Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
-
2012
(1652)
- Δεκεμβρίου(138)
- Νοεμβρίου(133)
- Οκτωβρίου(161)
- Σεπτεμβρίου(145)
- Αυγούστου(166)
- Ιουλίου(163)
- Ιουνίου(142)
- Μαΐου(136)
- Απριλίου(102)
-
Μαρτίου(137)
- Στη Μητέρα μας
- Η υποδοχή του Ηγουμένου Εφραίμ στο Βατοπαίδι (ΦΩΤΟ)
- ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ 8ΧΡΟΝΟΥ ΡΑΓΙΣΕ ΚΑΡΔΙΕΣ
- Η ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΜΑΣ - Σχόλια στήν Ἀκολουθία...
- Ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμάς για ...
- Ὁ Σεβασμιώτατος στὸ Πειραματικὸ Γυμνάσιο τοῦ Πανεπ...
- Φυλάκιση 9 μηνών! όμορφη ιστορία
- Ο Ακάθιστος Ύμνος
- «Θα πολεμήσουμε για να φοράει ο κόσμος σταυρό»
- Αποφασίστηκε η αποφυλάκιση του Γέροντος Εφραίμ
- Επιστολή Βαρθολομαίου σε Ιερώνυμο για τον Μητροπολ...
- ΤΟ ΠΙΟ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟ ΣΛΟΓΚΑΝ!
- ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΩΣΗΦ: ΤΙ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
- Τα τέσσερα κεριά
- ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΑΛΕΞΙΩΤΙΣΣΗΣ - ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ
- Ο νέος ηγούμενος της Μονής Χρυσοβαλάντου ομιλεί στ...
- Είστε άνεργοι και θέλετε να πιάσετε οπωσδήποτε δου...
- Ο Μεγάλος Κανόνας
- Τελικά ἡ κρίση μᾶς ΕΝΩΝΕΙ!
- Από πού προέρχονται, Γέροντα, οι λογισμοί κατακρίσ...
- Τα “ονόματα” του ΧΡΙΣΤΟΥ κατά τον Ιερό Χρυσόστομο
- ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ (ΠΟΙΗΜΑ ΑΓ. ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΡΗΤΗΣ)
- Μήνυμα αισιοδοξίας από τον Μητροπολίτη Πατρών κ. Χ...
- Ερντογάν: "Ανοίγει η Σχολή της Χάλκης"
- Σταμάτης Σπανουδάκης: «Τα ζητούμενα της εποχής είν...
- Αγ. Όρος: "είμαστε πολύ - πολύ κοντά στα γεγονότα"
- Ο Θούριος του Ρήγα Φερραίου Βελεστινλή -Ν. Ξυλούρης-
- Η Επανάσταση του 1821
- Ομιλία για την διπλή γιορτή του Ευαγγελισμού της Θ...
- Το αθάνατο μήνυμα του εθνάρχη Αρχιεπισκόπου Χριστο...
- Λάμπουν τα χιόνια στα βουνά
- ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΑΣ
- «Εὐλογημένη σὺ ἐν γυναιξίν»
- Ο Εθνικός μας Ύμνος
- "Να βάλω το λαδάκι στα νηστικά παιδιά μου ή στο ει...
- Πόσες μερίδες φαγητού έδωσαν τα κόμματα και οι πολ...
- Η Αχαριστία της Πατρίδας στους Ήρωες του 1821 (ντο...
- Δεν ξεχνώ..............
- «Ἡ προσφορά τῆς Ἐκκλησίας στόν, ὑπέρ τῆς Ἐλευθερία...
- Πρόσκληση Ι.Ν. Γενεσίου Τιμίου Προδρόμου Παραλίας ...
- Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε
- Σαράντος Καργάκος "Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 1821"
- Ο προφητικός και παρηγορητικός Χριστόδουλος
- Ὁμιλία τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστόμ...
- Παρέμβαση του Μητροπολίτη Χρυσοστόμου για τις εξελ...
- Εξομολόγηση
- ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΘΕΡΜΗ - Χριστιανικό Τραγούδι
- Στις 25 Μαρτίου, πανηγυρίζει ο Μητροπολιτικός Ναός...
- Νέα σοκαριστική λίστα με τις εταιρίες που χρησιμοπ...
- Απορίες για τη Νηστεία
- Αφίχθη στο Φανάρι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος
- Παρέλαση 25ης Μαρτίου: Συγλονιστική ἐπιστολή ἀπό ἕ...
- Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας: Θα ήταν καλὸ καὶ ὠφ...
- " Μικρὸς μὲ διορατικὸ χάρισμα "
- ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΡΑΤΖΑΣ - ΤΟ ΦΟΒΗΤΡΟ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ
- Την ωραιότητα της παρθενίας σου... ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ 1962
- Αλλάζει η ώρα την Κυριακή 25η Μαρτίου
- Επείγουσα αγγελία!!! (χιούμορ)
- Επετειακή εκδήλωση για την 25η Μαρτίου της Ιεράς Μ...
- Όταν βιώνουμε τον Χριστό, δεν υπάρχει αντίχριστος…
- Κάθε 5 λεπτά ένας Χριστιανός θανατώνεται για την π...
- Αφιέρωμα στην επέτειο και στους αγωνιστές της ελλη...
- H Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στο Ναό μας (φωτο)
- ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΠΟΥ ΣΗΚΩΝΕΙΣ
- H Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στον Ιερό Ναό Αγί...
- ΧΑΙΡΟΙΣ Ο ΖΩΗΦΟΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
- Ο δικός μας σταυρός
- Ο Σταυρός του Κυρίου μας πηγή ζωής και σωτηρίας
- Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως
- Το καθήκον του Χριστιανού
- Γ΄ Κυριακή των Νηστειών - της Σταυροπροσκυνήσεως
- ΓΡΑΜΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ...!!!
- «Δεν θέλω να πεινάσει κανείς στην Πάτρα» Ο Μητροπο...
- Tι θα έλεγε ο Κολοκοτρώνης στη Βουλή: Η εικόνα που...
- Η απάντηση του Μητροπολίτου Πειραιώς στον Ρωμαιοκα...
- Γιατί ανάβουμε το καντήλι (Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς)
- ΤΗΝ ΩΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΘΕΝΙΑΣ ΣΟΥ...
- Ομολογίες δύο Πνευματικών για το μέγα έγκλημα της ...
- Ό,τι έκαμα το έκαμα ως Έλλην Κύπριος όστις ζητεί τ...
- O ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΣΙΡΑΣ ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΕΥΑΓΟΡΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΔΗ
- Είναι καλό πράγμα να πεθαίνει κανείς για την Ελλάδ...
- Μεγάλη επετειακή εκδήλωση Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών
- Η «εκδίκηση» του Αρχαγγέλου
- ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΟΥ ΜΑΡΜΑΡΩΜΕΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΙΩΑΝΝΗ...
- Ἐπίσκεψη τῆς «ΟΡΜΗ-ΛΟΥΞ» στόν Σεβασμιώτατο Μητροπ...
- Ἱεροσυλία στήν Ἱερά Μονή Μαρίτσης
- Κανένας οργανισμός και καμία άλλη οργάνωση δεν επι...
- Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;
- Πειραιώς Σεραφείμ: Η δύναμις του Πνευματικού Νόμου...
- Προσκύνημα στην Παναγία την Ομπλίτισσα - Β΄ Χαιρε...
- Φλώρινης Θεόκλητος: «Δεν είμαι ο νέος Καντιώτης»
- Ἡ βρετανική κυβέρνηση ὑποστηρίζει ὅτι οἱ Χριστιανο...
- Σπανουδάκης: "Ἐμπνέομαι ἀπό τόν Χριστό, τήν Ἑλλάδα...
- Ακούστηκε ο Εθνικός μας Ύμνος μέσα στην Κωνσταντιν...
- Xειροτονία Επισκόπου Θαυμακού Ιακώβου (ΦΩΤΟ)
- Η γλυκύτητα Σου, Κύριε!
- «Φώτισόν μου το σκότος…!»
- Χειροτονία Επισκόπου Σαλώνων Αντωνίου (ΦΩΤΟ)
- Πως είναι αλήθεια ο Θεός;
- ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ - Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ '21
- Φεβρουαρίου(127)
- Ιανουαρίου(102)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012
01:00
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ή σύσταση του ιερού αυτού Μυστηρίου στηρίζεται στην εξουσία πού έδωσε ό Χριστός στους Μαθητές Του, «...ώστε (μ' αυτήν την εξουσία) θεραπεύειν πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν» (Ματθ. ι', 1). και οι Απόστολοι πιστοί εκτελεστές των εντολών του Κυρίου επέστρεφαν από τις περιοδείες τους και με ενθουσιασμό ομολογούσαν: "Κύριε και τα δαιμόνια υποτάσσεται ημίν εν τω ονόματι σου» (Λουκ. ι', 17). Γι' αυτό και ό Ευαγγελιστής Μάρκος αναφέρει ότι οι Απόστολοι «...ήλειφον ελαίω πολλούς αρρώστους και εθεράπευον» (Μαρκ. στ', 13).
Αυτή ή θεραπευτική τακτική τηρήθηκε και μετά την Πεντηκοστή από τους Αποστόλους και τους διαδόχους τους και είναι προνόμιο πού χορηγήθηκε από τον Χριστό στην Εκκλησία Του. Αυτό το προνόμιο καθιερώνει πρακτικά αργότερα (μεταξύ 55-60 μ.Χ.) ό Απόστολος Ιάκωβος, ό Άδελφόθεος, στην επιστολή του λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εάν κάποιος είναι άρρωστος, να προσκαλέσει τους πρεσβυτέρους της Εκκλησίας να προσευχηθούν γι' αυτόν και να τον αλείψουν με λάδι, επικαλούμενοι το όνομα του Κυρίου. και ή προσευχή πού γίνεται με πίστη θα σώσει τον άρρωστο» (Ίακ. ε', 13-15).
Αυτή ή θεραπευτική τακτική τηρήθηκε και μετά την Πεντηκοστή από τους Αποστόλους και τους διαδόχους τους και είναι προνόμιο πού χορηγήθηκε από τον Χριστό στην Εκκλησία Του. Αυτό το προνόμιο καθιερώνει πρακτικά αργότερα (μεταξύ 55-60 μ.Χ.) ό Απόστολος Ιάκωβος, ό Άδελφόθεος, στην επιστολή του λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εάν κάποιος είναι άρρωστος, να προσκαλέσει τους πρεσβυτέρους της Εκκλησίας να προσευχηθούν γι' αυτόν και να τον αλείψουν με λάδι, επικαλούμενοι το όνομα του Κυρίου. και ή προσευχή πού γίνεται με πίστη θα σώσει τον άρρωστο» (Ίακ. ε', 13-15).
β. Τα αισθητά σημεία του Μυστηρίου
Τα σημεία αυτά είναι τρία:
(1) Το καθαρό «ελαιον».
(2) Ή επάλειψη των μελών του σώματος (κεφαλής -χειρών) καί
(3) Ή ευχή του Ιερέα:
«Πάτερ Άγιε, ιατρέ των ψυχών και των σωμάτων... ίασαι τον δούλον Σου... έκ της περιεχούσης αυτόν σωματικής και ψυχικής ασθενείας και ζωοποίησον αυτόν δια της χάριτος του Χριστού Σου...».
(1) Το καθαρό «ελαιον».
(2) Ή επάλειψη των μελών του σώματος (κεφαλής -χειρών) καί
(3) Ή ευχή του Ιερέα:
«Πάτερ Άγιε, ιατρέ των ψυχών και των σωμάτων... ίασαι τον δούλον Σου... έκ της περιεχούσης αυτόν σωματικής και ψυχικής ασθενείας και ζωοποίησον αυτόν δια της χάριτος του Χριστού Σου...».
γ. Σχέση Ευχελαίου και Εξομολογήσεως
Το ιερό Μυστήριο του Ευχελαίου γίνεται σε περιπτώσεις ασθενειών ή σε ψυχορραγούντες και όχι π.χ. για το καλό του μήνα ή του χρόνου, για να φύγουν τα δαιμονικά. για να έλθει ή ευλογία του Θεού επειδή όλα πάνε «κακά και ανάποδα» ή γι' άλλες ποικίλες περιπτώσεις, για τίς όποίες μπορούμε να κάνουμε αγιασμό ή ο,τι άλλο μας συστήσει ό Ιερέας. Μαζί λοιπόν με τίς ευχές για θεραπεία της ψυχής και του σώματος μνημονεύονται και συγχωρητικές ευχές των αμαρτιών του ασθενούς και των συμμετεχόντων στο Μυστήριο ανθρώπων, όπως τονίζει και ό Άδελφόθεος Ιάκωβος: «...και αν έχει κάνει αμαρτίες θα τους τις συγχωρέσει ο Κύριος» (Ίακ. ε', 15). Ζητούμε τη συγχώρηση των αμαρτιών, πρώτον διότι ο ίδιος ό Κύριος μας έδίδαξε ότι και οι σωματικές ασθένειες πολλές φορές έχουν σαν αίτιο τις αμαρτίες μας και δεύτερον διότι ή αμαρτία αφήνει τις ουλές της στις ψυχές και τα σώματα μας ακόμη και μετά τη μετάνοια και εξομολόγηση μας.
Με δεδομένο ότι του Εύχελαίου προηγείται το ιερό Μυστήριο της Μετανοίας και Εξομολογήσεως στο οποίο ενωρίτερα ό πιστός συμμετέχει, γίνεται αποδεκτό αυτό πού αναγράφεται σε ορισμένα Βυζαντινά λειτουργικά υπομνήματα. Ή Εξομολόγηση και το Ευχέλαιο είναι οι δύο πλευρές ενός και μοναδικού θεραπευτικού «μυστηρίου», στο όποιο ή Θεία Χάρη συγχωρεί τις αμαρτίες μας και θεραπεύει τα ψυχικά και σωματικά μας νοσήματα είναι Μυστήρια ψυχοσωματικής ιάσεως και ολοκληρώσεως του χριστιανού.
Με δεδομένο ότι του Εύχελαίου προηγείται το ιερό Μυστήριο της Μετανοίας και Εξομολογήσεως στο οποίο ενωρίτερα ό πιστός συμμετέχει, γίνεται αποδεκτό αυτό πού αναγράφεται σε ορισμένα Βυζαντινά λειτουργικά υπομνήματα. Ή Εξομολόγηση και το Ευχέλαιο είναι οι δύο πλευρές ενός και μοναδικού θεραπευτικού «μυστηρίου», στο όποιο ή Θεία Χάρη συγχωρεί τις αμαρτίες μας και θεραπεύει τα ψυχικά και σωματικά μας νοσήματα είναι Μυστήρια ψυχοσωματικής ιάσεως και ολοκληρώσεως του χριστιανού.
δ. Πληρότητα του Μυστηρίου
Το Ευχέλαιο τελείται κανονικά από επτά Ιερείς. Επτά είναι και τα Αποστολικά και Ευαγγελικά αναγνώσματα, επτά είναι και οι ευχές γι' αυτό ανάβουμε και επτά κεριά (ό αριθμός επτά σημαίνει πληρότητα). Όταν δεν είναι εύκολη ή ανεύρεση επτά Ιερέων γίνεται και από λιγότερους, ή κατ' οικονομία και από ένα μόνο. Ή πληρότητα του αριθμού επτά σημαίνει ότι το Αγιο Ευχέλαιο εκφράζει και φανερώνει την αγάπη και τη στοργή ολόκληρης της Εκκλησίας για το άρρωστο σωματικά και ψυχικά μέλος της. Στίς δύσκολες στιγμές της ασθενείας του άρρωστου μέλους της, εμπρός στον κίνδυνο του σωματικού θανάτου του, εύχεται ή Εκκλησία (παριστάμενοι Ιερείς και Λαϊκοί), κατά την τέλεση του ιερού αυτού Μυστηρίου, την πλήρη ίαση και την ολοκληρωτική θεραπεία του ασθενούς, για να αποδοθεί και πάλι στην Εκκλησία «σώος και ολόκληρος», για να «ευαρεστή και να πράττη» το θέλημα του Θεού.
ε. Τέλεση του Μυστηρίου
Στούς Ιερούς Ναούς τελείται Ευχέλαιο τη Μεγάλη Τετάρτη απόγευμα για καλύτερη προετοιμασία των πιστών, πρίν από τη θεία Κοινωνία των ήμερων του Πάσχα. Κατά αντιστοιχία το ίδιο πράττουν πολλοί και προ των Χριστουγέννων, όπως και σ' άλλες περιπτώσεις κατά την κρίση των Ιερέων και τίς ανάγκες της Ενορίας.
Όταν κάποιος θέλει να τελεστεί το Ιερό Ευχέλαιο στο σπίτι του για λόγους υγείας μπορεί να ενεργήσει ορθότερα ως έξης: Πρίν από το Εύχέλαιο οι οικείοι του ασθενούς και ό ίδιος ό ασθενής εξομολογούνται εν μετάνοια, προετοιμάζονται με νηστεία, κάνουν πολλή προσευχή και τελούν το Ευχέλαιο. Την επομένη κανονίζουν να τελεστεί και ιδιαίτερη Θεία Λειτουργία υπέρ υγείας του πάσχοντος, στην οποία και κοινωνούν. Εάν ό ασθενής είναι κατάκοιτος, κοινωνεί στο σπίτι. Για να γίνουν τ' ανωτέρω δεν πρέπει το Ευχέλαιο να γίνει κοσμικό γεγονός. Αυτοί πού θα προσκληθούν, για να παραστούν σ' αυτό, θα πρέπει να έχουν διάθεση να συμπροσευχηθοϋν και να συμβάλουν ουσιαστικά στο πρόβλημα μας. (Ή καλύτερη συμβολή τους είναι η «εν έπιγνώσει» συμμετοχή τους στο Μυστήριο).
Από πλευράς τυπικής προετοιμασίας του Μυστηρίου απαιτείται μια βαθιά πιατέλα με αλεύρι (για να τοποθετηθούν σ' αυτήν τα επτά κεριά), καντήλα, θυμιατό, χριστήρας (ή χριαλίδιο), Εικόνα. οι παρευρισκόμενοι δεν είναι άπαραίτητο να κρατούν κερί στο χέρι κατά τη διάρκεια του Μυστηρίου. Ή εύκολη αυτή προετοιμασία γίνεται και ουσιαστική, εάν προσφέρουμε την ψυχή μας αγνή, καθαρή, ταπεινή. Ετσι συμμετέχουμε στο αγγελικό πανηγύρι των Μυστηρίων της Εκκλησίας μας!
Όταν, μερικές φορές, βλέπουμε ότι οι αιτήσεις μας, με το Ευχέλαιο πού τελούμε, δεν ικανοποιούνται, αυτό μπορεί να συμβαίνει διότι:
-Δεν πιστεύουμε ταπεινά και απλά ότι για τον Θεό τα πάντα είναι δυνατά και εύκολα.
-Ή προσευχή μας δε βγαίνει από χείλη και ζωή καθαρή.
-Οί αιτήσεις μας δεν είναι σύμφωνες με το πνεύμα του Ευαγγελίου: «Ούχ ως εγώ θέλω, άλλ' ως Σύ» (Ματθ. κστ',39).
-Ζητάμε περισσότερο την υγεία του σώματος, ενώ θα έπρεπε να ζητούμε πρωτίστως την υγεία της ψυχής.
Άλλα, ακόμη δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι ό Θεός πού μας αγαπά απεριόριστα, είναι δυνατόν να μας στερεί αυτό πού ζητάμε σήμερα, για να μας προσφέρει αύριο κάτι πολύ ανώτερο! Γι' αυτό ό θείος Χρυσόστομος τονίζει: «υπάρχουν περιπτώσεις για τίς όποιες θα ευχαριστούμε τον Θεό περισσότερο γι' αυτά πού δε μας έδωσε, παρά γι' αυτά πού μας δίνει»!
Όταν κάποιος θέλει να τελεστεί το Ιερό Ευχέλαιο στο σπίτι του για λόγους υγείας μπορεί να ενεργήσει ορθότερα ως έξης: Πρίν από το Εύχέλαιο οι οικείοι του ασθενούς και ό ίδιος ό ασθενής εξομολογούνται εν μετάνοια, προετοιμάζονται με νηστεία, κάνουν πολλή προσευχή και τελούν το Ευχέλαιο. Την επομένη κανονίζουν να τελεστεί και ιδιαίτερη Θεία Λειτουργία υπέρ υγείας του πάσχοντος, στην οποία και κοινωνούν. Εάν ό ασθενής είναι κατάκοιτος, κοινωνεί στο σπίτι. Για να γίνουν τ' ανωτέρω δεν πρέπει το Ευχέλαιο να γίνει κοσμικό γεγονός. Αυτοί πού θα προσκληθούν, για να παραστούν σ' αυτό, θα πρέπει να έχουν διάθεση να συμπροσευχηθοϋν και να συμβάλουν ουσιαστικά στο πρόβλημα μας. (Ή καλύτερη συμβολή τους είναι η «εν έπιγνώσει» συμμετοχή τους στο Μυστήριο).
Από πλευράς τυπικής προετοιμασίας του Μυστηρίου απαιτείται μια βαθιά πιατέλα με αλεύρι (για να τοποθετηθούν σ' αυτήν τα επτά κεριά), καντήλα, θυμιατό, χριστήρας (ή χριαλίδιο), Εικόνα. οι παρευρισκόμενοι δεν είναι άπαραίτητο να κρατούν κερί στο χέρι κατά τη διάρκεια του Μυστηρίου. Ή εύκολη αυτή προετοιμασία γίνεται και ουσιαστική, εάν προσφέρουμε την ψυχή μας αγνή, καθαρή, ταπεινή. Ετσι συμμετέχουμε στο αγγελικό πανηγύρι των Μυστηρίων της Εκκλησίας μας!
Όταν, μερικές φορές, βλέπουμε ότι οι αιτήσεις μας, με το Ευχέλαιο πού τελούμε, δεν ικανοποιούνται, αυτό μπορεί να συμβαίνει διότι:
-Δεν πιστεύουμε ταπεινά και απλά ότι για τον Θεό τα πάντα είναι δυνατά και εύκολα.
-Ή προσευχή μας δε βγαίνει από χείλη και ζωή καθαρή.
-Οί αιτήσεις μας δεν είναι σύμφωνες με το πνεύμα του Ευαγγελίου: «Ούχ ως εγώ θέλω, άλλ' ως Σύ» (Ματθ. κστ',39).
-Ζητάμε περισσότερο την υγεία του σώματος, ενώ θα έπρεπε να ζητούμε πρωτίστως την υγεία της ψυχής.
Άλλα, ακόμη δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι ό Θεός πού μας αγαπά απεριόριστα, είναι δυνατόν να μας στερεί αυτό πού ζητάμε σήμερα, για να μας προσφέρει αύριο κάτι πολύ ανώτερο! Γι' αυτό ό θείος Χρυσόστομος τονίζει: «υπάρχουν περιπτώσεις για τίς όποιες θα ευχαριστούμε τον Θεό περισσότερο γι' αυτά πού δε μας έδωσε, παρά γι' αυτά πού μας δίνει»!
πηγή:patirxristos
!>