Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
- Δεκεμβρίου(121)
- Νοεμβρίου(100)
- Οκτωβρίου(130)
- Σεπτεμβρίου(96)
- Αυγούστου(116)
- Ιουλίου(123)
- Ιουνίου(110)
-
Μαΐου(116)
- Χειροτονία νέου Μητροπολίτου Κεφαλληνίας κ.κ. Γερα...
- Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΜΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
- «Ουρανός ημίν γέγονε σήμερον η γη»
- Η Προσευχή της Αγάπης
- Αναζητώντας το αληθινό φως της ζωής …
- Τι είναι και ποια η έννοια του Ψυχοσάββατου
- Ποιά η σημασία της λέξης "Αμήν";
- Πανήγυρις Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Αλισσού 2015
- Πανεύκολο γλυκό ψυγείου με καραμέλα και σοκολάτα
- Δεν εάλω η Πόλις!
- Η τελευταία ομιλία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου πρ...
- Άρθρο Τούρκου για την Άλωση της Πόλης που λέει ανα...
- 29 Μαΐου 1453 ~ Η Άλωση της Πόλης National Geograp...
- Στις 7 Ιουνίου η Ενορία μας εορτάζει επί τη Μνήμη ...
- Ο Θεός θέλει την καρδιά σου!
- Ψυχοσάββατο. Μέρα ξεχασμένη για τους πολλούς του κ...
- Ο Ἅγιος Παΐσιος εξηγεί γιατί ο Θεός παίρνει τους ν...
- Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε
- Νέα δικαστική απόφαση κλείνει οριστικά το ζήτημα τ...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Λήξη Κατηχητι...
- ΑΝΕΚΔΟΤΟ !!!
- Όσιος Παΐσιος: Ο Αχάριστος είναι πάντα λυπημένος
- Βίος και πολιτεία των προγόνων σου: Καμαρώνεις ή ν...
- Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας: «Αυτή είναι η λύση...
- Πανήγυρις Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Αλισσού 2015
- Συγκλονιστικό θαύμα του Οσίου Ιωάννη του Ρώσσου
- Δελτίον τύπου της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας
- Ο Αρχιμανδρίτης Ιουστίνος Μπαρδάκας νέος Μητροπολί...
- Ο Αρχιμ. π. Γεράσιμος Φωκάς νέος Μητροπολίτης Κεφα...
- Εορτές στα Τρόπαια της Γορτυνίας
- Το κήρυγμα του Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσο...
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΚΕΙΜ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥΛΑΚΗ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ
- ΤΟΥΣ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟ ΤΙΜΗΣΕ Η Τ...
- Ὁ κλοιὸς σφίγγει ἀσφυκτικὰ
- Αλευροχαλβάς με ιδιαίτερη γεύση!
- Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομ...
- ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΩΣΣΟΥ ΤΕΡΨΗΣ ΠΑΤΡΩΝ
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ
- Αγάπη και ταπείνωση
- Φωτογραφίες από την Ιερά αγρυπνία επί τη αποδόση τ...
- Πᾶμε στά Ἅγια Λείψανα...
- Κατάρα ἀντί εὐλογίας
- Πως απάντησε ο Στρατηγός Μακρυγιάννης σε έναν άθεο
- Θὰ ἔλθει καὶ πάλι! - Στην Εορτή της Αναλήψεως του ...
- Η Ανάληψη του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού - δέκα τοπ...
- ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΕΝΔΟΞΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗ Ο...
- ΠΕΜΠΤΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ
- Απολυτίκιον της Αναλήψεως του Κυρίου
- Η Ενορία μας διοργανώνει 6ήμερη προσκυνηματική εκδ...
- Απάντηση του Αγίου Λουκά σ' έναν άθεο
- Κάθε τι στη ζωή κρίνεται από την απόδοσή του! - Η ...
- 19η Μαίου: Η μαύρη σελίδα στην ιστορία του Ελληνισ...
- Η γενοκτονία των Ποντίων (video)
- Ποιοί είναι οι κυριότεροι συμβολισμοί που υπάρχουν...
- Ο Άγιος Παΐσιος μας συμβουλεύει για τα άσχημα όνειρα
- Ερμηνεία του «Πάτερ ημών», από τις Κατηχήσεις του ...
- Διδαχές του Αγίου Αντωνίου
- Προσκύνημα στην Πανίερο Εικόνα της Παναγίας της Ιε...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη αποδόσει της Εορτής του Πάσχα
- ΠΟΙΟΝ ΕΧΕΙΣ ΔΑΣΚΑΛΟ; - Δημήτριος Μπόκος
- Ἱερά Παράκληση γιά τούς διαγωνιζομένους μαθητές στ...
- Οἱ Ἀρκάδες τίμησαν τούς Νεομάρτυρες Δημήτριο καί Π...
- Σχόλιο στα "ασχολίαστα" περί ιερών λειψάνων
- Ἑτοιμασία γιὰ τὸ μεγάλο ταξίδι
- ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ - π. Δημήτριος Μπόκος
- Ἐγὼ εἶπα θεοί ἐστε καὶ υἱοὶ Ὑψίστου πάντες καὶ ὅμω...
- Χριστιανική Στέγη Πατρών - Πρόσκληση
- Ο Αναστάσιμος κανόνας του Πάσχα με μετάφραση
- Η εορτή της μετακομιδής του Ιερού Λειψάνου του Αγί...
- Ω, λησμονημένη αιωνιότης! - Σάββας Ηλιάδης
- Η Σιωπή μιας Αγίας…
- Παιδιά μου, καλή σας ἐπιτυχία
- ΝΕΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΝΕΟΤΗΤΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟ...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Θεράποντος στό Γενικό Νοσοκομεῖο...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ὁσίου Θεοδώρου στό νησί τῶν Κυθήρων. ...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ Ι.Μ. ΠΑΤΡΩΝ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ...
- The Greek Secret
- Λήξη Κατηχητικών Μαθημάτων με εκδρομή στο Ναύπλιο ...
- ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙ ΚΛΙΝΙΚΑ ΝΕΚΡΟΥΣ...
- Ἡ ἑορτὴ τῆς μετακομιδῆς τοῦ ἱεροῦ Λειψάνου τοῦ Ἁγί...
- Ιερά Παράκληση για τους υποψηφίους των σχολικών κα...
- Μητροπολίτης Πατρῶν Χρυσόστομος ἀπό τήν Ἁγία Φωτει...
- Ἐκδήλωση τῶν Ὀδοντιάτρων τῆς Πάτρας πρὸς τιμὴν τοῦ...
- ΔΙΨΑ ΚΑΙ ΠΕΙΝΑ - Κυριακή της Σαμαρείτιδος
- Ἡ Ἱεροσολυμίτισσα
- Γιατί Θεέ μου σε μένα;
- Τζόναθαν Τζάκσον (Ηθοποιός): “Πώς έγινα Ορθόδοξος”...
- Ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος και Ευαγγελιστής, ο ηγα...
- Ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου στὸ Παρεκκλήσ...
- Ἀρχιερατικὸς Ἑσπερινὸς στὸ ἐκκλησάκι τοῦ Ἁγίου Ἰωά...
- Η προσκυνηματική μας εκδρομή στη Βόρεια Ελλάδα, με...
- Ιερά Παράκληση για τους υποψηφίους των σχολικών κα...
- Ἁγιασμός καί ὁμιλία στό Πυροσβεστικό Σῶμα Ἀχαΐας ἀ...
- Μεσοπεντηκοστή
- Ἡ ἑορτή τῆς Ἁγίας Μεγαλόμαρτυρος Εἰρήνης στήν Ἱερ...
- 58οι Πανελλήνιοι Μαθητικοί Ἀγῶνες Στίβου, στὴν Πάτρα
- Εορτάσθηκε η Μνήμη της Αγίας Ενδόξου Μεγαλομάρτυρο...
- Ἀπολυτίκιον Ἁγίας Σοφίας τῆς Κλεισούρας
- Τιμή σέ ἐθελοντές αἱμοδότες σέ ἐνορία τῶν Πατρῶν
- Άγιες Γραφές, το αείποτε «Ευλογημένο καταφύγιο» - ...
- Απριλίου(135)
- Μαρτίου(105)
- Φεβρουαρίου(89)
- Ιανουαρίου(107)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 24 Μαΐου 2015
00:40
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
Τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου: Πράξ. κ΄ 16-18, 28-36
Ἐν
ταῖς ἡμέραις ἐκείναις, ἔκρινεν ὁ Παῦλος παραπλεῦσαι τὴν ῎Εφεσον, ὅπως
μὴ γένηται αὐτῷ χρονοτριβῆσαι ἐν τῇ ᾿Ασίᾳ· ἔσπευδε γάρ, εἰ δυνατὸν ἦν
αὐτῷ, τὴν ἡμέραν τῆς πεντηκοστῆς γενέσθαι εἰς ῾Ιεροσόλυμα. ᾿Απὸ δὲ τῆς
Μιλήτου πέμψας εἰς ῎Εφεσον μετεκαλέσατο τοὺς πρεσβυτέρους τῆς ἐκκλησίας.
ὡς δὲ παρεγένοντο πρὸς αὐτόν, εἶπεν αὐτοῖς· προσέχετε ἑαυτοῖς καὶ παντὶ
τῷ ποιμνίῳ ἐν ᾧ ὑμᾶς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον ἔθετο ἐπισκόπους, ποιμαίνειν
τὴν ἐκκλησίαν τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ, ἣν περιεποιήσατο διὰ τοῦ ἰδίου
αἵματος. ἐγὼ γὰρ οἶδα τοῦτο, ὅτι εἰσελεύσονται μετὰ τὴν ἄφιξίν μου λύκοι
βαρεῖς εἰς ὑμᾶς μὴ φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου· καὶ ἐξ ὑμῶν αὐτῶν
ἀναστήσονται ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τοὺς μαθητὰς
ὀπίσω αὐτῶν. διὸ γρηγορεῖτε, μνημονεύοντες ὅτι τριετίαν νύκτα καὶ ἡμέραν
οὐκ ἐπαυσάμην μετὰ δακρύων νουθετῶν ἕνα ἕκαστον. καὶ τὰ νῦν παρατίθεμαι
ὑμᾶς, ἀδελφοί, τῷ Θεῷ καὶ τῷ λόγῳ τῆς χάριτος αὐτοῦ τῷ δυναμένῳ
ἐποικοδομῆσαι καὶ δοῦναι ὑμῖν κληρονομίαν ἐν τοῖς ἡγιασμένοις πᾶσιν.
ἀργυρίου ἢ χρυσίου ἢ ἱματισμοῦ οὐδενὸς ἐπεθύμησα· αὐτοὶ γινώσκετε ὅτι
ταῖς χρείαις μου καὶ τοῖς οὖσι μετ᾿ ἐμοῦ ὑπηρέτησαν αἱ χεῖρες αὗται.
πάντα ὑπέδειξα ὑμῖν ὅτι οὕτω κοπιῶντας δεῖ ἀντιλαμβάνεσθαι τῶν
ἀσθενούντων, μνημονεύειν τε τῶν λόγων τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ, ὅτι αὐτὸς εἶπε·
μακάριόν ἐστι μᾶλλον διδόναι ἢ λαμβάνειν. καὶ ταῦτα εἰπών, θεὶς τὰ
γόνατα αὐτοῦ σὺν πᾶσιν αὐτοῖς προσηύξατο.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ
Ἡ
ἁγία μας Ἐκκλησία τιμᾶ σήμερα τοὺς τριακοσίους δέκα καὶ ὀκτὼ θεοφόρους
Πατέρες τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, οἱ ὁποῖοι ἀντιστάθηκαν γενναῖα στὶς
βλάσφημες αἱρετικὲς δοξασίες τοῦ Ἀρείου· καὶ διεκήρυξαν περίτρανα ὅτι ὁ
Κύριος Ἰησοῦς Χριστὸς εἶναι «Θεὸς ἀληθινός, ὁμοούσιος τῷ Πατρί». Τὸ
ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα τῆς ἡμέρας ἔχει ἐπιλεγεῖ γι’ αὐτὴν ἀκριβῶς τὴ
θριαμβευτικὴ νίκη τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως.
1. ΟΙ ΛΥΚΟΙ
Ὁ ἀπόστολος Παῦλος προχωρεῖ στὰ παράλια τῆς Μικρᾶς Ἀσίας μὲ προορισμὸ
τὴν Ἱερουσαλήμ. Γιὰ νὰ μὴν ἀργοπορήσει παρακάμπτει τὴν Ἔφεσο καὶ
κάνει μία μικρὴ στάση στὴ Μίλητο, διότι βιάζεται νὰ βρεθεῖ τὴν ἡμέρα τῆς
Πεντηκοστῆς στὰ Ἱεροσόλυμα. Ἀπὸ τὴ Μίλητο στέλνει ἀνθρώπους στὴν
Ἔφεσο καὶ καλεῖ τοὺς πρεσβυτέρους τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας νὰ ἔλθουν νὰ
τὸν συναντήσουν ἐκεῖ. Κι ὅταν αὐτοὶ ἔφθασαν κοντά του, τοὺς ἔδωσε πολὺ
σημαντικὲς ποιμαντικὲς ὁδηγίες: Γνωρίζετε καλά, τοὺς εἶπε, πῶς
συμπεριφέρθηκα μαζί σας ἀπὸ τὴν πρώτη ἡμέρα ποὺ βρέθηκα στὴ Μικρὰ
Ἀσία καὶ σ’ ὅλο τὸ χρονικὸ διάστημα τῆς παραμονῆς μου. Προσέχετε λοιπὸν
τὸν ἑαυτό σας, πῶς θὰ συμπεριφέρεσθε καὶ τί θὰ διδάσκετε. Προσέχετε καὶ
ὅλο τὸ πνευματικό σας ποίμνιο, στὸ ὁποῖο τὸ Ἅγιον Πνεῦμα σᾶς
τοποθέτησε ἐπισκόπους γιὰ νὰ ποιμαίνετε τὴν Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ. Αὐτὴν
τὴν Ἐκκλησία ὁ Κύριος τὴν ἔσωσε καὶ τὴν ἔκαμε κτῆμα του μὲ τὸ δικό του
αἷμα. Προσέχετε, διότι μετὰ τὴν ἀναχώρησή μου θὰ εἰσβάλουν ἀνάμεσά σας
ψευδοδιδάσκαλοι ποὺ σὰν ἄγριοι καὶ σκληροὶ λύκοι ἀλύπητα θὰ διαρπάζουν
τὸ ποίμνιο ἀφανίζοντας τὶς ψυχὲς τῶν λογικῶν προβάτων. Ἀλλὰ κι ἀπὸ σᾶς
τοὺς ἴδιους θὰ παρουσιασθοῦν ἄνθρωποι ποὺ θὰ διδάσκουν πλανεμένες
διδασκαλίες, γιὰ νὰ ἀποσποῦν τοὺς μαθητὲς ἀπὸ τὸν ἴσιο δρόμο τῆς
ἀλήθειας καὶ νὰ τοὺς παρασύρουν πίσω τους.
Μέσα σ’ αὐτὸν τὸν λόγο του ὁ ἀπόστολος Παῦλος διαζωγραφίζει τὴν πιὸ φοβερὴ μάστιγα τῆς Ἐκκλησίας, τοὺς αἱρετικοὺς ψευδοδιδασκάλους. Καὶ τοὺς χαρακτηρίζει «λύκους βαρεῖς», ἀδίστακτους. Γιατί ὅμως τοὺς δίνει ἕναν τέτοιο χαρακτηρισμό; Βέβαια ὁ χαρακτηρισμὸς αὐτὸς δὲν εἶναι δικός του ἀλλὰ τοῦ ἴδιου τοῦ Κυρίου. Ὁ Κύριος ὀνόμασε πρῶτος τοὺς αἱρετικοὺς ψευδοδιδασκάλους ὡς προβατόσχημους ἁρπακτικοὺς λύκους. Ὁ θεῖος Παῦλος ἀναφέρει ἐπιπλέον ὅτι οἱ λύκοι αὐτοὶ εἶναι σκληροὶ καὶ ἀδίστακτοι. Γιατί ὅμως τοὺς χαρακτηρίζει ἔτσι; Γιὰ νὰ τονίσει τὴ σκληρότητά τους. Γιὰ νὰ φανερώσει ὅτι θὰ εἶναι ἱκανότατοι στὴν ὑποκρισία καὶ στὴν πονηρία. Ἔτσι θέλει νὰ προειδοποιήσει καὶ προφυλάξει τοὺς πιστοὺς κάθε ἐποχῆς. Γι’ αὐτὸ καὶ λέγει ὅτι οἱ αἱρετικοὶ θὰ παρουσιάζονται ὡς ἐξαιρετικοὶ ποιμένες τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ θὰ ἐνδιαφέρονται δῆθεν γιὰ τὴν ἀλήθεια. Θὰ κρύβουν ὅμως μέσα τους μὲ μεγάλη ὑποκρισία τὴν κακότητα καὶ τὸ ψεῦδος. Ἔτσι θὰ κάνουν μεγάλη ζημία στὸ ποίμνιο. Θὰ τὸ διαρπάζουν καὶ θὰ τὸ ὁδηγοῦν στὴν καταστροφή. Γι’ αὐτὸ ἀκριβῶς θὰ εἶναι πολὺ ἐπικίνδυνοι, πιὸ ἐπικίνδυνοι ἀπὸ τοὺς ἐξωτερικοὺς δεδηλωμένους ἐχθροὺς τῆς Ἐκκλησίας. Διότι οἱ αἱρετικοὶ πολέμησαν καὶ πολεμοῦν τὴν Ἐκκλησία μέσα ἀπὸ τὰ σπλάχνα της. Δὲν φανερώνονται ἀπὸ τὴν ἀρχή. Σταδιακὰ καὶ ἐν ὀνόματι δῆθεν τῆς ἀληθείας διαιροῦν τὴν Ἐκκλησία. Προκαλοῦν σύγχυση, διαίρεση, καταστροφὴ σὲ ἀνυποψίαστες ψυχές.
Μέσα σ’ αὐτὸν τὸν λόγο του ὁ ἀπόστολος Παῦλος διαζωγραφίζει τὴν πιὸ φοβερὴ μάστιγα τῆς Ἐκκλησίας, τοὺς αἱρετικοὺς ψευδοδιδασκάλους. Καὶ τοὺς χαρακτηρίζει «λύκους βαρεῖς», ἀδίστακτους. Γιατί ὅμως τοὺς δίνει ἕναν τέτοιο χαρακτηρισμό; Βέβαια ὁ χαρακτηρισμὸς αὐτὸς δὲν εἶναι δικός του ἀλλὰ τοῦ ἴδιου τοῦ Κυρίου. Ὁ Κύριος ὀνόμασε πρῶτος τοὺς αἱρετικοὺς ψευδοδιδασκάλους ὡς προβατόσχημους ἁρπακτικοὺς λύκους. Ὁ θεῖος Παῦλος ἀναφέρει ἐπιπλέον ὅτι οἱ λύκοι αὐτοὶ εἶναι σκληροὶ καὶ ἀδίστακτοι. Γιατί ὅμως τοὺς χαρακτηρίζει ἔτσι; Γιὰ νὰ τονίσει τὴ σκληρότητά τους. Γιὰ νὰ φανερώσει ὅτι θὰ εἶναι ἱκανότατοι στὴν ὑποκρισία καὶ στὴν πονηρία. Ἔτσι θέλει νὰ προειδοποιήσει καὶ προφυλάξει τοὺς πιστοὺς κάθε ἐποχῆς. Γι’ αὐτὸ καὶ λέγει ὅτι οἱ αἱρετικοὶ θὰ παρουσιάζονται ὡς ἐξαιρετικοὶ ποιμένες τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ θὰ ἐνδιαφέρονται δῆθεν γιὰ τὴν ἀλήθεια. Θὰ κρύβουν ὅμως μέσα τους μὲ μεγάλη ὑποκρισία τὴν κακότητα καὶ τὸ ψεῦδος. Ἔτσι θὰ κάνουν μεγάλη ζημία στὸ ποίμνιο. Θὰ τὸ διαρπάζουν καὶ θὰ τὸ ὁδηγοῦν στὴν καταστροφή. Γι’ αὐτὸ ἀκριβῶς θὰ εἶναι πολὺ ἐπικίνδυνοι, πιὸ ἐπικίνδυνοι ἀπὸ τοὺς ἐξωτερικοὺς δεδηλωμένους ἐχθροὺς τῆς Ἐκκλησίας. Διότι οἱ αἱρετικοὶ πολέμησαν καὶ πολεμοῦν τὴν Ἐκκλησία μέσα ἀπὸ τὰ σπλάχνα της. Δὲν φανερώνονται ἀπὸ τὴν ἀρχή. Σταδιακὰ καὶ ἐν ὀνόματι δῆθεν τῆς ἀληθείας διαιροῦν τὴν Ἐκκλησία. Προκαλοῦν σύγχυση, διαίρεση, καταστροφὴ σὲ ἀνυποψίαστες ψυχές.
2. ΟΙ ΠΟΙΜΕΝΕΣ
Στὴ συνέχεια ὁ ἀπόστολος Παῦλος δίνει στοὺς πρεσβυτέρους τῆς Ἐφέσου
ὁδηγίες γιὰ τὸ πῶς πρέπει νὰ ἀντιμετωπίζουν τοὺς αἱρετικούς. Τοὺς
λέει: Νὰ εἶστε ἄγρυπνοι ἔχοντας ὡς παράδειγμα ἐμένα. Νὰ θυμάστε ὅτι
ἐπὶ τρία χρόνια συνεχῶς νύχτα καὶ ἡμέρα δὲν σταμάτησα μὲ δάκρυα νὰ
νουθετῶ τὸν καθένα σας ξεχωριστά. Καὶ τώρα σᾶς ἐμπιστεύομαι στὸν Θεό.
Ποτὲ δὲν ἐπιδίωξα ἀσήμι καὶ χρυσάφι ἢ ἱματισμό. Ἐσεῖς οἱ ἴδιοι
γνωρίζετε ὅτι γιὰ τὶς ἀνάγκες τὶς δικές μου καὶ τῶν συνοδῶν μου
ὑπηρέτησαν αὐτὰ τὰ ροζιασμένα μου χέρια. Μὲ κάθε τρόπο σᾶς ἔδωσα
παράδειγμα, ὅτι πρέπει νὰ ἐργάζεσθε ἔτσι σκληρὰ γιὰ νὰ προλαβαίνετε κάθε
σκανδαλισμὸ τῶν ἀσθενῶν ἀδελφῶν. Ἀλλὰ καὶ νὰ θυμάσθε αὐτὸ ποὺ εἶπε ὁ
Κύριος, ὅτι «εἶναι καλύτερο νὰ δίνει κανεὶς παρὰ νὰ παίρνει». Κι ἀφοῦ τὰ
εἶπε αὐτά, γονάτισε καὶ προσευχήθηκε μαζὶ μὲ ὅλους αὐτούς.
Οἱ ὁδηγίες ποὺ δίνει λοιπὸν ὁ ἅγιος Ἀπόστολος ἔχουν δύο κατευθύνσεις: ἡ μία ἀφορᾶ τὴν ἄγρυπνη προσοχὴ ποὺ πρέπει νὰ δείχνουν πρὸς τοὺς αἱρετικούς, καὶ ἡ ἄλλη ἀφορᾶ τὸ δικό τους παράδειγμα.
Θὰ περίμενε ἴσως κανεὶς νὰ τονίσει περισσότερο τὴν πρώτη περίπτωση. Ὅμως ἐπιμένει περισσότερο στὸ καλὸ παράδειγμα. Τοὺς ζητᾶ νὰ εἶναι ὑποδείγματα πίστεως καὶ ζωῆς. Νὰ εἶναι ἀφιλάργυροι καὶ ἀνιδιοτελεῖς. Νὰ θυσιάζονται γιὰ τὸ ποίμνιό τους. Νὰ ἐργάζονται ἀκούραστα.
Μέσα ἀπ’ ὅλα αὐτὰ κατανοοῦμε ὅτι οἱ αἱρετικοὶ δὲν ἀντιμετωπίζονται μόνο μὲ τὴν ὀρθόδοξη διδασκαλία, ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν ὀρθόδοξη καὶ ἁγία βιοτή. Κι αὐτὸ ἔχει πολὺ μεγάλη σημασία ἰδιαιτέρως γιὰ τὴν ἐποχή μας. Διότι μᾶς διδάσκει ὅτι δὲν φθάνει μόνο νὰ ἀποκηρύσσουμε τοὺς αἱρετικοὺς καὶ νὰ καυχιόμαστε ὅτι ἔχουμε τὴν ἀλήθεια τῆς πίστεως. Αὐτὸ ποὺ χρειάζεται περισσότερο νὰ κάνουμε οἱ Ὀρθόδοξοι πιστοὶ εἶναι νὰ ἔχουμε ζωὴ ἁγιότητος, ζωὴ πνευματικὴ καὶ ὑποδειγματική.
Ἔτσι θὰ βοηθηθοῦν ὥστε νὰ μετανοήσουν καὶ νὰ ἐπιστρέψουν κάποιοι ποὺ παρασύρθηκαν. Ἔτσι θὰ ἑλκυσθοῦν πρὸς τὴν πίστη οἱ ὑπόλοιποι. Ἔτσι θὰ ἀλλάξει οὐσιαστικὰ ὁ κόσμος.
Οἱ ὁδηγίες ποὺ δίνει λοιπὸν ὁ ἅγιος Ἀπόστολος ἔχουν δύο κατευθύνσεις: ἡ μία ἀφορᾶ τὴν ἄγρυπνη προσοχὴ ποὺ πρέπει νὰ δείχνουν πρὸς τοὺς αἱρετικούς, καὶ ἡ ἄλλη ἀφορᾶ τὸ δικό τους παράδειγμα.
Θὰ περίμενε ἴσως κανεὶς νὰ τονίσει περισσότερο τὴν πρώτη περίπτωση. Ὅμως ἐπιμένει περισσότερο στὸ καλὸ παράδειγμα. Τοὺς ζητᾶ νὰ εἶναι ὑποδείγματα πίστεως καὶ ζωῆς. Νὰ εἶναι ἀφιλάργυροι καὶ ἀνιδιοτελεῖς. Νὰ θυσιάζονται γιὰ τὸ ποίμνιό τους. Νὰ ἐργάζονται ἀκούραστα.
Μέσα ἀπ’ ὅλα αὐτὰ κατανοοῦμε ὅτι οἱ αἱρετικοὶ δὲν ἀντιμετωπίζονται μόνο μὲ τὴν ὀρθόδοξη διδασκαλία, ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν ὀρθόδοξη καὶ ἁγία βιοτή. Κι αὐτὸ ἔχει πολὺ μεγάλη σημασία ἰδιαιτέρως γιὰ τὴν ἐποχή μας. Διότι μᾶς διδάσκει ὅτι δὲν φθάνει μόνο νὰ ἀποκηρύσσουμε τοὺς αἱρετικοὺς καὶ νὰ καυχιόμαστε ὅτι ἔχουμε τὴν ἀλήθεια τῆς πίστεως. Αὐτὸ ποὺ χρειάζεται περισσότερο νὰ κάνουμε οἱ Ὀρθόδοξοι πιστοὶ εἶναι νὰ ἔχουμε ζωὴ ἁγιότητος, ζωὴ πνευματικὴ καὶ ὑποδειγματική.
Ἔτσι θὰ βοηθηθοῦν ὥστε νὰ μετανοήσουν καὶ νὰ ἐπιστρέψουν κάποιοι ποὺ παρασύρθηκαν. Ἔτσι θὰ ἑλκυσθοῦν πρὸς τὴν πίστη οἱ ὑπόλοιποι. Ἔτσι θὰ ἀλλάξει οὐσιαστικὰ ὁ κόσμος.
πηγή:osotir.org
!>