Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
-
2018
(820)
- Δεκεμβρίου(74)
- Νοεμβρίου(80)
- Οκτωβρίου(72)
- Σεπτεμβρίου(59)
- Αυγούστου(58)
- Ιουλίου(58)
- Ιουνίου(71)
-
Μαΐου(61)
- Το διήμερο 6 και 7 Ιουνίου η Ενορία μας εορτάζει κ...
- Τριήμερη προσκυνηματική εκδρομή στα νησιά Πάρο & Ν...
- ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ - ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΟΠΛΟ
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ Πόλη δέν ἒπεσε. Εἶναι ζωντα...
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ
- Περιγραφή της εικόνας της Πεντηκοστής
- Ο άλλος Παράκλητος
- Ποιά η διαφορά της εορτής της Πεντηκοστής με την ε...
- Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Γιατί το Αγιο Πνεύμα ...
- Φωτιά που δροσίζει
- Κυριακή της Πεντηκοστής - Πνεύματος ἐπιδημία
- Σάν γλῶσσες φωτιᾶς!
- Απολυτίκιον Πεντηκοστής
- ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ
- Θεία Λειτουργία για τους μαθητές και τις μαθήτριες...
- Ομιλία του Δρ. Γεωργίου Νεκταρίου Λόη - «Μακεδονικ...
- Πρόγραμμα Πανηγύρεως Αγίου Παναγή του Μπασιά 2018
- Μὲ λαμπρότητα ἑορτάσθη στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν ...
- Ανακοίνωση για το ψυχοσάββατο
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΜΕ ΤΟ...
- Ι.Ν. ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ & ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΩΣΣΟΥ ΠΑΤΡΩ...
- Πορίσματα Ημερίδας με θέμα: «Αφήστε με να ζήσω!» [...
- Ο άγιος Κωνσταντίνος ο Μέγας και οι αρνητές της αγ...
- Φυλλάδιο που εξέδωσε η Σύναξη Ορθοδόξων Κληρικών κ...
- Ἐκκλησία καὶ Ταυτότητες [Ἀθήνα, 2000]- Μητροπολίτη...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: Ἂς παραδειγματιστοῦν οἱ Ἄρχοντ...
- Πανηγυρίζει το Μετόχι της Ιεράς Μονής Ομπλού, Άγιο...
- Καλόβουλες επισημάνσεις στις κακόβουλες ενέργειες ...
- Διαφορά μεταξύ πνευματικού και ψυχολόγου
- Στιγμιότυπα από την Ιερά Αγρυπνία επί τη Αποδώσει ...
- Ο Ιερός Ναός των Αγίων Αντωνίου & Χαραλάμπους εξωτ...
- Ιερά Πανήγυρις στον Άγιο Νικόλαο Αλυκὠν Κάτω Αχαΐ...
- Διάκριση Μάριου Τσιμπούκα, Μαθητοῦ τοῦ Ἐκκλησιαστι...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣ...
- «Τοῦτο δὲ γίνωσκε, ὅτι ἐν ἐσχάταις ἡμέραις ἐνστήσο...
- Η Ενορία Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους εις Κρύα Ι...
- Τί είναι η Παλαιά Διαθήκη; (γ) - π. Δημητρίου Μπόκου
- Η Ενορία μας διοργανώνει 3ήμερη προσκυνηματική εκδ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη αποδόσει της Εορτής του Πάσχα
- Ἡ ἑορτὴ τῆς μετακομιδῆς τῶν Λειψάνων τοῦ Ἁγίου Νικ...
- Ἡ ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος Χριστοφόρου, στὴν Πάτρα
- Ἑόρτασε ὁ Ἱερὸς Ναὸς τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγο...
- Κυριακή τῆς Σαμαρείτιδος στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν
- Ὁμιλία τοῦ κ. Γεωργίου Ἀνδρουτσοπούλου, Λέκτορος τ...
- XEIΡΟΤΟΝΙΑ ΔΙΑΚΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ ΜΕ ΤΟΝ...
- Τί είναι η Παλαιά Διαθήκη; (β) - π. Δημητρίου Μπόκου
- “ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ ΝΑ ΖΗΣΩ” : Εκδήλωση υπέρ της ζωής του α...
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Ἡ Ἁγία Εἰρήνη ἡ Μεγαλομάρτυς
- ΖΩΝΤΑΝΗ αναμετάδοση της Ημερίδας με θέμα «Αφήστε μ...
- «Ἀφῆστε με νά ζήσω!» – Ἡμερίδα στό Πολεμικό Μουσεῖο
- ῾Υπάρχουν ἀκόμη δικαστές
- Eπίσκεψη του Πειραματικού Γυμνάσιου Πατρών στο Ευρ...
- «ΑΝΑ.Υ.ΔΙ.Α»: Αναβάθμιση Υπηρεσιών Διάπραξης της Α...
- Τελικά γιατί θέλουμε να κοινωνήσουμε; Τί είναι η Θ...
- Μη φοβάσαι, άνθρωπε! Δεν φταις εσύ γι` αυτό που εί...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕ...
- Τί είναι η Παλαιά Διαθήκη; (α) - π. Δημητρίου Μπόκου
- ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑ...
- Απριλίου(83)
- Μαρτίου(75)
- Φεβρουαρίου(53)
- Ιανουαρίου(76)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Πέμπτη 3 Μαΐου 2018
11:56
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Η Θεία Κοινωνία είναι η μετοχή του ανθρώπου στο Σώμα και στο Αίμα του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού. Κάποιοι άνθρωποι έχοντας προετοιμαστεί κατάλληλα προσέρχονται μεταλαμβάνουν και μερικές φορές ομολογούν ότι "σήμερα αισθάνθηκα τη Θεία Κοινωνία", βιώνοντας χαρά μέσα τους.
-----------------------
"Αισθάνθηκα τη Θεία Κοινωνία" όμως σημαίνει είμαι έτοιμος να πεθάνω, είμαι έτοιμος να τ'αφήσω όλα, είμαι έτοιμος να ενωθώ για πάντα με τον Χριστό.
-----------------------
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι τις περισσότερες φορές προσεγγίζουμε την Θεία Κοινωνία ως μία πράξη που μας ικανοποιεί ψυχολογικά και συναισθηματικά. "Κοινώνησα και αισθάνομαι όμορφα" λέμε. Όμως ας διερωτηθείς. Γιατί αδελφέ αισθάνεσαι όμορφα, επειδή έγινες ένα με τον Χριστό; Δηλαδή, επειδή πλέον είσαι έτοιμος να φύγεις απ'αυτή την ζωή και να εισέλθεις στην Βασιλεία των Ουρανών; Ή μήπως επειδή βλέπεις την μετοχή σου στην Θεία Κοινωνία ως μία πράξη επιβράβευσης και γι'αυτό χαίρεσαι; Πολλές φορές λοιπόν η Θεία Κοινωνία γίνεται ένα placebo χαράς, ευτυχίας, αυτοεπιβεβαίωσης. Κοινωνούν οι άνθρωποι και λένε ότι "αισθάνθηκαν την Θεία Κοινωνία" και συγκινούνται και δακρύζουν· κι αν τους πεις "ωραία, άρα είσαι έτοιμος να πεθάνεις; έλα να προσευχηθούμε ο Θεός να σε πάρει τώρα που είσαι έτοιμος..."· οι άνθρωποι τότε σκιάζονται, τα χάνουν, σε βλέπουν ως εχθρό. Μα γιατί άνθρωπε; Εσύ δεν είσαι που αισθάνθηκες τον Θεό; Τότε που είναι το κακό να φύγεις τώρα απ' αυτήν την ματαιότητα και να γίνεις ένα με τον Θεό; Γιατί ταράσσεσαι; Γιατί φοβάσαι; Γιατί αρνείσαι τον θάνατο που θα σε ενώσει μόνιμα με τον Θεό που βίωσες (όπως είπες) πιο πρίν; Μήπως τελικά δεν "αισθάνθηκες την Θεία Κοινωνία" αλλά κοινωνώντας αισθάνθηκες ότι είσαι κάποιος σπουδαίος; ή ότι απλά έφτασες στον θρησκευτικό σου στόχο;
-----------------------
Το ξέρω ότι ίσως όλ' αυτά σας φαίνονται "κάπως", ακούγονται περίεργα ή ακόμα και ακραία...όμως δεν είναι. Δυστυχώς εμείς συνηθίσαμε να προσεγγίζουμε τα φρικτά Μυστήρια ως θρησκευτικές πράξεις. Γι’αυτό και βλέπουμε Αγίους ανθρώπους να κοινωνούν και μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας να αποσύρονται στο δωματιό τους και να χάνονται μέσα στην προσευχή, στα δάκρυα, στη νήψη· ενώ εμείς κοινωνούμε και μετά πάμε για καφέ!
-----------------------
Το θέμα είναι αδελφοί μου ότι όταν κοινωνώ τρώω τον Θεό και γίνομαι ένα μαζί Του. Αυτό σημαίνει ότι είμαι έτοιμος πλέον να γίνω ένα μαζί Του εις τους αιώνας των αιώνων. Αλλιώς πώς κοινωνώ; Αλλιώς γιατί κοινωνώ; Για να μου πάνε καλά τα πράγματα; Κοινωνώ επειδή είναι το μνημόσυνο ενός οικείου μου; ή επειδή είναι κάποια μεγάλη εορτή; ή επειδή είχα μια ατυχία στην δουλειά μου; ή επειδή χώρισα με την κοπέλα μου; ή επειδή αρρώστησα και θέλω να γίνω καλά;
-----------------------
Μην μπερδευόμαστε λοιπόν. Γι'αυτό και τονίζουμε ότι η Θεία Κοινωνία είναι φάρμακο "εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν αιώνιον". Αυτό λέγει ο ιερεάς όταν μας προσφέρει το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου. Δεν λέγει "εις άφεσιν αμαρτιών και επίγεια ευμάρεια, κοινωνική καταξίωση, υγεία σώματος, να πάνε καλά οι δουλείες σου, καλή αποκατάσταση...κτλ".
-----------------------
Μετέχω στην Θεία Κοινωνία σημαίνει: "έλα Θεέ μου και σβήσε με, έλα Χριστέ μου και χριστοποίησέ με, έλα Χριστέ μου και βγάλε με απ' αυτήν τη ματαιότητα, απ' αυτήν την φθαρτότητα και κάνε με αιώνιο μαζί Σου, όπως θέλεις Εσύ, όποτε θέλεις Εσύ".
-----------------------
Προσέξτε λοιπόν όταν λέτε "σήμερα κοινώνησα και χάρηκα". Η χαρά αυτή εάν δεν έχει πηγή το ότι πλέον μπορώ να πεθάνω, τότε είναι χαρά ψεύτικη. Χαίρομαι που πήρα τον Χριστό μέσα μου σημαίνει συγκλονίζομαι, φωτίζομαι και χαίρομαι που πλέον λευτερώθηκα απ' όλα αυτά τα υλικά πράγματα που με κρατούσαν, λευτερώθηκα από πρόσωπα και καταστάσεις και το μόνο που βιώνω είναι ο Χριστός. Και αυτό το βίωμα με ενώνει με όλα χωρίς να με δεσμεύει με οτιδήποτε.
-----------------------
Όχι, η Θεία Κοινωνία δεν σημαίνει "θέλω να πεθάνω".
Η Θεία Κοινωνία σημαίνει "είμαι έτοιμος να ζήσω αιώνια".
αρχιμ. Παύλος Παπαδόπουλος
πηγή:imverias.blogspot.gr
!>