Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
-
2016
(1063)
- Δεκεμβρίου(89)
- Νοεμβρίου(65)
- Οκτωβρίου(85)
- Σεπτεμβρίου(109)
-
Αυγούστου(60)
- Ἐπίσκεψη Ἀθλητῶν τοῦ Στίβου, τοῦ Ἀθλητικοῦ Σωματεί...
- Ἀνακοίνωση I.M. Πατρῶν - Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργ...
- Μὲ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ ἑορτὴ τῆς ἀποτομῆς τῆς T...
- Ἐγκαίνια Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Νικολάου Μιτοπόλεως Πατρῶν
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΑ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΚΑΛΑΒ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ι' ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΠΟΤΟΜΗΝ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ – 29 ΑΥ...
- ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΟΡΑΤΟΣ Ο… ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ!
- Ἡ ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Φανουρίου στὴν Ἱ...
- 14η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΛΑΜΠΑΔΗΟΔΡΟΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ Α...
- Ασματική Ακολουθία Αγίου ενδόξου Μάρτυρος Φανουρίο...
- ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΠΟΤΟΜΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ
- ΕΥΧΕΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. ΧΡΥΣΟ...
- Ἡ ἑορτὴ τῆς ἀποδόσεως τῆς κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου σ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Θ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- Λουκουμάδες αφράτοι
- Ο σύγχρονος πύργος της Βαβέλ
- Όρεξη για γλυκό; Χρειάζεστε μόνο 3 υλικά και 15 λε...
- «Σκέπε τήν Πάτρα καί σῶζε τήν Ἑλλάδα Γηροκομήτισσα...
- Ἂς ἀφήσωμε τήν καρδιά μας νά μιλήσῃ στήν Παναγία μας
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
- Προεόρτια Πανήγυρις στή Μονή τῆς Παναγίας τῆς Γηρο...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Η' ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- Με λαμπρότητα εψάλλησαν και φέτος τα Εγκώμια της Υ...
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
- Ἱερὰ Ἀγρυπνία στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ὑπεραγίας Θεοτόκου Μα...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Ἱερὰ Παράκλησις καὶ ἀπονομὴ Ὀφφικίου στὸν Ἱερέα τῆ...
- «Χαρᾶς μου τὴν καρδίαν πλήρωσον, Παρθένε»
- Χριστιανών η Προστάτις, των θλιβομένων η Χαρά...
- Περί «ευθανασίας» σκέψεις … Ευ-θάνατος ή Φευ-θάνατ...
- Ὁ νέος Λιμενάρχης Πατρῶν στόν Σεβασμιώτατο Μητροπο...
- Αύριο το βράδυ θα ψαλλούν στην Ενορία μας τα Εγκώμ...
- Θυρανοίξια τοῦ ἐκ βάθρων ἀνακαινισθέντος Ἱεροῦ Ναο...
- Τιμή σέ πολιό καί σεβάσμιο ἱεροψάλτη
- Μητροπολίτης Πατρῶν: Στά χωριά μας ἀκουμπάει καί ἀ...
- Το νόημα των Παρακλήσεων προς την Παναγία μας
- Ο σεβασμός προς την Παναγία κατά την επίγεια ζωή της
- Γιατί λέμε «Υπεραγία Θεοτόκε, σώσον ημάς»;
- Μέ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Αἰμιλιανο...
- Ο Φώτης Κόντογλου πιο επίκαιρος σήμερα απ` ό,τι στ...
- «Παναγία μου σῶσε τήν Πατρίδα μας»
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ζ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- Ἡ ἑορτὴ τῆς Μεταμορφώσεως στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν
- Την Παρασκευή το βράδυ θα ψαλλούν στην Ενορία μας ...
- Βγήκαν τα Φιδάκια σε Μαρκόπουλο και Αργίνια στην Κ...
- Η Εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στον Άγιο Νι...
- ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΕ ΙΕΡΕΣ ΜΟΝΕΣ ΤΗΣ Ι.Μ. ΠΑΤΡΩΝ
- Ανακοίνωση Ι.Μ. Πατρών
- ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ
- Ἡ Μεταμόρφωσις τοῦ Σωτῆρος
- Ιερά Αγρυπνία - Εγκώμια προς την Υπεραγία Θεοτόκο
- Ο π. Προκόπιος Κόρδας, θα ιερουργήσει και θα ομιλή...
- Ἡ πνευματική ὀμορφιά τῶν χωριῶν μας
- Παθῶν με ταράττουσι προσβολαί...
- Οι «κρατούντες» και αποστατούντες δεν αστειεύονται...
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Δεκαπενταυγούστου Ι. Ν....
- Ιερά Μητρόπολις Πατρών - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβ...
- Πρόγραμμα πανηγύρεως Ι.Ν. Παντοκράτορος Πατρών
- Ιουλίου(67)
- Ιουνίου(82)
- Μαΐου(107)
- Απριλίου(106)
- Μαρτίου(95)
- Φεβρουαρίου(83)
- Ιανουαρίου(115)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016
18:55
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
"Παθῶν με ταράττουσι προσβολαί, πολλῆς ἀθυμίας ἐμπιπλῶσαί μου τήν ψυχήν· εἰρήνευσον Κόρη τῇ γαλήνῃ, τῇ τοῦ Υἱοῦ καί Θεοῦ σου Πανάμωμε".
(Μέ ταράζουν οἱ ἐπιθέσεις τῶν παθῶν, γεμίζοντάς μου τήν ψυχή ἀπό πολλή ἀθυμία. Δῶσε μου τήν εἰρήνη, Πανάμωμη Κόρη, μέ τήν γαλήνη πού δίνει ὁ Υἱός καί Θεός σου).
᾽Απόλυτα γνώστης τῆς χριστιανικῆς ἀνθρωπολογίας ὁ ἅγιος ὑμνογράφος καί ἔμπειρος τῆς πνευματικῆς ζωῆς δέν ὡραιοποιεῖ τήν χριστιανική ζωή οὔτε ἀποκρύπτει κάτι ἀπό ὅ,τι συμβαίνει μέσα στήν ψυχή τοῦ πιστοῦ πού ἐκπροσωπεῖ: παλεύει μέ τά πάθη του, τά ὁποῖα νιώθει ὅτι λειτουργοῦν ἐνάντια στήν ὕπαρξή του εἴτε μέ τήν μορφή τῆς φιληδονίας εἴτε τῆς φιλοδοξίας εἴτε τῆς φιλαργυρίας. Καί ναί μέν μέ τήν ἐνανθρώπηση τοῦ Κυρίου καί τήν ἐνσωμάτωση στό ἅγιο σῶμα Του διά τοῦ μυστηρίου τοῦ βαπτίσματος τοῦ δόθηκε ἡ δυνατότητα νά μήν ἁμαρτάνει ἀναγκαστικά, δηλαδή νά μήν καθορίζουν τά πάθη τήν πορεία του ἀνεξάρτητα ἀπό τήν θέλησή του, ὅμως στόν κόσμο τοῦτο καί μέχρι τῆς Δευτέρας Παρουσίας τοῦ Κυρίου συχνά οἱ ἐπιθέσεις τῶν παθῶν εἶναι ἰσχυρές, καθώς ὑπάρχει πνευματική χαλάρωση καί παραχώρηση ἀπό τόν Κύριο στόν Πονηρό νά ὑποκινεῖ τά πάθη αὐτά πρός μείζονα ἁγιασμό τοῦ ἀνθρώπου.
῎Ετσι τά πάθη πού ὁδηγοῦν στίς ἁμαρτίες τόν ἄνθρωπο, καί ξεπεράστηκαν καί συνεχίζουν νά ὑφίστανται, προκαλώντας μέ τήν ἐνέργειά τους ἀθυμία στόν ἄνθρωπο, δηλαδή ἀτονία στήν πνευματική ζωή καί ἔλλειψη ὁποιουδήποτε ἐνδιαφέροντος γι᾽ αὐτήν. Στήν κρίσιμη αὐτή στιγμή οἱ δρόμοι εἶναι δύο: ἤ ἀφήνεται ὁ ἄνθρωπος ἔρμαιο αὐτῶν, συνεπῶς γίνεται δοῦλος τῶν παθῶν του καί ὑποχείριο τῶν δαιμόνων πού κρύβονται πίσω ἀπό αὐτά, ἤ θεωρεῖ ὅτι εἶναι ἡ πιό εὐλογημένη ὥρα γιά πνευματική προκοπή, δεδομένου ὅτι μέ τήν ἀντίδρασή του καί τήν ἐν νήψει ἐπιμονή του στίς ἐντολές τοῦ Κυρίου γεμίζει ἀπό τήν παρουσία τῆς χάρης Του. Δέν εἶναι τυχαῖο ὅτι ὅλοι οἱ νηπτικοί Πατέρες τῆς ᾽Εκκλησίας μας διακηρύσσουν ὅτι τότε ὑφίσταται Πνευματική ζωή, ὅταν ὁ πιστός ἐναντιώνεται πρός τά πάθη τοῦ ἐγωϊσμοῦ του, ἀγωνιζόμενος νά τά μεταστρέψει καί νά τά κάνει ἔνθεα πάθη, δηλαδή ἀγάπη καί ταπείνωση.
᾽Απαιτεῖται ὅμως ἡ βοήθεια τῆς χάρης τοῦ Θεοῦ. ῾Χωρίς ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν᾽ βεβαίωσε ὁ Κύριος. Ὁ ὑμνογράφος λοιπόν στρέφεται πρός τόν Κύριο, μέσω ὅμως τῆς Παναγίας Μητέρας Του. Γιατί γνωρίζει τήν δύναμή τῆς μεσιτείας της σ᾽ ᾽Εκεῖνον. Καί τί τήν παρακαλεῖ; Νά δώσει ὁ Υἱός καί Θεός της τήν γαλήνη καί τήν εἰρήνη τῆς ψυχῆς ἀπό τόν πόλεμο πού ὑφίσταται ἀπό τά πάθη. ῎Οχι ἁπλῶς νά εἰρηνεύσουν καί νά γαληνέψουν τά πάθη, ἀλλά νά εἰρηνεύσουν μέ τήν γαλήνη πού δίνει ὁ Χριστός. Γιατί κάνουμε τήν διάκριση αὐτή; Διότι ὑπάρχει γαλήνη καί εἰρήνη πού προέρχεται ἀπό τήν ὑποχώρηση τῶν δαιμόνων ἄχρι καιροῦ καί ὑπάρχει καί γαλήνη καί εἰρήνη πού δίνεται ὡς χάρη ἀπό τόν Κύριο στόν γνήσια ἀγωνιζόμενο πιστό. ῾Η πρώτη περίπτωση εἶναι ἐξόχως ἐπικίνδυνη, διότι βρίσκεται μέσα σέ σχέδιο τοῦ Πονηροῦ, προκειμένου νά χαλαρώσει πνευματικά ὁ ἄνθρωπος νομίζοντας ὅτι ξέφυγε ἀπό τήν ἐνέργεια τῶν δαιμόνων. Κι ἐκεῖ πού ἔχει πιστέψει ὅτι εἶναι ἥσυχος νά ὑποστεῖ συντριπτική ἧττα, γιατί τόν βρίσκει ἀνέτοιμο καί κοιμισμένο. Στήν δεύτερη ὅμως περίπτωση, ἔχουμε τήν ἀληθινή ὅπως εἴπαμε γαλήνη καί εἰρήνη, γιατί ἀποτελεῖ δωρεά τοῦ Κυρίου σ᾽ ἐκεῖνον ὅμως τόν πιστό πού βρίσκεται σέ κατάσταση πνευματικῆς ἐγρήγορσης, συνεπῶς μέ τήν χάρη τοῦ Κυρίου ἐλέγχει τά πάθη του καί ζεῖ τήν χριστιανική ἀπάθεια. Γι᾽ αὐτήν τήν γαλήνη καί εἰρήνη μιλάει καί ὁ ἀπόστολος Παῦλος, ῾τήν πάντα νοῦν ὑπερέχουσαν᾽, στήν ὁποία προσβλέπει καί ὁ ἅγιος ὑμνογράφος καί μακάρι ὅλοι μας.
!>