Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
-
2014
(1414)
- Δεκεμβρίου(115)
- Νοεμβρίου(120)
- Οκτωβρίου(116)
-
Σεπτεμβρίου(131)
- Ένα όμορφο και διδακτικό τεστ
- Η προσευχή δεν είναι συνταγή…..
- ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΝΤΙΔΩΡΟΝ ΣΤΟΥΣ ΠΟΝΕΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΜΕΝ...
- Αγαπώ: Υπάρχω για την Αγάπη
- Κορυφώθηκαν οἱ λαμπρές ἐκδηλώσεις γιά τήν 50η ἐπέτ...
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς Ἑορτῆς γιά τήν 50η Ἐπέτειο τῆς Ἐπ...
- Η ΤΙΜΙΑ ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ
- Κυριακή Α΄ Λουκά
- ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟΥ - ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ
- Σαν σήμερα δολοφονείται ο πρώτος κυβερνήτης της ελ...
- Η Αγία Ακυλίνα – Νύμφη Χριστού (1745 – 27 Σεπτεμβρ...
- Προσκυνηματική εκδρομή στην Παναγία του Προυσού (2...
- Ένα καταπληκτικό βίντεο
- Η σπάνια βυζαντινή χρυσή λειψανοθήκη της κάρας του...
- Ο Ευαγγελιστής της Αγάπης και Ηγαπημένος Μαθητής
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΩΝ 50 ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΚΟΜ...
- Πόνος: Ο πιο φρικτός φίλος του ανθρώπου
- Ιερά Αγρυπνία στον Ι. Ν. Αγίας Μαρίνης Πατρών, επί...
- Σάμαλι
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ Ε...
- «Ἄρον ἄρον ἕνωσον αὐτούς»
- Γιατί πρέπει να ζητάμε από τον Θεό να μας βοηθάει,...
- ΣΤΟ ΠΙΡΟΤ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΗΝ 358 ΠΑΤΡΙΝΩΝ ΜΕΛΩ...
- Το «κακό μάτι» και ο Γέροντας Παΐσιος
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Εορτή της Μεταστάσεως του Αγί...
- Πόσο ζυγίζει ένα ποτήρι νερό
- Πάτερ, γιατί να μην τρώμε κρέας στις νηστείες;
- Ανέκδοτο: Η αγγελία του Τσιγκούνη..
- Εβαλαν φωτιά σε εκκλησία για να γυρίσουν τουρκικό ...
- Η Μακεδονία είναι Ελληνική - Διάσημος Αμερικανός Κ...
- Το θαύμα της ζωής
- Πώς να φτιάξετε πεντανόστιμη βάφλα
- ΑΝΕΚΔΟΤΟ
- Όταν εύχεται κανείς για τον πλησίον του
- Κυριακή μετά την Ύψωσιν - Το κήρυγμα του Σεβασμιωτ...
- Ὁ φιλάνθρωπος Θεὸς καὶ οἱ φιλόθεοι χριστιανοὶ
- Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Εορτή της Μεταστάσεως του Αγί...
- Κυριακή μετά την Ύψωσιν του Τιμίου Σταυρού: "...ζε...
- Όταν "φωτογράφισαν" την Παναγιά στο Άγιον Όρος!
- Η άσεμνη ενδυμασία των γυναικών στους Ιερούς Ναούς
- ῾Η θεραπευτικὴ δύναμη τοῦ καλοῦ λόγου
- Χαστούκι στη ματαιοδοξία
- Σοκολατένιες μπάρες
- Ὁ Πρέσβης τῆς Ρωσίας στήν Πάτρα (φωτο)
- Ὁ Σεβασμιωτάτος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστό...
- Αξίζει να περιμένεις
- «ΜΑΚΑΡΙΟΙ ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΟΙ ΕΝ ΚΥΡΙΩ ΑΠΟΘΝΗΣΚΟΝΤΕΣ»
- ΨΗΦΙΣΜΑ
- Κυθήρων Σεραφείμ: «Με το αντιρατσιστικό, η Πολιτεί...
- Εκοιμήθη εν Κυρίω η Παρασκευή Κατζόγια
- «Τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, τὸ ἀγαθὸν καὶ εὐάρεστον καὶ τ...
- «ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΩΣ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ ΚΑΙ...
- Πολιτικός γάμος και Χριστιανική κηδεία συμβιβάζονται;
- O παπαγάλος και ο σοφός
- Το αναγκαίο στοιχείο της συζυγικής αγάπης
- Μάθε να πολεμάς!
- Δεν γίνεσθε άγιοι κυνηγώντας το κακό!
- Εκοιμήθη ο Μοναχός Ευσέβιος της Ι.Μ.Κηπουραίων Κεφ...
- Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙ ΤΗ ΕΝΑΡΞΕΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑ...
- Ἡ ἑορτή τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ στήν πόλη τ...
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς Ἑορτῆς τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, στήν Πά...
- Κάποιοι δήθεν δυσκολεύονται να κατανοήσουν: Τοις Β...
- «Κύριε, μὴ χρονίσῃς»
- Γιατί θυμιάζουν οι μοναχοί στις ακολουθίες;
- 15-9-1922, Μνήμη Αμβροσίου Μητροπολίτου Μοσχονησίω...
- Εύκολο παιδικό γλυκάκι
- Ἡ προϊστορία καὶ ἡ ἱστορία τοῦ Τιμίου Σταυροῦ
- Σταυρός, ἡ σκέπη τῆς Ἐκκλησίας
- Τον Σταυρόν σου προσκυνούμεν Δέσποτα (Θρ. Στανίτσας)
- Μια αρχαία μαρτυρία για την εορτή της Υψώσεως του ...
- Ένα άλλο «Εν τούτω νίκα»
- Η ύψωση του Τιμίου Σταυρού, το απολυτίκιο Σώσον Κύ...
- Ο ΣΤΑΥΡΟΣ, «ΔΥΝΑΜΙΣ ΘΕΟΥ»
- Ύψωσις Τιμίου Σταυρού
- Κάθε άνθρωπος έχει τη δική του ιστορία
- Ποιὰ ἦταν ἡ ἁμαρτία τῶν Σοδόμων;
- Προζύμι δίχως μαγιά με το βασιλικό του Τιμίου Σταυρού
- Εξομολόγηση: Ο δρόμος τώρα αρχίζει!
- Νηστίσιμα λαδοκούλουρα
- Μήνυμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. ...
- Ένα 10χρονο αυτιστικό τυφλό παιδί τραγουδά: "Άνοιξ...
- Να μην προσκυνάμε την ανάπαυση
- Απολογία μιας κατηγορουμένης
- Πορτοκαλόπιτα
- Ο δρόμος της αρετής
- Κυβέρνησις της ψυχής
- Μάθετε στο παιδί να ζητά «συγγνώμη»
- Σουφλέ σοκολάτας
- Μήνυμα Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου ε...
- Η βλαστήμια και το κομποσχοίνι
- Άγιος Ευθύμιος, Eπίσκοπος Ζήλων (+1921 μ.Χ.)
- Άγιος Προκόπιος Λαζαρίδης Μητροπολίτης Ικονίου (19...
- Το αληθινό θαύμα
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - Κυριακή, 28η Σεπτεμβρίου 2014
- Ο Μαρτυρικός θάνατος του Χρυσοστόμου Σμύρνης απ' τ...
- ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ… ΒΙΑΖΕ 6 ΧΡΟΝΩΝ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ Μ...
- Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομ...
- Άλλη μια συγκλονιστική αφήγηση για το μαρτύριο του...
- Η ΣΥΝΑΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΝ ΙΩΑΚΕΙΜ ΚΑΙ ΑΝΝΗΣ (9 ΣΕΠΤΕΜΒΡ...
- Αυγούστου(119)
- Ιουλίου(118)
- Ιουνίου(95)
- Μαΐου(102)
- Απριλίου(148)
- Μαρτίου(112)
- Φεβρουαρίου(101)
- Ιανουαρίου(137)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014
01:42
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
"Μακάριοι οι νεκροί οι εν Κυρίω αποθνήσκοντες απ’ άρτι (από τώρα). Ναι, λέγει το Πνεύμα, ίνα αναπαύσωνται εκ των κόπων αυτών· τα δε έργα αυτών ακολουθεί μετ’ αυτών" (Αποκ. 14,13).
Από τα πιο περίεργα και τα πιο ακατάληπτα μέρη της αγίας Γραφής είναι οι διάφοροι μακαρισμοί που εμπεριέχονται σ’ αυτήν. Ας θυμηθούμε μερικούς από τους μακαρισμούς του Κυρίου μας στην περίφημη επί του όρους ομιλία αυτού.
«Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι (δηλαδή οι ταπεινοί ή –κατ’ άλλη ερμηνεία– οι πτωχοί θεληματικά και σκόπιμα –«πνεύματι»=δοτική του τρόπου στην περίπτωση αυτή–, διότι ο Λουκάς (6,20) έχει στο παράλληλο με τον Ματθαίο χωρίο «μακάριοι οι πτωχοί»), ότι αυτών εστίν η βασιλεία των ουρανών». Το να είσαι ταπεινός ή ακτήμων είναι απαράδεκτο και ακατανόητο για την ανθρώπινη λογική. Είναι αιτία κακομοιριάς και αποτυχίας και όχι ευτυχίας γι’ αυτούς που δεν έχουν «νουν Χριστού».
«Μακάριοι οι δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης, ότι αυτών εστίν η βασιλεία των ουρανών». Ποιος από μας θεωρεί τον διωγμό –«ένεκεν δικαιοσύνης»– ως ευλογία και ως θείο δώρο; Ποιος από μας δεν γογγύζει και δεν λέγει «γιατί Θεέ μου το επιτρέπεις αυτό»; Ποιος είναι αυτός που δεν χάνει το ηθικό του και την αυτοκυριαρχία του όταν διώκεται; Ποιος είναι αυτός που μπορεί να διατηρεί την γαλήνη και την ηρεμία που είχε ο Χριστός, ενώ τον σταυρώνανε και τον ξευτελίζανε ποικιλοτρόπως;
«Μακάριοί εστε όταν ονειδίσωσιν υμάς και διώξωσι και είπωσι παν πονηρόν ρήμα καθ’ υμών ψευδόμενοι ένεκεν εμού. Χαίρετε και αγαλλιάσθε ότι ο μισθός υμών πολλοίς εν τοις ουρανοίς· ούτω γαρ εδίωξαν τους προφήτας τους προ υμών». Ποιος από εμάς νιώθει χαρά και αγαλλίαση, όταν διώκεται και συκοφαντείται; Ποιος από εμάς θεωρεί τον εαυτό του μακάριο, όταν ονειδίζεται ή ελεεινολογείται; Όλοι μας θέλουμε τους επαίνους, την εκτίμηση, το χειροκρότημα, την αποδοχή των συνανθρώπων μας, την ηθική στήριξη και τόνωση. Η λασπολογία, η συκοφαντία, η άδικη ψυχολογική επίθεση και η ανηλεής εχθρική προπαγάνδα μας κουρελιάζουν και μας αποδιοργανώνουν. Ψυχραίνεται η πίστη μας και δοκιμάζεται η ευσέβειά μας.
Έτσι και ο μακαρισμός που προτάξαμε στην αρχή του άρθρου μας, «Μακάριοι οι νεκροί οι εν Κυρίω αποθνήσκοντες…» μας κάνει και δυσανασχετούμε. Εμείς λέμε μακάριοι οι ζωντανοί και εργαζόμενοι και δραστηριοποιούμενοι και απολαμβάνοντες τους κόπους των έργων τους και παρακαλούμε τον Θεό «να μας πάει στον παράδεισο από το πιο μακρινό του μονοπάτι», όπως γράφει σε κάποιο ταξιδιωτικό του έργο έλληνας λογοτέχνης. Μιλάμε για τον παράδεισο, διαβάζουμε τα της Γραφής και τα των πατέρων σχετικά μ’ αυτόν, αλλά όταν έρθει η ώρα ν’ αποδημήσουμε από αυτήν τη ζωή εις Κύριον τότε γινόμαστε περίλυποι.
«Τι κρίμα που πέθανε ο τάδε. Τον καημένο έφυγε και δεν χάρηκε την ζωή. Δεν απόλαυσε τους κόπους του. Δεν συνέχισε το έργο του και την προσφορά του». Αυτά λέμε και γογγύζουμε και λυπόμαστε και τα βάζουμε με τον Θεό πολλές φορές και απελπιζόμαστε. Κι όμως ο λόγος του Θεού λέγει «μακάριοι οι νεκροί» και η Εκκλησία μας ψάλλει στην εξόδιο ακολουθία «μακαρία η οδός η πορεύει σήμερον ότι ητιμάσθη σοι τόπος αναπαύσεως».
«Μακάριοι οι νεκροί»· Ποιοι νεκροί; Αυτοί που απέθαναν εική και ως έτυχεν; Αυτοί που πέθαναν πάνω στο χαρτί, στο πιοτό, στο ναρκωτικό, στην ανηθικότητα και στην ασέλγεια, στο μίσος και την μοχθηρία, στην κακία και την απονιά; Όχι· αλλά αυτοί που πεθάνανε με προσευχή και νηστεία, με ελεημοσύνες και καλωσύνες, με αγάπη και συγγνώμη, με μετάνοια και δάκρυ, με πένθος για τις αμαρτίες τους και κατάνυξη κατά Θεό. Αυτοί οι νεκροί είναι μακάριοι, είναι καλότυχοι, είναι ευτυχισμένοι. Διότι δεν χάνονται, δεν καταστρέφονται, δεν καταδικάζονται, αλλά εξέρχονται του παρόντος κόσμου, εξέρχονται της κοιλάδας του Κλαυθμώνος για ν’ αναπαυθούν, για να ξεκουρασθούν, για να βραβευθούν, για να τιμηθούν. Ο πόνος και ο στεναγμός, η λύπη και το δάκρυ, η νόσος και το γήρας, ο θάνατος και η σήψη, ο διάβολος και η αμαρτία δεν μπορούν πλέον να τους βλάψουν ούτε να τους ενοχλήσουν. Χαίρονται και απολαμβάνουν την αιώνια ζωή κοντά στον Χριστό και τους αγίους του.
* * *
«Εμοί το ζην Χριστός και το αποθανείν κέρδος» (Φιλιπ. 1,21) λέγει ο Παύλος. Αν αναπνέω και εργάζομαι και κινούμαι είναι διότι το θέλει ο Χριστός και η Εκκλησία του. Γι’ αυτό ζω και υπάρχω. Κι αν πεθάνω το θεωρώ κέρδος και ωφέλεια.
«Ζω δε ουκέτι εγώ, ζη δε εν εμοί Χριστός» (Γαλ.2,20). Εγώ δεν ζω κατ’ άνθρωπον. Δεν επιθυμώ, δεν σκέπτομαι, δεν σχεδιάζω, δεν προγραμματίζω, δεν ονειρεύομαι τίποτα. Δεν έχω ανθρώπινο προορισμό και τέλος. Όλο μου το είναι το κατέλαβε ο Χριστός και αυτός ενεργεί τα πάντα μέσα μου.
Εμείς λέμε «μακριά από εμάς ο θάνατος», «χτύπα ξύλο», «να πεθάνουνε οι εχθροί μας» και άλλα παρόμοια· ονομάζουμε δε «κακιά αρρώστια» τον καρκίνο και κάθε άλλη θανατηφόρα ασθένεια. Ο Παύλος όμως θεωρεί το θάνατο κέρδος και ευτυχία. Έχει επιθυμία «εις το αναλύσαι και συν Χριστώ είναι», δηλαδή έχει πόθο να πεθάνει και να βρεθεί κοντά στον Χριστό. Αυτό είναι η μεγαλύτερη ηδονή και χαρά και επιτυχία γι’ αυτόν (Φιλιπ. 1,23). Και λέγει αλλού (Β΄ Κορ. 5, 1-4) ότι δεν ανησυχούμε εάν η επίγειος κατοικία της ψυχής μας, το σώμα μας δηλαδή, διαλυθεί από το θάνατο. Διότι ο Θεός μας ετοιμάζει οικία αχειροποίητη και αιώνια, δηλαδή ένα νέο πνευματικό σώμα, το οποίο η φθορά και ο θάνατος δεν θα μπορούν να διαλύσουν και το οποίο θα είναι το τέλειο και ιδανικό κατοικητήριο της ψυχής μας. Γι’ αυτό στενάζουμε, λέγει ο Παύλος, πιεζόμενοι από τις αδυναμίες και τις ατέλειες του υλικού μας σώματος και ποθούμε πότε θα ντυθούμε το επουράνιο. Όχι ότι το σιχαθήκαμε και το βαρεθήκαμε, αλλά θέλουμε να πάρουμε το τέλειο, το άφθαρτο, το αιώνιο.
Βέβαια ο Παύλος τονίζει (Φιλιπ. 1, 24-26) ότι, επειδή γνωρίζει ότι η σωματική παρουσία του και ζωή και ιεραποστολική δράση είναι αναγκαία και ωφέλιμη για τους πιστούς, εφ’ όσον ο Θεός θέλει και το επιτρέπει, προτιμά χάριν των πιστών να παραμείνει στη ζωή, για να τους ενισχύει. Αλλά το ασίγαστο μεράκι του και η φλογερή και άσβεστη επιθυμία του είναι –το συντομώτερο δυνατό– να ενωθεί με τον Χριστό.
Αυτά υπήρξαν τα βιώματα και οι επιθυμίες των αγίων μας. Αν θέλουμε να είμαστε πραγματικοί χριστιανοί, ας γίνουν και δικά μας.
ΑΡΧΙΜ. ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΑΠ. ΒΑΔΡΑΧΑΝΗΣ
!>