Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
-
2013
(2210)
- Δεκεμβρίου(161)
- Νοεμβρίου(186)
- Οκτωβρίου(168)
- Σεπτεμβρίου(180)
- Αυγούστου(189)
- Ιουλίου(165)
- Ιουνίου(210)
- Μαΐου(218)
- Απριλίου(179)
- Μαρτίου(208)
-
Φεβρουαρίου(180)
- Συνεχίζονται τα έργα ανεγέρσεως του Ιερού Ναού του...
- Φόνοι άφωνοι...
- Ιερέας παγκόσμιος πρωταθλητής στην άρση βαρών πάγκου
- «Τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται»
- Μήπως είναι δυνατόν η φωτιά να σβηστεί με φωτιά;
- Αγία Κυράννα η Νεομάρτυς
- Ι.Ν. ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΑΛΕΞΙΩΤΙΣΣΗΣ - ΙΕΡΟ ΠΑΡΕΚΚ...
- Με λαμπρότητα τα ονομαστήρια του Μητροπολίτη Ιερισ...
- Όσιος Προκόπιος ο Δεκαπολίτης ο Ομολογητής
- Πρέπει νά φοβόμαστε τόν Χριστό;
- Τα δύο κουπιά
- Η θέρμη της μετανοίας
- ΣΩΖΟΝΤΑΙ, ΑΡΑΓΕ, ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΑΠΤΙΣΜΕΝΟΙ;
- Ἀπὸ τὶς Διδαχὲς τοῦ Γέροντα Ἐφραὶμ Κατουνακιώτη
- Χειροτονία εις Πρεσβύτερον π. Μελετίου Μπουγά, στη...
- Αγία Φωτεινή η Μεγαλομάρτυς η Σαμαρείτιδα
- Όσιος Πορφύριος επίσκοπος Γάζης
- Η ενθρόνιση του Πατριάρχη Βουλγαρίας (ΦΩΤΟ+VIDEO)
- Άγιος Ρηγίνος ο Ιερομάρτυρας, Επίσκοπος Σκοπέλου
- Άγιος Ταράσιος Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως
- Εκδρομή των Κατηχητικών μας Ομάδων στα ιστορικά Κα...
- " Έσβησε η " Φωνή " του Μανώλη Χατζημάρκου "
- Μην αφήσεις Παναγία μου να πεθάνω πριν παραδώσω σε...
- ΕΚΟΙΜΗΘΗ ΕΝ ΚΥΡΙΩ Ο ΑΡΧΩΝ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΧΑ...
- ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΒΟΥΝΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
- Χειροτονία νέου Μητροπολίτου Μαρωνείας και Κομοτην...
- Εξελέγη νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας
- Της μετανοίας άνοιξόν μοι πύλας Ζωοδότα…
- Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΕΛΩΝΟΥ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟY
- Α' και Β' Εύρεση Τιμίας κεφαλής του Αγίου Προφήτου...
- Σαράντος Καργάκος: ''Είναι αδιάβαστοι, αμελέτητοι,...
- Το Παζλ του Τελώνη & Φαρισαίου
- Το "ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ" επιστρέφει στην ΕΤ-1
- Η οδός της μετανοίας
- Ο Καθηγούμενος της Ι.Μ. Ομπλού θα ομιλήσει το Σάββ...
- Ιστορία απ’ το γεροντικό
- Άγιος Πολύκαρπος Επίσκοπος Σμύρνης
- Η "ΙΘΑΚΗ" ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ..
- Τι είναι το Τριώδιο;
- Μνήμη των εν τοις Ευγενίου ευρεθέντων Μαρτύρων
- Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα θυμωμένο δεκαπεντάχ...
- ΦΕΡΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
- Αββάς Παλλάδιος: η νηστεία των τροφών πρέπει να συ...
- Όσιος Τιμόθεος ὁ ἐν Συμβόλοις
- Νέος Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής ο Αρχιμ....
- Πώς σώθηκε το σπίτι της Αγίας Φιλοθέης
- Υπέροχο !!!
- " Xειροτονία Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσοστόμου "
- Nα θυμάσαι να κοιτάς ψηλά!
- Μοναχική κουρά· η σχέση της με το βάπτισμα και τον...
- Ο ιδρώτας...
- Γιατί φοβόμαστε τον θάνατο;
- 8η επέτειος της εις Επίσκοπον χειροτονίας του Σεβα...
- Καρποφόροι
- Κανείς δε μπορεί να σωθεί χωρίς τον σταυρό του !
- Άγιος Κορνήλιος ο Ιερομάρτυρας εκ Ρωσίας
- Άγιος Λέων ο Θαυματουργός Επίσκοπος Κατάνης
- Ο λύκος, ο όσιος και τα γαϊδουράκια
- Γέροντας Παΐσιος: "Καὶ μόνον τὸ κεφάλι σου νὰ ἀκου...
- Με ποιούς τρόπους μας πολεμούν τα πονηρά πνεύματα;
- Αγία Φιλοθέη η Αθηναία
- Ξέσπασμα Οικουμενικού Πατριάρχη κατά Τουρκίας!
- Μοναδικές φωτογραφίες της θαυματουργής Εικόνας της...
- ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΤΗΣ Α' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ: ΟΤΑΝ Η ΠΑΙΔ...
- Ημερίδα με θέμα ''Το Τάμα του Έθνους''
- Φιλικός ποδοσφαιρικός αγώνας μεταξύ των Κατηχητικώ...
- Ἡ ἀπιστία τῶν παιδιῶν ὀφείλεται στοὺς γονεῖς;
- Η δικαιοκρισία του Θεού
- Η φροντίδα μας για την ταφή του νεκρού
- Άγιος Λέων Πάπας Ρώμης
- Περί έρωτος και αγίων
- «Μήγαρις ἔχω ἄλλο στό νοῦ μου πάρεξ Ἐλευθερία καί...
- Το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας (video)
- Τι ξέρεις εσύ για τις εικόνες;
- " To υπερωκεάνιο του Θεού "
- ΜΙΑ ΒΑΣΑΝΙΣΜΕΝΗ ΜΑΝΑ
- Περὶ τῆς Χαναναίας καὶ τῆς Παναγίας
- Άγιοι Μαρκιανός και Πουλχερία οι βασιλείς
- Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων
- Να μην κρίνουμε τους άλλους από αυτό που βλέπουμε
- Ο σπόρος του Αυτοκράτορα.. – Εξαιρετικό!
- Ιερά Μητρόπολις Πατρών - Ανακοίνωση
- «Το πανηγύρι ήταν πολύ κι ο τόπος ήταν λίγος…»
- Το διάβασμα προστατεύει την υγεία μας
- Με ποιούς πρέπει να κάνουμε παρέα;
- Άγιος Φλαβιανός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
- Άγιος Πάμφιλος και οι συν αυτώ Μάρτυρες
- Μητροπολίτης Πειραιώς: ''Η Εκκλησία είναι η μόνη γ...
- Ας είναι οι ομάδες μας το μόνο πράγμα που μας χωρί...
- ''Γιατί τόσος «ντόρος» για την παραίτηση Πάπα;''
- Η εμπιστοσύνη στον λογισμό!
- Όσιος Άνθιμος ο Βαγιάνος ο εν Χίω
- Άγιος Ονήσιμος ο Απόστολος
- Γέροντας Πορφύριος: Πως φεύγει η ανασφάλεια, η απε...
- Ο κόσμος πεινάει και η Πάτρα καρναβαλεύει
- Υποσχέσου στον εαυτό σου.....
- Κοιτάξτε τις καμήλες πρώτα και μετά διαβάστε το μή...
- Ο ζητιάνος, η βαρυχειμωνιά και η προσευχή της Μαρίας
- Ιανουαρίου(166)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013
00:15
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
H γιόγκα, λέξη πού σημαίνει ένωση, είναι ένα ινδουιστικό φιλοσοφικό-θρησκευτικό σύστημα, πού έχει σαν σκοπό την ένωση με το Υπέρτατο Ον και τη συνειδητοποίηση του απολύτου Ενός. Αυτό επιτυγχάνεται με ορισμένους τρόπους σωματικής και πνευματικής άσκησης, τους οποίους υποτίθεται πώς, αν ακολουθήσει ο μυημένος, υποτασσόμενος πλήρως σε έναν γκουρού (Ινδουιστή καθοδηγητή μοναχό, «επίγειο θεό» τους), θα ανέβει μέχρι τα ανώτατα επίπεδα τελειοποίησης. Θα απελευθερωθεί δήθεν η ψυχή από την άγνοια του εαυτού της, από τη φαντασίωση του κόσμου και τελικά από τον κύκλο των μετεμψυχώσεων.
Αν και προσφέρεται
η γιόγκα και ο διαλογισμός σε Ευρώπη και Αμερική σαν μέθοδος σωματικών
ασκήσεων που παρέχουν ευεξία, χαλάρωση και γαλήνη, στην πραγματικότητα οι
ασκήσεις της γιόγκα δεν μπορούν να αποσυνδεθούν από τον Ινδουισμό, την
απωανατολίτικη φιλοσοφία και τη διδασκαλία της μετενσάρκωσης, που είναι παντελώς ασυμβίβαστη με τον Χριστιανισμό. Η γιόγκα πράγματι είναι μια πλήρης και οργανωμένη θρησκεία πού βρίσκεται σε ριζική αντίθεση με
το ευαγγελικό και σωτήριο μήνυμα του Χριστιανισμού. Κι αυτό γιατί
χορηγεί αρχικά υποσυνείδητα και στη συνέχεια συνειδητά στο μυούμενο
προϋποθέσεις α-χριστιανικές ή και αντι-χριστιανικές, εφόσον τον στρέφει
κατευθείαν στην ασιατική θρησκευτικότητα. Η σημαντικότερη ζημιά, για το
σύνολο των μαθητών της γιόγκα, είναι η εξοικείωση με την ανατολική μεταφυσική εις βάρος της χριστιανικής προσευχής και της λατρείας. Ο
αυτοϋπνωτισμός μάλιστα κατά τον διαλογισμό, σε συνδυασμό με την
επίκληση των μάντρα (ονόματα ειδωλολατρικών θεοτήτων), επιφέρει
ενδεχομένως πνευματικές αλλοιώσεις και άρνηση του σωτήριου αναστάσιμου
μηνύματος του Χριστού.
Οι σημαντικότερες διαφορές μεταξύ του Χριστιανισμού και των θρησκειών της Άπω Ανατολής είναι οι εξής:
- Στον Ινδουισμό, ο Χριστός δεν θεωρείται ως ο μοναδικός Θεός, αλλά
τοποθετείται στην ίδια θέση με τον Ράμα, τον Κρίσνα και τον Βούδα. Μέσα
από τη θεώρηση αυτή φαίνεται η πλανεμένη νοοτροπία των κινήσεων αυτών (βλ. Μητρ. Ναυπάκτου Ιεροθέου Βλάχου, “Καιρός του ποιήσαι”).
Η μοναδική στην Ιστορία ενσάρκωση του Υιού του Θεού, του Κυρίου Ιησού,
αντικαθίσταται στη διδασκαλία της γιόγκα από τους Αβατάρας, τις
διαδοχικές δηλαδή ενσαρκώσεις του Ισβάρα στον κόσμο, τους οποίους
θεωρούν ύψιστες εκδηλώσεις του Θείου και τους λατρεύουν.
- Η αναμονή
“ανάστασης νεκρών” (με τα σώματά μας) και (ψυχοσωματικής) “ζωής του
μέλλοντος αιώνος”, όπως έχει διατυπωθεί στο Σύμβολο της Πίστεως μας, για
τη γιόγκα θεωρείται απαράδεκτο. Διότι όχι μόνο αρνείται ο Ινδουισμός την ανάσταση του Ιησού Χριστού, αλλά θεωρεί το σώμα του ανθρώπου ευτελές υλικό, παροδικό και όχι μόνιμο (βλ. Γιόγκα, του Σουάμι Βιβεκανάντα, σελ. 121,168). Η ψυχή του ανθρώπου από μόνη της δεν είναι όμως ολόκληρος ο άνθρωπος, όπως δέχεται η γιόγκα. Στη δόξα του Θεού δεν μετέχει μόνο η ψυχή, αλλά και το σώμα του ανθρώπου. Γίνεται
ναός του αγίου Πνεύματος. Η Ενσάρκωση, η Μεταμόρφωση του Χριστού, η
Ανάσταση και η Ανάληψη Του, φανερώνουν ότι το ανθρώπινο σώμα δεν έχει
κατώτερη θέση από την ψυχή στον άνθρωπο.
–Ειδικότερα η
μετενσάρκωση, την οποία ασπάζεται η μεταφυσική του Ινδουισμού και
Βουδισμού, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την ανάσταση του Ιησού Χριστού
και τη διδασκαλία Του. Αν ίσχυε η μετενσάρκωση, δεν θα
χρειαζόταν ούτε Θεός για να μας σώσει, ούτε ο Υιός του Θεού θα
σαρκωνόταν επί της γης, ούτε θα πέθαινε επί του Σταυρού, αφού
έτσι και αλλιώς θα σωζόντουσαν όλοι κάποτε μετά από πολλές ενσαρκώσεις
της ψυχής τους σε διαφορετικά σώματα. Ο Χριστός όμως στον δεξιό,
συσταυρούμενο πάνω στο Γολγοθά, ληστή, ανακοινώνει ότι την ίδια μέρα θα
βρισκόταν μαζί Του στον παράδεισο (Λουκ. 23,23), και όχι μετά από
αρκετές μετενσαρκώσεις. Ο δε απόστολος Παύλος, βροντοφωνάζει: «Οι άνθρωποι μια φορά πεθαίνουν και ύστερα έρχεται η κρίση» (Εβρ. 9,27).
–Σύμφωνα με τη διδασκαλία της γιόγκα και του διαλογισμού, ο άνθρωπος φτάνει μόνος στην αλήθεια, χωρίς τη Θεία βοήθεια (“Ανεξήγητο”, έκδ. ΩΡΙΩΝ, 1992, τόμος 1ος, σελ. 80). Τα χαρίσματα του Αγ. Πνεύματος, άνευ των οποίων δεν νοείται πρόοδος στη χριστιανική ζωή, εδώ θεωρούνται αυτοκατάκτηση.
Συν τω χρόνω ο γιόγκι συνειδητοποιεί ότι λατρεύει την ίδια του τη φύση
αντί του θεού ή μάλλον τις απρόσωπες δυνάμεις της φύσης (Βιβεκανάντα, σελ. 74,75).
Ο τέλειος γιόγκι δεν έχει ανάγκη από έναν Θεό, αφού θεός είναι ο ίδιος.
‘Είναι εις Θεός περιπατών επί της γης’. Διότι με το διαλογισμό νοιώθει
‘μόνος, παντοδύναμος, πανταχού παρών’, παντοτινά
τέλειος, ‘τρισμακάριστος’ (βλ. ‘Θεοί Εσμέν, Κόσμος εν Κοσμώ’, Αρ. Σ. Παπασταύρου, εκδ. Μάκρη, 1959). Η σωτηρία όμως για τον Χριστιανισμό δεν είναι αυτοσωτηρία και αυτοθέωση, αλλά αγιασμός και κατά χάρη θέωση πού
πραγματοποιείται, αποκλειστικά, ένεκα της ενανθρώπησης, των σωτήριων
παθών και της ανάστασης του Θεανθρώπου Χριστού και όχι με τις δικές μας
“υπερφυσικές”, υποτίθεται, δυνάμεις.
–Χαρακτηριστικό της θρησκείας της γιόγκα είναι ο συγκρητιστικός οικουμενισμός. Τα δόγματα, μας λένε, οι θρησκείες και οι “θεοί” είναι διαφορετικές εκδηλώσεις ενός και μόνο Κυρίου. Η άποψη αυτή «Ένας Θεός – Πολλές Θρησκείες» είναι υβριστική για την Αγία Τριάδα (βλ. ‘Καταστροφικές Λατρείες’, έκδοση Α’, Αποστολικής Διακονίας, Αθ. 1994, σελ. 29). Στον
Χριστιανισμό ενώ σεβόμαστε κάθε θρησκεία, δεχόμαστε όμως ότι ο Ιησούς
Χριστός είναι ο μόνος ενσαρκωμένος Θεός και η Εκκλησία αποτελεί το ένα
σώμα Του, μέσα απ` τα αγιαστικά μυστήρια της οποίας σώζεται ο εθελοντικά
προσερχόμενος πιστός.
–Ο Θεός για τους γιόγκι είναι το ‘γενικοποιημένο και η αφηρημένη κοσμική ολότητα’ (Γιόγκα, …….). Παρατηρούμε μια ταύτιση του Θεού με τα δημιουργήματά του, αλλά ενίοτε και την άρνηση ενός προσωπικού, υπέρτατου Θεού. Η σωτηρία στον Ινδουισμό δεν αναφέρεται στη σχέση προσώπων.Σημαίνει την διάλυση της ατομικότητας στην ενιαία θεία ουσία (βλ.
«Όψεις Ινδουισμού – Βουδδισμού», επισκόπου Ανδρούσης Αναστασίου
Γιαννουλάτου, εκδ. Εθν. Και Καποδ. Παν/μίου Αθηνών, 1985, σελ. 77).
–Τέλος, στα υψηλότερα στάδια του διαλογισμού, η γιόγκα είναι καθαρός αποκρυφισμός. Γιατί
ο σκοπός του γιόγκι είναι να υποτάξει τα πάντα ‘κάτω από τον έλεγχο
του’, να διατάζει ‘θεούς και ψυχές’ και να υπακούουν, να εξουσιάζει κάθε
τι στο σύμπαν, ακόμα και τα σώματα των συνανθρώπων του, και γενικάνα τον υπακούουν σαν σκλάβοι του όλες οι δυνάμεις της φύσης(Βιβεκανάντα, σελ. 57).
Όσο ανεβαίνει κάποιος τις φάσεις της γιόγκα συναντά μεταφυσικές
δυνάμεις, που είναι γνωστές στον αποκρυφισμό και τη μαγεία. Οι
Θιβετιανοί γιόγκι π.χ. διδάσκουν την ύπνωση, την έξοδο της ψυχής από το
σώμα, την τηλεκινησία, την αιώρηση, και όλες τις τέχνες της αβύσσου.
Επομένως η
γιόγκα αντί να απελευθερώνει πνευματικά φαίνεται ότι υποτάσσει, σε
αρκετές περιπτώσεις, τους ασχολούμενους με αυτήν όχι στο Άγιο Πνεύμα,
αλλά στα πονηρά πνεύματα. Οι ασκήσεις γιόγκα και διαλογισμού
δεν είναι απλές ασκήσεις χαλάρωσης, αλλά ασκήσεις που κατευθύνουν προς
άλλον Κύριο και προς οδόν απωλείας, αντί σωτηρίας! Η Αγία Γραφή δεν
εναρμονίζεται με την κοσμοθεωρία της γιόγκα, ούτε οι θρησκευτικές
αντιλήψεις και πρακτικές που εξασκούνται στην Άπω Ανατολή έχουν κάτι
κοινό με την εκκλησιαστική ζωή. Οι χριστιανοί οφείλουμε να διάγουμε εν
εγρηγόρσει και να μην επιτρέπουμε στον σύγχρονο αποκρυφισμό, όσες
ελκυστικές μορφές κι αν χρησιμοποιεί, να επισκέπτεται την οικία της
ψυχής μας. Ας έχουμε στο νου μας την ουσιαστική προτροπή του αποστόλου
Παύλου: «Στην ελευθερία, για την οποίο ο Χριστός μας ελευθέρωσε, σταθήτε σταθεροί, και μην υποταχθείτε πάλι σε ζυγό δουλείας» (Γαλ. 5,1) (βλ. και Kurt E. Koch, «Το Αλφάβητο του Αποκρυφισμού», εκδ. Στερέωμα). Η
αγία Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ψυχοσωματικό νοσοκομείο, για να δέχεται
όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους πού πάσχουν από διάφορες ασθένειες και
να τους θεραπεύει με τα άγια μυστήρια (βλ. Περί των Ειδών της Μαγείας, Οσίου Νικόδημου του Αγιορείτου, έκδ. Ορθοδόξου Κυψέλης, Θεσ. 1993). Το
να αφήνει κανείς ανεκμετάλλευτη μία τέτοια χρυσή ευκαιρία, που παρέχει η
Χάρη του Θεού και μάλιστα δωρεάν, και να τρέχει σε παραθρησκευτικά
κέντρα ή αλλότριες συναγωγές, ισοδυναμεί με πνευματική πλάνη, ζημία και
ειδωλολατρία.
Μιχαήλ Χούλης
Θεολόγος καθηγητής
πηγή:xfd.gr
!>