Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
-
2018
(820)
- Δεκεμβρίου(74)
- Νοεμβρίου(80)
- Οκτωβρίου(72)
- Σεπτεμβρίου(59)
- Αυγούστου(58)
- Ιουλίου(58)
- Ιουνίου(71)
-
Μαΐου(61)
- Το διήμερο 6 και 7 Ιουνίου η Ενορία μας εορτάζει κ...
- Τριήμερη προσκυνηματική εκδρομή στα νησιά Πάρο & Ν...
- ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ - ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΟΠΛΟ
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ Πόλη δέν ἒπεσε. Εἶναι ζωντα...
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ
- Περιγραφή της εικόνας της Πεντηκοστής
- Ο άλλος Παράκλητος
- Ποιά η διαφορά της εορτής της Πεντηκοστής με την ε...
- Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Γιατί το Αγιο Πνεύμα ...
- Φωτιά που δροσίζει
- Κυριακή της Πεντηκοστής - Πνεύματος ἐπιδημία
- Σάν γλῶσσες φωτιᾶς!
- Απολυτίκιον Πεντηκοστής
- ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ
- Θεία Λειτουργία για τους μαθητές και τις μαθήτριες...
- Ομιλία του Δρ. Γεωργίου Νεκταρίου Λόη - «Μακεδονικ...
- Πρόγραμμα Πανηγύρεως Αγίου Παναγή του Μπασιά 2018
- Μὲ λαμπρότητα ἑορτάσθη στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν ...
- Ανακοίνωση για το ψυχοσάββατο
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΜΕ ΤΟ...
- Ι.Ν. ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ & ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΩΣΣΟΥ ΠΑΤΡΩ...
- Πορίσματα Ημερίδας με θέμα: «Αφήστε με να ζήσω!» [...
- Ο άγιος Κωνσταντίνος ο Μέγας και οι αρνητές της αγ...
- Φυλλάδιο που εξέδωσε η Σύναξη Ορθοδόξων Κληρικών κ...
- Ἐκκλησία καὶ Ταυτότητες [Ἀθήνα, 2000]- Μητροπολίτη...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: Ἂς παραδειγματιστοῦν οἱ Ἄρχοντ...
- Πανηγυρίζει το Μετόχι της Ιεράς Μονής Ομπλού, Άγιο...
- Καλόβουλες επισημάνσεις στις κακόβουλες ενέργειες ...
- Διαφορά μεταξύ πνευματικού και ψυχολόγου
- Στιγμιότυπα από την Ιερά Αγρυπνία επί τη Αποδώσει ...
- Ο Ιερός Ναός των Αγίων Αντωνίου & Χαραλάμπους εξωτ...
- Ιερά Πανήγυρις στον Άγιο Νικόλαο Αλυκὠν Κάτω Αχαΐ...
- Διάκριση Μάριου Τσιμπούκα, Μαθητοῦ τοῦ Ἐκκλησιαστι...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣ...
- «Τοῦτο δὲ γίνωσκε, ὅτι ἐν ἐσχάταις ἡμέραις ἐνστήσο...
- Η Ενορία Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους εις Κρύα Ι...
- Τί είναι η Παλαιά Διαθήκη; (γ) - π. Δημητρίου Μπόκου
- Η Ενορία μας διοργανώνει 3ήμερη προσκυνηματική εκδ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη αποδόσει της Εορτής του Πάσχα
- Ἡ ἑορτὴ τῆς μετακομιδῆς τῶν Λειψάνων τοῦ Ἁγίου Νικ...
- Ἡ ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος Χριστοφόρου, στὴν Πάτρα
- Ἑόρτασε ὁ Ἱερὸς Ναὸς τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγο...
- Κυριακή τῆς Σαμαρείτιδος στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν
- Ὁμιλία τοῦ κ. Γεωργίου Ἀνδρουτσοπούλου, Λέκτορος τ...
- XEIΡΟΤΟΝΙΑ ΔΙΑΚΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ ΜΕ ΤΟΝ...
- Τί είναι η Παλαιά Διαθήκη; (β) - π. Δημητρίου Μπόκου
- “ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ ΝΑ ΖΗΣΩ” : Εκδήλωση υπέρ της ζωής του α...
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Ἡ Ἁγία Εἰρήνη ἡ Μεγαλομάρτυς
- ΖΩΝΤΑΝΗ αναμετάδοση της Ημερίδας με θέμα «Αφήστε μ...
- «Ἀφῆστε με νά ζήσω!» – Ἡμερίδα στό Πολεμικό Μουσεῖο
- ῾Υπάρχουν ἀκόμη δικαστές
- Eπίσκεψη του Πειραματικού Γυμνάσιου Πατρών στο Ευρ...
- «ΑΝΑ.Υ.ΔΙ.Α»: Αναβάθμιση Υπηρεσιών Διάπραξης της Α...
- Τελικά γιατί θέλουμε να κοινωνήσουμε; Τί είναι η Θ...
- Μη φοβάσαι, άνθρωπε! Δεν φταις εσύ γι` αυτό που εί...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕ...
- Τί είναι η Παλαιά Διαθήκη; (α) - π. Δημητρίου Μπόκου
- ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑ...
- Απριλίου(83)
- Μαρτίου(75)
- Φεβρουαρίου(53)
- Ιανουαρίου(76)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Δευτέρα 14 Μαΐου 2018
10:14
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Η ΔΙΑΘΗΚΗ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
Δείχνοντας πίστη στον
Θεό που τον κάλεσε, ο Αβραάμ αποβαίνει γενάρχης, μέσω του Ισαάκ, του Ιακώβ και
των λοιπών πατριαρχών, ενός ολόκληρου λαού, που θα είναι στο εξής ο εκλεκτός
Ισραήλ, ο περιούσιος λαός του Θεού (βλ. ΛΥΧΝΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ, αρ. φ. 408, Ιούλ. 2017). Από αυτόν θα γεννηθεί κατά σάρκα, ως
άνθρωπος, ο Χριστός. Ο Θεός συνάπτει Διαθήκη με τον λαό αυτόν, τον αναλαμβάνει με ρητή συμφωνία υπό
την προστασία του, για να τον διαφυλάξει στην ορθή πίστη μέχρι να έλθει η
ευλογημένη όλων των γενεών, αυτή που ανατέλλει σαν αυγή και είναι ωραία «ως σελήνη, εκλεκτή ως ο ήλιος»(Άσμ. Ασμ. 6, 10), «η αξιωθείσα γενέσθαι μήτηρ Χριστού του Θεού».
Ο εκλεκτός λαός του
Ισραήλ εν συνεχεία περιέρχεται σε κατάσταση σκληρής δουλείας υπό τους
Αιγυπτίους για τετρακόσια περίπου χρόνια. Ο Θεός αναδεικνύει τον μεγάλο προφήτη
Μωυσή αρχηγό τους και τους εξάγει από τη δουλεία στην ελευθερία. Δια μέσου
θαυμαστών γεγονότων τους οδηγεί ασφαλώς και τους εγκαθιστά στη
Γη της Επαγγελίας, όπως είχε υποσχεθεί στον Αβραάμ. Στο όρος
Σινά λαμβάνουν τις πλάκες της Διαθήκης με τις δέκα εντολές, τον θεϊκό νόμο πάνω
στον οποίο θα διαμορφωνόταν στο εξής η όλη πνευματική, πολιτική και κοινωνική
τους ζωή.
Η σχέση του λαού
αυτού με τον Θεό περνάει από ποικίλες διακυμάνσεις. Άλλοτε υπακούει, άλλοτε
απειθεί. Ο Θεός πασχίζει με κάθε τρόπο να διαφυλάξει μέσα στη θάλασσα της
ειδωλολατρείας μια ανθρώπινη μαγιά που θα παραμείνει πιστή στο όνομά του και
στον νόμο του, για να αποτελέσει την ευλογημένη αλυσίδα των
αγίων Θεοπατόρων, «εξ
ων ο Χριστός το κατά σάρκα». Την άγρυπνη αυτή μέριμνα του Θεού εξυμνεί ο άγιος Βασίλειος στη Θεία
Λειτουργία του: «Προφήταςεξαπέστειλας·εποίησαςδυνάμεις
δια των αγίων σου, των καθ’ εκάστην γενεάνευαρεστησάντων σοι·ελάλησας ημίν δια
στόματος των δούλων σου των προφητών, προκαταγγέλλων ημίν την μέλλουσανέσεσθαισωτηρίαν·νόμονέδωκας
εις βοήθειαν· αγγέλους επέστησας φύλακας».
Μετά τον προφήτη
Μωυσή ο Θεός, με μια ατέλειωτη σειρά αγίων και δικαίων, υπομιμνήσκει συνεχώς τα
όρια, μέσα στα οποία οφείλει να κινηθεί ο εκλεκτός λαός του, για να διαφυλάξει
αλώβητη την πίστη των πατέρων του. Επιστρατεύονται γι’ αυτό κριτές
(Γεδεών, Σαμψών, Ιεφθάεκ.λ.π.), βασιλείς
(Δαυΐδ, Σολομών, Εζεκίας κ.λ.π.), προφήτες
(Σαμουήλ, Ηλίας, Ελισαίος, Ησαΐας, Ιερεμίας,
Δανιήλ, Ιεζεκιήλ κ.λ.π.). Ακόμα και άνθρωποι που δεν είναι κατά πάντα άμεμπτοι,
υπηρετούν τη θεία βουλή. «Ο Θεός των
πατέρων ημών, ο ποιών αεί μεθ’ ημών», εργάζεται με όλους αυτούς και με κάθε
τρόπο αδιαλείπτως για να φέρει εις πέρας το έργο της σωτηρίας του «βασιλείου πλάσματος», του ανθρώπου.
Όλα αυτά, ο νόμος και
οι προφήτες, άλλοτε σκιωδώς με υπαινιγμούς, και άλλοτε φανερά, προκαταγγέλλουν
τον μέλλοντα να έλθει Λυτρωτή και Μεσσία και περιγράφουν τα όσα μέλλουν να διαδραματισθούν
κατά την έλευσή του. Χωρίς αυτόν τον κεντρικό εσωτερικό νοηματικό
προσανατολισμό τα κείμενα της Παλαιάς Διαθήκης, γραμμένα από πολλούς συγγραφείς
σε μήκος χρόνου δέκα πέντε σχεδόν αιώνων, θα ήταν ασύνδετα και ακατανόητα.
«Ο
ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου» είναι το μυστικό κλειδί της ερμηνείας τους. Ο Χριστός είναι «το
πλήρωμα του νόμου και των προφητών». Στο πρόσωπό του εκπληρώνονται όσα από
των αιώνων προφητεύθηκαν γι’ αυτόν. Ο Υιός του ανθρώπου πολιτεύεται επί γης όχι
εική και ως έτυχε, αλλά «καθώς
γέγραπται περί αυτού». Ποιεί
τα πάντα «ίνα πληρωθώσιν αι γραφαί».
(ΛΥΧΝΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ, αρ. φ. 409, Αυγ. 2017)
(Συνεχίζεται)
!>