Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
-
2014
(1414)
- Δεκεμβρίου(115)
- Νοεμβρίου(120)
- Οκτωβρίου(116)
-
Σεπτεμβρίου(131)
- Ένα όμορφο και διδακτικό τεστ
- Η προσευχή δεν είναι συνταγή…..
- ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΝΤΙΔΩΡΟΝ ΣΤΟΥΣ ΠΟΝΕΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΜΕΝ...
- Αγαπώ: Υπάρχω για την Αγάπη
- Κορυφώθηκαν οἱ λαμπρές ἐκδηλώσεις γιά τήν 50η ἐπέτ...
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς Ἑορτῆς γιά τήν 50η Ἐπέτειο τῆς Ἐπ...
- Η ΤΙΜΙΑ ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ
- Κυριακή Α΄ Λουκά
- ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟΥ - ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ
- Σαν σήμερα δολοφονείται ο πρώτος κυβερνήτης της ελ...
- Η Αγία Ακυλίνα – Νύμφη Χριστού (1745 – 27 Σεπτεμβρ...
- Προσκυνηματική εκδρομή στην Παναγία του Προυσού (2...
- Ένα καταπληκτικό βίντεο
- Η σπάνια βυζαντινή χρυσή λειψανοθήκη της κάρας του...
- Ο Ευαγγελιστής της Αγάπης και Ηγαπημένος Μαθητής
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΩΝ 50 ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΚΟΜ...
- Πόνος: Ο πιο φρικτός φίλος του ανθρώπου
- Ιερά Αγρυπνία στον Ι. Ν. Αγίας Μαρίνης Πατρών, επί...
- Σάμαλι
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ Ε...
- «Ἄρον ἄρον ἕνωσον αὐτούς»
- Γιατί πρέπει να ζητάμε από τον Θεό να μας βοηθάει,...
- ΣΤΟ ΠΙΡΟΤ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΗΝ 358 ΠΑΤΡΙΝΩΝ ΜΕΛΩ...
- Το «κακό μάτι» και ο Γέροντας Παΐσιος
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Εορτή της Μεταστάσεως του Αγί...
- Πόσο ζυγίζει ένα ποτήρι νερό
- Πάτερ, γιατί να μην τρώμε κρέας στις νηστείες;
- Ανέκδοτο: Η αγγελία του Τσιγκούνη..
- Εβαλαν φωτιά σε εκκλησία για να γυρίσουν τουρκικό ...
- Η Μακεδονία είναι Ελληνική - Διάσημος Αμερικανός Κ...
- Το θαύμα της ζωής
- Πώς να φτιάξετε πεντανόστιμη βάφλα
- ΑΝΕΚΔΟΤΟ
- Όταν εύχεται κανείς για τον πλησίον του
- Κυριακή μετά την Ύψωσιν - Το κήρυγμα του Σεβασμιωτ...
- Ὁ φιλάνθρωπος Θεὸς καὶ οἱ φιλόθεοι χριστιανοὶ
- Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Εορτή της Μεταστάσεως του Αγί...
- Κυριακή μετά την Ύψωσιν του Τιμίου Σταυρού: "...ζε...
- Όταν "φωτογράφισαν" την Παναγιά στο Άγιον Όρος!
- Η άσεμνη ενδυμασία των γυναικών στους Ιερούς Ναούς
- ῾Η θεραπευτικὴ δύναμη τοῦ καλοῦ λόγου
- Χαστούκι στη ματαιοδοξία
- Σοκολατένιες μπάρες
- Ὁ Πρέσβης τῆς Ρωσίας στήν Πάτρα (φωτο)
- Ὁ Σεβασμιωτάτος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστό...
- Αξίζει να περιμένεις
- «ΜΑΚΑΡΙΟΙ ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΟΙ ΕΝ ΚΥΡΙΩ ΑΠΟΘΝΗΣΚΟΝΤΕΣ»
- ΨΗΦΙΣΜΑ
- Κυθήρων Σεραφείμ: «Με το αντιρατσιστικό, η Πολιτεί...
- Εκοιμήθη εν Κυρίω η Παρασκευή Κατζόγια
- «Τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, τὸ ἀγαθὸν καὶ εὐάρεστον καὶ τ...
- «ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΩΣ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ ΚΑΙ...
- Πολιτικός γάμος και Χριστιανική κηδεία συμβιβάζονται;
- O παπαγάλος και ο σοφός
- Το αναγκαίο στοιχείο της συζυγικής αγάπης
- Μάθε να πολεμάς!
- Δεν γίνεσθε άγιοι κυνηγώντας το κακό!
- Εκοιμήθη ο Μοναχός Ευσέβιος της Ι.Μ.Κηπουραίων Κεφ...
- Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙ ΤΗ ΕΝΑΡΞΕΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑ...
- Ἡ ἑορτή τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ στήν πόλη τ...
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς Ἑορτῆς τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, στήν Πά...
- Κάποιοι δήθεν δυσκολεύονται να κατανοήσουν: Τοις Β...
- «Κύριε, μὴ χρονίσῃς»
- Γιατί θυμιάζουν οι μοναχοί στις ακολουθίες;
- 15-9-1922, Μνήμη Αμβροσίου Μητροπολίτου Μοσχονησίω...
- Εύκολο παιδικό γλυκάκι
- Ἡ προϊστορία καὶ ἡ ἱστορία τοῦ Τιμίου Σταυροῦ
- Σταυρός, ἡ σκέπη τῆς Ἐκκλησίας
- Τον Σταυρόν σου προσκυνούμεν Δέσποτα (Θρ. Στανίτσας)
- Μια αρχαία μαρτυρία για την εορτή της Υψώσεως του ...
- Ένα άλλο «Εν τούτω νίκα»
- Η ύψωση του Τιμίου Σταυρού, το απολυτίκιο Σώσον Κύ...
- Ο ΣΤΑΥΡΟΣ, «ΔΥΝΑΜΙΣ ΘΕΟΥ»
- Ύψωσις Τιμίου Σταυρού
- Κάθε άνθρωπος έχει τη δική του ιστορία
- Ποιὰ ἦταν ἡ ἁμαρτία τῶν Σοδόμων;
- Προζύμι δίχως μαγιά με το βασιλικό του Τιμίου Σταυρού
- Εξομολόγηση: Ο δρόμος τώρα αρχίζει!
- Νηστίσιμα λαδοκούλουρα
- Μήνυμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. ...
- Ένα 10χρονο αυτιστικό τυφλό παιδί τραγουδά: "Άνοιξ...
- Να μην προσκυνάμε την ανάπαυση
- Απολογία μιας κατηγορουμένης
- Πορτοκαλόπιτα
- Ο δρόμος της αρετής
- Κυβέρνησις της ψυχής
- Μάθετε στο παιδί να ζητά «συγγνώμη»
- Σουφλέ σοκολάτας
- Μήνυμα Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου ε...
- Η βλαστήμια και το κομποσχοίνι
- Άγιος Ευθύμιος, Eπίσκοπος Ζήλων (+1921 μ.Χ.)
- Άγιος Προκόπιος Λαζαρίδης Μητροπολίτης Ικονίου (19...
- Το αληθινό θαύμα
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - Κυριακή, 28η Σεπτεμβρίου 2014
- Ο Μαρτυρικός θάνατος του Χρυσοστόμου Σμύρνης απ' τ...
- ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ… ΒΙΑΖΕ 6 ΧΡΟΝΩΝ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ Μ...
- Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομ...
- Άλλη μια συγκλονιστική αφήγηση για το μαρτύριο του...
- Η ΣΥΝΑΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΝ ΙΩΑΚΕΙΜ ΚΑΙ ΑΝΝΗΣ (9 ΣΕΠΤΕΜΒΡ...
- Αυγούστου(119)
- Ιουλίου(118)
- Ιουνίου(95)
- Μαΐου(102)
- Απριλίου(148)
- Μαρτίου(112)
- Φεβρουαρίου(101)
- Ιανουαρίου(137)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014
00:12
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Τὸ κύριο χαρακτηριστικὸ τοῦ πιστοῦ εἶναι ὅτι ἀγωνίζεται νὰ ἐφαρμόσει τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ στὴ ζωή του. Αὐτὸ ρυθμίζει ὅλες τὶς ἐπιλογές του, κατὰ τὸ πρότυπο τοῦ Κυρίου, ὁ Ὁποῖος εἶπε: «οὐ ζητῶ τὸ θέλημα τὸ ἐμόν, ἀλλὰ τὸ θέλημα τοῦ πέμψαντός με πατρός» (Ἰω. ε´ 30). Πῶς ὅμως μποροῦμε νὰ ἐφαρμόζουμε τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ στὴ ζωή μας;
Ὁ ἀπόστολος Παῦλος προτρέπει τοὺς χριστιανοὺς τῆς Ρώμης νὰ μὴν ἐξομοιώνονται μὲ τὸν τρόπο ζωῆς τῶν ἀνθρώπων ποὺ εἶναι προσκολλημένοι στὰ γήινα, ἀλλὰ νὰ μεταμορφώνονται ἀποκτώντας νέο τρόπο σκέψεως, νέα φρονήματα· «εἰς τὸ δοκιμάζειν ὑμᾶς τί τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, τὸ ἀγαθὸν καὶ εὐάρεστον καὶ τέλειον» (Ρωμ. ιβ´ 2)· ὥστε νὰ διακρίνετε, τοὺς γράφει, ποιὸ εἶναι τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, τὸ ἀγαθὸ καὶ εὐάρεστο καὶ τέλειο. Γράφει «ὥστε νὰ διακρίνετε». Ἄρα δὲν εἶναι εὔκολο νὰ βρεῖ κανεὶς τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ. Ὅσο ἀποτοξινώνεται ὁ πιστὸς ἀπὸ τὸ πνεῦμα τοῦ κόσμου, ὅσο καθαρίζεται ἀπὸ τὴν ἁμαρτία, ὅσο βαθύτερα μετανοεῖ, τόσο πιὸ καθαρὰ μπορεῖ νὰ ξεχωρίσει ποιὸ εἶναι τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὥστε κατόπιν νὰ τὸ ἐφαρμόσει.
Ἀλλὰ ποιὸ εἶναι τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ; Ὁ ἅγιος Ἀπόστολος τὸ χαρακτηρίζει «ἀγαθὸν καὶ εὐάρεστον καὶ τέλειον». Τί σημαίνουν οἱ τρεῖς αὐτοὶ χαρακτηρισμοί;
Πρῶτα-πρῶτα τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ εἶναι «ἀγαθόν». Εἶναι δηλαδὴ καλό, εἶναι τὸ τελείως ἀντίθετο ἀπὸ τὸ κακό, τὴν ἁμαρτία. Περιλαμβάνει κάθε ἀρετή. Δὲν περιέχει τίποτε τὸ κατώτερο. Δὲν ὑποθάλπει τὶς κατώτερες ὁρμὲς τοῦ ἀνθρώπου, ὅπως συμβαίνει σὲ ἀνθρώπινες θρησκεῖες, π.χ. τὴ λατρεία τοῦ Διονύσου καὶ τῆς Ἀφροδίτης ἢ τὰ ἐγκλήματα φανατικῶν μουσουλμάνων στὸ ὄνομα τοῦ Ἀλλάχ.
Ἐπιπλέον τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ εἶναι «ἀγαθόν», δηλαδὴ καλό, εὐεργετικὸ γιὰ ὅποιον τὸ ἐφαρμόζει. Ἑπομένως, ὅποιος τηρεῖ τὶς θεῖες ἐντολὲς εἶναι εὐτυχής. Αὐτὸς θὰ ἀνταμειφθεῖ πλουσίως ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ θὰ σώσει τὴν ψυχή του.
Ὁ Μέγας Βασίλειος καὶ ὁ ὅσιος Δωρόθεος δίνουν καὶ μιὰ ἀκόμη ἑρμηνεία στὴ λέξη «ἀγαθόν». Ἀναφέρονται στοὺς λόγους τοῦ Θεοῦ στὴν Ἁγία Γραφή: «Ἐγώ… ὁ ποιῶν εἰρήνην καὶ κτίζων κακά» (Ἡσ. με´ [45] 7). Ἐγὼ εἶμαι ποὺ δίνω εἰρήνη καὶ ἐπιτρέπω νὰ γίνονται αὐτὰ ποὺ θλίβουν τοὺς ἀνθρώπους. Ὁ Θεὸς λοιπόν, μᾶς διδάσκουν, ἄλλα θέλει «κατ᾿ εὐδοκίαν», κατὰ τὴν ἀγαθή Του θέληση, τὰ ὁποῖα ὀνομάζουμε ἀγαθά, καὶ εἶναι οἱ ποικίλες εὐλογίες τοῦ Θεοῦ· καὶ ἄλλα θέλει «κατὰ παραχώρησιν» – ὅσα δυσάρεστα παραχωρεῖ, ἐπιτρέπει ὁ Θεὸς νὰ ἔρχονται στὴ ζωή μας.
Κατὰ παραχώρησιν θέλημα τοῦ Θεοῦ εἶναι τὸ λεγόμενο φυσικὸ κακό, δηλαδὴ οἱ ἀρρώστιες, οἱ θεομηνίες (σεισμοί, πυρκαγιές, πλημμύρες…). Αὐτά, ἐπειδὴ ταλαιπωροῦν τοὺς ἀνθρώπους καὶ τοὺς λυποῦν, ὀνομάζονται κακά, καὶ κατ᾿ ἀρχὴν δὲν τὰ θέλει ὁ Θεός. Στὴν πραγματικότητα ὅμως εἶναι καλά, διότι μὲ αὐτὰ ὁ Θεὸς ἐργάζεται τὴ σωτηρία μας, ἐὰν ἐμεῖς τὰ δεχόμαστε μὲ ὑπομονὴ καὶ πίστη – ὅπως ἕνας γιατρὸς μᾶς εὐεργετεῖ καὶ μᾶς γλυτώνει ἀπὸ τὸν θάνατο μὲ ἐπίπονη θεραπεία, μὲ πικρὰ φάρμακα, χειρουργικὴ ἐπέμβαση, ἀκρωτηριασμό… Γι᾿ αὐτὸ τελικὰ ὁ Θεὸς τὰ θέλει, γιὰ τὸ καλὸ ποὺ κάνουν, ἂν καὶ οἱ ὑπαίτιοι γι᾿ αὐτὰ εἴμαστε ἐμεῖς καὶ ὄχι ὁ Θεός. (Ἡ ἁμαρτία, τὸ ἠθικὸ κακό, δὲν περιλαμβάνεται σ᾿ αὐτά, διότι ὁ Θεὸς δὲν θέλει τὴν ἁμαρτία οὔτε κατὰ παραχώρησιν, ἀλλὰ τὴν ἀποστρέφεται τελείως. Ἡ ἁμαρτία προέρχεται ἀπὸ τὴν κακὴ χρήση τῆς ἐλευθερίας ποὺ κάνουν τὰ πονηρὰ πνεύματα καὶ οἱ ἄνθρωποι).
Ὅταν λοιπὸν μᾶς προτρέπει ὁ ἀπόστολος Παῦλος νὰ ἐφαρμόζουμε «τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, τὸ ἀγαθόν», ἐννοεῖ τὸ κατ᾿ εὐδοκίαν καὶ ὄχι τὸ κατὰ παραχώρησιν, σημειώνουν οἱ ἅγιοι αὐτοὶ Πατέρες. Π.χ. εἶναι κατὰ παραχώρησιν θέλημα Θεοῦ νὰ καταστραφεῖ μία πόλη. Αὐτὸ δὲν σημαίνει ὅτι, ἂν ἐμεῖς βάλουμε φωτιὰ ἢ πάρουμε ἀξίνες καὶ τὴν καταστρέψουμε, θὰ εὐαρεστήσουμε στὸ Θεό. Ἢ θέλει ὁ Θεὸς νὰ ὑποστεῖ κάποιος μία θλίψη. Αὐτὸ δὲν σημαίνει ὅτι πρέπει νὰ τὸν ταλαιπωροῦμε ἢ νὰ μὴν τὸν ἐλεήσουμε, ἐπειδὴ ὁ Θεὸς παραχώρησε νὰ τοῦ ἔλθει θλίψη. Ἤ – ἂν ἐπιτρέπεται νὰ προσθέσουμε, στὸ ἴδιο πνεῦμα – δὲν εὐαρεστοῦμε στὸ Θεὸ ὅταν λέμε γιὰ κάποιον: «Καλὰ νὰ πάθει τέτοιος ποὺ ἦταν. Τὸν τιμώρησε ὁ Θεός». Δὲν θέλει ὁ Θεὸς νὰ θέλουμε αὐτὸ τὸ θέλημά Του οὔτε νὰ τὸ ὑπηρετοῦμε. Ἀλλὰ θέλει νὰ θέλουμε τὸ ἀγαθὸ θέλημά Του, ποὺ εἶναι «πάντα τὰ κατ᾿ ἐντολὴν γινόμενα», ὅλες οἱ ἐντολές: ἡ ἀγάπη, ἡ ἐλεημοσύνη καὶ ὅλα τὰ ὑπόλοιπα.
Ἂς μιμηθοῦμε τὸν δίκαιο Ἀβραάμ, πού, ὅταν ὁ Κύριος τοῦ φανέρωσε τὸ θέλημά Του γιὰ τὴν καταστροφὴ τῶν Σοδόμων καὶ τῶν Γομόρρων ἐξαιτίας τῆς πολλῆς ἁμαρτίας τῶν κατοίκων τους, ἐκεῖνος Τὸν παρακαλοῦσε, ἂν βρεῖ λίγους ἐναρέτους σ᾿ αὐτὲς τὶς πόλεις, γιὰ χάρη αὐτῶν νὰ μὴν τὶς καταστρέψει. Ἔδειξε ὁ δίκαιος πολλὴ συμπάθεια σὲ τόσο ἁμαρτωλοὺς ἀνθρώπους, ποὺ δίκαια θὰ τιμωροῦνταν (βλ. Γεν. ιη´ [18] 16-33).
Αὐτὸ εἶναι τὸ θέλημά Του τὸ ἀγαθό. Ἀπομένει νὰ δοῦμε τί σημαίνουν οἱ ἄλλοι δύο χαρακτηρισμοί: τὸ «εὐάρεστον» καὶ τὸ «τέλειον».
πηγή:osotir.org
!>