Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
-
2014
(1414)
- Δεκεμβρίου(115)
- Νοεμβρίου(120)
- Οκτωβρίου(116)
- Σεπτεμβρίου(131)
- Αυγούστου(119)
- Ιουλίου(118)
- Ιουνίου(95)
- Μαΐου(102)
- Απριλίου(148)
- Μαρτίου(112)
- Φεβρουαρίου(101)
-
Ιανουαρίου(137)
- Πίστη χρειάζεται…
- ΕΟΡΤΗ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ - ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ Ι.Ν. ΕΥΑΓΓΕΛ...
- ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΟΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ...
- Στην Εορτή των τριών Ιεραρχών
- Αυτό για σήμερα!
- Οι πραγματικοί κλέφτες...
- Εόρτια Σύναξη, αφιερωμένη στην Μητέρα - Χριστιανικ...
- Ένας ανεξίκακος και υπομονετικός γέροντας
- Ο μοναχός και ο ζητιάνος
- 29ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Ομιλία του Αρχιμανδρίτου Αμβροσίου Γκουρβέλου επί ...
- Η Ελλάδα “κόντυνε” χωρίς τον Χριστόδουλο
- Αφιέρωμα στον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο (video)
- 6 χρόνια χωρίς το ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟ μας !
- Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΤΗΡ ΗΜΩΝ ΕΦΡΑΙΜ Ο ΣΥΡΟΣ (28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ)
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 29ου ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ...
- Ενας νέος Αυγουστίνος Καντιώτης....!!! (video)
- ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ - ΟΝΟΜΑΣΤΗΡΙΑ ΣΕΒ....
- ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ - ΟΝΟΜΑΣΤΗΡΙΑ ΣΕΒ....
- Σεβασμιώτατε επί τη εορτή των ονομαστηρίων σας...
- Οι βουλευτές και η ορθόδοξη πίστη
- Κυριακὴ ΙΕ΄ Λουκᾶ: Ἕνας μικρόσωμος γίγαντας
- Κυριακή ΙΕ' Λουκά [του Ζακχαίου] - π. Χερουβείμ Βε...
- Γέροντας Παΐσιος: Δεν οφελούν οι μετάνοιες χωρίς ...
- ΛΑΜΠΡΟΣ Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓ...
- Γέροντας Παΐσιος: Η ιστορία και η σημασία του κομπ...
- "Θεολόγος ο δεύτερος.."
- Γάμος, ένα άθλημα αγάπης!
- Επιστολή της Ιεράς Συνόδου προς τους μαθητές για τ...
- π. Παύλος Χριστοδουλής, πέντε έτη από την προς Κύρ...
- Φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση του εκπολιτιστι...
- Το έθιμο της αγιοβασιλόπιτας στο Κατηχητικό σχολεί...
- ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ...
- Μνημόσυνο στην μνήμη του γέροντος Βησσαρίωνος (ΦΩΤ...
- Το πόσιμο νερό της Νεκράς Θάλασσας!
- Ανάσες
- ΣΥΝΑΞΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟ...
- ΒΙΝΤΕΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ: Η ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΟΥ ...
- Άγιος στη συνείδηση του λαού ο Γέρων Βησσαρίων
- Γιά τό τζαμί τοῦ Βοτανικοῦ - Σαράντος Ι. Καργάκος
- Κωνσταντίνος Χολέβας: Πότε θα εφαρμόσουμε το άρθρο...
- Ο άπιστος πατέρας και το μήνυμα του μικρού παιδιού...
- Συρία: Tον αποκεφάλισαν γιατί φορούσε Σταυρό και τ...
- Η κοπή της Αγιοβασιλόπιτας στον Άγιο Νικόλαο Αλυκώ...
- Τα όρια της αγάπης
- Η ταπεινοφροσύνη – Μέγας Αντώνιος
- Ο Θεός σε αγαπά γι'αυτό που είσαι!
- 34η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟ...
- Όσιος Ευθύμιος ο Μέγας
- ΟΥΔΕΙΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΕΡΓΕΤΗΘΕΝΤΑ ΑΧΑ...
- ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Το μοναδικό ελληνικό βιβλιοπωλείο στη Ν...
- ΣΠΑΝΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔH ΤΟΥ Σ...
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΓΙΑ ...
- Κυριακὴ ΙΒ΄ Λουκᾶ: Η αχαριστία είναι δαιμονική!
- Η κοπή της Ενοριακής Αγιοβασιλόπιτας για το έτος 2...
- Μπαμπά, μπορώ να αγοράσω μια ώρα απο το χρόνο σου;
- Ο Μέγας Αντώνιος και ο Μέγας τσαγκάρης!
- Εορτάσθηκε η ιερά Μνήμη του Οσίου Πατρός ημών Αντω...
- Ο Αρχιερατικός Εσπερινός του Αγίου Αντωνίου μέσα α...
- Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος...
- Ο ΜΕΓΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
- Η ΑΓΑΠΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΤΑΞΙ…
- Η αγάπη του Θεού και η ελευθερία του ανθρώπου
- Ο Νεομάρτυς Άγιος Γεώργιος ο εν Ιωαννίνοις
- Πρόγραμμα Πανηγύρεως του υπό ανέγερσιν νέου Ιερού ...
- Ἡ ἑορτὴ τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν
- Αποκάλυψη Αγάπης !
- Αληθινός Θεός !
- ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ
- Το διήμερο 16-17 Ιανουαρίου, τα Κρύα Ιτεών πανηγυρ...
- Τι σημαίνουν τα επίθετα των Αγίων: Δίκαιος, Όσιος,...
- Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος: “Τα σημεία των και...
- Ο Όσιος Ιωάννης ο Καλυβίτης
- Η ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑ...
- Τί είναι η προσευχή για εμάς τους χριστιανούς;
- Για την Φιλία
- Μη χτίσεις ποτέ τα όνειρά σου......
- Η εορτή του οσίου Παύλου του Πατρέως στον Μητροπολ...
- Όταν Ο Θεός μου σιωπά…
- Η βάπτιση του Κυρίου και η δική μας
- Η συγχώρηση
- Κάποιος πρέπει να του μάθει Ιστορία!
- Διάκριση κι όχι υπερβολές
- Ιερά Πανήγυρις του υπό ανέγερσιν νέου Ιερού Ναού Α...
- Ψυχοσάββατα 2014
- Ο Όσιος Θεοδόσιος ο Κοινοβιάρχης
- Η Σιμωνόπετρα ίπταται στα σύννεφα (ΦΩΤΟ)
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΕΙΣ ΒΗΘΛΕΕΜ - 2013 (vide...
- Καταδίκη Βαξεβάνη για συκοφαντία προς την Ι. Μ. Βα...
- Επιστολή Μητροπολίτου Πειραιώς σε Πατριάρχη Μόσχας...
- Ο ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜ...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΟΥ...
- Τὸ βιολὶ τῆς ψυχῆς
- Την Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014, η κοπή της Ενοριακ...
- ΧΑΛΒΑΣ ΜΕ ΙΝΔΟΚΑΡΥΔΟ - Μοναστηριακές Συνταγές
- Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΟΥ Τ. ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥ...
- ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕ...
- ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΤΟ ΑΪΒΑΛΙ
- Κουβαλώντας την αμαρτία του άλλου….
- Τι είναι ο αγιασμός;
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014
00:20
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Η ιστορία του Ζακχαίου του αρχιτελώνη, που μας διηγήθηκε σήμερα ο Ευαγγελιστής Λουκάς, είναι από τις πλέον γνωστές αλλά και από τις πλέον χαρακτηριστικές του τρόπου με τον οποίο ο Χριστός, ως Θεάνθρωπος, αντιμετωπίζει τον άνθρωπο, με γνώμονα την σωτηρία και τη διόρθωσή του.
Έμαθε ο Ζακχαίος ότι ο Χριστός θα βρισκόταν στην Ιεριχώ και ήθελε να Τον δει. Ωστόσο, από τη μια το πλήθος που είχε μαζευτεί στο δρόμο και από την άλλη το ιδιαίτερα μικρό ύψος του, τον εμπόδιζαν να εκπληρώσει την επιθυμία του. Ανέβηκε τότε επάνω σε μια συκομωρέα, για να δει τον Διδάσκαλο που θα περνούσε από εκεί. Όταν ο Ιησούς έφτασε στο σημείο εκείνο, ανασήκωσε το βλέμμα Του και του είπε: “Ζακχαίε, κατέβα γρήγορα, γιατί σήμερα θα μείνω στο σπίτι σου”. Όλοι δυσαρεστήθηκαν που ο Διδάσκαλος επρόκειτο να καταλύσει στο σπίτι ενός αμαρτωλού, όμως τότε ακριβώς ο Ζακχαίος εκφράζει και δημοσιοποιεί την αλλαγή που συντελέστηκε μέσα του: “ορίστε, Κύριε”, λέει, “δίνω τη μισή περιουσία μου στους φτωχούς, και όποιον τυχόν αδίκησα του το επιστρέφω στο τετραπλάσιο”. Και ο Χριστός, απαντώντας τόσο στον συνομιλητή Του όσο και στους ανθρώπους που δυσανασχέτησαν, αποκρίνεται: “σήμερα πραγματοποιήθηκε σωτηρία σε τούτο το σπίτι, καθότι και αυτός είναι παιδί του Αβραάμ. Γιατί ο υιός του ανθρώπου ήλθε στη γη να αναζητήσει και να σώσει το χαμένο πρόβατο”.
Μέσα από τη διήγηση αυτή, και πέρα από το γεγονός της μεταστροφής του Ζακχαίου έπειτα από τη συνάντησή του με το Χριστό, βλέπουμε πολύ χαρακτηριστικά τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι τον “αμαρτωλό” άνθρωπο, και την εκ διαμέτρου αντίθετη στάση του Ιησού. Και τούτο, διότι οι άνθρωποι κρίνουμε τον πλησίον μας ανάλογα με τα εξωτερικά του στοιχεία, ανάλογα με τους λόγους και με τις πράξεις του, και έχουμε την τάση να κρεμάμε στους άλλους την ταμπέλα του “αμαρτωλού”, συχνά θέλοντας ενδόμυχα και ασυναίσθητα να δικαιώσουμε τους εαυτούς μας και να νιώσουμε ότι υπερτερούμε των άλλων. Αγανακτούμε επομένως, όπως και οι άνθρωποι της σημερινής περικοπής, όταν ένας “αμαρτωλός” τολμά να προσεγγίσει το Χριστό, να εισέλθει στην Εκκλησία, να ταράξει την τάξη που έχουμε βάλει στη ζωή μας και να υπερβεί το όριο ανάμεσα στους “ενάρετους” και τους “αμαρτωλούς”, όριο το οποίο εμείς οι ίδιοι έχουμε θέσει σύμφωνα με τις δικές μας αντιλήψεις.
Ο Χριστός όμως δεν διακρίνει κανένα. Ουδέποτε αποκάλεσε κάποιον “αμαρτωλό”, ούτε καν τον ληστή που σταυρώθηκε μαζί Του. Γιατί, όπως ο Ζακχαίος είναι παιδί του Αβραάμ, κατά τον ίδιο τρόπο όλοι μας είμαστε παιδιά του Θεού, που μας περιβάλλει με την ίδια αγάπη, τόσο τους δίκαιους όσο και τους αμαρτωλούς, και δεν απορρίπτει κανέναν, αλλά ενεργεί πάντοτε με γνώμονα τη σωτηρία μας, την επιστροφή μας δηλαδή στην αγάπη του Θεού και την έξοδό μας από τα σκληρά δεσμά του προσωπικού μας εγωισμού. Ο Χριστός δεν βλέπει το έξωθεν του ανθρώπου, δεν εστιάζει στην αμαρτία, δεν κατακρίνει κανένα, δεν απορρίπτει κανένα, αλλά εστιάζει στο έσωθεν, στην καρδιά του ανθρώπου, στην προοπτική της σωτηρίας, στην δυνατότητα της μετάνοιας, στην αποκατάσταση της ζημιάς που ηθελημένα ή άθελά μας έχουμε προξενήσει στον εαυτό μας αλλά και στους γύρω μας. Και για τον λόγο αυτό μας αγκαλιάζει όλους, μας δέχεται κοντά Του, μας παρέχει την συγγνώμη και μας αλλάζει από μέσα προς τα έξω, με έναν τρόπο που συχνά δεν είναι άμεσα ορατός από τους άλλους γύρω μας, αλλά θέλει χρόνο αρκετό για να φανεί, για να διαλύσει τόσο τη δυσπιστία των ανθρώπων, όσο και την κατάκριση εναντίον μας.
“Δεν ήλθα να κρίνω τον κόσμο, αλλά για να σώσω τον κόσμο”(Ιω. 12,47) θα μας πει ο Χριστός. Δυστυχώς, εμείς που θέλουμε να θεωρούμε τους εαυτούς μας καλούς χριστιανούς, συχνά κρίνουμε και κατακρίνουμε τους συνανθρώπους μας, θέτουμε φραγμούς και όρια, βλέπουμε με περιφρόνηση και πολλές φορές με αηδία τους “αμαρτωλούς”, ξεχνώντας ότι και μόνο με αυτή τη συμπεριφορά μας πέφτουμε στην μεγαλύτερη αμαρτία, αυτή της υπερηφάνειας, που με τόσο χαρακτηριστικό τρόπο ο Χριστός καυτηρίασε στην παραβολή του Τελώνου και του Φαρισαίου. Ναι, ο κόσμος πάντοτε συμπεριφέρεται και θα συμπεριφέρεται κρίνοντας και κατακρίνοντας τους άλλους. Η δική μας στάση όμως δεν μπορεί παρά να εναρμονίζεται με τη στάση του Χριστού, δεν μπορεί παρά να κινείται προς την κατεύθυνση της αγάπης, της αποδοχής, της συγγνώμης. Αυτός είναι ο μοναδικός δρόμος που θα μας οδηγήσει στην κοινωνία της αγάπης του Θεού. Διαφορετικά, όσο “καθαροί” και όσο “ενάρετοι” και αν είμαστε, αν δεν έχουμε την καρδιά μας γεμάτη από αγάπη προς τον πλησίον πρώτα κι έπειτα προς τον Θεό, θα είμαστε άνθρωποι κενοί, υποκριτές, χωρίς κανένα πνευματικό όφελος, μονάδες δυστυχείς μέσα στην απομόνωση της “καθαρής” μας εξωτερικής εμφάνισης.
!>