Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
- Δεκεμβρίου(121)
- Νοεμβρίου(100)
- Οκτωβρίου(130)
- Σεπτεμβρίου(96)
- Αυγούστου(116)
-
Ιουλίου(123)
- ΔΕΥΤΕ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΣ ΕΤΟΙΜΑΣΘΩΜΕΝ...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. Χ...
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Δεκαπενταυγούστου Ι. Ν....
- Γιατί φιλάμε το χέρι του Ιερέα
- Μετάνοια και εξομολόγηση: Η Εξομολόγηση
- Ἡ ἑορτή τῆς Προόδου τοῦ Τιμίου Σταυροῦ στόν Ἱερό Ν...
- Η ωραιότερη και κοσμοπολίτικη πόλη του κόσμου και ...
- Πανήγυρις Ιερού Ναού Παντοκράτορος Πατρών
- Ρώτησαν τι είναι ταπείνωση!
- Πολιτικός ή θρησκευτικός γάμος; Το ψευτοδίλλημα τη...
- Φιλαυτία: η μητέρα όλων των κακών!
- Ἔχει ὁ Θεός!
- Ὁ μύθος τοῦ χταποδιοῦ
- Μέχρι να μάθεις να περπατάς
- Όρεξη για γλυκό; Χρειάζεστε μόνο 3 υλικά και 15 λε...
- ΑΙΔΩΣ - Σάββας Ηλιάδης
- Άγιος Παντελεήμων ο Μεγαλομάρτυς και Ιαματικός
- Η ΑΓΙΑ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (26 ΙΟΥΛΙΟΥ)
- Ἀπολυτίκιον Αγίας Παρασκευής
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΣ «ORIGINAL»… MIA ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
- Κοίμηση της Αγίας Άννης Μητέρας της Υπεραγίας Θεοτ...
- Από πού προέρχεται η σημερινή κρίση;
- Τι πρέπει να κάνετε όταν σας τσιμπήσει σφήκα, μέλι...
- ΑΦΗΣΕ ΑΦΩΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΓΓΛΟΥΣ TO F-16 ΖΕΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή της Οσίας Μητρός ημών Ε...
- Πανηγυρίζει το παρεκκλήσιο του Ι.Ν. Παναγίας Αλεξι...
- ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 700 ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΙΣΟΔΙΩ...
- Ούτε δό-λι-οι ούτε δό-λιοι αλλά άδολοι δούλοι του ...
- Αγία Μαρκέλλα η Παρθενομάρτυς
- Όσιος Μενέλαος
- Άγιος Παΐσιος: Η τράπεζα του Χριστού δίνει πολύ με...
- «Τιμή Αγίου, μίμησις Αγίου»
- Τι μεταθανάτια ωφέλεια έχει μια ψυχή από τις προσε...
- Ἡ Ἑορτή τοῦ Προφήτη Ἠλία στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Προφήτης Ηλίας ο Θεσβίτης
- Θέλει πνευματική αρχοντιά…
- Άγιος Παΐσιος - Ρωσική Ταινία
- Ο Προφήτης Ηλίας
- Κυριακή των 630 Αγίων Πατέρων (Δ’ Οικ. Συν.) – Ματ...
- Πρῶτα ὁ Θεός!
- Μακαριστός Χριστόδουλος: Πρώτα Έλληνες Ορθόδοξοι κ...
- Όσιος γέροντας Παΐσιος - μιλά μια συμμαθήτριά του!...
- «Οι Παπάδες κατέστρεψαν την χώρα...»
- Ἑόρτασε ἡ Ἱερά Μονή Μαρίτσης (φωτο)
- Ἡ ἑορτή τῆς Ἁγίας Μαρίνης στήν Πάτρα (φωτο)
- Περιφρουρείτε τη χαρά !
- Φαραώ-Δανειστές: Οι δεινοί δυνάστες και η οδυνηρή ...
- Άγιος Παΐσιος: Όσο προχωράει κανείς, τόσο περισσότ...
- ΟΠΑΔΟΙ ΤΟΥ ΑΠΟΕΛ ΣΗΚΩΣΑΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΝΟ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ Τ...
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΙΣ ΙΕΡΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ Ι. ΠΑΡΕΚΚ...
- Άγιος Πορφύριος: «Ο Θεός σέβεται το θέλημά μας»
- Η «ιατρική» της Εκκλησίας
- ΣΟΦΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ
- Ντομάτες και πιπεριές γεμιστές
- Ξενάγηση στην πατρική Οικία του Αγίου Παϊσιου απο ...
- Ιερά Αγρυπνία στο Ναό μας επί τη εορτή του Αγίου ε...
- Ο Θεός δεν υπάρχει, είναι!
- Οι Αχειροποίητες εικόνες του Χριστού
- ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΤΤΑ - π. ΓΕΩΡΓΙ...
- Γιορτή Αγίας Μαρίνας στην Ξηροκαρύταινα
- Μέ λαμπρότητα ἐτελέσθησαν τά Ἐγκαίνια τοῦ Ἱεροῦ Να...
- Ο άγιος Σπυρίδωνας συγχωρεί τον καραβοκύρη που του...
- Fudge σοκολάτας με κεράσια
- Όλα τα Ελληνικά Χαρτονομίσματα σε δραχμές που κυκλ...
- Η αγάπη μακροθυμεί
- Συμβουλές για τις μητέρες (Άγιος Πορφύριος)
- Το πένθος ως δρόμος μετάνοιας (Αγίου Ιωάννου Χρυσο...
- Μελιτζάνες ιμάμ (ιμάμ μπαϊλντί)
- Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης
- Ἀπολυτίκιον Οσίου Παϊσίου Αγιορείτου
- Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος καί ὁ ...
- Στίς Ἀρκαδικές βουνοκορφές...
- " Μὴ φοβοῦ ΕΛΛΑΣ σὲ λίγο θὰ χαμογΕΛΛΑΣ " !
- Ἡ θαυμαστὴ ἐμφάνιση τῆς Ἁγίας Εὐφημίας στὸν Γέροντ...
- Μιὰ διαφορετικὴ πανήγυρη
- Ακούστε τον Άγιο Παΐσιο να ψάλλει
- Η Αγία Όλγα η Ισαπόστολος τιμάται στις 11 Ιουλίου
- Η Αγία Μεγαλομάρτυς Ευφημία
- Χάνει ὅ,τι κέρδισε
- Ὑπάρχουν ἄθεοι ἄνθρωποι;
- Σάντουιτς παγωτό απίθανο και γευστικό!
- Πιπεριές γεμιστές με τυριά
- Ελάτε σε μένα...
- Προς τους νέους απλά και από καρδιάς - Σάββας Ηλιάδης
- Ποιοί είναι οι Χιλιαστές
- Θεία Λειτουργία με τον Άγιο Πορφύριο
- "Ενότητα, ομοψυχία, προσευχή.."
- Ο Θεός σε αγαπά όπως είσαι!
- Πρόγραμμα Εγκαινίων και Ιεράς Πανηγύρεως Αγίας Μαρ...
- Έσχατοι καιροί;
- ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ...
- Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης στα Καμπιτσάτα...
- «Ὁ Θεὸς νὰ βάλει τὸ χέρι του»
- Ὁ ἑορτασμός τῆς Ἁγίας Κυριακῆς στήν Ἱερά Μητρόπολη...
- Άγιος Προκόπιος ο Μεγαλομάρτυς
- Απολυτίκιο Αγίου Προκοπίου
- Παναγία, η ωραιότερη γυναίκα του κόσμου
- Αγιογραφικά σταχυολογήματα περί πλεονεξίας - Σάββα...
- Όταν βλέπετε έναν άνθρωπο να έχη μεγάλο άγχος, στε...
- Η Ενορία μας διοργανώνει 3ήμερη προσκυνηματική εκδ...
- Ιουνίου(110)
- Μαΐου(116)
- Απριλίου(135)
- Μαρτίου(105)
- Φεβρουαρίου(89)
- Ιανουαρίου(107)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Δευτέρα 13 Ιουλίου 2015
00:03
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Αλλ’ έχεις κι άλλη οδό μετάνοιας. Και ποιά είναι αυτή; Το να πενθήσεις την αμαρτία σου. Αμάρτησες; Πένθησε, και εξαλείφεις την αμαρτία. Ποιος κόπος είναι αυτός; Τίποτα περισσότερο δεν σου ζητώ, παρά το να πενθήσεις την αμαρτία σου. Δεν σου λέω να διασχίσεις πελάγη, ούτε να καταφύγεις σε λιμάνια, ούτε να οδοιπορήσεις, ούτε να βαδίσεις άπειρο δρόμο, ούτε να καταβάλεις χρήματα, ούτε να διαπλεύσεις άγρια κύματα, αλλά τί; Πένθησε για την αμαρτία σου. Και από πού, λέει, είναι φανερό, ότι, αν πενθήσω για την αμαρτία μου, θ’ απαλλαγώ από αυτήν; Έχεις απόδειξη και γι’ αυτό από τη θεία Γραφή.
Ήταν κάποιος βασιλιάς, ο Αχαάβ. Υπάρχει μαρτυρία γι’ αυτόν ότι ήταν δίκαιος, αλλ’ αυτός δεν βασίλευσε καλά, εξαιτίας της γυναίκας του της Ιεζάβελ.
Αυτός επιθύμησε το αμπέλι κάποιου Ισραηλίτη, που ονομαζόταν Ναβουθέ, κι έστειλε ανθρώπους προς αυτόν λέγοντας του: «Δος μου το αμπέλι σου που το θέλω για δικό μου και πάρε από μένα γι’ αντάλλαγμα ή χρήματα ή χωράφι». Κι αυτός είπε: «Να μη δώσει ο Θεός να φθάσω ποτέ στην ανάγκη να πουλήσω αυτό που κληρονόμησα από τους γονείς μου». Ο Αχαάβ βέβαια επιθυμούσε το αμπέλι, όμως δεν ήθελε να τον εκβιάσει, ώστε να φτάσει εξαιτίας του χωραφιού και να τον κακοποιήσει.
Ήρθε όμως προς αυτόν η Ιεζάβελ, που ήταν γυναικάριο αδιάντροπο και αδίστακτο για όλα, ακάθαρτο και βδελυρό, και του λέει: «Τί είναι αυτό που σε στενοχωρεί και δεν τρως: Σήκω να φας. Εγώ θα σε βοηθήσω να κληρονομήσεις το αμπέλι του Ισραηλίτη Ναβουθέ».
Παίρνει τότε και γράφει επιστολή εξ ονόματος του βασιλιά προς τους πρεσβυτέρους, λέγοντας: «Κηρύξτε νηστεία και παρουσιάστε ψευδομάρτυρες εναντίον του Ναβουθέ, με την κατηγορία ότι ‘ευλόγησε’ το Θεό και το βασιλιά, δηλαδή ότι βλασφήμησε». Τί φοβερό! Νηστεία γεμάτη από τη μεγαλύτερη παρανομία! Κήρυξε νηστεία, για να οργανώσει το φόνο!
Τί έγινε τότε; Λιθοβόλησαν τον Ναβουθέ και πέθανε. Το έμαθε η Ιεζάβελ και λέει στον Αχαάβ: «Σήκω κι έλα να κληρονομήσουμε το αμπέλι, γιατί πέθανε ο Ναβουθέ». Κι εκείνος βέβαια λυπήθηκε προς στιγμή, αλλ’ όμως πήγε και πήρε το αμπέλι.
Στέλνει τότε σ’ αυτόν ο Θεός τον προφήτη Ηλία: Πήγαινε, του λέει, και πες στον Αχαάβ: «Όπως φόνευσες τον Ναβουθέ και κληρονόμησες το αμπέλι του, έτσι θα χυθεί και το δικό σου αίμα· και τα σκυλιά θα το γλύφουν, και οι πόρνες θα λουσθούν μέσα στο αίμα σου» (Γ’ Βασ. 21). Θεόσταλτη οργή. Παρμένη η απόφαση. Οριστική η καταδίκη. Και πρόσεχε που τον στέλνει: Στο αμπέλι.
Όπου η παρανομία, εκεί και η τιμωρία.
Και τί λέει στον προφήτη Ηλία, μόλις τον είδε ο Αχαάβ; «Με βρήκες, εχθρέ μου»; Αντί να πει: Με συνέλαβες ένοχο, γιατί αμάρτησα. Τώρα μπορείς να με καταδικάσεις. «Με βρήκες, εχθρέ μου;». Επειδή ο Ηλίας πάντοτε έλεγχε τον Αχαάβ.
Γνωρίζοντας λοιπόν ο Αχαάβ ότι αμάρτησε, λέει στον Προφήτη: «Πάντοτε με έλεγχες. Τώρα όμως είναι, η πιο κατάλληλη στιγμή για να με κατηγορήσεις και να με καταδικάσεις». Γιατί ήξερε καλά ο Αχαάβ ότι είχε αμαρτήσει.
Τότε του ανακοινώνει ο Ηλίας την απόφαση του Θεού και του λέει: «Αυτά λέει ο Κύριος: Όπως φόνευσες και κληρονόμησες το αμπέλι και έχυσες αίμα δικαίου ανθρώπου, έτσι θα χυθεί και το δικό σου αίμα· και τα σκυλιά θα το γλύφουν και οι πόρνες θα λουσθούν μέσα στο αίμα σου».
Όταν τ’ άκουσε αυτά ο Αχαάβ κυριεύθηκε από λύπη και πένθησε την αμαρτία του. Συναισθάνθηκε την αδικία και ο Θεός ακύρωσε την καταδικαστική απόφασή Του. Αλλά πρώτα ο Θεός γνωστοποίησε αυτό στον Ηλία, για να μη βγει κι εκείνος ψεύτης και πάθει εκείνο που έπαθε κι ο Ιωνάς. Γιατί κάτι παρόμοιο έπαθε ο Ιωνάς.
Του είπε ο Θεός: Πήγαινε και κήρυξε στην πόλη Νινευή, στην οποία κατοικούν εκατόν είκοσι χιλιάδες άνθρωποι, εκτός από τις γυναίκες και τα παιδιά, και πες τους: «Ακόμα τρεις μέρες και η Νινευή θα καταστραφεί» (Ιωνά 1, 2).
Ο Ιωνάς, γνωρίζοντας τη φιλανθρωπία του Θεού, δεν ήθελε να πάει. Τί κάνει, λοιπόν; Τρέπεται σε φυγή. Γιατί λέει με το λογισμό του: «Εγώ θα πάω να κηρύξω. Συ όμως είσαι φιλάνθρωπος και θα αλλάξεις την απόφασή Σου. Και εγώ τότε θα θανατωθώ σαν ψευδοπροφήτης». Αλλ’ όμως η θάλασσα που τον δέχτηκε δεν τον έκρυψε, αλλά τον παρέδωσε στη γη. Κι έσωσε πάλι τη Νινευή, διασώζοντας, σαν άριστη σύνδουλη, το σύνδουλό της. Λέει η Αγία Γραφή: «Κατέβηκε ο Ιωνάς για να φύγει και βρήκε πλοίο που πήγαινε στους Θαρσείς, πλήρωσε τα ναύλα του ταξιδιού κι ανέβηκε σ’ αυτό» (Ιωνά 1, 3).
Πού φεύγεις, Ιωνά; πηγαίνεις σ’ άλλη γη; Αλλά «του Κυρίου είναι η γη και το πλήρωμα αυτής» (Ψαλμ. 23, 1). Μήπως στη θάλασσα; Δεν γνωρίζεις ότι «δική Του είναι η θάλασσα κι ότι αυτός τη δημιούργησε»; (Ψαλμ. 23, 94). Μήπως στον ουρανό; Μα δεν άκουσες το Δαυίδ που λέει, «θα δω τους ουρανούς, τα έργα των δακτύλων σου;» (Ψαλμ. 94, 5). Αλλ’ όμως εκείνος, κυριευμένος από φόβο, έφυγε όπως νόμιζε.
Γιατί είναι αδύνατο να ξεφεύγεις πραγματικά από τα μάτια του Θεού.
Όμως όταν η θάλασσα τον επανέφερε στην ξηρά και πήγε στη Νινευή, κήρυξε και είπε: «Τρεις ακόμα μέρες και θα καταστραφεί η Νινευή» (Ιωνά 3, 4). Και για να μάθεις ότι τράπηκε σε φυγή ακριβώς με τη σκέψη ότι ο Θεός, επειδή είναι φιλάνθρωπος, θ’ αλλάξει γνώμη και δεν θα τους τιμωρήσει, κι έτσι θα αποδεικνυόταν ψευδοπροφήτης, μας το βεβαιώνει ο ίδιος ο Προφήτης. Γιατί, μετά το κήρυγμα στη Νινευή, βγήκε έξω από την πόλη και η σκέψη του ήταν απορροφημένη από αυτό που γινόταν.
Όταν λοιπόν είδε ότι πέρασαν τρείς ημέρες και δεν συνέβη τίποτα από εκείνα που είχε απειλήσει ο Θεός, τότε σχηματίζει την πρώτη σκέψη και λέει: «Δεν έγιναν λοιπόν όλα όπως τα έλεγα, ότι δηλαδή ο Θεός είναι φιλάνθρωπος και μακρόθυμος και αλλάζει γνώμη όταν πρόκειται να τιμωρήσει τις ανθρώπινες αμαρτίες;» (Ιωνά 4,2).
Για να μην πάθει λοιπόν ο Ηλίας κάτι ανάλογο μ’ αυτό που έπαθε ο Ιωνάς, λέει ο Θεός την αιτία, για την οποία συγχώρεσε τον Αχαάβ. Και τί λέει ο Θεός στον Ηλία; «Είδες πώς συμπεριφέρθηκε ο Αχαάβ, πώς πένθησε και πόσο έκλαψε; Ε, λοιπόν, δεν θα λάβω υπόψη μου την κακία του» (Γ’ Βασ. 21, 29).
Πω, πω! Ο Κύριος γίνεται συνήγορος του δούλου κι απολογείται ο Θεός σε άνθρωπο υπέρ ανθρώπου! Μη νομίζεις, λέει, ότι τον συγχώρεσα χωρίς λόγο. Άλλαξε αυτός συμπεριφορά και γι’ αυτό εγώ καταπράυνα και έσβησα την οργή μου. Και για να μη νομισθείς εσύ ψευδοπροφήτης, γιατί εσύ σωστά τα έχεις πει, να ξέρεις πως αν δεν άλλαζε συμπεριφορά, θα υπέμενε εκείνα που αποφάσισα. Άλλαξε όμως συμπεριφορά, κι εγώ κατέπαυσα την οργή μου. Και λέει ο Θεός στον Ηλία: «Είδες πώς συμπεριφέρθηκε ο Αχαάβ, πώς πένθησε και πόσο έκλαψε; Ε, λοιπόν, δεν θα ενεργήσω σύμφωνα με την οργή μου».
Είδες ότι το πένθος για τις αμαρτίες τις εξαλείφει;
(«Η πρώτη Ανάσταση: Η Μετάνοια κατά τους Πατέρες», εκδ. Ετοιμασία, Ι. Μ. Τιμίου Προδρόμου, Καρέας 2004, σ. 40-45)
!>