνθρωπος που είχε πνευματικά ενδιαφέροντα και εζήτει να εύρει την οδόν της σωτηρίας. Βεβαίως ο Ανδρέας δεν ήτο κανένας σοφός, ή επιστήμων, του οποίου το κύριον έργον να είναι η αναζήτησις και εύρεσις της αληθείας. Απλοϊκός αλιεύς της λίμνης Τιβεριάδος, δεν είχεν ως εφόδιά του τα επιστημονικά μέσα της ερεύνης, αλλά διέθετε μόνον τα σχετικά με το πλοίον και το συγκρότημα το αλιευτικόν. Εν τούτοις ο απλοϊκός εκείνος αλιεύς ήτο άνθρωπος με ανώτερα ενδιαφέροντα και εύρισκεν τον καιρόν – διότι είχε το ενδιαφέρον – να ασχολείται με κάτι το πνευματικόν, και ανεζήτει με πόθον πολύν τον Σωτήρα και την σωτηρίαν.
Πρέπει να γνωρίζωμεν δε ότι, κατά την εποχήν, κατά την οποίαν ζούσε ο Ανδρέας, αι λεγόμεναι "Μεσσιανικαί ιδέαι", του Ιουδαϊκού λαού είχαν παραποιηθεί. Διότι την προφητικήν αποκάλυψιν περί του Μεσσίου, τον οποίον θα έστελνεν ο Θεός ως Σωτήρα του κόσμου εκ της αμαστίας την είχον διαστρέψει ορισμέναι κοσμικόφρονες αντιλήψεις, και οι πολλοί Ιουδαίοι ανέμενον ένα Μεσσίαν – ελευθερωτήν εκ του Ρωμαϊκού ζυγού και μόνον. Εν τούτοις, υπήρχε μία μερίς, η οποία διέσωζε το ορθόν φρόνημα περί του Μεσσίου. Εις την ομάδαν αυτήν ανήκουν εκλεκτές προσωπικότητες, η Παναγία Παρθένος, ο πρόδρομος Ιωάννης, ο Δίκαιος Συμεών, η προφήτις Άννα και άλλα τινά εκλεκτά πρόσωπα, μεταξύ δε αυτών ήτο και ο Ανδρέας, εις το περιβάλλον του Τιμίου Προδρόμου, δεχόμενος την ορθήν άποψιν περί του Μεσσίου και έχων ανεπτυγμένον τον πόθον και την προσδοκίαν της ελεύσεως του Μεσσίου. Ιδού λοιπόν ποίαι προϋποθέσεις υπήρχον εις το "ευρήκαμεν τον Μεσσίαν", το οποίον με τόση χαράν διακηρύσσει ο Ανδρέας.
Και είναι άξιον πολλής προσοχής, ότι ο απλούς εκείνος βιοπαλαιστής δεν εζούσε μόνον μέσα εις την ρουτίναν του επαγγέλματος, αλλά μπορούσε να ίπταται υπεράνω αυτής και να ασχολείται με πνευματικάς αναζητήσεις. Πόσον είναι διδακτικόν το παράδειγμά του δι΄ όλους τους αγωνιστάς του βίου, οι οποίοι πρέπει να ευρίσκουν την διάθεσιν να ασχολούνται και με κάτι πνευματικώτερον, το οποίον, επί τέλους, θα τους ξεκουράσει και θα τους τονώσει εις την ζωήν!
Αλλ΄ είναι αξιοπρόσεκτον επίσης, ότι ο Ανδρέας δεν ανεζήτει απλώς κάτι το αφηρημένον και ασαφές, αλλά ανεζήτει και εύρε τον Μεσσίαν. "ευρήκαμεν", λέγει "τον Μεσσίαν". Αυτή η έμφασις, αυτός ο κατηγορηματικός τρόπος, με τον οποίον εκφράζεται, φανερώνει ότι ο Ανδρέας ήτο καταποτισμένος εις το ορθόν θρησκευτικόν φρόνημα. Επεδίωκε εκείνο, το οποίον έπρεπε να κατέχει ωε γνήσιος Ιουδαίος. Δεν είχε συγκεχυμένην ιδέαν περί του Θεού, ουδέ ανέμενεν απλώς μίαν ανωτέραν ηθικοκοινωνικήν κατάστασιν, αλλά επερίμενε τον Μεσσίαν. Εγνώριζε δηλαδή συγκεκριμένως την διδασκαλίαν των Γραφών. Εγνώριζε ποίον Σωτήρα υπέσχετο ο Θεός εις την ανθρωπότητα και, δια να χρησιμοποιήσωμεν σχετικήν έκφρασιν, την οποίαν μετεχειρίσθει άλλος απόστολος, ο Φίλιππος, το νόημα της διακηρύξεως του Ανδρέου ήτο, ότι "όν έγραψε Μωυσής εν τω νόμω και οι προφήται, ευρήκαμεν, Ιησούν…. τον από Ναζαρέτ". Έτσι εξεφράσθη εκτενέστερον ο Φίλιππος. Αλλ΄αυτό ακριβώς είναι το νόημα και της συνοπτικωτέρας διατυπώσεως του Ανδρέου "ευρήκαμεν τον Μεσσίαν". Ευρήκαμεν Εκείνον, τον οποίον οι προφήται προανήγγειλαν, Εκείνον, τον οποίον ο Μωυσής προεκήρυξεν, Εκείνον, τον οποίον ο Θεός υπεσχέθη εις τους ανθρώπους και επανειλημένως διεβεβαίωσε δια των προφητών, ότι θα στείλει ως Σωτήρα εις το κόσμον. Αυτή η ενημερώτης του Ανδρέου, αυτή η σαφής και πλήρης θρησκευτική του κατατόπισις είναι γεγονός αξιοπρόσεκτον. Διότι έχωμεν ενώπιόν μας άνθρωπον απλοϊκόν, άνθρωπον βιοπαλαιστήν, ο οποίος παρουσιάζεται όχι απλώς με πνευματικά ενδιαφέροντα, αλλά και με πλήρη γνώσιν περί των αληθειών, τας οποίας αι Γραφαί εδίδαξαν και των επαγγελιών του Θεού προς τους ανθρώπους. Ενώ συμβαίνει πολλάκις να υπάρχουν, όχι μόνον απλοϊκοί άνθρωποι, αλλά και μορφωμένοι, οι οποίοι ή δεν έχουν κοθόλου πνευματικά ενδιαφέροντα, ή, και αν έχουν, αρκούνται εις το ότι πιστεύουν απλώς εις κάτι ανώτερο Όν, χωρίς να είναι σαφώς προσανατολισμένοι εις τον Σωτήρα Χριστόν και το Ευαγγέλιον και την διδασκαλίαν Του. Αλλ΄είναι ανάγκη να γνωρίζωμεν οι πάντες ότι "ουκ έστιν εν άλλω ουδενί η σωτηρία" (Πράξ. δ΄, 12), όπως έλεγεν ο απόστολος Πέτρος, ο αδελφός του Ανδρέου. Και είναι ματαία η πίστις και ανάξια του ονόματος η θρησκευτικότης του ανθρώπου εκείνου, ο οποίος κατά έναν ασαφή τρόπον έχει μίαν αόριστον πίστιν εις το ανώτερο Όν, χωρίς να πιστεύει συγκεκριμένως εις τον Χριστόν ως Θεόν και Σωτήρα, ο Οποίος ήλθεν εις τον κόσμον για να σώσει τον κόσμον, χωρίς ανεπιφύλακτον πίστιν εις το Ευαγγέλιον του Κυρίου, ενώπιον του οποίου υποκλίνονται οι αιώνες και αι γενεαί, τόσον από απόψεως αποκαλύψεως της αληθείας, όσον και από της απόψεως της όντως ανωτέρας ηθικής διδασκαλίας, η οποία εξιδανικεύει την ζωήν του ανθρώπου.
Εάν, τέλος, προσέξωμεν ομού και τας δύο λέξεις του Ανδρέου "ευρήκαμεν τον Μεσσίαν", προ πάντων δε αν ήτο δυνατόν να το φαντασθώμεν με όλην την έκφρασιν της χαράς, όταν έλεγε τας λέξεις αυτάς, θα διεπιστώναμεν, ότι είναι ακριβώς ο άνθρωπος ο ικανοποιημένος εκ της συναντήσεως μετά του Κυρίου και εκ της στενωτέρας επαφής μετ΄ Αυτού. Δεν εύρεν απλώς κάτι το οποίον εποθούσεν, ή έστω εκείνο το συγκεκριμένον Θείον Πρόσωπον, προς το οποίον ήτο σαφώς προσανατολισμένος. Αλλά εύρε το Πρόσωπον εκείνο, το οποίον του εγέμιζεν την καρδίαν με χαράν και τον ικανοποιούσε πλήρως. Και πράγματι αυτό συμβαίνει με όλους όσοι γνωρίζουν τον Σωτήρα Χριστόν. Όποιος δηλαδή παίρνει το Ευαγγέλιον και το μελετά εκτενώς, όποιος ιδίως το θέτει εις εφαρμογήν εις την ζωήν του, όποιος έχει προσωπικήν (και μυστηριακήν) επαφήν μετα του Χριστού, ο άνθρωπος αυτός θα δοκιμάσει μίαν ιδιαιτέραν εσωτερικήν χαράν, και θα ομολογεί ότι δεν υπάρχει πουθενά αλλού το πλήρωμα της χαράς, παρά μόνον κοντά εις τον Χριστόν. Η εν Χριστώ λύτρωσις και σωτηρία σημαίνει λύτρωσιν από τα πάθη και τας αμαρτίας και από τα "οψώνια" της αμαρτίας. Και, εν μέσω των δυσκολιών της ζωής ο Χριστός παρέχει θετικήν βοήθειαν εις τον προς Αυτόν αφωσιωμένον άνθρωπον. Ο χριστιανός ο ακολουθών την διδασκαλίαν και τον νόμον του Χριστού έχει φώς και γνωρίζει να βαδίζει. Έχει ελπίδα και στήριγμα εις την ζωήν του. έχει τας ικανοποιητικωτέρας απαντήσεις εις ζητήματα κοσμοθεωρίας. Έχει ειρήνην και ασφάλειαν. Έχει, εν ενί λόγω, το πλήρωμα της χαράς. Και με την πραγματικότητα και την κατανόησιν αυτής διακηρύττει, ότι εύρε την ευτυχίαν κοντά εις τον Χριστόν, και μαζί με τον Ανδρέαν επαναλαμβάνει και αναφωνεί "ευρήκαμεν τον Μεσσίαν".
Και ημείς, αγαπητοί, οι φέροντες το χριστιανικόν όνομα, άραγε "ευρήκαμεν τον Μεσσίαν"; Έχομεν πνευματικά ενδιαφέροντα όπως ο Ανδρέας, και έχομεν προσανατολισθεί προς την χριστιανικήν πίστιν όπως εκείνος; Αν τούτο συμβαίνει, είμεθα ευτυχείς. Αν εις κάτι υστερούμεν, ας φροντίσωμεν να μιμηθώμεν τον ζήλον και την διάθεσιν και τα φρονήματα του Ανδρέου. Αν σήμερα αυτός μας ερωτούσε "ευρήκαμεν τον Μεσσίαν"; θα εγινόμεθα ασφαλώς πολύ σκεπτικοί. Αλλ΄είθε να του απαντήσωμεν κάποτε, πλήρης χαράς και ικανοποιήσεως, με τας ιδίας του λέξεις, ναι, όντως, "ευρήκαμεν τον Μεσσίαν".
Εόρτια Μηνύματα – Κηρύγματα επι ταις εορταίς, Αρχιμανδρίτου Νικοδήμου Βαλληνδρά, Αθήνα 1964
Επιμέλεια Χρίστος Κονταξής Ιεροσπουδαστής
!>