Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
- Δεκεμβρίου(121)
-
Νοεμβρίου(100)
- Χιλιάδες οἱ προσκυνηταί στήν Πάτρα γιά τόν Ἀπόστολ...
- Ο Άγιος Απόστολος Ανδρέας
- Του Αγίου Ανδρέα σήμερα !
- Ἡ ἑορτή τῶν Ἀχαιῶν Ἁγίων στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Κυριακή ΙΓ’ Λουκά - ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τῶν Ἀχαιῶν Ἁγίων στήν Ἱερά ...
- Παμπελοποννησιακό Μοναστικό Συνέδριο στήν Ἱερά Μητ...
- Η τέλεια γυναίκα
- Το αλφάβητο των Χριστουγέννων
- Συναυλία Βυζαντινῆς Μουσικῆς τῆς χορωδίας «Κλεῖδα»...
- Θέλουμε τὴν μαγεία ἢ την χαρὰ τῶν Χριστουγέννων;
- Ο Βίος του Αγίου Στυλιανού
- ΕΟΡΤΑΣΕ Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Λαμπρά ἡ ἑορτή τῆς Νεολαίας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως ...
- Ἐγκαίνια Ἐκθέσεως τῆς Σχολῆς Βυζαντινῆς Ἁγιογραφία...
- Ἀπολυτίκιον Αγίου Στυλιανού
- Πρωτοκλήτεια 2015 - Παμπελοποννησιακό Μοναστικό Συ...
- Πολιτικός ή θρησκευτικός γάμος; Το ψευτοδίλλημα τη...
- «Το Σύνδρομο της ύβρεως»
- Ἕνας ἀκόμη χῶρος ἀγάπης ἐγκαινιάστηκε στήν Ἱερά Μη...
- Ο π. Δημήτριος Σαββόπουλος καλεσμένος μας στην Ενο...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Θ' ΛΟΥΚΑ με τον Σεβ. Μητροπολί...
- Πρωτοκλήτεια 2015 - Παμπελοποννησιακό Μοναστικό Συ...
- Ιερά Αγρυπνία για τον Άγιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη
- «Ουδέν ούτε εννοίας θανάτου φοβερώτερον, ούτε Θεού...
- "O Ευάλωτος Θεός"
- Κυριακή 22.11.2015 στόν ἀνακαινισμένο Ἱερό Ναό τῆς...
- Εθελοντική αιμοδοσία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή ...
- Μέ μεγαλοπρέπεια ἑορτάσθη ἡ Ἑορτή τῶν Εἰσοδίων τῆς...
- Ο π. Δημήτριος Σαββόπουλος θα ομιλήσει τη Δευτέρα ...
- Μιά μεγάλη ἡμέρα γιά τήν Πάτρα
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΦΡΟΝΟΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥ
- Τα Εισόδια της Υπεραγίας Θεοτόκου
- Την Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015, η Ενορία μας διοργα...
- Χάνεται η ελληνικότητα των εορτών μας
- Σοφά λόγια
- Είδα μια μάνα...
- Πρωτοκλήτεια 2015 Ἐκδήλωση στήν Ἱερά Μητρόπολη Πα...
- Τα αποϊερωθέντα πάλαι ποτέ καθιερωμένα πρότυπα - Σ...
- Ὑποβάλλω τήν διαμαρτυρία μου στό Σύμφωνο Συμβίωσης...
- Γενική Ἱερατική Σύναξη στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Θεατρική Παράσταση "Ὄπλα, Παλάσκες καί στήν Γραμμή"
- Ο κ. Ηλίας Σκόνδρας καλεσμένος μας στην Ενοριακή σ...
- Παρεδόθη ἀπό τό Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ ὁ Ἱερός Ναός ...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ H' ΛΟΥΚΑ με τον Σεβ. Μητροπολί...
- «Ὄπλα, Παλάσκες καί στήν Γραμμή»
- Πρωτοκλήτεια 2015 Τιμή στά Φιλανθρωπικά Ἱδρύματα ...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ζ' Λουκά με τον Σεβ. Μητροπολ...
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΡΑΝΟΙΞΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΠΑΝΤΑΝΑ...
- Θεία Λειτουργία στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδ...
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΣΑΜΑΡΕΙΤΟΥ
- Ο κ. Ηλίας Σκόνδρας θα ομιλήσει τη Δευτέρα στο Πνε...
- Πρωτοκλήτεια 2015. Ἐγκαίνια Ἐκθέσεως « Ἡ τῶν Πατρ...
- Σύναξη των Φιλοπτώχων Ταμείων
- Λαμπρά η πανήγυρις του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμ...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ε' Λουκά με τον Σεβ. Μητροπολί...
- Προσκλητήριον Αγάπης !!!
- Απέναντι στην σιωπή του Θεού
- Ἕνα πράγμα μόνο φοβήθηκα, τὴν ἁμαρτία! (Ἁγίου Ἰωάν...
- Είναι υπέρβαση η Αγάπη!
- ''Εγώ Κύριε δεν σ αγαπώ"
- Εκατονταπλάσια
- Πρωτοκλήτεια 2015 - Οἱ Χαιρετισμοί τοῦ Ἁγίου Ἀνδ...
- Φωτογραφίες από την ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη...
- Ευγένεια: Η πιο αποδεκτή υποκρισία - Σάββας Ηλιάδης
- Συνάντηση με ένα ταξιτζή…
- Αρετές και πάθη μέσα στην Οικογένεια
- Ἡ χειροτονία τοῦ Ἐπισκόπου Τρωάδος κ. Πέτρου (φωτο...
- Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης
- Στα χέρια του Θεού..!
- Χειροτονία Επισκόπου Τρωάδος κ. Πέτρου (φωτογραφίες)
- Γνωρίστε τον άγιο Νεκτάριο στα παιδιά σας
- Οι τελευταίες στιγμές του Αγίου στο Αρεταίειο. Αγι...
- Ο έν αγίοις πατήρ ημών Νεκτάριος, επίσκοπος Πενταπ...
- Κυριακή Ζ΄ Λουκά - Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
- Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως: Περί τής Δημιουργίας ...
- Ο αγγελικός πνευματικός κόσμος του Θεού
- Οι Άγγελοι κατά την Αγία Γραφή επί τη εορτή των Αρ...
- Πανηγυρίζει ο Ι.Ν. Παναγίας Αλεξιωτίσσης επί τη εο...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΕΙΩΝ” 2015
- Ο π. Στυλιανός Καρπαθίου στην Χριστιανική Στέγη Πα...
- Σκέψεις μέ ἀφορμή τήν δημοσίευση ἑνός ἂρθρου
- Ὁμάδα Κληρικῶν καί Λαϊκῶν ἀπό Πάτρα στίς Βρυξέλλες...
- Ένας είν’ ο Κύριος υμνούμεν και ευλογούμεν Αυτόν
- Την Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015, η Ενορία μας διοργα...
- Στις δώδεκα τα μεσάνυχτα χτύπησαν την πόρτα. Ήταν ...
- Άγιοι Γαλακτίων και Επιστήμη
- Σαράντος Καργάκος: «Δεν υπάρχει γομολάστιχα που να...
- Ἡμερίδα μέ θέμα: «ΓΙΟΓΚΑ; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ!»
- Σπάνιες εικόνες του Αγ. Νικολάου του Νέου στην Γορ...
- Ὁ Ὅσιος Ἰωαννίκιος ὁ Μέγας ὁ ἐν Ὀλύμπῳ
- Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης ο Ομολογητής
- Μέ ἀγάπησες τόσο πού δέν ἄξιζα
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Καντήλι, Κερί, Θυμίαμα: Ποια η σημασία και οι συμβ...
- ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ;
- Ο Όσιος Δαβίδ ο εν Ευβοία εορτάζει την 1η Νοεμβρίου
- Οἱ Ἅγιοι Ἀνάργυροι Κοσμᾶς καὶ Δαμιανός
- Κυριακή Ε΄ Λουκᾶ: Λουκ. ις΄ 19-31
- Πόσοι είναι οι Άγιοι Ανάργυροι;
- Οκτωβρίου(130)
- Σεπτεμβρίου(96)
- Αυγούστου(116)
- Ιουλίου(123)
- Ιουνίου(110)
- Μαΐου(116)
- Απριλίου(135)
- Μαρτίου(105)
- Φεβρουαρίου(89)
- Ιανουαρίου(107)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015
01:44
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
(Αμβρόσιος Μπηρς (1842-1913;)
Μια φράση, από έναν Αμερικανό δημοσιογράφο και συγγραφέα, άθεο, η οποία βρίσκει το σημερινό διαμορφωθέν ήθος και την τρέχουσα πραγματικότητα στην πατρίδα μας να επιβεβαιώνει το αληθές του σημαινομένου της. Ήθος, το οποίο διαμόρφωσαν οι άθεοι και αντίχριστοι της πατρίδας μας και το έχουν ήδη επιβάλει. Κρύβει μια μεγάλη αλήθεια και γίνεται αυτή η ίδια κατήγορός τους.
Με τη συνεχόμενη μετάγγιση των συνηθειών από την ξεμωραμένη Δύση προς τα καθ` ημάς, φτάσαμε να έχουμε γίνει κακέκτυπο αντίγραφο αυτής, συνονθύλευμα και σύμφυρμα παντοειδών εθών, με αποτέλεσμα τη σύγχυση του «είναι» και του «φαίνεσθαι». Του «σχήματι» και του «πράγματι». Της «ειλικρίνειας» και της «υποκρισίας». Του «λέγειν» και του «πράττειν». Της «απλότητος» και της «πολυπλοκότητος». Του «λογικού» και της «καρδιάς», τα οποία από τα βάθη της ρωμαίικης παραδόσεως αγωνιζόταν ο Ρωμιός με ένα σκοπό: Να τα διαχειρίζεται διακριτικά, για να συμβιώνει στις μικρές κοινωνίες αρμονικά και με αξιοπρέπεια. Αγωνιζόταν με τις σταθερές πνευματικές διαχρονικές αξίες, που διέθετε και διαθέτει η Ορθοδοξία και ο Ελληνισμός για μια φυσιολογική, απλή και απροσχημάτιστη ζωή. Κατά συνέπεια σήμερα η σύγχυση αυτή έχει απλωθεί και στην κοινωνικοπολιτική κατάσταση της χώρας ακόμη και σε χαμηλότερα στρώματα.
Πώς να μιλήσει κανείς και πώς να εκφραστεί για τα όσα συμβαίνουν σήμερα στην Ελλάδα; Συμβαίνουν τρομερά πράγματα και λέγονται, αλλά το φοβερότερο είναι πως επιχειρείται να αφαιρεθεί το δικαίωμα της δημόσιας έκφρασης για τον έλεγχο και την κριτική των γεγονότων, των προσώπων και των καταστάσεων. Να τεθεί φραγμός με κάθε μέσο στην έκφραση της σκέψης και να επιβληθεί ουσιαστικά και οριστικά απαγόρευση δημοσιοποίησής της ως προς τα τεκταινόμενα. Είναι γερά πιασμένα τα πόστα. Πλουραλισμός, πολυφωνία, ελευθερία, αλλά μέχρι πού; Μέχρι εκεί που θίγονται τα ημέτερα. Σφάξιμο με το γάντι. Υποκριτική δημοκρατική δικτατορία.
Η δε αιτία αυτής της διαμορφωθείσης «τάξεως», αυτού του «πρωτοκόλλου» είναι η «αναδιάταξη» των αξιών της ζωής. Καταντήσαμε να προβάλλονται τα πάντα πίσω από τις «στημένες φάσεις» του «σαβουάρ-βιβρ» και την κατ` επίφαση, την προσχηματική ευγένεια και να αποκρύπτεται η ουσία των γεγονότων. Μια ευγένεια που προκαλεί καταφανέστατα αηδία, όταν προβάλλεται ως προπέτασμα για την κάλυψη της δειλίας και του θράσους του κόσμου αυτού, τουτέστιν της υποκρισίας. Μια ευγένεια με φράγκικη προέλευση, που της λείπει η λεβεντιά και την καταλαβαίνουν πολύ καλά όσοι έζησαν σ` αυτές τις χώρες.
Προσβάλλεται αυτή αύτη η αξία της ίδιας της ζωής, η αξία των διαχρονικών αληθειών ιστορικών, ηθικών, πνευματικών, που στήριξαν τον ελληνισμό αιώνες τώρα. Προσβάλλεται το ίδιο το πλάσμα ο άνθρωπος ως φύση και υπόσταση και φράζεται ο δρόμος με κάθε μέσο από την επικρατούσα κοινωνικοπολιτική κουλτούρα, για να αναστείλει τη δυναμική αντίσταση σ` αυτό το κατρακύλισμα.
Η νέα τάξη έχει ξαναβάλει τα πράγματα στη θέση τους! Θέλεις να φωνάξεις, να «προσβάλεις», να εκφράσεις την αγανάκτησή σου και σου έχουν περιορίσει το δικαίωμα, για να τους τα πεις. Ευθέως, χωρίς φόβο και πάθος. Από κει και πέρα βέβαια θα χαρακτηριστείς φαιδρός, απολίτιστος, φασίστας, φανατισμένος ταλιμπάν, απόκληρος της κοινωνίας, στιγματισμένος, ακραίος, ακοινώνητος και πιθανόν υποψήφιος για τρόφιμος στις φυλακές, αν δεν έχεις να πληρώσεις το πρόστιμο για την «ύβριν».
Ευγένεια, σου λέει. Σεβασμός, σου λέει. Εσύ, αναίσχυντε άνθρωπε, προσβάλλεις «ευγενικά» με τρόπους, με λόγια και με έργα τα ιερά και τα όσια και περιμένεις να σε απαντήσω αναλόγως; Πώς δηλαδή; Μέσα από το ανόητο και ακατανόητο γνωστό σλόγκαν της υποκρισίας: «διά των χαμηλών τόνων»; Επειδή έτσι σε βολεύει; Θέλεις να αισθάνεσαι και να βλέπεις τους γύρω σου ψοφίμια, πτώματα, για να είσαι ήσυχος στο καταστροφικό σου έργο; Όχι. Θα νοιώσεις την αντίσταση. Διότι πίσω από το θυμοειδές της λεβέντικης ψυχής κρύβεται η αρετή της υπομονής και μαζί της ανδρείας. Το θράσος τρέμει την αντρειοσύνη. Το έχει αποδείξει η ιστορία πολλάκις.
Ο Ιωάννης ο Πρόδρομος: «Ἰδὼν πολλοὺς τῶν Φαρισαίων καὶ Σαδδουκαίων ἐρχομένους ἐπὶ τὸ βάπτισμα αὐτοῦ εἶπεν αὐτοῖς· γεννήματα ἐχιδνῶν, τίς ὑπέδειξεν ὑμῖν φυγεῖν ἀπὸ τῆς μελλούσης ὀργῆς;»(Ματθ.3,7). Τους ονόμασε παιδιά της οχιάς, επειδή έκρυβαν το δηλητήριο κάτω από τα γλυκά τους λόγια. Δεν είστε ίδιοι; Παριστάνετε τους δημοκράτες και ρίχνετε αδιάκοπα το δηλητήριό σας, απαιτώντας από τους διαφωνούντες να σιωπούν.
Ο Ιησούς πάλι είπε στους Φαρισαίους: «γεννήματα ἐχιδνῶν, πῶς δύνασθε ἀγαθὰ λαλεῖν πονηροὶ ὄντες; ἐκ γὰρ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ. ὁ ἀγαθὸς ἄνθρωπος ἐκ τοῦ ἀγαθοῦ θησαυροῦ ἐκβάλλει ἀγαθά, καὶ ὁ πονηρὸς ἄνθρωπος ἐκ τοῦ πονηροῦ θησαυροῦ ἐκβάλλει πονηρά»(Ματθ. 12, 34-35).
Σ` αυτούς τους στίχους σχολιάζει ο άγιος Χρυσόστομος: «Είναι φυσικό επακόλουθο, όταν υπερχειλίζει η εσωτερική πονηρία να χύνεται έξω με το λόγο εκ του στόματος… Γι` αυτό, όταν ακούσεις άνθρωπο να λέγει πονηρά λόγια, μη νομίζεις πως είναι μόνο τόση η πονηρία του, όση φανερώνουν τα λόγια, αλλά να σκεφτείς πως πολύ μεγαλύτερη είναι η πηγή απ` όπου εξέρχονται. Διότι αυτό που λέγεται εξωτερικά και ακούγεται είναι το περίσσευμα της εσωτερικής κακίας». Καταλαβαίνουμε τι κρύβει η καρδιά σας και τι μπορείτε ακόμη να κάνετε.
Κι ακόμη πιο κάτω λέγει ο Κύριος: «ὄφεις, γεννήματα ἐχιδνῶν! πῶς φύγητε ἀπὸ τῆς κρίσεως τῆς γεέννης;» (Ματθ.23,33).Τους απέδωσε χαρακτηρισμούς. Τους είπε πονηρούς, φίδια και παιδιά της οχιάς. Σχολιάζει ο Ζιγαβηνός: «Τους ονόμασε φίδια, επειδή ήταν πονηροί και δόλιοι και διαφθορείς και καταστρεπτικοί».
Ακόμη, τους πωλούντες και αγοράζοντες μέσα στο ναό ο Χριστός τους είπε: «Γέγραπται ὅτι ὁ οἶκός μου οἶκος προσευχῆς ἐστιν· ὑμεῖς δὲ αὐτὸν ἐποιήσατε σπήλαιον λῃστῶν» (Λουκά 19,46). Εμμέσως, πλην σαφώς τους ονομάζει ληστές, διότι βεβηλώνουν το ναό. Κάθε βέβηλος των ιερών της ζωής και της αλήθειας είναι ληστής ονόματι και πράγματι.
Οι όντως ακοινώνητοι και υβριστές της αλήθειας, είναι άξιοι για χειρότερους χαρακτηρισμούς. Είναι δυνατόν, αν μπορούσαμε να δούμε καμιά μέρα μπροστά μας το διάβολο, να του κάναμε ευγενικά παρατήρηση: «Κύριε διάβολε, συγγνώμη, αλλά ήθελα να σας πω, πως αυτά τα πράγματα που κάνετε δεν είναι καλά». Κάτι ανάλογο ζητούν. Είναι δυνατόν να περιμένουν τέτοια αντιμετώπιση; Δεν είναι παραφροσύνη αυτό;
Καθετί βουτηγμένο μέσα στο βόθρο γίνεται ένα με το περιεχόμενό του. Άνθρωπος που έχει κάνει την καρδιά του κοπρώνα και σκουπιδότοπο και επιμένει λυσσωδώς να θέλει να εμπορευτεί τα σκουπίδια του και τα σκορπάει αναιδώς και με θράσος επάνω στους άλλους θέλει να λέγεται άνθρωπος; Οι θρασείς επικρατούν, στενοχωρούν, ακόμη και ως μειοψηφία τους πολλούς, αλλά εκείνοι, οι σοβαροί, σιωπούν, διότι δεν αντέχουν σ` αυτήν τη νοοτροπία και συστελλόμενοι, σαν τους μαθητές του Χριστού, στέκονται μακριά και περιμένουν το αποτέλεσμα του «άνομου παιχνιδιού», που παίζεται εις βάρος τους. Το καλό καθηλωμένο, περιμένει υπομένοντας μαρτυρικά «την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν». Πώς καταντήσαμε έτσι;
Έχουμε ευθύνη. Δε θέλουμε το σταυρό στη ζωή μας. Θα υποστούμε όλοι τις συνέπειες ως συνυπεύθυνοι. Ζούμε στην ίδια κοινωνία και δεν διαθέτουμε γνώση και φρόνημα ανδρείο, για να σταθούμε ανασταλτικά στα άνομα σχέδια των κακοτρόπων. Δεν αρκεί μια μουρμούρα και ένα σχόλιο. Ο καθένας με το χάρισμα που διαθέτει, θα αγωνιστεί για την επικράτηση της αλήθειας.
Είναι ακραία όλα τα γραφόμενα. Δεν έχουν αγάπη, ευγένεια, πολιτισμό, ανθρωπιά, «δημοκρατικό πνεύμα». Εντάξει. Χορτάσαμε από τα περιρρέοντα και υπερχειλίζοντα γλυκά, ευγενικά και αγαπητικά λόγια και έργα από κάθε είδους πρόσωπο και μέσο, που προσφέρει δουλικά υπηρεσία σ` αυτήν τη νέα τάξη των «αξιών».
Το προσκήνιο γλύκα και το παρασκήνιο δυσωδία. Η προδοσία, η απάτη και η προσπάθεια κλοπής, προσβολής και απαξίωσης όλων των απ` αιώνος τετιμημένων, διά της εισαγωγής νέων ανάξιων λόγου «αξιών», με χρήση όρων και ορολογιών δαιμονικής επινοητικότητας, θεσμοθετημένων ακόμη και με νόμους του κράτους, βασιλεύει, χωρίς αντίπαλο. Κατάρρευση, κυριολεκτικό γκρέμισμα. Ανατροπή άρδην. Ω, της υποκρισίας! Ω, της συγχύσεως!
Παρόλα αυτά, ο ρέων χρόνος είναι προθεσμία ωφέλιμη, μέχρι να `ρθουν οι να οδηγήσουν το λαό στα πάτρια, στα αληθινά! Δεν μπορεί. Θα `ρθουν. Διότι δεν αντέχεται από τον ελληνικό λαό μια τέτοια ζωή. Θα το καταλάβει κάποια στιγμή, θα το νοιώσει και θα πει το «ως εδώ και μη παρέκει». Και θα το πει παλικαρίσια.
Ηλιάδης Σάββας
Δάσκαλος
Κιλκίς, 9-11-2015
!>