Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
-
2012
(1652)
- Δεκεμβρίου(138)
- Νοεμβρίου(133)
- Οκτωβρίου(161)
- Σεπτεμβρίου(145)
- Αυγούστου(166)
- Ιουλίου(163)
- Ιουνίου(142)
- Μαΐου(136)
- Απριλίου(102)
-
Μαρτίου(137)
- Στη Μητέρα μας
- Η υποδοχή του Ηγουμένου Εφραίμ στο Βατοπαίδι (ΦΩΤΟ)
- ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ 8ΧΡΟΝΟΥ ΡΑΓΙΣΕ ΚΑΡΔΙΕΣ
- Η ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΜΑΣ - Σχόλια στήν Ἀκολουθία...
- Ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμάς για ...
- Ὁ Σεβασμιώτατος στὸ Πειραματικὸ Γυμνάσιο τοῦ Πανεπ...
- Φυλάκιση 9 μηνών! όμορφη ιστορία
- Ο Ακάθιστος Ύμνος
- «Θα πολεμήσουμε για να φοράει ο κόσμος σταυρό»
- Αποφασίστηκε η αποφυλάκιση του Γέροντος Εφραίμ
- Επιστολή Βαρθολομαίου σε Ιερώνυμο για τον Μητροπολ...
- ΤΟ ΠΙΟ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟ ΣΛΟΓΚΑΝ!
- ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΩΣΗΦ: ΤΙ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
- Τα τέσσερα κεριά
- ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΑΛΕΞΙΩΤΙΣΣΗΣ - ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ
- Ο νέος ηγούμενος της Μονής Χρυσοβαλάντου ομιλεί στ...
- Είστε άνεργοι και θέλετε να πιάσετε οπωσδήποτε δου...
- Ο Μεγάλος Κανόνας
- Τελικά ἡ κρίση μᾶς ΕΝΩΝΕΙ!
- Από πού προέρχονται, Γέροντα, οι λογισμοί κατακρίσ...
- Τα “ονόματα” του ΧΡΙΣΤΟΥ κατά τον Ιερό Χρυσόστομο
- ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ (ΠΟΙΗΜΑ ΑΓ. ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΡΗΤΗΣ)
- Μήνυμα αισιοδοξίας από τον Μητροπολίτη Πατρών κ. Χ...
- Ερντογάν: "Ανοίγει η Σχολή της Χάλκης"
- Σταμάτης Σπανουδάκης: «Τα ζητούμενα της εποχής είν...
- Αγ. Όρος: "είμαστε πολύ - πολύ κοντά στα γεγονότα"
- Ο Θούριος του Ρήγα Φερραίου Βελεστινλή -Ν. Ξυλούρης-
- Η Επανάσταση του 1821
- Ομιλία για την διπλή γιορτή του Ευαγγελισμού της Θ...
- Το αθάνατο μήνυμα του εθνάρχη Αρχιεπισκόπου Χριστο...
- Λάμπουν τα χιόνια στα βουνά
- ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΑΣ
- «Εὐλογημένη σὺ ἐν γυναιξίν»
- Ο Εθνικός μας Ύμνος
- "Να βάλω το λαδάκι στα νηστικά παιδιά μου ή στο ει...
- Πόσες μερίδες φαγητού έδωσαν τα κόμματα και οι πολ...
- Η Αχαριστία της Πατρίδας στους Ήρωες του 1821 (ντο...
- Δεν ξεχνώ..............
- «Ἡ προσφορά τῆς Ἐκκλησίας στόν, ὑπέρ τῆς Ἐλευθερία...
- Πρόσκληση Ι.Ν. Γενεσίου Τιμίου Προδρόμου Παραλίας ...
- Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε
- Σαράντος Καργάκος "Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 1821"
- Ο προφητικός και παρηγορητικός Χριστόδουλος
- Ὁμιλία τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστόμ...
- Παρέμβαση του Μητροπολίτη Χρυσοστόμου για τις εξελ...
- Εξομολόγηση
- ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΘΕΡΜΗ - Χριστιανικό Τραγούδι
- Στις 25 Μαρτίου, πανηγυρίζει ο Μητροπολιτικός Ναός...
- Νέα σοκαριστική λίστα με τις εταιρίες που χρησιμοπ...
- Απορίες για τη Νηστεία
- Αφίχθη στο Φανάρι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος
- Παρέλαση 25ης Μαρτίου: Συγλονιστική ἐπιστολή ἀπό ἕ...
- Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας: Θα ήταν καλὸ καὶ ὠφ...
- " Μικρὸς μὲ διορατικὸ χάρισμα "
- ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΡΑΤΖΑΣ - ΤΟ ΦΟΒΗΤΡΟ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ
- Την ωραιότητα της παρθενίας σου... ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ 1962
- Αλλάζει η ώρα την Κυριακή 25η Μαρτίου
- Επείγουσα αγγελία!!! (χιούμορ)
- Επετειακή εκδήλωση για την 25η Μαρτίου της Ιεράς Μ...
- Όταν βιώνουμε τον Χριστό, δεν υπάρχει αντίχριστος…
- Κάθε 5 λεπτά ένας Χριστιανός θανατώνεται για την π...
- Αφιέρωμα στην επέτειο και στους αγωνιστές της ελλη...
- H Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στο Ναό μας (φωτο)
- ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΠΟΥ ΣΗΚΩΝΕΙΣ
- H Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στον Ιερό Ναό Αγί...
- ΧΑΙΡΟΙΣ Ο ΖΩΗΦΟΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
- Ο δικός μας σταυρός
- Ο Σταυρός του Κυρίου μας πηγή ζωής και σωτηρίας
- Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως
- Το καθήκον του Χριστιανού
- Γ΄ Κυριακή των Νηστειών - της Σταυροπροσκυνήσεως
- ΓΡΑΜΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ...!!!
- «Δεν θέλω να πεινάσει κανείς στην Πάτρα» Ο Μητροπο...
- Tι θα έλεγε ο Κολοκοτρώνης στη Βουλή: Η εικόνα που...
- Η απάντηση του Μητροπολίτου Πειραιώς στον Ρωμαιοκα...
- Γιατί ανάβουμε το καντήλι (Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς)
- ΤΗΝ ΩΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΘΕΝΙΑΣ ΣΟΥ...
- Ομολογίες δύο Πνευματικών για το μέγα έγκλημα της ...
- Ό,τι έκαμα το έκαμα ως Έλλην Κύπριος όστις ζητεί τ...
- O ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΣΙΡΑΣ ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΕΥΑΓΟΡΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΔΗ
- Είναι καλό πράγμα να πεθαίνει κανείς για την Ελλάδ...
- Μεγάλη επετειακή εκδήλωση Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών
- Η «εκδίκηση» του Αρχαγγέλου
- ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΟΥ ΜΑΡΜΑΡΩΜΕΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΙΩΑΝΝΗ...
- Ἐπίσκεψη τῆς «ΟΡΜΗ-ΛΟΥΞ» στόν Σεβασμιώτατο Μητροπ...
- Ἱεροσυλία στήν Ἱερά Μονή Μαρίτσης
- Κανένας οργανισμός και καμία άλλη οργάνωση δεν επι...
- Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;
- Πειραιώς Σεραφείμ: Η δύναμις του Πνευματικού Νόμου...
- Προσκύνημα στην Παναγία την Ομπλίτισσα - Β΄ Χαιρε...
- Φλώρινης Θεόκλητος: «Δεν είμαι ο νέος Καντιώτης»
- Ἡ βρετανική κυβέρνηση ὑποστηρίζει ὅτι οἱ Χριστιανο...
- Σπανουδάκης: "Ἐμπνέομαι ἀπό τόν Χριστό, τήν Ἑλλάδα...
- Ακούστηκε ο Εθνικός μας Ύμνος μέσα στην Κωνσταντιν...
- Xειροτονία Επισκόπου Θαυμακού Ιακώβου (ΦΩΤΟ)
- Η γλυκύτητα Σου, Κύριε!
- «Φώτισόν μου το σκότος…!»
- Χειροτονία Επισκόπου Σαλώνων Αντωνίου (ΦΩΤΟ)
- Πως είναι αλήθεια ο Θεός;
- ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ - Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ '21
- Φεβρουαρίου(127)
- Ιανουαρίου(102)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012
15:26
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Επιστολή προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο μέσω της οποίας του
υπογραμμίζει ότι ενέργειες ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος
δυναμιτίζουν την ενότητα της Ορθοδοξίας απέστειλε ο Οικουμενικός
Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος.
Ο Παναγιώτατος αναφέρεται και στα "αναθέματα" του Μητροπολίτη
Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ζητώντας εν Συνόδω να αποδοκιμαστούν τέτοιες
πρακτικές.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ:
Μακαριώτατε Αρχιεπίσκοπε Αθηνών και πάσης Ελλάδος, εν Χριστώ τω
Θεώ λίαν αγαπητέ και περιπόθητε αδελφέ και συλλειτουργέ της ημών
Μετριότητος κύριε Ιερώνυμε, Πρόεδρε της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της
Ελλάδος, την Υμετέραν σεβασμίαν Μακαριότητα αδελφικώς εν Κυρίω
κατασπαζόμενοι, υπερήδιστα προσαγορεύομεν.
Επικοινωνούντες δια των μετά χείρας αδελφικών ημών Πατριαρχικών Γραμμάτων προς την Υμετέραν λίαν ημίν αγαπητήν και περισπούδαστον Μακαριότητα και την περί Αυτήν Ιεράν Σύνοδον της Αγιωτάτης Εκκλησίας της Ελλάδος, επιθυμούμεν ίνα καταστήσωμεν Υμάς κοινωνούς της ην δοκιμάζει η Μήτηρ Εκκλησία αγωνίας και θλίψεως εκ των δηλώσεων, εκδηλώσεων και εν γένει κινήσεων εντός των κόλπων της Υμετέρας Εκκλησίας, καθ' ας εκφράζονται θέσεις και εκτιμήσεις και απόψεις ήκιστα συμβιβαζόμεναι προς το Ορθόδοξον ήθος και έθος, προκαλούσαι ευρυτέραν απορίαν, εγκυμονούσαι δε και κινδύνους και απροβλέπτους συνεπείας δια την ενότητα αυτής ταύτης της καθ' Υμάς Εκκλησίας, αλλά και της Αγίας ημών Ορθοδόξου Εκκλησίας εν τω συνόλω αυτής.
Ως γνωστόν και επιμεμαρτυρημένον ιστορικώς και μέχρι της σήμερον, η Μήτηρ Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία περιβάλλει ανέκαθεν δια τιμής και αγάπης τους κατά καιρούς επί κεφαλής και τους Ιεράρχας της καθ' Υμάς Αγιωτάτης Εκκλησίας, μετά στοργής δε και γνησίας μητρικής αγάπης τον ευσεβή Ελληνικόν Λαόν, τον οποίον αύτη, η Κωνσταντινουπολίτις Εκκλησία, εγαλούχησεν εις τα νάματα της αμωμήτου ημών Ορθοδόξου πίστεως, εις ην ετήρησε τούτον εν καιροίς δισέκτοις και χαλεποίς δια το ημέτερον ευσεβές Γένος, ορθοτομούσα τον λόγον της αληθείας.
Επικοινωνούντες δια των μετά χείρας αδελφικών ημών Πατριαρχικών Γραμμάτων προς την Υμετέραν λίαν ημίν αγαπητήν και περισπούδαστον Μακαριότητα και την περί Αυτήν Ιεράν Σύνοδον της Αγιωτάτης Εκκλησίας της Ελλάδος, επιθυμούμεν ίνα καταστήσωμεν Υμάς κοινωνούς της ην δοκιμάζει η Μήτηρ Εκκλησία αγωνίας και θλίψεως εκ των δηλώσεων, εκδηλώσεων και εν γένει κινήσεων εντός των κόλπων της Υμετέρας Εκκλησίας, καθ' ας εκφράζονται θέσεις και εκτιμήσεις και απόψεις ήκιστα συμβιβαζόμεναι προς το Ορθόδοξον ήθος και έθος, προκαλούσαι ευρυτέραν απορίαν, εγκυμονούσαι δε και κινδύνους και απροβλέπτους συνεπείας δια την ενότητα αυτής ταύτης της καθ' Υμάς Εκκλησίας, αλλά και της Αγίας ημών Ορθοδόξου Εκκλησίας εν τω συνόλω αυτής.
Ως γνωστόν και επιμεμαρτυρημένον ιστορικώς και μέχρι της σήμερον, η Μήτηρ Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία περιβάλλει ανέκαθεν δια τιμής και αγάπης τους κατά καιρούς επί κεφαλής και τους Ιεράρχας της καθ' Υμάς Αγιωτάτης Εκκλησίας, μετά στοργής δε και γνησίας μητρικής αγάπης τον ευσεβή Ελληνικόν Λαόν, τον οποίον αύτη, η Κωνσταντινουπολίτις Εκκλησία, εγαλούχησεν εις τα νάματα της αμωμήτου ημών Ορθοδόξου πίστεως, εις ην ετήρησε τούτον εν καιροίς δισέκτοις και χαλεποίς δια το ημέτερον ευσεβές Γένος, ορθοτομούσα τον λόγον της αληθείας.
Η εκκλησιαστική, έτι δε και η θύραθεν ιστορία, μαρτυρούσιν
αψευδώς περί της και εν τω τομεί τούτω της κυρίας και καιρίας ευθύνης
του Αγιωτάτου Αποστολικού και Πατριαρχικού Οικουμενικού Θρόνου
θυσιαστικής προσφοράς αυτού, ευρύτερον μεν εν τω στερεώματι της Αγίας
Ορθοδόξου ημών Εκκλησίας, ιδιαιτέρως δε, εν καυχήσει ομολογούμεν και
ημείς, προς τον ομαίμονα Ορθόδοξον Ελληνικόν Λαόν.
Της οφειλετικής ταύτης προσφοράς του καθ' ημάς Θρόνου ούσης αποδεδειγμένης και εκτιμωμένης υπ' αυτού τούτου του ανέκαθεν αφωσιωμένου τη Μητρί αυτού Εκκλησία ευσεβούς Ελληνικού Λαού, αλλά και υπό των αοιδίμων Προκατόχων Υμών, των Ιεραρχών και του κλήρου αυτού, ιδία από του έτους 1850 μέχρι της σήμερον, ένιαι γνωσταί ημίν τε και Υμίν ενέργειαι εις βάρος του κύρους του πανιέρου θεσμού του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ατυχώς οσημέραι αυξανόμεναι, τείνουσι, θα συμφωνήση ασφαλώς και η Υμετέρα Μακαριότης και η περί Αυτήν Ιερά Σύνοδος της καθ' Ελλάδα Εκκλησίας, ίνα δημιουργήσωσι κρίσιν εις τους κόλπους της Ορθοδόξου ημών Εκκλησίας, μη δυναμένην ίσως εν τω μέλλοντι ακινδύνως να αντιμετωπισθή και ελεγχθή, εάν μη από τούδε ληφθώσιν αι προσήκουσαι αποφάσεις, εκκλησιαστικαί και ποιμαντικαί, προς αντιμετώπισιν των τάσεων τούτων.
Ομολογούμεν ότι μεγάλως απασχολούσι την Μητέρα Εκκλησίαν, πεποίθαμεν δε και την Υμετέραν, αι κινήσεις και εκδηλώσεις ομαδοποιημένων προσώπων, ευτυχώς, το γε νυν, μικράς εμβελείας, στόχον έχουσαι την αμφισβήτησιν και την κριτικήν αποφάσεων πανορθοδόξως ληφθεισών, συμφωνούσης και προσεπικυρούσης και της Εκκλησίας της Ελλάδος, περί συμμετοχής της όλης Ορθοδόξου Εκκλησίας εις τους διεξαγομένους μετά των ετεροδόξων διμερείς και πολυμερείς Θεολογικούς Διαλόγους και τας διαχριστιανικάς συναντήσεις εν τω Παγκοσμίω Συμβουλίω Εκκλησιών, τω Συμβουλίω Ευρωπαϊκών Εκκλησιών και άλλοις παρεμφερέσι διαχριστιανικοίς οργανισμοίς.
Της οφειλετικής ταύτης προσφοράς του καθ' ημάς Θρόνου ούσης αποδεδειγμένης και εκτιμωμένης υπ' αυτού τούτου του ανέκαθεν αφωσιωμένου τη Μητρί αυτού Εκκλησία ευσεβούς Ελληνικού Λαού, αλλά και υπό των αοιδίμων Προκατόχων Υμών, των Ιεραρχών και του κλήρου αυτού, ιδία από του έτους 1850 μέχρι της σήμερον, ένιαι γνωσταί ημίν τε και Υμίν ενέργειαι εις βάρος του κύρους του πανιέρου θεσμού του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ατυχώς οσημέραι αυξανόμεναι, τείνουσι, θα συμφωνήση ασφαλώς και η Υμετέρα Μακαριότης και η περί Αυτήν Ιερά Σύνοδος της καθ' Ελλάδα Εκκλησίας, ίνα δημιουργήσωσι κρίσιν εις τους κόλπους της Ορθοδόξου ημών Εκκλησίας, μη δυναμένην ίσως εν τω μέλλοντι ακινδύνως να αντιμετωπισθή και ελεγχθή, εάν μη από τούδε ληφθώσιν αι προσήκουσαι αποφάσεις, εκκλησιαστικαί και ποιμαντικαί, προς αντιμετώπισιν των τάσεων τούτων.
Ομολογούμεν ότι μεγάλως απασχολούσι την Μητέρα Εκκλησίαν, πεποίθαμεν δε και την Υμετέραν, αι κινήσεις και εκδηλώσεις ομαδοποιημένων προσώπων, ευτυχώς, το γε νυν, μικράς εμβελείας, στόχον έχουσαι την αμφισβήτησιν και την κριτικήν αποφάσεων πανορθοδόξως ληφθεισών, συμφωνούσης και προσεπικυρούσης και της Εκκλησίας της Ελλάδος, περί συμμετοχής της όλης Ορθοδόξου Εκκλησίας εις τους διεξαγομένους μετά των ετεροδόξων διμερείς και πολυμερείς Θεολογικούς Διαλόγους και τας διαχριστιανικάς συναντήσεις εν τω Παγκοσμίω Συμβουλίω Εκκλησιών, τω Συμβουλίω Ευρωπαϊκών Εκκλησιών και άλλοις παρεμφερέσι διαχριστιανικοίς οργανισμοίς.
Αι κινήσεις και εκδηλώσεις αύται, περιωρισμέναι και αμελητέαι
ίσως κατ' αρχήν, έλαβον προσφάτως απαραδέκτους διαστάσεις, ως συνέβη,
μεταξύ άλλων, και εν τινι Ιερά Μητροπόλει της Αγιωτάτης Υμών Εκκλησίας
εν οργανωθείση υπό του οικείου Μητροπολίτου λαϊκή συνάξει, ου μην αλλά
και κατά την Θείαν Λειτουργίαν της Κυριακής της Ορθοδοξίας δια της
εκφωνήσεως υπό του ιδίου Μητροπολίτου "αναθεματισμών" κατά ετεροδόξων
και αλλοθρήσκων, ως και πάντων των μετεχόντων εις την λεγομένην
Οικουμενικήν Κίνησιν.
Αι τοιαύται εκδηλώσεις δεν δύναται να υποτιμώνται η να τιμώνται
δια της ενεργού παρουσίας και συμμετοχής και Ιεραρχών της καθ' Υμάς
Εκκλησίας, δυστυχώς δε, μετά λύπης σημειούμεν, και εκπροσώπων της
Υμετέρας Μακαριότητος, καθ' ότι εκφράζονται εν αυταίς θέσεις και απόψεις
στρεφόμεναι κατά της ηγεσίας των Ορθοδόξων Εκκλησιών και των συνοδικώς
ειλημμένων αποφάσεων αυτών, αλλά και εσχάτως δια πρώτην φοράν και κατά
αυτού του πανιέρου θεσμού του Οικουμενικού Πατριαρχείου, του δια του
παραδείγματος και της θυσιαστικής μαρτυρίας και των ανά τους αιώνας
αγώνων αυτού υπάρξαντος και υπάρχοντος κήρυκος, προασπιστού και φύλακος
της Ορθοδόξου ημών πίστεως και μαρτυρίας και της κανονικής τάξεως εν τη
Αγιωτάτη ημών Εκκλησία.
Μετ' ευλόγου εκπλήξεως δια τας αποδιδομένας κατά τας εν λόγω εκδηλώσεις μονομερείς και επιλεκτικάς αναφοράς και ερμηνείας, κατά της Ορθοδόξου μαρτυρίας της καθ' ημάς πρωτοθρόνου Εκκλησίας και της συμμετοχής αυτής εις τας εν λόγω διεκκλησιαστικάς και διαχριστριανικάς συναντήσεις, επί τω τέλει της εκπληρώσεως, άνευ ουδεμιάς υποχωρήσεως εκ των καιρίων της αμωμήτου ημών Ορθοδόξου πίστεως, της εντολής του καλέσαντος τους πάντας και μάλιστα τους Χριστιανούς εις ενότητα (πρβλ. Ιωάν. ιζ 11), υπογραμμίζομεν, και πάλιν, λόγω της σοβαρότητος του θέματος, και τας εκ των τοιούτων ευρυτέρων ενεργειών οδυνηράς συνεπείας δι' αυτήν ταύτην την Αγιωτάτην Εκκλησίαν της Ελλάδος, αλλά και δια σύνολον την Αγίαν ημών Ορθόδοξον Εκκλησίαν και τας διορθοδόξους σχέσεις.
Η καθ' Υμάς Αγιωτάτη Εκκλησία, Μακαριώτατε Αδελφέ, συνωδά και ταις προβλεπομέναις εν τω Ιδρυτικώ της Αυτοκεφαλίας αυτής Τόμω δεσμεύσεσιν αυτής, ιστορικώς ανέκαθεν συνεπορεύθη μετά του Οικουμενικού Πατριαρχείου εν πάσι τοις κατά καιρούς αναφυομένοις ευρυτέροις και γενικωτέροις εκκλησιαστικοίς ζητήμασι, διορθοδόξοις, διαχριστιανικοίς και άλλοις, συμμετέσχε δε μάλιστα εις τας θεωρηθείσας και ομοφώνως πανορθοδόξως ληφθείσας αποφάσεις περί συμμετοχής εις τους εν λόγω διαλόγους και εν γένει εις την λεγομένην Οικουμενικήν Κίνησιν.
Δεν θα ηθέλομεν να αναφερθώμεν συγκεκριμένως εις τας υπολανθανούσας μέχρι σήμερον και εν τοις παρασκηνίοις, εν πολλοίς, δρώσας ειρημένας κινήσεις, αίτινες ασφαλώς τελούν εν γνώσει της Υμετέρας Μακαριότητος και της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, εκ των οργανουμένων εν τοις ορίοις των διαφόρων Ιερών Μητροπόλεων συγκεντρώσεων, αλλά και εκ του ηλεκτρονικού και ευρύτερον εκκλησιαστικού και θύραθεν τύπου και των μέσων γενικής ενημερώσεως.
Μετ' ευλόγου εκπλήξεως δια τας αποδιδομένας κατά τας εν λόγω εκδηλώσεις μονομερείς και επιλεκτικάς αναφοράς και ερμηνείας, κατά της Ορθοδόξου μαρτυρίας της καθ' ημάς πρωτοθρόνου Εκκλησίας και της συμμετοχής αυτής εις τας εν λόγω διεκκλησιαστικάς και διαχριστριανικάς συναντήσεις, επί τω τέλει της εκπληρώσεως, άνευ ουδεμιάς υποχωρήσεως εκ των καιρίων της αμωμήτου ημών Ορθοδόξου πίστεως, της εντολής του καλέσαντος τους πάντας και μάλιστα τους Χριστιανούς εις ενότητα (πρβλ. Ιωάν. ιζ 11), υπογραμμίζομεν, και πάλιν, λόγω της σοβαρότητος του θέματος, και τας εκ των τοιούτων ευρυτέρων ενεργειών οδυνηράς συνεπείας δι' αυτήν ταύτην την Αγιωτάτην Εκκλησίαν της Ελλάδος, αλλά και δια σύνολον την Αγίαν ημών Ορθόδοξον Εκκλησίαν και τας διορθοδόξους σχέσεις.
Η καθ' Υμάς Αγιωτάτη Εκκλησία, Μακαριώτατε Αδελφέ, συνωδά και ταις προβλεπομέναις εν τω Ιδρυτικώ της Αυτοκεφαλίας αυτής Τόμω δεσμεύσεσιν αυτής, ιστορικώς ανέκαθεν συνεπορεύθη μετά του Οικουμενικού Πατριαρχείου εν πάσι τοις κατά καιρούς αναφυομένοις ευρυτέροις και γενικωτέροις εκκλησιαστικοίς ζητήμασι, διορθοδόξοις, διαχριστιανικοίς και άλλοις, συμμετέσχε δε μάλιστα εις τας θεωρηθείσας και ομοφώνως πανορθοδόξως ληφθείσας αποφάσεις περί συμμετοχής εις τους εν λόγω διαλόγους και εν γένει εις την λεγομένην Οικουμενικήν Κίνησιν.
Δεν θα ηθέλομεν να αναφερθώμεν συγκεκριμένως εις τας υπολανθανούσας μέχρι σήμερον και εν τοις παρασκηνίοις, εν πολλοίς, δρώσας ειρημένας κινήσεις, αίτινες ασφαλώς τελούν εν γνώσει της Υμετέρας Μακαριότητος και της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, εκ των οργανουμένων εν τοις ορίοις των διαφόρων Ιερών Μητροπόλεων συγκεντρώσεων, αλλά και εκ του ηλεκτρονικού και ευρύτερον εκκλησιαστικού και θύραθεν τύπου και των μέσων γενικής ενημερώσεως.
Απλώς οφειλετικώς επισημαίνομεν τον υφιστάμενον σοβαρόν
κίνδυνον εκ των συνεπειών των εκδηλώσεων τούτων και των εκφραζομένων και
διατυπουμένων προφορικώς και εγγράφως ουχί υγιών Ορθοδόξων θέσεων και
υπογραμμίζομεν την ευθύνην και το χρέος ημών, των ταχθέντων υπό της
Θείας Προνοίας Ποιμένων και ταγών του Ορθοδόξου λαού του Θεού εν τοις
ορίοις εκάστης αδελφής αυτοκεφάλου και αυτονόμου Ορθοδόξου Εκκλησίας,
προς διατήρησιν της ενότητος αυτής και της μη δημιουργίας περαιτέρω
διασπαστικών εστιών, εγκυμονουσών, ως εικός, απροβλέπτους συνεπείας.
Μετ' αγωνίας δε σημειούμεν ότι η ανοχή των τοιούτων ενεργειών υπό της ηγεσίας των Εκκλησιών υπερβαίνει τα τυπικά όρια ενός μονοσημάντου ζητήματος και αξιολογείται ως πολυσήμαντον ουσιαστικόν ζήτημα δια την εύρυθμον λειτουργίαν της κανονικής τάξεως εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία, δυνάμενον να επιφέρη σύγχυσιν και αναταραχήν εν τω πληρώματι αυτής.
Μετ' αγωνίας δε σημειούμεν ότι η ανοχή των τοιούτων ενεργειών υπό της ηγεσίας των Εκκλησιών υπερβαίνει τα τυπικά όρια ενός μονοσημάντου ζητήματος και αξιολογείται ως πολυσήμαντον ουσιαστικόν ζήτημα δια την εύρυθμον λειτουργίαν της κανονικής τάξεως εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία, δυνάμενον να επιφέρη σύγχυσιν και αναταραχήν εν τω πληρώματι αυτής.
Υπό την έννοιαν ταύτην η Μήτηρ Εκκλησία, εν τη οφειλετική
μερίμνη αυτής δια την προστασίαν του τε γράμματος και του πνεύματος της
Ορθοδόξου παραδόσεως και δια την ευστάθειαν και ενότητα των κατά τόπους
Ορθοδόξων Εκκλησιών, ηξιολόγησε το ζήτημα τούτο επί τη βάσει των
ομοφώνων πανορθοδόξων αποφάσεων και έκρινεν ότι θα έδει όπως εκάστη
Εκκλησία τοποθετήται μετά της επιβαλλομένης ευθύνης και του χρέους αυτής
έναντι του λαού του Θεού, προς διατήρησιν ακλονήτου της εμπιστοσύνης
αυτού έναντι των ποιμένων αυτού.
Μακαριώτατε,
Γνωρίζοντες τα ανωτέρω οφειλετικώς τη Υμετέρα Μακαριότητι και τη κατ' Αυτήν Αγιωτάτη καθ' Ελλάδα Εκκλησία, παρακαλούμεν Υμάς αδελφικώς, εξ ομοφώνου Συνοδικής αποφάσεως, όπως εν τη διακρινούση την Υμετέραν Εκκλησίαν συνεπεία εις τας εκάστοτε λαμβανομένας πανορθοδόξους αποφάσεις και ενεργείας, οφειλετικώς ως θυγάτηρ το πάλαι και νυν προσφιλεστάτη Αδελφή Εκκλησία, έχουσα υπ' όψει τα ανωτέρω περί των εν πάση αδρότητι περιγραφεισών εν λόγω κινήσεων και τας εξ αυτών προβλεπομένας ουχί ευχαρίστους συνεπείας, τοποθετηθήτε συνοδικώς επί τούτω και απορρίψητε και καταδικάσητε ταύτας επισήμως ως ανεδαφικάς και επικινδύνους, λάβητε δε και ως εκκλησιαστικόν σώμα τας προσήκουσας αποφάσεις προς ευρυτέραν καταδίκην και απόρριψιν των ενεργειών τούτων και των εκφραζομένων αστηρίκτων εν πολλοίς, ανορθοδόξων και ερχομένων εις αντίθεσιν προς τας συνοδικάς αποφάσεις των Αγιωτάτων Ορθοδόξων Εκκλησιών θέσεων των εν λόγω ομάδων.
Ούτως, η Μήτηρ Εκκλησία, σταθμίζουσα τας οδυνηράς συνεπείας δια την εσωτερικήν ενότητα της καθ' Υμάς Αγιωτάτης Εκκλησίας και ευρύτερον της Ορθοδοξίας, επιφυλάσσεται, μετά την αναμενομένην απόκρισιν και επίσημον τοποθέτησιν της Υμετέρας Εκκλησίας, ίνα οφειλετικώς προβή και αύτη εις τας δεούσας πανορθοδόξους ενεργείας δια την έγκαιρον πρόληψιν επαπειλουμένων απευκταίων καταστάσεων.
Επί δε τούτοις, εν αναμονή της αποκρίσεως της Υμετέρας Μακαριότητος, περιπτυσσόμεθα Αυτήν αδελφικώς μετά βαθείας και αναλλοιώτου αδελφικής αγάπης και πάσης τιμής.
βιβ’ Μαρτίου ις’
Της Υμετέρας σεβασμίας Μακαριότητος
αγαπητός εν Χριστώ αδελφός
Μακαριώτατε,
Γνωρίζοντες τα ανωτέρω οφειλετικώς τη Υμετέρα Μακαριότητι και τη κατ' Αυτήν Αγιωτάτη καθ' Ελλάδα Εκκλησία, παρακαλούμεν Υμάς αδελφικώς, εξ ομοφώνου Συνοδικής αποφάσεως, όπως εν τη διακρινούση την Υμετέραν Εκκλησίαν συνεπεία εις τας εκάστοτε λαμβανομένας πανορθοδόξους αποφάσεις και ενεργείας, οφειλετικώς ως θυγάτηρ το πάλαι και νυν προσφιλεστάτη Αδελφή Εκκλησία, έχουσα υπ' όψει τα ανωτέρω περί των εν πάση αδρότητι περιγραφεισών εν λόγω κινήσεων και τας εξ αυτών προβλεπομένας ουχί ευχαρίστους συνεπείας, τοποθετηθήτε συνοδικώς επί τούτω και απορρίψητε και καταδικάσητε ταύτας επισήμως ως ανεδαφικάς και επικινδύνους, λάβητε δε και ως εκκλησιαστικόν σώμα τας προσήκουσας αποφάσεις προς ευρυτέραν καταδίκην και απόρριψιν των ενεργειών τούτων και των εκφραζομένων αστηρίκτων εν πολλοίς, ανορθοδόξων και ερχομένων εις αντίθεσιν προς τας συνοδικάς αποφάσεις των Αγιωτάτων Ορθοδόξων Εκκλησιών θέσεων των εν λόγω ομάδων.
Ούτως, η Μήτηρ Εκκλησία, σταθμίζουσα τας οδυνηράς συνεπείας δια την εσωτερικήν ενότητα της καθ' Υμάς Αγιωτάτης Εκκλησίας και ευρύτερον της Ορθοδοξίας, επιφυλάσσεται, μετά την αναμενομένην απόκρισιν και επίσημον τοποθέτησιν της Υμετέρας Εκκλησίας, ίνα οφειλετικώς προβή και αύτη εις τας δεούσας πανορθοδόξους ενεργείας δια την έγκαιρον πρόληψιν επαπειλουμένων απευκταίων καταστάσεων.
Επί δε τούτοις, εν αναμονή της αποκρίσεως της Υμετέρας Μακαριότητος, περιπτυσσόμεθα Αυτήν αδελφικώς μετά βαθείας και αναλλοιώτου αδελφικής αγάπης και πάσης τιμής.
βιβ’ Μαρτίου ις’
Της Υμετέρας σεβασμίας Μακαριότητος
αγαπητός εν Χριστώ αδελφός
πηγή:romfea
!>