Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
- Δεκεμβρίου(121)
- Νοεμβρίου(100)
- Οκτωβρίου(130)
- Σεπτεμβρίου(96)
-
Αυγούστου(116)
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Το φοβερό δεν είναι να πέσεις αλλά να μείνεις κάτω...
- Φωτογραφίες από την εκλογή και το Μεγάλο Μήνυμα το...
- Άγιος Αλέξανδρος: Ο Μέγας Επίσκοπος της Εκκλησίας μας
- Βίος Αγίου Αλεξάνδρου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως
- ΕΝΤΡΑΠΗΣΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΜΟΥ
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΓΕΩΡΓΩΝ (ΙΓ ΜΑΤΘΑΙΟΥ: Ματθ. κ...
- Ο άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής ως Πρόδρομος στην Θεία...
- 29 Αυγούστου- Η αποτομή της κεφαλής του Τιμίου Προ...
- Η Ιερά Μητρόπολις Πατρών για την εκλογή του π. Πέτ...
- Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης, εύχεται στον ...
- Αγαπητέ μας φίλε και αδελφέ π. Πέτρε θερμά συγχαρη...
- Πώς προσευχόμαστε με το κομποσχοίνι; (Γέροντας Χαρ...
- Τι είδους αγάπη;
- Τί σημαίνει η φράση "αιωνία η μνήμη" - Άγίου Νικολ...
- Ο ΔΥΟΣΜΟΣ, ΤΟ ΑΝΗΘΟ ΚΑΙ ΟΙ ΦΑΝΟΥΡΟΠΙΤΕΣ - π. Δη...
- Είσαι χριστιανός;
- Η μετάνοια ενός μεγάλου μάγου
- Άγιοι Αδριανός καὶ Ναταλία - «ΚΑΙ Ο ΤΙΜΙΟΣ ΓΑΜΟΣ ...
- Ο νέος «Μωυσής» και η έξοδος της Ελλάδας από την κ...
- Όσιος Παΐσιος: Ο τρόπος της Εκκλησίας είναι η αγάπη!
- Πώς διασώθηκε ο τάφος του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού ...
- Ἡ Πάτρα τίμησε τόν Ἀχαιό Ἐθνομάρτυρα Μητροπολίτη ...
- Η μεγαλύτερη φιλανθρωπία είναι η προσευχή και ας μ...
- Στόν δρόμο τῆς καταστροφῆς
- Φτωχός!
- Ο προβολέας του Διαβόλου
- Προφητείες Αγίου Κοσμά του Αιτωλού
- Ο Άγιος των Σκλάβων και ο Αλή Πασάς
- «Πατρο-Κοσμάς ο πρόδρομος του ΄21» - θεατρική παρά...
- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
- ΣΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ
- «Ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους»
- Απόδοση της Κοιμήσεως της Θεοτόκου
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Λουκ. ι' 38-...
- Η «Μάνα των πονεμένων» που ανακάλυψε το σκήνωμα το...
- Πώς θα ήταν η ζωή χωρίς την Παναγιά μας;
- «Δάσκαλε, ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στον Παράδε...
- Πως πρέπει να κοινωνούμε
- Άγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης: «Τα δυσάρεστα μπορ...
- «Το κακομαθημένο πλουσιόπαιδο» - Σάββας Ηλιάδης
- Πόσο κοντά μας εἶναι ὁ Θεός;
- Η ωραιότερη, σεμνότερη, ταπεινότερη και ιερότερη γ...
- Συχνή συμμετοχή στην Θεία Κοινωνία
- ”Παν-Ευρώπη”: Μια απόδειξη γιατί η μαζική μετανάστ...
- Ο Παράδεισος δεν είναι μακριά μας
- «Ὅτι ἐπέβλεψεν ἐπὶ τὴν ταπείνωσιν τῆς δούλης αὐτοῦ»
- Αρχιερείς που έφυγαν νωρίς...
- Πηγή ακένωτων θησαυρών
- Για να μην αφήνουμε την προσευχή
- Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στον Άγιο Νικόλ...
- Η Κεφαλονιά γιόρτασε τον Άγιο της (φωτο)
- O Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης στη νήσο Κεφαλ...
- Ἡ πλήμμυρα τῆς εὐσεβείας στὴν Γηροκομήτισσα τῶν Πα...
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΜΥΡΙΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΝ
- ΜΑΝΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Η ΠΑΝΑΓΙΑ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Παγωτό στρατσιατέλα στο πι και φι!
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ....
- Ἡ θεία δόξα της
- Κατανυκτική η Αγρυπνία των προεορτίων της Κοιμήσεω...
- Ὁ Παρακλητικός Κανόνας τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου στόν...
- Η ΝHΣΤΕΙΑ: Με εικόνες και με ιστορίες - Σάββας Ηλ...
- Πρόγραμμα πανηγύρεως Ι.Ν. Παναγίας Αλεξιωτίσσης
- Ελάτε να υμνήσουμε και να δοξολογήσουμε όλοι μαζί ...
- Ὁ Παρακλητικός Κανόνας τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου στόν...
- Ἁγιασμός στήν ὁμάδα τῆς Παναχαϊκῆς, στήν Πάτρα
- Μια πονεμένη Μάνα!
- ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
- Ὁ Παρακλητικός κανόνας τῆς Παναγίας στό ὀρεινό χωρ...
- Ὁ παρακλητικός κανόνας στήν Παναγία τήν Μέτζαινα, ...
- Χιλιάδες Πατρινοὶ στὰ Ἐγκώμια τῆς Παναγίας στὸ Μον...
- Νόμοι και αρετή - Σάββας Ηλιάδης
- Ένα σπάνιο ντοκιμαντέρ για τα φιδάκια της Παναγίας...
- Στὸ Μοναστήρι τῆς Παναγίας τῆς Γηροκομήτισσας
- Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΛΗΝΙΑΖΟΜΕΝΟΥ
- Μάρτυρες του 20ού αιώνα: Οι πραγματικοί «αναρχικο...
- Ἑσπερινός στήν Ἱερά Μονή Ἁγίου Νικολάου (Παλαιομο...
- «Κάθε Δεκαπενταύγουστος κι ένα… δημοψήφισμα»
- «Τήν Γηροκομίτισσα ἐγκωμιάσωμεν...»
- Η Εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στον Άγιο Νι...
- Βγήκαν τα Φιδάκια της Παναγίας σε Μαρκόπουλο και Α...
- «Νά προσεύχεσαι ὅπως μπορεῖς, γιά νά φτάσεις νά πρ...
- Ἡ Ἑορτῆ τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος, στήν Πάτρα
- ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΣΤΑ ΤΡΑΥΛΙΑΤΑ
- Εορτή της Μεταμορφώσεως του Κυρίου - «Δεῦτε ἀναβῶμ...
- Ερμηνεία της εικόνας της Μεταμορφώσεως του Κυρίου
- Μεγάλο αγαθό δεν είναι το ν' αποκτήσει κανείς χρήμ...
- Ὁ παρακλητικός κανόνας πρός τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο σ...
- Ιερά Αγρυπνία - Εγκώμια προς την Υπεραγία Θεοτόκο
- Ἐγκαίνια Ἱεροῦ Ναοῦ στήν Ἱερά Μονή Ὀμπλοῦ Πατρῶν (...
- Άγιοι Επτά Παίδες εν Εφέσω
- Ἱερά Παράκληση στό χωριό Κάλανος Πατρῶν
- Ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν κ. Χρυσόστομος στό χωριό Λάκ...
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΙΣ ΙΕΡΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ Ι. ΝΑΟΥ Κ...
- Ἱερά Παράκλησις στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Γεωργίου Ἀπιδε...
- Ἡ ἑορτή τῆς Προόδου τοῦ Τιμίου Σταυροῦ στήν Ἱερά Μ...
- Ἐκοιμήθη ὁ π. Θεμιστοκλῆς Δρουκόπουλος
- Εγκαίνια παρεκκλησίου Ι.Μ.Ομπλού επ΄ ονόματι των Α...
- Η θλίψη και η αγάπη της Παναγίας
- ΤΙΜΗΘΗΚΕ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ ΗΛΙΑΣ ΜΗ...
- Ιουλίου(123)
- Ιουνίου(110)
- Μαΐου(116)
- Απριλίου(135)
- Μαρτίου(105)
- Φεβρουαρίου(89)
- Ιανουαρίου(107)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Παρασκευή 28 Αυγούστου 2015
00:02
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Μακαριστού Μητροπολίτου Σουρόζ Αντωνίου Μπλουμ
«Μα εγώ τους αγαπώ τους ανθρώπους», λέμε συχνά. Δεν ωφελεί καθόλου να κρυβόμαστε πίσω από τέτοιες υπεκφυγές. Όλους τους ανθρώπους όταν βρίσκονται μακριά, τους αγαπάμε! Ένας συγγραφέας απεικονίζει τον χαρακτήρα ενός ήρωά του ως εξής: «Αγαπούσε την ανθρωπότητα σε τέτοιο βαθμό, που έφτανε στο σημείο να μισεί κάθε μεμονωμένο πρόσωπο, επειδή αυτό παραμόρφωνε στα μάτια του την τέλεια εικόνα της ανθρωπότητας». [Πρόκειται για τον Ντοστογιέφσκι και τον ήρωά του Ιβάν Καραμάζωφ]. Αγαπούσε αληθινά την αφηρημένη έννοια, μη πραγματική (εξιδανικευμένη) ανθρωπότητα∙ ό,τι όμως αφορούσε σε συγκεκριμένο άνθρωπο ή σε ομάδα ανθρώπων δεν μπορούσε να το ανεχτεί, να το αντέξει. Στους πραγματικούς ανθρώπους διέκρινε την ασχήμια, ενώ αυτός ονειρευόταν την τέλεια ομορφιά που δεν υπάρχει ούτε υπήρξε ποτέ, την ομορφιά που κανένας δεν πρόκειται να δει πριν από τη Δευτέρα Παρουσία.
Κι η αγάπη για τους ανθρώπους που τυχαίνει να είναι τριγύρω μας, ίδιας πάστας δεν είναι; Περιορίζεται σε ελάχιστους∙ μα κι αυτούς δεν τους αγαπάμε με την πρώτη, δεν τους αγαπάμε χωρίς να τους θέτουμε προϋποθέσεις∙ οι τσακωμοί είναι ασταμάτητοι, τα αισθήματά μας γίνονται ψυχρά. Και σαν επιστέγασμα όλων έρχεται η αποστροφή μας για τους άλλους.
Ο Απόστολος Παύλος παραγγέλει: Να σηκώνετε ο ένας το φορτίο του άλλου και έτσι θα εφαρμόζετε πλήρως τον νόμον του Χριστού (Γαλ. 6, 2 «ἀλλήλων τὰ βάρη βαστάζετε, καὶ οὕτως ἀναπληρώσατε τὸν νόμον τοῦ Χριστοῦ:»]. Τούτα τα βάρη δεν είναι μόνο οι δυστυχίες της ζωής, αλλά και το βαρύ φορτίο του προσώπου του άλλου ανθρώπου. Όλοι μπορούμε να σηκώσουμε το βάρος της θλίψης του άλλου, όταν πρόκειται για μια σύντομη αρρώστια, μια πρόσκαιρη διένεξη∙ πόσο φοβερό είναι να βλέπουμε ότι η θλίψη διαρκεί, η αρρώστια παρατείνεται, οι στερήσεις δεν έχουν τέλος. Δεν περνά πολύς καιρός (καιρός ειλικρινούς θλίψης για το πρόσωπο του άλλου και φροντίδας ανιδιοτελούς για τις ανάγκες του) και απέναντί του ψυχραινόμαστε: «Μα δεν θα τελειώσει ποτέ η αρρώστια του, η ανέχειά του, ο πόνος του; Είναι καιρός πια ν’ αναρρώσει! Είναι καιρός να κουνηθεί κι αυτός λιγάκι, να συνέλθει! Θα πρέπει εγώ ν’ ασχολούμαι μ’ αυτό τον άνθρωπο όλη μου τη ζωή;». Όμως ο Κύριος δεν φέρεται έτσι σ’ εμάς. Όσο διαρκεί η ζωή μας – κάποιες δεκαετίες δηλαδή- ο Κύριος υπομένει, περιμένει, ελπίζει και όλο αυτό τον καιρό, ναι όλο αυτό τον καιρό, μοχθεί να μας προσφέρει βοήθεια…
Δυστυχία δεν σημαίνει ν’ αγαπάμε λίγους ανθρώπους, να μη μπορούμε ν’ αγαπήσουμε μεγάλο πλήθος, να έχουμε καρδιά στενόχωρη [«στενοχωρεῖσθε ἐν τοῖς σπλάγχνοις ὑμῶν», λέει ο Απόστολος Παύλος (Β΄ Κορ. 6, 12 )]. Δυστυχία είναι να βλέπουμε πόσο θλιβερή και αξιολύπητη είναι η αγάπη μας γι’ αυτούς που ισχυριζόμαστε ότι είναι τα αγαπημένα μας πρόσωπα∙ πόσο κλονισμένη από την ανυπομονησία, πόσο γυμνή από στοργή και ευαισθησία, πόσο παράλογη και εξωφρενική!
Πρέπει να συλλογιστούμε λοιπόν ποια είναι η σχέση μας με τα μέλη του περιβάλλοντός μας και ν’ αναρωτηθούμε: Τι είδους αγάπη έχω προς αυτούς; Μια αγάπη χαράς ή μια αγάπη φορτική; Διότι είναι πράγματι πιθανό, η αγάπη μας να πνίγει κάποιον, να τον κάνει να νιώθει ανελεύθερος, σκλάβος∙ είναι πιθανό κάτω από το βάρος αυτού που εμείς ονομάζουμε «αγάπη», ο αγαπώμενος να υποφέρει. Υποφέρει όταν εμείς νομίζουμε ότι γνωρίζουμε καλύτερα από αυτόν ποιες είναι οι ανάγκες του, πού είναι η χαρά του∙ όταν του αφαιρούμε και το ελάχιστο της ελευθερίας του, της δημιουργικότητάς του∙ όταν επιθυμούμε να διευθύνουμε εμείς οι ίδιοι τη ζωή του, προκειμένου να τον «βελτιώσουμε»…
«Μα εγώ τους αγαπώ τους ανθρώπους», λέμε συχνά. Δεν ωφελεί καθόλου να κρυβόμαστε πίσω από τέτοιες υπεκφυγές. Όλους τους ανθρώπους όταν βρίσκονται μακριά, τους αγαπάμε! Ένας συγγραφέας απεικονίζει τον χαρακτήρα ενός ήρωά του ως εξής: «Αγαπούσε την ανθρωπότητα σε τέτοιο βαθμό, που έφτανε στο σημείο να μισεί κάθε μεμονωμένο πρόσωπο, επειδή αυτό παραμόρφωνε στα μάτια του την τέλεια εικόνα της ανθρωπότητας». [Πρόκειται για τον Ντοστογιέφσκι και τον ήρωά του Ιβάν Καραμάζωφ]. Αγαπούσε αληθινά την αφηρημένη έννοια, μη πραγματική (εξιδανικευμένη) ανθρωπότητα∙ ό,τι όμως αφορούσε σε συγκεκριμένο άνθρωπο ή σε ομάδα ανθρώπων δεν μπορούσε να το ανεχτεί, να το αντέξει. Στους πραγματικούς ανθρώπους διέκρινε την ασχήμια, ενώ αυτός ονειρευόταν την τέλεια ομορφιά που δεν υπάρχει ούτε υπήρξε ποτέ, την ομορφιά που κανένας δεν πρόκειται να δει πριν από τη Δευτέρα Παρουσία.
Κι η αγάπη για τους ανθρώπους που τυχαίνει να είναι τριγύρω μας, ίδιας πάστας δεν είναι; Περιορίζεται σε ελάχιστους∙ μα κι αυτούς δεν τους αγαπάμε με την πρώτη, δεν τους αγαπάμε χωρίς να τους θέτουμε προϋποθέσεις∙ οι τσακωμοί είναι ασταμάτητοι, τα αισθήματά μας γίνονται ψυχρά. Και σαν επιστέγασμα όλων έρχεται η αποστροφή μας για τους άλλους.
Ο Απόστολος Παύλος παραγγέλει: Να σηκώνετε ο ένας το φορτίο του άλλου και έτσι θα εφαρμόζετε πλήρως τον νόμον του Χριστού (Γαλ. 6, 2 «ἀλλήλων τὰ βάρη βαστάζετε, καὶ οὕτως ἀναπληρώσατε τὸν νόμον τοῦ Χριστοῦ:»]. Τούτα τα βάρη δεν είναι μόνο οι δυστυχίες της ζωής, αλλά και το βαρύ φορτίο του προσώπου του άλλου ανθρώπου. Όλοι μπορούμε να σηκώσουμε το βάρος της θλίψης του άλλου, όταν πρόκειται για μια σύντομη αρρώστια, μια πρόσκαιρη διένεξη∙ πόσο φοβερό είναι να βλέπουμε ότι η θλίψη διαρκεί, η αρρώστια παρατείνεται, οι στερήσεις δεν έχουν τέλος. Δεν περνά πολύς καιρός (καιρός ειλικρινούς θλίψης για το πρόσωπο του άλλου και φροντίδας ανιδιοτελούς για τις ανάγκες του) και απέναντί του ψυχραινόμαστε: «Μα δεν θα τελειώσει ποτέ η αρρώστια του, η ανέχειά του, ο πόνος του; Είναι καιρός πια ν’ αναρρώσει! Είναι καιρός να κουνηθεί κι αυτός λιγάκι, να συνέλθει! Θα πρέπει εγώ ν’ ασχολούμαι μ’ αυτό τον άνθρωπο όλη μου τη ζωή;». Όμως ο Κύριος δεν φέρεται έτσι σ’ εμάς. Όσο διαρκεί η ζωή μας – κάποιες δεκαετίες δηλαδή- ο Κύριος υπομένει, περιμένει, ελπίζει και όλο αυτό τον καιρό, ναι όλο αυτό τον καιρό, μοχθεί να μας προσφέρει βοήθεια…
Δυστυχία δεν σημαίνει ν’ αγαπάμε λίγους ανθρώπους, να μη μπορούμε ν’ αγαπήσουμε μεγάλο πλήθος, να έχουμε καρδιά στενόχωρη [«στενοχωρεῖσθε ἐν τοῖς σπλάγχνοις ὑμῶν», λέει ο Απόστολος Παύλος (Β΄ Κορ. 6, 12)]. Δυστυχία είναι να βλέπουμε πόσο θλιβερή και αξιολύπητη είναι η αγάπη μας γι’ αυτούς που ισχυριζόμαστε ότι είναι τα αγαπημένα μας πρόσωπα∙ πόσο κλονισμένη από την ανυπομονησία, πόσο γυμνή από στοργή και ευαισθησία, πόσο παράλογη και εξωφρενική!
Πρέπει να συλλογιστούμε λοιπόν ποια είναι η σχέση μας με τα μέλη του περιβάλλοντός μας και ν’ αναρωτηθούμε: Τι είδους αγάπη έχω προς αυτούς; Μια αγάπη χαράς ή μια αγάπη φορτική; Διότι είναι πράγματι πιθανό, η αγάπη μας να πνίγει κάποιον, να τον κάνει να νιώθει ανελεύθερος, σκλάβος∙ είναι πιθανό κάτω από το βάρος αυτού που εμείς ονομάζουμε «αγάπη», ο αγαπώμενος να υποφέρει. Υποφέρει όταν εμείς νομίζουμε ότι γνωρίζουμε καλύτερα από αυτόν ποιες είναι οι ανάγκες του, πού είναι η χαρά του∙ όταν του αφαιρούμε και το ελάχιστο της ελευθερίας του, της δημιουργικότητάς του∙ όταν επιθυμούμε να διευθύνουμε εμείς οι ίδιοι τη ζωή του, προκειμένου να τον «βελτιώσουμε»…
πηγή:agiameteora.net
!>