Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
-
2019
(811)
- Δεκεμβρίου(95)
- Νοεμβρίου(57)
- Οκτωβρίου(44)
- Σεπτεμβρίου(66)
- Αυγούστου(59)
- Ιουλίου(60)
- Ιουνίου(57)
- Μαΐου(54)
-
Απριλίου(103)
- Τι σημαίνει η Ανάσταση του Χριστού για μας; - Άγι...
- Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Η Λαμπροφόρος ημέρα της Αναστάσεως εις τον Ι.Ν. το...
- Μεγαλειώδης καί λαμπρά ἡ ἑορτή τοῦ Πάσχα στήν Πάτρα
- ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩ...
- Ανάστα ο Θεός... Η πρώτη Ανάσταση στην Ενορία μας ...
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
- Η Ακολουθία του Επιταφίου Θρήνου στην Ενορία μας 2...
- Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους προσέφεραν άνθη και...
- Η Α’ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Ὁ Ἐπιτάφιος στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν
- Ο Εσπερινός της Αποκαθηλώσεως στην Ενορία μας 26-4...
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς Ἀποκαθηλώσεως στὴν Πάτρα
- Ἡ ἀλήθεια καὶ ὁ Πιλάτος
- Η Ακολουθία των Αχράντων Παθών στην Ενορία μας (φω...
- Ἡ Ἀκολουθία τῶν Παθῶν στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν. ...
- Εσύ, ποιος είσαι;
- Από την εσπερινή Ακολουθία του Ιερού Νιπτήρος στην...
- Διαδρομή Επιταφίου 2019
- Ἐπισκέψεις Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστόμου στ...
- Η Ενορία μας διοργανώνει ημερήσια προσκυνηματική ...
- Τα Πάθη Σου κρυφοκοιτώ
- Το αριστουργηματικό τροπάριο της Κασσιανής
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Μεγάλη Πέμπτη...
- ΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ Ο ΕΣΤΥΑ...
- Ἡ ἁγία καί Μεγάλη Τρίτη
- Ἀπό τήν Μ.Δευτέρα μέχρι καί τήν Μ.Τετάρτη - Πρωτ. ...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Γιά τά ἀτοπήματά μας πρέπει ν...
- Από την εσπερινή Ακολουθία του Νυμφίου της Κυριακή...
- Ἰδού ὁ Νυμφίος ἔρχεται
- Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μεγάλης Εβδομάδος 2019,...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «...Ὁ Ἓλληνας Ὀρθόδοξος Κληρικ...
- Μύρα καί βάγια - Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς τῶν...
- Τιμή στόν Ἐθνομάρτυρα Ἱερέα Γεώργιο
- Ἀναστάσιμες εὐχές τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Π...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Παιδί μου, σήκωσε τό δικό σου...
- Ποιοὶ ἀγαποῦν ἀληθινὰ τὸν Θεό;
- Η ανάσταση του Λαζάρου
- Απολυτίκιο της αναστάσεως του Λαζάρου
- Πέτρος Γαϊτάνος ΄΄ Το τραούδιν του Λαζάρου ΄΄
- ΔΙΗΜΕΡΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΤΟΝ Ι...
- Προσφορά τροφίμων στόν «Ἂρτο Ἀγάπης» τῆς Ἱερᾶς Μητ...
- Τιμή στόν Ἐθνομάρτυρα Ἱερέα Γεώργιο.- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ
- Η ΟΣΙΑ ΜΑΡΙΑ Η ΑΙΓΥΠΤΙΑ ΩΣ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝ ΧΡ...
- ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΓΙΑ Τ...
- ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΔΟΥΒΛΙΝΟΥ: Σχετικά με την θεραπεία τ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ε’ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ...
- ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑ...
- Όσιος Αμφιλόχιος Μακρής της Ιεράς Νήσου Πάτμου
- ΜΗ ΦΥΓΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ¨ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ¨ π. Γεωργίου Χρι...
- Τί συνέβη μετά τον Μυστικό Δείπνο;
- Στ’ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Μεγάλη Δευτέρ...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Tήν Ἑλλάδα ἒσωσαν καί σώζουν ...
- Τη Σαρακοστή συχνά συμβαίνουν πειρασμοί, δοκιμασίε...
- Μια φτωχιά χήρα, που επαιτούσε από σπίτι σε σπίτι,...
- Γιατί λέγεται «Κουφή» ή «Βουβή» η Εβδομάδα πριν το...
- Κυριακή Ε΄ Νηστειῶν, - Πρὸς τὴν Ἱερουσαλὴμ
- ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ - ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
- Ὁ βίος τῆς Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας (ταινία μετα...
- Ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Ἡ στοργὴ ἀναχωρεῖ ἀπὸ τὸν κόσμο!
- Ακάθιστος Ύμνος
- Ἀγάπη καί ἀνθρωπιά διδάσκουν τά παιδιά μας
- Ἁγιασμός στήν Ὁμάδα τῆς Παναχαΐκῆς ἀπό τόν Σεβασμι...
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους ε...
- ΚΕΝΤΡΟ ΕΝΟΡΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ Ι.Ν. ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΑΤΡΩ...
- Ο Ιερός Ναός είναι χώρος λατρείας και προσευχής. Δ...
- Ούτε τα πιο άγρια θηρία δεν σκοτώνουν τα παιδιά τους
- Ο Μέγας Κανών – Ιωάννου Φουντούλη
- Ο Άγιος Γρηγόριος ο Ε΄, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
- "Η καλύτερη εκδίκηση είναι η αγάπη
- Οι πέντε τρόποι της Μετανοίας
- ΜΗΤΕΡΑ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΑ - ΤΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΤΗΣ ΗΛΙΟΣ
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μεγάλης Εβδομάδος 2019,...
- Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης: «Η νηστεία είναι εντολή το...
- Ε’ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Η Ενορία μας στη Νέα Μάκρη και στο Μήλεσι Αττικής....
- Μαμά, μπαμπά, εἶστε νούμερα! - π. Δανιήλ Ἀεράκη
- Πίστη, νηστεία, προσευχή
- Η θεραπεία του δαιμονισμένου - Δ' Κυριακή Νηστειών
- ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ - ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
- Τι είναι η μνήμη του θανάτου και ποιο είναι το νόη...
- Αμαρτία, η αρρώστια της ψυχής
- Τὸ ἀντρόγυνο ποὺ κάνει τόσα παιδιά, ὅσα τοὺς δώσει...
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους ε...
- Όταν ο άνθρωπος λυπάται για τις αμαρτίες του…
- Επιτρέπεται να νηστεύουν παιδιά και έφηβοι;
- Σε ευχαριστώ δοξασμένε μου Κύριε για το Σταυρό που...
- ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ
- ΕΚΔΗΛΩΣΗ : ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΓΕΝΟΣ ΕΝ' ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑ
- O κ. Γεώργιος Ανδρουτσόπουλος θα ομιλήσει στη Διακ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ ...
- Ο Ιερέας «Κομάντο» που κάνει ελεύθερη πτώση με αλε...
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους ε...
- Η Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στον Άγιο Νικόλαο...
- Ο κ. Ηλίας Σκόνδρας θα ομιλήσει την Παρασκευή κατά...
- Ημερήσια προσκυνηματική εκδρομή στο Ησυχαστήριο Με...
- Στο δρόμο για το Εξομολογητήρι
- Μαρτίου(90)
- Φεβρουαρίου(57)
- Ιανουαρίου(69)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τρίτη 30 Απριλίου 2019
01:54
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Χριστός Ανέστη! Χρόνια πολλά και ευλογημένα!!
Πως είναι ή πως γίνεται μέσα μας η Ανάσταση του Χριστού και με αυτήν η ανάσταση της ψυχής. Επίσης, ποιο είναι το Μυστήριο αυτής της Αναστάσεως.
Ακολουθεί απόσπασμα από τον 13ο κατηχητικό λόγο, ενός από τους μεγάλους νηπτικούς Πατέρες της Εκκλησίας, του αγίου Συμεών, που ονομάστηκε «Νέος Θεολόγος». Στον λόγο του, προσπαθεί να δώσει να καταλάβουμε τι σημαίνει η Ανάσταση του Χριστού για μας τους πιστούς, στο «σήμερα». Δεν ασχολείται στον λόγο αυτό και τόσο με την Ανάσταση του Χριστού ως ιστορικό γεγονός, ούτε με την κοινή Ανάσταση όλου του ανθρώπινου γένους στα έσχατα. Αυτά είναι δεδομένα. Προσαρμόζει το λόγο στις πνευματικές ανάγκες του πιστού ανθρώπου κάθε εποχής. Ασχολείται «[..] με το μυστήριο της Αναστάσεως του Χριστού του Θεού μας, το οποίο γίνεται μυστικώς πάντοτε σε μας που θέλουμε [..]». Πως δηλαδή θάπτεται ο Χριστός μέσα μας σαν σε μνήμα, και πως ανασταίνεται μέσα μας, συνανασταίνοντας και μας.
Ας απολαύσουμε το λόγο του, και ας πάρουμε αυτό που έχουμε και εμείς ανάγκη για τον πνευματικό μας αγώνα.
«Οι περισσότεροι από τους ανθρώπους πιστεύουν στην Ανάσταση του Χριστού, όμως πολύ λίγοι είναι εκείνοι που την βλέπουν καθαρά, και αυτοί βέβαια που δεν την είδαν ούτε να προσκυνήσουν μπορούν τον Ιησού Χριστό ως άγιο και Κύριο. Διότι λέγει, «κανένας δεν μπορεί να πει Κύριο τον Ιησού, παρά μόνο με το Πνεύμα το Άγιο» (Α’ Κορινθίους, 12:3)· και αλλού· «Πνεύμα είναι ο Θεός και αυτοί που τον προσκυνούν πρέπει να τον προσκυνούν πνευματικά και αληθινά» (Κατά Ιωάννη, 4:24). Και ακόμη το ιερότατο λόγιο, που το προφέρομε κάθε ημέρα, δεν λέγει, «Ανάσταση Χριστού πιστεύσαντες», αλλά τι λέγει; «Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι, προσκυνήσωμεν άγιον Κύριον Ιησούν, τον μόνον αναμάρτητον». Πως λοιπόν μας προτρέπει τώρα το Πνεύμα το Άγιο να λέμε σαν να είδαμε αυτήν που δεν είδαμε, «Ανάσταση Χριστού θεασάμενοι», ενώ αναστήθηκε ο Χριστός μία φορά πριν από χίλια έτη και ούτε τότε τον είδε κανένας να ανασταίνεται; Άραγε μήπως η θεία Γραφή θέλει να ψευδόμαστε; Μακριά μια τέτοια σκέψη· αντίθετα συνιστά μάλλον να λέμε την αλήθεια, ότι δηλαδή μέσα στον καθένα από εμάς τους πιστούς γίνεται η ανάσταση του Χριστού και αυτό όχι μία φορά, αλλά κάθε ώρα, όπως θα έλεγε κανείς, ο ίδιος ο Δεσπότης Χριστός ανασταίνεται μέσα μας, λαμπροφορώντας και απαστράπτοντας τις αστραπές της αφθαρσίας και της θεότητας. Διότι η φωτοφόρα παρουσία του Πνεύματος μας υποδεικνύει την ανάσταση του Δεσπότη, που έγινε το πρωί, ή καλύτερα μας επιτρέπει να βλέπομε τον ίδιο εκείνον τον αναστάντα. Γι’ αυτό και λέμε· «Θεός είναι ο Κύριος και εφανερώθηκε σε μας», και υποδηλώνοντας την Β’ Παρουσία του λέμε συμπληρωματικά· «ευλογημένος είναι αυτός που έρχεται στο όνομα του Κυρίου». Σε όποιους λοιπόν φανερωθεί ο αναστημένος Χριστός, οπωσδήποτε φανερώνεται πνευματικώς στα πνευματικά τους μάτια. Διότι, όταν έλθει μέσα μας δια του Πνεύματος, μας ανασταίνει από τους νεκρούς και μας ζωοποιεί και μας επιτρέπει να τον βλέπομε μέσα μας αυτόν τον ίδιο όλο ζωντανό, αυτόν τον αθάνατο και άφθαρτο, και όχι μόνον αυτό, αλλά και μας δίνει τη χάρη να γνωρίζομε ευκρινώς ότι συνανασταίνει και συνδοξάζει και εμάς μαζί του, όπως μαρτυρεί όλη η θεία Γραφή.
Αυτά λοιπόν είναι τα θεία μυστήρια των Χριστιανών, αυτή είναι η κρυμμένη μέσα τους δύναμη της πίστεώς μας, την οποία οι άπιστοι ή δύσπιστοι, ή καλύτερα να πω ημίπιστοι, δεν βλέπουν, ούτε βέβαια μπορούν καθόλου να τη δουν. Και άπιστοι, δύσπιστοι και ημίπιστοι είναι αυτοί που δεν φανερώνουν την πίστη με τα έργα. Διότι χωρίς έργα πιστεύουν και οι δαίμονες και ομολογούν ότι είναι Θεός ο Δεσπότης Χριστός. «Σε γνωρίζομε» (Μάρκος 1:24. Λουκάς 4:34), λένε, «εσένα τον Υιό του Θεού» (Ματθαίος 8:29), και αλλού· «αυτοί οι άνθρωποι είναι δούλοι του Θεού του Υψίστου» (Πράξεις 16:17). Αλλά όμως ούτε τους δαίμονες ούτε τους ανθρώπους αυτούς θα ωφελήσει η τέτοια πίστη. Διότι δεν υπάρχει κανένα όφελος από τέτοια πίστη, επειδή είναι νεκρή κατά το θείο Απόστολο. Διότι λέγει· «η πίστη χωρίς τα έργα είναι νεκρή» (Ιακώβου, 2:26), όπως και τα έργα χωρίς την πίστη. Πως είναι νεκρή; Επειδή δεν έχει μέσα της τον Θεό που τη ζωογονεί, επειδή δεν απέκτησε μέσα της εκείνον που είπε· «αυτός που με αγαπά θα τηρήσει τις εντολές μου» (Ιωάννης, 14:21.23), «και εγώ και ο Πατέρας μου θα έλθουμε και θα κατοικήσομε μέσα του» (Ιωάννης, 14:23), για να εξαναστήσει με την παρουσία του από τους νεκρούς αυτόν που την κατέχει και να τον ζωοποιήσει και να του επιτρέψει να δει μέσα του και αυτόν που αναστήθηκε και αυτόν που ανέστησε.
Εξ αιτίας αυτού λοιπόν είναι νεκρή η τέτοια πίστη, η καλύτερα νεκροί είναι αυτοί που την κατέχουν χωρίς έργα. Διότι η πίστη στον Θεό πάντα ζει και επειδή είναι ζώσα ζωοποιεί αυτούς που προσέρχονται από αγαθή πρόθεση και την αποδέχονται, η οποία και έφερε πολλούς από το θάνατο στη ζωή και πριν από την εργασία των εντολών και τους υπέδειξε τον Χριστό και Θεό. Και θα ήταν δυνατό, εάν έμεναν πιστοί στις εντολές του και τις φύλαγαν μέχρι θανάτου, να διαφυλαχθούν και αυτοί απ’ αυτές, όπως δηλαδή έγιναν από μόνη την πίστη. Επειδή όμως μεταστράφηκαν, όπως το στραβό τόξο, και ακολούθησαν τις προηγούμενες πράξεις τους, εύλογα αμέσως βρέθηκαν να έχουν ναυαγήσει ως προς την πίστη και δυστυχώς στέρησαν τους εαυτούς τους από τον αληθινό πλούτο, που είναι ο Χριστός ο Θεός.
Για να μη πάθομε λοιπόν και εμείς αυτό το πράγμα, ζητώ να τηρήσομε με όση δύναμη έχομε τις εντολές του Θεού, για να απολαύσομε και τα παρόντα και τα μέλλοντα αγαθά, εννοώ δηλαδή αυτήν την ίδια τη θέα του Χριστού, την οποία είθε να επιτύχομε όλοι μας με τη χάρη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, στον οποίο ανήκει η δόξα στους αιώνες. Αμήν».
Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος
(Φ. ΕΠΕ 19Δ, σελ. 113- 117).
!>