Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
-
2012
(1652)
- Δεκεμβρίου(138)
-
Νοεμβρίου(133)
- Κορύφωση των εορτασμών για τον Άγιο Ανδρέα (φωτο)
- Άγιος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος, ο πολιούχος των Πατρών
- Άγιος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος
- Απολυτίκιον Άγίου Αποστόλου Ανδρέου
- ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ - ταινία για παιδιά
- Πώς κάνουμε το σημείο του σταυρού; (Αγ.Κοσμάς ο Αι...
- Όταν οι κομμουνιστές σταύρωναν Ιερείς
- Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ ο Πανορμίτης Σύμης Ρόδου (διαχ...
- "Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ"
- Το Τίμιο Ξύλο κάνει το γύρο του κόσμου 16 φορές τη...
- ΕΠΤΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΑΝΔΡΕΑ
- Φωτογραφικό υλικό από τα έργα ανεγέρσεως του Ιερού...
- Εγώ σε αγαπάω μαμά. Εκτρώσεις...
- Εκκλησιασμός: ανάγκη ή συνήθεια;
- Μνήμη Μικρασίας, 90 χρόνια μετά. Συγκλονιστικές σ...
- Εορτή του Αγίου Φιλούμενου στον Ι. Ν. Αγ. Μαρίνης ...
- ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: «ΑΠΟ ΕΝΔΕΚΑ ΧΡΟΝΩΝ ΔΙΑΒΑΖΑ ΒΙΟΥΣ...
- Mαργαριτάρια
- Άγιος Στυλιανός, ο προστάτης των παιδιών
- Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος: ''Γλυκειά μου Ε...
- Πότε το ναυάγιο γίνεται λιμάνι; (Αγίου Νείλου)
- Όταν μια «έξυπνη κάρτα» κάνει κουμάντο στη ζωή σου...
- Σοκολατόπιτα νηστίσιμη!
- Αιμοδοσία στον Ιερό Ναό Αγίων Χαραλάμπους και Αντω...
- Θυμίαμα στην μνήμη των ηρώων και μαρτύρων της Μικρ...
- Η AΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑ - ταινία για παιδιά
- ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΙΝΑ (Video)
- «ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΘΕΙΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ»
- Κυριακή ΙΓ’ Λουκά – Ο πλούσιος νέος
- Απολυτίκιο Αγίας Αικατερίνης
- «Θέλω να μοιραστώ μαζί σας το θαύμα που βίωσα»
- Εθελοντική Αιμοδοσία αύριο στο Ναό μας
- Αύριο εορτάζει ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης ...
- Ο δρόμος της ζωής μας...
- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ ΓΙΑ ΚΕΡΙΑ
- Νηστίσιμη μπουγάτσα!
- Έχετε κράτος μέχρι το Σεπτέμβριο του 2013΄…
- Ένας λαός + μια κρίση – ένας Χριστός = 3.124 αυτοκ...
- Μεγάλη Εορτή Νεολαίας Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών
- Πληρωμένες απαντήσεις σε Αλβανούς και Σκοπιανούς...
- H ιστορική ομιλία του Nigel Farage στο Ευρωκοινοβο...
- Το έγκλημα της βλασφημίας στην ελληνική έννομη τάξη
- Ἐκδήλωση Ἱεροψαλτικοῦ Συλλόγου Πατρῶν. Τιμή στόν σ...
- Μεγαλόπρεπη η πανήγυρις στην Ι.Μ. Ομπλού (φωτο)
- Ἡ Ζωὴ τῆς Παναγίας
- Τότε είναι που το φως διώχνει το σκοτάδι...
- Να έχεις πάντα αγνή την ψυχή σου…
- ΑΝΕΚΔΟΤΟ - δυο φίλοι μουσικοί !!!
- ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
- ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΐΣΙΟΣ: ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
- Γέροντας Εὐσέβιος Γιαννακάκης - Περί προσευχῆς
- Απολυτίκιον Εισοδίων Υπεραγίας Θεοτόκου
- Τα Εισόδια της Θεοτόκου - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΚΘΕΣΕΩΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΟΥ
- Άγιος Νεκτάριος: Περί φιλίας
- ΘΑΥΜΑ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ
- Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ
- Εκδήλωση προς τιμή των γονέων των κληρικών και των...
- «ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΩ ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΙΝ...
- ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ - ΜΥΝΗΜΑ ΠΡΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ - 17/1...
- Τιμή στους γονείς των Ιερέων και των μοναχών μας
- Την Τετάρτη πανηγυρίζει η Ιερά Μονή Εισοδίων Θεοτό...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή των Εισοδίων στον Ι.Ν. ...
- Απάντηση τους π. Πέτρου Μποζίνη στην κ. Πιπιλή για...
- ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ (Λουκ. 12, 16-21) εκ της Ι.Μ. Παρ...
- Κυριακή Θ' Λουκά (παραβολή του άφρονα πλουσίου) - ...
- Γενική Ιερατική Σύναξη στην Ιερά Μητρόπολη Πατρών
- Κυκλοφόρησε το νέο μας ημερολόγιο τοίχου για το έτ...
- Η υπερπροστασία αφήνει ανώριμα τα παιδιά (Γέροντας...
- Ξεκίνησε η ανέγερση του Ιερού Ναού του Αγίου Αντων...
- Ατενίσαι το Όμμα - Μακαριστός Μητροπολίτης πρώην Π...
- ΕΥΛΟΓΗΤΑΡΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ - Μακαριστός Μητροπολίτης π...
- ΚΑΤΑΒΑΣΙΕΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ - Μακαριστός Μητροπολίτης πρώ...
- Μυστήριον Ξένον - Μακαριστός Μητροπολίτης πρώην Πα...
- Την Τιμιωτέρα...Θεοτόκε η Ελπίς - Μακαριστός Μητρο...
- Πάσα πνοή - Μακαριστός Μητροπολίτης πρώην Πατρών Ν...
- Τέσσερα χρόνια από την κοίμηση του μακαριστού Μητρ...
- Σκόρπισε, λοιπόν, για να μη ζημιωθείς
- ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ "Θά ιδήτε τρείς φαμίλιες σ΄...
- Πώς να λέμε την Ευχή «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με»
- Αγάπη, αγάπη, αγάπη!
- Από σήμερα αδελφοί, αρχίζει η νηστεία για τα Χριστ...
- Ποιος ήταν πραγματικά ο Ιερώνυμος ο Α'
- Τα καρφιά, ο Θυμός και οι αγιάτρευτες πληγές
- Ένας αρχιμανδρίτης έκανε άνω – κάτω την Βουλή!
- Η αμφίεση της γυναίκας μέσα στους ιερούς ναούς
- Συγκινητική επιστολή του Αρχιεπισκόπου Αχρίδος από...
- Γιατί με βάπτισαν χωρίς να με ρωτήσουν;
- Απολυτίκιον Άγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου
- Άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων, Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας
- Μεγάλη Εορτή Νεολαίας Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών
- Εγκαίνια Ι.Ν. Αγίων Πάντων Περιβόλας Πατρών
- Προσκύνημα στην Αγία Θεοδώρα της Αρκαδίας (φωτο)
- Ο άγγελος που φεύγοντας για τον ουρανό χάρισε ζωή
- Η παραβολή του καλού Σαμαρείτου για παιδιά
- Φέρτε τα παιδιά σας στην Εκκλησία
- «ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΥ ΖΩΗΣ »
- Η εορτή του Αγίου Νεκταρίου στην Αίγινα
- Ρωσικό ντοκιμαντέρ για τον Γέροντα Παΐσιο
- Συγκλονιστικό θαῦμα τοῦ Ἁγίου Ἀρχαγγέλου Μιχαήλ
- Οκτωβρίου(161)
- Σεπτεμβρίου(145)
- Αυγούστου(166)
- Ιουλίου(163)
- Ιουνίου(142)
- Μαΐου(136)
- Απριλίου(102)
- Μαρτίου(137)
- Φεβρουαρίου(127)
- Ιανουαρίου(102)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012
01:04
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
π. Γεωργίου Χριστοδούλου
Οι περισσότεροι γονείς στο άκουσμα περί κατηχητικών σχολείων δείχνουν μια αποστροφή αδικαιολόγητη. Ταυτόχρονα οι ίδιοι έχουν ήδη από την τάξη του νηπιαγωγείου σχηματίσει την καλύτερη γνώμη για τα παιδιά τους. Το παιδί μου είναι έξυπνο, καλό, κοινωνικό, έχει κάτι το ιδιαίτερο. Φράσεις που ακούμε συχνά σε συναναστροφές με άλλους γονείς. Πολλές φορές όμως ζούμε σε μια ψευδαίσθηση, σε μια ουτοπία. Φανταζόμαστε το παιδί μας ως μελλοντικό δικηγόρο, ως γιατρό ακόμη και ως πρωθυπουργό με οικονομική πάντοτε ευχέρεια.
Δυσκολευόμαστε να δούμε το παιδί μας απλά ευτυχισμένο, σε ένα ασφαλές οικογενειακό περιβάλλον, περιστοιχισμένο από καλοπροαίρετους ανθρώπους και με έναν καλό σύντροφο στο πλάι του. Στη διάρκεια όμως της σχολικής ζωής του δημοτικού σχολείου έρχονται και τα πρώτα σύννεφα προβληματισμού για τη συμπεριφορά του παιδιού μας. Η δασκάλα θα μας καλέσει και τότε θα ακούσουμε για πρώτη φορά ότι το παιδί μας έχει ενδείξεις παραβατικής συμπεριφοράς (που δεν έχουν να κάνουν με θέματα που αφορούν την επίδραση ψυχολογικών και ψυχο-κοινωνικών προβλημάτων της οικογένειας στην εμφάνιση παραβατικής συμπεριφοράς από τα παιδιά, όπως για παράδειγμα γονείς σε διάσταση ή γονείς χωρισμένοι, γονέας / γονείς που κακοποιούν τα παιδιά κ.λπ).
Η αγωγή που δίδεται από το σπίτι στα παιδιά στις περισσότερες περιπτώσεις είναι η αγωγή της κοσμικής ζωής και της ευμάρειας με χαλαρούς ελέγχους και έλλειψη επικοινωνίας. Θέλουμε πάντα να δίδουμε στα παιδιά μας τα καλύτερα χωρίς στερήσεις ενώ αυτό στην πραγματικότητα δημιουργεί ανεξέλεγκτες καταστάσεις στην ψυχοσύνθεση του παιδιού και έχει ως συνέπεια να νομίζει ότι μπορεί να κάνει και να αποκτά ό, τι θέλει εύκολα και γρήγορα.
Πολλά από τα παιδιά που βίωσαν την αληθινή χαρά σε κάποιο κατηχητικό σχολείο της ενορίας τους, άλλαξαν με τον καιρό νοοτροπία και άρχισαν να βλέπουν τη ζωή κυριολεκτικά με άλλα ¨μάτια¨. Τα παιχνίδια τους π.χ. από βίαια και μοναχικά έγιναν πιο ομαδικά με περισσότερο ενδιαφέρον.
Τα μαθήματα γίνονται συνήθως σε χώρο του ναού με την επιτήρηση του υπευθύνου ιερέως νεότητας και από εξαίρετους κατηχητές/ριες διορισμένους από την εκάστοτε Μητρόπολη ή Αρχιεπισκοπή.
Πολλοί γονείς όμως ακόμη και σήμερα θεωρούν ότι τα κατηχητικά είναι ξεπερασμένα. Στην εποχή μας τα κατηχητικά σχολεία δραστηριοποιούνται δυναμικά μέσα στο πολιτισμικό κεφάλαιο ως έκφραση της κοινωνικοποίησης των παιδιών μέσω διαφόρων προγραμμάτων (κατασκήνωση στην πόλη, αθλητικές - εικαστικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές εκδρομές κ.α) ενώ άπειρο κατηχητικό υλικό βρίσκεται διαθέσιμο στο διαδίκτυο.
Η ευρύτερη προσφορά του Κατηχητικού σχολείου στους νέους σήμερα, θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στα εξής ακόλουθα: 1) καλλιεργεί την αγάπη για τον Θεό και το συνάνθρωπο 2) βοηθάει στη διάκριση των ποικίλων κινδύνων και παγίδων της ζωής 3) προσφέρει τα απαραίτητα πνευματικά εφόδια για την αντιμετώπιση των δυσκολιών και αδιεξόδων που παρουσιάζονται στο διάβα της ζωής 4) καθοδηγεί στο δρόμο του ορθοδόξου χριστιανικού ήθους 5) διδάσκει το σεβασμό των αξιών της κοινωνίας μας 6) βοηθάει στην αποφόρτιση από την πίεση, το βάρος και την κούραση της καθημερινότητας 7) συντελεί στην κοινωνικοποίηση μέσα από το ομαδικό πνεύμα των συνάξεων και της ψυχαγωγίας και 8) συμπληρώνει το έργο των γονέων και των δασκάλων, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση μιας υγιούς και ολοκληρωμένης προσωπικότητας.
Σε μια εποχή λοιπόν που τα ναρκωτικά κάνουν θραύση, η παραβατικότητα ανθεί και τα παιδιά μας απειλούνται ανά πάσα στιγμή και ώρα από ποικίλους κινδύνους είναι καιρός να σκεφθούμε να στείλουμε τα παιδιά μας στη θαλπωρή της Εκκλησίας, εκεί που υπάρχει αγάπη και ασφάλεια, εκεί που το παιδί μας θα αναπτύξει ισχυρό χαρακτήρα και θα μάθει να σέβεται τον εαυτό του και τους άλλους, να αγαπάει και να εκφράζει ελεύθερα τη σκέψη και τα συναισθήματά του. Το παιδί στο κατηχητικό σχολείο δεν έχει να χάσει τίποτα, ελάχιστες ίσως ώρες, οι οποίες όμως θα αποδειχθούν στο μέλλον βάλσαμο τόσο για το ίδιο και την οικογένειά του, όσο και για το σύνολο της κοινωνίας.
* Οι συγκεκριμένες εικόνες βρίσκονται στο Νεανικό Κέντρο του Ι.Ν. Αγίας Σοφίας στο Ψυχικό
Δυσκολευόμαστε να δούμε το παιδί μας απλά ευτυχισμένο, σε ένα ασφαλές οικογενειακό περιβάλλον, περιστοιχισμένο από καλοπροαίρετους ανθρώπους και με έναν καλό σύντροφο στο πλάι του. Στη διάρκεια όμως της σχολικής ζωής του δημοτικού σχολείου έρχονται και τα πρώτα σύννεφα προβληματισμού για τη συμπεριφορά του παιδιού μας. Η δασκάλα θα μας καλέσει και τότε θα ακούσουμε για πρώτη φορά ότι το παιδί μας έχει ενδείξεις παραβατικής συμπεριφοράς (που δεν έχουν να κάνουν με θέματα που αφορούν την επίδραση ψυχολογικών και ψυχο-κοινωνικών προβλημάτων της οικογένειας στην εμφάνιση παραβατικής συμπεριφοράς από τα παιδιά, όπως για παράδειγμα γονείς σε διάσταση ή γονείς χωρισμένοι, γονέας / γονείς που κακοποιούν τα παιδιά κ.λπ).
Η αγωγή που δίδεται από το σπίτι στα παιδιά στις περισσότερες περιπτώσεις είναι η αγωγή της κοσμικής ζωής και της ευμάρειας με χαλαρούς ελέγχους και έλλειψη επικοινωνίας. Θέλουμε πάντα να δίδουμε στα παιδιά μας τα καλύτερα χωρίς στερήσεις ενώ αυτό στην πραγματικότητα δημιουργεί ανεξέλεγκτες καταστάσεις στην ψυχοσύνθεση του παιδιού και έχει ως συνέπεια να νομίζει ότι μπορεί να κάνει και να αποκτά ό, τι θέλει εύκολα και γρήγορα.
Πολλά από τα παιδιά που βίωσαν την αληθινή χαρά σε κάποιο κατηχητικό σχολείο της ενορίας τους, άλλαξαν με τον καιρό νοοτροπία και άρχισαν να βλέπουν τη ζωή κυριολεκτικά με άλλα ¨μάτια¨. Τα παιχνίδια τους π.χ. από βίαια και μοναχικά έγιναν πιο ομαδικά με περισσότερο ενδιαφέρον.
Τα μαθήματα γίνονται συνήθως σε χώρο του ναού με την επιτήρηση του υπευθύνου ιερέως νεότητας και από εξαίρετους κατηχητές/ριες διορισμένους από την εκάστοτε Μητρόπολη ή Αρχιεπισκοπή.
Πολλοί γονείς όμως ακόμη και σήμερα θεωρούν ότι τα κατηχητικά είναι ξεπερασμένα. Στην εποχή μας τα κατηχητικά σχολεία δραστηριοποιούνται δυναμικά μέσα στο πολιτισμικό κεφάλαιο ως έκφραση της κοινωνικοποίησης των παιδιών μέσω διαφόρων προγραμμάτων (κατασκήνωση στην πόλη, αθλητικές - εικαστικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές εκδρομές κ.α) ενώ άπειρο κατηχητικό υλικό βρίσκεται διαθέσιμο στο διαδίκτυο.
Η ευρύτερη προσφορά του Κατηχητικού σχολείου στους νέους σήμερα, θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στα εξής ακόλουθα: 1) καλλιεργεί την αγάπη για τον Θεό και το συνάνθρωπο 2) βοηθάει στη διάκριση των ποικίλων κινδύνων και παγίδων της ζωής 3) προσφέρει τα απαραίτητα πνευματικά εφόδια για την αντιμετώπιση των δυσκολιών και αδιεξόδων που παρουσιάζονται στο διάβα της ζωής 4) καθοδηγεί στο δρόμο του ορθοδόξου χριστιανικού ήθους 5) διδάσκει το σεβασμό των αξιών της κοινωνίας μας 6) βοηθάει στην αποφόρτιση από την πίεση, το βάρος και την κούραση της καθημερινότητας 7) συντελεί στην κοινωνικοποίηση μέσα από το ομαδικό πνεύμα των συνάξεων και της ψυχαγωγίας και 8) συμπληρώνει το έργο των γονέων και των δασκάλων, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση μιας υγιούς και ολοκληρωμένης προσωπικότητας.
Σε μια εποχή λοιπόν που τα ναρκωτικά κάνουν θραύση, η παραβατικότητα ανθεί και τα παιδιά μας απειλούνται ανά πάσα στιγμή και ώρα από ποικίλους κινδύνους είναι καιρός να σκεφθούμε να στείλουμε τα παιδιά μας στη θαλπωρή της Εκκλησίας, εκεί που υπάρχει αγάπη και ασφάλεια, εκεί που το παιδί μας θα αναπτύξει ισχυρό χαρακτήρα και θα μάθει να σέβεται τον εαυτό του και τους άλλους, να αγαπάει και να εκφράζει ελεύθερα τη σκέψη και τα συναισθήματά του. Το παιδί στο κατηχητικό σχολείο δεν έχει να χάσει τίποτα, ελάχιστες ίσως ώρες, οι οποίες όμως θα αποδειχθούν στο μέλλον βάλσαμο τόσο για το ίδιο και την οικογένειά του, όσο και για το σύνολο της κοινωνίας.
* Οι συγκεκριμένες εικόνες βρίσκονται στο Νεανικό Κέντρο του Ι.Ν. Αγίας Σοφίας στο Ψυχικό
πηγή:synodoiporia
!>