Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
-
2019
(811)
- Δεκεμβρίου(95)
- Νοεμβρίου(57)
- Οκτωβρίου(44)
- Σεπτεμβρίου(66)
- Αυγούστου(59)
- Ιουλίου(60)
- Ιουνίου(57)
- Μαΐου(54)
- Απριλίου(103)
-
Μαρτίου(90)
- Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως - Σταυρική ζωή
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ - ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠ...
- "Αγγέλων αγαλλίαμα πάντιμον"
- Η εορτή της 25ης Μαρτίου στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών ...
- Δ’ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟ...
- Παρουσίαση των τριών κειμηλίων, που είχαν απομακρυ...
- Αλλάζει η ώρα από τα ξημερώματα της Κυριακής 31 Μα...
- Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε (β) - π. Δημητρίου Μπόκου
- Ημερήσια προσκυνηματική εκδρομή στο Ησυχαστήριο Με...
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους ε...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β' ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ 2019 ΜΕ...
- Η ωφέλεια της νηστείας - Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος
- Το γεγονός που μαρτυρεί το θαύμα του Αγίου Φωτός: ...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Οἱ Λαοί πού λησμονοῦν εἶναι ...
- Μεγαλειώδης Ἐπετειακή Ἐκδήλωση τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλε...
- Ὁ πανηγυρικός Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τοῦ Εὐαγγελισμο...
- Η Εορτή του Ευαγγελισμού της Υπεραγίας Θεοτόκου στ...
- Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
- Η αλήθεια για το 1821
- Έλληνες ποτέ μην ξεχνάτε το χρέος σε Θεό και σε Πα...
- ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ
- Τι συμβολίζει η Ελληνική Στολή του Εύζωνα;
- ΚΥΡΙΑΚΗ Β´ ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο ...
- Σ’ ἕνα σπίτι στήν Καπερναούμ
- ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ - ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
- Αποτείχιση Δικαίωμα για σχίσμα ή καθήκον ενότητος;
- Υποδοχή πατριάρχου Αλεξανδρείας εις Κανάνγκα
- ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ "ΦΩΣ ΕΘΝΩΝ" προ...
- Η Ενορία μας στο Μοναστήρι του Ομπλού (φωτογραφίες)
- Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε (α) - π. Δημητρίου Μπόκου
- ΕΙΔΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ - Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΦΥΛΑΚΑ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑ...
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους ε...
- Υψώστε την Ελληνική Σημαία... Η Πατρίδα μας γιορτά...
- ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΡΩΝ: Εθνική Εορτή για την 25η...
- Ἐπετειακή Ἐκδήλωση, μέ τίτλο: «Νά ζῇ τό Μεσολόγγι»...
- Τί είναι η Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία;
- ΟΜΙΛΙΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. ΧΡΥ...
- Η Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Ενορία μας (Φωτογραφ...
- Ὁ ἄνθρωπος μεταξύ διαβόλου καί Θεοῦ
- Ὀρθοδοξία: ἐν Χριστῷ ζωή, ἀνοιχτός οὺρανός
- Ἡ Μακεδονία στὸ ἀπόσπασμα
- Ὁ Σταυρὸς τῆς Μυτιλήνης
- Ἡ κόλαση τῆς μεταβάσεως φύλου
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ - ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
- Θρησκευτικὴ Ὑπηρεσία Πυροσβεστικοῦ Σώματος
- Ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος την Τετάρτη θα ομιλήσ...
- Ἐπετειακή Ἐκδήλωση, μέ τίτλο: «Νά ζῇ τό Μεσολόγγι»
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους ε...
- Το διά κολλύβων Θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος
- Ιεραποστολική εκδήλωση
- Ν η σ τ ε ύ ε ι ς;
- ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ: ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΜΑΚΑΡΙΟΣ-ΤΣΕΚΑΛΙΝ
- Ιερά Πανήγυρις Ι.Ν. Αγίων Θεοδώρων Δεμενίκων
- Κάνε κάτι τώρα! (αληθινή ιστορία)
- Το… χαλινάρι....
- Εξαήμερη προσκυνηματική εκδρομή τους Αγίους Τόπους
- Μη αποστρέψης το πρόσωπο σου από του παιδός σου
- Η νηστεία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής
- Ύμνοι Τριωδίου και Μεγ. Σαρακοστής
- Οι Πατέρες μας συμβουλεύουν για το θέμα της νηστείας
- Χρωστάμε μια συγνώμη για να βρούμε την ανθρωπιά μας
- Για να είσθε αληθινά ευτυχισμένοι …
- Ψαλμωδίες Μεγάλης Τεσσαρακοστής - Ιερά Μονή Σίμωνο...
- Καλή Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, καλόν πνευματικ...
- Α’ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ (ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΣΥΓΝΩΜΗΣ)...
- "ΕΞΩΣΙΣ ΑΔΑΜ" ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ - ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΑ...
- Ἡ Κυριακή τῆς Τυροφάγου (Ματθ. ς΄ 14-21)
- ΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ ΜΑΡΤΥΡΕΣ
- Ημερήσια προσκυνηματική εκδρομή στο Ησυχαστήριο Με...
- Ὁ Πρύτανης τοῦ ΤΕΙ Δυτικῆς Ἑλλάδος κ. Βασίλειος Τρ...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ 2019 ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΩΝ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ...
- Εξαήμερη προσκυνηματική εκδρομή τους Αγίους Τόπους
- Πόσο δύσκολο να είσαι ο ευατό σου...
- Τα νούμερα....
- Η σατανική πομπή του ειδωλολατρικού καρναβαλιού
- Ἀρχὴ πνευματικῶν ἀγώνων
- Ἡ οἰκογένεια δολοφονεῖται
- Προσκύνημα Πατρινῶν στήν Κωνσταντινούπολη
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μεγάλης Τεσσαρακοστής Ι...
- Η Ενορία μας διοργανώνει Προσκύνημα στην Ι. Μ. Ομπ...
- 3η Μαρτίου, μέρα μνήμης του Ήρωα της ΕΟΚΑ Γρηγόρη ...
- Συνάντηση νέων ζευγαριῶν στόν Ἱερό Ναό τῆς Ἁγίας Μ...
- Κυριακή της Απόκρεω - ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ
- ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ - ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
- Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας δεν αναγνωρίζει την «Αυτ...
- Μέ ἕνα βουλευτὴ ὁ θρησκευτικὸς ἀποχρωματισμός!
- Ανέκδοτο: Δύο Έλληνες στη Ρωσία διακοπές
- ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΤΡΙΩΔΙΟ) - ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟ...
- Πρὶν βιαστεῖς νὰ βγάλεις συμπέρασμα διὰ κάποιον…
- Φεβρουαρίου(57)
- Ιανουαρίου(69)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019
08:41
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ
ΑΓΙΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΠΟΠΟΒΙΤΣ
Ὁ ἄνθρωπος μεταξύ διαβόλου καί Θεοῦ
(Ἐπιμέλεια π. Ἀθανασίου Μηνᾶ)
(Ἕνα μικρό ἀντίδωρο στούς ἀπανταχοῦ ἀγωνιζομένους ὀρθοδόξους χριστιανούς)
Σέ τοῦτον τόν κόσμο, ὁ ἄνθρωπος βρίσκεται πάντοτε μεταξύ τοῦ διαβόλου καί τοῦ Θεοῦ, συμφιλιώνεται εἴτε μέ τόν ἕνα εἴτε μέ τόν Ἄλλο, ζεῖ εἴτε μέ τόν ἕνα εἴτε μέ τόν Ἄλλο. Εἶναι φίλος τοῦ διαβόλου καί ζεῖ μέ αὐτόν, ὅταν βαδίζει στίς ἁμαρτίες καί τά πάθη, ἐπειδή αὐτά εἶναι ἡ ψυχή, ἡ καρδιά τοῦ διαβόλου. Ἀπό τήν ἄλλη πλευρά εἶναι φίλος τοῦ Θεοῦ, ζεῖ μέ Αὐτόν, ὅταν πορεύεται μέ τίς ἅγιες ἐντολές τοῦ Κυρίου, ὅταν γίνεται σύσσωμος τοῦ Θεανθρωπίνου σώματος τοῦ Χριστοῦ, τῆς Ἐκκλησίας, στήν ὁποία ἀποθησαυρίζεται ὁλόκληρος ὁ πλοῦτος, ὅλων τῶν Θείων αἰωνιοτήτων. Ναί, σέ τοῦτον ἐδῶ τόν κόσμο, ὁ ἄνθρωπος παρακάθεται, πάντοτε, εἴτε στήν τράπεζα τοῦ διαβόλου εἴτε στήν τράπεζα τοῦ Κυρίου Χριστοῦ, τοῦ Μόνου Ἀληθινοῦ Θεοῦ[1].
Τό ἀνθρώπινο γένος δοκιμάζει, καθημερινῶς, στόν κόσμο μας τήν ἐμπειρία νά ὁδηγοῦνται οἱ ἄνθρωποι στήν ἀπώλεια εἴτε λόγῳ τῆς ἄγνοιας εἴτε τῆς μή ἀναγνωρίσεως τοῦ μόνου ἀληθινοῦ Θεοῦ καί Κυρίου, Ἰησοῦ Χριστοῦ. Μέ ἄλλα λόγια ἐκπίπτουν, ἐξαιτίας εἴτε τῆς ἀθεΐας εἴτε τῆς εἰδωλολατρείας. Αὐτή ἡ ἄγνοια ἤ ἡ μή ἀναγνώριση τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐπιφέρει τήν ἄγνοια ἤ τήν μή ἀναγνώριση τοῦ μόνου ἀληθινοῦ ἀγαθοῦ σέ αὐτόν τόν κόσμο: τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Χριστοῦ. Αὐτοί οἱ ἄνθρωποι ζοῦν «ἐν ἀσελγείαις, ἐπιθυμίαις, οἰνοφλυγίαις, κώμοις, πότοις καί ἀθεμίτοις εἰδωλολατρείαις».[2] Ναί, «ἀθεμίτοις εἰδωλολατρίαις», γιατί ἡ εἰδωλολατρεία εἶναι πάντοτε σέ πληθυντικό ἀριθμό. Ὁ ἄνθρωπος, ὁ ὁποῖος δέν ἀναγνωρίζει τόν μόνο ἀληθινό Θεό, θέλοντας καί μή ἀναγνωρίζει ἕνα ἀναρίθμητο πλῆθος ἄλλων, μικρότερων θεοτήτων, ψευδῶν θεῶν, εἰδώλων. Πρόκειται γιά τίς ἐπιθυμίες καί τά πάθη πού δέν ἔχουν οὔτε ἀριθμό οὔτε τέλος. Ὅταν ὁ ἄνθρωπος δελεάζεται ἀπό μία τέτοια μικρή, μικρή θεότητα, τότε αὐτή τόν παρασύρει στίς ὑπόλοιπες ἐπιθυμίες καί τά πάθη καί τότε εἶναι πού τόν κατακομματιάζουν καί τόν κατασπαράζουν οἱ ἀναρίθμητοι ψευδεῖς καί ἀδηφάγοι θεοί. Καί ὁ ἄνθρωπος δέν εἶναι σέ θέση νά ἀμυνθεῖ σέ αὐτήν τήν ἀγέλη τῶν τρομερῶν θηρίων καί τῶν δελεαστικῶν πειρασμῶν. Τό μικρότερο πάθος ὁδηγεῖ σέ μεγαλύτερο καί ἔτσι σταδιακά, βυθίζεται σέ ὅλο καί μεγαλύτερα πάθη, ὥσπου, ἐν τέλει, δέν μπορεῖ νά ἀναδυθεῖ ἀπ’αὐτά. Καί κάθε πάθος ἐμπεριέχει ἀναρίθμητα εἴδωλα καί κάθε ἐπιθυμία φέρει ὅλο καί περισσότερα εἴδωλα, πού δέν ἔχουν τελειωμό. Τά εἴδωλα εἶναι σάν τή δυνατή φωτιά, μέσα της κατακαίγονται καί ἡ συνείδηση καί ἡ ψυχή καί ἡ καρδιά καί τό θέλημα τοῦ ἀνθρώπου. Γι’αὐτό καί ὁ ἅγιος Ἀπόστολος τῆς ἀγάπης παρακαλεῖ τούς χριστιανούς: «Τεκνία, φυλάξατε ἑαυτούς ἀπό τῶν εἰδώλων»[3].
Ἀπό τά εἴδωλα προέρχονται ὅλα τά κακά, καί τά μικρά καί τά μεγάλα. Καί κάθε ἄνθρωπος εἶναι εἰδωλολάτρης, ἐφ’ὅσον δέν πιστεύει στόν μόνον Ἀληθινό Θεό, στόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό. Διότι, ὁπωσδήποτε σέ κάτι πιστεύει, εἴτε ὄν εἶναι αὐτό εἴτε πράγμα, εἴτε σέ ὁρατά εἴτε σέ ἀόρατα εἴδωλα, ὅπως εἶναι ὁ ἥλιος, ἡ σελήνη, οἱ ἀστέρες, οἱ ἄνθρωποι, ὁ πολιτισμός, ἡ τεχνολογία, ἡ φυλή, ἡ κοινωνική τάξη, τά πάθη, οἱ ἡδονές καί […] τό ὄνομά τους «Λεγεών». Ἀπό τό πρῶτο ὥς τό τελευταῖο ὅλα τά παραπάνω εἶναι εἰδωλολατρία. Δέν ὑπάρχει ἀμφιβολία ὅτι τό καθένα ἀπ’αὐτά φονεύει ὅ,τι κάνει ἄνθρωπο τόν ἄνθρωπο, φονεύει δηλαδή ὅ,τι θεοειδές, θεονοσταλγικό, ἀθάνατο, θεῖο, αἰώνιο. Γι’αὐτό καί ὁ ἅγιος Ἀπόστολος νουθετεῖ καί ἐντέλλεται στούς χριστιανούς: «Διόπερ, ἀγαπητοί μου, φεύγετε ἀπό τῆς εἰδωλολατρείας»[4]. Οἱ ἄνθρωποι, διά τῶν ποικιλόμορφων εἰδωλολατρειῶν, ἔμμεσα ἤ ἄμεσα, θυσιάζουν τούς ἑαυτούς τους στὀν διάβολο, προσφέρονται ὡς θυσία στόν διάβολο. Σέ τελευταία ἀνάλυση, κάθε εἰδωλολατρία εἶναι σατανολατρία καί κάθε εἰδωλο-διακονία εἶναι σατανο-διακονία. Μήπως δέν λατρεύει, δέν διακονεῖ, δέν προσφέρει θυσία τήν ψυχή του στόν διάβολο ἐκεῖνος πού ζεῖ στά πάθη καί στήν ἡδονή, ὅποιος ὑπηρετεῖ ὁποιονδήποτε καί ὁ,τιδήποτε, ἐκτός ἀπό τόν μόνον ἀληθινό Θεό καί Κύριο, Ἰησοῦ Χριστό; Αὐτό εἶναι τόσο ξεκάθαρο γιά κάποιον πού μπορεῖ, μέ φρόνηση, νά κρίνει. Γι’αὐτό καί ὁ θεόσοφος Ἀπόστολος λέγει στούς πρώην εἰδωλολάτρες Κορινθίους: «ὡς φρονίμοις λέγω…οὐ θέλω δέ ὑμᾶς κοινωνούς τῶν δαιμονίων γίνεσθαι. Οὐ δύνασθε ποτήριον Κυρίου πίνειν καί ποτήριον δαιμονίων· οὐ δύνασθε τραπέζης Κυρίου μετέχειν καί τραπέζης δαιμονίων»[5].
Ἀναμφίβολα, ὁλόκληρο τό Εὐαγγέλιο τοῦ Σωτῆρος ἔγκειται στό ὅτι «τό σῶμα[…] τῶ Κυρίῳ, καί ὁ Κύριος τῶ σώματι».Ἔτσι γνωρίζουμε τό αἰώνιο μυστήριο τοῦ ἀνθρωπίνου ὄντος[6]: πώς ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ὁ Σωτήρας ὁλοκλήρου τοῦ ἀνθρώπου, ὄχι μόνο τῆς ψυχῆς ἀλλά καί τοῦ σώματός του. Γι’αὐτό καί τό σῶμα τοῦ χριστιανοῦ ὀφείλει νά εἶναι ναός ἅγιος, στόν ὁποῖο ζεῖ ἡ ἁγία ψυχή στόν κόσμο μας καί στόν ὁποῖο πρόκειται νά ζήσει καί μετά τήν κοινή ἀνάσταση τῶν νεκρῶν. Τά σώματα τῶν χριστιανῶν, διά τοῦ ἁγίου Βαπτίσματος, τῆς Θείας Μεταλήψεως καί τοῦ εὐαγγελικοῦ τους βίου, ἔγιναν ἀναπόσπαστα μέρη τοῦ Θεανθρώπινου σώματος τοῦ Χριστοῦ. Τά σώματα αὐτά δέν ἀνήκουν πλέον στούς ἴδιους, ἀλλά σέ Ἐκεῖνον. Ὅ,τι ἔγινε μέ τό ἅγιο σῶμα Ἐκείνου πρόκειται νά συμβεῖ στά σώματα τῶν χριστιανῶν.
Γι’αὐτό καί ὁ ἅγιος Ἀπόστολος εὐαγγελίζεται: «ὁ δέ Θεός καί τόν Κύριον ἤγειρε καί ἡμᾶς ἐξεγερεῖ διά τῆς δυνάμεως αὐτοῦ…»[7].
Ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν, ἀκουέτῳ[8] .
«Ὤ οἱ ἐγκαταλείποντες ὁδούς εὐθείας, τοῦ πορευθῆναι ἐν ὀδοῖς σκότους! Ὤ οἱ εὐφραινόμενοι ἐπί κακοῖς, καί χαίροντες ἐπί διαστροφῇ κακῇ! ὦν αἱ τρίβοι σκολιαί, καί καμπύλαι αἱ τροχιαί αὐτῶν, τοῦ μακράν σε ποιῆσαι ἀπό ὁδοῦ εὐθείας, καί ἀλλότριον τῆς δικαίας γνώμης. Υἱέ, μή σέ καταλάβῃ βουλή κακή,…..Χρηστοί ἔσονται οἰκήτορες γῆς· ἄκακοι δέ ὑπολειφθήσονται ἐν αὐτῇ· ὅτι εὐθεῖς κατασκηνώσουσι γῆν, καί ὅσιοι ὑπολειφθήσονται ἐν αὐτῇ. Ὁδοί ἀσεβῶν ἐκ γῆς ὀλοῦνται· οἱ δέ παράνομοι ἐξολοθρευθήσονται ἀπ’αὐτῆς».
Καλόν ἀγώνα καί Καλή Ἀνάσταση σύν πᾶσι τοῖς Ἁγίοις[9].
Γένοιτο Κύριε. Ἀμήν.
------------------------------
[1] Βλ. Α’ Κορ.,10,21
[2] Α’ Πέτρ., 4, 3
[3] Α’ Ἰω.5,21.
[4] Α’ Κορ.10,14.
[5] Α’ Κορ.10,15-21.
[6] «Σήμερον τῆς σωτηρίας ἡμῶν τό κεφάλαιον, καί τοῦ ἀπ’αἰῶνος μυστηρίου ἡ φανέρωσις·ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, υἱός τῆς Παρθένου γίνεται,και Γαβριήλ την χάριν εὐαγγελίζεται. Διό καί ἡμεῖς σύν αὐτῷ, τῇ Θεοτόκῳ βοήσωμεν· Χαῖρε,Κεχαριτωμένη, ὁ Κύριος μετά σοῦ». Ἀπολυτίκιον τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου.
[7] Α’ Κορ.,6,14·16.
[8] Παροιμιῶν Σολομώντος.Β’,1-22
[9] Ἰδιόμελον,Πέμπτης τῆς Α’ Ἐβδομάδος ἑσπέρας: «Οἱ ποθοῦντες τοῦ θείου Πάσχα μετασχεῖν, οὐκ ἀπ’Αἰγύπτου, ἀλλ’ἐκ Σιών ἀρχομένου, τήν τῆς ἁμαρτίας ζύμην, ἐξάρομεν τῇ μετανοίᾳ· περιζώσωμεν τάς ὀσφύας ἡμῶν, τῇ νεκρώσει τῶν ἡδονῶν· καλλωπίσωμεν τούς πόδας, ὑποδήμασι κωλυτικοῖς, ἐκ πάσης ὁδοῦ πονηρᾶς, καί στηριχθῶμεν, τῇ βακτηρίᾳ τῆς πίστεως· μή ζηλώσωμεν τούς ἐχθρούς, τοῦ δεσποτικοῦ Σταυροῦ, θεοποιοῦντες τήν γαστέρα· ἀλλ’ἀκολουθήσωμεν, τῷ διά νηστείας ἡμῖν, τήν κατά τοῦ διαβόλου νίκην ὑποδείξαντι, Σωτῆρι τῶν ψυχῶν ἡμῶν».
!>