Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
-
2013
(2210)
- Δεκεμβρίου(161)
- Νοεμβρίου(186)
- Οκτωβρίου(168)
-
Σεπτεμβρίου(180)
- Ο Γέροντας Παΐσιος και το φίδι !
- Λαμπρή η 49η επέτειος της επανακομιδής της Τιμίας ...
- Άγιος Γρηγόριος ο Ιερομάρτυρας επίσκοπος της Μεγάλ...
- «Και έσεσθε υιοί του Υψίστου» - Κυριακή Β' Λουκά
- Συνταγματικό τόξο ή Ουράνιο τόξο; Ένα καταπληκτικ...
- Η ΤΙΜΙΑ ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ
- Κυριακὴ Β΄ Λουκᾶ: Μην φοβάστε την Αγάπη
- Κυριακή B΄ Λουκά - Ο τέλειος νόμος της αγάπης
- Όσιος Κυριακός ο Αναχωρητής
- ΔΕΥΤΕ ΤΩΝ ΠΑΤΡΕΩΝ Η ΠΛΗΘΥΣ ΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΙΜΗΣΩΜΕΝ
- Από αύριο ξεκινούν στην Ενορία μας τα μαθήματα Παρ...
- Συγκλονίζει η ιστορία του παιδιού που βγήκε ζωνταν...
- Όσιος Χαρίτων ο Ομολογητής
- Προφήτης Βαρούχ ο Δίκαιος
- Βοήθημα Ἐξομολογουμένου
- Πολυαρχιερατικό συλλείτουργο στην Αγία Ακυλίνα Ζαγ...
- Πέτρος Νομικός, ο επιχειρηματίας που διέγραψε 2 εκ...
- Η Αγία Ακυλίνα επέστρεψε σπίτι της (ΦΩΤΟ)
- Σκέψεις επί της κρίσεως..
- Γέροντας Πορφύριος: Έχουν κάνει όλες τις αμαρτίες,...
- Να προσέχουμε τις δικές μας αμαρτίες και όχι των ά...
- Αγία Ακυλίνα
- Άγιος Καλλίστρατος και οι μαζί μ' αυτόν Σαράντα εν...
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ. ΧΡΥΣΟΣΤΌΜΟ...
- Ξεκινούν την Κυριακή στην Ενορία μας τα μαθήματα Π...
- Οδός Αγάπης !
- Γέροντας Πορφύριος: "Μην με ξαναπάρεις τηλέφωνο δι...
- Άγιος Κοσμάς Αιτωλός: Μην αμελούμε την Εξομολόγηση
- ΠΑΡΑΔΟΞΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΑ ΤΟΥ ΚΟΡΑΝΙΟΥ
- Ἀπολυτίκιον Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου
- Η Μετάστασις του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου
- Πρωταθλητής του Πόνου
- Η αναγκαιότητα του Μαθήματος των Θρησκευτικών
- ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔΗΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΡΑ...
- Βασική ζύµη για πίτσα
- Οσία Ευφροσύνη Θυγατέρα Παφνουτίου του Αιγυπτίου
- Η Παναγία η Μυρτιδιώτισσα (24 Σεπτεμβρίου)
- Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: Η εξαπάτηση της αμαρτίας
- ΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΟΠΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΜΑΣ...
- Γέροντας Σωφρόνιος: Όταν περάσουν οι δοκιμασίες...
- Όσιος Σιλουανός ο Αθωνίτης
- Αγία Θέκλα η Ισαπόστολος
- ΤΑ ΡΙΑΛΙΑ - ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΙΟΛΑΡΗΣ (παραδοσιακό τραγούδι...
- Οσίες Ξανθίππη και Πολυξένη
- Αγία Ραΐς - Η δωδεκάχρονη παρθενομάρτυς
- Άγιος Νικόλαος ο παντοπώλης ο Νεομάρτυρας από το Κ...
- Ο Θεός εγκαταλείπει τον άνθρωπο;
- Ο μαθητής που επέζησε από την τραγωδία των Τεμπών ...
- ῾Η σύλληψις τοῦ Προδρόμου καὶ βαπτιστοῦ ᾿Ιωάννου
- 23 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1821: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ KΑΙ ΜΑ...
- Ο εκκλησιασμός των παιδιών
- Τὰ θαύματα τοῦ Χριστοῦ γίνονται καὶ σήμερα;
- Κυριακή Α΄ Λουκά - «Και καταγαγόντες τα πλοία επί ...
- Τι είναι το σπίτι για μας
- Άγιος Φωκάς Ιερομάρτυρας ο Θαυματουργός
- Προφήτης Ιωνάς (video)
- Ο βασιλικός και ο Τίμιος Σταυρός
- Από το γαμήλιο γλεντοκόπι, στο μεθύσι τ' ουρανού
- Ξαναζεῖ ὁ Ἐνβὲρ Χότζα
- Οἱ χριστιανοί στόχος τῶν φανατικῶν
- Η θεία χάρις – Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης
- "Το κακό αρχίζει από τις κακές σκέψεις"
- Προφήτης Ιωνάς
- Επιστολή του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ στην εφ...
- Σαράντος Ι. Καργάκος: Υποβάθμιση του μαθήματος των...
- Το τέλος εγγύς, αλλά.. «μη μου χαλάτε την άσκησή μ...
- Μάρτυρες του Ιεχωβά – Λύκοι προβατόσχημοι
- Άγιος Ευστάθιος και η συνοδεία του, Θεοπίστη η σύζ...
- 15ος ΧΡΟΝΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΓΙΟ...
- Κοινωνικός Αχταρμάς…
- Γιατί ενοχλεί (και ποιους) η πορεία του Ελληνισμού!
- Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: Αμαρτία και αρετή είναι...
- Ο Τούρκος δικαστής και ο γέροντας Ιερώνυμος
- Οι πολυάσχολοι...
- Άγιοι Τρόφιμος, Σαββάτιος και Δορυμέδων
- Η Θεολογική σημασία της καμπάνας
- Η "καταστροφή" μας, ο θρίαμβός μας
- Λουκουμάδες με μέλι και καρύδια
- Όσιος Ευμένιος ο θαυματουργός, επίσκοπος Γορτύνης
- Αγία Αριάδνη
- Το κήρυγμα του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Χρυσοστόμο...
- Το κήρυγμα του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Χρυσοστόμο...
- Όσο λοιπόν θα υπάρχει το σήμερα, ας μη απελπιζόμαστε!
- ΔΕΣ ΤΟ, πρίν σκοτώσεις το αγέννητο παιδί σου !!!
- Αγία Σοφία και οι τρεις θυγατέρες της Πίστη, Ελπίδ...
- Μητροπολίτης Πειραιώς: ΣΥΡΙΖΑ και ΔΗΜΑΡ είναι εχθρ...
- Η εορτή της Αγίας Ζώνης στην Ι.Μ. Βατοπαιδίου (ΦΩΤ...
- πολύ όμορφο !!!
- Ἀρχαία Ἑλληνικά: Ἡ πιὸ ζωντανὴ γλώσσα τοῦ κόσμου
- Φώτιος Κόντογλου - Για τον Σταυρό
- Αγία Ευφημία
- Πικάντικα σουτζουκάκια στη σχάρα
- «Τά Σά ἐκ τῶν Σῶν»
- Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού - Τί συμ...
- Επίθεση στον Θεό;
- Άγιος Νικήτας ο Γότθος ο μεγαλομάρτυρας
- Οι Χαιρετισμοί του Τιμίου Σταυρού
- Οι προτυπώσεις του Σταυρού στην Παλαιά Διαθήκη
- «Χαῖρε, Σταυρὲ τοῖς πᾶσι σεβάσμιε»!
- Πῶς βρέθηκε καὶ ὑψώθηκε ὁ Τίμιος Σταυρὸς
- Αυγούστου(189)
- Ιουλίου(165)
- Ιουνίου(210)
- Μαΐου(218)
- Απριλίου(179)
- Μαρτίου(208)
- Φεβρουαρίου(180)
- Ιανουαρίου(166)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013
00:22
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Γιὰ τὴν ἀγάπη ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ἔχουν κάτι νὰ ποῦν. Συναίσθημα εὐγενές, θρησκευτικὴ ἀρετή, ἐφαλτήριο προσέγγισης τῶν προσώπων, κίνητρο θυσίας γιὰ χάρη τῶν ἄλλων· τὴν ἐξύμνησαν ποιητές, τὴν φιλοτέχνησαν καλλιτέχνες, τὴν τραγούδησαν μουσικοί, τὴν προσέγγισαν φιλόσοφοι, τὴν ἑρμήνευσαν θεολόγοι, τὴν ἐκτίμησαν ἅγιοι, τὴν ἔνιωσαν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι σὲ διαφορετικὴ ἔνταση, γιὰ ξεχωριστὸ λόγο, μὲ ποικίλο τὸ ἀντικείμενό της.
Γιὰ τὸν χριστιανισμὸ ἡ ἀγάπη εἶναι ὅλα τὰ παραπάνω, ἀλλὰ κυρίως εἶναι ὑπέρβαση τῆς προσωπικῆς μας μοναδικότητος, τοῦ ἑαυτοῦ μας, καὶ πορεία συνάντησης μὲ τὴν προσωπικὴ ἑτερότητα, τὸ πρόσωπο τοῦ ἄλλου, χωρὶς νὰ λαμβάνεται ὑπ’ ὄψιν τὸ ποιόν του, ἡ ἰδιαιτερότητά του, ἡ ἀνταπόκρισή του. Ἡ ἀγάπη δὲν ἀντισταθμίζεται. Ἔχει αὐτόνομη δυναμικὴ φορά. Ὅταν δηλαδὴ κάποιος ἀγαπᾷ, δὲν προϋπολογίζει τὴν ἀγάπη τοῦ ἄλλου πρὸς αὐτόν. «Ἡ ἀγάπη οὐ ζητεῖ τὰ ἑαυτῆς», γιατὶ διαφορετικὰ αὐτοαναιρεῖται. Εἶναι αὐτὸ ποὺ ἀκούσαμε σήμερα, ἀδελφοί μου, ἀπὸ τὸ στόμα τοῦ Κυρίου μας: «ἂν ἀγαπᾶτε αὐτοὺς ποὺ σᾶς ἀγαποῦν, τότε ποιά εἶναι ἡ χάρις καὶ ποιό τὸ πνευματικὸ ὄφελος;». Ἡ ἀγάπη ἔχει ἀπὸ μόνη της μεγαλεῖο, δὲν εἶναι μικροπρεπής, ὥστε νὰ ἐξαρτᾶται ἀπὸ ἄλλη ἀγάπη καὶ νὰ μειώνεται ἢ νὰ αὐξάνῃ κατὰ περίπτωσιν.
Ἂν λόγου χάριν ἡ μητέρα ἀγαπᾷ τὸ παιδί της τόσο, ὅσο κι ἐκεῖνο τὴν ἀγαπᾶ καὶ ὄχι περισσότερο, τότε ἡ ἀγάπη της εἶναι ἐλλειπὴς καὶ προβληματική. Τέτοια ἀγάπη δὲν θὰ συναντήσουμε στὸν Θεό, γιατὶ Ἐκεῖνος ἀγαπᾶ καὶ ὅσους Τὸν μισοῦν στὸν ἴδιο βαθμὸ μὲ ἐκείνους ποὺ Τὸν ἀγαποῦν, Θεὸς ὢν δικαιοσύνης. Στὸ σημερινὸ εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα μᾶς διδάσκει αὐτὸ ποὺ ὁ Ἴδιος ἐκπέμπει πρὸς ὅλους μας, ἀγάπη ἀνιδιοτελῆ, αἰώνια, ἄτρεπτη, ἀναλλοίωτη, ἀληθινή, ἀπροϋπόθετη, ἀνυπόκριτη, ὑπερμεγέθη, ποὺ φθάνει μέχρι τὸν ᾅδη. Δὲν περιμένει νὰ Τὸν ἀγαπήσουμε, γιὰ νὰ μᾶς ἀγαπήσῃ· τὸ ἴδιο ζητᾶ νὰ ἐφαρμόσουμε κι ἐμεῖς στοὺς ἄλλους. Κι αὐτὴ ἡ ἀγάπη δὲν Τὸν μειώνει τὸν Θεό, δὲν Τὸν προσβάλλει, δὲν εἶναι ἀδυναμία Του, ἀλλὰ δύναμη.
Ἐμεῖς τὴν φοβόμαστε τὴν ἀγάπη, Ἐκεῖνος ὄχι. Ἐμεῖς νιώθουμε τὴν ἀνασφάλεια τῆς ἐξόδου ἀπὸ τὸν ἑαυτό μας, ἐπειδὴ εἴμαστε μεταπτωτικὰ ὄντα καὶ γνήσιοι ἀπόγονοι ἐκείνων ποὺ κρύφθηκαν στὸν Παράδεισο μετὰ τὴν πρώτη ἁμαρτία, ἐνῷ Ἐκεῖνος μὲ τὴν συγκατάβασή Του προσέλαβε στὸ πρόσωπό Του ὁλόκληρη τὴν πεπτωκυῖα φύση μας, δίχως νὰ μᾶς σιχαθῇ, δίχως νὰ μᾶς ἐπιτιμήσῃ.
Τὴν ἀγάπη ὁ Χριστὸς δὲν τὴν ἀποτιμᾶ, δὲν τὴν ἐμπορεύεται, δὲν τὴν παζαρεύει· τὴν μοιράζει δωρεάν· δὲν τὴν τέμνει στὸν χρόνο, περιορίζοντάς την, καὶ δὲν τὴν διαιρεῖ· τὴν μελίζει ἐντούτοις ἀδαπάνητα, ὥστε νὰ γίνῃ ἀφορμὴ ὑπέρβασης τοῦ κομματιάσματος φύσης καὶ προσώπου στὸν ἄνθρωπο, ἀφορμὴ ἑνοποίησης τῶν διεσπασμένων μερῶν. Οἱ ἐραστὲς τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ τὴν ἀποδέχονται ὡς μεῖζον δῶρο, τὴν χαίρονται, τὴν ἀπολαμβάνουν, τὴν μεταβιβάζουν. Οἱ ἀρνητές της εἶναι καὶ αὐτοὶ ἀποδέκτες της, ἀλλὰ τὴν θέλουν γιὰ ἰδίαν καὶ περιορισμένη χρήση. Ἀγαπῶνται δίχως ὅριο, ἀγαποῦν μέχρις ἑνὸς σημείου. Ἀγαπῶνται αἰωνίως, ἀγαποῦν περιστασιακά. Πλουτίζοντες πτωχεύουν. Ναί! Ἡ ἀγάπη εἶναι πλουτισμός καὶ γιὰ τὸν ἀποδέκτη καὶ γιὰ τὸν παροχέα της. Ὁ ἀγαπῶν δὲν μένει κενός. Ἂς δοῦμε ἕνα παράδειγμα ἁπλὸ ἀπὸ τὴν ἐφαρμογὴ τῶν συγκοινωνούντων δοχείων. Ἂς ποῦμε ὅτι δύο ἄνθρωποι, μιὰ νύφη καὶ μιὰ πεθερά, ἔχουν ἡ μία γιὰ τὴν ἄλλη δέκα κιλὰ ἀγάπης. Ὑπάρχει ἰσοῤῥοπία καὶ τὰ πράγματα ἔχουν καλῶς. Ἂν ἡ μία ἀπὸ τὶς δύο σταματήσῃ νὰ ἀγαπᾷ, τότε ἡ ἄλλη θὰ πρέπῃ νὰ κάνῃ εἴκοσι τὰ δέκα κιλά τῆς δικῆς της ἀγάπης, νὰ τὴν διπλασιάσῃ καὶ νὰ τὴν μοιράσῃ στὰ δύο. Ἂν ὡστόσο δὲν γίνῃ ἀποδεκτὸ τὸ μοίρασμα, τοὐλάχιστον θὰ τῆς μείνῃ διπλάσια ἡ ἀγάπη καὶ θὰ δικαιοῦται διπλάσιο τὸν πλοῦτο τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ.
Ὅταν ἀγαποῦμε αὐτοὺς ποὺ μᾶς μισοῦν, ὅταν ἡ ἀγάπη μας σπάζῃ τὸ φράγμα τῆς ἰσοτιμίας, ὅταν ἐκδηλώνεται ὡς ἀποκάλυψη αὐτόβουλης ὑπέρβασης, τότε κάνουμε τὸ ἐναρκτήριο βῆμα τῆς ἐπιγνώσεως τῆς ὁμοουσιότητάς μας, τότε ἡ ἀγάπη μας γίνεται πρωτουργὸς καὶ τῆς γνώσεως τοῦ Θεανθρώπου καὶ τοῦ ἐν ἡμῖν θεωμένου ἀνθρώπου.
Εἶναι πολλὰ ποὺ μποροῦμε νὰ ποῦμε γιὰ τὸ θέμα αὐτό καὶ ἴσως ὅλοι μας χορταίνουμε ἀπὸ λόγια καὶ θεωρίες. Ὅ,τι καὶ νὰ ποῦμε γιὰ τὴν ὑπερβατικὴ ἀγάπη, ποὺ φτάνει μέχρι καὶ αὐτοὺς ποὺ μᾶς ἐχθρεύονται καὶ μᾶς μισοῦν, δὲν θὰ τὴν κατανοήσουμε παρὰ μόνον ἐμπράκτως. Ὁ Χριστὸς πάντως τὴν ἐφήρμοσε πρῶτος, καὶ ὡς Θεὸς καὶ ὡς ἄνθρωπος. Μακάρι κι ἐμεῖς νὰ Τὸν ἀκολουθήσουμε.
π. Στυλιανός Μακρής
πηγή:imverias.blogspot.gr
!>