Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
-
2020
(682)
- Δεκεμβρίου(53)
- Νοεμβρίου(37)
- Οκτωβρίου(40)
- Σεπτεμβρίου(38)
- Αυγούστου(43)
- Ιουλίου(38)
- Ιουνίου(56)
-
Μαΐου(73)
- π. Δανιήλ Ἀεράκης «Ὁ τρόπος Μεταλήψεως»
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. ιζ΄ 1...
- Η άλωση της Πόλης και το δίδαγμά της
- Πρόγραμμα Πανηγύρεως Αγίου Παναγή του Μπασιά 2020
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ Πόλη δέν ἒπεσε. Εἶναι ζωντα...
- ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΙΕΡΟΥ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟΥ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ...
- Μὲ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ ἑορτῆς τῆς Ἀναλήψεως τοῦ ...
- H ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ
- Θεολογική ερμηνεία της Εικόνας της Αναλήψεως του Κ...
- Συγκλονιστικό: Πώς ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος γιάτρεψ...
- Η Απόδοση της Εορτής του Πάσχα στην Ενορία μας (Φω...
- Ἡ θεία οἰκονομία γιὰ τὴ θεία Κοινωνία
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Δεσποτικής Εορτής της Α...
- Απόδοση της εορτής του Πάσχα - Η Ανάσταση συνεχίζε...
- Όσιος Ιωάννης ο Ρώσος
- Πασχάλιος Ιερά Αγρυπνία, για να ζήσουμε όλοι μαζί ...
- ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ Μ...
- AΓΡΥΠΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
- Ο ΠΑΤΡΑΪΚΟΣ ΛΑΟΣ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΝΑΓΚΑΣ
- Άγιος Πορφύριος: ΣΚΟΡΠΑ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΜΗΝ ΣΕ ΝΟΙΑΖΕΙ!
- Η Θεία Κοινωνία δεν μεταδίδει θάνατο, ακόμη και εά...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. θ´ 1-...
- Μην κρίνουμε μόνο από αυτά που βλέπουμε… (Διδακτικ...
- «ΑΙ ΕΡΧΟΜΕΝΑΙ ΠΛΗΓΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΥΤΕΡΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟ...
- Ὁ θάνατος τοῦ θανάτου
- Γιατὶ νὰ λατρεύω τὸν Θεὸ;
- Μέλαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ μνήμη τῆς ἀνακομιδῆς τῶν λ...
- Πόσα οφείλουμε ως Ελληνες και ως Ευρωπαίοι στους δ...
- Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη
- Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη οι Ισαπόστολοι
- Η ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Η ψυχή είναι ένας κήπος χωρισμένος σε δύο μέρη
- Η Θεία Κοινωνία μεταδίδει Ζωή | Τίς ἡμᾶς χωρίσει ἀ...
- Συγκλονίζει γιατρός που νίκησε τον κορωνοϊό: Η καρ...
- Χρειάζονται καὶ οἱ ὁμολογίες
- Κυριακή της Σαμαρείτιδος - Μία μοναδική συνάντηση!
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. δ΄ 5 ...
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μηνός Μαΐου 2020
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. Χ...
- ΠΕΡΙ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΩΣ π. Αναστασίου Γκοτσοπούλου
- Γιαμαρέλλου: ''Η έννοια του Μυστηρίου είναι πάνω α...
- Από την Κυριακή 17η Μαΐου 2020, ο Ιερός μας Ναός θ...
- Η εορτή της Μεσοπεντηκοστής
- «Οὐ πάντες χωροῦσιν...» Περί τῆς θείας Κοινωνίας
- Αδελφέ μου συναμαρτωλέ!
- Όλες σχεδόν οι αρρώστιες, προέρχονται από την έλλε...
- Θαύμα Θείας κοινωνίας - Ο π.Στέφανος κοινωνούσε το...
- Ανακοίνωση – Υπενθύμιση
- Κυριακή του Παραλύτου - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. ε´ 1-...
- Θεία Κοινωνία και κορωνoϊός. Κατάθεση ψυχής ενός ν...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου στήν Πάτρα
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ θυσιαστική καί σωτήρια στάσ...
- π. Δανιήλ Ἀεράκης «Πολλές ἀναστάσεις!»
- Ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος ζωντανά στην εκπ...
- Εὐχαριστήρια ἐπιστολή τοῦ Γενικοῦ Πανεπιστημιακοῦ ...
- Από τότε έγινε η αγαπημένη μου γιαγιά (Από τον βίο...
- Οσία Σοφία η εν Κλεισούρα ασκήσασα
- Η Αγία Σοφία της Κλεισούρας ψάλλει την Παναγία
- Οι Εκκλησίες δεν κλείνουν ποτέ !!!
- Όσιος Ιάκωβος: ''Να ποιός φοβάται και δεν θέλει τη...
- Ο φοβικός με την Θεία Κοινωνία κ. Μόσιαλος!
- Κυριακή των Μυροφόρων στην Ιερά Μητρόπολη Πατρών
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Λειτουργοῦμε γιά νά κοινωνοῦμε»
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
- Θαύμα Αγίου Γεωργίου: Τουρκάλα την έκανε χριστιανή
- Οσία Ξενία η Καλαματιανή: «Θα τα υπομείνω όλα για ...
- Κυριακή των Μυροφόρων - Προσμονή καί Ἀπόφαση
- Οσία Ματρώνα εκ Ρωσίας
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μαρκ. ιε´ 43...
- π. Δανιήλ Ἀεράκης «Δός μοι τοῦτον τὸν Ξένον!»
- Ο Γέροντας Γαβριήλ ο Αγιορείτης για τον κορονοϊό κ...
- EΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΛΗΨΙΑ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Απριλίου(86)
- Μαρτίου(110)
- Φεβρουαρίου(48)
- Ιανουαρίου(60)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Σάββατο 9 Μαΐου 2020
00:54
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἀνέβη ὁ᾿Ιησοῦς εἰς ῾Ιεροσόλυμα. ῎Εστι δὲ ἐν τοῖς ῾Ιεροσολύμοις ἐπὶ τῇ προβατικῇ κολυμβήθρα, ἡ ἐπιλεγομένη ῾Εβραϊστὶ Βηθεσδά, πέντε στοὰς ἔχουσα. ᾿Εν ταύταις κατέκειτο πλῆθος πολὺ τῶν ἀσθενούντων, τυφλῶν, χωλῶν, ξηρῶν, ἐκδεχομένων τὴν τοῦ ὕδατος κίνησιν. ῎Αγγελος γὰρ κατὰ καιρὸν κατέβαινεν ἐν τῇ κολυμβήθρᾳ, καὶ ἐταράσσε το τὸ ὕδωρ· ὁ οὖν πρῶτος ἐμβὰς μετὰ τὴν ταραχὴν τοῦ ὕδατος ὑγιὴς ἐγίνετο ᾧ δήποτε κατείχετο νοσήματι. ῏Ην δέ τις ἄνθρωπος ἐκεῖ τριάκοντα καὶ ὀκτὼ ἔτη ἔχων ἐν τῇ ἀσθενείᾳ αὐτοῦ. Τοῦτον ἰδὼν ὁ ᾿Ιησοῦς κατακείμενον, καὶ γνοὺς ὅτι πολὺν ἤδη χρόνον ἔχει, λέγει αὐτῷ· Θέλεις ὑγιὴς γενέσθαι; ᾿Απεκρίθη αὐτῷ ὁ ἀσθενῶν· Κύριε, ἄνθρωπον οὐκ ἔχω, ἵνα ὅταν ταραχθῇ τὸ ὕδωρ, βάλῃ με εἰς τὴν κολυμβήθραν· ἐν ᾧ δὲ ἔρχομαι ἐγώ, ἄλλος πρὸ ἐμοῦ καταβαίνει. Λέγει αὐτῷ ὁ ᾿Ιησοῦς· ῎Εγειρε, ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ περιπάτει. Καὶ εὐθέως ἐγένετο ὑγιὴς ὁ ἄνθρωπος, καὶ ἦρε τὸν κράβαττον αὐτοῦ καὶ περιεπάτει. ῏Ην δὲ Σάββατον ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ.
῎Ελεγον οὖν οἱ ᾿Ιουδαῖοι τῷ τεθεραπευμένῳ· Σάββατόν ἐστιν· οὐκ ἔξεστί σοι ἆραι τὸν κράβαττον. ᾿Απεκρίθη αὐτοῖς· ῾Ο ποιήσας με ὑγιῆ, ἐκεῖνός μοι εἶπεν· ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ περιπάτει. ᾿Ηρώτησαν οὖν αὐτόν· Τίς ἐστιν ὁ ἄνθρωπος ὁ εἰπών σοι, ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ περιπάτει; ῾Ο δὲ ἰαθεὶς οὐκ ᾔδει τίς ἐστιν· ὁ γὰρ ᾿Ιησοῦς ἐξένευσεν ὄχλου ὄντος ἐν τῷ τόπῳ. Μετὰ ταῦτα εὑρίσκει αὐτὸν ὁ ᾿Ιησοῦς ἐν τῷ ἱερῷ καὶ εἶπεν αὐτῷ· ῎Ιδε ὑγιὴς γέγονας· μηκέτι ἁμάρτανε, ἵνα μὴ χεῖρόν σοί τι γένηται. ᾿Απῆλθεν ὁ ἄνθρωπος καὶ ἀνήγγειλε τοῖς ᾿Ιουδαίοις ὅτι ᾿Ιησοῦς ἐστιν ὁ ποιήσας αὐτὸν ὑγιῆ.
Απόδοση στη νεοελληνική
Εκεῖνο τὸν καιρό, ἀνέβηκε ὁ ᾿Ιησοῦς στὰ ῾Ιεροσόλυμα. Κοντὰ στὴν προβατικὴ πύλη, στὰ ῾Ιεροσόλυμα, ὑπάρχει μιὰ δεξαμενὴ μὲ πέντε στοές, ποὺ ἑβραϊκὰ ὀνομάζεται Βηθεσδά. Σ’ αὐτὲς τὶς στοὲς κείτονταν πολλοὶ ἄρρωστοι, τυφλοί, κουτσοί, παράλυτοι, ποὺ περίμεναν νὰ ἀναταραχθεῖ τὸ νερό· γιατί, ἀπὸ καιρὸ σὲ καιρό, ἕνας ἄγγελος Κυρίου κατέβαινε στὴ δεξαμενὴ κι ἀνατάραζε τὰ νερά· ὅποιος, λοιπόν, ἔμπαινε πρῶτος μετὰ τὴν ἀναταραχὴ τοῦ νεροῦ, αὐτὸς γινόταν καλά, ὅποια κι ἂν ἦταν ἡ ἀρρώστια ποὺ τὸν ταλαιπωροῦσε. ᾿Εκεῖ ἦταν κι ἕνας ἄνθρωπος, ἄρρωστος τριάντα ὀκτὼ ὁλόκληρα χρόνια. ῞Οταν τὸν εἶδε ὁ ᾿Ιησοῦς κατάκοιτο, τὸν ρώτησε· Θέλεις νὰ γίνεις καλά; ῎Ηξερε πὼς ἦταν ἔτσι γιὰ πολὺν καιρό. Κύριε, τοῦ ἀποκρίθηκε ὁ ἄρρωστος, δὲν ἔχω κανέναν νὰ μὲ βάλει στὴ δεξαμενὴ μόλις ἀναταραχτοῦν τὰ νερά· ἔτσι, ἐνῶ ἐγὼ προσπαθῶ νὰ πλησιάσω μόνος μου, πάντοτε κάποιος ἄλλος κατεβαίνει στὸ νερὸ πρὶν ἀπὸ μένα. ῾Ο ᾿Ιησοῦς τοῦ λέγει· Σήκω πάνω, πάρε τὸ κρεβάτι σου καὶ περπάτα. Κι ἀμέσως ὁ ἄνθρωπος ἔγινε καλά, σήκωσε τὸ κρεβάτι του καὶ περπατοῦσε. ῾Η μέρα ποὺ ἔγινε αὐτὸ ἦταν Σάββατο. ῎Ελεγαν, λοιπόν, οἱ ᾿Ιουδαῖοι ἄρχοντες στὸν θεραπευμένο· Εἶναι Σάββατο, καὶ δὲν ἐπιτρέπεται νὰ σηκώνεις τὸ κρεβάτι σου. Αὐτὸς ὅμως τοὺς ἀπάντησε· ᾿Εκεῖνος ποὺ μ’ ἔκανε καλά, ἐκεῖνος μοῦ εἶπε πάρε τὸ κρεβάτι σου καὶ περπάτα. Τὸν ρώτησαν· Ποιὸς εἶναι ὁ ἄνθρωπος ποὺ σοῦ εἶπε πάρε το καὶ περπάτα; ῾Ο θεραπευμένος ὅμως δὲν ἤξερε νὰ πεῖ ποιὸς ἦταν, ἐπειδὴ ὁ ᾿Ιησοῦς εἶχε φύγει ἀπαρατήρητος ἐξαιτίας τοῦ πλήθους ποὺ ἦταν μαζεμένο ἐκεῖ. ᾿Αργότερα ὁ ᾿Ιησοῦς τὸν βρῆκε στὸν ναὸ καὶ τοῦ εἶπε· Βλέπεις, ἔχεις γίνει καλά· ἀπὸ δῶ καὶ πέρα μὴν ἁμαρτάνεις, γιὰ νὰ μὴν πάθεις τίποτα χειρότερο. ῾Ο ἄνθρωπος ἔφυγε ἀμέσως κι ἀνάγγειλε στοὺς ᾿Ιουδαίους ἄρχοντες ὅτι ὁ ᾿Ιησοῦς ἦταν αὐτὸς ποὺ τὸν γιάτρεψε.
!>