Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
-
2020
(682)
- Δεκεμβρίου(53)
- Νοεμβρίου(37)
- Οκτωβρίου(40)
- Σεπτεμβρίου(38)
- Αυγούστου(43)
- Ιουλίου(38)
- Ιουνίου(56)
-
Μαΐου(73)
- π. Δανιήλ Ἀεράκης «Ὁ τρόπος Μεταλήψεως»
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. ιζ΄ 1...
- Η άλωση της Πόλης και το δίδαγμά της
- Πρόγραμμα Πανηγύρεως Αγίου Παναγή του Μπασιά 2020
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ Πόλη δέν ἒπεσε. Εἶναι ζωντα...
- ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΙΕΡΟΥ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟΥ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ...
- Μὲ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ ἑορτῆς τῆς Ἀναλήψεως τοῦ ...
- H ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ
- Θεολογική ερμηνεία της Εικόνας της Αναλήψεως του Κ...
- Συγκλονιστικό: Πώς ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος γιάτρεψ...
- Η Απόδοση της Εορτής του Πάσχα στην Ενορία μας (Φω...
- Ἡ θεία οἰκονομία γιὰ τὴ θεία Κοινωνία
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Δεσποτικής Εορτής της Α...
- Απόδοση της εορτής του Πάσχα - Η Ανάσταση συνεχίζε...
- Όσιος Ιωάννης ο Ρώσος
- Πασχάλιος Ιερά Αγρυπνία, για να ζήσουμε όλοι μαζί ...
- ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ Μ...
- AΓΡΥΠΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
- Ο ΠΑΤΡΑΪΚΟΣ ΛΑΟΣ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΝΑΓΚΑΣ
- Άγιος Πορφύριος: ΣΚΟΡΠΑ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΜΗΝ ΣΕ ΝΟΙΑΖΕΙ!
- Η Θεία Κοινωνία δεν μεταδίδει θάνατο, ακόμη και εά...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. θ´ 1-...
- Μην κρίνουμε μόνο από αυτά που βλέπουμε… (Διδακτικ...
- «ΑΙ ΕΡΧΟΜΕΝΑΙ ΠΛΗΓΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΥΤΕΡΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟ...
- Ὁ θάνατος τοῦ θανάτου
- Γιατὶ νὰ λατρεύω τὸν Θεὸ;
- Μέλαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ μνήμη τῆς ἀνακομιδῆς τῶν λ...
- Πόσα οφείλουμε ως Ελληνες και ως Ευρωπαίοι στους δ...
- Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη
- Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη οι Ισαπόστολοι
- Η ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Η ψυχή είναι ένας κήπος χωρισμένος σε δύο μέρη
- Η Θεία Κοινωνία μεταδίδει Ζωή | Τίς ἡμᾶς χωρίσει ἀ...
- Συγκλονίζει γιατρός που νίκησε τον κορωνοϊό: Η καρ...
- Χρειάζονται καὶ οἱ ὁμολογίες
- Κυριακή της Σαμαρείτιδος - Μία μοναδική συνάντηση!
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. δ΄ 5 ...
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μηνός Μαΐου 2020
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. Χ...
- ΠΕΡΙ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΩΣ π. Αναστασίου Γκοτσοπούλου
- Γιαμαρέλλου: ''Η έννοια του Μυστηρίου είναι πάνω α...
- Από την Κυριακή 17η Μαΐου 2020, ο Ιερός μας Ναός θ...
- Η εορτή της Μεσοπεντηκοστής
- «Οὐ πάντες χωροῦσιν...» Περί τῆς θείας Κοινωνίας
- Αδελφέ μου συναμαρτωλέ!
- Όλες σχεδόν οι αρρώστιες, προέρχονται από την έλλε...
- Θαύμα Θείας κοινωνίας - Ο π.Στέφανος κοινωνούσε το...
- Ανακοίνωση – Υπενθύμιση
- Κυριακή του Παραλύτου - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. ε´ 1-...
- Θεία Κοινωνία και κορωνoϊός. Κατάθεση ψυχής ενός ν...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου στήν Πάτρα
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ θυσιαστική καί σωτήρια στάσ...
- π. Δανιήλ Ἀεράκης «Πολλές ἀναστάσεις!»
- Ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος ζωντανά στην εκπ...
- Εὐχαριστήρια ἐπιστολή τοῦ Γενικοῦ Πανεπιστημιακοῦ ...
- Από τότε έγινε η αγαπημένη μου γιαγιά (Από τον βίο...
- Οσία Σοφία η εν Κλεισούρα ασκήσασα
- Η Αγία Σοφία της Κλεισούρας ψάλλει την Παναγία
- Οι Εκκλησίες δεν κλείνουν ποτέ !!!
- Όσιος Ιάκωβος: ''Να ποιός φοβάται και δεν θέλει τη...
- Ο φοβικός με την Θεία Κοινωνία κ. Μόσιαλος!
- Κυριακή των Μυροφόρων στην Ιερά Μητρόπολη Πατρών
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Λειτουργοῦμε γιά νά κοινωνοῦμε»
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
- Θαύμα Αγίου Γεωργίου: Τουρκάλα την έκανε χριστιανή
- Οσία Ξενία η Καλαματιανή: «Θα τα υπομείνω όλα για ...
- Κυριακή των Μυροφόρων - Προσμονή καί Ἀπόφαση
- Οσία Ματρώνα εκ Ρωσίας
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μαρκ. ιε´ 43...
- π. Δανιήλ Ἀεράκης «Δός μοι τοῦτον τὸν Ξένον!»
- Ο Γέροντας Γαβριήλ ο Αγιορείτης για τον κορονοϊό κ...
- EΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΛΗΨΙΑ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Απριλίου(86)
- Μαρτίου(110)
- Φεβρουαρίου(48)
- Ιανουαρίου(60)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 3 Μαΐου 2020
00:43
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
1. ΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ
Μεγάλη Παρασκευή ἀπόγευμα. Κάτω ἀπό τόν κατάμαυρο θλιμένο οὐρανό ἐπάνω στό σταυρό κρέμεται νεκρό τό πανάγιο σῶμα τοῦ Κυρίου. Ὁ κίνδυνος νά μείνῃ ἄταφο γιά ἡμέρες εἶναι φανερός, διότι σέ λίγες ὧρες ἀρχίζει ἡ ἀργία τοῦ Σαββάτου καί κάθε κίνησι εἶναι ἀπαγορευμένη. Οἱ μαθηταί τρομοκρατημένοι ἀπό τή μανία τῶν Ἰουδαίων ἔχουν διασκορπισθεῖ. Δέν ὑπάρχῃ κανείς νά φροντίσῃ γιά τήν ταφή τοῦ Κυρίου;
Στήν κρίσιμη αὐτή ὥρα ἐμφανίζεται ἕνας ἄγνωστος ἕως τότε μαθητής, ὁ Ἰωσήφ πού καταγόταν ἀπό τήν πόλι Ἀριμαθαία. Αὐτός ἦταν βουλευτής, ἐπίσημο μέλος τοῦ ἰουδαϊκοῦ Συνεδρίου. Ὁ Ἰωσήφ λοιπόν παίρνει τήν παράτολμη καί γενναία ἀπόφασι, ἡ ὁποία θά μποροῦσε νά εἶχε ὀδυνηρές συνέπειες στή ζωή του· παρουσιάζεται στόν Πιλᾶτο καί τοῦ ζητᾶ τό σῶμα τοῦ Κυρίου, γιά νά τό ἐνταφιάσῃ. Ἡ ἐνέργειά του αὐτή φαινόταν καταδικασμένη σέ ἀποτυχία. Καί ὅμως πέτυχε.
Ὁ Πιλᾶτος, μόλις βεβαιώθηκε ὅτι πραγματικά πέθανε ὁ Κύριος, χάρισε στόν Ἰωσήφ τό σῶμα τοῦ Κυρίου. Ὅλα τώρα πρέπει νά γίνουν βιαστικά πρίν δύσῃ ὁ ἥλιος. Ὁ Ἰωσήφ τρέχει ἀμέσως, ἀγοράζει «σινδόνα καθαρά» καί μαζί μέ τό Νικόδημο ἀνεβαίνουν στό Γολγοθᾶ. Ἐκεῖ μέ εὐλάβεια καί ἱερό συγκλονισμό ἀποκαθηλώνουν τό πανάγιο σῶμα τοῦ Κυρίου ἀπό τό σταυρό. Καί σφίγγοντας τίς καρδιές τους τό ἀποθέτουν στό μνημεῖο, πού ἦταν σκαλισμένο σέ βράχο ἐκεῖ κοντά, κλείνοντας τήν εἴσοδό τοῦ μνημείου μέ μία μεγάλη πέτρα. Ὁ κίνδυνος νά μείνῃ ἄταφο τό σῶμα τοῦ Κυρίου εἶχε ἀπρόσμενα ξεπερασθῇ.
Ἐκεῖ κοντά οἱ μαθήτριες τοῦ Κυρίου, ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή καί ἡ μητέρα τοῦ Ἰωσῆ Μαρία, παρατηροῦσαν μέ πόνο καί ἀγάπη τόν ἐνταφιασμό τοῦ Κυρίου. Ἤθελαν ὅμως νά προσφέρουν μεγαλύτερες τιμές στό νεκρό σῶμα τοῦ λατρευτοῦ τους Διδασκάλου. Γι’ αὐτό καί περίμεναν ἐναγωνίως νά περάσῃ ἡ ἀργία τοῦ Σαββάτου πού τίς ἀπαγόρευε νά μετακινηθοῦν. Τό ἀπόγευμα λοιπόν τοῦ Σαββάτου, ἀγόρασαν πανάκριβα ἀρώματα καί πολύ πρωϊ τῆς ἑπομένης ἡμέρας, μόλις ἄρχισε νά δυαλύεται τό πυκνό σκοτάδι, ξεκινοῦν μέ ἱερό πόθο γιά τό μνημεῖο.
Εἶναι ὅμως ἀνήσυχες, διότι μπροστά τους, ἐκτός ἀπό τούς ἀπειλητικούς κινδύνους τῆς νύκτας, ὀρθώνεται ἕνα φοβερό ἀδιέξοδο: ποιός θά κυλίσῃ ἀπό τήν εἴσοδο τοῦ μνημείου τή μεγάλη ταφόπετρα; Διότι ἦταν πολλή μεγάλη καί ἦταν ἀδύνατο νά παραμερισθῇ ἀπό αὐτές. Ὅμως οἱ μαθήτριες δέν ἀποθαρρύνονται, προχωροῦν μέ πίστι καί τόλμη. Πόση ἔκπληξι δοκιμάζουν μόλις ἀντικρύζουν τόν τάφο ἀνοικτό; Ὁ λίθος εἶχε κυλισθεῖ μακριά ἀπό τό μνημεῖο!
ΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ λοιπόν ξεπεράστηκαν. Τά μύρια ἐμπόδια πού ὀρθώνονταν ἀπειλητικά στίς μυροφόρες γυναῖκες ἀλλά καί στόν Ἰωσήφ πρίν προχωρήσουν στή γενναία τους ἀπόφασι ἐξαφανίσθηκαν. Αὐτοί ὅμως δέν ὀπισθοχώρησαν· δέν ὑπολόγισαν τή μανία τῶν Ἰουδαίων καί τῶν στρατιωτῶν, τήν μεγάλη ταφόπετρα, τό ἀπειλητικό σκοτάδι καί τόσους ἄλλους κινδύνους. Προχώρησαν μέ πίστι καί τόλμη.
Πίστι καί τόλμη λοιπόν μᾶς χρειάζεται, καθώς καί στή δική μας ζωή παρουσιάζονται τόσα προβλήματα καί ἀδιέξοδα· οἰκογενειακά, οἰκονομικά, συνειδησιακά, ἐργασιακά, ὑγείας, καί πόσα ἄλλα. Καί ὅλα αὐτά συσσωρεύουν μέσα μας ἀμέτρητα ἐρωτηματικά καί ἀγωνίες. Δυστυχῶς σ’αὐτές τίς δύσκολες ὧρες ἀπελπιζόμαστε, τά χάνουμε, νομίζουμε πώς χάθηκαν τά πάντα, πώς βουλιάξαμε στά ἄλυτα προβλήματά μας.
Σ’ αὐτές ἀκριβῶς τίς κρίσιμες στιγμές τῆς ζωῆς μας θά πρέπει νά προχωροῦμε μέ πίστι καί τόλμη, νά δίνουμε τίς μεγάλες μάχες. Ἔστω κι ἄν μᾶς φαίνεται αὐτό ἀκατόρθωτο, παράλογο, ἀδύνατο. Διότι ὁ Θεός πού παρακολουθεῖ τή ζωή μας θ’ ἀνοίγῃ δρόμους σ’ ὅλα τά ἀδιέξοδα. Οἱ δυσκολίες θά ἐξαφανίζονται. Τό σκοτάδι θά διαλύεται. Ἐμεῖς μόνο νά προχωροῦμε μέ πίστι καί τόλμη, ὅπως προχώρησαν οἱ μυροφόρες γυναῖκες.
2. ΤΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΣΤΑΣΙΣ
Οἱ μαθήτριες λοιπόν δέν διστάζουν, προχωροῦν καί μπαίνουν στό μνημεῖο. Ἀπορία καί φόβος κυριεύει τήν ψυχή τους καθώς τώρα βλέπουν ἕναν ἀστραφτερό ἄγγελο μέ κατάλευκη ἐνδυμασία νά κάθεται στό δεξιό μέρος τοῦ μνημείου. Συγκλονισμένες ἀκοῦν ἀπό αὐτόν τόν πιό χαρμόσυνο λόγο.
– Μή φοβᾶσθε. Τόν Ἰησοῦ τόν Ναζαρηνό ζητᾶτε, τόν ἐσταυρωμένο; Ἀναστήθηκε. Δέν εἶναι πλέον ἐδῶ. Νά ὁ τόπος πού τόν εἶχαν βάλει. Πηγαίνετε λοιπόν στούς μαθητάς του καί ἰδιαιτέρως στόν Πέτρο καί νά τούς ἀναγγείλετε ὅτι ὁ Χριστός ἀναστήθηκε. Καί ὅτι πηγαίνει προτύτερα αὐτός στήν Γαλιλαία, ὅπου θά τόν δοῦν, ὅπως τούς εἶχε πεῖ πρίν σταυρωθεῖ.
Οἱ μυροφόρες λοιπόν, μόλις ἄκουσαν τά ὑπέροχα αὐτά λόγια ἀπό τόν ἄγγελο γεμᾶτες τρόμο καί ἔκστασι ἔφυγαν ἀπό τό μνημεῖο. Τόσο μεγάλος μάλιστα ἦταν ὁ ἱερός συγκλονισμός τους καί ὁ φόβος τους, ὥστε νά μήν ἔχουν πλέον τή δύναμι νά ποῦν οὔτε μιά λέξι στούς ἀνθρώπους πού συναντοῦσαν στό δρόμο τους.
ΤΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΣΤΑΣΙΣ. Δύο λέξεις πού περικλείουν ὅλα ἐκεῖνα τά ἀπερίγραπτα καί δυνατά συναισθήματα πού ἔνιωσαν μέσα τους αὐτές οἱ εὐλαβικές μαθήτριες τοῦ Κυρίου. Τρόμος διότι ἄρχισαν νά καταλαβαίνουν ὅτι κάτι μοναδικό καί πρωταφανές συνέβη στό κενό μνημεῖο. Νικήθηκε ὁ θάνατος, νέα ζωή ἀνέτειλε. Δέν μπορεῖ νά τό χωρέσει ὁ νοῦς τους. Αὐτός πού ἐπί τρία χρόνια ἦταν δίπλα τους δέν ἦταν μόνον ἕνας μεγάλος διδάσκαλος ἤ προφήτης, ἀλλά ὁ δημιουργός τῆς ζωῆς καί τοῦ θανάτου, ὁ ἴδιος ὁ Θεός πού ἔγινε ἄνθρωπος.
Γι’ αὐτό νιώθουν μέσα τους τέτοια μεγάλη ἔκστασι, θαυμασμό, χαρά καί συγκίνησι. Γι’ αὐτό καί δέν μποροῦν νά βγάλουν οὔτε λέξι ἀπό τό στόμα τους. Τά πόδια τους τρέχουν, ἡ καρδιά τους πάλλεται, ἀλλά τό στόμα τους μένει ἀμίλητο. Καί ἀπό τά βάθη τῆς καρδιᾶς τους μία εἶναι ἡ βουβή νικητήριος κραυγή πρός τούς πιστούς ὅλων τῶν αἰώνων: «Χριστός ἀνέστη».
πηγή:osotir.org
!>