Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
-
2012
(1652)
- Δεκεμβρίου(138)
-
Νοεμβρίου(133)
- Κορύφωση των εορτασμών για τον Άγιο Ανδρέα (φωτο)
- Άγιος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος, ο πολιούχος των Πατρών
- Άγιος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος
- Απολυτίκιον Άγίου Αποστόλου Ανδρέου
- ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ - ταινία για παιδιά
- Πώς κάνουμε το σημείο του σταυρού; (Αγ.Κοσμάς ο Αι...
- Όταν οι κομμουνιστές σταύρωναν Ιερείς
- Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ ο Πανορμίτης Σύμης Ρόδου (διαχ...
- "Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ"
- Το Τίμιο Ξύλο κάνει το γύρο του κόσμου 16 φορές τη...
- ΕΠΤΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΑΝΔΡΕΑ
- Φωτογραφικό υλικό από τα έργα ανεγέρσεως του Ιερού...
- Εγώ σε αγαπάω μαμά. Εκτρώσεις...
- Εκκλησιασμός: ανάγκη ή συνήθεια;
- Μνήμη Μικρασίας, 90 χρόνια μετά. Συγκλονιστικές σ...
- Εορτή του Αγίου Φιλούμενου στον Ι. Ν. Αγ. Μαρίνης ...
- ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: «ΑΠΟ ΕΝΔΕΚΑ ΧΡΟΝΩΝ ΔΙΑΒΑΖΑ ΒΙΟΥΣ...
- Mαργαριτάρια
- Άγιος Στυλιανός, ο προστάτης των παιδιών
- Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος: ''Γλυκειά μου Ε...
- Πότε το ναυάγιο γίνεται λιμάνι; (Αγίου Νείλου)
- Όταν μια «έξυπνη κάρτα» κάνει κουμάντο στη ζωή σου...
- Σοκολατόπιτα νηστίσιμη!
- Αιμοδοσία στον Ιερό Ναό Αγίων Χαραλάμπους και Αντω...
- Θυμίαμα στην μνήμη των ηρώων και μαρτύρων της Μικρ...
- Η AΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑ - ταινία για παιδιά
- ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΙΝΑ (Video)
- «ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΘΕΙΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ»
- Κυριακή ΙΓ’ Λουκά – Ο πλούσιος νέος
- Απολυτίκιο Αγίας Αικατερίνης
- «Θέλω να μοιραστώ μαζί σας το θαύμα που βίωσα»
- Εθελοντική Αιμοδοσία αύριο στο Ναό μας
- Αύριο εορτάζει ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης ...
- Ο δρόμος της ζωής μας...
- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ ΓΙΑ ΚΕΡΙΑ
- Νηστίσιμη μπουγάτσα!
- Έχετε κράτος μέχρι το Σεπτέμβριο του 2013΄…
- Ένας λαός + μια κρίση – ένας Χριστός = 3.124 αυτοκ...
- Μεγάλη Εορτή Νεολαίας Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών
- Πληρωμένες απαντήσεις σε Αλβανούς και Σκοπιανούς...
- H ιστορική ομιλία του Nigel Farage στο Ευρωκοινοβο...
- Το έγκλημα της βλασφημίας στην ελληνική έννομη τάξη
- Ἐκδήλωση Ἱεροψαλτικοῦ Συλλόγου Πατρῶν. Τιμή στόν σ...
- Μεγαλόπρεπη η πανήγυρις στην Ι.Μ. Ομπλού (φωτο)
- Ἡ Ζωὴ τῆς Παναγίας
- Τότε είναι που το φως διώχνει το σκοτάδι...
- Να έχεις πάντα αγνή την ψυχή σου…
- ΑΝΕΚΔΟΤΟ - δυο φίλοι μουσικοί !!!
- ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
- ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΐΣΙΟΣ: ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
- Γέροντας Εὐσέβιος Γιαννακάκης - Περί προσευχῆς
- Απολυτίκιον Εισοδίων Υπεραγίας Θεοτόκου
- Τα Εισόδια της Θεοτόκου - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΚΘΕΣΕΩΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΟΥ
- Άγιος Νεκτάριος: Περί φιλίας
- ΘΑΥΜΑ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ
- Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ
- Εκδήλωση προς τιμή των γονέων των κληρικών και των...
- «ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΩ ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΙΝ...
- ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ - ΜΥΝΗΜΑ ΠΡΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ - 17/1...
- Τιμή στους γονείς των Ιερέων και των μοναχών μας
- Την Τετάρτη πανηγυρίζει η Ιερά Μονή Εισοδίων Θεοτό...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή των Εισοδίων στον Ι.Ν. ...
- Απάντηση τους π. Πέτρου Μποζίνη στην κ. Πιπιλή για...
- ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ (Λουκ. 12, 16-21) εκ της Ι.Μ. Παρ...
- Κυριακή Θ' Λουκά (παραβολή του άφρονα πλουσίου) - ...
- Γενική Ιερατική Σύναξη στην Ιερά Μητρόπολη Πατρών
- Κυκλοφόρησε το νέο μας ημερολόγιο τοίχου για το έτ...
- Η υπερπροστασία αφήνει ανώριμα τα παιδιά (Γέροντας...
- Ξεκίνησε η ανέγερση του Ιερού Ναού του Αγίου Αντων...
- Ατενίσαι το Όμμα - Μακαριστός Μητροπολίτης πρώην Π...
- ΕΥΛΟΓΗΤΑΡΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ - Μακαριστός Μητροπολίτης π...
- ΚΑΤΑΒΑΣΙΕΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ - Μακαριστός Μητροπολίτης πρώ...
- Μυστήριον Ξένον - Μακαριστός Μητροπολίτης πρώην Πα...
- Την Τιμιωτέρα...Θεοτόκε η Ελπίς - Μακαριστός Μητρο...
- Πάσα πνοή - Μακαριστός Μητροπολίτης πρώην Πατρών Ν...
- Τέσσερα χρόνια από την κοίμηση του μακαριστού Μητρ...
- Σκόρπισε, λοιπόν, για να μη ζημιωθείς
- ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ "Θά ιδήτε τρείς φαμίλιες σ΄...
- Πώς να λέμε την Ευχή «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με»
- Αγάπη, αγάπη, αγάπη!
- Από σήμερα αδελφοί, αρχίζει η νηστεία για τα Χριστ...
- Ποιος ήταν πραγματικά ο Ιερώνυμος ο Α'
- Τα καρφιά, ο Θυμός και οι αγιάτρευτες πληγές
- Ένας αρχιμανδρίτης έκανε άνω – κάτω την Βουλή!
- Η αμφίεση της γυναίκας μέσα στους ιερούς ναούς
- Συγκινητική επιστολή του Αρχιεπισκόπου Αχρίδος από...
- Γιατί με βάπτισαν χωρίς να με ρωτήσουν;
- Απολυτίκιον Άγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου
- Άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων, Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας
- Μεγάλη Εορτή Νεολαίας Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών
- Εγκαίνια Ι.Ν. Αγίων Πάντων Περιβόλας Πατρών
- Προσκύνημα στην Αγία Θεοδώρα της Αρκαδίας (φωτο)
- Ο άγγελος που φεύγοντας για τον ουρανό χάρισε ζωή
- Η παραβολή του καλού Σαμαρείτου για παιδιά
- Φέρτε τα παιδιά σας στην Εκκλησία
- «ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΥ ΖΩΗΣ »
- Η εορτή του Αγίου Νεκταρίου στην Αίγινα
- Ρωσικό ντοκιμαντέρ για τον Γέροντα Παΐσιο
- Συγκλονιστικό θαῦμα τοῦ Ἁγίου Ἀρχαγγέλου Μιχαήλ
- Οκτωβρίου(161)
- Σεπτεμβρίου(145)
- Αυγούστου(166)
- Ιουλίου(163)
- Ιουνίου(142)
- Μαΐου(136)
- Απριλίου(102)
- Μαρτίου(137)
- Φεβρουαρίου(127)
- Ιανουαρίου(102)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012
00:07
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
-Γιατί δεν αποφασίζουμε μόνοι μας, αν θέλουμε να βαπτιστούμε και να γίνουμε Χριστιανοί;
-Γιατί μας βαπτίζουν νήπια καταστρατηγώντας την ελευθερία μας;
Ερωτήματα που ακούγονται συχνά και μας προκαλούν, με τη σειρά μας, να ρωτήσουμε:
-Γιατί μας βαπτίζουν νήπια καταστρατηγώντας την ελευθερία μας;
Ερωτήματα που ακούγονται συχνά και μας προκαλούν, με τη σειρά μας, να ρωτήσουμε:
-Όταν το νήπιο είναι άρρωστο και χρειάζεται γιατρό, μήπως πρέπει πρώτα να το ρωτήσουμε για να τον φωνάξουμε;
-Μήπως το φάρμακο που του δίνουμε του στερεί την ελευθερία να επιλέξει αν θα γιατρευτεί;
-Μήπως το φάρμακο που του δίνουμε του στερεί την ελευθερία να επιλέξει αν θα γιατρευτεί;
-Ζητάμε προηγουμένως τη συγκατάθεσή του, όταν το εμβολιάσουμε;
-Καταστρέφουμε την ελευθερία του, όταν του δίνουμε φαγητό ή το ντύνουμε;
-Το ρωτάμε ποια γλώσσα επιθυμεί να μιλάει;
-Το ρωτάμε αν θέλει να πάει στο σχολείο;
Τη σωματική υγεία του παιδιού τη φροντίζουμε, χωρίς να το ρωτήσουμε.
Την πνευματική υγεία του δεν θα την αποκαταστήσουμε στην πρωταρχική της ωραιότητα; Είναι μικρότερης σημασίας η πνευματική του υγεία;
Όπως σε όλους τους τομείς της ζωής οι γονείς προσφέρουν στα παιδιά τους ότι καλύτερο μπορούν από κάθε άποψη, έτσι είναι φυσικό, για τους γονείς που είναι πιστοί οι ίδιοι να νιώθουν την ανάγκη το παιδί τους να γίνει σύντομα μέλος του σώματος του Χριστού. Να γεμίσει από Άγιο Πνεύμα, έστω και αν η ώρα της Βάπτισης δεν είναι συνειδητή γι’ αυτό. Με το βάπτισμα το παιδί «εγκεντρίζετε» (μπολιάζεται)κατά κάποιον τρόπο, ενσωματώνεται μυστικά στο άχραντο σώμα του Χριστού, γίνεται επίσημα μέλος της Εκκλησίας και έχει το δικαίωμα συμμετοχής και στα υπόλοιπα μυστήρια. Τη σωτηρία και υπέροχη
σφραγίδα του Άγιου Πνεύματος, που παίρνει με το Βάπτισμα, τη γνωρίζουν οι άγγελοι και την τρέμουν οι δαίμονες. Ώστε έτσι, οι δαίμονες φεύγουν τρέχοντας από τον βαπτισμένο και οι άγγελοι τον φρουρούν σαν γνώριμο και παιδί του Θεού. Το βάπτισμα το κάνουμε στα νήπια για να τα προφυλάξουμε από έναν μέγιστο κίνδυνο για να περιφρουρήσουμε την ελευθερία τους από τις μεθοδείες του διαβόλου.
Ο νηπιοβαπτισμός επομένως δεν εμποδίζει, αλλά εξασφαλίζει και διασφαλίζει την ουσιαστική ελευθερία. Το λουτρό του Βαπτίσματος, σε συνδυασμό προς το Άγιο Χρίσμα, ενεργεί μια νέα γέννηση. Έτσι έχουμε μια νέα δημιουργία, νέα γέννηση πνευματικής ύπαρξης τελείως νέας και χαριτωμένης. Δεν δίνονται απλώς κάποια χαρίσματα στον πιστό, αλλά όλο το πλήρωμα του Αγίου Πνεύματος εκχύνεται σ’ αυτόν, μορφώνει μέσα του τη μορφή του Χριστού και τον κάνει παιδί του Θεού Πατέρα.
Γιατί λοιπόν πρέπει να αρνούμαστε στα παιδιά το δικαίωμα να έχουν από την αρχή της ζωής τους τη ζωοποιό Χάρη του Αγίου Πνεύματος, ως μέρος της ύπαρξης τους; Αν καθώς μεγαλώνουν αποφασίσουν ότι δεν θέλουν πια το Άγιο Πνεύμα, ας το αρνηθούν, όπως κάνει καθένας που αρνείται τον Θεό. Και ο Θεός αυτήν την κίνηση την σέβεται και αφήνει αυτόν που Τον αρνείται.
Η Βάπτισή μας και γενικά η σχέση μας με τον Θεό δεν μας δεσμεύει. Μήπως άλλωστε ζούμε αν δεν το επιλέξουμε και επιδιώξουμε όπως ταιριάζει σε βαπτισμένους Χριστιανούς; Επομένως ούτως ή άλλως διαλέγουμε. Αν κανείς θέλει να αλλάξει πίστη, δεν δεσμεύεται από το βάπτισμα. Το βάπτισμα σώζει τελικά όσους με τον καθημερινό τους αγώνα ενεργοποιούν τη χάρη του Αγίου Πνεύματος μένει αδιενέργητη στην ψυχή του. Όπως δηλαδή το μολύβι που γράφουμε ή το βέλος για να κινηθούν χρειάζονται το ανθρώπινο χέρι, έτσι και η αίρεση των ανθρώπων που πιστεύουν. Το γεγονός της ταύτισης του βαπτίσματος με την αναγέννηση, δεν σημαίνει πως το βάπτισμα μας απαλλάσσει από τον προσωπικό αγώνα για τη διατήρηση και την καρποφορία του πνευματικού δώρου.
Τα λόγια του Αγίου Κυρίλλου, Αρχιεπισκόπου Ιεροσολύμων, τον 4ο αιώνα, «προς τους φωτιζόμενους» μπορούν να λειτουργήσουν αφυπνιστικά και στην εποχή μας:«Δεν παίρνεις λοιπόν όπλο φθαρτό, αλλά πνευματικό. Φυτεύεσαι στο νοητό Παράδεισο. Παίρνεις καινούργιο όνομα που δεν το είχες πριν. Πριν από το βάπτισμα ήσουνα κατηχούμενος, ενώ τώρα θαονομαστείς πιστός. Από την αμαρτία μετατίθεσαι, περνάς στη δικαιοσύνη, από το μόλυσμα στην καθαρότητα… Αυτό όμως δεν φτάνει…
Έργο του Θεού είναι το φύτεμα και το πότισμα, και δικό σου η καρποφορία. Έργο του Θεού είναι να σου δώσει τη χάρη Του, ενώ δικό σου να τη δεχτείς και να τη διατηρήσεις.
Μην καταφρονείς τη Χάρη, επειδή σου δίνεται δωρεάν, αλλά δέξου τη και συντήρησέ την, λειτουργώντας την μέσα στην ύπαρξή σου με πραγματική ευλάβεια»
-Καταστρέφουμε την ελευθερία του, όταν του δίνουμε φαγητό ή το ντύνουμε;
-Το ρωτάμε ποια γλώσσα επιθυμεί να μιλάει;
-Το ρωτάμε αν θέλει να πάει στο σχολείο;
Τη σωματική υγεία του παιδιού τη φροντίζουμε, χωρίς να το ρωτήσουμε.
Την πνευματική υγεία του δεν θα την αποκαταστήσουμε στην πρωταρχική της ωραιότητα; Είναι μικρότερης σημασίας η πνευματική του υγεία;
Όπως σε όλους τους τομείς της ζωής οι γονείς προσφέρουν στα παιδιά τους ότι καλύτερο μπορούν από κάθε άποψη, έτσι είναι φυσικό, για τους γονείς που είναι πιστοί οι ίδιοι να νιώθουν την ανάγκη το παιδί τους να γίνει σύντομα μέλος του σώματος του Χριστού. Να γεμίσει από Άγιο Πνεύμα, έστω και αν η ώρα της Βάπτισης δεν είναι συνειδητή γι’ αυτό. Με το βάπτισμα το παιδί «εγκεντρίζετε» (μπολιάζεται)κατά κάποιον τρόπο, ενσωματώνεται μυστικά στο άχραντο σώμα του Χριστού, γίνεται επίσημα μέλος της Εκκλησίας και έχει το δικαίωμα συμμετοχής και στα υπόλοιπα μυστήρια. Τη σωτηρία και υπέροχη
σφραγίδα του Άγιου Πνεύματος, που παίρνει με το Βάπτισμα, τη γνωρίζουν οι άγγελοι και την τρέμουν οι δαίμονες. Ώστε έτσι, οι δαίμονες φεύγουν τρέχοντας από τον βαπτισμένο και οι άγγελοι τον φρουρούν σαν γνώριμο και παιδί του Θεού. Το βάπτισμα το κάνουμε στα νήπια για να τα προφυλάξουμε από έναν μέγιστο κίνδυνο για να περιφρουρήσουμε την ελευθερία τους από τις μεθοδείες του διαβόλου.
Ο νηπιοβαπτισμός επομένως δεν εμποδίζει, αλλά εξασφαλίζει και διασφαλίζει την ουσιαστική ελευθερία. Το λουτρό του Βαπτίσματος, σε συνδυασμό προς το Άγιο Χρίσμα, ενεργεί μια νέα γέννηση. Έτσι έχουμε μια νέα δημιουργία, νέα γέννηση πνευματικής ύπαρξης τελείως νέας και χαριτωμένης. Δεν δίνονται απλώς κάποια χαρίσματα στον πιστό, αλλά όλο το πλήρωμα του Αγίου Πνεύματος εκχύνεται σ’ αυτόν, μορφώνει μέσα του τη μορφή του Χριστού και τον κάνει παιδί του Θεού Πατέρα.
Γιατί λοιπόν πρέπει να αρνούμαστε στα παιδιά το δικαίωμα να έχουν από την αρχή της ζωής τους τη ζωοποιό Χάρη του Αγίου Πνεύματος, ως μέρος της ύπαρξης τους; Αν καθώς μεγαλώνουν αποφασίσουν ότι δεν θέλουν πια το Άγιο Πνεύμα, ας το αρνηθούν, όπως κάνει καθένας που αρνείται τον Θεό. Και ο Θεός αυτήν την κίνηση την σέβεται και αφήνει αυτόν που Τον αρνείται.
Η Βάπτισή μας και γενικά η σχέση μας με τον Θεό δεν μας δεσμεύει. Μήπως άλλωστε ζούμε αν δεν το επιλέξουμε και επιδιώξουμε όπως ταιριάζει σε βαπτισμένους Χριστιανούς; Επομένως ούτως ή άλλως διαλέγουμε. Αν κανείς θέλει να αλλάξει πίστη, δεν δεσμεύεται από το βάπτισμα. Το βάπτισμα σώζει τελικά όσους με τον καθημερινό τους αγώνα ενεργοποιούν τη χάρη του Αγίου Πνεύματος μένει αδιενέργητη στην ψυχή του. Όπως δηλαδή το μολύβι που γράφουμε ή το βέλος για να κινηθούν χρειάζονται το ανθρώπινο χέρι, έτσι και η αίρεση των ανθρώπων που πιστεύουν. Το γεγονός της ταύτισης του βαπτίσματος με την αναγέννηση, δεν σημαίνει πως το βάπτισμα μας απαλλάσσει από τον προσωπικό αγώνα για τη διατήρηση και την καρποφορία του πνευματικού δώρου.
Τα λόγια του Αγίου Κυρίλλου, Αρχιεπισκόπου Ιεροσολύμων, τον 4ο αιώνα, «προς τους φωτιζόμενους» μπορούν να λειτουργήσουν αφυπνιστικά και στην εποχή μας:«Δεν παίρνεις λοιπόν όπλο φθαρτό, αλλά πνευματικό. Φυτεύεσαι στο νοητό Παράδεισο. Παίρνεις καινούργιο όνομα που δεν το είχες πριν. Πριν από το βάπτισμα ήσουνα κατηχούμενος, ενώ τώρα θαονομαστείς πιστός. Από την αμαρτία μετατίθεσαι, περνάς στη δικαιοσύνη, από το μόλυσμα στην καθαρότητα… Αυτό όμως δεν φτάνει…
Έργο του Θεού είναι το φύτεμα και το πότισμα, και δικό σου η καρποφορία. Έργο του Θεού είναι να σου δώσει τη χάρη Του, ενώ δικό σου να τη δεχτείς και να τη διατηρήσεις.
Μην καταφρονείς τη Χάρη, επειδή σου δίνεται δωρεάν, αλλά δέξου τη και συντήρησέ την, λειτουργώντας την μέσα στην ύπαρξή σου με πραγματική ευλάβεια»
πηγή:kotsarikos
!>