Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
-
2014
(1414)
- Δεκεμβρίου(115)
- Νοεμβρίου(120)
- Οκτωβρίου(116)
- Σεπτεμβρίου(131)
- Αυγούστου(119)
- Ιουλίου(118)
- Ιουνίου(95)
- Μαΐου(102)
- Απριλίου(148)
- Μαρτίου(112)
- Φεβρουαρίου(101)
-
Ιανουαρίου(137)
- Πίστη χρειάζεται…
- ΕΟΡΤΗ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ - ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ Ι.Ν. ΕΥΑΓΓΕΛ...
- ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΟΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ...
- Στην Εορτή των τριών Ιεραρχών
- Αυτό για σήμερα!
- Οι πραγματικοί κλέφτες...
- Εόρτια Σύναξη, αφιερωμένη στην Μητέρα - Χριστιανικ...
- Ένας ανεξίκακος και υπομονετικός γέροντας
- Ο μοναχός και ο ζητιάνος
- 29ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Ομιλία του Αρχιμανδρίτου Αμβροσίου Γκουρβέλου επί ...
- Η Ελλάδα “κόντυνε” χωρίς τον Χριστόδουλο
- Αφιέρωμα στον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο (video)
- 6 χρόνια χωρίς το ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟ μας !
- Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΤΗΡ ΗΜΩΝ ΕΦΡΑΙΜ Ο ΣΥΡΟΣ (28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ)
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 29ου ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ...
- Ενας νέος Αυγουστίνος Καντιώτης....!!! (video)
- ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ - ΟΝΟΜΑΣΤΗΡΙΑ ΣΕΒ....
- ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ - ΟΝΟΜΑΣΤΗΡΙΑ ΣΕΒ....
- Σεβασμιώτατε επί τη εορτή των ονομαστηρίων σας...
- Οι βουλευτές και η ορθόδοξη πίστη
- Κυριακὴ ΙΕ΄ Λουκᾶ: Ἕνας μικρόσωμος γίγαντας
- Κυριακή ΙΕ' Λουκά [του Ζακχαίου] - π. Χερουβείμ Βε...
- Γέροντας Παΐσιος: Δεν οφελούν οι μετάνοιες χωρίς ...
- ΛΑΜΠΡΟΣ Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓ...
- Γέροντας Παΐσιος: Η ιστορία και η σημασία του κομπ...
- "Θεολόγος ο δεύτερος.."
- Γάμος, ένα άθλημα αγάπης!
- Επιστολή της Ιεράς Συνόδου προς τους μαθητές για τ...
- π. Παύλος Χριστοδουλής, πέντε έτη από την προς Κύρ...
- Φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση του εκπολιτιστι...
- Το έθιμο της αγιοβασιλόπιτας στο Κατηχητικό σχολεί...
- ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ...
- Μνημόσυνο στην μνήμη του γέροντος Βησσαρίωνος (ΦΩΤ...
- Το πόσιμο νερό της Νεκράς Θάλασσας!
- Ανάσες
- ΣΥΝΑΞΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟ...
- ΒΙΝΤΕΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ: Η ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΟΥ ...
- Άγιος στη συνείδηση του λαού ο Γέρων Βησσαρίων
- Γιά τό τζαμί τοῦ Βοτανικοῦ - Σαράντος Ι. Καργάκος
- Κωνσταντίνος Χολέβας: Πότε θα εφαρμόσουμε το άρθρο...
- Ο άπιστος πατέρας και το μήνυμα του μικρού παιδιού...
- Συρία: Tον αποκεφάλισαν γιατί φορούσε Σταυρό και τ...
- Η κοπή της Αγιοβασιλόπιτας στον Άγιο Νικόλαο Αλυκώ...
- Τα όρια της αγάπης
- Η ταπεινοφροσύνη – Μέγας Αντώνιος
- Ο Θεός σε αγαπά γι'αυτό που είσαι!
- 34η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟ...
- Όσιος Ευθύμιος ο Μέγας
- ΟΥΔΕΙΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΕΡΓΕΤΗΘΕΝΤΑ ΑΧΑ...
- ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Το μοναδικό ελληνικό βιβλιοπωλείο στη Ν...
- ΣΠΑΝΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔH ΤΟΥ Σ...
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΓΙΑ ...
- Κυριακὴ ΙΒ΄ Λουκᾶ: Η αχαριστία είναι δαιμονική!
- Η κοπή της Ενοριακής Αγιοβασιλόπιτας για το έτος 2...
- Μπαμπά, μπορώ να αγοράσω μια ώρα απο το χρόνο σου;
- Ο Μέγας Αντώνιος και ο Μέγας τσαγκάρης!
- Εορτάσθηκε η ιερά Μνήμη του Οσίου Πατρός ημών Αντω...
- Ο Αρχιερατικός Εσπερινός του Αγίου Αντωνίου μέσα α...
- Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος...
- Ο ΜΕΓΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
- Η ΑΓΑΠΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΤΑΞΙ…
- Η αγάπη του Θεού και η ελευθερία του ανθρώπου
- Ο Νεομάρτυς Άγιος Γεώργιος ο εν Ιωαννίνοις
- Πρόγραμμα Πανηγύρεως του υπό ανέγερσιν νέου Ιερού ...
- Ἡ ἑορτὴ τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν
- Αποκάλυψη Αγάπης !
- Αληθινός Θεός !
- ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ
- Το διήμερο 16-17 Ιανουαρίου, τα Κρύα Ιτεών πανηγυρ...
- Τι σημαίνουν τα επίθετα των Αγίων: Δίκαιος, Όσιος,...
- Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος: “Τα σημεία των και...
- Ο Όσιος Ιωάννης ο Καλυβίτης
- Η ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑ...
- Τί είναι η προσευχή για εμάς τους χριστιανούς;
- Για την Φιλία
- Μη χτίσεις ποτέ τα όνειρά σου......
- Η εορτή του οσίου Παύλου του Πατρέως στον Μητροπολ...
- Όταν Ο Θεός μου σιωπά…
- Η βάπτιση του Κυρίου και η δική μας
- Η συγχώρηση
- Κάποιος πρέπει να του μάθει Ιστορία!
- Διάκριση κι όχι υπερβολές
- Ιερά Πανήγυρις του υπό ανέγερσιν νέου Ιερού Ναού Α...
- Ψυχοσάββατα 2014
- Ο Όσιος Θεοδόσιος ο Κοινοβιάρχης
- Η Σιμωνόπετρα ίπταται στα σύννεφα (ΦΩΤΟ)
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΕΙΣ ΒΗΘΛΕΕΜ - 2013 (vide...
- Καταδίκη Βαξεβάνη για συκοφαντία προς την Ι. Μ. Βα...
- Επιστολή Μητροπολίτου Πειραιώς σε Πατριάρχη Μόσχας...
- Ο ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜ...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΟΥ...
- Τὸ βιολὶ τῆς ψυχῆς
- Την Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014, η κοπή της Ενοριακ...
- ΧΑΛΒΑΣ ΜΕ ΙΝΔΟΚΑΡΥΔΟ - Μοναστηριακές Συνταγές
- Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΟΥ Τ. ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥ...
- ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕ...
- ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΤΟ ΑΪΒΑΛΙ
- Κουβαλώντας την αμαρτία του άλλου….
- Τι είναι ο αγιασμός;
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014
11:14
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Το καΐκι με τούς επισήμους. Όλοι έτοιμοι για την ρίψη τού Σταυρού
ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΤΟ ΑΪΒΑΛΙ
Φώτης Κόντογλου
ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΤΟ ΑΪΒΑΛΙ
Φώτης Κόντογλου
«…Στα θαλασσινά τα μέρη ρίχνουνε τον Σταυρό, ύστερ’ από τη Λειτουργία των Θεοφανείων. Έτσι τον ρίχνανε και στην πατρίδα μου, κ’ ήτανε ένα θέαμα έμορφο και παράξενο…».
Μπροστά πηγαίνανε τα ξαφτέρουγα και τα μπαϊράκια, κ’ ύστερα πηγαίνανε οι παπάδες με τον δεσπότη, ντυμένοι με τα χρυσά τα άμφια, παπάδες πολλοί κι αρχιμαντρίτες, γιατί η πολιτεία είχε δώδεκα εκκλησίες, και κατά τις επίσημες μέρες στις μικρές ενορίες τελειώνανε γλήγορα τη Λειτουργία και πηγαίνανε οι παπάδες στη μητρόπολη, για να γίνεται η γιορτή πιο επίσημη.
Οι ψαλτάδες ήτανε και κείνοι κάμποσοι κ’ οι πιο καλλίφωνοι, και ψέλνανε με μεγαλοπρέπεια βυζαντινά, δηλαδή ελληνικά, κι όχι σαν σήμερα πού τρελλαθήκαμε και κάναμε την ψαλμωδία μας σαν ανάλατα και ξενικά θεατρικά τραγούδια. Από πίσω ακολουθούσε λαός πολύς.
Σαν φτάνανε στ’ Αγγελή τον Γιαλό, όπως λέγανε κείνη την ακρογιαλιά, ο δεσπότης με τους παπάδες ανεβαίνανε σε μια μεγάλη σανιδωτή σάγια εμορφοσκαρωμένη, για να κάνουνε τον Αγιασμό, ο κόσμος έπιανε την ακρογιαλιά κι ανέβαινε ο καθένας όπου εύρισκε, για να μπορεί να βλέπει. Τα σπίτια πού ήτανε ένα γύρο γεμίζανε κόσμο. Οι γυναίκες θυμιάζανε από τα παραθύρια. Από το μέρος της θάλασσας ήτανε μαζεμένα ίσαμε 100 καΐκια και βάρκες αμέτρητες, με τις πλώρες γυρισμένες κατά το μέρος πού στεκότανε ο δεσπότης.
Έτσι πού ήτανε παραταγμένα τα καΐκια, μοιάζανε σαν αρμάδα πού θα κάνει πόλεμο.
Πιο ανοιχτά, κατά το πέλαγο, έβλεπες φουνταρισμένα τα μεγάλα καΐκια, γεμάτα κόσμο και κείνα. Άλλα πάλι είχανε περιζωσμένες τις βάρκες πού βρισκόντανε γιαλό, κ’ ήτανε κι αυτά γεμάτα κόσμο, προ πάντων θαλασσινοί και παιδομάνι.
Σ’ αυτά τα μέρη κάνει πολύ κρύο, και τις πιο πολλές φορές οι αντένες των καραβιών ήτανε χιονισμένες, ένα θέαμα πολύ έμορφο. Απάνου στα ξάρτια και στις σκαλιέρες, στις γάμπιες και στα μπαστούνια των καραβιών ήτανε σκαλωμένοι πλήθος θαλασσινοί, μεγάλοι και μικροί. Η θάλασσα ήτανε κοιμισμένη, μπουνάτσα.
Κρούσταλλα κρεμόντανε από τα ξάρτια σε πολλά καΐκια. Κρύο τάρταρος. Στην κάθε βάρκα από κείνες πού είχανε κοντοζυγώσει στη στεριά και περιμένανε να πέσει ο Σταυρός στη θάλασσα, στεκόντανε από ένα – δυο νοματέοι απάνω στην πλώρη, ενώ άλλοι δυο ήτανε στα κουπιά.
Αυτοί πού στεκόντανε ορθοί στην πλώρη, ήτανε ολόγυμνοι, εξόν ένα άσπρο βρακί πού φορούσανε σαν πεστιμάλι. Οι πιο πολλοί ήτανε σαν θεριά, χεροδύναμοι, πλαταράδες, χοντρολαίμηδες, μαλλιαρόστηθοι, τα κορμιά τους ήτανε κόκκινα από το κρύο.
Τα ποδάρια τους ήτανε γερά και φουσκωμένα σαν αδράχτια, θαλασσάνθρωποι, γεμιτζήδες, κοντραμπατζήδες, ψημένοι με τ’ αλάτι. Οι πιο πολλοί είχανε ριχμένες στις πλάτες τις γούνες τους, για να μην παγώσουνε, Ένα – δυο όμως στεκόντανε γυμνοί και κάνανε κάπου – κάπου τον σταυρό τους. Μα το μάτι τους ήτανε καρφωμένο στο μέρος πού θα ‘ριχνε τον Σταυρό ο δεσπότης.
Ανάμεσα στους γυμνούς ήτανε ο Κωστής ο Γιωργάρας, ο Στρατης ο Μπεκός, ο Γιωργής ο Σόνιος, ο Δημητρός ο Μπούμπας, Πέτρος ο Κλόκας, ο Βασίλης ο Αρναούτης, ο παλαβό – Παρασκευάς κι άλλοι.
Σαν να τους βλέπω μπροστά μου. Ο Γιωργάρας ήτανε μιαν ανθρωπάρα θηρίο, σαν Κουταλιανός, με μουστάκια μαύρα, μ’ έναν λαιμό σαν βαρέλι.Είχε δεμένο στο κεφάλι του ένα μαντίλι κ’ ήτανε ίδιος κουρσάρος. Ακουμπούσε απάνω σ’ ένα κοντάρι, λες κ’ ήτανε ο Ποσειδώνας ζωντανός.
Σαν να τους βλέπω μπροστά μου. Ο Γιωργάρας ήτανε μιαν ανθρωπάρα θηρίο, σαν Κουταλιανός, με μουστάκια μαύρα, μ’ έναν λαιμό σαν βαρέλι.Είχε δεμένο στο κεφάλι του ένα μαντίλι κ’ ήτανε ίδιος κουρσάρος. Ακουμπούσε απάνω σ’ ένα κοντάρι, λες κ’ ήτανε ο Ποσειδώνας ζωντανός.
Ο Δημητρός ο Μπούμπας ήτανε ένα άλλο θεριόψαρο, χοντρός και κοντόφαρδος, μαυριδερός σαν Σαρακηνός, και καθότανε ανεκούρκουδος, σκεπασμένος με τη γούνα του, με το μάτι του καρφωμένο στον δεσπότη.
Ο Πατσός ο Αράπης, ο λεγόμενος παλαβό – Παρασκευάς, είχε γένεια κατσαρά και κόκκινα και το πετσί του ήτανε από φυσικό του κόκκινο. Στο κορμί ήτανε αντρειωμένος και σβέλτος σαν τζαμπάζης και δεν χαμπάριζε ολότελα από κρύο. Στο σουλούπι ήτανε ίδιος Ρούσος.
Αυτός ήτανε ανεβασμένος απάνω στα ξάρτια σε μια μπρατσέρα φουνταρισμένη, και στεκότανε δίχως να σαλέψει, σαν τ’ άγαλμα. Μυστήριο πώς δεν πάγωνε!
O Πέτρος ο Κλόκας ήτανε ο μονάχος πού δε φορούσε βρακιά. Αυτός ήτανε ευρωπαϊσμένος, φορούσε στενό πανταλόνι και ναυτικό σκουφί. Στο κορμί ήτανε λιγνός και μάγκας στο σχέδιο.
Τα χέρια του τα ‘χε μπλεγμένα μπροστά στο στήθος του και σουλατσάριζε απάνω στη βάρκα, ολοένα μιλούσε κ’ έκανε και κάμποσα θεατρικά.
Σαν σίμωνε λοιπόν η συνοδεία στη θάλασσα, κι ακουγότανε από μακριά η ψαλμωδία, γινότανε μεγάλος αλαλαγμός απάνω στις βάρκες. Οι βουτηχτάδες πετούσανε τις γούνες τους κ’ οι άλλοι τραβούσανε τα κουπιά, για να ‘ναι οι βάρκες τους κοντά στο μέρος πού θα ‘πεφτε ο Σταυρός. Άλλοι φωνάζανε από τα ξάρτια, άλλοι μαλώνανε, άλλοι ανεβαίνανε στις κουπαστές για να δούνε. Τέλος φτάνανε οι στρατιώτες και ταχτοποιούσανε τον κόσμο.
Μπροστά πήγαινε ο αξιωματικός ο Τούρκος κι άνοιγε τον δρόμο να περάσει ο δεσπότης, κ’ έλεγε: «Γιόλ βέριν εφεντιά!» – δηλαδή: «Κάνετε δρόμο στον αφέντη!» Ο στρατός αραδιαζότανε σε παράταξη κ’ οι ψαλτάδες ψέλνανε πολλές φορές «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου, Κύριε».
Μπροστά πήγαινε ο αξιωματικός ο Τούρκος κι άνοιγε τον δρόμο να περάσει ο δεσπότης, κ’ έλεγε: «Γιόλ βέριν εφεντιά!» – δηλαδή: «Κάνετε δρόμο στον αφέντη!» Ο στρατός αραδιαζότανε σε παράταξη κ’ οι ψαλτάδες ψέλνανε πολλές φορές «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου, Κύριε».
Στο τέλος το ‘ψελνε κι ο δεσπότης κ’ έριχνε τον Σταυρό στη θάλασσα. Αλαλαγμός σηκωνότανε μέσα στη θάλασσα. Οι βάρκες και τα καΐκια καργάρανε τα κουπιά και τρακάρανε το ‘να τ’ άλλο.
Οι πλώρες χτυπούσαμε η μια την άλλη. Κουπιά, κοντάρια, καμάκια, απόχες μπερδευόντανε μεταξύ τους. Οι βουτηχτάδες πέφτανε στο νερό κ’ ή θάλασσα άφριζε σαν να παλεύανε σκυλόψαρα. Πολλοί απ’ αυτούς κάνανε ώρα πολλή ν’ ανεβούνε απάνω, παίρνανε μακροβούτι και ψάχνανε στον πάτο να βρούνε τον Σταυρό. Για μια στιγμή φανερωνότανε κανένα κεφάλι και βούλιαζε γλήγορα πριν να το δεις.
Άξαφνα βγήκε ένα κεφάλι με κόκκινα γένεια κ’ ένα χέρι ξενέρισε και βαστούσε τον Σταυρό. Ήτανε ο παλαβό – Παρασκευάς. Με δυο – τρεις χεροβολιές κολύμπησε κατά το μέρος του δεσπότη και σκάλωσε στην αραξιά.
Έκανε μετάνοια και φίλησε το χέρι του κ’ έδωσε τον Σταυρό. Ο δεσπότης τον πήρε, τον ασπάστηκε και τον έβαλε στον ασημένιο δίσκο κ’ υστέρα έδωσε τον δίσκο στον Παρασκευά.
Οι ψαλτάδες πιάσανε πάλι και ψέλνανε κι ο κόσμος αλάλαζε. Ύστερα η συνοδεία τράβηξε πάλι για την εκκλησιά. Ο Παρασκευάς θεόγυμνος, με τον δίσκο στα χέρια, γύριζε στους μεγάλους καφενέδες και στις ταβέρνες κ’ έρριχνε ο κάθε ένας ό,τι ρεγάλο ήθελε.
Τόσες ώρες ολόγυμνος και βρεμένος, με παγωμένο βρακί, μήτε κρύωνε, μήτε κάνε τους ώμους του δεν ανεσήκωνε.
Όπως ήτανε κοκκινογένης αστακόχρωμος, έλεγε κανένας πώς ήτανε ο Σκύθης Ανάχαρσις, πού γύριζε τον χειμώνα γυμνός μέσα στην Αθήνα τα παλιά τα χρόνια, κ’ οι Αθηναίοι τον ρωτούσανε γιατί δεν κρυώνει, κι αυτός αποκρινότανε πώς όλο το κορμί του είναι σαν το κούτελο, πού δεν κρυώνει ποτές.
Οι ψαλτάδες πιάσανε πάλι και ψέλνανε κι ο κόσμος αλάλαζε. Ύστερα η συνοδεία τράβηξε πάλι για την εκκλησιά. Ο Παρασκευάς θεόγυμνος, με τον δίσκο στα χέρια, γύριζε στους μεγάλους καφενέδες και στις ταβέρνες κ’ έρριχνε ο κάθε ένας ό,τι ρεγάλο ήθελε.
Τόσες ώρες ολόγυμνος και βρεμένος, με παγωμένο βρακί, μήτε κρύωνε, μήτε κάνε τους ώμους του δεν ανεσήκωνε.
Όπως ήτανε κοκκινογένης αστακόχρωμος, έλεγε κανένας πώς ήτανε ο Σκύθης Ανάχαρσις, πού γύριζε τον χειμώνα γυμνός μέσα στην Αθήνα τα παλιά τα χρόνια, κ’ οι Αθηναίοι τον ρωτούσανε γιατί δεν κρυώνει, κι αυτός αποκρινότανε πώς όλο το κορμί του είναι σαν το κούτελο, πού δεν κρυώνει ποτές.
Την ώρα πού έπεφτε ο Σταυρός στη θάλασσα, όλα τα καΐκια και τα καράβια, πού ήτανε φουνταρισμένα ανοιχτά στο πέλαγο, γυρίζανε την πλώρη τους κατά την Ανατολή, από κει πού ήρθε ο Χριστός στον κόσμο.
Από το βιβλίο του συγγραφέα «Το Αϊβαλί η πατρίδα μου»
πηγή:egolpion.com
!>