Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
- Δεκεμβρίου(121)
-
Νοεμβρίου(100)
- Χιλιάδες οἱ προσκυνηταί στήν Πάτρα γιά τόν Ἀπόστολ...
- Ο Άγιος Απόστολος Ανδρέας
- Του Αγίου Ανδρέα σήμερα !
- Ἡ ἑορτή τῶν Ἀχαιῶν Ἁγίων στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Κυριακή ΙΓ’ Λουκά - ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τῶν Ἀχαιῶν Ἁγίων στήν Ἱερά ...
- Παμπελοποννησιακό Μοναστικό Συνέδριο στήν Ἱερά Μητ...
- Η τέλεια γυναίκα
- Το αλφάβητο των Χριστουγέννων
- Συναυλία Βυζαντινῆς Μουσικῆς τῆς χορωδίας «Κλεῖδα»...
- Θέλουμε τὴν μαγεία ἢ την χαρὰ τῶν Χριστουγέννων;
- Ο Βίος του Αγίου Στυλιανού
- ΕΟΡΤΑΣΕ Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Λαμπρά ἡ ἑορτή τῆς Νεολαίας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως ...
- Ἐγκαίνια Ἐκθέσεως τῆς Σχολῆς Βυζαντινῆς Ἁγιογραφία...
- Ἀπολυτίκιον Αγίου Στυλιανού
- Πρωτοκλήτεια 2015 - Παμπελοποννησιακό Μοναστικό Συ...
- Πολιτικός ή θρησκευτικός γάμος; Το ψευτοδίλλημα τη...
- «Το Σύνδρομο της ύβρεως»
- Ἕνας ἀκόμη χῶρος ἀγάπης ἐγκαινιάστηκε στήν Ἱερά Μη...
- Ο π. Δημήτριος Σαββόπουλος καλεσμένος μας στην Ενο...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Θ' ΛΟΥΚΑ με τον Σεβ. Μητροπολί...
- Πρωτοκλήτεια 2015 - Παμπελοποννησιακό Μοναστικό Συ...
- Ιερά Αγρυπνία για τον Άγιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη
- «Ουδέν ούτε εννοίας θανάτου φοβερώτερον, ούτε Θεού...
- "O Ευάλωτος Θεός"
- Κυριακή 22.11.2015 στόν ἀνακαινισμένο Ἱερό Ναό τῆς...
- Εθελοντική αιμοδοσία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή ...
- Μέ μεγαλοπρέπεια ἑορτάσθη ἡ Ἑορτή τῶν Εἰσοδίων τῆς...
- Ο π. Δημήτριος Σαββόπουλος θα ομιλήσει τη Δευτέρα ...
- Μιά μεγάλη ἡμέρα γιά τήν Πάτρα
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΦΡΟΝΟΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥ
- Τα Εισόδια της Υπεραγίας Θεοτόκου
- Την Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015, η Ενορία μας διοργα...
- Χάνεται η ελληνικότητα των εορτών μας
- Σοφά λόγια
- Είδα μια μάνα...
- Πρωτοκλήτεια 2015 Ἐκδήλωση στήν Ἱερά Μητρόπολη Πα...
- Τα αποϊερωθέντα πάλαι ποτέ καθιερωμένα πρότυπα - Σ...
- Ὑποβάλλω τήν διαμαρτυρία μου στό Σύμφωνο Συμβίωσης...
- Γενική Ἱερατική Σύναξη στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Θεατρική Παράσταση "Ὄπλα, Παλάσκες καί στήν Γραμμή"
- Ο κ. Ηλίας Σκόνδρας καλεσμένος μας στην Ενοριακή σ...
- Παρεδόθη ἀπό τό Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ ὁ Ἱερός Ναός ...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ H' ΛΟΥΚΑ με τον Σεβ. Μητροπολί...
- «Ὄπλα, Παλάσκες καί στήν Γραμμή»
- Πρωτοκλήτεια 2015 Τιμή στά Φιλανθρωπικά Ἱδρύματα ...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ζ' Λουκά με τον Σεβ. Μητροπολ...
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΡΑΝΟΙΞΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΠΑΝΤΑΝΑ...
- Θεία Λειτουργία στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδ...
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΣΑΜΑΡΕΙΤΟΥ
- Ο κ. Ηλίας Σκόνδρας θα ομιλήσει τη Δευτέρα στο Πνε...
- Πρωτοκλήτεια 2015. Ἐγκαίνια Ἐκθέσεως « Ἡ τῶν Πατρ...
- Σύναξη των Φιλοπτώχων Ταμείων
- Λαμπρά η πανήγυρις του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμ...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ε' Λουκά με τον Σεβ. Μητροπολί...
- Προσκλητήριον Αγάπης !!!
- Απέναντι στην σιωπή του Θεού
- Ἕνα πράγμα μόνο φοβήθηκα, τὴν ἁμαρτία! (Ἁγίου Ἰωάν...
- Είναι υπέρβαση η Αγάπη!
- ''Εγώ Κύριε δεν σ αγαπώ"
- Εκατονταπλάσια
- Πρωτοκλήτεια 2015 - Οἱ Χαιρετισμοί τοῦ Ἁγίου Ἀνδ...
- Φωτογραφίες από την ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη...
- Ευγένεια: Η πιο αποδεκτή υποκρισία - Σάββας Ηλιάδης
- Συνάντηση με ένα ταξιτζή…
- Αρετές και πάθη μέσα στην Οικογένεια
- Ἡ χειροτονία τοῦ Ἐπισκόπου Τρωάδος κ. Πέτρου (φωτο...
- Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης
- Στα χέρια του Θεού..!
- Χειροτονία Επισκόπου Τρωάδος κ. Πέτρου (φωτογραφίες)
- Γνωρίστε τον άγιο Νεκτάριο στα παιδιά σας
- Οι τελευταίες στιγμές του Αγίου στο Αρεταίειο. Αγι...
- Ο έν αγίοις πατήρ ημών Νεκτάριος, επίσκοπος Πενταπ...
- Κυριακή Ζ΄ Λουκά - Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
- Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως: Περί τής Δημιουργίας ...
- Ο αγγελικός πνευματικός κόσμος του Θεού
- Οι Άγγελοι κατά την Αγία Γραφή επί τη εορτή των Αρ...
- Πανηγυρίζει ο Ι.Ν. Παναγίας Αλεξιωτίσσης επί τη εο...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΕΙΩΝ” 2015
- Ο π. Στυλιανός Καρπαθίου στην Χριστιανική Στέγη Πα...
- Σκέψεις μέ ἀφορμή τήν δημοσίευση ἑνός ἂρθρου
- Ὁμάδα Κληρικῶν καί Λαϊκῶν ἀπό Πάτρα στίς Βρυξέλλες...
- Ένας είν’ ο Κύριος υμνούμεν και ευλογούμεν Αυτόν
- Την Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015, η Ενορία μας διοργα...
- Στις δώδεκα τα μεσάνυχτα χτύπησαν την πόρτα. Ήταν ...
- Άγιοι Γαλακτίων και Επιστήμη
- Σαράντος Καργάκος: «Δεν υπάρχει γομολάστιχα που να...
- Ἡμερίδα μέ θέμα: «ΓΙΟΓΚΑ; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ!»
- Σπάνιες εικόνες του Αγ. Νικολάου του Νέου στην Γορ...
- Ὁ Ὅσιος Ἰωαννίκιος ὁ Μέγας ὁ ἐν Ὀλύμπῳ
- Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης ο Ομολογητής
- Μέ ἀγάπησες τόσο πού δέν ἄξιζα
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Καντήλι, Κερί, Θυμίαμα: Ποια η σημασία και οι συμβ...
- ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ;
- Ο Όσιος Δαβίδ ο εν Ευβοία εορτάζει την 1η Νοεμβρίου
- Οἱ Ἅγιοι Ἀνάργυροι Κοσμᾶς καὶ Δαμιανός
- Κυριακή Ε΄ Λουκᾶ: Λουκ. ις΄ 19-31
- Πόσοι είναι οι Άγιοι Ανάργυροι;
- Οκτωβρίου(130)
- Σεπτεμβρίου(96)
- Αυγούστου(116)
- Ιουλίου(123)
- Ιουνίου(110)
- Μαΐου(116)
- Απριλίου(135)
- Μαρτίου(105)
- Φεβρουαρίου(89)
- Ιανουαρίου(107)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015
01:19
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Μητροπολίτου Λεμεσού κ. Αθανασίου
Το πρώτο λοιπόν πάθος, η κενοδοξία ή καλύτερα ο εγωισμός, είναι η πηγή και ρίζα όλης της μεταπτωτικής διαστροφής και αμαρτίας. Η κενοδοξία τυφλώνει το νου και εκδιώκει το φωτισμό του Θεού, με αποτέλεσμα να ρίχνει τον άνθρωπο σε φοβερά λάθη, γιατί λειτουργεί μέσα μας σαν θανατηφόρα μέθη, που σπρώχνει στο βάραθρο της αποτυχίας. Η κενοδοξία αγνοεί και αδυνατεί να συλλάβει την πραγματικότητα και ζει σε κόσμους ψεύτικους, φτιαγμένους με την αρρωστημένη εγωπαθή φαντασία.
Αυτό το ολέθριο πάθος θεραπεύεται μέσα στο χώρο της οικογένειας και της ανοχής, υπομονής και συμβολής του άλλου ανθρώπου. Όταν δεν αρκείται κανείς στις δικές του κρίσεις και αποφάσεις, αλλά ταπεινώνεται και δέχεται τις απόψεις των άλλων και υπακούει κόβοντας και θυσιάζοντας το δικό του θέλημα, τότε αρχίζει έτσι να βγαίνει από τα στενά και ασφυκτικά δεσμά του εγωισμού και να πλανιέται μέσα στον ελεύθερο χώρο της ταπεινώσεως.
Η ταπείνωση είναι το περιεχόμενο της καρδιάς του Χριστού μας, που συμβαδίζει πάντοτε με μόνιμο σύντροφο την πραότητα. Αυτές οι δύο αρετές, η ταπείνωση και η πραότητα είναι οι απαραίτητοι στύλοι που συγκρατούν ολόκληρο το οικοδόμημα της οικογένειας, που πρέπει να αντέξει στις εσωτερικές και εξωτερικές θύελλες και πιέσεις. Μέσα στον κύκλο της οικογένειας, όπου οι σωματικές και οι πνευματικές ηλικίες είναι ποικίλες και διέρχονται ιδιόμορφες αλλοιώσεις, η πραότητα αποτελεί τη συνδετική υλη που συγκροτεί και συνέχει τα μέλη της οικογένειας και τα οδηγεί ήρεμα και σταθερά στην καθολική και τελείωση και ωριμότητα.
Δεύτερο πάθος καταστρεπτικό, που γεννάται από το προηγούμενο και το ακολουθεί όπως η σκιά το σώμα, είναι η φιλαυτία. Η άλογη φιλία του εαυτού μας, η λατρεία του εγώ, που απαιτεί να περιστρέφει τα πάντα γύρω από τη δική μας αρέσκεια και προτίμηση. Η φιλαυτία είναι ο άκρατος ατομισμός σε όλη την έκτασή του, που διαλύει κάθε κοινωνικότητα και δεσμό λόγω της αδυναμίας να αρνηθεί κανείς τον εαυτό του.
Η φιλαυτία γεννά την ανταρσία και την ιδιορρυθμία και γινόμαστε δυστυχώς μάρτυρες καθημερινών οικογενειακών ναυαγίων, που, εάν θελήσουμε να δούμε τις αιτίες, θα διαπιστώσουμε ότι αυτές δεν είναι άλλες από τον ατομισμό, τη φιλαυτία και την ιδιορρυθμία, είτε των συζύγων μεταξύ τους, είτε των παιδιών στις σχέσεις μαζί τους. Όταν “μέτρον πάντων” των κινήσεων και των αισθημάτων μας είναι το άτομό μας, η αρέσκεια και η ανάπαυσή μας, τότε καταλαβαίνουμε πολύ καλά το λόγο των πολλών διαζυγίων που δημιουργεί ερείπια και τραύματα με μόνες τις καθιερωμένες πλέον προφάσεις “αυτό δεν μου αρέσει, δεν με εκφράζει, δεν με καταλαβαίνει, δεν ταιριάζουμε”. Η φιλαυτία μάς κάνει σκληρούς και ανάλγητους ουσιαστικά τυφλούς και αναίσθητους, γιατί προκειμένου να ικανοποιήσει τον εαυτό της αδιαφορεί για οτιδήποτε άλλο ήθελε συμβεί, για οιαδήποτε τραύματα και ερείπια και αν δημιουργηθούν στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας και κυρίως στα παιδιά.
Φάρμακο κατά της φιλαυτίας ορίζουν οι άγιοι πατέρες την ανιδιοτελή αγάπη. Αγάπη που δίδει τη ζωογόνο δύναμη να αποθάνει το “εγώ” για να ζήσει το “εσύ” μέσα στην κοινωνία του “εμείς”. Η αγάπη “ου λογίζεται τα εαυτής” και έχει διδάσκαλό της το Χριστό, που παρέδωσε “εαυτόν υπέρ της κόσμου ζωής” και έτσι ανέστησε την ’Εκκλησία.
Η αγάπη είναι η κένωση του εαυτού μας και η ανασυγκρότηση του προσώπου μας, γιατί αυτή είναι η κατ’ εξοχήν υγιής κίνηση της ψυχής. Για να μπορέσομε όμως να “κενώσωμεν εαυτούς” και να γίνομε πλήρεις ζωής, τότε η αγάπη πρέπει να στραφεί πρώτα προς το Θεό και δι’ Αυτού στον άνθρωπο και την κτίση ολόκληρη. Γι’ αυτό επιβάλλεται η εν Χριστώ ζωή στα μέλη της οικογενείας, ώστε να καταλάβουν καλά ποιό το αληθινό νόημα της αγάπης, πώς ξεκινά και πού καταλήγει, ποιά είναι η σωστή τροχιά και πορεία της, ώστε να είναι αγνή και απαλλαγμένη αρρωστημένων συναισθημάτων και ατομικών κριτηρίων.
Το τρίτο πάθος, που σαν ισχυρός κρίκος ενώνεται με την προηγούμενη αλυσίδα, είναι κατά τους Πατέρες η φιληδονία.
Η φιληδονία στη γενική της μορφή σαν άρνηση κάθε είδους φιλοπονίας, κόπου και στερήσεως για το καλό των άλλων, αλλά και σαν απολυτοποίηση και θεοποίηση της ηδονής. Οι ρίζες της βρίσκονται στην ψυχική ασθένεια της πτώσεως και το σκοτισμό του μακράν του Θεού νου, με προεκτάσεις και επιδράσεις στο σώμα του ανθρώπου που είναι “ναός του Αγίου Πνεύματος” και “μέλος Χριστού”.
!>