Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
-
2014
(1414)
- Δεκεμβρίου(115)
-
Νοεμβρίου(120)
- Λαμπρός ὁ ἑορτασμός τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρέου στ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Μνήμη του Οσίου Πατρός ημών Π...
- Ἡ κλήση τοῦ ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρέα
- ΣΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ
- «Εὑρήκαμεν τὸν Μεσσίαν» - Αποστόλου Ανδρέου του Πρ...
- Κυριακή ΚΕ΄: «...για χάρη του Χριστού...»
- Μέ λαμπρότητα ὁ Ἑσπερινός τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρ...
- Άγιος Φιλούμενος ο Νεοιερομάρτυρας
- Τί είναι τελικά η Δευτέρα Παρουσία;
- Γέροντας Παΐσιος – Η φιλαυτία μας στερεί την ειρήν...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾽Ιωάν. α´ 36...
- Παρουσίαση ἐπετειακοῦ λευκώματος γραμματοσήμων γιά...
- Πορεία πρὸς τὴν Πανθρησκεία
- Ἐγκαινιάστηκε στήν Ἱερά Μητρόπολη ὁ ξενών φιλοξενί...
- ΛΑΜΠΡΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Μνήμη του Οσίου Πατρός ημών Π...
- Πρωτοκλήτεια 2014 - Θεία Λειτουργία γιά τά Στρατ...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Προσκυνηματικ...
- Πιὸ ἀξιόπιστη κι ἀπ’ τὸ θαῦμα - Ἡ Ἁγία Γραφὴ
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΡΩΝ
- Προσκύνημα της Ενορίας μας στο Ιερό Ησυχαστήριο το...
- Ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος ἐτίμησε το...
- Η Εορτή του Αγίου Φιλούμενου στον Ι. Ν. Αγ. Μαρίνη...
- Εκοιμήθη εν Κυρίω η Χριστίνα Ράτσκα
- Θάλασσα εὐλαβείας στήν ἑορτή τῶν Ἀχαϊῶν Ἁγίων,στήν...
- Ἡ ἀληθινὴ μόρφωση τῶν παιδιῶν
- Σύγχρονη Γεωπολιτική και Προφητικός Λόγος (video)
- Η πρώτη συνέντευξη του νέου Επισκόπου Κερνίτσης: "...
- Κυριακή Θ΄ Λουκά –«οὕτως ὁ θησαυρίζων ἑαυτῷ καὶ μὴ...
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς Ἑορτῆς τῶν Ἀχαϊῶν Ἁγίων, στήν Πάτρα
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ Ι...
- Μια δασκάλα δεν συμπαθούσε καθόλου ένα μαθητή της....
- ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤ...
- Ιησούς Χριστός,όλοι ξέρουμε αυτό το όνομα, όμως πό...
- Το βολικό ή το άγνωστο;
- Μεγαλειώδης Ἐκδήλωση ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν...
- Ἐγκαινιάστηκε Ἔκθεση στήν Πάτρα γιά τά 50 χρόνια ἀ...
- Ἡ προσποίηση τοῦ Κυρίου
- Τι συμβολίζει το φωτοστέφανο στις αγιογραφίες;
- Πού είναι η δικαιοσύνη του Θεού…
- Προετοιμασία για τα Χριστούγεννα
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή των Εισοδίων της Υπεραγ...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ κ. ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ
- Γενική Ἱερατική Σύναξη στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν ...
- Μπουτάρης: Δεν ανέχομαι να λένε ότι η Μακεδονία εί...
- «Ἡ ράβδος σου καὶ ἡ βακτηρία σου»
- Γιατί είναι σημαντική η ευχή της μάνας;
- Ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν τίμησε τούς ἐθελοντές Αἱμοδό...
- ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΕΙΩΝ 2014
- Ἄγχος
- Πρώην μάρτυρας του ιεχωβά εξομολογείται...
- Όταν όλοι σκέπτονται κατά τον ίδιο τρόπο ...!!! (ε...
- Θεία Λειτουργία στον πανυγηρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου ...
- «Εἴδομεν τὸ φῶς τὸ ἀληθινόν...»
- Ὁ Εὐαγγελιστὴς Ματθαῖος καὶ τὸ Εὐαγγέλιο στὴν Ἐκκλ...
- Οἱ χαιρετισμοί τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρέου στόν Ἱε...
- Ἱερά Ἀγρυπνία καί μνημόσυνο γιά τόν μακαριστό Μητρ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Ματθ. θ´ 9-1...
- Ο Αθηνών Ιερώνυμος Κοτσώνης. Μια ανεπανάληπτη μορφή
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Ο Αγιασμός γι...
- Από σήμερα αδελφοί, αρχίζει η νηστεία για τα Χριστ...
- Νηστίσιμες σοκολατένιες καριόκες
- Χριστουγεννιάτικες χειροτεχνίες - κατασκευές
- Λαμπρός ἑορτασμός τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμο...
- Ομιλία Αρχιμ.π. Αμβροσίου Γκουρβέλου στο πνευματικ...
- Συνέντευξη με τον Αρχιμ. π. Νεκτάριο Πέττα με αφορ...
- Ο Αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος: ο Προφήτης της φιλανθ...
- Βαρθολομαίος: Οι Χριστιανοί στην Τουρκία θα πρέπει...
- Η αξία της Προσκομιδής για τους κεκοιμημένους μας
- Ο βαθύς συμβολισμός των λαμπάδων του γάμου
- Ο Άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων εορτάζει στις 12 Νοεμβρίου
- Εντυπωσιακή και υπερήφανη σημαία 150 τ.μ. στην Χίο...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: ο Επιτάφιος Ύ...
- Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η αιμοδοσία στον Ι...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΕΙΩΝ 2014
- Μεγάλη Ἐκδήλωση γιά τό φιλανθρωπικό ἔργο τῆς Ἱερᾶς...
- Άγιος Πορφύριος – Το σπουδαίο είναι να μπούμε στην...
- ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΕΙΑ 2014 - Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων
- ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΓΕ...
- Προσκυνηματική εκδρομή στο Ι. Ησυχαστήριο του Οσίο...
- Φωτογραφίες από την πανήγυρη επί τη εορτή της συνά...
- Η θλίψη ως ευλογία
- Κυριακή Ζ' Λουκά - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ
- Χαιρετισμοί Αγίου Νεκταρίου
- Απολυτίκιον Αγίου Νεκταρίου
- Ο κόσμος των Αγγέλων
- Οι Άγγελοι κατά την Αγία Γραφή. Επί τη εορτή των Α...
- Κυθήρων Σεραφείμ: «Η Ριζάρειος Σχολή τυγχάνει αγνώ...
- Σπάνιες φωτογραφίες λίγες ώρες πριν την βύθιση του...
- "Καμπανάκι" κινδύνου από τον Χρήστο Γεωργίου, καθη...
- ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΕΙΑ 2014 - ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΙΕΡΟΨΑΛΤ...
- Το αφιέρωμα στον π. Γερβάσιο Παρασκευόπουλο, στο «...
- Το Σάββατο πανηγυρίζει ο Ι.Ν. Παναγίας Αλεξιωτίσση...
- Χάνονται δέκα μεγάλες πόλεις της πατρίδας μας κάθε...
- Παντρεμένος ή όχι, αυτό πρέπει να το διαβάσετε...
- Μερικές φορές η εικόνα μιλά από μόνη της
- Πριν εξομολογηθείς ψάξε προσεκτικά…..!!!!
- Γραφικός χαρακτήρας: Τι λέει για την προσωπικότητα;
- Πώς γίνεται γνωστό στον άνθρωπο το θείο θέλημα;
- Οκτωβρίου(116)
- Σεπτεμβρίου(131)
- Αυγούστου(119)
- Ιουλίου(118)
- Ιουνίου(95)
- Μαΐου(102)
- Απριλίου(148)
- Μαρτίου(112)
- Φεβρουαρίου(101)
- Ιανουαρίου(137)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014
00:33
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Στὴν τόσο γλαφυρὴ διήγηση τοῦ εὐαγγελιστοῦ Λουκᾶ γιὰ τὴν πορεία τοῦ Κυρίου μὲ τοὺς δύο μαθητές Του πρὸς Ἐμμαοὺς τὸ ἀπόγευμα τῆς ἡμέρας τῆς Ἀναστάσεώς Του (βλ. Λουκ. κδ΄ 13-34), ὑπάρχει καὶ μία λεπτομέρεια ποὺ ἐνδεχομένως νὰ περνᾶ ἀπαρατήρητη σὲ μιὰ πρώτη ἀνάγνωση τοῦ περιστατικοῦ. Ἐντούτοις, ἂν κανεὶς ἐμβαθύνει στὸ κρυμμένο της νόημα, μπορεῖ νὰ ἀντλήσει πολὺ μεγάλη ἐνίσχυση γιὰ τὸν καθημερινό του ἀγώνα. Ἐπιπλέον θὰ διαπιστώσει γι’ ἀκόμα μιὰ φορὰ καὶ θὰ θαυμάσει τοὺς τρόπους καὶ τὰ μέσα, ποὺ μετέρχεται ὁ Θεὸς προκειμένου νὰ μᾶς σώσει.
Περιγράφει ὁ ἅγιος Εὐαγγελιστὴς τὴν πορεία τῶν δύο μαθητῶν πρὸς τὸ χωριὸ αὐτό, ποὺ ἀπεῖχε ἀπὸ τὰ Ἱεροσόλυμα περὶ τὰ ἕνδεκα χιλιόμετρα. Κατηφεῖς καὶ δύσθυμοι προχωροῦν, μέχρι ποὺ τοὺς πλησιάζει ὁ Κύριος καὶ ἀρχίζει μαζί τους διάλογο, χωρὶς οἱ ἴδιοι νὰ Τὸν ἀναγνωρίσουν. Τοῦ ἐκθέτουν ὅμως τὴ συνοχὴ τῆς ψυχῆς τους γιὰ τὴν ἀπώλεια τοῦ Διδασκάλου τους, κι Ἐκεῖνος ἀρχίζει νὰ τοὺς ὁμιλεῖ καὶ νὰ τοὺς ἐξηγεῖ τὶς Γραφές. Οἱ καρδιὲς τῶν μαθητῶν ἤδη παίρνουν νὰ θερμαίνονται μὲ τὰ λόγια ποὺ ἀκοῦν· νὰ θερμαίνονται καὶ νὰ ἀναθαρροῦν...
Κάποια στιγμὴ ἔφτασαν σ’ ἕνα σταυροδρόμι. Οἱ μαθητὲς θὰ ἔστριβαν γιὰ τὸ χωριό, ἐνῶ ὁ Κύριος ἔδειξε ὅτι θὰ συνέχιζε. «Καὶ αὐτὸς προσεποιεῖτο πορρωτέρω πορεύεσθαι» (στίχ. 28).
Προσποιήθηκε ὁ Κύριος. Γιατί ἄραγε; Μήπως ἔχουμε ἐδῶ νά κάνουμε μὲ ὑποκρισία ἐκ μέρους Του; Καὶ πῶς αὐτὸ θὰ μποροῦσε νὰ δικαιολογηθεῖ ἀπὸ ἠθικῆς - πνευματικῆς ἀπόψεως;
Κατʼ ἀρχὰς ἡ προσποίηση τοῦ Κυρίου ἦταν τελείως ἀντίθετη μὲ τὶς συνηθισμένες δικές μας προσποιήσεις. Διότι ἐμεῖς προσποιούμαστε συνήθως τὴν προτίμησή μας στὸ πρόσωπο τοῦ ἄλλου, τὴ θέληση καὶ ἐπιλογή μας νὰ εἴμαστε μαζί του, τὴν ἀποδοχὴ τοῦ προσώπου του ἐκ μέρους μας, ἐνῶ στὴν πραγματικότητα τρέφουμε ἀντίθετα αἰσθήματα ἀπέναντί του: ἀπόρριψη καὶ διάθεση ἀπαλλαγῆς μας ἀπὸ τὴν παρουσία του. Ἐδῶ ὁ Κύριος προβαίνει στὴν ἀκριβῶς ἀντίθετη προσποίηση: Δείχνει ὅτι ἐπιλέγει νὰ τοὺς ἀποχωριστεῖ, ἐνῶ στὴν πραγματικότητα θέλει νὰ μείνει μαζί τους.
Ἐπιπλέον – καὶ τὸ σημαντικότερο – μὲ τὴν προσποίησή Του ὁ Κύριος ἐπεδίωκε νὰ φανερωθεῖ ἂν οἱ μαθητὲς Τὸν ἤθελαν μαζί τους ἢ ὄχι. Ἂν δηλαδὴ δὲν ἐξέφραζαν τὴ διάθεση νὰ Τὸν κρατήσουν κοντά τους, θὰ τοὺς ἀποχωριζόταν πραγματικά. Ἂν δὲν ἐπιθυμοῦσαν ἄλλο τὴν παρουσία Του, ποτὲ ὁ Κύριος δὲν θὰ τοὺς τὴν ἐπέβαλλε διὰ τῆς βίας καὶ τοῦ καταναγκασμοῦ. Εἶναι σταθερὴ ἡ συμπεριφορὰ αὐτὴ τοῦ Θεοῦ, νὰ σέβεται πάντοτε τὴν ἐλευθερία μας καὶ ποτὲ νὰ μὴ μᾶς ἐπιβάλλεται πιεστικά, ἐὰν ἡ παρουσία Του στὴ ζωή μας μᾶς εἶναι φορτικὴ καὶ ἀνεπιθύμητη.
Ἀλλὰ θὰ μποροῦσε κάποιος νὰ ἀντιτείνει ὅτι ὡς Θεὸς γνώριζε ἂν οἱ μαθητὲς Τὸν ἤθελαν κοντά τους ἢ ὄχι. Γιατί λοιπὸν κατέφυγε στὴν προσποίηση;
Διότι ἀκριβῶς ἤθελε νὰ τοὺς παρωθήσει νὰ ἐκδηλώσουν τὴ διάθεσή τους νὰ παραμείνει μαζί τους. Ἡ ἐκδήλωση αὐτὴ ἐκ μέρους τους θὰ τόνωνε ἀκόμα πιό πολὺ τὴ θέρμη τῶν αἰσθημάτων τους πρὸς Ἐκεῖνον καὶ θὰ προετοίμαζε τὸ ἐσωτερικό τους, θὰ τὸ προδιέθετε εὐνοϊκὰ γιὰ τὴν ἀναγνώριση στὴν ὁποία ἐπρόκειτο σὲ λίγο νὰ προβεῖ ἐνώπιόν τους. Καὶ πράγματι, οἱ μαθητὲς ἔτσι ἐκδηλώθηκαν ἀπέναντί Του: θερμά, δυναμικά. «Παρεβιάσαντο αὐτόν» (στίχ. 29), Τὸν ἐξεβίασαν νὰ μείνει μαζί τους. Αὐτὸ ἤθελε καὶ ὁ Διδάσκαλος.
Τὴν ἴδια ἀκριβῶς συμπεριφορὰ ἔδειχνε στὴν Παλαιὰ Διαθήκη πρὸς ἀγαπητά Του πρόσωπα. Στὸν Ἰακώβ ἔλεγε: «Ἄφησέ με νὰ φύγω, γιατὶ ἤδη ξημερώνει»· γιὰ νὰ Τοῦ πεῖ ὁ Ἰακώβ: «Δὲν σὲ ἀφήνω, ἂν πρῶτα δὲν μὲ εὐλογήσεις» (Γεν. λβ΄ [32] 26).
Καὶ τὸν Μωυσῆ παρακαλοῦσε: «Ἄφησέ με καὶ μὴ μὲ ἐμποδίζεις νὰ ἐξοντώσω τὸν λαὸ αὐτὸ ποὺ τόσο μὲ παροργίζει μὲ αὐτὰ ποὺ κάνει» (εἶχαν κατασκευάσει οἱ Ἰσραηλίτες τὸ χρυσὸ μοσχάρι καὶ τὸ προσκυνοῦσαν γιὰ Θεό) (Ἐξ. λβ΄ [32] 9). Ποιὸς θὰ μποροῦσε νὰ τὸ σκεφθεῖ: Ὁ Θεὸς νὰ ζητᾶ ἄδεια ἀπὸ τὸν ἄνθρωπο, καὶ ὁ ἄνθρωπος νὰ μὴν Τοῦ δίνει! Οὐσιαστικά, μὲ τὰ λόγια ποὺ ἔλεγε στὸ Μωυσῆ ἦταν σὰν νὰ τοῦ ἔλεγε: «Ἐμπόδισέ με, Μωυσῆ, γιὰ νὰ μὴν κάνω αὐτὸ ποὺ τοὺς ἀξίζει νὰ πάθουν». Κινοῦσε τὸν δικό Του ἄνθρωπο σὲ εὐτονία, προσευχὴ δυνατή!
Καταλαβαίνεις αὐτό, ἀδελφέ μου, τί σημαίνει γιὰ τὴ δική σου ζωή; Κάποτε ἴσως νὰ νομίζεις ὅτι ὁ Θεὸς ἀδιαφορεῖ γιὰ τὸ θέμα ποὺ σὲ ἀπασχολεῖ· σὰ νὰ δείχνει ὅτι τὸ ἀντιπαρέρχεται, ὅτι ἀπομακρύνεται. Κινήσου σὲ προσευχὴ μὲ μεγαλύτερη ὁρμή.
Παρακάλεσέ Τον θερμά, ἱκετευτικά. Θέλει σὰν τοὺς μαθητές Του νὰ Τὸν ἐξαναγκάσεις («παρεβιάσαντο αὐτόν»). Δὲν ἐπιθυμεῖ κι Αὐτὸς κάτι διαφορετικό. Δὲν θέλει νὰ ἀπομακρυνθεῖ ἀπὸ σένα. «Προσποιεῖται». Γιὰ νὰ γίνεις ἐσὺ πιὸ θερμός, πιὸ δυνατὸς στὴν πίστη. Πιὸ κοντά Του. Πιὸ δικός Του. Γιὰ νὰ Τοῦ ζητήσεις, ὅπως οἱ μαθητές: «Μεῖνον μετ’ ἐμοῦ, Κύριε».
Καὶ θὰ μείνει. Γιατὶ τί ἄλλο ἐκτὸς ἀπὸ αὐτὸ μπορεῖ κι ὁ Ἴδιος νὰ ἐπιθυμεῖ;
!>